abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 september 2022 @ 23:34:14 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206103976
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:39 schreef ReisT het volgende:
Mooie illustratie van het probleem. De consument die niets van treinen weet (hoe heet de Italiaanse NS!?) gaat in dat geval dus vliegen.
Los daarvan zijn de prijzen van de treinreizen ook beduidend hoger.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 september 2022 @ 23:42:44 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206104080
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Los daarvan zijn de prijzen van de treinreizen ook beduidend hoger.
Hoeft niet per se én de tijd dat je voor een prikkie naar de andere kant van Europa kon vliegen is zo ongeveer wel voorbij
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 september 2022 @ 10:09:36 #105
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206105887
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 21:39 schreef J.B. het volgende:

[..]
Misschien boeken via Trenitalia? Toen ik afgelopen juni van Milaan naar Frankfurt ging kon ik wel via Trenitalia en de SBB boeken maar niet via DB :') Hetzelfde gold overigens voor de andere richting.
Ik heb Chiasso-Elten eruit gekregen voor ¤51, 1e klas Sparpreis :'). Elten-Chiasso is dan wel ¤100 (1e klas Sparpreis). Een Interrail 2e klas kost dan wel weer ¤246 (1e klas ¤ 328).
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206105917
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:39 schreef ReisT het volgende:
Mooie illustratie van het probleem. De consument die niets van treinen weet (hoe heet de Italiaanse NS!?) gaat in dat geval dus vliegen.
Dat is nog niet alles: dezelfde rit was bij Trenitalia ook nog eens significant goedkoper dan bij de SBB :') _O-
  maandag 26 september 2022 @ 11:10:31 #107
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206106610
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 10:12 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat is nog niet alles: dezelfde rit was bij Trenitalia ook nog eens significant goedkoper dan bij de SBB :') _O-
Laat me raden, Zwitsers rekenen met Zwitserse prijzen (ook buiten Zwitserland), Italianen met Italiaanse prijzen (ook buiten Italië).
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 26 september 2022 @ 11:25:39 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206106789
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 11:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Laat me raden, Zwitsers rekenen met Zwitserse prijzen (ook buiten Zwitserland), Italianen met Italiaanse prijzen (ook buiten Italië).
Echt hè :')
Meest aannemelijke is dit wel ja
Treurig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206117720
https://www.ns.nl/reisinf(...)m-bijlmer-arena.html

Hoe kan de reisplanner nou nog niet bijgewerkt zijn, allemachtig zeg.
Bier.
pi_206117754
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.ns.nl/reisinf(...)m-bijlmer-arena.html

Hoe kan de reisplanner nou nog niet bijgewerkt zijn, allemachtig zeg.
Die oplossing van alles schrappen is wel goed bevallen in het F1-weekend geloof ik. Gaan we dit nu standaard doen? :D
  Moderator dinsdag 27 september 2022 @ 13:04:03 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206117803
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.ns.nl/reisinf(...)m-bijlmer-arena.html

Hoe kan de reisplanner nou nog niet bijgewerkt zijn, allemachtig zeg.
"Dat is niet mijn afdeling"
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 27 september 2022 @ 13:27:47 #112
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_206118002
twitter


Ziggo Dome is er wel klaar mee.
  dinsdag 27 september 2022 @ 14:16:01 #113
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206118363
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:59 schreef Piles het volgende:

[..]
Die oplossing van alles schrappen is wel goed bevallen in het F1-weekend geloof ik. Gaan we dit nu standaard doen? :D
De deur staat nu open hè. We kunnen niet iedereen vervoeren, dus vervoeren we maar gewoon niemand.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 28 september 2022 @ 15:44:26 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206130430
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De deur staat nu open hè. We kunnen niet iedereen vervoeren, dus vervoeren we maar gewoon niemand.
Dat is verre van nieuw en ook verre van endemisch voor NS. Volgens mij walgt elke personenvervoerder simpelweg van het vervoeren van personen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 september 2022 @ 10:35:27 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206138599
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:27 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

Ziggo Dome is er wel klaar mee.
Naar mijn mening moet de ZiggoDome z'n bek houden en er niet vanuit gaan dat NS automatisch voor ze klaar staat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 september 2022 @ 13:03:17 #116
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_206140033
Interessant fototje kwam ik tegen bij Helmut Uttenthaler (dienstregelingbouwer bij de ÖBB) bij Twitter van een discussieforum in Zwitserland waar Klaas "de Wisselverschrikker" Hofstra (programmamanager infra & dienstregeling) van Prorail wat mocht vertellen:
Het aantal infra storingen bij Utrecht Centraal (omgebouwd in 2016) is tussen 2015 en 2016 schijnbaar met 85% gedaald, evenals het aantal vertragingsminuten.

twitter



Klaas heeft voor z'n presentatie ook op sporenplan.nl zitten shoppen voor een layout van Amsterdam Centraal
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 september 2022 @ 13:09:43 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206140109
ProRail heeft maar één deel van het Japanse model overgenomen. Het andere deel is in Nederland noch door ProRail, noch door de vervoerders geregeld
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206140399
Het staat buiten kijf dat de grote saneringen bij Utrecht Centraal voor een enorme punctualiteitsverbetering hebben gezorgd. Boeien dat je soms in specifieke situaties wat flexibiliteit mist, als planner is het heerlijk dat je al die trajecten onafhankelijk gescheiden kunt houden.
  donderdag 29 september 2022 @ 14:29:09 #119
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_206141067
Nog een interessant plaatje uit dezelfde presentatie over toekomstige infra-maatregelen in ZW-Nederland, kernwoord lijkt saneringen te zijn:


twitter
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 september 2022 @ 15:36:58 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206141630
Het blijft grappig.


De ic van 29 naar Alkmaar is gecanceld, dus rijdt er een extra trein om 29 naar Alkmaar.

Normale passagiers snappen er geen jota van :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 29 september 2022 @ 16:50:26 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206142319
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail heeft maar één deel van het Japanse model overgenomen. Het andere deel is in Nederland noch door ProRail, noch door de vervoerders geregeld
Alleen reductie van operationele kosten is gebeurd, of althans tot doel gesteld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 september 2022 @ 17:02:54 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206142404
quote:
3s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:29 schreef boriq het volgende:
Nog een interessant plaatje uit dezelfde presentatie over toekomstige infra-maatregelen in ZW-Nederland, kernwoord lijkt saneringen te zijn:
[ afbeelding ]

[ twitter ]
Er vindt door het hele land een afschuwelijke kaalslag plaats.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_206142412
Echt als het aan ProRail ligt wordt 't een gehandicapt metronetwerk.
Bier.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:05:27 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206142419
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:03 schreef boriq het volgende:
Het aantal infra storingen bij Utrecht Centraal (omgebouwd in 2016) is tussen 2015 en 2016 schijnbaar met 85% gedaald, evenals het aantal vertragingsminuten.
Ik mis een paar parameters. Zo mag je verwachten dat nieuwe infra minder storingen vertoont dan oude, en bij Utrecht is alles nieuw. Daarnaast vraag ik me af of het onderhoudsregime gewijzigd is om het knooppunt Utrecht in topconditie te houden. Nu gaat de vlag uit vanwege minder storingen (en terecht), maar wordt het Utrechtse voorbeeld gebruikt om in de rest van het land alle flexibiliteit uit het spoor te snoeien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 september 2022 @ 17:11:20 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206142457
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:05 schreef Duvel het volgende:

[..]
Ik mis een paar parameters. Zo mag je verwachten dat nieuwe infra minder storingen vertoont dan oude, en bij Utrecht is alles nieuw. Daarnaast vraag ik me af of het onderhoudsregime gewijzigd is om het knooppunt Utrecht in topconditie te houden. Nu gaat de vlag uit vanwege minder storingen (en terecht), maar wordt het Utrechtse voorbeeld gebruikt om in de rest van het land alle flexibiliteit uit het spoor te snoeien.
Dit én het betekent dat de vervoerder het materieel in betere conditie moet houden omdat je niet om verstoringen heen kunt rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 29 september 2022 @ 17:12:03 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206142462
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:05 schreef Duvel het volgende:

[..]
Ik mis een paar parameters. Zo mag je verwachten dat nieuwe infra minder storingen vertoont dan oude, en bij Utrecht is alles nieuw. Daarnaast vraag ik me af of het onderhoudsregime gewijzigd is om het knooppunt Utrecht in topconditie te houden. Nu gaat de vlag uit vanwege minder storingen (en terecht), maar wordt het Utrechtse voorbeeld gebruikt om in de rest van het land alle flexibiliteit uit het spoor te snoeien.
En dat is prima. Want flexibiliteit is niet zo belangrijk als je capaciteit hoog genoeg is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 29 september 2022 @ 17:12:56 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206142469
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Dit én het betekent dat de vervoerder het materieel in betere conditie moet houden omdat je niet om verstoringen heen kunt rijden
EN het betekent dat de vervoerder makkelijker zijn materieel in topconditie kan houden omdat er niet dagelijks over 9000 wissels heen gestuiterd hoeft te worden.

Beetje positief denken jongons :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 september 2022 @ 17:24:53 #128
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_206142572
quote:
84s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Beetje positief denken jongons :Y
EN een opgeheven trein levert natuurlijk geen vertragingsminuten op! B-)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 29 september 2022 @ 18:06:52 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206143035
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
En dat is prima. Want flexibiliteit is niet zo belangrijk als je capaciteit hoog genoeg is.
Dat gaat niet op want de vraag heeft zich aangepast aan de capaciteit. Na de sanering leidt elke storing tot een volledige versperring, met bijbehorende shit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_206146610
Er rijden VIRMs rond met alleen de Flowlivery op de koppen. Apart zeg. Iets meer gele neus zoals bij de SNG?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 29 september 2022 @ 23:04:12 #131
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_206147956
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 21:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er rijden VIRMs rond met alleen de Flowlivery op de koppen. Apart zeg. Iets meer gele neus zoals bij de SNG?
Ja, er is ook een Flirt met een gele neus. Staat ergens in een loods in Blerick en komt binnenkort op de baan.
  donderdag 29 september 2022 @ 23:44:35 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206148261
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 21:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er rijden VIRMs rond met alleen de Flowlivery op de koppen. Apart zeg. Iets meer gele neus zoals bij de SNG?
Na SNG gaat nu inderdaad VIRM voor de bijl. Dat FLIRT er ook aan moet geloven, wist ik nog niet. Zonde.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 september 2022 @ 00:42:19 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206148524
Ik vind die Flow-neus op de VIRMs zo ontzettend lelijk. Die harde lijn met dat gekke knikje aan de zijkant past zo ontzettend niet bij de vorm van de trein.
  vrijdag 30 september 2022 @ 01:31:14 #134
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_206148687
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 23:44 schreef Duvel het volgende:

[..]
Na SNG gaat nu inderdaad VIRM voor de bijl. Dat FLIRT er ook aan moet geloven, wist ik nog niet. Zonde.
Hier een klein kijkje. Het schijnt de de 2207 te zijn. Die is overigens al een poosje niet meer in de rijdende dienst gespot, en FLIRT is ook bovendien toe aan een revisie. Blijkbaar doet Stadler dat zelf i.p.v. NS.

pi_206148793
Revisie wordt door NS ism Stadler gedaan in Leidschendam vziw.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 september 2022 @ 09:16:31 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206149935
Ze hebben in Blerick weer de ruimte nu de ombouw van de Noordelijke GTW's voorlopig afgerond is. Er moeten nog 8 stellen gedaan worden, maar dat kan pas als de vernieuwde toelating in Duitsland rond is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206150968
poah die grijze 700 🥵
  vrijdag 30 september 2022 @ 15:17:24 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206154355
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 september 2022 01:31 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Hier een klein kijkje. Het schijnt de de 2207 te zijn. Die is overigens al een poosje niet meer in de rijdende dienst gespot, en FLIRT is ook bovendien toe aan een revisie. Blijkbaar doet Stadler dat zelf i.p.v. NS.

[ link | afbeelding ]
Ik geloof niet dat ik dit echt mooi vind...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 september 2022 @ 15:17:36 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206154358
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 05:43 schreef MTL het volgende:
Revisie wordt door NS ism Stadler gedaan in Leidschendam vziw.
Dit had ik ook gehoord idd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_206154577
Ik vind van VIRM de nieuwe kleurstelling dus prachtig op plaatjes maar in het echt veel minder geslaagd op de een of andere manier. Past wel goed in het landschap na 3 maanden geen regen.
Bier.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 30 september 2022 @ 16:01:43 #141
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_206154797
quote:
Niet gezien.
  Moderator vrijdag 30 september 2022 @ 18:24:47 #142
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206156181
Wat rijdt er af en toe toch leuk spul in Duitsland.

Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 30 september 2022 @ 20:21:02 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206157608
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 15:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind van VIRM de nieuwe kleurstelling dus prachtig op plaatjes maar in het echt veel minder geslaagd op de een of andere manier. Past wel goed in het landschap na 3 maanden geen regen.
Ik vind het heel erg van het licht afhangen, op een dag met veel zonlicht ziet een Flow-VIRM er goed uit maar op een druilerige dag of onder kunstlicht is het voor mijn gevoel al snel een beetje flets.

Ik vind het wel tof dat ze zo'n stap hebben durven zetten, het ziet er allemaal heel wat strakker uit dan de 'hangbuikbanen' op VIRMm1 die een beetje rommelig ogen.
pi_206157844
Ja, maar ik denk dat enkele diagonale brede blauwe banden hier en daar het enorme geheel wel iets meer zouden breken. Maargoed, het is gedurfd, ben benieuwd hoe goed de verf houdt :D
Bier.
  vrijdag 30 september 2022 @ 21:38:34 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206158379
Lees ik net dat je in de Duitse ICE steeds een FFP2 mondmasker op moet, de lounges gesloten zijn en de horeca in de treinen alleen afhaal zijn vanwege corona.
Pfffff

Nah ja, is gelukkig geen heel spannende lange reis, maar wel beetje balen. Dacht dat het ook daar wel klaar was inmiddels
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 30 september 2022 @ 21:40:45 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206158401
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2022 21:38 schreef Molo het volgende:
Lees ik net dat je in de Duitse ICE steeds een FFP2 mondmasker op moet, de lounges gesloten zijn en de horeca in de treinen alleen afhaal zijn vanwege corona.
Pfffff

Nah ja, is gelukkig geen heel spannende lange reis, maar wel beetje balen. Dacht dat het ook daar wel klaar was inmiddels
Mondmasker was nog steeds, de rest is sinds 1 oktober weer dan :{

Twee week terug nog in het Bordrestaurant geweest, kon je gewoon zitten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 30 september 2022 @ 21:52:16 #147
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_206158529
Vanavond zelfs ook nog door het Bordresto gelopen, kon je gewoon zitten idd.

Wel in de IC Berlin overigens. Mondmaskers wel een beetje symboolpolitiek, we zaten met z'n tweeen eerste klas in zo'n afgesloten vierpersoonsruimte.
En na Bad Bentheim werd omgeroepen dat ie af mocht, toen was Corona al uitgestapt blijkbaar. :?
  vrijdag 30 september 2022 @ 22:19:31 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206158812
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2022 21:52 schreef Pino112 het volgende:
Vanavond zelfs ook nog door het Bordresto gelopen, kon je gewoon zitten idd.

Wel in de IC Berlin overigens. Mondmaskers wel een beetje symboolpolitiek, we zaten met z'n tweeen eerste klas in zo'n afgesloten vierpersoonsruimte.
En na Bad Bentheim werd omgeroepen dat ie af mocht, toen was Corona al uitgestapt blijkbaar. :?
Ja die situationele maatregelen in gelijke omstandigheden. Blijft fascinerend :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 30 september 2022 @ 22:26:00 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206158923
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 18:24 schreef derLudolf het volgende:
Wat rijdt er af en toe toch leuk spul in Duitsland.

Geinig, dat laatste rijtuig in die dieseltrein is volgens mij een oude ICK die een tijd bij Locomore heeft gereden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 00:32:41 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206160114
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2022 21:38 schreef Molo het volgende:

Nah ja, is gelukkig geen heel spannende lange reis, maar wel beetje balen. Dacht dat het ook daar wel klaar was inmiddels
Nee integendeel, de Duitsers hebben onlangs een nieuwe verordening ingevoerd waarmee maatregelen zoals het dragen van een FFP2-mondmasker is verplicht tot half april. Lounges en restaurants zouden naar mijn weten gewoon open moeten zijn.

Spanje heeft de mondmaskerverplichting onlangs afgeschaft, en vandaag heeft Italië hetzelfde gedaan. Daarmee zijn Duitsland, en de regio Wenen, naar mijn weten het enige EU-land dat het dragen van mondmaskers in het OV nog verplicht.

[ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 01-10-2022 01:12:13 ]
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:18:57 #151
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_206160875
Het is ook echt alleen in het voertuig hè, op een volgepakt perron bij bijv de metro hoeft het niet.
Dat is zo krom. En ook niet eens iedereen doet het en heb geen enkele controle gezien.
Maar braaf zoals wij zijn gewoon netjes gedaan overal.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:53:58 #152
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206161883
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 00:32 schreef James1988 het volgende:

[..]
Nee integendeel, de Duitsers hebben onlangs een nieuwe verordening ingevoerd waarmee maatregelen zoals het dragen van een FFP2-mondmasker is verplicht tot half april. Lounges en restaurants zouden naar mijn weten gewoon open moeten zijn.

Spanje heeft de mondmaskerverplichting onlangs afgeschaft, en vandaag heeft Italië hetzelfde gedaan. Daarmee zijn Duitsland, en de regio Wenen, naar mijn weten het enige EU-land dat het dragen van mondmaskers in het OV nog verplicht.
In het Griekse stadsvervoer geldt ook nog een mondneusmaskerverplichting (streekvervoer weet ik niet), alleen in langeafstandstreinen en -bussen is de mondneusmaskerverplichting vervallen sinds 1 juni. De afschaffing van de mondneusmaskerverplichting in Spanje is volgens mij nog niet definitief bevestigd, althans ik kan nog geen bronnen vinden waar de afschaffing van de mondneusmaskerverplichting im Spanje definitief bevestigd is. Hier staat een lijst met landen welke wel en welke geen mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer hanteren (https://www.drehscheibe-o(...)?030,10016906,page=1)

Maar het is afwachten. Als het toch wat slechter gaat in de ziekenhuizen kan de mondneusmaskerverplichting in diverse landen zomaar weer terugkomen. Gaat het goed in de ziekenhuizen geloof ik nooit dat Duitsland de mondneusmaskerverplichting volhoudt tot 7 april 2023. Je ziet nu al steeds meer mensen die de mondneusmasker niet goed of soms helemaal niet dragen. Dat was nog in Baden-Württemberg en Rheinland-Pfalz. Volgens mij is de naleving in de Neue Bundeslände minimaal.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206168229
Actievoerders vinden ¤29 ov-ticket in Berlijn veel te duur en richten een fonds op om zwart te rijden en van de maandelijkse bijdragen de eventuele boetes te betalen. :')

Berlijn maakt ov goedkoper, maar actievoerders willen meer - https://nos.nl/l/2446669
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')