kan nog wel een raketje op denk ikquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 18:49 schreef Peterselieman het volgende:
De Russen hebben al weer een testtrein over de Krimbrug laten rijden. Ik weet echter niet in hoeverre de structuur van de spoorbrug aangetast is door de brand.
https://t.me/intelslava/38633
Op de spoorstaaf kan ook wel een bankschroefquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 18:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kan nog wel een raketje op denk ik
Ik kom er net achter dat jij PTA-mod bent. Kun je nagaan hoe zelfregulerend we hier werken!quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 13:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[modbreak]Dit. Ik weet niet of het jullie bekend is, maar er is letterlijk een heel subforum OOR waar je eindeloos over Oek/Rus kan discussiëren. Niet hier ajb [/modbreak]
Naja er wordt hier over het algemeen inderdaad niet veel 'gekibbeld'. En dat vind ik alleen maar fijnquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 19:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kom er net achter dat jij PTA-mod bent. Kun je nagaan hoe zelfregulerend we hier werken!
https://www.fernbahn.de/d(...)il=1#fv_suche_detailquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 18:41 schreef derLudolf het volgende:
Waarom zouden EC6/7/8/9 niet meer rijden?
Hopelijk komt het er volgend jaar eens van, met een panorama rijtuig langs de Rijn.
Ja ik had ook nog nooit van die gast gehoordquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 19:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kom er net achter dat jij PTA-mod bent. Kun je nagaan hoe zelfregulerend we hier werken!
Hier in Deventer worden al weken alle spitsversterkers naar het westen opgeheven wegens personeelsgebrek.quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:32 schreef ikweetnietwat het volgende:
Den Haag-Utrecht is op het moment ook gewoon een traject waar ik niet meer in de buurt wil komen.
Ik wou laatst om 7 uur ochtends van den haag naar utje.
Helft van de treinen viel uit, de treinen die reden waren allemaal enkel stel ICM-3 of ICM-4 En ik stond niet vooraan de rij om in te stappen dus ik kon me er ook niet meer tussen wurmen samen met een honderdtal andere reizigers die nu half uur wachten moesten
Staat ook vooral bekend om de taartconsumptiequote:Op zondag 9 oktober 2022 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik had ook nog nooit van die gast gehoord
Nog zo'n discipline waar ik me niet in mengquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Staat ook vooral bekend om de taartconsumptie
Dick is een COR-buddyquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nog zo'n discipline waar ik me niet in meng
Wat is er beter dan een slagroomtaart? TWEE SLAGROOMTAARTEN!!quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nog zo'n discipline waar ik me niet in meng
Ome Henkquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat is er beter dan een slagroomtaart? TWEE SLAGROOMTAARTEN?
Het valt onder ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Openbaar vervoer (NS) ligt bij staatssecretaris Vivianne Heijnenquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Dick is een COR-buddy
Onder wie valt in de landelijke overheid eigenlijk het treinbeleid? Want echt, het is een partij afbraakbeleid niet normaal meer tegenwoordig
Ik wist niet dat je synthesizer speelde?quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Stonden de glazen maar te vibreren in m'n lounge maar m'n nieuwe versterker is nog steeds onderweg
RTV Oost had ook nog wat te nuil'n over volle treinen: https://www.rtvoost.nl/ni(...)or-overijssel-rijden
Die staat er voor 't geval Arie de B. blijft crashen na twee kratten pils.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je synthesizer speelde?
Sorry meneer Flesquote:
Geen ervaring hier, maar wat maakt dat stuk Hamburg naar Kopenhagen een ramp?quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Vroegah weleens gedaan, EuroNight naar Kopenhagen en dan met de X2000 door naar Stockholm. Tegenwoordig gaat er geen nachttrein meer naar Kopenhagen en de alternatieven maken het er allemaal niet aantrekkelijker op. Vooral de Eurocity tussen Hamburg en Kopenhagen is gewoon een ramp eigenlijk.
Ik ben in juni naar Stockholm gegaan. Vroege trein vanaf Osnabrück (v 7:23) om in Hamburg (a 9:14) voldoende overstaptijd te hebben. Daar de IC (v 10:53) naar Kopenhagen (a 15:36 +10). Helaas viel daar de X2000 naar Stockholm uit, dus de Öresundståg (v 16:07) naar Malmö (a 16:47 +5) genomen om daar alsnog op de vervanger van de X2000 (v 17:04) naar Stockholm (a 21:38 +40) gestapt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Sorry meneer Fles
Hoe denken jullie over treinreis naar Stockholm of steden in Portugal trouwens?
Heb wat wilde ideeën voor november maar probeer Schiphol eigenlijk te mijden
Structureel meer vraag dan aanbod.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen ervaring hier, maar wat maakt dat stuk Hamburg naar Kopenhagen een ramp?
Dank voor je uitgebreide antwoordquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ben in juni naar Stockholm gegaan. Vroege trein vanaf Osnabrück (v 7:23) om in Hamburg (a 9:14) voldoende overstaptijd te hebben. Daar de IC (v 10:53) naar Kopenhagen (a 15:36 +10). Helaas viel daar de X2000 naar Stockholm uit, dus de Öresundståg (v 16:07) naar Malmö (a 16:47 +5) genomen om daar alsnog op de vervanger van de X2000 (v 17:04) naar Stockholm (a 21:38 +40) gestapt.
[..]
Structureel meer vraag dan aanbod.
Uiteindelijk 40 minuten vertraging ja. Maar wel gestress in Kopenhagen en Malmö dus, gepland was alleen een overstap van 43 minuten in Kopenhagen. De vertraging tussen Malmö en Stockholm werd trouwens opgelopen omdat het vervangende materieel maar 140km/h kon rijden ipv 200km/h.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Dank voor je uitgebreide antwoord
Begrijp ik nou goed dat je uiteindelijk 40 minuten vertraging had of bedoelde je het anders, die +40?
Probleem is dat de diesel-ICE's eruit gegaan zijn een paar jaar terug, en zijn er alleen de Deense IC3'en om het hele stuk te rijden. Het volledige traject wordt ook gedieseld onder de draad. Voor volgend jaar zou DSB met Duitse IC-rijtuigen tussen twee Vectrons gaan rijden geloof ik. Zorg in elk geval voor een zitplaatsreservering, en dat je een beetje op tijd bij de trein bent voor vertrek.quote:En meer vraag dan aanbod, meh, belabberd vooruitgedacht dus
Dit is wel een behoorlijke schuif om op 1 dag te maken. Ik zou dan toch kijken of ik met de nachttrein van Hamburg naar Stockholm zou kunnen. Spaar je ook nog een overnachting in Zweden uit, wat op zichzelf al een prijzige expeditie is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Uiteindelijk 40 minuten vertraging ja. Maar wel gestress in Kopenhagen en Malmö dus, gepland was alleen een overstap van 43 minuten in Kopenhagen. De vertraging tussen Malmö en Stockholm werd trouwens opgelopen omdat het vervangende materieel maar 140km/h kon rijden ipv 200km/h.
[..]
Probleem is dat de diesel-ICE's eruit gegaan zijn een paar jaar terug, en zijn er alleen de Deense IC3'en om het hele stuk te rijden. Het volledige traject wordt ook gedieseld onder de draad. Voor volgend jaar zou DSB met Duitse IC-rijtuigen tussen twee Vectrons gaan rijden geloof ik. Zorg in elk geval voor een zitplaatsreservering, en dat je een beetje op tijd bij de trein bent voor vertrek.
Vanuit Nederland kan het in november ook op één dag trouwens, maar dat is dan wel een hele lange dag met veel donkere kilometers:
[ afbeelding ]
Ik had eerst zoiets van: tyf op naar je eigen subforum... en toch checkte ik voor de zekerheid ff of ik dat kon zeggen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik had ook nog nooit van die gast gehoord
Oh ja en als we het daar over +15 of +60 hebben, bedoelen we uren en niet minuten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:17 schreef James1988 het volgende:
GreenCityTrip biedt af en toe ook rechtstreekse ritten aan vanuit Nederland, ook naar Kopenhagen en Stockholm. Dat is een nachttrein met materieel uit het jaar kruik, verwacht geen hypermodern slaaprijtuig.
Ach, budget hotels zijn er in elke grote stad wel. Ik zou voornamelijk de rit HH - CPH willen breken. Misschien een hotelletje in Kolding of zo. Volgende dag nog maar een klein stukje naar CPH en dan de X2 in.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is wel een behoorlijke schuif om op 1 dag te maken. Ik zou dan toch kijken of ik met de nachttrein van Hamburg naar Stockholm zou kunnen. Spaar je ook nog een overnachting in Zweden uit, wat op zichzelf al een prijzige expeditie is.
De IC3-treinen van DSB bieden maar 122 zitplaatsen tweede klas en 16 zitplaatsen eerste klas aan. Zelfs in dubbeltractie (wat gelukkig wel de standaard is), is de capaciteit minder dan bijvoorbeeld op de EC Berlin-Warschau met standaard zes getrokken rijtuigen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen ervaring hier, maar wat maakt dat stuk Hamburg naar Kopenhagen een ramp?
Ja de boom in hoor, stukje zichtbaarheid heb je zelf in de hand jatogggquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik had eerst zoiets van: tyf op naar je eigen subforum... en toch checkte ik voor de zekerheid ff of ik dat kon zeggen.
Misschien ook wel beter inderdaad. In juni voor het eerst de Nightjet gedaan (Utrecht-Zürich) maar ik was niet onverdeeld positief. Kut geslapen, enorm bumpy rit en we kwamen ruim een uur te laat in Zwitserland aan. En dat schijnt nog weinig te zijn op die verbinding.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach, budget hotels zijn er in elke grote stad wel. Ik zou voornamelijk de rit HH - CPH willen breken. Misschien een hotelletje in Kolding of zo. Volgende dag nog maar een klein stukje naar CPH en dan de X2 in.
Alternatief is dat je op tijd rijdt en je er om half zeven uitgetrapt wordt. How much better.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Misschien ook wel beter inderdaad. In juni voor het eerst de Nightjet gedaan (Utrecht-Zürich) maar ik was niet onverdeeld positief. Kut geslapen, enorm bumpy rit en we kwamen ruim een uur te laat in Zwitserland aan. En dat schijnt nog weinig te zijn op die verbinding.
Denemarken is wel het duurste land waar je doorheen komt. Dan kun je beter in Hamburg of Malmö overnachten, omdat de prijzen in Duitsland en Zweden een stuk lager liggen dan in Denemarken.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach, budget hotels zijn er in elke grote stad wel. Ik zou voornamelijk de rit HH - CPH willen breken. Misschien een hotelletje in Kolding of zo. Volgende dag nog maar een klein stukje naar CPH en dan de X2 in.
Ik vind een rit van Hilversum naar Amsterdam met dat spul al een verschrikking, laat staan een rit naar Parijsquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:50 schreef pitboer het volgende:
Met de sprinter naar Parijs.
[ link | afbeelding ]
Wat kansloos bedacht man, dat is toch amper capaciteitquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De IC3-treinen van DSB bieden maar 122 zitplaatsen tweede klas en 16 zitplaatsen eerste klas aan. Zelfs in dubbeltractie (wat gelukkig wel de standaard is), is de capaciteit minder dan bijvoorbeeld op de EC Berlin-Warschau met standaard zes getrokken rijtuigen.
Ben geen schamele student meer goddankquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
net wat je belangrijk vindt he. Een beetje comfort of een paar tientjes.
Aangezien Deutsche Bahn vanaf december behoorlijk wat IC1-rijtuigen beschikbaar heeft door de instroom van ICE4, ICE3Neo en IC KISS, is het een gemiste kans dat Deutsche Bahn de IC Hamburg-Kopenhagen niet gaat exploiteren. Probleem is alleen dat tussen Flensburg en Padborg een spanningssluis zit waardoor je met multi-courante loks moet rijden. En als Hamburg HBF geen plaats heeft voor een IC Kopenhagen op fatsoenlijke lengte, dan moet de IC Kopenhagen maar vanaf Hamburg-Altona vertrekken.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat kansloos bedacht man, dat is toch amper capaciteit
Tot een paar jaar geleden reden de treinen Hamburg-Kopenhagen over de "Vogelfluglinie", de route via Puttgarden en Rødby. Om het water over te steken ging de trein op de ferry, en reed aan de andere kant weer verder. 6 bakken IC3 is het maximale wat er in die ferry paste, en dat paste dan ook maar precies.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat kansloos bedacht man, dat is toch amper capaciteit
DSB heeft een paar jaar geleden Vectrons aangeschaft die voor Denemarken én Duitsland geschikt zijn. Het beschikbaar komende IC1-materieel wordt vanaf volgend jaar door DSB gehuurd, om zo meer capaciteit te hebben. Dit ter overbrugging tot DSB's Talgo-rijtuigen worden geleverd in 2025(-ish).quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Aangezien Deutsche Bahn van af december behoorlijk wat IC1-rijtuigen beschikbaar heeft door de instroom van ICE4, ICE3Neo en IC KISS, is het een gemiste kans dat Deutsche Bahn de IC Hamburg-Kopenhagen niet gaat exploiteren. Probleem is alleen dat tussen Flensburg en Padborg een spanningssluis zit waardoor je met multi-courante loks moet rijden. En als Hamburg HBF geen plaats heeft voor een IC Kopenhagen op fatsoenlijke lengte, dan moet de IC Kopenhagen maar vanaf Hamburg-Altona vertrekken.
Het is lood om oud ijzer. Al die Scandinavische landen en IJsland zijn sowieso niet te betalen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Denemarken is wel het duurste land waar je doorheen komt. Dan kun je beter in Hamburg of Malmö overnachten, omdat de prijzen in Duitsland en Zweden een stuk lager liggen dan in Denemarken.
True, mijn volgende trein naar Milaan vertrok goddank pas einde middag anders was ik het geld mooi kwijt geweestquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alternatief is dat je op tijd rijdt en je er om half zeven uitgetrapt wordt. How much better.
Wees blij dat je op Zürich HB kunt douchen
quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:40 schreef James1988 het volgende:
6 bakken IC3 is het maximale wat er in die ferry paste, en dat paste dan ook maar precies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |