Dat niet, wel heul erg koudquote:Op zaterdag 17 september 2022 13:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zijn jullie ook zo chagrijnig vandaag?![]()
Ik ondertussen wel. Fokking 2,5 uur bezig geweest om een fout op te sporenquote:Op zaterdag 17 september 2022 13:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wordt een dure winter danquote:Op zaterdag 17 september 2022 14:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb vanmorgen de verwarming voor het eerst deze ‘herfst’ even aangezet, het was 18 graden binnen en dat vind ik net iets te fris.
Weten de kinderen er al van?quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:35 schreef vencodark het volgende:
Van mijn werk hebben we kaartjes gehad voor de Efteling, morgen.
Maar het gaat best zo nu en dan regenen.![]()
Ik heb ook eigenlijk überhaupt niet zo’n zin maar gratis hè.![]()
Dus ik weet niet zo goed of we wel of niet moeten gaan. Besluiteloosheid is a bitch.
Je hebt wat binnen attracties.quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:35 schreef vencodark het volgende:
Dus ik weet niet zo goed of we wel of niet moeten gaan. Besluiteloosheid is a bitch.
Ja, maar wel aangegeven dat het onder voorbehoud is.quote:
Dit, er is genoeg af te wisselen. En het zal wellicht minder druk zijn, omdat meer mensen niet gaan vanwege een slechtere voorspelling.quote:Op zaterdag 17 september 2022 15:14 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind de Efteling altijd prima te doen in de regen! Zeker gratis.
Nee, maar mijn man welquote:Op zaterdag 17 september 2022 13:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wij hebben de vloerverwarming voor het eerst aangezet, wat is dat heerlijk zegquote:Op zaterdag 17 september 2022 14:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb vanmorgen de verwarming voor het eerst deze ‘herfst’ even aangezet, het was 18 graden binnen en dat vind ik net iets te fris.
In de Efteling kan je je echt wel vermaken in de regen hoor.quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:35 schreef vencodark het volgende:
Hey, dan ben je mogelijk een collega van mijn zwagerquote:Op zaterdag 17 september 2022 14:35 schreef vencodark het volgende:
Ja, wie heeft hier nog meer een tattoo en wat heb je staan?quote:
Wij gaan morgen naar de Streamers.........quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:35 schreef vencodark het volgende:
Dat ging gisteren niet helemaal goed geloof ik .....quote:Op zaterdag 17 september 2022 16:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij gaan morgen naar de Streamers.........
Wij hebben zitplaatsen. Hoop dat dat beter gaat.quote:Op zaterdag 17 september 2022 16:56 schreef maily het volgende:
[..]
Dat ging gisteren niet helemaal goed geloof ik .....
https://www.telegraaf.nl/(...)was-levensgevaarlijk
Veel plezierquote:Op zaterdag 17 september 2022 16:59 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij hebben zitplaatsen. Hoop dat dat beter gaat.
Las ook over probleem met scannen van de kaarten.
Hier staat ie al jaren standaard op 15Cquote:Op zaterdag 17 september 2022 16:00 schreef Bami het volgende:
Ik doe nu wel expres het zonnescherm niet meer uit zodat het huis opwarmt van de zon.
Maar momenteel zijn we nog niet onder de 21 graden geweest qua temperatuur en slaat hij pas aan als het onder de 20 komt (dat moet ik misschien nog even omlaag aanpassen, twijfel ik nog over).
Een verre collega dan.quote:Op zaterdag 17 september 2022 16:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hey, dan ben je mogelijk een collega van mijn zwager![]()
Wij gaan morgen ook.
Althans, ik hoop ook mee te kunnen, maar ik kom uit de nacht. (mijn werk zit wel om de hoek) Dus beetje afhankelijk hoeveel uur ik 's ochtends kan slapen, als alles weer uitloopt wordt het wel een uitdaging.
Onze gaskachels zijn eruit, de vloerverwarming is wel aangelegd maar moet nog worden aangesloten op de cv, en we hebben nog geen radiatoren. Ook nog overal enkel glas en nog lang niet overal isolatie. Oh en ik zit volgende week door een domme fout van mezelf waarschijnlijk zonder werkende boiler, dus warm water komt uit de waterkoker. Dus wij wennen onszelf gewoon aan wat koelere temperaturen en we leven als het echt wat kouder gaat worden straks in truien en onder plaids, lekker knus tegen elkaar aangeplakt
Gewoon een progamma instellen als dat kan met je thermosstaatquote:Op zaterdag 17 september 2022 17:13 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Hier staat ie al jaren standaard op 15C![]()
Denk dat al die thermostaten overal die standaard op 19C staan ook niet echt helpen bij het omlaag krijgen van die ingeschatte termijnbedragen.
Heb de kachel meestal alleen in het weekend aan, als we thuis zijn. Ga niet stoken als ik op kantoor zit en kind op school/BSO. En 's avonds na het eten zitten we even onder een dekentje en dan naar bed. Zo'n temperatuur van rond de 16/17 slaapt wel fijn onder mijn dekbed
(Maar snap dat dit geen optie is met een baby, ik had toen de eerste weken ook dag en nacht de kachel op 21C)
Met vloerverwarming wordt afgeraden om het zo sterk af te laten koelen, omdat je dan meer verbruikt met opnieuw opwarmen dan als hij af en toe even aanslaat om het op temperatuur te houden. Aan de andere kant koelt ons huis überhaupt niet heel hard af, dus slaat hij altijd maar even aan.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:13 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Hier staat ie al jaren standaard op 15C![]()
Denk dat al die thermostaten overal die standaard op 19C staan ook niet echt helpen bij het omlaag krijgen van die ingeschatte termijnbedragen.
Heb de kachel meestal alleen in het weekend aan, als we thuis zijn. Ga niet stoken als ik op kantoor zit en kind op school/BSO. En 's avonds na het eten zitten we even onder een dekentje en dan naar bed. Zo'n temperatuur van rond de 16/17 slaapt wel fijn onder mijn dekbed
(Maar snap dat dit geen optie is met een baby, ik had toen de eerste weken ook dag en nacht de kachel op 21C)
In de woonkamer? Benieuwd hoe dat gaat voelen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:44 schreef amaranta het volgende:
En komende week komen er infraroodpanelen aan het plafond.
Lelijk? Ja. Maar een maand bedrag van 500~600 is ook niet leuk
Ja, in de woonkamer.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:51 schreef exode het volgende:
[..]
In de woonkamer? Benieuwd hoe dat gaat voelen.
Misschien iets voor de werkkamer hier. Gewoon plug en play of gedoe met installeren?quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, in de woonkamer.
Ik zal het hier laten weten.
Fotoooooquote:Op zaterdag 17 september 2022 16:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ja, wie heeft hier nog meer een tattoo en wat heb je staan?
Hier sinds gisteren mijn eerste, zo blij en nu wil ik er nog 1
Iplug en play. Hij komt aan het plafond op de plek waar normaal een lamp zou hangen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 18:00 schreef exode het volgende:
[..]
Misschien iets voor de werkkamer hier. Gewoon plug en play of gedoe met installeren?
Dat hadden mijn ouders op de badkamer, heelijkquote:Op zaterdag 17 september 2022 18:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Iplug en play. Hij komt aan het plafond op de plek waar normaal een lamp zou hangen.
We hebben er wel een schakelaar bij zodat wij hem aan en uit kunnen zetten als het warm genoeg is.
Hoe snel werkt de vloerverwarming bij jullie? Ik dacht dat het zo traag werkt dat het handiger is om gewoon 1 temperatuur aan te houden.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:46 schreef Bami het volgende:
[..]
Met vloerverwarming wordt afgeraden om het zo sterk af te laten koelen, omdat je dan meer verbruikt met opnieuw opwarmen dan als hij af en toe even aanslaat om het op temperatuur te houden. Aan de andere kant koelt ons huis überhaupt niet heel hard af, dus slaat hij altijd maar even aan.
En er is hier bijna elke dag wel iemand thuis nu, dus dat maakt ook wel uit.
Standaard programma hier is ‘s nachts 18, ‘s ochtends 19 en ‘s avonds 20. In het weekend mag hij naar 20,5 op verzoek van man, en dat dan wel de hele dag.
Ik heb hem al gewaarschuwd dat we deze winter misschien wel echt moeten maximeren op 19 a 20, maar dat ligt er ook aan hoe makkelijk de kleine op temperatuur blijft enzo.
Daar las ik van de week de nodige twijfelverhalen over. Van Tweakers m.n., met berekeningen en al.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:46 schreef Bami het volgende:
[..]
Met vloerverwarming wordt afgeraden om het zo sterk af te laten koelen, omdat je dan meer verbruikt met opnieuw opwarmen dan als hij af en toe even aanslaat om het op temperatuur te houden.
Dat dacht ik ook, ik was zelf ook die leeftijd toen ik oppaste en dat ging prima.quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:30 schreef Leandra het volgende:
Geen idee wat je betaalt, maar ik zou me om een gemiddelde (bijna) 16-jarige niet zo druk maken, die kan dat prima.
Oeh, foto.quote:Op zaterdag 17 september 2022 16:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ja, wie heeft hier nog meer een tattoo en wat heb je staan?
Hier sinds gisteren mijn eerste, zo blij en nu wil ik er nog 1
Daarom komt ze deze week ook even meekijkenquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:35 schreef trui het volgende:
Nou het verschilt denk ik wel erg van persoon tot persoon, ik zou het gewoon even bekijken als je het haar een keer laat doen waar je nog bij bent, hoe handig ze het op lijkt te pakken en hoe zeker ze zichzelf erbij voelt. Als ze het zelf aandurft met evt wat beschikbare hulp op afroep, zou ik het ook wel aan durven.
Ik heb ook op kinderen in de luierleeftijd gepast maar die lagen dan al op bed, is dus nooit aan de orde geweestquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:38 schreef trui het volgende:
Ik paste ook wel op toen ik die leeftijd had, maar dat waren wel iets oudere kinderen, daar hoefde ik geen luier bij te verschonen.
Prachtigquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:39 schreef arvensis het volgende:
[..]
Oeh, foto.
Ik heb er 5. Dit zijn m’n laatste twee
[ afbeelding ]
Dat is een leuk ideequote:Op zaterdag 17 september 2022 21:10 schreef vencodark het volgende:
Ugh, die Efteling joh.
Ik ga mijn broertje denk ik bellen of hij misschien met mij samen wil gaan. Dat hebben we nog nooit gedaan terwijl we het heel goed met elkaar kunnen vinden.![]()
Bedankt voor deze ervaring, dat laatste is iets wat ik ook wel herken. Dit meisje is heel lief en zachtaardig en kan me goed voorstellen dat ze een beetje onzeker is zolang wij er bij zijn, dat herken ik ook van mezelf van vroeger. En zeker met de ouders dichtbij heb ik er wel vertrouwen inquote:Op zaterdag 17 september 2022 21:13 schreef vlindertje89 het volgende:
@:MaJo ik paste vanaf mijn 13e of 14e op bij de 1 of 2-jarige tweeling van de buren, zowel overdag als in avond incl eten en/of naar bed brengen en alles. Ging prima. Mn ouders waren dan inderdaad thuis dus als nodig kon ik die bellen en dan waren ze er met een minuut, maar nooit nodig geweest. We kenden elkaar wel redelijk goed, want ik speelde ook regelmatig bij ze in de tuin met de tweeling (want kleine kindjes omg).
Ik voelde me overigens altijd zekerder in het oppassen als de ouders weg waren, als ze er nog bij waren voelde ik me op m'n vingers gekeken en daar werd ik juist onzeker van. Zou dus zeker even kijken wat voor indruk je krijgt als ze even mee komt kijken, maar ook in je achterhoofd houden dat zoiets ook mee kan spelen.
Ja hoor.quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:28 schreef MaJo het volgende:
Oppasvraag: we gaan binnenkort naar een concert en de buurmeisjes hadden al aangegeven graag op te passen. Vandaag deed de jongste open van 15 jaar (bijna 16), haar oude zus van 19 die veel ervaring heeft was er niet. Nu willen we haar op laten passen maar ze heeft geen ervaring met naar bed brengen en heeft nooit een luier verschoond. Ik wil haar deze week het naar bed gaan ritueel laten zien en ook hoe je een luier verschoont. In principe kunnen wij Aapie verschonen voor we weggaan, hij poept nooit in bed. Maar je zult maar net zien dat dan nu wel gebeurtDe buren staan standby en haar oude zus is misschien ook wel thuis dan. Is het verantwoord om een meisje van deze leeftijd op te laten passen, inclusief het naar bed brengen?
En wat betaal je daar tegenwoordig voor?
Gebruik die energie om je vent het huis uit te schoppenquote:Op zaterdag 17 september 2022 21:24 schreef vencodark het volgende:
Ik ben trouwens echt een puinhoop qua hormonen en buien vandaag.![]()
Alle emoties al gehad en ik zit nu tussen huilen en ruzie maken in.
Coolquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:39 schreef arvensis het volgende:
[..]
Oeh, foto.
[ afbeelding ]
Mooie fineliners..quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:39 schreef arvensis het volgende:
[..]
Oeh, foto.
[ afbeelding ]
Ik ben juist lamlendig en besluiteloos.quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gebruik die energie om je vent het huis uit te schoppen
Dan kun je beter naar bed gaan en morgen weer met hernieuwde energie opstaan. En dan je vent eruit schoppenquote:Op zaterdag 17 september 2022 21:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik ben juist lamlendig en besluiteloos.
Mooi! Ik vond dat een hele pijnlijke plek.quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:43 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Mooie fineliners..![]()
Hier de mijne:
[ link | afbeelding ]
Huh.. echt joh ?!quote:Op zaterdag 17 september 2022 22:06 schreef arvensis het volgende:
[..]
Mooi! Ik vond dat een hele pijnlijke plek.
@:majo nee, geen foto van helaas. De pijn viel daar reuze mee! Schouder en binnenkant van m’n bovenarm vond ik pijnlijker.
Je snapt best dat ik het niet zo bedoelquote:Op zaterdag 17 september 2022 22:23 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb mijne gelukkig niet om meer of minder uniek dan anderen te zijn.
Dit inderdaadquote:Op zaterdag 17 september 2022 22:45 schreef SQ het volgende:
Ik wilde als tiener altijd tattoos all over maar het kwam er niet van en nu wil ik niet meer.
Hij hoeft bij ons meestal maar een graad te verwarmen omdat het huis niet zo hard afkoelt, ik weet eigenlijk niet zo goed hoe snel hij dat doet. We hadden eerst de watertemperatuur ook nog best laag staan, maar dat sloeg nergens op want het kwam warmer uit de cv en vervolgens ging de pomp er koud water bij mengen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe snel werkt de vloerverwarming bij jullie? Ik dacht dat het zo traag werkt dat het handiger is om gewoon 1 temperatuur aan te houden.
Eergisteren voor het eerst de vloerverwarming aangezet om te kijken of het überhaupt werkt/opstookprotocol. Binnen een paar uur was het best comfortabel warm maar hij hoefde ook maar een graad te verwarmen. Nu weer uitgezet, we gaan wel weer verder als het afkoelt onder de 20 graden. Vooralsnog is het 21,5 graad en het is de hele zomer ook niet warmer geworden dan 22,5 graad in huis. Isolatie heeft dus z'n vruchten afgeworpenBinnenkort ook nog spouwmuurisolatie dus ben benieuwd of dat ook weer veel verschil gaat maken
Ik heb 1 tattoo in mijn zij, net onder mijn bh bandje. Die is dus niet zichtbaar op het werk want mijn kleding heeft daar geen gat normaliter.quote:Op zaterdag 17 september 2022 22:46 schreef arvensis het volgende:
Ik heb ook een hoge pijngrens, maar op m’n ruggenwervel vond ik hem wel pijnlijk. En die op m’n bovenarm is wat dik qua design dus dat moest ingekleurd worden.
Laten jullie je tats (en piercings) zien op de werkvloer?
Als je het niet zo bedoelt moet je het niet zo opschrijvenquote:Op zaterdag 17 september 2022 23:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je snapt best dat ik het niet zo bedoel
Weet niet of je borstvoeding wil geven maar de meeste tatoeëerders zetten ook niks zolang je bv geeft.quote:Op zaterdag 17 september 2022 23:10 schreef Bami het volgende:
Zolang ik zwanger ben mag het toch niet en in mijn kraamtijd heb ik daar geen zin in denk ik, dus heb nog even om dat te bedenken.
Nee hoor, kwestie van hoe je het woord uniek interpreteert. Ik zeg nergens dat je een tattoo neemt om je uniek (als in: bijzonder) te voelen. Dat neemt niet weg dat ik bijna unieker (als in: minder voorkomend) ben dan mensen mét tattoo.quote:Op zondag 18 september 2022 02:32 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Als je het niet zo bedoelt moet je het niet zo opschrijven
[..]
Weet niet of je borstvoeding wil geven maar de meeste tatoeëerders zetten ook niks zolang je bv geeft.
Dat wilde ik ook, ik nam er 6 en nu zou ik het nooit meer doen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 22:45 schreef SQ het volgende:
Ik wilde als tiener altijd tattoos all over maar het kwam er niet van en nu wil ik niet meer.
Oh als je spijt hebt is het wel jammer ja. Wat heb je zoal?quote:Op zondag 18 september 2022 08:07 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook, ik nam er 6 en nu zou ik het nooit meer doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |