Ik had eerst zoiets van: tyf op naar je eigen subforum... en toch checkte ik voor de zekerheid ff of ik dat kon zeggen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik had ook nog nooit van die gast gehoord
Oh ja en als we het daar over +15 of +60 hebben, bedoelen we uren en niet minuten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:17 schreef James1988 het volgende:
GreenCityTrip biedt af en toe ook rechtstreekse ritten aan vanuit Nederland, ook naar Kopenhagen en Stockholm. Dat is een nachttrein met materieel uit het jaar kruik, verwacht geen hypermodern slaaprijtuig.
Ach, budget hotels zijn er in elke grote stad wel. Ik zou voornamelijk de rit HH - CPH willen breken. Misschien een hotelletje in Kolding of zo. Volgende dag nog maar een klein stukje naar CPH en dan de X2 in.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is wel een behoorlijke schuif om op 1 dag te maken. Ik zou dan toch kijken of ik met de nachttrein van Hamburg naar Stockholm zou kunnen. Spaar je ook nog een overnachting in Zweden uit, wat op zichzelf al een prijzige expeditie is.
De IC3-treinen van DSB bieden maar 122 zitplaatsen tweede klas en 16 zitplaatsen eerste klas aan. Zelfs in dubbeltractie (wat gelukkig wel de standaard is), is de capaciteit minder dan bijvoorbeeld op de EC Berlin-Warschau met standaard zes getrokken rijtuigen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen ervaring hier, maar wat maakt dat stuk Hamburg naar Kopenhagen een ramp?
Ja de boom in hoor, stukje zichtbaarheid heb je zelf in de hand jatogggquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik had eerst zoiets van: tyf op naar je eigen subforum... en toch checkte ik voor de zekerheid ff of ik dat kon zeggen.
Misschien ook wel beter inderdaad. In juni voor het eerst de Nightjet gedaan (Utrecht-Zürich) maar ik was niet onverdeeld positief. Kut geslapen, enorm bumpy rit en we kwamen ruim een uur te laat in Zwitserland aan. En dat schijnt nog weinig te zijn op die verbinding.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach, budget hotels zijn er in elke grote stad wel. Ik zou voornamelijk de rit HH - CPH willen breken. Misschien een hotelletje in Kolding of zo. Volgende dag nog maar een klein stukje naar CPH en dan de X2 in.
Alternatief is dat je op tijd rijdt en je er om half zeven uitgetrapt wordt. How much better.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Misschien ook wel beter inderdaad. In juni voor het eerst de Nightjet gedaan (Utrecht-Zürich) maar ik was niet onverdeeld positief. Kut geslapen, enorm bumpy rit en we kwamen ruim een uur te laat in Zwitserland aan. En dat schijnt nog weinig te zijn op die verbinding.
Denemarken is wel het duurste land waar je doorheen komt. Dan kun je beter in Hamburg of Malmö overnachten, omdat de prijzen in Duitsland en Zweden een stuk lager liggen dan in Denemarken.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach, budget hotels zijn er in elke grote stad wel. Ik zou voornamelijk de rit HH - CPH willen breken. Misschien een hotelletje in Kolding of zo. Volgende dag nog maar een klein stukje naar CPH en dan de X2 in.
Ik vind een rit van Hilversum naar Amsterdam met dat spul al een verschrikking, laat staan een rit naar Parijsquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:50 schreef pitboer het volgende:
Met de sprinter naar Parijs.
[ link | afbeelding ]
Wat kansloos bedacht man, dat is toch amper capaciteitquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De IC3-treinen van DSB bieden maar 122 zitplaatsen tweede klas en 16 zitplaatsen eerste klas aan. Zelfs in dubbeltractie (wat gelukkig wel de standaard is), is de capaciteit minder dan bijvoorbeeld op de EC Berlin-Warschau met standaard zes getrokken rijtuigen.
Ben geen schamele student meer goddankquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
net wat je belangrijk vindt he. Een beetje comfort of een paar tientjes.
Aangezien Deutsche Bahn vanaf december behoorlijk wat IC1-rijtuigen beschikbaar heeft door de instroom van ICE4, ICE3Neo en IC KISS, is het een gemiste kans dat Deutsche Bahn de IC Hamburg-Kopenhagen niet gaat exploiteren. Probleem is alleen dat tussen Flensburg en Padborg een spanningssluis zit waardoor je met multi-courante loks moet rijden. En als Hamburg HBF geen plaats heeft voor een IC Kopenhagen op fatsoenlijke lengte, dan moet de IC Kopenhagen maar vanaf Hamburg-Altona vertrekken.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat kansloos bedacht man, dat is toch amper capaciteit
Tot een paar jaar geleden reden de treinen Hamburg-Kopenhagen over de "Vogelfluglinie", de route via Puttgarden en Rødby. Om het water over te steken ging de trein op de ferry, en reed aan de andere kant weer verder. 6 bakken IC3 is het maximale wat er in die ferry paste, en dat paste dan ook maar precies.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat kansloos bedacht man, dat is toch amper capaciteit
DSB heeft een paar jaar geleden Vectrons aangeschaft die voor Denemarken én Duitsland geschikt zijn. Het beschikbaar komende IC1-materieel wordt vanaf volgend jaar door DSB gehuurd, om zo meer capaciteit te hebben. Dit ter overbrugging tot DSB's Talgo-rijtuigen worden geleverd in 2025(-ish).quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Aangezien Deutsche Bahn van af december behoorlijk wat IC1-rijtuigen beschikbaar heeft door de instroom van ICE4, ICE3Neo en IC KISS, is het een gemiste kans dat Deutsche Bahn de IC Hamburg-Kopenhagen niet gaat exploiteren. Probleem is alleen dat tussen Flensburg en Padborg een spanningssluis zit waardoor je met multi-courante loks moet rijden. En als Hamburg HBF geen plaats heeft voor een IC Kopenhagen op fatsoenlijke lengte, dan moet de IC Kopenhagen maar vanaf Hamburg-Altona vertrekken.
Het is lood om oud ijzer. Al die Scandinavische landen en IJsland zijn sowieso niet te betalen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Denemarken is wel het duurste land waar je doorheen komt. Dan kun je beter in Hamburg of Malmö overnachten, omdat de prijzen in Duitsland en Zweden een stuk lager liggen dan in Denemarken.
True, mijn volgende trein naar Milaan vertrok goddank pas einde middag anders was ik het geld mooi kwijt geweestquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alternatief is dat je op tijd rijdt en je er om half zeven uitgetrapt wordt. How much better.
Wees blij dat je op Zürich HB kunt douchen
quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:40 schreef James1988 het volgende:
6 bakken IC3 is het maximale wat er in die ferry paste, en dat paste dan ook maar precies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |