abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 oktober 2022 @ 15:41:12 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206264123
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 15:38 schreef dennistd het volgende:

[..]
Ik ben in juni naar Stockholm gegaan. Vroege trein vanaf Osnabrück (v 7:23) om in Hamburg (a 9:14) voldoende overstaptijd te hebben. Daar de IC (v 10:53) naar Kopenhagen (a 15:36 +10). Helaas viel daar de X2000 naar Stockholm uit, dus de Öresundståg (v 16:07) naar Malmö (a 16:47 +5) genomen om daar alsnog op de vervanger van de X2000 (v 17:04) naar Stockholm (a 21:38 +40) gestapt.
[..]
Structureel meer vraag dan aanbod.
Dank voor je uitgebreide antwoord :D

Begrijp ik nou goed dat je uiteindelijk 40 minuten vertraging had of bedoelde je het anders, die +40?

En meer vraag dan aanbod, meh, belabberd vooruitgedacht dus
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Redactie Sport zondag 9 oktober 2022 @ 16:17:42 #277
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206264589
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 15:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Dank voor je uitgebreide antwoord :D

Begrijp ik nou goed dat je uiteindelijk 40 minuten vertraging had of bedoelde je het anders, die +40?
Uiteindelijk 40 minuten vertraging ja. Maar wel gestress in Kopenhagen en Malmö dus, gepland was alleen een overstap van 43 minuten in Kopenhagen. De vertraging tussen Malmö en Stockholm werd trouwens opgelopen omdat het vervangende materieel maar 140km/h kon rijden ipv 200km/h.
quote:
En meer vraag dan aanbod, meh, belabberd vooruitgedacht dus
Probleem is dat de diesel-ICE's eruit gegaan zijn een paar jaar terug, en zijn er alleen de Deense IC3'en om het hele stuk te rijden. Het volledige traject wordt ook gedieseld onder de draad. Voor volgend jaar zou DSB met Duitse IC-rijtuigen tussen twee Vectrons gaan rijden geloof ik. Zorg in elk geval voor een zitplaatsreservering, en dat je een beetje op tijd bij de trein bent voor vertrek.

Vanuit Nederland kan het in november ook op één dag trouwens, maar dat is dan wel een hele lange dag met veel donkere kilometers:



[ Bericht 5% gewijzigd door dennistd op 09-10-2022 16:24:13 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 9 oktober 2022 @ 17:17:39 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206265298
GreenCityTrip biedt af en toe ook rechtstreekse ritten aan vanuit Nederland, ook naar Kopenhagen en Stockholm. Dat is een nachttrein met materieel uit het jaar kruik, verwacht geen hypermodern slaaprijtuig. :P
  zondag 9 oktober 2022 @ 17:20:28 #279
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206265341
Er staat een of ander bejaard rijtuig op Maarn Goederen. Helaas op de terugweg vergeten te kijken wat het nu was :'). Iemand een idee?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206265736
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 16:17 schreef dennistd het volgende:

[..]
Uiteindelijk 40 minuten vertraging ja. Maar wel gestress in Kopenhagen en Malmö dus, gepland was alleen een overstap van 43 minuten in Kopenhagen. De vertraging tussen Malmö en Stockholm werd trouwens opgelopen omdat het vervangende materieel maar 140km/h kon rijden ipv 200km/h.
[..]
Probleem is dat de diesel-ICE's eruit gegaan zijn een paar jaar terug, en zijn er alleen de Deense IC3'en om het hele stuk te rijden. Het volledige traject wordt ook gedieseld onder de draad. Voor volgend jaar zou DSB met Duitse IC-rijtuigen tussen twee Vectrons gaan rijden geloof ik. Zorg in elk geval voor een zitplaatsreservering, en dat je een beetje op tijd bij de trein bent voor vertrek.

Vanuit Nederland kan het in november ook op één dag trouwens, maar dat is dan wel een hele lange dag met veel donkere kilometers:

[ afbeelding ]
Dit is wel een behoorlijke schuif om op 1 dag te maken. Ik zou dan toch kijken of ik met de nachttrein van Hamburg naar Stockholm zou kunnen. Spaar je ook nog een overnachting in Zweden uit, wat op zichzelf al een prijzige expeditie is.
  zondag 9 oktober 2022 @ 18:03:08 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206266036
quote:
10s.gif Op zondag 9 oktober 2022 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja ik had ook nog nooit van die gast gehoord :D
Ik had eerst zoiets van: tyf op naar je eigen subforum... en toch checkte ik voor de zekerheid ff of ik dat kon zeggen. :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 9 oktober 2022 @ 18:30:30 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206266481
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 17:17 schreef James1988 het volgende:
GreenCityTrip biedt af en toe ook rechtstreekse ritten aan vanuit Nederland, ook naar Kopenhagen en Stockholm. Dat is een nachttrein met materieel uit het jaar kruik, verwacht geen hypermodern slaaprijtuig. :P
Oh ja en als we het daar over +15 of +60 hebben, bedoelen we uren en niet minuten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 9 oktober 2022 @ 18:32:17 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206266522
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 17:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is wel een behoorlijke schuif om op 1 dag te maken. Ik zou dan toch kijken of ik met de nachttrein van Hamburg naar Stockholm zou kunnen. Spaar je ook nog een overnachting in Zweden uit, wat op zichzelf al een prijzige expeditie is.
Ach, budget hotels zijn er in elke grote stad wel. Ik zou voornamelijk de rit HH - CPH willen breken. Misschien een hotelletje in Kolding of zo. Volgende dag nog maar een klein stukje naar CPH en dan de X2 in.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 9 oktober 2022 @ 18:41:00 #284
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206266668
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 15:38 schreef Molo het volgende:

[..]
Geen ervaring hier, maar wat maakt dat stuk Hamburg naar Kopenhagen een ramp?
De IC3-treinen van DSB bieden maar 122 zitplaatsen tweede klas en 16 zitplaatsen eerste klas aan. Zelfs in dubbeltractie (wat gelukkig wel de standaard is), is de capaciteit minder dan bijvoorbeeld op de EC Berlin-Warschau met standaard zes getrokken rijtuigen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 9 oktober 2022 @ 18:42:06 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206266691
quote:
2s.gif Op zondag 9 oktober 2022 18:03 schreef Duvel het volgende:

[..]
Ik had eerst zoiets van: tyf op naar je eigen subforum... en toch checkte ik voor de zekerheid ff of ik dat kon zeggen. :D
Ja de boom in hoor, stukje zichtbaarheid heb je zelf in de hand jatoggg :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206266718
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ach, budget hotels zijn er in elke grote stad wel. Ik zou voornamelijk de rit HH - CPH willen breken. Misschien een hotelletje in Kolding of zo. Volgende dag nog maar een klein stukje naar CPH en dan de X2 in.
Misschien ook wel beter inderdaad. In juni voor het eerst de Nightjet gedaan (Utrecht-Zürich) maar ik was niet onverdeeld positief. Kut geslapen, enorm bumpy rit en we kwamen ruim een uur te laat in Zwitserland aan. En dat schijnt nog weinig te zijn op die verbinding.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 9 oktober 2022 @ 18:49:22 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206266825
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 18:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Misschien ook wel beter inderdaad. In juni voor het eerst de Nightjet gedaan (Utrecht-Zürich) maar ik was niet onverdeeld positief. Kut geslapen, enorm bumpy rit en we kwamen ruim een uur te laat in Zwitserland aan. En dat schijnt nog weinig te zijn op die verbinding.
Alternatief is dat je op tijd rijdt en je er om half zeven uitgetrapt wordt. How much better.

Wees blij dat je op Zürich HB kunt douchen _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206266845
Met de sprinter naar Parijs.

  zondag 9 oktober 2022 @ 18:55:07 #289
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206266923
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ach, budget hotels zijn er in elke grote stad wel. Ik zou voornamelijk de rit HH - CPH willen breken. Misschien een hotelletje in Kolding of zo. Volgende dag nog maar een klein stukje naar CPH en dan de X2 in.
Denemarken is wel het duurste land waar je doorheen komt. Dan kun je beter in Hamburg of Malmö overnachten, omdat de prijzen in Duitsland en Zweden een stuk lager liggen dan in Denemarken.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 9 oktober 2022 @ 18:56:17 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206266936
net wat je belangrijk vindt he. Een beetje comfort of een paar tientjes.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 9 oktober 2022 @ 19:18:21 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206267179
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 18:50 schreef pitboer het volgende:
Met de sprinter naar Parijs.

[ link | afbeelding ]
Ik vind een rit van Hilversum naar Amsterdam met dat spul al een verschrikking, laat staan een rit naar Parijs _O-
  zondag 9 oktober 2022 @ 19:29:33 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206267273
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 18:41 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De IC3-treinen van DSB bieden maar 122 zitplaatsen tweede klas en 16 zitplaatsen eerste klas aan. Zelfs in dubbeltractie (wat gelukkig wel de standaard is), is de capaciteit minder dan bijvoorbeeld op de EC Berlin-Warschau met standaard zes getrokken rijtuigen.
Wat kansloos bedacht man, dat is toch amper capaciteit :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 9 oktober 2022 @ 19:30:16 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206267282
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
net wat je belangrijk vindt he. Een beetje comfort of een paar tientjes.
Ben geen schamele student meer goddank :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 9 oktober 2022 @ 19:40:19 #294
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206267399
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:29 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat kansloos bedacht man, dat is toch amper capaciteit :')
Aangezien Deutsche Bahn vanaf december behoorlijk wat IC1-rijtuigen beschikbaar heeft door de instroom van ICE4, ICE3Neo en IC KISS, is het een gemiste kans dat Deutsche Bahn de IC Hamburg-Kopenhagen niet gaat exploiteren. Probleem is alleen dat tussen Flensburg en Padborg een spanningssluis zit waardoor je met multi-courante loks moet rijden. En als Hamburg HBF geen plaats heeft voor een IC Kopenhagen op fatsoenlijke lengte, dan moet de IC Kopenhagen maar vanaf Hamburg-Altona vertrekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 09-10-2022 19:49:05 ]
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zondag 9 oktober 2022 @ 19:40:27 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206267401
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:29 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat kansloos bedacht man, dat is toch amper capaciteit :')
Tot een paar jaar geleden reden de treinen Hamburg-Kopenhagen over de "Vogelfluglinie", de route via Puttgarden en Rødby. Om het water over te steken ging de trein op de ferry, en reed aan de andere kant weer verder. 6 bakken IC3 is het maximale wat er in die ferry paste, en dat paste dan ook maar precies.

Daar komt ook nog eens bij dat de Duitsers geen materieel hebben dat naar Denemarken kan rijden en de Denen hebben ook niet heel veel spul wat naar Duitsland kan.
  zondag 9 oktober 2022 @ 19:42:13 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206267435
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:40 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Aangezien Deutsche Bahn van af december behoorlijk wat IC1-rijtuigen beschikbaar heeft door de instroom van ICE4, ICE3Neo en IC KISS, is het een gemiste kans dat Deutsche Bahn de IC Hamburg-Kopenhagen niet gaat exploiteren. Probleem is alleen dat tussen Flensburg en Padborg een spanningssluis zit waardoor je met multi-courante loks moet rijden. En als Hamburg HBF geen plaats heeft voor een IC Kopenhagen op fatsoenlijke lengte, dan moet de IC Kopenhagen maar vanaf Hamburg-Altona vertrekken.
DSB heeft een paar jaar geleden Vectrons aangeschaft die voor Denemarken én Duitsland geschikt zijn. Het beschikbaar komende IC1-materieel wordt vanaf volgend jaar door DSB gehuurd, om zo meer capaciteit te hebben. Dit ter overbrugging tot DSB's Talgo-rijtuigen worden geleverd in 2025(-ish).

DSB's huidige IC3-dieseltreinstellen moeten ook worden onttrokken voor ombouw/inbouw van ETCS, en mogen daarna Duitsland sowieso niet meer in zonder herkeuring. Dat is financieel de moeite niet.


De eerste Talgo-bak voor DSB is reeds gebouwd en in de verf gestoken:
pi_206267529
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 18:55 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Denemarken is wel het duurste land waar je doorheen komt. Dan kun je beter in Hamburg of Malmö overnachten, omdat de prijzen in Duitsland en Zweden een stuk lager liggen dan in Denemarken.
Het is lood om oud ijzer. Al die Scandinavische landen en IJsland zijn sowieso niet te betalen.

Als je zo’n bestemming uitkiest weet je dat het geen low budget destination is. Dat is imo ook een beetje boven de kroeg gaan wonen en dan janken dat de muziek hard staat hoor.
pi_206267558
quote:
3s.gif Op zondag 9 oktober 2022 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Alternatief is dat je op tijd rijdt en je er om half zeven uitgetrapt wordt. How much better.

Wees blij dat je op Zürich HB kunt douchen _O_
True, mijn volgende trein naar Milaan vertrok goddank pas einde middag anders was ik het geld mooi kwijt geweest :')
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 9 oktober 2022 @ 19:53:21 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206267590
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:40 schreef James1988 het volgende:
6 bakken IC3 is het maximale wat er in die ferry paste, en dat paste dan ook maar precies.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 9 oktober 2022 @ 19:55:27 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206267622
Heel comfortabele treinstellen wel, hopelijk geldt dat ook voor de Talgo's die ervoor in de plaats komen :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')