abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206007185
Hallo!
  zaterdag 17 september 2022 @ 13:23:52 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206007193
:W
  zaterdag 17 september 2022 @ 13:42:32 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_206007272
Geen leuke opsommingen vandaag?
disclaimer
pi_206007365
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 13:42 schreef SQ het volgende:
Geef een mens even de tijd om de was op te hangen. Zeg.
:7
pi_206007370
quote:
Zijn jullie ook zo chagrijnig vandaag? *O* :P
pi_206007387
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 13:55 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dat niet, wel heul erg koud :X
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_206007404
Beetje chagie. Moet nog naar de Jumbo, maar geen zin. Want veel regen en 2 kinderen. o|O
pi_206007424
Ik heb vanmorgen de verwarming voor het eerst deze ‘herfst’ even aangezet, het was 18 graden binnen en dat vind ik net iets te fris.
pi_206007437
Net even een momentje chagrijnig (wat een raar woord eigenlijk). M’n fiets opgehaald nadat hij een onderhoudsbeurt had gehad (niets aan de hand wel ¤45 armer ;) ) zet mijn fiets thuis in de garage, staat niet goed omdat andere fiets beetje ruim staat dus wil die beter neer zetten.. bam, mn goeie fiets op de grond.. na het een en ander weer recht gebogen te hebben doet ie het weer, dus chagrijnigheid is wel weer redelijk voorbij.
Maar wat kan ik dan een hekel hebben aan mezelf op zo’n moment..
pi_206007447
quote:

[..]
Ik ondertussen wel. Fokking 2,5 uur bezig geweest om een fout op te sporen }:| Wel gevonden uiteindelijk, na alles tig keer te hebben nagekeken en het antwoord in de mail bleek te staan :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_206007661
Van mijn werk hebben we kaartjes gehad voor de Efteling, morgen.
Maar het gaat best zo nu en dan regenen. -O-
Ik heb ook eigenlijk überhaupt niet zo’n zin maar gratis hè. :')
Dus ik weet niet zo goed of we wel of niet moeten gaan. Besluiteloosheid is a bitch.
pi_206007674
Pantoffels aan, de zomer Lego ombouwen naar herfst, kinderen lezen en tekenen, prima!

Zo even bloemen kopen voor mijn schatje.

Ik ben echt een herfstmens geloof ik.
  zaterdag 17 september 2022 @ 15:00:43 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_206007819
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 14:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb vanmorgen de verwarming voor het eerst deze ‘herfst’ even aangezet, het was 18 graden binnen en dat vind ik net iets te fris.
Wordt een dure winter dan ;(
disclaimer
  zaterdag 17 september 2022 @ 15:01:35 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_206007828
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 14:35 schreef vencodark het volgende:
Dus ik weet niet zo goed of we wel of niet moeten gaan. Besluiteloosheid is a bitch.
Weten de kinderen er al van?
disclaimer
pi_206007916
quote:
Je hebt wat binnen attracties.
Ik heb toverland vandaag ook geskipt maar ze dag stond niet vast
pi_206007925
Ik vind de Efteling altijd prima te doen in de regen! Zeker gratis.
pi_206007965
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 15:01 schreef SQ het volgende:

[..]
Weten de kinderen er al van?
Ja, maar wel aangegeven dat het onder voorbehoud is.
A. geeft al aan niet in de regen te willen. :P
We krijgen ook een goodiebag met lekker en ¤7 per persoon cadeaukaart.
pi_206007990
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 15:00 schreef SQ het volgende:

[..]
Wordt een dure winter dan ;(
Neuh, we verwarmen met de airco, dat scheelt een hoop.
pi_206008006
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 15:14 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind de Efteling altijd prima te doen in de regen! Zeker gratis.
Dit, er is genoeg af te wisselen. En het zal wellicht minder druk zijn, omdat meer mensen niet gaan vanwege een slechtere voorspelling.
  Moderator zaterdag 17 september 2022 @ 15:31:46 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206008065
quote:

[..]
Nee, maar mijn man wel :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zaterdag 17 september 2022 @ 15:35:02 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206008094
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 14:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben de vloerverwarming voor het eerst aangezet, wat is dat heerlijk zeg O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_206008139
Ik weet het niet, ik heb alle thermostaten (behalve die van de badkamers) op 18 graden staan qua verwarmen (en op 24 qua koelen), en volgens mij is alleen de verwarming in onze badkamer nog maar aan gegaan, in de badkamers staan ze op 21,5 22.0.
En in de garage wat lager gezet, ik wil niet dat hij daar al aanslaat, die staat nu op 12 qua aanslaan, maar daar is het nog 17 graden (enkelsteens, plat dak, beperkte dakisolatie, dus dat gaat veel harder), in de woonkamer is het 22,5 en volgens mij is de verwarming daar nog niet aangeslagen.
Slaapkamers zijn 21-22 graden.

Ik heb de 16de om 00.00 uur gekeken hoeveel kWh de warmtepomp voor verwarming had afgegeven en van dat moment tot dit moment is het 23,8 kWh.
Ter vergelijk: van 1 september 00.00 uur tot 16 september 00.00 uur was er voor verwarming 25,2 kWh afgegeven.

Edit: beide badkamers staan op 22.0 qua aanslaan, en het is er 21.5 dus de verwarming is daar aangeslagen, bij de grote badkamer het plisseegordijn maar weer openzetten overdag, want dat is op het zuiden :')

[ Bericht 12% gewijzigd door Leandra op 17-09-2022 16:01:11 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 17 september 2022 @ 15:43:29 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_206008153
Ik vind het ergens wel fascinerend dat ik hier wekenlang heb gelezen over iedereens paniek over de energierekening maar zodra het kwik anderhalve dag niet boven de 16 is geweest er alweer verwarming aan gaat overal _O-

Het zal wel meevallen met de crisis denk ik zo.
disclaimer
  Moderator zaterdag 17 september 2022 @ 15:45:52 #24
382129 crew  Donna
pi_206008180
Ik heb de thermostaat eerst maar weer even van het programma gehaald. Moet 'm nog opnieuw instellen en ik denk dattie morgenochtend aan slaat anders.
Het was hier vanochtend 18,5, maar inmiddels is het alweer opgewarmd tot 22 door de zon.
pi_206008201
Hier is het nu 20,5 graden. Sinds we op vakantie gingen staat de thermostaat zo laag dat hij niet aan gaat. Eens kijken hoe lang dat lukt met 4 dagen in de week een thuiswerker.
Ik wil nog uitzoeken wat minder gas verbruikt: wel altijd warm water op voorraad in de boiler of voor het douchen aanzetten (we hebben een aardig vast werkritme wat dat betreft) en daarna weer uit.
Afgelopen winter hadden we niet echt veel minder gas verbruikt ondanks nieuwe dakisolatie, dus ik ben op zoek naar manieren om wel te besparen.
Winst is al wel dat mijn vriend niet meer altijd zijn handen wast met warm water :P
pi_206008223
quote:
In de Efteling kan je je echt wel vermaken in de regen hoor. *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_206008224
Verwarming gaat hier nog niet aan hoor. Woonkamer is 21 graden. Slaapkamer Juul is 19, de andere kamers weet ik niet. Wel staat de ontvochtiger te loeien bij Juul. Daar was de luchtvochtigheid vanochtend 78%.

Volgende week weer beter weer, verwacht echt niet voor oktober te moeten stoken.
pi_206008226
@vencodark Gewoon gaan naar de Efteling! Wordt vast leuk. En anders kun je ook gewoon weer naar huis gaan, toch?
pi_206008270
Ik wil zo graag weer naar de Efteling. O+ Gratis zou ik helemaal gaan. Voordeel van regen voorspelling is dat het vaak rustiger is, en er is genoeg binnen/overdekt om je tijdens de buien te vermaken.
pi_206008281
Ik doe nu wel expres het zonnescherm niet meer uit zodat het huis opwarmt van de zon. :+
Maar momenteel zijn we nog niet onder de 21 graden geweest qua temperatuur en slaat hij pas aan als het onder de 20 komt (dat moet ik misschien nog even omlaag aanpassen, twijfel ik nog over).
pi_206008289
quote:
Hey, dan ben je mogelijk een collega van mijn zwager :D
Wij gaan morgen ook.
Althans, ik hoop ook mee te kunnen, maar ik kom uit de nacht. (mijn werk zit wel om de hoek) Dus beetje afhankelijk hoeveel uur ik 's ochtends kan slapen, als alles weer uitloopt wordt het wel een uitdaging :') .

Onze gaskachels zijn eruit, de vloerverwarming is wel aangelegd maar moet nog worden aangesloten op de cv, en we hebben nog geen radiatoren. Ook nog overal enkel glas en nog lang niet overal isolatie. Oh en ik zit volgende week door een domme fout van mezelf waarschijnlijk zonder werkende boiler, dus warm water komt uit de waterkoker :') . Dus wij wennen onszelf gewoon aan wat koelere temperaturen en we leven als het echt wat kouder gaat worden straks in truien en onder plaids, lekker knus tegen elkaar aangeplakt :+
  zaterdag 17 september 2022 @ 16:37:28 #32
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_206008503
quote:
Ja, wie heeft hier nog meer een tattoo en wat heb je staan?

Hier sinds gisteren mijn eerste, zo blij en nu wil ik er nog 1 O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_206008600
quote:
Wij gaan morgen naar de Streamers.........
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Spellchecker zaterdag 17 september 2022 @ 16:56:59 #34
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206008606
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 16:55 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij gaan morgen naar de Streamers.........
Dat ging gisteren niet helemaal goed geloof ik .....
https://www.telegraaf.nl/(...)was-levensgevaarlijk
pi_206008623
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 16:56 schreef maily het volgende:

[..]
Dat ging gisteren niet helemaal goed geloof ik .....
https://www.telegraaf.nl/(...)was-levensgevaarlijk
Wij hebben zitplaatsen. Hoop dat dat beter gaat.
Las ook over probleem met scannen van de kaarten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Spellchecker zaterdag 17 september 2022 @ 17:01:16 #36
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206008639
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 16:59 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij hebben zitplaatsen. Hoop dat dat beter gaat.
Las ook over probleem met scannen van de kaarten.
Veel plezier ^O^
pi_206008731
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 16:00 schreef Bami het volgende:
Ik doe nu wel expres het zonnescherm niet meer uit zodat het huis opwarmt van de zon. :+
Maar momenteel zijn we nog niet onder de 21 graden geweest qua temperatuur en slaat hij pas aan als het onder de 20 komt (dat moet ik misschien nog even omlaag aanpassen, twijfel ik nog over).
Hier staat ie al jaren standaard op 15C oO<

Denk dat al die thermostaten overal die standaard op 19C staan ook niet echt helpen bij het omlaag krijgen van die ingeschatte termijnbedragen.

Heb de kachel meestal alleen in het weekend aan, als we thuis zijn. Ga niet stoken als ik op kantoor zit en kind op school/BSO. En 's avonds na het eten zitten we even onder een dekentje en dan naar bed. Zo'n temperatuur van rond de 16/17 slaapt wel fijn onder mijn dekbed :)

(Maar snap dat dit geen optie is met een baby, ik had toen de eerste weken ook dag en nacht de kachel op 21C :% )
pi_206008737
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 september 2022 16:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Hey, dan ben je mogelijk een collega van mijn zwager :D
Wij gaan morgen ook.
Althans, ik hoop ook mee te kunnen, maar ik kom uit de nacht. (mijn werk zit wel om de hoek) Dus beetje afhankelijk hoeveel uur ik 's ochtends kan slapen, als alles weer uitloopt wordt het wel een uitdaging :') .

Onze gaskachels zijn eruit, de vloerverwarming is wel aangelegd maar moet nog worden aangesloten op de cv, en we hebben nog geen radiatoren. Ook nog overal enkel glas en nog lang niet overal isolatie. Oh en ik zit volgende week door een domme fout van mezelf waarschijnlijk zonder werkende boiler, dus warm water komt uit de waterkoker :') . Dus wij wennen onszelf gewoon aan wat koelere temperaturen en we leven als het echt wat kouder gaat worden straks in truien en onder plaids, lekker knus tegen elkaar aangeplakt :+
Een verre collega dan. :D
Ik werk met alleen maar dames. :P
pi_206008789
Ik heb vanmorgen mijn vest maar aangetrokken, het is in huis (woonkamer) nog 22 graden, maar het oogde zo fris buiten dat ik het er wat koud van kreeg ;). Thermostaat staat op 19 dus die gaat nog niet aan.
Mijn dochter meent dat ze nog prima in korte broek kan 8)7 , ik krijg het al koud als ik ernaar kijk.

Op zolder aan 1 kant de zonwering van het raam gehaald, als de zon dan schijnt dan kan het lekker opwarmen ;).
Fake it till you make it...
pi_206008935
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 17:13 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Denk dat al die thermostaten overal die standaard op 19C staan ook niet echt helpen bij het omlaag krijgen van die ingeschatte termijnbedragen.

Heb de kachel meestal alleen in het weekend aan, als we thuis zijn. Ga niet stoken als ik op kantoor zit en kind op school/BSO. En 's avonds na het eten zitten we even onder een dekentje en dan naar bed. Zo'n temperatuur van rond de 16/17 slaapt wel fijn onder mijn dekbed :)

(Maar snap dat dit geen optie is met een baby, ik had toen de eerste weken ook dag en nacht de kachel op 21C :% )
Gewoon een progamma instellen als dat kan met je thermosstaat :) zodra het verwarming weer is, gaat ie weer op programma aan.

Overigens hebben wij maar 1 dag in de week dat er niemand thuis is. Dus in de praktijk tikken we de thermosstaat handmatig omhoog.
pi_206008988
Wij hebben net 2 convector kachels gekocht. De goedkoopste waren al uitverkocht
pi_206008997
En komende week komen er infraroodpanelen aan het plafond.
Lelijk? Ja. Maar een maand bedrag van 500~600 is ook niet leuk
pi_206009013
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 17:13 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Met vloerverwarming wordt afgeraden om het zo sterk af te laten koelen, omdat je dan meer verbruikt met opnieuw opwarmen dan als hij af en toe even aanslaat om het op temperatuur te houden. Aan de andere kant koelt ons huis überhaupt niet heel hard af, dus slaat hij altijd maar even aan.
En er is hier bijna elke dag wel iemand thuis nu, dus dat maakt ook wel uit.
Standaard programma hier is ‘s nachts 18, ‘s ochtends 19 en ‘s avonds 20. In het weekend mag hij naar 20,5 op verzoek van man, en dat dan wel de hele dag.
Ik heb hem al gewaarschuwd dat we deze winter misschien wel echt moeten maximeren op 19 a 20, maar dat ligt er ook aan hoe makkelijk de kleine op temperatuur blijft enzo.
pi_206009047
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 17:44 schreef amaranta het volgende:
En komende week komen er infraroodpanelen aan het plafond.
Lelijk? Ja. Maar een maand bedrag van 500~600 is ook niet leuk
In de woonkamer? Benieuwd hoe dat gaat voelen.
pi_206009092
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 17:51 schreef exode het volgende:

[..]
In de woonkamer? Benieuwd hoe dat gaat voelen.
Ja, in de woonkamer.
Ik zal het hier laten weten.
pi_206009113
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 17:57 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, in de woonkamer.
Ik zal het hier laten weten.
Misschien iets voor de werkkamer hier. Gewoon plug en play of gedoe met installeren?
pi_206009174
Hier loopt zoon ook nog in korte broek :D

Temperatuur huiskamer is nu 23C, zon staat erop en ik laat nu idd het scherm ook niet meer zakken.
Boven ook 23C en heulemaal boven 21,8C
Heb de thermostaat op 18 gezet, slaat nog niet aan.

En hoezo gestoord dat ik nu ga energiebezuinigen. Voor de 3 zaken moeten we deze maand 15565,00 (ja, komma staat goed) gaan betalen :'( Een zaak heeft een maandbedrag wat ik in huis voor het hele jaar verbruik 8)7 :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_206009188
In theorie kunnen wij verwarmen zonder gas nu. Woonkamer heeft een inbouwhaard, badkamer vloerverwarming, electrische radiator in werkkamer en we hebben 2 straalkachels voor de slaapkamers als het nodig is.

Koken doen we op inductie. Dus dat wordt koud douchen ;)
Vooralsnog zijn onze tarieven prima en de zonnepanelen dempen de totaal kosten enorm. Maar we hebben dus alternatieven.

Ik begreep pas van een energiecoach achtige mijnheer dat tocht het vervelendste is. Dichtstoppen die boel.
pi_206009211
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 16:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Fotooooo
pi_206009242
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 18:00 schreef exode het volgende:

[..]
Misschien iets voor de werkkamer hier. Gewoon plug en play of gedoe met installeren?
Iplug en play. Hij komt aan het plafond op de plek waar normaal een lamp zou hangen.
We hebben er wel een schakelaar bij zodat wij hem aan en uit kunnen zetten als het warm genoeg is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 17 september 2022 @ 18:19:27 #51
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206009284
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 18:15 schreef amaranta het volgende:

[..]
Iplug en play. Hij komt aan het plafond op de plek waar normaal een lamp zou hangen.
We hebben er wel een schakelaar bij zodat wij hem aan en uit kunnen zetten als het warm genoeg is.
Dat hadden mijn ouders op de badkamer, heelijk
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206009902
Nu werd ik benieuwd hoe warm/koud het hier in huis is, staat er niks op het display. Batterij zal wel dood zijn dan.
Op onze slaapkamer en in de douche hebben we het rooster nooit open. (hete lucht verwarming oid) .Bij Kim alleen als het nodig is. Beneden staat wel alles open en we proberen niet hoger dan 19 graden te komen. Tyler heeft een olie radiatortje op zijn kamer. Gelukkig is het op zolder, waar zijn kamer is meestal al aardig warm.
pi_206009994
Onze verwarming stond net wel gewoon aan, aangezien het 18 graden was. Dat vind ik echt te koud. Nu 19 en dat is op zich prima, zeker omdat ik zo als de slapen lekker onder mijn dekentje lig.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_206010556
Hier nog geen verwarming aan, pak wel een dekentje als het nodig is. We hebben wel het dekbed er weer bijgepakt voor in bed. Alleen het hoeslaken werd toch een beetje koud :P

Kinderfeestje vanmiddag was leuk, maar er kwam weinig van alle ouders spreken. Ouders bleven toch ook graag bij hun kind/naar hun kind kijken :P maar het was een gezellige middag en ik heb wel een paar ouders kunnen spreken :Y
  Moderator zaterdag 17 september 2022 @ 20:25:12 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206010679
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 17:46 schreef Bami het volgende:

[..]
Met vloerverwarming wordt afgeraden om het zo sterk af te laten koelen, omdat je dan meer verbruikt met opnieuw opwarmen dan als hij af en toe even aanslaat om het op temperatuur te houden. Aan de andere kant koelt ons huis überhaupt niet heel hard af, dus slaat hij altijd maar even aan.
En er is hier bijna elke dag wel iemand thuis nu, dus dat maakt ook wel uit.
Standaard programma hier is ‘s nachts 18, ‘s ochtends 19 en ‘s avonds 20. In het weekend mag hij naar 20,5 op verzoek van man, en dat dan wel de hele dag.
Ik heb hem al gewaarschuwd dat we deze winter misschien wel echt moeten maximeren op 19 a 20, maar dat ligt er ook aan hoe makkelijk de kleine op temperatuur blijft enzo.
Hoe snel werkt de vloerverwarming bij jullie? Ik dacht dat het zo traag werkt dat het handiger is om gewoon 1 temperatuur aan te houden.

Eergisteren voor het eerst de vloerverwarming aangezet om te kijken of het überhaupt werkt/opstookprotocol. Binnen een paar uur was het best comfortabel warm maar hij hoefde ook maar een graad te verwarmen. Nu weer uitgezet, we gaan wel weer verder als het afkoelt onder de 20 graden. Vooralsnog is het 21,5 graad en het is de hele zomer ook niet warmer geworden dan 22,5 graad in huis. Isolatie heeft dus z'n vruchten afgeworpen *O* Binnenkort ook nog spouwmuurisolatie dus ben benieuwd of dat ook weer veel verschil gaat maken :s)
  Moderator zaterdag 17 september 2022 @ 20:28:53 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206010729
Oppasvraag: we gaan binnenkort naar een concert en de buurmeisjes hadden al aangegeven graag op te passen. Vandaag deed de jongste open van 15 jaar (bijna 16), haar oude zus van 19 die veel ervaring heeft was er niet. Nu willen we haar op laten passen maar ze heeft geen ervaring met naar bed brengen en heeft nooit een luier verschoond. Ik wil haar deze week het naar bed gaan ritueel laten zien en ook hoe je een luier verschoont. In principe kunnen wij Aapie verschonen voor we weggaan, hij poept nooit in bed. Maar je zult maar net zien dat dan nu wel gebeurt 8)7 De buren staan standby en haar oude zus is misschien ook wel thuis dan. Is het verantwoord om een meisje van deze leeftijd op te laten passen, inclusief het naar bed brengen?
En wat betaal je daar tegenwoordig voor?
pi_206010751
Geen idee wat je betaalt, maar ik zou me om een gemiddelde (bijna) 16-jarige niet zo druk maken, die kan dat prima.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206010813
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 17:46 schreef Bami het volgende:

[..]
Met vloerverwarming wordt afgeraden om het zo sterk af te laten koelen, omdat je dan meer verbruikt met opnieuw opwarmen dan als hij af en toe even aanslaat om het op temperatuur te houden.
Daar las ik van de week de nodige twijfelverhalen over. Van Tweakers m.n., met berekeningen en al.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 17 september 2022 @ 20:35:29 #59
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206010816
Nou het verschilt denk ik wel erg van persoon tot persoon, ik zou het gewoon even bekijken als je het haar een keer laat doen waar je nog bij bent, hoe handig ze het op lijkt te pakken en hoe zeker ze zichzelf erbij voelt. Als ze het zelf aandurft met evt wat beschikbare hulp op afroep, zou ik het ook wel aan durven.
in de haak.
  Moderator zaterdag 17 september 2022 @ 20:35:42 #60
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206010821
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:30 schreef Leandra het volgende:
Geen idee wat je betaalt, maar ik zou me om een gemiddelde (bijna) 16-jarige niet zo druk maken, die kan dat prima.
Dat dacht ik ook, ik was zelf ook die leeftijd toen ik oppaste en dat ging prima.

Ik heb 7,50 per uur aangeboden, denkend dat ik zelf 5 euro verdiende per uur. Nu ik erover nadenk was dat natuurlijk 5 gulden en zie ik dat een gangbaar tarief voor die leeftijd tussen de 3,5 en 5 euro is. Oh well, heeft zij geluk gehad :')
pi_206010837
Zeker als je buren thuis zijn en die staan er in alle gevallen binnen een paar tellen om haar te helpen. De meest ideale oppas situatie.
Prijs geen idee, daar lig ik uit. Meestal hadden wij een uur tarief en dan dat bedrag afronden.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 17 september 2022 @ 20:38:01 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206010846
Ik paste ook wel op toen ik die leeftijd had, maar dat waren wel iets oudere kinderen, daar hoefde ik geen luier bij te verschonen.
in de haak.
pi_206010868
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 16:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Oeh, foto. :9

Ik heb er 5. Dit zijn m’n laatste twee O+

Protège moi de mes désirs.
  Moderator zaterdag 17 september 2022 @ 20:42:40 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206010924
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:35 schreef trui het volgende:
Nou het verschilt denk ik wel erg van persoon tot persoon, ik zou het gewoon even bekijken als je het haar een keer laat doen waar je nog bij bent, hoe handig ze het op lijkt te pakken en hoe zeker ze zichzelf erbij voelt. Als ze het zelf aandurft met evt wat beschikbare hulp op afroep, zou ik het ook wel aan durven.
Daarom komt ze deze week ook even meekijken :Y Ik zei ook tegen mijn man, als ze nou aan de andere kant van het dorp zou wonen had ik het denk ik niet aangedurfd, maar met haar ouders ernaast moet dat zeker wel goedkomen ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:38 schreef trui het volgende:
Ik paste ook wel op toen ik die leeftijd had, maar dat waren wel iets oudere kinderen, daar hoefde ik geen luier bij te verschonen.
Ik heb ook op kinderen in de luierleeftijd gepast maar die lagen dan al op bed, is dus nooit aan de orde geweest :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:39 schreef arvensis het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Prachtig O+ Heb je ook foto's van nu het geheeld is? Het ziet er zo pijnlijk uit :@
  zaterdag 17 september 2022 @ 21:10:20 #65
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206011347
Mooie stijl, arvensis!
in de haak.
pi_206011359
Ugh, die Efteling joh.
Man zegt: Kijk maar. :{w Zoon wil niet ivm het weer en ik vind alleen met Z. eigenlijk niet echt ideaal als het dan ook nog regent.
Disney en Bobbejaanland hebben we van de zomer gedaan, zoals zoveel leuke dingen en de Efteling heeft Z. ook al 2 x gedaan. In die zin is het niet heel erg als ze dan nu niet mee zou gaan.

Ik ga mijn broertje denk ik bellen of hij misschien met mij samen wil gaan. Dat hebben we nog nooit gedaan terwijl we het heel goed met elkaar kunnen vinden. :)
pi_206011411
@MaJo ik paste vanaf mijn 13e of 14e op bij de 1 of 2-jarige tweeling van de buren, zowel overdag als in avond incl eten en/of naar bed brengen en alles. Ging prima. Mn ouders waren dan inderdaad thuis dus als nodig kon ik die bellen en dan waren ze er met een minuut, maar nooit nodig geweest. We kenden elkaar wel redelijk goed, want ik speelde ook regelmatig bij ze in de tuin met de tweeling (want kleine kindjes omg O+ ).

Ik voelde me overigens altijd zekerder in het oppassen als de ouders weg waren, als ze er nog bij waren voelde ik me op m'n vingers gekeken en daar werd ik juist onzeker van. Zou dus zeker even kijken wat voor indruk je krijgt als ze even mee komt kijken, maar ook in je achterhoofd houden dat zoiets ook mee kan spelen.
pi_206011492
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:10 schreef vencodark het volgende:
Ugh, die Efteling joh.
Ik ga mijn broertje denk ik bellen of hij misschien met mij samen wil gaan. Dat hebben we nog nooit gedaan terwijl we het heel goed met elkaar kunnen vinden. :)
Dat is een leuk idee ^O^ Doen.
  Moderator zaterdag 17 september 2022 @ 21:21:17 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206011537
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:13 schreef vlindertje89 het volgende:
@:MaJo ik paste vanaf mijn 13e of 14e op bij de 1 of 2-jarige tweeling van de buren, zowel overdag als in avond incl eten en/of naar bed brengen en alles. Ging prima. Mn ouders waren dan inderdaad thuis dus als nodig kon ik die bellen en dan waren ze er met een minuut, maar nooit nodig geweest. We kenden elkaar wel redelijk goed, want ik speelde ook regelmatig bij ze in de tuin met de tweeling (want kleine kindjes omg O+ ).

Ik voelde me overigens altijd zekerder in het oppassen als de ouders weg waren, als ze er nog bij waren voelde ik me op m'n vingers gekeken en daar werd ik juist onzeker van. Zou dus zeker even kijken wat voor indruk je krijgt als ze even mee komt kijken, maar ook in je achterhoofd houden dat zoiets ook mee kan spelen.
Bedankt voor deze ervaring, dat laatste is iets wat ik ook wel herken. Dit meisje is heel lief en zachtaardig en kan me goed voorstellen dat ze een beetje onzeker is zolang wij er bij zijn, dat herken ik ook van mezelf van vroeger. En zeker met de ouders dichtbij heb ik er wel vertrouwen in :Y
pi_206011583
Ik ben trouwens echt een puinhoop qua hormonen en buien vandaag. :')
Alle emoties al gehad en ik zit nu tussen huilen en ruzie maken in. :@
pi_206011676
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:28 schreef MaJo het volgende:
Oppasvraag: we gaan binnenkort naar een concert en de buurmeisjes hadden al aangegeven graag op te passen. Vandaag deed de jongste open van 15 jaar (bijna 16), haar oude zus van 19 die veel ervaring heeft was er niet. Nu willen we haar op laten passen maar ze heeft geen ervaring met naar bed brengen en heeft nooit een luier verschoond. Ik wil haar deze week het naar bed gaan ritueel laten zien en ook hoe je een luier verschoont. In principe kunnen wij Aapie verschonen voor we weggaan, hij poept nooit in bed. Maar je zult maar net zien dat dan nu wel gebeurt 8)7 De buren staan standby en haar oude zus is misschien ook wel thuis dan. Is het verantwoord om een meisje van deze leeftijd op te laten passen, inclusief het naar bed brengen?
En wat betaal je daar tegenwoordig voor?
Ja hoor.
16 jr minstens 5 euro per uur
  Moderator zaterdag 17 september 2022 @ 21:39:53 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206011761
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:24 schreef vencodark het volgende:
Ik ben trouwens echt een puinhoop qua hormonen en buien vandaag. :')
Alle emoties al gehad en ik zit nu tussen huilen en ruzie maken in. :@
Gebruik die energie om je vent het huis uit te schoppen :6
pi_206011794
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Cool
  zaterdag 17 september 2022 @ 21:43:31 #74
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_206011812
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Mooie fineliners.. O+

Hier de mijne:

pi_206011861
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:39 schreef MaJo het volgende:

[..]
Gebruik die energie om je vent het huis uit te schoppen :6
Ik ben juist lamlendig en besluiteloos. :D
  Moderator zaterdag 17 september 2022 @ 21:50:09 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206011895
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:47 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik ben juist lamlendig en besluiteloos. :D
Dan kun je beter naar bed gaan en morgen weer met hernieuwde energie opstaan. En dan je vent eruit schoppen >:)
pi_206012111
Heel mooi geworden Rijst! O+
pi_206012136
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:43 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
Mooie fineliners.. O+

Hier de mijne:

[ link | afbeelding ]
Mooi! Ik vond dat een hele pijnlijke plek. :@

@MaJo nee, geen foto van helaas. De pijn viel daar reuze mee! Schouder en binnenkant van m’n bovenarm vond ik pijnlijker.
  zaterdag 17 september 2022 @ 22:12:13 #79
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_206012212
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:06 schreef arvensis het volgende:

[..]
Mooi! Ik vond dat een hele pijnlijke plek. :@

@:majo nee, geen foto van helaas. De pijn viel daar reuze mee! Schouder en binnenkant van m’n bovenarm vond ik pijnlijker.
Huh.. echt joh ?!
Dit was echt peanuts.. Misschien omdat ik pijn heel goed kan handelen, mijn grenzen zijn hoog.
pi_206012305
Ik vond de pijn bij de tatoeage op mijn bovenarm ook 100% meevallen. Ook dichtbij mijn elleboogholte, allemaal hoogstens een licht vervelend krassend gevoel maar niks ernstigs. Maar ik heb geloof ik ook een vrij hoge pijngrens.
pi_206012342
Binnenkant onderarm en bovenarm vond ik wel meevallen. Over 1 litteken heen vond ik vervelend.
Op mijn voet deed f%+</#g zeer.

Deze staat over 3 littekens heen.

Onderarm. Zusje heeft dezelfde.

[ Bericht 31% gewijzigd door Vicky op 17-09-2022 22:26:52 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator zaterdag 17 september 2022 @ 22:20:10 #82
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206012349
ik wilde altijd een tattoo maar nu bijna iedereen er een heeft voel ik me eigenlijk unieker dan met :D
pi_206012388
Ik heb mijne gelukkig niet om meer of minder uniek dan anderen te zijn. ;)
pi_206012487
Net voor mijn 18e een tattoo laten zetten. Net boven mijn enkel, een cupido. Ik vergeet steeds dat ik hem heb.

Dat ik in korte broek loop en iemand zegt 'huh, heb jij een tattoo?' En ik nog net niet terugzeg 'Echt? Waar??'

Verloofde did it, 20 kilometer gelopen. De laatste kilometers waren wat zwaar vertelde ze. Benieuwd hoe ze morgen uit bed kruipt.
pi_206012709
Ik ben sowieso uniek. 8-)
  zaterdag 17 september 2022 @ 22:45:00 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_206012721
Ik wilde als tiener altijd tattoos all over maar het kwam er niet van en nu wil ik niet meer. :')
disclaimer
pi_206012751
Ik heb ook een hoge pijngrens, maar op m’n ruggenwervel vond ik hem wel pijnlijk. En die op m’n bovenarm is wat dik qua design dus dat moest ingekleurd worden. :+

Laten jullie je tats (en piercings) zien op de werkvloer?
  zaterdag 17 september 2022 @ 22:53:09 #88
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206012839
Mijn zus en ik hebben heel recalcitrant een tattoo laten zetten een paar jaar geleden. Mijn pa had het altijd zo streng verboden en we worstelen soms nog weleens met zijn koppigheid en ouderwetse insteek.

Bij mij zitten 3 sterretjes (want sterren O+ ) tussen mijn sleutelbeen en (wijlen) borst (ik zei nog grappend tegen de chirurg: ik heb alvast voor je gemarkeerd waar je moet zijn :') ).

Ik weet nog dat we ons helemaal schrap zetten bij de tattooshop en dat het echt piece of cake was.
pi_206012958
Ik wil heel graag een tattoo, maar ik durf echt niet ivm mijn zeer heftige allergie voor zware metalen. Een muurtje blauw verven resulteert in een shot prednison in mijn bil.
  Moderator zaterdag 17 september 2022 @ 23:05:10 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206012983
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:23 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb mijne gelukkig niet om meer of minder uniek dan anderen te zijn. ;)
Je snapt best dat ik het niet zo bedoel ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:45 schreef SQ het volgende:
Ik wilde als tiener altijd tattoos all over maar het kwam er niet van en nu wil ik niet meer. :')
Dit inderdaad _O-
pi_206013035
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:25 schreef MaJo het volgende:

[..]
Hoe snel werkt de vloerverwarming bij jullie? Ik dacht dat het zo traag werkt dat het handiger is om gewoon 1 temperatuur aan te houden.

Eergisteren voor het eerst de vloerverwarming aangezet om te kijken of het überhaupt werkt/opstookprotocol. Binnen een paar uur was het best comfortabel warm maar hij hoefde ook maar een graad te verwarmen. Nu weer uitgezet, we gaan wel weer verder als het afkoelt onder de 20 graden. Vooralsnog is het 21,5 graad en het is de hele zomer ook niet warmer geworden dan 22,5 graad in huis. Isolatie heeft dus z'n vruchten afgeworpen *O* Binnenkort ook nog spouwmuurisolatie dus ben benieuwd of dat ook weer veel verschil gaat maken :s)
Hij hoeft bij ons meestal maar een graad te verwarmen omdat het huis niet zo hard afkoelt, ik weet eigenlijk niet zo goed hoe snel hij dat doet. We hadden eerst de watertemperatuur ook nog best laag staan, maar dat sloeg nergens op want het kwam warmer uit de cv en vervolgens ging de pomp er koud water bij mengen. :') Ik was alleen vergeten hem verder omhoog te zetten omdat het met water van 40 graden ook al warm werd. _O-

Wel lekker dat het zo koel bleef bij jullie binnen! Dat lukt ons met grond tot plafond kozijnen op het zuiden niet, maar we zijn wel rond de 24 blijven hangen dus daar ben ik nog steeds erg tevreden over.

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:46 schreef arvensis het volgende:
Ik heb ook een hoge pijngrens, maar op m’n ruggenwervel vond ik hem wel pijnlijk. En die op m’n bovenarm is wat dik qua design dus dat moest ingekleurd worden. :+

Laten jullie je tats (en piercings) zien op de werkvloer?
Ik heb 1 tattoo in mijn zij, net onder mijn bh bandje. Die is dus niet zichtbaar op het werk want mijn kleding heeft daar geen gat normaliter. :D
Tattoo is een schelpje in herinnering aan mijn vader, heb daar alleen niet zo een foto van bij de hand. Ik wil nu ook graag ergens een eekhoorntje laten tatoeëren voor de miskraam-baby, maar weet nog niet waar. Zolang ik zwanger ben mag het toch niet en in mijn kraamtijd heb ik daar geen zin in denk ik, dus heb nog even om dat te bedenken.

Zie hier ook wel mooie plaatjes langskomen zeg. O+
pi_206013808
Ooit gedroomd dat ik een tatoeage had laten zetten, er spijt van kreeg, en als een bezetene met allerlei middeltjes heb zitten boenen om het eraf te krijgen, tevergeefs uiteraard. Dat heb ik altijd als teken gezien dat tatoeages niets voor mij zijn :P.
pi_206014204
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:05 schreef MaJo het volgende:

[..]
Je snapt best dat ik het niet zo bedoel ;)
Als je het niet zo bedoelt moet je het niet zo opschrijven ;)
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:10 schreef Bami het volgende:
Zolang ik zwanger ben mag het toch niet en in mijn kraamtijd heb ik daar geen zin in denk ik, dus heb nog even om dat te bedenken.
Weet niet of je borstvoeding wil geven maar de meeste tatoeëerders zetten ook niks zolang je bv geeft.
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 07:51:11 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206014448
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 02:32 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Als je het niet zo bedoelt moet je het niet zo opschrijven ;)
[..]
Weet niet of je borstvoeding wil geven maar de meeste tatoeëerders zetten ook niks zolang je bv geeft.
Nee hoor, kwestie van hoe je het woord uniek interpreteert. Ik zeg nergens dat je een tattoo neemt om je uniek (als in: bijzonder) te voelen. Dat neemt niet weg dat ik bijna unieker (als in: minder voorkomend) ben dan mensen mét tattoo.

Edit: even de definitie van uniek opgezocht:
1) Alleen 2) Alleen bestaand 3) Alleen in zijn soort 4) Apart 5) Bijzonder 6) Crimineel 7) Eenmalig 8) Enig 9) Enig in zijn soort 10) Enigste 11) Fantastisch 12) Fenomenaal 13) Heerlijk 14) Heerlijk, kostelijk 15) Kostelijk 16) Merkwaardig 17) Ongehoord 18) Ongekend 19) Ongemeen 20) Ongewoon 21) Onnavolgbaar

Ik bedoel dus de eerste 3, jij waarschijnlijk 4/5. Zo zie je maar dat taal altijd anders binnen kan komen :)

[ Bericht 24% gewijzigd door MaJo op 18-09-2022 07:57:42 ]
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 08:07:57 #95
382129 crew  Donna
pi_206014498
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:45 schreef SQ het volgende:
Dat wilde ik ook, ik nam er 6 en nu zou ik het nooit meer doen. :|W
  zondag 18 september 2022 @ 08:11:01 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_206014510
Ik snap m wel hoor MaJo. Ik verbaas me er ook wel eens over hoeveel mensen er wél tattoos hebben. Vroegahh was dat voorbehouden aan rockers en criminelen :P

Ik heb best veel vrienden die helemaal vol inkt zitten maar vooralsnog is het virus niet overgeslagen. Niet omdat ik het eng vind of lelijk, maar het is gewoon niet op mij van toepassing.
disclaimer
  zondag 18 september 2022 @ 08:11:34 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_206014512
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 08:07 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat wilde ik ook, ik nam er 6 en nu zou ik het nooit meer doen. :|W
Oh als je spijt hebt is het wel jammer ja. Wat heb je zoal?
disclaimer
  zondag 18 september 2022 @ 08:13:26 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_206014519
Mijn smaak is ook te veranderlijk voor tatoeages denk ik :')
disclaimer
  zondag 18 september 2022 @ 08:16:17 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206014533
Ik vind best veel tatoeages lelijk eigenlijk. Die van arvensis vind ik wel subtiel en tof, maar ik denk toch niet voor mezelf. Ik was vroeger heel dik en heb overal nogal veel vel over en ik kan geen mooie plek bedenken om er een te zetten die dan ook mooi blijft.

En na een week van uit wanhoop s nachts gaan autorijden met m'n kind terwijl er overdag niks aan de hand is, ben ik de wanhoop een beetje nabij...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')