Haha ja dat dus.quote:Op maandag 19 september 2022 14:58 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ben vooral allergisch voor mensen die zichzelf verheven voelen omdat ze dus hun kinderen heel cultureel opvoeden.
Verder moet iedereen lekker doen wat ie leuk vindt.
Geen schermtijd.quote:Op maandag 19 september 2022 15:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha ja dat dus.
Maar goed, diezelfde allergie heb ik ook als mensen me heel trots vertellen dat ze hun kinderen echt nooit suiker geven
Dat theater is er vooral voor de jaarlijkse familievoorstelling van de plaatselijke (street)dance-club.quote:Op maandag 19 september 2022 14:21 schreef SQ het volgende:
Oh mijn dorp heeft dan wel een theater. Maar toch. Ik hoef daar van mezelf veel minder hard heen dan naar het theater in Eindhoven
Voor galg en radquote:Op maandag 19 september 2022 15:02 schreef lunapuella het volgende:
Ze aten hier wel net nog lolly's en kruidnoten terwijl ze ieder met een persoonlijk schermpje op de bank hingen, dus dat compenseert het museumbezoek weer
DAT MAG DUS NIET HE.quote:Op maandag 19 september 2022 15:02 schreef lunapuella het volgende:
Ze aten hier wel net nog lolly's en kruidnoten terwijl ze ieder met een persoonlijk schermpje op de bank hingen, dus dat compenseert het museumbezoek weer
Ik ben er ook wel eens naar Urbanus geweestquote:Op maandag 19 september 2022 15:02 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat theater is er vooral voor de jaarlijkse familievoorstelling van de plaatselijke (street)dance-club.Ik heb er ook nog gedanst vanuit DéDé, toen noemden ze het nog popballet.
Ik ook!quote:Op maandag 19 september 2022 15:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ben er ook wel eens naar Urbanus geweest
Of elke avond koken.quote:Op maandag 19 september 2022 15:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha ja dat dus.
Maar goed, diezelfde allergie heb ik ook als mensen me heel trots vertellen dat ze hun kinderen echt nooit suiker geven
En plastic wegwerpspeelgoed?quote:Op maandag 19 september 2022 15:19 schreef mousemicky het volgende:
Het theater in het dorp? Daar kwamen wij alleen bij de intocht van de Sintvoor de grote Pietenshow
. Met veel pepernoten. En suiker. En grote schermen op de achtergrond
![]()
Ik kan eindelijk meepratenquote:Op maandag 19 september 2022 15:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, maar wel: elke avond vèrs koken he.
Geen blikje knaks in de pan opwarmen.
Beter nog, de prijsuitreiking van de grote kleurplatenactie, met als hoofdprijs een megasnoepzakquote:
Joe!quote:Op maandag 19 september 2022 13:06 schreef MaJo het volgende:
Eventjes iets totaal anders: sinds een maandje eet ik volledig vegetarisch. Mijn man eet nog wel vlees en op zich gaat dat prima met gerechten waarbij je het vlees makkelijk kunt scheiden, zoals AVG. Bij de eenpansgerechten is dat wat lastiger en we hebben ook al vleesvervangers geprobeerd, nepgehakt en nepkip en dat is niet bepaald een succes. We eten al behoorlijk veel vegetarisch (wel vis) en mijn man vindt dat wel best maar wil toch een keer of 2 in de week ook wel een gerecht met gehakt of iets dergelijks er doorheen. Iemand uit een gezin waar gedeeltelijk vlees wordt gegeten die ervaringen kan delen? Ik zit eraan te denken om dan af en toe vlees te eten omdat het makkelijker is maar het staat me momenteel zo behoorlijk tegen
Oh mijn kinderen mogen altijd zelf kiezen wat er op de boterhammen gaat, ik ben verloederderd!quote:Op maandag 19 september 2022 15:40 schreef exode het volgende:
En op zondag mogen de kinderen helemaal zelf weten wat er op de boterhammen gaat (B gaat meestal voor 6 boterhammen Nutella) en sta ik tosti's en eieren te bakken. Vervolgens eten we een soort van samen en hebben ondertussen Lego Masters aan staan. Meestal zijn de kinderen na 10 minuten klaar met zittend eten en wordt het daarna breakdancend op de grond opgegeten.
Zondagen zijn mijn lievelings
oh dat vind ik heel lekker, en iedereen hier lust het ook graag.quote:Op maandag 19 september 2022 15:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Vanavond ga ik voor het eerst halloumi uitproberen. Ik heb het wel eens gegeten, maar nog nooit zelf gemaakt.
Dat kan echt niet! Waardeloos.quote:Op maandag 19 september 2022 15:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh mijn kinderen mogen altijd zelf kiezen wat er op de boterhammen gaat, ik ben verloederderd!
Oh hee dit ga ik zo doen.quote:Op maandag 19 september 2022 15:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja het scheelt dat de mijnen uit zichzelf heel vaak kiezen voor kaas of kipfilet, dus dan hoef je minder te sturen.quote:Op maandag 19 september 2022 15:59 schreef exode het volgende:
[..]
Dat kan echt niet! Waardeloos.
Mogen ze hier ook een soort van maar toch niet, maar eerst 2 met iets wat geen suikerbom is en dan 2 met kijk maar wat je wil.
Handig!quote:Op maandag 19 september 2022 16:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja het scheelt dat de mijnen uit zichzelf heel vaak kiezen voor kaas of kipfilet, dus dan hoef je minder te sturen.
Ze eten ook heel vaak komkommer omdat ze er zelf om vragen
Ik voorzie voor het jongste exemplaar overigens wel een andere aanpak hoor, die eet het liefst de hele dag alleen maar haribo.
Stel je voor!quote:Op maandag 19 september 2022 15:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Jouw jongste.quote:Op maandag 19 september 2022 16:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja het scheelt dat de mijnen uit zichzelf heel vaak kiezen voor kaas of kipfilet, dus dan hoef je minder te sturen.
Ik voorzie voor het jongste exemplaar overigens wel een andere aanpak hoor, die eet het liefst de hele dag alleen maar haribo.
Het is dat je zo godvergeten ver weg woont.quote:Op maandag 19 september 2022 16:03 schreef Donna het volgende:
Nouja hier dus ook cultuurbarbaren, maar dat was al wel duidelijk geloof ik.
Bingo, cocktails en veel eten vind ik leuk idd. Karaoke vind ik idd ook leuk. Ik kan heel goed Aerosmith meebleren.
Ja, maar ik heb tegenwoordig een zuunig autootje en ik zit binnen 2 minuten op de snelweg dus waar moet ik heen?quote:Op maandag 19 september 2022 16:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Het is dat je zo godvergeten ver weg woont.
Hahaha dit. Ik doe graag culturele dingen, maar eigenlijk het allerliefste in mijn uppie. Met de kinderen is in mijn hoofd vaak leuker dan in de praktijk. Al vinden ze het over het algmeen wel leuk hoor. Net als wandelen. Moord en brand schreeuwen van tevoren maar eenmaal daar hebben ze de grootste lol.quote:Op maandag 19 september 2022 16:08 schreef Aure het volgende:
En we namen ze laatst mee naar een meerdaags festival en toen ging mijn mood dus zo:
[ afbeelding ]
![]()
quote:Op maandag 19 september 2022 16:04 schreef exode het volgende:
[..]
Handig!
Hier zijn ze helemaal gek op alles wat uit het zoetschap komt. Met Nutella als nummer 1. En aangezien B 4 tot 6 boterhammer vreet, sturen we dat wat bij.
Er is wel 1 vriendje van B wat niet meer bij ons wil lunchen. Thuis mag ie frisdrank bij zijn eten. Prima jongen, maar niet bij ons.
Heel verstandig vanyel, heel verstandig.quote:Frisdrank behoort tot de rode zone van de voedingsdriehoek (oftewel, het komt daar niet in voor).
Ik stem voor een kinderloze OUD meet met cocktails en karaokequote:Op maandag 19 september 2022 16:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Het is dat je zo godvergeten ver weg woont.
Hahaha.quote:Op maandag 19 september 2022 16:55 schreef Burdie het volgende:
Wij kregen laatst zo'n dom betuttelend propaganda boekje van het Voedingscentrum mee van school.
Dat kinderen 1 of 2 keer per week iets mogen wat niet in de schijf van vijf zit, kinderen boven de 8 iets vaker.![]()
![]()
.
Mag ik karaoke inruilen voor bingo?quote:Op maandag 19 september 2022 16:58 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik stem voor een kinderloze OUD meet met cocktails en karaoke
En 0.0 bier? Dat vond B een goed alternatief voor water bij zijn boterhammen. Wij niet.quote:Op maandag 19 september 2022 16:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Mijn kinderen mogen alle beleg waar ze zin in hebben, maar frisdrank? Dat krijgen ze ook buiten de lunch niet.
Wel ranja, iets te vaak chocomel of fristi, maar voorfrisdrank
zijn wij echt te goed
Dit is belachelijk.quote:Op maandag 19 september 2022 17:04 schreef exode het volgende:
[..]
Mag ik karaoke inruilen voor bingo?
Ik ben persoonlijk niet zo van de bingo maar ik denk dat er genoeg ruimte moet zijn voor beide activiteiten. Met cocktails wordt alles sowieso leuker.quote:Op maandag 19 september 2022 17:04 schreef exode het volgende:
[..]
O ja ik heb dus een bijnakleuter die je heel gelukkig maakt met cultureel kerkbezoekquote:Op maandag 19 september 2022 17:06 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn kind vroeg laatst zelf om de Dom in Aken te mogen bezoeken...
Dit. Waarom kiezen?quote:Op maandag 19 september 2022 17:07 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik ben persoonlijk niet zo van de bingo maar ik denk dat er genoeg ruimte moet zijn voor beide activiteiten. Met cocktails wordt alles sowieso leuker.
quote:Op maandag 19 september 2022 16:55 schreef Burdie het volgende:
Wij kregen laatst zo'n dom betuttelend propaganda boekje van het Voedingscentrum mee van school.
Dat kinderen 1 of 2 keer per week iets mogen wat niet in de schijf van vijf zit, kinderen boven de 8 iets vaker.![]()
![]()
.
quote:Op maandag 19 september 2022 16:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Heel verstandig vanyel, heel verstandig.
Ik vind cola echt goddelijk.quote:Op maandag 19 september 2022 17:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Wat doe ik dat goed![]()
Het is ook vooral heel smerig. Daarom wil ik het eigenlijk gewoon niet in huis hebben.
quote:Op maandag 19 september 2022 17:04 schreef exode het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 september 2022 17:04 schreef exode het volgende:
[..]
Oeh, da's handig voor mensen die ze wel eens laten droogkoken.quote:Op maandag 19 september 2022 17:13 schreef FlyingFish het volgende:
Karaoke
Vroeger had mijn stamcafé dat jaarlijks een avond en dan gingen we daar altijd met een vast groepje (ex-) collega’s heen, tot iedereen ging studeren
In Den Haag hadden ze ook een echte karaoke bar, in Thaise stijl vol met shemales. We werden daar ook een beetje raar aangekeken, dus dat was eens maar nooit weer. Gelukkig kwam toen Singstar uit.
Maar goed, ik kwam eigenlijk om te melden dat voor de twijfelaars over van die menstruatie-cups ze nu in de aanbieding zijn bij Kruidvat. 1 voor ¤14,95 maar 5 stuks voor ¤5(en mocht je vijf cups een beetje veel vinden: het gaat om 5 menstruatieproducten van eigen merk, dus ook tampons en maandverband vallen daaronder)
Ooooh zet je een unboxing filmpje online? Pleeeeaaasequote:Op maandag 19 september 2022 17:15 schreef Nanukerst het volgende:
Over verheven ouders.. Sticker heeft een vriendje wiens moeder hele rigide ideeen heeft over vrijwel alles. Ze is heel strikt in voeding en bewegen voor haar kinderen (sport zelf ook erg veel) en vindt ook dat je een kind tot het bron van alle kwaad maakt als het met (speelgoed)wapens mag spelen. Dat Sticker dus elke keer dat zijn vriendje op de stoep staat zelf een nieuw zwaard of pistool heeft gemaakt en haar zoon hier wordt geintroduceerd met zulks wordt niet gewaardeerd. Ze keurt dat heel openlijk af.. heeft Sticker van wat houten plankjes en een zakmes een zwaard gemaakt en hij laat dat vol trots zien en dan zegt ze JEETJEMINA WAT GEVAARLIJK GA MAAR MET IETS ANDERS SPELEN, terwijl ze tussen neus en lippen door vertelt dat hun zoons afgelopen weekend 846km hebben gefietst in de stromende regen, 'ja ze houden gewoon echt heel erg van bewegen en dat is natuurlijk wel gezonder dan wapengebruik te promoten'.
Haar kind is binnenkort jarig. Ik denk dat we een machinegeweer geven.
Laat mij die maar maken. Doe je een uurtje na de eerste een beetjequote:Op maandag 19 september 2022 17:23 schreef exode het volgende:
Ik heb overigens al iets van 2 jaar geen druppel alcohol op dus maak van cocktailS maar 1 cocktail en ik dans rond.
Beter drink ik veel cocktails voor jij gaat karaoken.quote:Op maandag 19 september 2022 17:23 schreef SQ het volgende:
Je moet ook echt heel veel cocktails drinken voordat je gaat karaoken.
Dat soberso.quote:Op maandag 19 september 2022 17:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Beter drink ik veel cocktails voor jij gaat karaoken.
Ja ik zou geen minuut meer wachten, anders slaat het dood en da's zonde.quote:Op maandag 19 september 2022 17:26 schreef Vanyel het volgende:
Oeh, ik zie nog een open fles bubbels én een open tonic (die schreeuwt om aanvulling) in de koeling.
Jullie brengen me in de verleiding daar iets mee te doen.
Bubbels houden niet zo lang hè, die kun je beter snel opdrinken.
Toch?
Yo, dat worden dikzakken natuurlijk zodra ze gaan studerenquote:Op maandag 19 september 2022 17:26 schreef Phaidra het volgende:
Mijn zus heeft een schoonzusje (zus van haar vriend dus). En daar mag ook GEEN SUIKER of ander junkfood gegeten worden door de kinderen. Ook niet bij anderen. Toen ze baby waren kon ik daar nog wel inkomen. Maar inmiddels zijn ze 10 en 7 en wordt het wel een beetje belachelijk. Tot ze een jaar of 5/6 waren, kregen ze ook lunchpakketjes mee als ze gingen logeren bij mijn zus. Of als ze gezamenlijk naar de dierentuin gingen. Aten zij een patatje, zaten die kinderen aan een zuurdesembroodje met kaas en komkommer. Dat is toch kindermishandeling?? En een half jaartje geleden hadden ze gelogeerd bij mijn zus en hadden we de dag erna een verjaardag. Hadden ze daar cola gedronken. DAT IS NATUURLIJK VAN DE DUIVEL. De oudste liet het per ongeluk vallen in een gesprek en zei dat schoonzusje: "Daar gaan we het thuis nog wel even over hebben, dat snap je wel he?".![]()
Arme kinderen. En ik denk zomaar dat ze later volledig losgaan op alles wat ze nu niet mogen. Echt hoor, well done met je opvoeding.
Ik ben je dankbaar voor deze aanmoediging.quote:Op maandag 19 september 2022 17:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja ik zou geen minuut meer wachten, anders slaat het dood en da's zonde.
quote:Op maandag 19 september 2022 17:26 schreef Phaidra het volgende:
Mijn zus heeft een schoonzusje (zus van haar vriend dus). En daar mag ook GEEN SUIKER of ander junkfood gegeten worden door de kinderen. Ook niet bij anderen. Toen ze baby waren kon ik daar nog wel inkomen. Maar inmiddels zijn ze 10 en 7 en wordt het wel een beetje belachelijk. Tot ze een jaar of 5/6 waren, kregen ze ook lunchpakketjes mee als ze gingen logeren bij mijn zus. Of als ze gezamenlijk naar de dierentuin gingen. Aten zij een patatje, zaten die kinderen aan een zuurdesembroodje met kaas en komkommer. Dat is toch kindermishandeling?? En een half jaartje geleden hadden ze gelogeerd bij mijn zus en hadden we de dag erna een verjaardag. Hadden ze daar cola gedronken. DAT IS NATUURLIJK VAN DE DUIVEL. De oudste liet het per ongeluk vallen in een gesprek en zei dat schoonzusje: "Daar gaan we het thuis nog wel even over hebben, dat snap je wel he?".![]()
Arme kinderen. En ik denk zomaar dat ze later volledig losgaan op alles wat ze nu niet mogen. Echt hoor, well done met je opvoeding.
Dag evenbeeld.quote:Op maandag 19 september 2022 16:24 schreef Nijna het volgende:
Wij doen niet aan schermtijd, op het brood eten ze wat ze willen, suiker krijgen ze ook gewoon, ik ben een zacht ei die ze ook nog wel eens naar school brengt als het regenten in een museum komen ze weinig. Zou er nog wat aan te redden zijn?
Mijn kind is haar kleren aan het uitzoeken, nadat ik het al tig keer gevraagd had van het weekend maar ze geen tijd had, want ze moest *tiktok/whatsapp/andere schermdingen*...
Nu doe ik ff schermdingen.
Komt ze beneden met een kort truitje wat dus meer een topje was geworden, tekst: I love unicorns en al roepend:"Paardjes, paardjes, paardjes" .
Zometeen maar eens inventariseren wat er nog in de kast ligt hierna, volgens mij is ze gegroeidis het al tijd voor de kinderbijslag?
Ja ik vind er ook niets van DAT ze daar ideeen over hebben. Wij doen ook dingen waar anderen hun wenkbrauwen bij optrekken (de 14jarige krijgt thuis geen cola, Sticker jat snoep uit de voorraadkast en verstopt het onder zijn bed en wij doen alsof we dat niet weten, zulke dingen) maar dat jezelf op de borst kloppen, daar kan ik slecht tegen. Voor sommige ouders is het een kwestie van de dag overleven, niet iedereen heeft de luxe om uberhaupt een keus te hebben.quote:Op maandag 19 september 2022 17:43 schreef vencodark het volgende:
A. komt ook wel bij een vriendje waarin schietspelletjes niet mogen (zelfs meer kinderlijke, dus niet te echt) en waarbij ze komkommer krijgen ipv snoep.
Maar die doen daar niet hooghartig of vervelend over. Jongetje komt ook vaak bij ons waar dat wel allemaal mag.
Sticker mag geen youtube kijken. Hij kan niet normaal meer communiceren als hij dat kijkt, elk woord moet geroepen worden. Gek werden we ervan.quote:Op maandag 19 september 2022 17:49 schreef exode het volgende:
B mag ook veel filmpjes niet kijken en geen Fortnite spelen. Dan heeft ie nachtenlang nachtmerries.
quote:Op maandag 19 september 2022 17:50 schreef Nanukerst het volgende:
Ik ken overigens mensen (vrienden van mijn broer) die ook reuze gezond eten en op elke kinderverjaardag als er zakjes chips werden uitgedeeld kreeg hun zoon in plaats daarvan een boterhamzakje met broodkorstjes.
Dat is het vooral. Die attitude.quote:Op maandag 19 september 2022 17:48 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ja ik vind er ook niets van DAT ze daar ideeen over hebben. Wij doen ook dingen waar anderen hun wenkbrauwen bij optrekken (de 14jarige krijgt thuis geen cola, Sticker jat snoep uit de voorraadkast en verstopt het onder zijn bed en wij doen alsof we dat niet weten, zulke dingen) maar dat jezelf op de borst kloppen, daar kan ik slecht tegen. Voor sommige ouders is het een kwestie van de dag overleven, niet iedereen heeft de luxe om uberhaupt een keus te hebben.
quote:Op maandag 19 september 2022 17:50 schreef Nanukerst het volgende:
Ik ken overigens mensen (vrienden van mijn broer) die ook reuze gezond eten en op elke kinderverjaardag als er zakjes chips werden uitgedeeld kreeg hun zoon in plaats daarvan een boterhamzakje met broodkorstjes.
Ik vind dat je ook gewoon mag kiezen als je wel een keuze hebt. Staat geheel los van wat anderen doen.quote:Op maandag 19 september 2022 17:48 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ja ik vind er ook niets van DAT ze daar ideeen over hebben. Wij doen ook dingen waar anderen hun wenkbrauwen bij optrekken (de 14jarige krijgt thuis geen cola, Sticker jat snoep uit de voorraadkast en verstopt het onder zijn bed en wij doen alsof we dat niet weten, zulke dingen) maar dat jezelf op de borst kloppen, daar kan ik slecht tegen. Voor sommige ouders is het een kwestie van de dag overleven, niet iedereen heeft de luxe om uberhaupt een keus te hebben.
Vaders hoeven zeker ook weer niks?quote:Op maandag 19 september 2022 17:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zo’n vriendin van mijn zus bij het vrijgezellenfeestje: “Ik snap NIET dat er moeders zijn die NIET elke dag koken!”![]()
Ik stond er al zwangere bij, mezelf bijna afwijkend en onaardse moeder te voelen.
Nope.quote:Op maandag 19 september 2022 17:56 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Vaders hoeven zeker ook weer niks?
Ik kan precies hetzelfde zeggen...quote:Op maandag 19 september 2022 16:24 schreef Nijna het volgende:
Wij doen niet aan schermtijd, op het brood eten ze wat ze willen, suiker krijgen ze ook gewoon, ik ben een zacht ei die ze ook nog wel eens naar school brengt als het regenten in een museum komen ze weinig.
Laat dit een grapje zijn?quote:Op maandag 19 september 2022 17:50 schreef Nanukerst het volgende:
Mijn god.... alsof het kind een halve fles wijn achterover getikt heeft, met dat "Daar gaan we het thuis nog wel even over hebben...."quote:Op maandag 19 september 2022 17:26 schreef Phaidra het volgende:
Arm kindquote:Op maandag 19 september 2022 17:50 schreef Nanukerst het volgende:
Ja dit dus. Zodra de ouders uit zicht zijn en er geen supervisie is eten en drinken die dan toch alles wat los en vast zit?quote:Op maandag 19 september 2022 17:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Yo, dat worden dikzakken natuurlijk zodra ze gaan studeren
Wat erg
Ohnee wat erg dit.quote:Op maandag 19 september 2022 17:50 schreef Nanukerst het volgende:
quote:Op maandag 19 september 2022 18:31 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja dit dus. Zodra de ouders uit zicht zijn en er geen supervisie is eten en drinken die dan toch alles wat los en vast zit?
Ik geloofde ook mijn oren niet. Doe. Normaal.quote:Op maandag 19 september 2022 18:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn god.... alsof het kind een halve fles wijn achterover getikt heeft, met dat "Daar gaan we het thuis nog wel even over hebben...."![]()
Jammer dat dat kind niet gezegd heeft dat ze het er beter direct over konden hebben.
Dat klinkt ook wel alsof er meer niet klopt dan alleen een ziekelijke gezondheidsdwang.quote:Op maandag 19 september 2022 18:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik geloofde ook mijn oren niet. Doe. Normaal. Ze controleert
Knip want je gaat vast deleten
Maar dan toch stampij lopen maken.
Oh daarom was dreumes zo vroeg met de pincetgreep.quote:Op maandag 19 september 2022 18:46 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn peuter heeft zo nu en dan![]()
hagelslag op zijn brood en knoeit nog wel eens. Mijn baby beheerst inmiddels de pincetgreep vakkundig als ze onder de tafel op zoek is naar hagelslag
Mijn man kan het nog steeds niet goed voelen. Hij is opgegroeid met een moeder die geen gezonde relatie heeft met eten, en dat heeft echt doorgewerkt.quote:Op maandag 19 september 2022 19:13 schreef vencodark het volgende:
Overigens: A. is zo’n jongen die meer eet dan hij ‘nodig’ heeft. Zeker als hij het lekker vindt.
Dus wij moesten hem zélf een halt toe roepen.
Kennissen van ons hebben ook zo’n zoontje.
Die kwamen eens bij ons eten toen dat mannetje 3 jaar was ofzo.
Die at 3 pannenkoeken en ging daarna bij zijn moeder in friet bietsen die de volwassenen aten.
Hun theorie: wij bepalen wat hij eet, hij bepaald hoeveel.
Toen hebben we wel onze ervaring gedeeld. Want sommige kinderen voelen ook niet snel wanneer ze bijv. vol zitten.
Daarom ben ik zelf tegen het concept van bord leeg eten. Soms heb je gewoon genoeg en dan hoef je echt niet te leren door te eten.quote:Op maandag 19 september 2022 19:20 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Mijn man kan het nog steeds niet goed voelen. Hij is opgegroeid met een moeder die geen gezonde relatie heeft met eten, en dat heeft echt doorgewerkt.
Zo een hebben wij er ook ja. DIT LUST IK NIET WAT IS DIT IK ZIT AL VOL en dan vlak erna chips pakken alsof er niets aan de hand is.quote:Op maandag 19 september 2022 19:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Daarom ben ik zelf tegen het concept van bord leeg eten. Soms heb je gewoon genoeg en dan hoef je echt niet te leren door te eten.
Z. eet vaak weinig en die gaat een uur later om brood vragen. Die moet je weer anders aanpakken.
Dat instinct herken ik, door dezelfde oorzaak. IF was hier de wonderdokter die dat onbreekbare verband van voedsel=eten wat wist los te koppelen. Zo veel fijner.quote:Op maandag 19 september 2022 19:29 schreef SQ het volgende:
Ik moest al-tijd mijn bord leeg eten (zoals bijna iedereen van mijn generatie) dus dat doe ik nog steeds. En niet alleen mijn bord moet leeg, de pan moet leeg. Als ik op een feestje ben met hapjes blijf ik eigenlijk ook wel eten tot het op is. En over buffetten begin ik maar niet. Of als ze op je werk lunch regelen en er blijven 20 van die broodjes liggen. Dan moet ik echt weg. En dan liefst 2 kilometer verder.
Ik denk niet dat ik ooit nog van die instincten af kom. Ik moet mezelf gewoon blijven vertellen dat genoeg genoeg is. #foreverfat
Jaa, die generatie hè. Allemaal in de maat! (XXL).quote:Op maandag 19 september 2022 19:29 schreef SQ het volgende:
Ik moest al-tijd mijn bord leeg eten (zoals bijna iedereen van mijn generatie) dus dat doe ik nog steeds. En niet alleen mijn bord moet leeg, de pan moet leeg. Als ik op een feestje ben met hapjes blijf ik eigenlijk ook wel eten tot het op is. En over buffetten begin ik maar niet. Of als ze op je werk lunch regelen en er blijven 20 van die broodjes liggen. Dan moet ik echt weg. En dan liefst 2 kilometer verder.
Ik denk niet dat ik ooit nog van die instincten af kom. Ik moet mezelf gewoon blijven vertellen dat genoeg genoeg is. #foreverfat
En daarom bepaal ik niets over de hoeveelheid die mijn kinderen moeten eten van iets. Ze hoeven het zelfs niet te proeven.
Wij hadden ook nooit snoep in huis, en ik moest mijn bord leeg eten.quote:Op maandag 19 september 2022 18:39 schreef Donna het volgende:
[..]![]()
Ik mocht thuis niks qua snoep van mijn moeder. Als kind zeurde ik bij anderen en als puber kocht ik het zelf.
Jep. En mijn moeder doet het nu bij mijn kinderen..quote:Op maandag 19 september 2022 19:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hadden ook nooit snoep in huis, en ik moest mijn bord leeg eten.
Dat combineert als volwassene tot nasty issues zeg maar
Geen remquote:Op maandag 19 september 2022 17:38 schreef Vanyel het volgende:
Geen schermtijd, betekent dat geen rem erop of geen scherm in huis?
Soneal heeft geen oma's meer, maar als die zich bemoeiden met zaken waar ze niet over gaan dan zei ik er ook gewoon wat van, dan maar een kutwijf zijn, jammer dan.quote:Op maandag 19 september 2022 19:53 schreef Donna het volgende:
[..]
Jep. En mijn moeder doet het nu bij mijn kinderen..
Op alles wat ik ze geef krijgen zij of ik commentaar. Het is te groot, te veel, te snel na iets anders, te snel na het eten, te kort voor etenstijd. Alles op een bijpassend veroordelend toontje. Echt mijn grootste ergernis.
Ze is altijd bang geweest dat ik net als mijn vader diabetes zal krijgen, maar ze heeft geen idee dat ze met haar gedrag al mijn issues met eten getriggerd heeft.
En het ergste is nog. Als kind en puber was ik ook helemaal niet dik. Omdat ik niks mocht en altijd van haar te horen kreeg dat ik moest sporten heb ik altijd in m'n hoofd gehad dat ik dik ben.
Ik word ook gewoon boos als ik er aan denk.
Heel goed, ik snap best dat het soms gevoelsmatig lastig is om een (schoon)moeder toe te spreken of corrigeren, maar het belang van je kinderen is groter dan het wel of niet kunnen handelen van zo'n correctie door je (schoon)moeder.quote:Op maandag 19 september 2022 20:01 schreef Donna het volgende:
Ik zeg er ook wel wat van. Helemaal als ze dingen begint te verkondingen over wat wel en niet gezond is in haar ogen. Ik wil helemaal niet dat mijn kinderen in die termen denken. Hou op zeg.
De jongste vertelde vorige week tegen papa dat hij van mij witte knetterchocolade had gekregen na school.quote:Op maandag 19 september 2022 16:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja dat zou best eens kunnen daar je daar gelijk in hebt. Ik vind het ook wel lastig om er iets van te zeggen tegen m'n eigen moeder, maar ik zie al die issues 1 voor 1 voorbij vliegen als ze zulke dingen zegt en dan moet ik dat wel echt corrigeren.quote:Op maandag 19 september 2022 20:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heel goed, ik snap best dat het soms gevoelsmatig lastig is om een (schoon)moeder toe te spreken of corrigeren, maar het belang van je kinderen is groter dan het wel of niet kunnen handelen van zo'n correctie door je (schoon)moeder.
Hoewel ik ook vind dat het de taak van het eigen kind is om de eigen moeder te wijzen op ongewenst gedrag, maar ik heb het idee dat veel mannen dat nog moeilijker vinden dan veel vrouwen.
Ze leren op school ook wel dingen over gezond en ongezond. Maar mijn moeders idee van gezond is ontbijtkoek en ze noemt gezond en ongezond te pas en onpas, zonder uitleg.quote:Op maandag 19 september 2022 20:25 schreef LeSage het volgende:
Indo-schoonfamilie +1![]()
Mijn kinderen zijn echt fantastische eters, eten bijna altijd hun bord leeg met daarna nog een keer opscheppen. Ze eten het liefst de laatste groente nog uit de pan.
Ze moeten wel proeven, omdat ze vrijwel alles lusten maar soms gewoon ‘bah’ roepen uit het niets.
S. voelde zich net niet lekker en wilde zijn spaghetti niet meer, daar zeg ik dan niets van.
Ik leg trouwens wel uit wat gezond is en wat minder gezond.
Dat in snoep veel suiker zit en dat je daar energie van krijgt, maar dat je ook energie kunt krijgen van bijvoorbeeld muesli, maar dat dat oom nog eens goed is voor je stoelgang.
En dat volkoren boterhammen het beste zijn voor je buik, maar dat ik ook wel snap dat ze witbrood het lekkerst vinden en we dus een middenweg pakken met tarwemaisbrood.
Volgens mij is het niet slecht om ze te leren wat de effecten op je lichaam zijn.
Ik ga dan weer niet zeggen dat je ziek wordt van snoep, en dat krijgen ze ook echt wel thuis.
Ik zeg ook nooit tegen de kinderen dat snoep ongezond is als ik het ze net heb gegeven. Wel dat wortels gezond zijn als ik ze heb gegeven. Beetje positief houden en er ook geen oordeel aan hangen van goed/fout.quote:Op maandag 19 september 2022 20:37 schreef Donna het volgende:
[..]
Ze leren op school ook wel dingen over gezond en ongezond. Maar mijn moeders idee van gezond is ontbijtkoek en ze noemt gezond en ongezond te pas en onpas, zonder uitleg.
En ik leg ze inderdaad ook wel uit wat het doet met je lichaam, maar dan komt ook omdat ik darm problemen heb en regelmatig buikpijn. Dus dat is een makkelijk opstapje dan.
Het is een beetje alles opgeteld. Mijn nekharen gaan echt overeind staan dan haha.
Klinkt goed idd!quote:Op maandag 19 september 2022 20:41 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik zeg ook nooit tegen de kinderen dat snoep ongezond is als ik het ze net heb gegeven. Wel dat wortels gezond zijn als ik ze heb gegeven. Beetje positief houden en er ook geen oordeel aan hangen van goed/fout.
Ik vind dat toch wel een aparte denkwijze. Er gebeurt iets wat niet goed is voor je kind maar je doet er niks mee omdat je je ouders dat niet wil afnemen? Dit soort gedachten zijn toch wel de basis van eetstoornissen hoorquote:Op maandag 19 september 2022 20:46 schreef vencodark het volgende:
Mijn kinderen gaan elke donderdag na school naar mijn ouders. Daar krijgen ze ook elke week een sorbet.
Ik vind het eigenlijk niet nodig omdat A. eigenlijk te zwaar is. Maar ik wil het mijn ouders eigenlijk niet afnemen dat aan ze te geven. Ma vindt het zo leuk klaar te maken.
Het is ook meer aan ons als ouders de andere dagen gezonde(re) dingen aan te bieden en dat A. bijv. meer beweegt en actiever is.
Nee hoor.quote:Op maandag 19 september 2022 15:02 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat theater is er vooral voor de jaarlijkse familievoorstelling van de plaatselijke (street)dance-club.Ik heb er ook nog gedanst vanuit DéDé, toen noemden ze het nog popballet.
Jaa, het is ontstaan van zo nu en dan naar elke week en eigenlijk is dat overdreven. Man vindt allang dat ik er iets over moet zeggen maar doe ik dus niet.quote:Op maandag 19 september 2022 20:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik vind dat toch wel een aparte denkwijze. Er gebeurt iets wat niet goed is voor je kind maar je doet er niks mee omdat je je ouders dat niet wil afnemen? Dit soort gedachten zijn toch wel de basis van eetstoornissen hoor![]()
Als je ouders zo graag iets extra's willen doen kunnen ze ook leuke spelletjes doen met de kinderen ofzo
Nou ja, ze moeten niet.quote:Op maandag 19 september 2022 20:59 schreef SQ het volgende:
Nou ja weet je, die bolussen, appelflappen en sorbets zijn natuurlijk niet zo'n issue als je ze in plaats van je boterhammen eet. Maar het gaat er meestal bovenop en dan wordt het wel een probleem.
Maar t gaat vooral om de gedachtengang "iets moeten eten omdat je anders een ander teleur stelt"
quote:Op maandag 19 september 2022 21:09 schreef Phaidra het volgende:
De jongste was eind van de middag een half uurtje alleen thuis. Dat komt nog niet zo vaak voor. Dus hij is zich in afwezigheid van al het ouderlijk toezicht te buiten gegaan aan een half snoepje![]()
. En dat vertelt hij dan ook nog met een ondeugende lach. Ik hou ervan
.
Volgens mij moet je dat nog even fixen voor de winter begint, als je nu al dichtgevroren deuren hebtquote:Op maandag 19 september 2022 21:17 schreef Vicky het volgende:
[..]![]()
A en T appen of bellen met d'r vraag of ze wat lekkers mogen pakken als we niet thuis zijn.
Helemaal top.. alleen vragen die mutsen het altijd als we net 1 minuut daarvoor de deur achter ons dichtgevroren hebben 🤣🤣
Dat is nou iets wat toevallig mijn schaapjes nooit gedaan hebben.quote:Op maandag 19 september 2022 21:19 schreef SQ het volgende:
Als je ouders weg zijn vreet je de kast leeg. Dat is van alle tijden.
Ik dronk dan de rum van mijn vader, maar toen was ik wel 18+.quote:Op maandag 19 september 2022 21:19 schreef SQ het volgende:
Laat je ze al wel alleen thuis dan?quote:Op maandag 19 september 2022 21:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is nou iets wat toevallig mijn schaapjes nooit gedaan hebben.
Ten eerste zie ik alles.Ten tweede krijgen ze niks tekort dus voelt het misschien niet als verboden = verleidelijk.
Ik ook, maar ik was 13.quote:Op maandag 19 september 2022 21:22 schreef exode het volgende:
[..]
Ik dronk dan de rum van mijn vader, maar toen was ik wel 18+.
Luxe hoor. Wat voor werk doe je dan?quote:Op maandag 19 september 2022 21:23 schreef Donna het volgende:
Mijn oudste ging op vrijdagmiddag naar de BSO, maar ze vond het maar matig. Vakantie BSO vindt ze wel helemaal de bom. Dus besloten om alleen nog vakantie BSO af te nemen en op vrijdagmiddag neem ik ouderschapsverlof op vanaf volgende maand. Daardoor vervalt dus 1 middag per week BSO, maar de jongste haal ik dan ook meteen op voor een vrije vrijdagmiddag. Scheelt weer lekker in de portemonnee.
En dan ben ik gewoon elke middag thuis. 3 middagen met de oudste alleen en 2 middagen met hun beide.
Je zou zeggen van wel.. maar ze vragen het altijd. Of het nou voor een koekje of popcorn is..quote:Op maandag 19 september 2022 21:19 schreef SQ het volgende:
Whahaha.. aangepastquote:Op maandag 19 september 2022 21:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dat nog even fixen voor de winter begint, als je nu al dichtgevroren deuren hebt
Nou de officiële titel is Office Manager (er moet toch iets op het loonstrookje staan), maar ik ben eigenlijk een soort vliegende keep. Van koffie bestellen tot financiële administratie en van planten kopen (quote:
Dat is ook beter. Ik heb ooit ook geprobeerd thuis te werken met een baby/dreumes, maar dat was me niks. Ik doe nu soms in de avond wel eens even wat, dat bevalt beter. Maar zonder de druk van dat halfslachtige 'ik moet nog 2 uren maken' idd.quote:Op maandag 19 september 2022 21:27 schreef Aure het volgende:
Heerlijk hoor Donna! Ik heb op de maandagmiddag tegenwoordig ook ouderschapsverlof, vanaf half 3 ongeveer. Eerst probeerde ik dan nog 2 uurtjes halfslachtig te werken met de kleuter thuis, maar dat gaf mij alleen maar stress. Dit is beter
Ohnee.quote:
Straffen?!quote:Op maandag 19 september 2022 16:08 schreef Leandra het volgende:
Ik straf Soneal ook niet met het Rijks, Stedelijk of van Gogh museum, maar Nemo vindt hij ook leuk.
Hij mag wel zelf rondlopen, we hebben meestal een "zie je daar en daar om zo en zo laat" afspraak, net als bij de Efteling.
Als je alleen thuis bent… checkquote:Op maandag 19 september 2022 21:19 schreef SQ het volgende:
quote:
Gefixt.quote:Op maandag 19 september 2022 21:19 schreef SQ het volgende:
Als je ouders kinderen weg zijn vreet je de kast een bak Ben en Jerry's leeg. Dat is van alle tijden.
't Stedelijk.quote:Op maandag 19 september 2022 21:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik realiseer me dat je het op twee manieren kunt lezen, maar ik bedoelde het als "Hij vindt het geen straf om naar het Rijks, Stedelijk of van Gogh museum te gaan".
Sterker nog; als ik hem laat kiezen naar welk museum hij in Amsterdam wil is de kans groter dat hij een van die 3 kiest dan Nemo.
Oh... laat ik nou nog net Ben & Jerry's in de vriezer hebben staan die leeg moet omdat ik hem wil schoonmaken....quote:Op maandag 19 september 2022 21:52 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Gefixt.
Voor de liefhebbers, nu bij de Jumbo in de aanbieding voor ¤4,50
Dat heeft de mijne nog niet ontdektquote:Op maandag 19 september 2022 21:19 schreef SQ het volgende:
Haha ja ik denk echt dat je cultureler bent dan je denkt!quote:Op maandag 19 september 2022 21:55 schreef MaJo het volgende:
Ik voel me helemaal niet zo super cultureel maar ik ga wel echt voor mijn plezier naar musea, als kind alMisschien toch wat cultureler dan ik zelf dacht
Ik hou ook van theater, lezen (zowel literatuur als pulp) en van films (zowel filmhuis als pulp), en kijk graag documentaires en dingen als Zomergasten (maar ook graag pulp
) Een combi van twee werelden dus.
Ik hoop altijd maar dat ik niet zo word.quote:Op maandag 19 september 2022 22:15 schreef MaJo het volgende:
En het bemoeien van ouders met je kinderen is wel de grootste irritatie die ik heb met mijn moeder. Ze is een ontzettend lieve schat maar ze zegt bij bijna alles "zou je dat nou wel zo doen? Ik zou het zo doen/je kunt het ook zo doen." Hoezo het ondermijnen van een ander
Eh, wat?quote:Op maandag 19 september 2022 22:14 schreef MaJo het volgende:
Het valt me trouwens wel op dat hier afgegeven wordt op mensen die een oordeel hebben over ongezond eten terwijl daar ook weer een oordeel in zit naar mensen die heel gezond eten. Dat strookt niet helemaal met elkaar. Laten we gewoon lekker allemaal doen waar we blij van worden en elkaar niet de maat nemen
Ik heb besloten om zelf niet in termen te praten als "niet teveel eten want dan word je dik", ik wil gewoon echt niet dat dit eventueel een issue gaat worden. Wordt nog een lastige maar ik wil het wel gaan proberen.
Wat een toeval. Mijn dochter heeft nu exact die ckv opdracht.quote:Op maandag 19 september 2022 21:55 schreef Hupje het volgende:
Woei, enorme bijlees van vandaag, zeg.
Voor CKV "vroeger" moesten we naar een aantal verschillende genres in het theater. Ben ook ooit naar De Kast in het theater geweest toen ik meegevraagd werd omdat er een kaartje over was. Een keer Cirque du Soleil. Pre corona een paar peuter/kleuter theater voorstellingen gedaan. Nog nooit naar een concert of musical geweest. Ik heb er het geld niet echt voor over.
Musea doen we af en toe, maar op vakantie doen we best cultureel. Ik ga dan graag naar een museum of kasteel en J vindt dat ook best oke. Dit jaar oa naar het War Museum in Bastogne geweest (heel indrukwekkend trouwens!).
[..]
Dat heeft de mijne nog niet ontdektHij vraagt vooral om snoep als er andere kinderen bij zijn. Als het er staat kan hij wel veel snoepen. Als hij zelf iets mag voorstellen noemt hij vaak rauwkost. Gekkie.
Alleen schermtijd is hier wel echt een ding. Hij doet het liefst niks anders dan Netflix, YouTube, pc en de Switch. In de vakantie mocht hij een dag helemaal zelf kiezen wat hij deed, hij stopte gewoon niet met de schermpjes... Dus dat beperken we, maar dat maakt dat hij er alleen maar meer op gefocust isZo lastig vind ik dat. Hij is nu al chagrijnig dat we later deze week 10 minuten gesprek hebben "onder schermtijd"
Op voute vrijdag komt zanger rinus ookquote:Op maandag 19 september 2022 22:22 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat een toeval. Mijn dochter heeft nu exact die ckv opdracht.
Ze is zaterdag in pandP geweest, gaat aankomende week naar CityFest (weet nog niet welk optreden, ik ga sowieso naar party animals 😅 en de Dirty Daddies) en ze moet nog een derde ding doen.
Ik weet alleen niet wat ze daarvoor gekozen heeft.,
In eerste scan dacht ik hier te lezen dat je die oma's dan kutwijf noemde. Paste toch niet helemaal bij je imago.quote:Op maandag 19 september 2022 19:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Soneal heeft geen oma's meer, maar als die zich bemoeiden met zaken waar ze niet over gaan dan zei ik er ook gewoon wat van, dan maar een kutwijf zijn, jammer dan.
Naar mensen die hun kinderen nooit snoep geven bijvoorbeeld. Dus enerzijds niet als loedermoeder gezien willen worden omdat je je kinderen wel snoep geeft en wel oordelen over mensen die dat nooit doen. Dat werkt ook twee kanten opquote:
Nog niet dood.quote:Op maandag 19 september 2022 22:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Op voute vrijdag komt zanger rinus ook
Oh maar dat staat er niet, je zei dat als je iets zegt over mensen die ongezond eten veroordelen, je zelf dus mensen die gezond eten veroordeelt. Maar da's niet hetzelfde.quote:Op maandag 19 september 2022 22:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Naar mensen die hun kinderen nooit snoep geven bijvoorbeeld. Dus enerzijds niet als loedermoeder gezien willen worden omdat je je kinderen wel snoep geeft en wel oordelen over mensen die dat nooit doen. Dat werkt ook twee kanten op
Laat het een les zijnquote:Op maandag 19 september 2022 22:17 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik hoop altijd maar dat ik niet zo word.![]()
Geen idee, is t wat?quote:Op maandag 19 september 2022 22:26 schreef amaranta het volgende:
Ga je mee naar de dirty daddies? Sq?
Ja ik formuleerde het wat krom. Maar de extremen die elkaar veroordelen zeg maarquote:Op maandag 19 september 2022 22:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh maar dat staat er niet, je zei dat als je iets zegt over mensen die ongezond eten veroordelen, je zelf dus mensen die gezond eten veroordeelt. Maar da's niet hetzelfde.
Alsof stroop, drop en Chinees zo lekker toegankelijk zijnquote:Op maandag 19 september 2022 20:47 schreef Leandra het volgende:
Ik heb sowieso aparte kinderen qua eten:
De oudste eet geen gebak.
De jongste vindt stroop heel erg vies (lust wel gebak, geen drop) en houdt niet van chinees.![]()
Mijn kleinzoon (de zoon van degene die geen gebak lust), lust geen pannenkoeken.
Ik snap er geen bal van. HOE DAN???
Mijn dochter lustte heel lang geen chocolade, maar omdat iedereen het wel lekker vindt en haar vertelde hoe raar het is dat ze het niet lustte, heeft ze heel hard haar best gedaan om het wel lekker te vinden. Dat is geluktquote:Op maandag 19 september 2022 22:30 schreef SQ het volgende:
Ik lust zelf bijna alles maar ik snap wel dat mensen sommige dingen niet lusten. Maar ik ken dus ook mensen die geen chocolade lusten en daar snap ik dus helemaal niks van.
Dat je liever iets anders hebt is nog tot daar aan toe, maar gewoon helemaal niet lusten, nee.
Ja maar pannenkoeken dan?! Dat kan gewoon niet!quote:Op maandag 19 september 2022 22:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Alsof stroop, drop en Chinees zo lekker toegankelijk zijn
Mee eensquote:Op maandag 19 september 2022 22:30 schreef SQ het volgende:
Ik lust zelf bijna alles maar ik snap wel dat mensen sommige dingen niet lusten. Maar ik ken dus ook mensen die geen chocolade lusten en daar snap ik dus helemaal niks van.
Dat je liever iets anders hebt is nog tot daar aan toe, maar gewoon helemaal niet lusten, nee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Kijk, dat soort toewijding, daar houden we wel van!quote:Op maandag 19 september 2022 22:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn dochter lustte heel lang geen chocolade, maar omdat iedereen het wel lekker vindt en haar vertelde hoe raar het is dat ze het niet lustte, heeft ze heel hard haar best gedaan om het wel lekker te vinden. Dat is gelukt
Ohnee.quote:Op maandag 19 september 2022 22:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Laat het een les zijnIk vind het heel lastig want mijn moeder is echt een schat en ze bedoelt het ook goed maar het is vooral die passief agressieve manier waar ik echt niet tegen kan. Mijn schoonmoeder had dat nog veeeeel erger. Dan kreeg je opmerkingen als "ja die strakke broeken zijn tegenwoordig in he? Dat zou ik nou nooit dragen"
Haha. Wat een doorzetter.quote:Op maandag 19 september 2022 22:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn dochter lustte heel lang geen chocolade, maar omdat iedereen het wel lekker vindt en haar vertelde hoe raar het is dat ze het niet lustte, heeft ze heel hard haar best gedaan om het wel lekker te vinden. Dat is gelukt
Bewonderenswaardig inderdaad. Een dergelijk doorzettingsvermogen zou ze ook op ander gebieden mogen laten zienquote:Op maandag 19 september 2022 22:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Kijk, dat soort toewijding, daar houden we wel van!
quote:Op maandag 19 september 2022 22:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar herken ik me eigenlijk wel in! Ik vond chocola ook nooit zo bijzonder, ik at wel eens een Bros of KitKat maar verder niet. Eigenlijk heeft mijn man me verslaafd gemaakt aan chocola, door hem eet ik het nu dagelijksquote:Op maandag 19 september 2022 22:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat het anders is, wordt en blijft idd. Maar hoop ook heel erg dat ik dat oké ga vinden, omdat het idd een awesome lichaam is.quote:Op maandag 19 september 2022 22:36 schreef SQ het volgende:
Nooit meer hetzelfde, bami. Maar hopelijk ga je het kunnen omarmen. Want het is wel awesome, zo'n lichaam.
Herkenbaar.... mijn moeder bedoelde het ook vaak goed, maar man, man, man....quote:Op maandag 19 september 2022 22:33 schreef Donna het volgende:
[..]
Ohnee.![]()
Ik heb een beetje haat liefde jegens m'n moeder. Ze is heel lief en zorgzaam en ze bedoelt het ook goed, maar ze zegt vaak precies het verkeerde of het komt heel weird over.
Nouja, moet er maar mee leren leven. En het zelf beter doen idd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb die van Vivera nu in huis maar ik durf niet, ben bang dat het goor isquote:Op maandag 19 september 2022 22:35 schreef Bami het volgende:
Qua vega spekjes zijn wij fan van die van vivera. Maar dat is vast heel persoonlijk.
Ik heb wel het idee dat wij vroeger best ongezond leefden, weinig groente en altijd koekjes mee naar school enzo. Maar blijkbaar was het vrij genoeg dat ik er geen ongezonde relatie met voedsel van gekregen heb, en ook geëindigd ben met een bmi conform gewicht.
Enige was dat ik als puber zo dun was dat ik nu nog moet wennen dat ik dat niet meer was toen ik eenmaal vormen kreeg, terwijl ik nog steeds dun ben. Dat is wel sip, dat mijn norm zo dun is/was dat ik dan alleen maar afgeleid was door dat kleine beetje buik. Dat verder niemand ziet.
Nu heeeel veel buik van volgroeide baby, ben erg benieuwd hoe ik daarna naar mijn lijf ga kijken en hoe mijn lijf straks is.
Dat gaat mij bij beiden ook nooit lukkenquote:Op maandag 19 september 2022 22:36 schreef Bami het volgende:
[..]Verstandig wel.
Ik probeer dat al jaren met champignon en olijf. Nog steeds niet gelukt.
Hier was de cola op dus ik zit aan het waterquote:
Nee, ik geef grif toe dat ik me als een kutwijf gedraag als het nodig is, en geen last heb van "Oei, dat kun je toch niet tegen je (schoon)moeder zeggen?!"quote:Op maandag 19 september 2022 22:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In eerste scan dacht ik hier te lezen dat je die oma's dan kutwijf noemde. Paste toch niet helemaal bij je imago.
Niet standaard chocola in huis hebbenquote:Op maandag 19 september 2022 22:38 schreef BE het volgende:
Ja zeg… beginnen ze over chocola als alle winkels dicht zijn!
quote:Op maandag 19 september 2022 22:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Herkenbaar.... mijn moeder bedoelde het ook vaak goed, maar man, man, man....Ik wil wel even herstellen dat mijn moeder echt niet zo erg is, ik heb echt een van de liefste moeders ooit. Maar dat deel is iets wat ik heel vervelend vindSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Nou, als je je kinderen nooit snoep geeft en datzelfde kind tijdens een feestje ook nog buitenspel zet door het gezonds van thuis mee te geven dan mogen mensen daar idd wel een mening over hebben, zeker als er geen ziekte of iets dergelijks speelt.quote:Op maandag 19 september 2022 22:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Naar mensen die hun kinderen nooit snoep geven bijvoorbeeld. Dus enerzijds niet als loedermoeder gezien willen worden omdat je je kinderen wel snoep geeft en wel oordelen over mensen die dat nooit doen. Dat werkt ook twee kanten op
Van onder naar boven terug scrollend dacht ik even dat we in de opsomming van de ontmaagding waren belandquote:
Dat zijn ook weer excessen en daar doel ik niet op. Maar als mensen thuis geen snoep willen geven moeten ze dat zelf weten toch? En als een kind niet beter weet is dat ook niet zielig. Het is wel zielig inderdaad als iedereen om je heen zit te snoepen en jij het met een komkommer moet doenquote:Op maandag 19 september 2022 22:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, als je je kinderen nooit snoep geeft en datzelfde kind tijdens een feestje ook nog buitenspel zet door het gezonds van thuis mee te geven dan mogen mensen daar idd wel een mening over hebben, zeker als er geen ziekte of iets dergelijks speelt.
Of een ouder die het kind een reprimande geeft omdat het kind ergens anders thuis iets gegeten heeft dat niet in het thuispatroon valt.
Als mijn 11-jarige bij een vriendje een glas wijn krijgt dan snap ik dat, maar als wij hier bijvoorbeeld alleen maar biologisch vlees zouden eten ga ik hem niet op zijn lazer geven omdat hij bij een vriendje een frikandel heeft gegeten.
Nah, het is ook echt niet mijn lievelings.quote:Op maandag 19 september 2022 22:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja maar pannenkoeken dan?! Dat kan gewoon niet!
Gek genoeg hou ik ontzettend van zelfgebakken pannenkoeken maar uit eten in een pannenkoekenhuis doe je me ook geen plezier mee. Veel te dik en de overwaarde op een pannenkoek is echt belachelijk.quote:Op maandag 19 september 2022 23:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nah, het is ook echt niet mijn lievelings.
Hier moest ik wel om grinniken. Maar herkenbaar verhaal, behalve dat ik nu als net 30-er het al steeds zo zonde van mijn energie vind en vond maar er ook nooit helemaal vanaf kwam.quote:Op maandag 19 september 2022 22:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb die van Vivera nu in huis maar ik durf niet, ben bang dat het goor is
Dat gewicht herken ik. Tot mijn 20ste heb ik 60 kilo gewogen (bij 1.83). Daarna werd ik iets dikker en mijn vriendje wees me daar ook steeds op. Ik heb me daarna nooit meer dun gevoeld, zelfs toen ik op mijn 27ste tijdelijk 59 kilo woog vond ik mezelf te dikAls ik nu foto's zie van eind 20, toen ik rond de 70 kilo woog vind ik mezelf prachtig maar destijds vond ik mezelf maar dik. En nu ben ik echt dik en is het allemaal zonde van de energie geweest
![]()
Sorry, vrijdag is bij ons pannenkoekendag.quote:Op maandag 19 september 2022 23:09 schreef Vanyel het volgende:
![]()
Pannenkoeken bak je vers in de ochtend. Warm als ontbijt. Da's toch geen avondeten
Ik geloof dat ik liever ontbijt met friet speciaal dan avondeet met pannenkoeken.
Helaas heb ik kinderen![]()
Niemand heeft het dan ook over de mensen die alleen maar thuis geen snoep willen geven.quote:Op maandag 19 september 2022 22:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat zijn ook weer excessen en daar doel ik niet op. Maar als mensen thuis geen snoep willen geven moeten ze dat zelf weten toch? En als een kind niet beter weet is dat ook niet zielig. Het is wel zielig inderdaad als iedereen om je heen zit te snoepen en jij het met een komkommer moet doen
Ik kreeg als kind ook nauwelijks snoep maar compenseerde dat door later een levensvoorraad aan Haribo te verorberen
Ik deed vandaag vrijwillig koude tomaat op mijn broodje ham. En dat lustte ik écht niet.quote:Op maandag 19 september 2022 22:36 schreef Bami het volgende:
[..]Verstandig wel.
Ik probeer dat al jaren met champignon en olijf. Nog steeds niet gelukt.
Is dat vanwege geloofsovertuiging? Ik vraag me altijd af, wat gebeurt er als je dat dan wel eet bij een vriendje (eventueel nietsvermoedend). Word je dan boos?quote:Op dinsdag 20 september 2022 07:26 schreef vencodark het volgende:
Mijn kinderen mogen alleen geen rundvlees. Frisdrank hebben we zelf nooit in huis maar als ze dat bij een vriendje ofzo krijgen is dat geen probleem.
Een tijdje terug was A. na de lunch thuis bij een vriendje gaan spelen. Daar moesten ze nog lunchen en toen at A. vrolijk nóg een keer.![]()
Daar maken we nog weleens een grapje over. 2e lunch.![]()
En bij Disney was hij zo’n beetje het gelukkigst met het lopend buffet als ontbijt.
Mijn man kan ook prima ontbijten met pizzaquote:Op dinsdag 20 september 2022 08:03 schreef Vanyel het volgende:
Alles wat ik 's avonds lekker vind, kan ook prima als ontbijt. Ik heb de uitzondering volgens mij nog niet gevonden.
Ja, mijn man is Hindoestaans.quote:Op dinsdag 20 september 2022 08:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is dat vanwege geloofsovertuiging? Ik vraag me altijd af, wat gebeurt er als je dat dan wel eet bij een vriendje (eventueel nietsvermoedend). Word je dan boos?
Met tomaat is het me wel gelukt! Maar dat vond ik er altijd zo lekker uitzien dat ik niet kon hebben dat ik het niet lustte.quote:Op maandag 19 september 2022 23:59 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik deed vandaag vrijwillig koude tomaat op mijn broodje ham. En dat lustte ik écht niet.
Doorzetten
Ha, net als mijn man! Die doe je het grootste plezier met een restje avondeten dat hij de volgende dag als ontbijt kan eten. Wat was die gelukkig tijdens onze huwelijksreis op Bali, elke dag ontbijten met nasi enzo.quote:Op dinsdag 20 september 2022 08:03 schreef Vanyel het volgende:
Alles wat ik 's avonds lekker vind, kan ook prima als ontbijt. Ik heb de uitzondering volgens mij nog niet gevonden.
Duidelijkquote:Op dinsdag 20 september 2022 08:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, mijn man is Hindoestaans.
A. weet het inmiddels dus die geeft het altijd zelf aan of hij vraagt wat voor vlees het is wat hij eventueel aangeboden krijgt. Vaak geef ik het door bij feestjes en op school.
Nee hoor, daar worden we niet boos om omdat A. er zelf eigenlijk heel goed op let. Nietsvermoedend is per ongeluk en daar leer je van. Bewust rundvlees eten zou hij eigenlijk niet doen.
Z. is natuurlijk heel jong en als die bij een ander zou eten, geef ik dat door aan de ouders. Zelf beseft ze nog niet helemaal hoe of wat eigenlijk.
De eerste keer nasi als ontbijt in Indonesië vond ik nog wel grappig maar na 3 dagen was ik het helemaal zat, 3 dagen per dag nasiquote:Op dinsdag 20 september 2022 08:32 schreef Bami het volgende:
[..]
Met tomaat is het me wel gelukt! Maar dat vond ik er altijd zo lekker uitzien dat ik niet kon hebben dat ik het niet lustte.
Champignon en olijf ziet er helemaal niet lekker uit.
[..]
Ha, net als mijn man! Die doe je het grootste plezier met een restje avondeten dat hij de volgende dag als ontbijt kan eten. Wat was die gelukkig tijdens onze huwelijksreis op Bali, elke dag ontbijten met nasi enzo.
En dat op je huwelijksreisquote:Op dinsdag 20 september 2022 08:32 schreef Bami het volgende:
Ha, net als mijn man! Die doe je het grootste plezier met een restje avondeten dat hij de volgende dag als ontbijt kan eten. Wat was die gelukkig tijdens onze huwelijksreis op Bali, elke dag ontbijten met nasi enzo.
Ooit een keer gegeten op de pannenkoekenboot en daar had je ook pannenkoek met babi pangang enzoquote:Op maandag 19 september 2022 23:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gek genoeg hou ik ontzettend van zelfgebakken pannenkoeken maar uit eten in een pannenkoekenhuis doe je me ook geen plezier mee. Veel te dik en de overwaarde op een pannenkoek is echt belachelijk.
Het lekkerste van pannenkoeken eten is als er pannenkoeken overblijven en je deze koud eet als ontbijt
Ik heb in een pannenkoekenhuis gewerkt en daar hadden ze inderdaad ook pannenkoeken met shoarma en dergelijken. En ja, mensen bestellen dat dus echtquote:Op dinsdag 20 september 2022 08:48 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ooit een keer gegeten op de pannenkoekenboot en daar had je ook pannenkoek met babi pangang enzo. Nu ben ik sowieso al geen pannenkoekenfan maar dat vond ik wel next level hoor.
Haha mijn vriend wil ook wel elke dag, de hele dag nasi of rijst. Echt onvoorstelbaar. Zelfs zijn moeder (Indo) snapt het niet.quote:Op dinsdag 20 september 2022 08:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
DuidelijkHoe staan jullie erin als zij op een gegeven moment een andere keuze daarin willen maken?
[..]
De eerste keer nasi als ontbijt in Indonesië vond ik nog wel grappig maar na 3 dagen was ik het helemaal zat, 3 dagen per dag nasi
Dit lijkt me echt allemaal zo bluhhhhh. Ik hou wel van pannenkoeken en ook wel als avondeten, maar dat soort dingen? Nee dankje.quote:Op dinsdag 20 september 2022 08:48 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ooit een keer gegeten op de pannenkoekenboot en daar had je ook pannenkoek met babi pangang enzo. Nu ben ik sowieso al geen pannenkoekenfan maar dat vond ik wel next level hoor.
quote:Op dinsdag 20 september 2022 08:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb in een pannenkoekenhuis gewerkt en daar hadden ze inderdaad ook pannenkoeken met shoarma en dergelijken. En ja, mensen bestellen dat dus echt
En dan als je echt moeite wilt doen nog wat uienringen erdoor. En een flinke lading stroop erop.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:02 schreef Quoi het volgende:
Maar het meest blij word ik van kaas en spek.
2e ontbijt.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:06 schreef SQ het volgende:
Ik krijg honger van jullie. En ik heb helemaal geen honger want ik heb een uur geleden gegeten.
Pannenkoek met appel en spek.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:02 schreef Quoi het volgende:
Ik heb pas uit nieuwsgierigheid een pannenkoek met advocaat en slagroom besteld![]()
Maar het meest blij word ik van kaas en spek.
Er is altijd plek voor pannenkoeken!quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:06 schreef SQ het volgende:
Ik krijg honger van jullie. En ik heb helemaal geen honger want ik heb een uur geleden gegeten.
quote:Op maandag 19 september 2022 22:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Van onder naar boven terug scrollend dacht ik even dat we in de opsomming van de ontmaagding waren beland
Same.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:16 schreef Smart_ass het volgende:
Pannenkoeken eet ik alleen met zoet beleg. Mijn brein kan dat niet handelen met hartige dingen.
En wat extra walgelijk is: natte/oude/zachte komkommers.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:18 schreef SQ het volgende:
Weet je wat nou echt heerlijk is?
De komkommer die in mijn tas zit!
Groen en dik en sappig en vol van smaak! GENIETEN!
quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:18 schreef SQ het volgende:
Weet je wat nou echt heerlijk is?
De komkommer die in mijn tas zit!
Groen en dik en sappig en vol van smaak! GENIETEN!
Oeh, pannenkoek shoarmaquote:Op dinsdag 20 september 2022 08:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb in een pannenkoekenhuis gewerkt en daar hadden ze inderdaad ook pannenkoeken met shoarma en dergelijken. En ja, mensen bestellen dat dus echt
Waarom moet dat allemaal koud?quote:Op dinsdag 20 september 2022 08:24 schreef Clubsoda het volgende:
Koude pizza bij het ontbijtik vind zoet bij het ontbijt veel naarder, zo'n kouwe klats yoghurt in je maag, huuuh
en bij teveel suiker in de ochtend ben ik de hele dag slaperig.
3 dagen per dag zou mij ook veel zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2022 08:40 schreef MaJo het volgende:?
[..]
De eerste keer nasi als ontbijt in Indonesië vond ik nog wel grappig maar na 3 dagen was ik het helemaal zat, 3 dagen per dag nasi
Als je er maar genoeg suiker overheen flikkert, dan kan het primaquote:Op dinsdag 20 september 2022 09:37 schreef SQ het volgende:
Het allerergst is nog wel BRINTA als ontbijt.
Soberso is brinta echt weerzinwekkend maar als ontbijt, man man man. Dan kan het bij voorbaat al niks meer worden met je dag.
In Zuid-Afrika voor het ontbijt een keer pannenkoek met banaan, bacon en ahornsiroop gegeten. Hemelsquote:Op dinsdag 20 september 2022 09:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
Pannenkoek met appel en spek.Zoet en zout.
Griesmeelpap daarentegen...quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:37 schreef SQ het volgende:
Soberso is brinta echt weerzinwekkend maar als ontbijt, man man man. Dan kan het bij voorbaat al niks meer worden met je dag.
Ach, wat sneu.quote:Op dinsdag 20 september 2022 10:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij eten vanavond pannenkoeken, want oudste is jarig.
Helaas is hij ziek, dus hij kon niet trakteren op school. Arme kind was zo verdrietig, hij had er zo'n zin. Ik heb de traktatie maar wel naar school gebracht, anders stond die thuis te verpieteren....
Oh dat is wel echt ultiem sneu zegquote:Op dinsdag 20 september 2022 10:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Helaas is hij ziek, dus hij kon niet trakteren op school. Arme kind was zo verdrietig, hij had er zo'n zin. Ik heb de traktatie maar wel naar school gebracht, anders stond die thuis te verpieteren....
mama zit op kantoorquote:Op dinsdag 20 september 2022 10:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh dat is wel echt ultiem sneu zegbeterschap voor hem, dan maar veel mama knuffelen...
gelukkig had z'n kleine broertje ook koorts en zijn ze niet zo ziek dat ze niet kunnen spelen, dus ze verheugden zich ook wel op een hele dag samen spelen met de cadeautjes die hij zondag al had gekregen...quote:Op dinsdag 20 september 2022 10:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh dat is wel echt ultiem sneu zegbeterschap voor hem, dan maar veel mama knuffelen...
Papa mocht het vandaag oplossen!quote:Op dinsdag 20 september 2022 10:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh![]()
Papa / de gastouder / je broertje / de hont / etc dan maar
Brinta met yoghurt, soort behangplaksel. At ik als student nog wel eens.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:37 schreef SQ het volgende:
En je hele leven teveel te lopen te sporten is vast ook niet je hobby.quote:Op dinsdag 20 september 2022 10:10 schreef SQ het volgende:
Ik wil eigenlijk zo graag toch die 20 kilo afvallen om op gezond gewicht te komen. Ik eet alleen te graagen er is ook altijd overal eten
#liefdagboek #dieetclub #jojo4ever
Met stukjes walnoot erin (zonder de boter en suiker dan)quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Griesmeelpap daarentegen...
Dat heb ik laatst herontdekt en mijn kind enthousiast voor gemaakt.
Met roomboter en bruine basterdsuiker
Je kunt sporten wat je wil, maar als je blijft vreten word je toch dik. Dus het ligt niet aan mijn luiheid, want ik beweeg dagelijks voldoendequote:Op dinsdag 20 september 2022 10:24 schreef vencodark het volgende:
[..]
En je hele leven teveel te lopen te sporten is vast ook niet je hobby.
Och, wat zieligquote:Op dinsdag 20 september 2022 10:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Is dat dat spul wat je op zijn kop zet en waar dan rooie drek overheen sijpelt?quote:Op dinsdag 20 september 2022 10:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met stukjes walnoot erin (zonder de boter en suiker dan)
Griesmeelpudding vind ik echter
quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:37 schreef SQ het volgende:
Zelfs mijn hamsters weigeren brintaquote:Op dinsdag 20 september 2022 10:55 schreef BE het volgende:
[..]Brinta! Wat doe je!
Echt zo lekker!
En mijn kinders zijn inmiddels ook fan!
Brinta, hoe kun je nou niet van Brinta houden!
Wat pas echt ranzig is, is corn flakes... van die zachtgeworden dingen in koude melk... gadverdamme!
Tssss... ongehoord!quote:Op dinsdag 20 september 2022 10:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Zelfs mijn hamsters weigeren brinta
Waarschijnlijk door mijn manier van klaarmakenquote:Op dinsdag 20 september 2022 10:57 schreef BE het volgende:
[..]
Tssss... ongehoord!Hoe kan je nou niet van Brinta houden!
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |