Als de NS geen mensen kan vinden dan moeten ze eens uitzoeken waarom niemand voor ze wil werken. Want dit is een sterfhuisconstructie en geen houdbare situatie.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
Hoorde net op het nieuws dat er mogelijk meer treinen geschrapt moeten worden door het personeelstekort
Iedereen draagt hier in de bus een mondkapje. Regio Murcia, Spanje.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 10:53 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In het Griekse stadsvervoer geldt ook nog een mondneusmaskerverplichting (streekvervoer weet ik niet), alleen in langeafstandstreinen en -bussen is de mondneusmaskerverplichting vervallen sinds 1 juni. De afschaffing van de mondneusmaskerverplichting in Spanje is volgens mij nog niet definitief bevestigd, althans ik kan nog geen bronnen vinden waar de afschaffing van de mondneusmaskerverplichting im Spanje definitief bevestigd is. Hier staat een lijst met landen welke wel en welke geen mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer hanteren (https://www.drehscheibe-o(...)?030,10016906,page=1
Er is in elke sector personeelstekort. NS zal gewoon meer moeten betalen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 21:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als de NS geen mensen kan vinden dan moeten ze eens uitzoeken waarom niemand voor ze wil werken. Want dit is een sterfhuisconstructie en geen houdbare situatie.
Zo, die gaan er even stevig in. En terecht!quote:Op donderdag 6 oktober 2022 00:12 schreef _serial_ het volgende:
Zo de Locov veegt even de vloer aan met het voornemen van de NS om de dienstregeling aan te passen.
Advies aanpassing dienstregeling 2023 vanwege personeelstekorten
Vraag stellen is hem beantwoorden natuurlijk. Veel bedrijven hebben jarenlang hun personeel uitgeknepen terwijl directie en aandeelhouders zich hebben volgevreten. Die tijden zijn nu voorbij. Net als die hele arrogante houding van “je mag hier werken en anders tief je maar op”quote:Op donderdag 6 oktober 2022 22:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is in elke sector personeelstekort. NS zal gewoon meer moeten betalen.
Nou ja, ze betalen niet heel erg slecht voor een OV bedrijf. Maar als het personeelstekort oploopt, is het een sneeuwbal effect -> werkdruk verhoging -> slechtere roosters -> weglopend personeel -> werving die door algemene tekort niet het effect sorteert, etc.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 21:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als de NS geen mensen kan vinden dan moeten ze eens uitzoeken waarom niemand voor ze wil werken. Want dit is een sterfhuisconstructie en geen houdbare situatie.
quote:Op donderdag 6 oktober 2022 20:44 schreef Salatrel het volgende:
DJMO kan wel voor de Telegraaf gaan schrijven
Al die machinisten en conducteurs doen dat vrijwillig in hun vrije tijd, er is niet één dienst hiervoor opgeofferd hoor.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 06:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
De ns heeft zichzelf volkomen verkwanseld ... ritten vallen uit door gebrek aan personeel, maar ondertussen sturen ze machinisten en conducteurs naar school om voor te lezen in het kader van de kinderboekenweek, in plaats van ze te laten doen waar ze voor betaald worden.
De NS heeft aan Rikus Spithorst, voorzitter van Voor Beter OV, bevestigd dat de betrokkenen het in de baas hun tijd doen. en dus ten koste van hun inzet op de trein. Ik lul echt niet zomaar uit m'n nek hoor.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 09:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Al die machinisten en conducteurs doen dat vrijwillig in hun vrije tijd, er is niet één dienst hiervoor opgeofferd hoor.
Als je er verlofuren voor terugkrijgt, is het toch niet in je eigen tijd?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 20:08 schreef MTL het volgende:
^^ Dat inderdaad. Mensen doen dit op hun vrije dag, en krijgen er compensatie voor in de vorm van 'overuren terug', die dus voor verlof gebruikt kunnen worden.
Er heeft geen trein minder door gereden.
Kloptquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 09:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je er verlofuren voor terugkrijgt, is het toch niet in je eigen tijd?
Nee, maar Rikus wel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 09:19 schreef DJMO het volgende:
[..]
De NS heeft aan Rikus Spithorst, voorzitter van Voor Beter OV, bevestigd dat de betrokkenen het in de baas hun tijd doen. en dus ten koste van hun inzet op de trein. Ik lul echt niet zomaar uit m'n nek hoor.
1 onwetende woordvoerder zegt iets wat mijn standpunt bevestigt: Zie je wel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 09:19 schreef DJMO het volgende:
[..]
De NS heeft aan Rikus Spithorst, voorzitter van Voor Beter OV, bevestigd dat de betrokkenen het in de baas hun tijd doen. en dus ten koste van hun inzet op de trein. Ik lul echt niet zomaar uit m'n nek hoor.
Nee, dat is de conclusie van dhr. Spithorst.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 09:19 schreef DJMO het volgende:
[..]
De NS heeft aan Rikus Spithorst, voorzitter van Voor Beter OV, bevestigd dat de betrokkenen het in de baas hun tijd doen. en dus ten koste van hun inzet op de trein. Ik lul echt niet zomaar uit m'n nek hoor.
Verloftegoed krijgen is één, het uitgekeerd krijgen is twee. Er zijn de laatste tijd genoeg verhalen geweest over hoe het nagenoeg onmogelijk is om binnen NS verlof te krijgen ivm de tekorten.quote:De NS heeft aan ons bevestigd dat de betrokken machinisten en conducteurs de uren die ze aan het voorlezen besteden, in verloftegoed terugkrijgen. Daarnaast voert de NS aan dat de afspraken met de onderwijssector al van voor de zomer dateren, en dus niet konden worden teruggedraaid.
Wij constateren dat de inzet van treinpersoneel als kinderboekenvoorlezer, hoe sympathiek ook, uiteindelijk zal leiden tot verminderde beschikbaarheid op de trein. Ze zullen op enig moment hun verlof willen opnemen, terwijl de treinuitval wegens personeelstekort tot zeker eind 2023 zal voortduren.
Het argument dat al voor de zomer afspraken werden gemaakt over de voorleesconducteurs praat de inzet van deze voorleesconducteurs niet goed. Ook voor de zomer was al bekend dat de personeelssituatie bij de NS penibel was en blijft. Ook had ruim op tijd de onderwijssector kunnen worden medegedeeld dat het plan helaas niet door zou kunnen gaan, zodat scholen andere leuke voorlezers hadden kunnen vinden.
Op zich wel geinig wanbeleid. Voor de zomer was er natuurlijk nog niet bekend dat personeel schaars was en zou blijven?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, dat is de conclusie van dhr. Spithorst.
Op de website van Voor Beter OV is het onderstaande te vinden, en dat is een heel stuk genuanceerder dan hoe het op o.a. Twitter is verschenen:
[..]
Verloftegoed krijgen is één, het uitgekeerd krijgen is twee. Er zijn de laatste tijd genoeg verhalen geweest over hoe het nagenoeg onmogelijk is om binnen NS verlof te krijgen ivm de tekorten.
Ja, dat geloof ik welquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:02 schreef James1988 het volgende:
Verloftegoed krijgen is één, het uitgekeerd krijgen is twee. Er zijn de laatste tijd genoeg verhalen geweest over hoe het nagenoeg onmogelijk is om binnen NS verlof te krijgen ivm de tekorten.
nee want als ik vrij kan krijgen dan rijdt een ander mijn dienst. In tegenstelling tot kantoorlaven kan ik niet tijdens de lunch zeggen ik neem 4 uur verlof op vanmiddag hef de treinen van vanmiddag maar op.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Ooit kan dat wel, en dan gaat het dus wel ten koste van de bezetting
Ja, dat snap ik...quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:53 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nee want als ik vrij kan krijgen dan rijdt een ander mijn dienst. In tegenstelling tot kantoorlaven kan ik niet tijdens de lunch zeggen ik neem 4 uur verlof op vanmiddag hef de treinen van vanmiddag maar op.
yo mommaquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:55 schreef James1988 het volgende:
Taxi naar Bad Bentheim en vanaf daar een maand lang het Fernverkehr helemaal uitbuiten tot je geen trein meer kunt zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |