Kapotte treinkabels dames en heren.quote:Het treinverkeer in het noorden van
Duitsland heeft vanmorgen ongeveer drie
uur stilgelegen.Volgens spoorvervoerder
Deutsche Bahn kwam dat door kapotte
treinkabels,veroorzaakt door sabotage.
Verschillende redenen: deels terug naar kantoor omdat de baas dat wil, deels omdat thuis zitten maar eenzaam is, maar er zijn ook best wel wat mensen die weer de hele week naar kantoor gaan zodat ze niet de hele dag thuis hoeven te stoken en elektriciteit gebruiken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 19:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
https://www.treinreiziger(...)k-in-de-daluren/amp/
Het is echt een totale fuckup aan het worden hè
Overigens is het sinds de zomer wel echt weer veel drukker in de treinen. Heb het idee dat veel bedrijven hun personeel weer terug naar kantoor gefloten hebben.
Graagquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 18:41 schreef derLudolf het volgende:
Waarom zouden EC6/7/8/9 niet meer rijden?
Hopelijk komt het er volgend jaar eens van, met een panorama rijtuig langs de Rijn.
kan nog wel een raketje op denk ikquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 18:49 schreef Peterselieman het volgende:
De Russen hebben al weer een testtrein over de Krimbrug laten rijden. Ik weet echter niet in hoeverre de structuur van de spoorbrug aangetast is door de brand.
https://t.me/intelslava/38633
Op de spoorstaaf kan ook wel een bankschroefquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 18:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kan nog wel een raketje op denk ik
Ik kom er net achter dat jij PTA-mod bent. Kun je nagaan hoe zelfregulerend we hier werken!quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 13:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[modbreak]Dit. Ik weet niet of het jullie bekend is, maar er is letterlijk een heel subforum OOR waar je eindeloos over Oek/Rus kan discussiëren. Niet hier ajb [/modbreak]
Naja er wordt hier over het algemeen inderdaad niet veel 'gekibbeld'. En dat vind ik alleen maar fijnquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 19:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kom er net achter dat jij PTA-mod bent. Kun je nagaan hoe zelfregulerend we hier werken!
https://www.fernbahn.de/d(...)il=1#fv_suche_detailquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 18:41 schreef derLudolf het volgende:
Waarom zouden EC6/7/8/9 niet meer rijden?
Hopelijk komt het er volgend jaar eens van, met een panorama rijtuig langs de Rijn.
Ja ik had ook nog nooit van die gast gehoordquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 19:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kom er net achter dat jij PTA-mod bent. Kun je nagaan hoe zelfregulerend we hier werken!
Hier in Deventer worden al weken alle spitsversterkers naar het westen opgeheven wegens personeelsgebrek.quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:32 schreef ikweetnietwat het volgende:
Den Haag-Utrecht is op het moment ook gewoon een traject waar ik niet meer in de buurt wil komen.
Ik wou laatst om 7 uur ochtends van den haag naar utje.
Helft van de treinen viel uit, de treinen die reden waren allemaal enkel stel ICM-3 of ICM-4 En ik stond niet vooraan de rij om in te stappen dus ik kon me er ook niet meer tussen wurmen samen met een honderdtal andere reizigers die nu half uur wachten moesten
Staat ook vooral bekend om de taartconsumptiequote:Op zondag 9 oktober 2022 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik had ook nog nooit van die gast gehoord
Nog zo'n discipline waar ik me niet in mengquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Staat ook vooral bekend om de taartconsumptie
Dick is een COR-buddyquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nog zo'n discipline waar ik me niet in meng
Wat is er beter dan een slagroomtaart? TWEE SLAGROOMTAARTEN!!quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nog zo'n discipline waar ik me niet in meng
Ome Henkquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat is er beter dan een slagroomtaart? TWEE SLAGROOMTAARTEN?
Het valt onder ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Openbaar vervoer (NS) ligt bij staatssecretaris Vivianne Heijnenquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Dick is een COR-buddy
Onder wie valt in de landelijke overheid eigenlijk het treinbeleid? Want echt, het is een partij afbraakbeleid niet normaal meer tegenwoordig
Ik wist niet dat je synthesizer speelde?quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Stonden de glazen maar te vibreren in m'n lounge maar m'n nieuwe versterker is nog steeds onderweg
RTV Oost had ook nog wat te nuil'n over volle treinen: https://www.rtvoost.nl/ni(...)or-overijssel-rijden
Die staat er voor 't geval Arie de B. blijft crashen na twee kratten pils.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je synthesizer speelde?
Sorry meneer Flesquote:
Geen ervaring hier, maar wat maakt dat stuk Hamburg naar Kopenhagen een ramp?quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Vroegah weleens gedaan, EuroNight naar Kopenhagen en dan met de X2000 door naar Stockholm. Tegenwoordig gaat er geen nachttrein meer naar Kopenhagen en de alternatieven maken het er allemaal niet aantrekkelijker op. Vooral de Eurocity tussen Hamburg en Kopenhagen is gewoon een ramp eigenlijk.
Ik ben in juni naar Stockholm gegaan. Vroege trein vanaf Osnabrück (v 7:23) om in Hamburg (a 9:14) voldoende overstaptijd te hebben. Daar de IC (v 10:53) naar Kopenhagen (a 15:36 +10). Helaas viel daar de X2000 naar Stockholm uit, dus de Öresundståg (v 16:07) naar Malmö (a 16:47 +5) genomen om daar alsnog op de vervanger van de X2000 (v 17:04) naar Stockholm (a 21:38 +40) gestapt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Sorry meneer Fles
Hoe denken jullie over treinreis naar Stockholm of steden in Portugal trouwens?
Heb wat wilde ideeën voor november maar probeer Schiphol eigenlijk te mijden
Structureel meer vraag dan aanbod.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen ervaring hier, maar wat maakt dat stuk Hamburg naar Kopenhagen een ramp?
Dank voor je uitgebreide antwoordquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ben in juni naar Stockholm gegaan. Vroege trein vanaf Osnabrück (v 7:23) om in Hamburg (a 9:14) voldoende overstaptijd te hebben. Daar de IC (v 10:53) naar Kopenhagen (a 15:36 +10). Helaas viel daar de X2000 naar Stockholm uit, dus de Öresundståg (v 16:07) naar Malmö (a 16:47 +5) genomen om daar alsnog op de vervanger van de X2000 (v 17:04) naar Stockholm (a 21:38 +40) gestapt.
[..]
Structureel meer vraag dan aanbod.
Uiteindelijk 40 minuten vertraging ja. Maar wel gestress in Kopenhagen en Malmö dus, gepland was alleen een overstap van 43 minuten in Kopenhagen. De vertraging tussen Malmö en Stockholm werd trouwens opgelopen omdat het vervangende materieel maar 140km/h kon rijden ipv 200km/h.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Dank voor je uitgebreide antwoord
Begrijp ik nou goed dat je uiteindelijk 40 minuten vertraging had of bedoelde je het anders, die +40?
Probleem is dat de diesel-ICE's eruit gegaan zijn een paar jaar terug, en zijn er alleen de Deense IC3'en om het hele stuk te rijden. Het volledige traject wordt ook gedieseld onder de draad. Voor volgend jaar zou DSB met Duitse IC-rijtuigen tussen twee Vectrons gaan rijden geloof ik. Zorg in elk geval voor een zitplaatsreservering, en dat je een beetje op tijd bij de trein bent voor vertrek.quote:En meer vraag dan aanbod, meh, belabberd vooruitgedacht dus
Dit is wel een behoorlijke schuif om op 1 dag te maken. Ik zou dan toch kijken of ik met de nachttrein van Hamburg naar Stockholm zou kunnen. Spaar je ook nog een overnachting in Zweden uit, wat op zichzelf al een prijzige expeditie is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Uiteindelijk 40 minuten vertraging ja. Maar wel gestress in Kopenhagen en Malmö dus, gepland was alleen een overstap van 43 minuten in Kopenhagen. De vertraging tussen Malmö en Stockholm werd trouwens opgelopen omdat het vervangende materieel maar 140km/h kon rijden ipv 200km/h.
[..]
Probleem is dat de diesel-ICE's eruit gegaan zijn een paar jaar terug, en zijn er alleen de Deense IC3'en om het hele stuk te rijden. Het volledige traject wordt ook gedieseld onder de draad. Voor volgend jaar zou DSB met Duitse IC-rijtuigen tussen twee Vectrons gaan rijden geloof ik. Zorg in elk geval voor een zitplaatsreservering, en dat je een beetje op tijd bij de trein bent voor vertrek.
Vanuit Nederland kan het in november ook op één dag trouwens, maar dat is dan wel een hele lange dag met veel donkere kilometers:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |