Los daarvan zijn de prijzen van de treinreizen ook beduidend hoger.quote:Op zondag 25 september 2022 22:39 schreef ReisT het volgende:
Mooie illustratie van het probleem. De consument die niets van treinen weet (hoe heet de Italiaanse NS!?) gaat in dat geval dus vliegen.
Hoeft niet per se én de tijd dat je voor een prikkie naar de andere kant van Europa kon vliegen is zo ongeveer wel voorbijquote:Op zondag 25 september 2022 23:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Los daarvan zijn de prijzen van de treinreizen ook beduidend hoger.
Ik heb Chiasso-Elten eruit gekregen voor ¤51, 1e klas Sparpreis . Elten-Chiasso is dan wel ¤100 (1e klas Sparpreis). Een Interrail 2e klas kost dan wel weer ¤246 (1e klas ¤ 328).quote:Op zondag 25 september 2022 21:39 schreef J.B. het volgende:
[..]
Misschien boeken via Trenitalia? Toen ik afgelopen juni van Milaan naar Frankfurt ging kon ik wel via Trenitalia en de SBB boeken maar niet via DB Hetzelfde gold overigens voor de andere richting.
Dat is nog niet alles: dezelfde rit was bij Trenitalia ook nog eens significant goedkoper dan bij de SBBquote:Op zondag 25 september 2022 22:39 schreef ReisT het volgende:
Mooie illustratie van het probleem. De consument die niets van treinen weet (hoe heet de Italiaanse NS!?) gaat in dat geval dus vliegen.
Laat me raden, Zwitsers rekenen met Zwitserse prijzen (ook buiten Zwitserland), Italianen met Italiaanse prijzen (ook buiten Italië).quote:Op maandag 26 september 2022 10:12 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is nog niet alles: dezelfde rit was bij Trenitalia ook nog eens significant goedkoper dan bij de SBB
Echt hèquote:Op maandag 26 september 2022 11:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Laat me raden, Zwitsers rekenen met Zwitserse prijzen (ook buiten Zwitserland), Italianen met Italiaanse prijzen (ook buiten Italië).
Die oplossing van alles schrappen is wel goed bevallen in het F1-weekend geloof ik. Gaan we dit nu standaard doen?quote:Op dinsdag 27 september 2022 12:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.ns.nl/reisinf(...)m-bijlmer-arena.html
Hoe kan de reisplanner nou nog niet bijgewerkt zijn, allemachtig zeg.
"Dat is niet mijn afdeling"quote:Op dinsdag 27 september 2022 12:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.ns.nl/reisinf(...)m-bijlmer-arena.html
Hoe kan de reisplanner nou nog niet bijgewerkt zijn, allemachtig zeg.
De deur staat nu open hè. We kunnen niet iedereen vervoeren, dus vervoeren we maar gewoon niemand.quote:Op dinsdag 27 september 2022 12:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Die oplossing van alles schrappen is wel goed bevallen in het F1-weekend geloof ik. Gaan we dit nu standaard doen?
Dat is verre van nieuw en ook verre van endemisch voor NS. Volgens mij walgt elke personenvervoerder simpelweg van het vervoeren van personen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De deur staat nu open hè. We kunnen niet iedereen vervoeren, dus vervoeren we maar gewoon niemand.
Naar mijn mening moet de ZiggoDome z'n bek houden en er niet vanuit gaan dat NS automatisch voor ze klaar staat.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:27 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Ziggo Dome is er wel klaar mee.
Alleen reductie van operationele kosten is gebeurd, of althans tot doel gesteld.quote:Op donderdag 29 september 2022 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail heeft maar één deel van het Japanse model overgenomen. Het andere deel is in Nederland noch door ProRail, noch door de vervoerders geregeld
Er vindt door het hele land een afschuwelijke kaalslag plaats.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:29 schreef boriq het volgende:
Nog een interessant plaatje uit dezelfde presentatie over toekomstige infra-maatregelen in ZW-Nederland, kernwoord lijkt saneringen te zijn:
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Ik mis een paar parameters. Zo mag je verwachten dat nieuwe infra minder storingen vertoont dan oude, en bij Utrecht is alles nieuw. Daarnaast vraag ik me af of het onderhoudsregime gewijzigd is om het knooppunt Utrecht in topconditie te houden. Nu gaat de vlag uit vanwege minder storingen (en terecht), maar wordt het Utrechtse voorbeeld gebruikt om in de rest van het land alle flexibiliteit uit het spoor te snoeien.quote:Op donderdag 29 september 2022 13:03 schreef boriq het volgende:
Het aantal infra storingen bij Utrecht Centraal (omgebouwd in 2016) is tussen 2015 en 2016 schijnbaar met 85% gedaald, evenals het aantal vertragingsminuten.
Dit én het betekent dat de vervoerder het materieel in betere conditie moet houden omdat je niet om verstoringen heen kunt rijdenquote:Op donderdag 29 september 2022 17:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik mis een paar parameters. Zo mag je verwachten dat nieuwe infra minder storingen vertoont dan oude, en bij Utrecht is alles nieuw. Daarnaast vraag ik me af of het onderhoudsregime gewijzigd is om het knooppunt Utrecht in topconditie te houden. Nu gaat de vlag uit vanwege minder storingen (en terecht), maar wordt het Utrechtse voorbeeld gebruikt om in de rest van het land alle flexibiliteit uit het spoor te snoeien.
En dat is prima. Want flexibiliteit is niet zo belangrijk als je capaciteit hoog genoeg is.quote:Op donderdag 29 september 2022 17:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik mis een paar parameters. Zo mag je verwachten dat nieuwe infra minder storingen vertoont dan oude, en bij Utrecht is alles nieuw. Daarnaast vraag ik me af of het onderhoudsregime gewijzigd is om het knooppunt Utrecht in topconditie te houden. Nu gaat de vlag uit vanwege minder storingen (en terecht), maar wordt het Utrechtse voorbeeld gebruikt om in de rest van het land alle flexibiliteit uit het spoor te snoeien.
EN het betekent dat de vervoerder makkelijker zijn materieel in topconditie kan houden omdat er niet dagelijks over 9000 wissels heen gestuiterd hoeft te worden.quote:Op donderdag 29 september 2022 17:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit én het betekent dat de vervoerder het materieel in betere conditie moet houden omdat je niet om verstoringen heen kunt rijden
EN een opgeheven trein levert natuurlijk geen vertragingsminuten op!quote:Op donderdag 29 september 2022 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beetje positief denken jongons
Dat gaat niet op want de vraag heeft zich aangepast aan de capaciteit. Na de sanering leidt elke storing tot een volledige versperring, met bijbehorende shit.quote:Op donderdag 29 september 2022 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat is prima. Want flexibiliteit is niet zo belangrijk als je capaciteit hoog genoeg is.
Ja, er is ook een Flirt met een gele neus. Staat ergens in een loods in Blerick en komt binnenkort op de baan.quote:Op donderdag 29 september 2022 21:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er rijden VIRMs rond met alleen de Flowlivery op de koppen. Apart zeg. Iets meer gele neus zoals bij de SNG?
Na SNG gaat nu inderdaad VIRM voor de bijl. Dat FLIRT er ook aan moet geloven, wist ik nog niet. Zonde.quote:Op donderdag 29 september 2022 21:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er rijden VIRMs rond met alleen de Flowlivery op de koppen. Apart zeg. Iets meer gele neus zoals bij de SNG?
Hier een klein kijkje. Het schijnt de de 2207 te zijn. Die is overigens al een poosje niet meer in de rijdende dienst gespot, en FLIRT is ook bovendien toe aan een revisie. Blijkbaar doet Stadler dat zelf i.p.v. NS.quote:Op donderdag 29 september 2022 23:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Na SNG gaat nu inderdaad VIRM voor de bijl. Dat FLIRT er ook aan moet geloven, wist ik nog niet. Zonde.
Ik geloof niet dat ik dit echt mooi vind...quote:Op vrijdag 30 september 2022 01:31 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Hier een klein kijkje. Het schijnt de de 2207 te zijn. Die is overigens al een poosje niet meer in de rijdende dienst gespot, en FLIRT is ook bovendien toe aan een revisie. Blijkbaar doet Stadler dat zelf i.p.v. NS.
[ link | afbeelding ]
Dit had ik ook gehoord idd.quote:Op vrijdag 30 september 2022 05:43 schreef MTL het volgende:
Revisie wordt door NS ism Stadler gedaan in Leidschendam vziw.
Niet gezien.quote:
Ik vind het heel erg van het licht afhangen, op een dag met veel zonlicht ziet een Flow-VIRM er goed uit maar op een druilerige dag of onder kunstlicht is het voor mijn gevoel al snel een beetje flets.quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind van VIRM de nieuwe kleurstelling dus prachtig op plaatjes maar in het echt veel minder geslaagd op de een of andere manier. Past wel goed in het landschap na 3 maanden geen regen.
Mondmasker was nog steeds, de rest is sinds 1 oktober weer danquote:Op vrijdag 30 september 2022 21:38 schreef Molo het volgende:
Lees ik net dat je in de Duitse ICE steeds een FFP2 mondmasker op moet, de lounges gesloten zijn en de horeca in de treinen alleen afhaal zijn vanwege corona.
Pfffff
Nah ja, is gelukkig geen heel spannende lange reis, maar wel beetje balen. Dacht dat het ook daar wel klaar was inmiddels
Ja die situationele maatregelen in gelijke omstandigheden. Blijft fascinerendquote:Op vrijdag 30 september 2022 21:52 schreef Pino112 het volgende:
Vanavond zelfs ook nog door het Bordresto gelopen, kon je gewoon zitten idd.
Wel in de IC Berlin overigens. Mondmaskers wel een beetje symboolpolitiek, we zaten met z'n tweeen eerste klas in zo'n afgesloten vierpersoonsruimte.
En na Bad Bentheim werd omgeroepen dat ie af mocht, toen was Corona al uitgestapt blijkbaar.
Geinig, dat laatste rijtuig in die dieseltrein is volgens mij een oude ICK die een tijd bij Locomore heeft gereden.quote:Op vrijdag 30 september 2022 18:24 schreef derLudolf het volgende:
Wat rijdt er af en toe toch leuk spul in Duitsland.
Nee integendeel, de Duitsers hebben onlangs een nieuwe verordening ingevoerd waarmee maatregelen zoals het dragen van een FFP2-mondmasker is verplicht tot half april. Lounges en restaurants zouden naar mijn weten gewoon open moeten zijn.quote:Op vrijdag 30 september 2022 21:38 schreef Molo het volgende:
Nah ja, is gelukkig geen heel spannende lange reis, maar wel beetje balen. Dacht dat het ook daar wel klaar was inmiddels
In het Griekse stadsvervoer geldt ook nog een mondneusmaskerverplichting (streekvervoer weet ik niet), alleen in langeafstandstreinen en -bussen is de mondneusmaskerverplichting vervallen sinds 1 juni. De afschaffing van de mondneusmaskerverplichting in Spanje is volgens mij nog niet definitief bevestigd, althans ik kan nog geen bronnen vinden waar de afschaffing van de mondneusmaskerverplichting im Spanje definitief bevestigd is. Hier staat een lijst met landen welke wel en welke geen mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer hanteren (https://www.drehscheibe-o(...)?030,10016906,page=1)quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 00:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee integendeel, de Duitsers hebben onlangs een nieuwe verordening ingevoerd waarmee maatregelen zoals het dragen van een FFP2-mondmasker is verplicht tot half april. Lounges en restaurants zouden naar mijn weten gewoon open moeten zijn.
Spanje heeft de mondmaskerverplichting onlangs afgeschaft, en vandaag heeft Italië hetzelfde gedaan. Daarmee zijn Duitsland, en de regio Wenen, naar mijn weten het enige EU-land dat het dragen van mondmaskers in het OV nog verplicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |