Dat niet, wel heul erg koudquote:Op zaterdag 17 september 2022 13:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zijn jullie ook zo chagrijnig vandaag?![]()
Ik ondertussen wel. Fokking 2,5 uur bezig geweest om een fout op te sporenquote:Op zaterdag 17 september 2022 13:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wordt een dure winter danquote:Op zaterdag 17 september 2022 14:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb vanmorgen de verwarming voor het eerst deze ‘herfst’ even aangezet, het was 18 graden binnen en dat vind ik net iets te fris.
Weten de kinderen er al van?quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:35 schreef vencodark het volgende:
Van mijn werk hebben we kaartjes gehad voor de Efteling, morgen.
Maar het gaat best zo nu en dan regenen.![]()
Ik heb ook eigenlijk überhaupt niet zo’n zin maar gratis hè.![]()
Dus ik weet niet zo goed of we wel of niet moeten gaan. Besluiteloosheid is a bitch.
Je hebt wat binnen attracties.quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:35 schreef vencodark het volgende:
Dus ik weet niet zo goed of we wel of niet moeten gaan. Besluiteloosheid is a bitch.
Ja, maar wel aangegeven dat het onder voorbehoud is.quote:
Dit, er is genoeg af te wisselen. En het zal wellicht minder druk zijn, omdat meer mensen niet gaan vanwege een slechtere voorspelling.quote:Op zaterdag 17 september 2022 15:14 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind de Efteling altijd prima te doen in de regen! Zeker gratis.
Nee, maar mijn man welquote:Op zaterdag 17 september 2022 13:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wij hebben de vloerverwarming voor het eerst aangezet, wat is dat heerlijk zegquote:Op zaterdag 17 september 2022 14:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb vanmorgen de verwarming voor het eerst deze ‘herfst’ even aangezet, het was 18 graden binnen en dat vind ik net iets te fris.
In de Efteling kan je je echt wel vermaken in de regen hoor.quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:35 schreef vencodark het volgende:
Hey, dan ben je mogelijk een collega van mijn zwagerquote:Op zaterdag 17 september 2022 14:35 schreef vencodark het volgende:
Ja, wie heeft hier nog meer een tattoo en wat heb je staan?quote:
Wij gaan morgen naar de Streamers.........quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:35 schreef vencodark het volgende:
Dat ging gisteren niet helemaal goed geloof ik .....quote:Op zaterdag 17 september 2022 16:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij gaan morgen naar de Streamers.........
Wij hebben zitplaatsen. Hoop dat dat beter gaat.quote:Op zaterdag 17 september 2022 16:56 schreef maily het volgende:
[..]
Dat ging gisteren niet helemaal goed geloof ik .....
https://www.telegraaf.nl/(...)was-levensgevaarlijk
Veel plezierquote:Op zaterdag 17 september 2022 16:59 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij hebben zitplaatsen. Hoop dat dat beter gaat.
Las ook over probleem met scannen van de kaarten.
Hier staat ie al jaren standaard op 15Cquote:Op zaterdag 17 september 2022 16:00 schreef Bami het volgende:
Ik doe nu wel expres het zonnescherm niet meer uit zodat het huis opwarmt van de zon.
Maar momenteel zijn we nog niet onder de 21 graden geweest qua temperatuur en slaat hij pas aan als het onder de 20 komt (dat moet ik misschien nog even omlaag aanpassen, twijfel ik nog over).
Een verre collega dan.quote:Op zaterdag 17 september 2022 16:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hey, dan ben je mogelijk een collega van mijn zwager![]()
Wij gaan morgen ook.
Althans, ik hoop ook mee te kunnen, maar ik kom uit de nacht. (mijn werk zit wel om de hoek) Dus beetje afhankelijk hoeveel uur ik 's ochtends kan slapen, als alles weer uitloopt wordt het wel een uitdaging.
Onze gaskachels zijn eruit, de vloerverwarming is wel aangelegd maar moet nog worden aangesloten op de cv, en we hebben nog geen radiatoren. Ook nog overal enkel glas en nog lang niet overal isolatie. Oh en ik zit volgende week door een domme fout van mezelf waarschijnlijk zonder werkende boiler, dus warm water komt uit de waterkoker. Dus wij wennen onszelf gewoon aan wat koelere temperaturen en we leven als het echt wat kouder gaat worden straks in truien en onder plaids, lekker knus tegen elkaar aangeplakt
Gewoon een progamma instellen als dat kan met je thermosstaatquote:Op zaterdag 17 september 2022 17:13 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Hier staat ie al jaren standaard op 15C![]()
Denk dat al die thermostaten overal die standaard op 19C staan ook niet echt helpen bij het omlaag krijgen van die ingeschatte termijnbedragen.
Heb de kachel meestal alleen in het weekend aan, als we thuis zijn. Ga niet stoken als ik op kantoor zit en kind op school/BSO. En 's avonds na het eten zitten we even onder een dekentje en dan naar bed. Zo'n temperatuur van rond de 16/17 slaapt wel fijn onder mijn dekbed
(Maar snap dat dit geen optie is met een baby, ik had toen de eerste weken ook dag en nacht de kachel op 21C)
Met vloerverwarming wordt afgeraden om het zo sterk af te laten koelen, omdat je dan meer verbruikt met opnieuw opwarmen dan als hij af en toe even aanslaat om het op temperatuur te houden. Aan de andere kant koelt ons huis überhaupt niet heel hard af, dus slaat hij altijd maar even aan.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:13 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Hier staat ie al jaren standaard op 15C![]()
Denk dat al die thermostaten overal die standaard op 19C staan ook niet echt helpen bij het omlaag krijgen van die ingeschatte termijnbedragen.
Heb de kachel meestal alleen in het weekend aan, als we thuis zijn. Ga niet stoken als ik op kantoor zit en kind op school/BSO. En 's avonds na het eten zitten we even onder een dekentje en dan naar bed. Zo'n temperatuur van rond de 16/17 slaapt wel fijn onder mijn dekbed
(Maar snap dat dit geen optie is met een baby, ik had toen de eerste weken ook dag en nacht de kachel op 21C)
In de woonkamer? Benieuwd hoe dat gaat voelen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:44 schreef amaranta het volgende:
En komende week komen er infraroodpanelen aan het plafond.
Lelijk? Ja. Maar een maand bedrag van 500~600 is ook niet leuk
Ja, in de woonkamer.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:51 schreef exode het volgende:
[..]
In de woonkamer? Benieuwd hoe dat gaat voelen.
Misschien iets voor de werkkamer hier. Gewoon plug en play of gedoe met installeren?quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, in de woonkamer.
Ik zal het hier laten weten.
Fotoooooquote:Op zaterdag 17 september 2022 16:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ja, wie heeft hier nog meer een tattoo en wat heb je staan?
Hier sinds gisteren mijn eerste, zo blij en nu wil ik er nog 1
Iplug en play. Hij komt aan het plafond op de plek waar normaal een lamp zou hangen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 18:00 schreef exode het volgende:
[..]
Misschien iets voor de werkkamer hier. Gewoon plug en play of gedoe met installeren?
Dat hadden mijn ouders op de badkamer, heelijkquote:Op zaterdag 17 september 2022 18:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Iplug en play. Hij komt aan het plafond op de plek waar normaal een lamp zou hangen.
We hebben er wel een schakelaar bij zodat wij hem aan en uit kunnen zetten als het warm genoeg is.
Hoe snel werkt de vloerverwarming bij jullie? Ik dacht dat het zo traag werkt dat het handiger is om gewoon 1 temperatuur aan te houden.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:46 schreef Bami het volgende:
[..]
Met vloerverwarming wordt afgeraden om het zo sterk af te laten koelen, omdat je dan meer verbruikt met opnieuw opwarmen dan als hij af en toe even aanslaat om het op temperatuur te houden. Aan de andere kant koelt ons huis überhaupt niet heel hard af, dus slaat hij altijd maar even aan.
En er is hier bijna elke dag wel iemand thuis nu, dus dat maakt ook wel uit.
Standaard programma hier is ‘s nachts 18, ‘s ochtends 19 en ‘s avonds 20. In het weekend mag hij naar 20,5 op verzoek van man, en dat dan wel de hele dag.
Ik heb hem al gewaarschuwd dat we deze winter misschien wel echt moeten maximeren op 19 a 20, maar dat ligt er ook aan hoe makkelijk de kleine op temperatuur blijft enzo.
Daar las ik van de week de nodige twijfelverhalen over. Van Tweakers m.n., met berekeningen en al.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:46 schreef Bami het volgende:
[..]
Met vloerverwarming wordt afgeraden om het zo sterk af te laten koelen, omdat je dan meer verbruikt met opnieuw opwarmen dan als hij af en toe even aanslaat om het op temperatuur te houden.
Dat dacht ik ook, ik was zelf ook die leeftijd toen ik oppaste en dat ging prima.quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:30 schreef Leandra het volgende:
Geen idee wat je betaalt, maar ik zou me om een gemiddelde (bijna) 16-jarige niet zo druk maken, die kan dat prima.
Oeh, foto.quote:Op zaterdag 17 september 2022 16:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Daarom komt ze deze week ook even meekijkenquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:35 schreef trui het volgende:
Nou het verschilt denk ik wel erg van persoon tot persoon, ik zou het gewoon even bekijken als je het haar een keer laat doen waar je nog bij bent, hoe handig ze het op lijkt te pakken en hoe zeker ze zichzelf erbij voelt. Als ze het zelf aandurft met evt wat beschikbare hulp op afroep, zou ik het ook wel aan durven.
Ik heb ook op kinderen in de luierleeftijd gepast maar die lagen dan al op bed, is dus nooit aan de orde geweestquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:38 schreef trui het volgende:
Ik paste ook wel op toen ik die leeftijd had, maar dat waren wel iets oudere kinderen, daar hoefde ik geen luier bij te verschonen.
Prachtigquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:39 schreef arvensis het volgende:
[..]
Oeh, foto.
Ik heb er 5. Dit zijn m’n laatste twee
[ afbeelding ]
Dat is een leuk ideequote:Op zaterdag 17 september 2022 21:10 schreef vencodark het volgende:
Ugh, die Efteling joh.
Ik ga mijn broertje denk ik bellen of hij misschien met mij samen wil gaan. Dat hebben we nog nooit gedaan terwijl we het heel goed met elkaar kunnen vinden.![]()
Bedankt voor deze ervaring, dat laatste is iets wat ik ook wel herken. Dit meisje is heel lief en zachtaardig en kan me goed voorstellen dat ze een beetje onzeker is zolang wij er bij zijn, dat herken ik ook van mezelf van vroeger. En zeker met de ouders dichtbij heb ik er wel vertrouwen inquote:Op zaterdag 17 september 2022 21:13 schreef vlindertje89 het volgende:
@:MaJo ik paste vanaf mijn 13e of 14e op bij de 1 of 2-jarige tweeling van de buren, zowel overdag als in avond incl eten en/of naar bed brengen en alles. Ging prima. Mn ouders waren dan inderdaad thuis dus als nodig kon ik die bellen en dan waren ze er met een minuut, maar nooit nodig geweest. We kenden elkaar wel redelijk goed, want ik speelde ook regelmatig bij ze in de tuin met de tweeling (want kleine kindjes omg).
Ik voelde me overigens altijd zekerder in het oppassen als de ouders weg waren, als ze er nog bij waren voelde ik me op m'n vingers gekeken en daar werd ik juist onzeker van. Zou dus zeker even kijken wat voor indruk je krijgt als ze even mee komt kijken, maar ook in je achterhoofd houden dat zoiets ook mee kan spelen.
Ja hoor.quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:28 schreef MaJo het volgende:
Oppasvraag: we gaan binnenkort naar een concert en de buurmeisjes hadden al aangegeven graag op te passen. Vandaag deed de jongste open van 15 jaar (bijna 16), haar oude zus van 19 die veel ervaring heeft was er niet. Nu willen we haar op laten passen maar ze heeft geen ervaring met naar bed brengen en heeft nooit een luier verschoond. Ik wil haar deze week het naar bed gaan ritueel laten zien en ook hoe je een luier verschoont. In principe kunnen wij Aapie verschonen voor we weggaan, hij poept nooit in bed. Maar je zult maar net zien dat dan nu wel gebeurtDe buren staan standby en haar oude zus is misschien ook wel thuis dan. Is het verantwoord om een meisje van deze leeftijd op te laten passen, inclusief het naar bed brengen?
En wat betaal je daar tegenwoordig voor?
Gebruik die energie om je vent het huis uit te schoppenquote:Op zaterdag 17 september 2022 21:24 schreef vencodark het volgende:
Ik ben trouwens echt een puinhoop qua hormonen en buien vandaag.![]()
Alle emoties al gehad en ik zit nu tussen huilen en ruzie maken in.
Coolquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:39 schreef arvensis het volgende:
[..]
Oeh, foto.
[ afbeelding ]
Mooie fineliners..quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:39 schreef arvensis het volgende:
[..]
Oeh, foto.
[ afbeelding ]
Ik ben juist lamlendig en besluiteloos.quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gebruik die energie om je vent het huis uit te schoppen
Dan kun je beter naar bed gaan en morgen weer met hernieuwde energie opstaan. En dan je vent eruit schoppenquote:Op zaterdag 17 september 2022 21:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik ben juist lamlendig en besluiteloos.
Mooi! Ik vond dat een hele pijnlijke plek.quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:43 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Mooie fineliners..![]()
Hier de mijne:
[ link | afbeelding ]
Huh.. echt joh ?!quote:Op zaterdag 17 september 2022 22:06 schreef arvensis het volgende:
[..]
Mooi! Ik vond dat een hele pijnlijke plek.
@:majo nee, geen foto van helaas. De pijn viel daar reuze mee! Schouder en binnenkant van m’n bovenarm vond ik pijnlijker.
Je snapt best dat ik het niet zo bedoelquote:Op zaterdag 17 september 2022 22:23 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb mijne gelukkig niet om meer of minder uniek dan anderen te zijn.
Dit inderdaadquote:Op zaterdag 17 september 2022 22:45 schreef SQ het volgende:
Ik wilde als tiener altijd tattoos all over maar het kwam er niet van en nu wil ik niet meer.
Hij hoeft bij ons meestal maar een graad te verwarmen omdat het huis niet zo hard afkoelt, ik weet eigenlijk niet zo goed hoe snel hij dat doet. We hadden eerst de watertemperatuur ook nog best laag staan, maar dat sloeg nergens op want het kwam warmer uit de cv en vervolgens ging de pomp er koud water bij mengen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe snel werkt de vloerverwarming bij jullie? Ik dacht dat het zo traag werkt dat het handiger is om gewoon 1 temperatuur aan te houden.
Eergisteren voor het eerst de vloerverwarming aangezet om te kijken of het überhaupt werkt/opstookprotocol. Binnen een paar uur was het best comfortabel warm maar hij hoefde ook maar een graad te verwarmen. Nu weer uitgezet, we gaan wel weer verder als het afkoelt onder de 20 graden. Vooralsnog is het 21,5 graad en het is de hele zomer ook niet warmer geworden dan 22,5 graad in huis. Isolatie heeft dus z'n vruchten afgeworpenBinnenkort ook nog spouwmuurisolatie dus ben benieuwd of dat ook weer veel verschil gaat maken
Ik heb 1 tattoo in mijn zij, net onder mijn bh bandje. Die is dus niet zichtbaar op het werk want mijn kleding heeft daar geen gat normaliter.quote:Op zaterdag 17 september 2022 22:46 schreef arvensis het volgende:
Ik heb ook een hoge pijngrens, maar op m’n ruggenwervel vond ik hem wel pijnlijk. En die op m’n bovenarm is wat dik qua design dus dat moest ingekleurd worden.
Laten jullie je tats (en piercings) zien op de werkvloer?
Als je het niet zo bedoelt moet je het niet zo opschrijvenquote:Op zaterdag 17 september 2022 23:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je snapt best dat ik het niet zo bedoel
Weet niet of je borstvoeding wil geven maar de meeste tatoeëerders zetten ook niks zolang je bv geeft.quote:Op zaterdag 17 september 2022 23:10 schreef Bami het volgende:
Zolang ik zwanger ben mag het toch niet en in mijn kraamtijd heb ik daar geen zin in denk ik, dus heb nog even om dat te bedenken.
Nee hoor, kwestie van hoe je het woord uniek interpreteert. Ik zeg nergens dat je een tattoo neemt om je uniek (als in: bijzonder) te voelen. Dat neemt niet weg dat ik bijna unieker (als in: minder voorkomend) ben dan mensen mét tattoo.quote:Op zondag 18 september 2022 02:32 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Als je het niet zo bedoelt moet je het niet zo opschrijven
[..]
Weet niet of je borstvoeding wil geven maar de meeste tatoeëerders zetten ook niks zolang je bv geeft.
Dat wilde ik ook, ik nam er 6 en nu zou ik het nooit meer doen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 22:45 schreef SQ het volgende:
Ik wilde als tiener altijd tattoos all over maar het kwam er niet van en nu wil ik niet meer.
Oh als je spijt hebt is het wel jammer ja. Wat heb je zoal?quote:Op zondag 18 september 2022 08:07 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook, ik nam er 6 en nu zou ik het nooit meer doen.
Dat wil ik inderdaad, dus als dat lukt heb ik nog langer de tijd om een goede plek te kiezen.quote:Op zondag 18 september 2022 02:32 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Weet niet of je borstvoeding wil geven maar de meeste tatoeëerders zetten ook niks zolang je bv geeft.
Op mijn werk was ik dus samen met 1 collega de enige, op een afdeling van circa 35 man. Daar verbaasde ik me dan weer over, haha. Want idd, echt heel veel mensen hebben tegenwoordig wel iets.quote:Op zondag 18 september 2022 08:11 schreef SQ het volgende:
Ik snap m wel hoor MaJo. Ik verbaas me er ook wel eens over hoeveel mensen er wél tattoos hebben. Vroegahh was dat voorbehouden aan rockers en criminelen
Ik heb best veel vrienden die helemaal vol inkt zitten maar vooralsnog is het virus niet overgeslagen. Niet omdat ik het eng vind of lelijk, maar het is gewoon niet op mij van toepassing.
Dat klinkt ook wel heel rot zeg.quote:Op zondag 18 september 2022 08:16 schreef Tink89 het volgende:
En na een week van uit wanhoop s nachts gaan autorijden met m'n kind terwijl er overdag niks aan de hand is, ben ik de wanhoop een beetje nabij...
Volgens mij kan dat prima, je zou haar kunnen vragen wat ze op andere adressen krijgt.quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:28 schreef MaJo het volgende:
Oppasvraag: we gaan binnenkort naar een concert en de buurmeisjes hadden al aangegeven graag op te passen. Vandaag deed de jongste open van 15 jaar (bijna 16), haar oude zus van 19 die veel ervaring heeft was er niet. Nu willen we haar op laten passen maar ze heeft geen ervaring met naar bed brengen en heeft nooit een luier verschoond. Ik wil haar deze week het naar bed gaan ritueel laten zien en ook hoe je een luier verschoont. In principe kunnen wij Aapie verschonen voor we weggaan, hij poept nooit in bed. Maar je zult maar net zien dat dan nu wel gebeurtDe buren staan standby en haar oude zus is misschien ook wel thuis dan. Is het verantwoord om een meisje van deze leeftijd op te laten passen, inclusief het naar bed brengen?
En wat betaal je daar tegenwoordig voor?
Een paar kleintjes, vind ik prima. Op m'n been een lelijke tribal met bloemen die bij laseren veel te diep gezet bleek, dus permanente vlek nu. Wil binnenkort uitzoeken of ik 'm kan coveren.quote:Op zondag 18 september 2022 08:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh als je spijt hebt is het wel jammer ja. Wat heb je zoal?
Hoewel dat bij piercings in het gezicht soms best tegenvalt! Dat blijf je echt vaak goed zien vind ik.quote:Op zondag 18 september 2022 10:25 schreef Vanyel het volgende:
Voordeel van piercings is ook dat ze wat minder zichtbare overblijfselen achterlaten als je ze toch niet meer wil.
quote:Op zondag 18 september 2022 10:25 schreef Vanyel het volgende:
Voordeel van piercings is ook dat ze wat minder zichtbare overblijfselen achterlaten als je ze toch niet meer wil.
En de muzieknoot? Ik associeer zo’n tatoeage altijd met heel muzikaal zijn of, dat je zanger of zangeres bent of muzikant.quote:Op zondag 18 september 2022 10:25 schreef Vicky het volgende:
Ik vine lang niet alle tattoos mooi.
Skulls vind ik lelijk. Ik hou meer van gekrulde lijnen.
Die op mijn onderarm is een plaatje van internet maar dan wel het en der wat aangepast. De 4 hartjes staan voor mijn vader, moeder, zusje en mij. Die voor mijn vader is ingekleurd. Hij is overleden, dus voor altijd in het hart. We wilden eigenlijk een as-tattoo maar dat doen ze niet meer
Mijn vader was een enorme muziekfan.quote:Op zondag 18 september 2022 10:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
En de muzieknoot? Ik associeer zo’n tatoeage altijd met heel muzikaal zijn of, dat je zanger of zangeres bent of muzikant.
Ja je ziet het wel goed, maar het is een puntje vs een (ingekleurde) tekening.quote:Op zondag 18 september 2022 10:28 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Hoewel dat bij piercings in het gezicht soms best tegenvalt! Dat blijf je echt vaak goed zien vind ik.
De tattoo die ikzelf nooit echt begrijp zijn hondenpootjes op de borsten.quote:Op zondag 18 september 2022 10:18 schreef Kyara het volgende:
Ik ben een te grote schijtlijster voor een tattoo vrees ik. Allemaal bikkels met een hoge pijngrens, dat ben ik niet. En blijkbaar is de drang ook weer niet zo groot om me daar overheen te zetten.
Ik stond op mijn 19e wel serieus in een tattooshop maar durfde niet. Anders had ik nu stampertje op mijn been staan vrees ik
Kijk! Perfect!quote:Op zondag 18 september 2022 10:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
Mijn vader was een enorme muziekfan.
Ik vind tattoos op borsten sowieso best vreemd. Als er iets is waar de zwaartekracht op allerlei manieren grip op krijgt om je plaatje uit vorm te trekken..quote:Op zondag 18 september 2022 10:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
De tattoo die ikzelf nooit echt begrijp zijn hondenpootjes op de borsten.
Wel handig om te zien of een BH goed pastquote:Op zondag 18 september 2022 10:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind tattoos op borsten sowieso best vreemd. Als er iets is waar de zwaartekracht op allerlei manieren grip op krijgt om je plaatje uit vorm te trekken..
Zo zal ik ook nooit de naam van mijn man laten tatoeërenquote:Op zondag 18 september 2022 11:28 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik heb hetzelfde als @:Clubsoda , wat ik nu mooi vind, vind ik over een paar jaar waarschijnlijk niet meer zo mooi. Vraag me af of die vrouwen die in de beginjaren van de 21e eeuw zo'n aarsgewei hebben laten zetten er nog steeds blij mee zijn![]()
Die honden of kattenpootjes op borsten snap ik ook nietEveneens voetbalclubnamen of herinneringen van "bijzondere" gebeurtenissen zoals een landskampioenschap of het uitlopen van de vierdaagse...
Ja, mij ook! En hoewel ik van 'leven en laten leven' ben, gaat er telkens even een schok door me heen als ik een tatoeage op bijvoorbeeld een onderarm zie. Met piercings heb ik dat niet.quote:Op zondag 18 september 2022 11:43 schreef Bottoms_up het volgende:
Het valt mij de laatste tijd ook op hoeveel mensen zichtbare tattoos hebben op het werk.
Ik kreeg gaatjes in m'n oren toen ik een jaar of 7 was. Die zijn nog steeds zichtbaar na bijna 30 jaar geen oorbellen te hebben gedragen. Stom vind ik dat. Als mijn dochter oorbellen wil, dan krijgt ze van die klemdingen.quote:Op zondag 18 september 2022 11:42 schreef FlyingFish het volgende:
Maar goed, gaatjes in kinderoren, wat is daar een gangbare leeftijd voor tegenwoordig? Ik was 16, dus niet echt representatief
Zijn die klemdingen nog wel te vinden? Ik heb daar een tijd geleden naar gekeken bij zo’n meidenwinkeltje met kindersieraden, maar zij hadden niets en dat zou de eerste plaats zijn waar ik dergelijk spul zou verwachten.quote:Op zondag 18 september 2022 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kreeg gaatjes in m'n oren toen ik een jaar of 7 was. Die zijn nog steeds zichtbaar. Stom vind ik dat. Als mijn dochter oorbellen wil, dan krijgt ze van die klemdingen.
Goede vraag, geen idee. Ik zou ze desnoods zelf maken.quote:Op zondag 18 september 2022 11:51 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Zijn die klemdingen nog wel te vinden? Ik heb daar een tijd geleden naar gekeken bij zo’n meidenwinkeltje met kindersieraden, maar zij hadden niets en dat zou de eerste plaats zijn waar ik dergelijk spul zou verwachten.
Ik was (tot groot verdriet van mijn moeder) 4 of 5 geloof ik. En 6 bij de tweede gaatjes. Na heel veel gezeur mocht ik ze van mijn verjaardag van een vriendin van mijn ouders.quote:Op zondag 18 september 2022 11:42 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb helemaal niets met tattoo’s. Er zijn er ook maar heel weinig die ik echt mooi vind en van die standaard dingen uit zo’n plaatjesboek vind ik vooral een tokkie-signaal afgeven. Tattoo’s horen bij mannen van 40+ met van die grote handen die onder het eelt zitten imo. Mijn nichtje van 19 is nu ook los, en heeft nu oa een hartslag op haar onderarm staan, wat eruit ziet alsof er een pen heeft afgegeven. Het duurde even voor ik doorhad dat dat iets blijvends was.
Maar goed, gaatjes in kinderoren, wat is daar een gangbare leeftijd voor tegenwoordig? Ik was 16, dus niet echt representatief
Jazeker.quote:Op zondag 18 september 2022 11:51 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Zijn die klemdingen nog wel te vinden? Ik heb daar een tijd geleden naar gekeken bij zo’n meidenwinkeltje met kindersieraden, maar zij hadden niets en dat zou de eerste plaats zijn waar ik dergelijk spul zou verwachten.
In ieder geval niet as ze bezig zijn met zwemlessen, want je mag zes weken niet zwemmen.quote:Op zondag 18 september 2022 11:42 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb helemaal niets met tattoo’s. Er zijn er ook maar heel weinig die ik echt mooi vind en van die standaard dingen uit zo’n plaatjesboek vind ik vooral een tokkie-signaal afgeven. Tattoo’s horen bij mannen van 40+ met van die grote handen die onder het eelt zitten imo. Mijn nichtje van 19 is nu ook los, en heeft nu oa een hartslag op haar onderarm staan, wat eruit ziet alsof er een pen heeft afgegeven. Het duurde even voor ik doorhad dat dat iets blijvends was.
A was bijna 6 en wilde het zelf. Ze waren alleen scheef gezet (eentje zat een stuk naast het getekende puntje) en ik kon daar niet zo goed tegen.quote:Op zondag 18 september 2022 11:42 schreef FlyingFish het volgende:
Toen mijn oudste gaatjes kreeg, was het 6 jaar. Althans, bij die juwelier. Jonger deden ze niet, kind moest ook zelf zeggen dat ze het wilde. Volgens mij hebben we het gedaan toen ze klaar was met zwemles, ze zal wel een jaar of 7 geweest zijn.quote:Op zondag 18 september 2022 11:42 schreef FlyingFish het volgende:
Die draag ik zomers ook. Ik heb het sowieso snel koud helaas.quote:Op zondag 18 september 2022 13:30 schreef SQ het volgende:
Het is gewoon weer even schakelen na de lange hete zomerdan voelt het even kouder dan het is.
Maar ik geef toe, ik heb ook mijn pantoffels weer aan
Dat is wel een goede tip! Die hebben een uitgebreide collectie, ik ga het doorgeven aan de Sint!quote:Op zondag 18 september 2022 12:26 schreef lily het volgende:
[..]
Jazeker.
Mijn dochter heeft er een aantal. Die van haar zijn gekocht bij MNQ bijoux en bevallen goed maar je kunt ze op meerdere plekken krijgen.
quote:Op zondag 18 september 2022 11:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel handig om te zien of een BH goed past
Ik heb in 1999 een "tijdelijke tatoeage" laten plaatsen, die zou in zo'n 7 jaar weg zijn.
Enfin, in 2022 kan ik bij het passen van een BH nog steeds makkelijk zien of hij goed zit
Ik heb ook geboortebloemen.quote:Op zondag 18 september 2022 11:43 schreef Bottoms_up het volgende:
Het valt mij de laatste tijd ook op hoeveel mensen zichtbare tattoos hebben op het werk.
Ik heb het ook altijd gewild maar idd, smaak verandert en ik vind tattoos vaak niet mooi blijven. Die met dunne lijntjes vind ik nu heel mooi. Maar die lijnen blijven niet zo dus laat maar.
Misschien laat ik er uiteindelijk toch een zetten. Nu denk ik aan iets met de geboortemaand bloemen van de kinderen (plus miskraam). En wat is net 1 van die bloemen? Een roos. Lekker origineel
28quote:Op zondag 18 september 2022 17:18 schreef lunapuella het volgende:
Ik was 25 toen ik oorbelgaatjes nam, wie biedt later?![]()
Jammer dat fufr niet meepost hier.quote:Op zondag 18 september 2022 17:07 schreef amaranta het volgende:
En voor de opsom. Gaatjes, ik gok 1 minuut na m’n geboorte. Ik heb er inmiddels 5 in elk oor.
En dochter was 2 ofzo. Maar zij draagt nu geen oorbellen .
Ik heb eens een topic geopend hierover hier in oud. Nog voordat Chardella geboren werd.quote:
Wie biedt er eerder dan mijn 1 minuut oud. Das nog een betere prestatie.quote:Op zondag 18 september 2022 17:18 schreef lunapuella het volgende:
K was 30quote:Op zondag 18 september 2022 17:18 schreef lunapuella het volgende:
Ja dat deed de gynaecoloog al als het hoofdje stond.quote:Op zondag 18 september 2022 17:39 schreef SQ het volgende:
Amaranta werd al gepierced toen dr hoofd alleen was geboren.
Fotoooooooquote:Op zondag 18 september 2022 17:54 schreef exode het volgende:
De haard is aan, ik herhaal de haard is aan.
Goed om weten want ik heb ook een november. Maar chrysanten horen in mijn hoofd gewoon op het kerkhof. Een viooltje voor februari is prima. Juni dus roos, en blijkbaar ook kamperfoelie. Daar kan ik wel iets mee.quote:Op zondag 18 september 2022 17:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb ook geboortebloemen.
April voor mijn man, een madelief.
Oktober voor mijn vader, een cosmea (??)
November voor dochter en moeder (waarbij ik ben afgeweken van de standaard bloem), een pioenroos
December voor mijn (overleden) broer, mijn zoon en mijzelf, een kerstster.
De meeste maanden hebben meerdere (twee) geboortebloemen. Van november wordt gezegd dat het alleen de chrysant is. Niet echt mooi.
Enkele pagina’s zeggen echter ook dat de pioenroos ook bij november hoort.
Dochter mocht kiezen en zij koos voor de pioenroos.
Ik heb ook dunne lijntjes, zie tzt wel of ze gaan vervagen. Ik heb hem laatst al laten bijwerken. En nu is er nog een klein blaadje wat ik niet helemaal mooi vind (wat me tijdens het bijwerken niet was opgevallen, pas later) maar dat laat ik zo. In de natuur zijn ook niet alle blaadjes perfect.
Kijk bv hierquote:Op zondag 18 september 2022 19:35 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Goed om weten want ik heb ook een november. Maar chrysanten horen in mijn hoofd gewoon op het kerkhof. Een viooltje voor februari is prima. Juni dus roos, en blijkbaar ook kamperfoelie. Daar kan ik wel iets mee.
Oeh cosmea ken ik van Animal CrossingEn die zaten een keer bij de Albert Heijn zaadjes.
Oké.quote:Op zondag 18 september 2022 19:50 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb het zelfs gefilmd en op IG gezet.
Ja. Ook geen succes bij mij gaan hechtingen ook irriteren. En na een tandarts bezoek heb ik blaren in mijn mondquote:Op zondag 18 september 2022 21:09 schreef Tink89 het volgende:
Chirurgisch staal al geprobeerd voor de allergische mensen?
Dat niet. Ben verder ook niet allergisch voor materialen alleen zodra er een oorbel in die gaatjes gaat, zijn mn oorlellen na een paar minuten dik en jeukerig. En die stomme dingen groeien bij mij niet dichtquote:Op zondag 18 september 2022 21:09 schreef Tink89 het volgende:
Chirurgisch staal al geprobeerd voor de allergische mensen?
Had een vriendinnetje vroegah ook bij haarzelf geprobeerd. Met een breinaaldquote:Op zondag 18 september 2022 21:40 schreef Kyara het volgende:
Ik vroeger wel eens geprobeerd om zelf een tweede gaatje te piercen met een stopnaald, kurk en ijsblokje.
Is niet gelukt trouwens, volgens mij zit het litteken er nog wel
Ik heb als puber mezelf geprobeerd te tatoeëren. Nou ja, een flinke stip op mijn been geprikt "kijken of dat werkt hihaho".quote:Op zondag 18 september 2022 21:40 schreef Kyara het volgende:
Ik vroeger wel eens geprobeerd om zelf een tweede gaatje te piercen met een stopnaald, kurk en ijsblokje.
Ah jij was er ook zo eenquote:Op zondag 18 september 2022 22:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb als puber mezelf geprobeerd te tatoeëren. Nou ja, een flinke stip op mijn been geprikt "kijken of dat werkt hihaho".
26 jaar na dato zit ie er inderdaad nog steeds
Dus eigenlijk heb ik toch wel een tattoo
Gelukkig oogt t als een moedervlek.
Staat fraai naast mijn "wedden dat ik een sigaret op mijn been durf uit te drukken" litteken.
Waarschijnlijk heb je dan een nikkel allergie, heb ik ook. Kreeg uitslag van broeksknopen en horloges. Tegenwoordig wordt er niet meer veel nikkel gebruikt maar ik kijk bij oorbellen wel altijd of ze van zilver zijn. Al heb ik sinds mijn trouwdag geen oorbellen meer gedragenquote:Op zondag 18 september 2022 13:58 schreef F_r het volgende:
Ik weet niet meer op welke leeftijd ik gaatjes kreeg. Wel dat het helemaal ging ontsteken. Kan ook aan de hygiëne liggen. Volgens mij nooit gedruppeld met sterilon door mijn moeder. Maar ik ben ook allergisch voor de knoop van een broek. En ik was zelfs allergisch voor mijn beugel. Dus het zal een combi geweest zijn
Heb jij foto's van jezelf als puber? Ben ik wel benieuwd naarquote:Op zondag 18 september 2022 20:11 schreef SQ het volgende:
Ik weet niet meer precies hoe oud ik was toen ik gaatjes kreeg. Maar toen ik 14 was en erg heavy metal propte ik gerust 3 oorbellen in 1 gaatje want dat was stoer. Van die schedels en wietbladeren en pentagrammen en zulks
Welke je het vaakst gezien hebt en waar allemaal?quote:Op zondag 18 september 2022 22:48 schreef Adrian4 het volgende:
Wat gaan we doen dan? Waar je bent geweest? Of de mooiste musical waar je geweest bent? Of hoeveel cd’s je hebt? 😇
Dat is de reden dat ik van mijn man geen chocola mag eten op onze nieuwe bankquote:Op zondag 18 september 2022 22:59 schreef Leandra het volgende:
Dat je een M&M hebt laten vallen en je daar pas achter komt als hij gesmolten tussen je benen aan je broek blijft hangen, terwijl je op een stoffen stoel zat...
Als het in 2002 was dan zou het Aida geweest moeten zijn. Dat is een van mijn favoriete showsquote:Op zondag 18 september 2022 23:03 schreef Leandra het volgende:
De enige musical waar ik geweest ben was in het Circus theater in Scheveningen, kaartjes gewonnen via de postcodeloterij, daar zat het gros van de zaal vol mee, dus een hoop van dat volk dat niet de moeite nam op tijd te komen en toch binnengelaten werd (moeten ze gewoon niet doen).
Geen idee meer welke musical het was, het was rond 2002, en ik vond het dusdanig waardeloos dat we in de pauze naar buiten zijn gelopen en niet meer terug zijn gegaan.
Weet je ook nog wat je eraan tegenstond? Ik vind het echt geweldig, met prachtige muziek van Elton John. Ik kan me wel voorstellen dat je Bastiaan Ragas vreselijk vond, die kan noch acteren noch zingenquote:Op zondag 18 september 2022 23:08 schreef Leandra het volgende:
Een rondje Google leert me dat dat idd Aida is geweest.
Ik weet zeker dat het niet Elisabeth was.
Ik vond het bizar dat het allemaal in het Nederlands was.quote:Op zondag 18 september 2022 23:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Weet je ook nog wat je eraan tegenstond? Ik vind het echt geweldig, met prachtige muziek van Elton John. Ik kan me wel voorstellen dat je Bastiaan Ragas vreselijk vond, die kan noch acteren noch zingen
Ik ben 3x in mijn leven bij een productie weggelopen: 1x in Londen (weet de naam van de productie niet meer) en 2x bij Jesus Christ Superstar. Die laatste is een van mijn favoriete musicals qua muziek maar de eerste keer was de cast en uitvoering vreselijk en de tweede keer was de originele Jezus uit de film de hoofdrolspeler. De film uit de jaren ‘70 dus hè?! Die vent was ruim in de zeventig en was super fragiel, gewoon pijnlijk om naar te kijken. We waren niet de enigen die wegliepen, het was echt gênant
Ik ben trouwens ook een keer tijdens de pauze van Les Miserables vertrokken. Ik was met een vriendin in Londen en zag dat mijn favoriete actrice een van de hoofdrollen vertolkte. De vriendin waarmee ik was haat musicals dus ik heb een compromis gesloten: ik zou alleen naar de eerste helft gaan want het karakter dat die actrice speelde ging tijdens de eerste akte dood. Officieel heb ik Les Miserables dus 15,5x gezien
Damn!quote:Op zondag 18 september 2022 22:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Welke je het vaakst gezien hebt en waar allemaal?
Mijn favorieten: Les Miserables 15x (2x Belgie, 1x Broadway, 2x NL, 1x Zweden, 9x Londen) en Miss Saigon 14x (6x Scheveningen, 3x Londen, 1x Broadway, 1x Duitsland, 1x Oxford, 2x Utrecht)
Hoe bedoel je dat het Engels ook niet de originele taal was? Het is wel de oorspronkelijke taal. De musical heeft niks met de opera te maken hè?quote:Op zondag 18 september 2022 23:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vond het bizar dat het allemaal in het Nederlands was.
En dan ook nog vanuit het Engels vertaald, wat ook al niet de originele taal was, wel voor de Elton John muziek natuurlijk.
Ik zal morgen eens de hele lijst posten voor shock valuequote:Op zondag 18 september 2022 23:36 schreef Viv het volgende:
[..]
Damn!![]()
Ik ben in Nederland alleen naar 42nd Street geweest (met Angela Schijf in de hoofdrol). In Londen naar Blood Brothers, Miss Saigon, Oliver!, en Lord of the Rings. Alleen die laatste 2x.
Oh, en ik heb zelf in een musical gedanst in Duitsland.Een kleinschalige productie, circa 10.000 bezoekers in totaal, verdeeld over circa 12 shows dacht ik. Betaald gekregen in Deutsche Marken, dus erg lang geleden.
Soldaat van Oranje vergeet ik altijd, heeft weinig indruk op me gemaaktquote:Op zondag 18 september 2022 23:48 schreef Amsel het volgende:
The Phantom en Cats in Londen gezien, als puber nog.
Hier ook nog een keer Cats, Sound of Music, The Book of Mormon, Porgy & Bess, Mama Mia. En Soldaat van Oranje natuurlijkDie ook 2x. En dan vergeet ik er vast nog wat.
Moet je dus voorstellen dat die acteur de rol nog steeds vertolktquote:Op zondag 18 september 2022 23:50 schreef Amsel het volgende:
En Jesus Christ Superstar natuurlijk 1000x op TV
Ik vond 'm verrassend leuk! Ik bedoel, die jonkies kunnen allemaal voor geen meter zingen, maar er zitten best wat mooie nummers in.quote:Op zondag 18 september 2022 23:54 schreef MaJo het volgende:
Soldaat van Oranje vergeet ik altijd, heeft weinig indruk op me gemaakt
Ja ik heb erover gehoord, ook wel eens op YouTube gezien. Brrrrrrquote:Op zondag 18 september 2022 23:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Moet je dus voorstellen dat die acteur de rol nog steeds vertolktJa het zit me hoog
Ik bedoel idd dat de opera Aida niet in het Engels geschreven was.quote:Op zondag 18 september 2022 23:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat het Engels ook niet de originele taal was? Het is wel de oorspronkelijke taal. De musical heeft niks met de opera te maken hè?
Oh het was zeker vermakelijk maar het is gewoon totaal niet blijven hangenquote:Op maandag 19 september 2022 00:00 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik vond 'm verrassend leuk! Ik bedoel, die jonkies kunnen allemaal voor geen meter zingen, maar er zitten best wat mooie nummers in.
Ik vond de Phantom op West End zo mooi
Het was drie jaar geleden, toen was hij 75 (!!!) jaar oud. Dat kan toch gewoon niet? Jezus zelf is maar 33 gewordenquote:Op maandag 19 september 2022 00:01 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ja ik heb erover gehoord, ook wel eens op YouTube gezien. Brrrrrr
Dan ging je er waarschijnlijk ook met verkeerde verwachtingen heen, de opera en de musical hebben niets met elkaar te maken. Zelfs het verhaal niet volgens mijquote:Op maandag 19 september 2022 00:01 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ja ik heb erover gehoord, ook wel eens op YouTube gezien. Brrrrrr
Zie hierquote:Op zondag 18 september 2022 23:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zal morgen eens de hele lijst posten voor shock value![]()
Ik wist helemaal niet dat er een Lord of the Rings musical is?
quote:The show was first performed in Toronto in 2006, before transferring to the West End in June 2007 with a record £25 million budget. By the time The Lord of the Rings closed one year later in July 2008, it had become one of the biggest commercial flops in West End history.
Tof!quote:En wat cool! Zelf heb ik wel in het koor van een opera gezeten (Orpheus), dat werd uitgevoerd in Vredenburg. Was een hele toffe ervaring!
Überhaupt een goed plan om naar een opera of theater te gaan als je in een buitenlandse stad bent.quote:Op maandag 19 september 2022 08:40 schreef exode het volgende:
Musicals, uhm, iets met Sean Hayes van Will en Grace in Londen, zal ergens in 2012 zijn geweest. Dat was vooral omdat we al heeeeeel lang in de rij stonden bij zo'n half price booth en dit 1 van de weinigen kaarten waren die nog over waren.
En met een groep vrienden naar Priscilla Queen Of The Desert in Londen, ik weet nog wel dat ik daar heel hard om moest lachen en dat we rang 8 hadden of zo, waardeloze stoelen en plaatsen.
Ik heb er verder niet zoveel mee. Oh wacht jawel, we willen nog met de kinderen naar een Efteling musical en een Pixar musical. Als het goed is er 1 in Disney als wij er zijn. Maar die tellen vast niet mee
Wat ik wel graag nog eens zou doen is naar een buiten opera in Verona. Ik ben nog nooit naar een opera geweest, maar die belevenis zou ik wel eens willen meemaken.
Deze heb ik laten zetten toen ik 16 was. Mijn neef is tatoeëerder en had toen net een eigen shop geopend in Amsterdam. Ruggeweien waren toen in, dus dat wilde ik ook welquote:Op zaterdag 17 september 2022 16:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze heb ik 3 jaar geleden laten zetten. Het is een hand-poked tattoo, dus elk stipje is met de hand gezet ipv met een apparaat. Het was een project van de tatoeëerder, ze had een boek met droogbloemen uit 1917 gevonden in een kringloopwinkel en wilde elke bloem en plant 1x bij iemand tatoeëren. Ik mocht bij mijn eerste bezoek in dat boek kijken om iets uit te zoeken. Er was niet heel veel keus meer, maar dit blad van een plataan vond ik meteen mooi. Hij paste ook perfect in de binnenkant van mijn onderarm.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste kan je met korte mouwen wel zien, maar hij zit niet heel erg in het zicht. Ik draag wel korte mouwen op het werk, maar het valt niet veel mensen op dat hij er zit.
Hand-poked geeft wel een totaal ander gevoel bij het zetten. Het puntje van het steeltje deed het meeste zeer, maar die zit ook dicht bij mijn elleboog. Maar na een tijdje kwam ik in een soort trance (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven), en het vervelendste was nog dat mijn vingers enorm gingen tintelen tegen het einde.
De tattoo op mijn rug was meer een soort raspend, schurend gevoel, dat was niet superpijnlijk maar ik kon me er ook niet voor afsluiten zoals bij mijn arm.Venus in pocketformaat
© loveli
Dat heb ik dus wel met mijn tribal. Maar met het blad ben ik onderdeel van een kunstwerk (zo zag de tatoeëerder haar project), dat vind ik heel speciaal.quote:Op zondag 18 september 2022 09:37 schreef Clubsoda het volgende:
Het is niet alleen je eigen smaak, maar ook mode in tatoeages. Dat is iets wat mij zou tegenhouden, er zijn zat dingen die ik nu esthetisch kan waarderen maar waarvan je later denkt 'oh ja, dat was die hype'. Ik vind maar weinig dingen een leven lang mooi.
Het voorschot is vooral veel hoger bij veel mensen. De energiemaatschappijen dekken zich daarmee in voor niet betalers en de hogere bedragen die ze verwachten.quote:Op maandag 19 september 2022 09:33 schreef F_r het volgende:
https://www.ed.nl/economi(...)rgiecrisis~aafb3dae/
Ik lees alleen maar mensen die meer zijn gaan betalen. Wij van 76 naar 300 vorig jaar moesten we heel veel bijbetalen ondanks geen heel hoog verbruik en veel zonnepanelen.
Mijn eerste gaatjes kreeg ik rond mijn 4e geloof ik (en toen had ik er ook al heel lang om gezeurd, dat krijg je met oudere zussen). Maar omdat ik ook niet tegen alle metaal kon, gingen ze vaak ontsteken en zijn ze uiteindelijk dichtgegroeid. Op mijn 13e wilde ik ze wel weer proberen. Dus toen is er een oorbel op het kuiltje gezet van mijn eerste gaatje, kurk erop en *BAM*. Het lukte wel, maar schieten is prettigerquote:Op zondag 18 september 2022 21:40 schreef Kyara het volgende:
Dat heb ik dan weer wel gedaan, hoewel ook niet allemaal vrijwillig. Voor mijn werk.quote:Op maandag 19 september 2022 08:45 schreef Quoi het volgende:
[..]
Überhaupt een goed plan om naar een opera of theater te gaan als je in een buitenlandse stad bent.
Ik ben in Budapest naar een opera geweest, Bank-Ban geloof ik. Dat was een heel bekend nationaal liefdesverhaal. Niet te volgen natuurlijk, al stond er een samenvatting in het Engels in het boekje. Maar het was de opening van het culturele seizoen en iedereen was in full gala gekleed, het theater was prachtig en de uitvoering was iig heel gepassioneerd. Heel bijzonder om mee te maken.quote:Op maandag 19 september 2022 08:45 schreef Quoi het volgende:
[..]
Überhaupt een goed plan om naar een opera of theater te gaan als je in een buitenlandse stad bent.
Ah tof! Ik had de films al gezien, dat scheelt inderdaad.quote:Op maandag 19 september 2022 08:40 schreef Bami het volgende:
Lord of the Rings ben ik ook in Londen naar geweest! Tijdens de vwo5 excursie. Ik had alleen de films nog nooit gezien en dan is dat verhaal in 3 uur gepropt wel heel moeilijk om te volgen, helemaal in een voor jou tweede taal.
Maar het bewegende podium was tof, herinner ik me.En ze hadden een stukje waarbij de orcs door het publiek gingen lopen, dat vond ik ook fascinerend om van zo dichtbij te zien.
Daarom ga ik nooit naar een musical hier in Nederland. Ik vind dat echt vreselijk…quote:Op zondag 18 september 2022 23:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vond het bizar dat het allemaal in het Nederlands was.
En dan ook nog vanuit het Engels vertaald, wat ook al niet de originele taal was, wel voor de Elton John muziek natuurlijk.
Hoe goed de vertaling ook is, het blijft wel Nederlands, en dat is gewoon niet zo'n elegante taal voor op het podium, wat mij betreft.quote:Op maandag 19 september 2022 10:58 schreef lunapuella het volgende:
Ik kan best een Engelsetaalpurist zijn, maar ik vind de Nederlandse musicalvertalingen eigenlijk nooit zo'n probleem. We hebben best een aantal goede vertalers in Nederland en een knappe vertaling is een kunst op zich.
Oh, daar ben ik het helemaal niet mee eens, iedere taal heeft zijn mooie kanten! Maar dat mag iedereen verder zelf weten natuurlijk.quote:Op maandag 19 september 2022 11:08 schreef Viv het volgende:
[..]
Hoe goed de vertaling ook is, het blijft wel Nederlands, en dat is gewoon niet zo'n elegante taal voor op het podium, wat mij betreft.
Ah vandaar, geen succes dusquote:Op maandag 19 september 2022 01:21 schreef Viv het volgende:
[..]
Zie hier
Heeft ook niet lang gedraaid op West End.
[..]
[..]
Tof!
Neequote:Op maandag 19 september 2022 07:50 schreef SQ het volgende:
Aida heb ik wel als opera gezien, telt dat ook?
Tickets voor Les Miserables waar? Die wil ik ook wel weer eens zien, is zeker een jaar of 10 geleden dat ik die voor het laatst zag. Moet je dus nagaan hoe vaak ik sommige musicals achter elkaar heb gezien in een korte periode. In 1994 begon mijn liefde voor The Phantom en het meeste heb ik in de 10 jaar daarna gezien. Hier is de complete lijst (die ik in een documentje bij heb gehouden want met mijn slechte geheugen onthoud ik dat echt nietquote:Op maandag 19 september 2022 08:05 schreef lunapuella het volgende:
Musicals
Ik heb er niet superveel gezien want tijd en geld, en lang niet alles is mijn smaak ook, maar ik kan er wel echt van genieten. Vorig jaar zag ik Come From Away en die vond ik erg indrukwekkend. En voor volgend jaar heb ik vast tickets voor Les Miserables (met mijn oma die dan 86 is) en Six.
"Je weet meteen als ik loop door deze wijk dat ik een macho ben, dus geen gezeik". Was echt een feestje jaquote:Op maandag 19 september 2022 08:45 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik vind musicals wel mooi. Ga er niet voor in de rij liggen,maar heb echt mooie gezien.
Ik ben eens 3x naar Saturday Night Fever geweest vanwege de dansvloer en het feestje naderhand. Ik kan de liedjes nog in het Nederlands meezingen
Ik ga het later even luisterenquote:Op maandag 19 september 2022 10:23 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah tof! Ik had de films al gezien, dat scheelt inderdaad.![]()
Ik vond ook de acrobatiek erg tof, het was alsof de cast van Cirque du Soleil een musical opvoerde.(Daar heb ik overigens ook een show van gezien, in Vegas.
)
@:MaJo Dit vond ik het mooiste nummer:
Edit: staat ook op Spotify, als "Lothloren".
Ik vind dit altijd een aparte uitspraak, musicals zijn er namelijk in vele soorten en maten. Het is net als dat je zegt dat je sport vreselijk vindt. Het kan natuurlijk maar vaak zit er echt wel iets tussen wat je leuk vindt. Als je het nooit probeert dan weet je het ook nietquote:Op maandag 19 september 2022 11:15 schreef Donna het volgende:
Musicals zijn niet aan mij besteed. Vreselijk.
Oh sport vind ik ook vreselijk. Misschien hangt het samen.quote:Op maandag 19 september 2022 11:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd een aparte uitspraak, musicals zijn er namelijk in vele soorten en maten. Het is net als dat je zegt dat je sport vreselijk vindt. Het kan natuurlijk maar vaak zit er echt wel iets tussen wat je leuk vindt. Als je het nooit probeert dan weet je het ook niet
Nee, helaas! Het was wel echt een mooie productie, heel goed en groots uitgevoerd. Maar niet erg toegankelijk voor een breed publiek zoals @Bami al aangaf, en dat heb je wel nodig om de investering ooit terug te kunnen verdienen, laat staan winst te maken.quote:
Ben benieuwd wat je ervan vindt!quote:[..]
Ik ga het later even luisteren
Dat is waarquote:Op maandag 19 september 2022 11:19 schreef Donna het volgende:
[..]
Oh sport vind ik ook vreselijk. Misschien hangt het samen.![]()
Er staat niet dat ik het nooit geprobeerd heb he?
Gek is dat soms. Ik vind Martin Guerre een geweldige musical, van de makers van Les Miserables en Miss Saigon. Maar grandioos geflopt op West End. Soms kan dat gebeuren, terwijl je echt denkt "hoe dan?".quote:Op maandag 19 september 2022 11:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, helaas! Het was wel echt een mooie productie, heel goed en groots uitgevoerd. Maar niet erg toegankelijk voor een breed publiek zoals @:Bami al aangaf, en dat heb je wel nodig om de investering ooit terug te kunnen verdienen, laat staan winst te maken.
[..]
Ben benieuwd wat je ervan vindt!
Ik ga in Eindhoven (want dichtbij oma) maar de productie staat vanaf februari 2023 in ongeveer het hele land. https://www.eventim.nl/ar(...)fj0WofRoCiRMQAvD_BwEquote:
Wow, helemaal gemistquote:Op maandag 19 september 2022 11:25 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik ga in Eindhoven (want dichtbij oma) maar de productie staat vanaf februari 2023 in ongeveer het hele land. https://www.eventim.nl/ar(...)fj0WofRoCiRMQAvD_BwE
Ik heb Les Mis hiervoor één keer gezien, in 2008, toen ook met mijn oma. Vind het heel tof dat we nu weer samen gaan. Daar heb ik de peperdure ticketprijs in dit geval wel voor over.
Ik moest serieus even graven, maar Wicked en Beauty and the Beast geloof ik, maar dat is toch ook wel 10-15 jaar geleden. Ik hou dus echt helemaal niet van zingen of dat er gezongen wordt. Ik ga ook nooit naar concerten en kan me ook nooit zo goed voorstellen dat sommige mensen 3x naar hetzelfde concert gaan bijv. Zelfs met de hele show er omheen. Ik heb er gewoon echt helemaal niks mee.quote:Op maandag 19 september 2022 11:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is waarWelke musicals heb je gezien?
Ik kan me ook voorstellen dat je een bepaald genre vreselijk vindt. Zelf hou ik niet van musicals als Mamma Mia, flinterdun verhaallijntje gebaseerd op populaire muziek. Zelf hou ik het meest van geheel gezongen musicals maar ook wel humoristische dingen als Book of Mormon. Ik zou er mijn hand voor in het vuur steken dat mensen die niet van musicals zeggen te houden dat ook geweldig vinden
Zelfs films waarin veel gezongen wordt vind ik niksquote:Op maandag 19 september 2022 11:30 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik moest serieus even graven, maar Wicked en Beauty and the Beast geloof ik, maar dat is toch ook wel 10-15 jaar geleden. Ik hou dus echt helemaal niet van zingen of dat er gezongen wordt. Ik ga ook nooit naar concerten en kan me ook nooit zo goed voorstellen dat sommige mensen 3x naar hetzelfde concert gaan bijv. Zelfs met de hele show er omheen. Ik heb er gewoon echt helemaal niks mee.
Andere boeg. Ik ben ook eens naar zo'n ijs show van Holiday on Ice (geloof ik) geweest. Het is super knap gedaan en ook echt wel mooi om te zien, maar het is niks voor mij. Ik beleef er geen plezier aan.
Misschien ben ik daar ook wel een beetje in blijven hangen. Met een museum bezoekje maak je mij ook echt niet blij. Wat dat betreft ben ik niet echt veranderd sinds de middelbare school.quote:Op maandag 19 september 2022 11:45 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb ook nog een operazangeres horen optreden bij het Ara Pacis in Rome, toen ik daar was als begeleider van een Rome-reis van een middelbare school. De setting was mooi, de zangeres volgens mij ook goed, maar met dat stelletje pubers erbij... Zij hadden er niet echt waardering voor.
quote:Op maandag 19 september 2022 11:08 schreef Viv het volgende:
[..]
Hoe goed de vertaling ook is, het blijft wel Nederlands, en dat is gewoon niet zo'n elegante taal voor op het podium, wat mij betreft.
Toch kan het best zijn natuurlijk dat je er niet van houdt als mensen zingend op een podium een verhaal vertellen. Toch wel de basis van musical.quote:Op maandag 19 september 2022 11:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd een aparte uitspraak, musicals zijn er namelijk in vele soorten en maten. Het is net als dat je zegt dat je sport vreselijk vindt. Het kan natuurlijk maar vaak zit er echt wel iets tussen wat je leuk vindt. Als je het nooit probeert dan weet je het ook niet
Ik voel jouquote:Op maandag 19 september 2022 12:24 schreef Donna het volgende:
[..]
Misschien ben ik daar ook wel een beetje in blijven hangen. Met een museum bezoekje maak je mij ook echt niet blij. Wat dat betreft ben ik niet echt veranderd sinds de middelbare school.
Eens hiermeequote:Op maandag 19 september 2022 12:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik voel jou
Behalve dan het zingen. Ik vind zingende mensen wel tof. Als ze er maar niet met zijn allen een verhaal mee vertellen op een podium.
Als je sowieso niet van zingen houdt dan snap ik het wel jaquote:Op maandag 19 september 2022 11:30 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik moest serieus even graven, maar Wicked en Beauty and the Beast geloof ik, maar dat is toch ook wel 10-15 jaar geleden. Ik hou dus echt helemaal niet van zingen of dat er gezongen wordt. Ik ga ook nooit naar concerten en kan me ook nooit zo goed voorstellen dat sommige mensen 3x naar hetzelfde concert gaan bijv. Zelfs met de hele show er omheen. Ik heb er gewoon echt helemaal niks mee.
Andere boeg. Ik ben ook eens naar zo'n ijs show van Holiday on Ice (geloof ik) geweest. Het is super knap gedaan en ook echt wel mooi om te zien, maar het is niks voor mij. Ik beleef er geen plezier aan.
Wat vind je dan wel leuk om te doen als je niet van musicals/concerten/sport/musea houdt? Dan valt er al behoorlijk wat af voor een avondje uit.quote:Op maandag 19 september 2022 12:24 schreef Donna het volgende:
[..]
Misschien ben ik daar ook wel een beetje in blijven hangen. Met een museum bezoekje maak je mij ook echt niet blij. Wat dat betreft ben ik niet echt veranderd sinds de middelbare school.
Oh dat is ook zo hoor, sommige mensen vinden het ook echt niks. Maar ik heb ook vaak zat gehoord van mensen dat ze musicals stom vonden maar eigenlijk geen idee hadden van de diversiteit aan musicals. Zo werd ik altijd door een vriendin gedist omdat ik musicals leuk vond maar ging ze wel opeens naar Elisabeth omdat ze van kostuumdrama's houdt. Dan denk ik wel evenquote:Op maandag 19 september 2022 12:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Toch kan het best zijn natuurlijk dat je er niet van houdt als mensen zingend op een podium een verhaal vertellen. Toch wel de basis van musical.
Ik vind er ook geen hol aan. In tegenstelling tot met eten vind ik het bij dit soort dingen ook echt niet de moeite om te blijven proberen. Been there, done that, zo veel andere dingen die leuker zijn.
Ik ga ook echt minder vaak tegenwoordig om die reden, ik heb niet meer de luxe om al mijn geld alleen maar uit te geven aan leuke dingen. Overigens heb ik er wel altijd voor gewerkt, op mijn veertiende werd ik door mijn ouders uitbetaald in Miss Saigon bonnen van 5 gulden per uur. Als ik 25 uur had gewerkt kon ik weer naar Miss Saigon. Zo leerde ik ook wel echt de waarde kennen van die ontzettend dure ticketsquote:Op maandag 19 september 2022 12:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vind musicals wel leuk, maar ik vind ze te prijzig. Dat geldt ook voor concerten en andere theatervoorstellingen overigens. Vandaar dat ik vaak alleen ga als er een leuke kortingsactie is, want 500+ euro aan kaartjes voor een avondje uit met mijn gezin vind ik echt too much.
Ik heb op zich ook niks tegen zingende mensen. Kan goed zingen in die zin ook echt wel waarderen, maar idd niet op die manier. En ik zal het verder ook niet zo snel op zoeken.quote:Op maandag 19 september 2022 12:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik voel jou
Behalve dan het zingen. Ik vind zingende mensen wel tof. Als ze er maar niet met zijn allen een verhaal mee vertellen op een podium.
Bij eenpansgerechten zoals pasta of curry: eerst de vegetarische variant maken, daarna een 1-persoonsportie uit de pan scheppen en daarmee met vlees bereiden.quote:Op maandag 19 september 2022 13:06 schreef MaJo het volgende:
Eventjes iets totaal anders: sinds een maandje eet ik volledig vegetarisch. Mijn man eet nog wel vlees en op zich gaat dat prima met gerechten waarbij je het vlees makkelijk kunt scheiden, zoals AVG. Bij de eenpansgerechten is dat wat lastiger en we hebben ook al vleesvervangers geprobeerd, nepgehakt en nepkip en dat is niet bepaald een succes. We eten al behoorlijk veel vegetarisch (wel vis) en mijn man vindt dat wel best maar wil toch een keer of 2 in de week ook wel een gerecht met gehakt of iets dergelijks er doorheen. Iemand uit een gezin waar gedeeltelijk vlees wordt gegeten die ervaringen kan delen? Ik zit eraan te denken om dan af en toe vlees te eten omdat het makkelijker is maar het staat me momenteel zo behoorlijk tegen
Ik luister inderdaad eigenlijk nooit bewust muziek. Ik heb ook het liefst geen radio aan op het werk en gelukkig is dat ieder voor zich. In de auto heb ik de autoradio wel aan hoor, haha.quote:Op maandag 19 september 2022 13:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je sowieso niet van zingen houdt dan snap ik het wel jaMaar luister je dan ook nooit naar muziek met zang?
Ik ben sowieso behoorlijk obsessief als het om dingen gaat die ik leuk vind. Zo zag ik laatst Arctic Monkeys voor de tiende keer. Wat ik vroeger met musicals deed doe ik nu met concertenWel steeds minder trouwens want inderdaad is het ontzettend duur.
[..]
Wat vind je dan wel leuk om te doen als je niet van musicals/concerten/sport/musea houdt? Dan valt er al behoorlijk wat af voor een avondje uit.
Oh ik accepteer dat ook hoor, ieder z'n dingquote:Op maandag 19 september 2022 13:07 schreef mousemicky het volgende:
@:MaJo je kunt ook gewoon accepteren dat een ander jouw hobby niet leuk vindt, volgens mij hoeft hier niemand verantwoording af te leggen over haar interesses toch?
Ik houd ook niet van musicals, zingend een verhaal vertellen, meh. Ik heb er een aantal gezien, tragisch dieptepunt was HAIR. Mijn god, t is dat ik met mijn ouders was, anders was ik na een half uur vertrokken.
Sport loop ik ook niet warm voor (ik vind zon wedstrijd op tv vaak gewoon te saai en lang), al ga ik wel eens bij een survivalrunwedstrijd van vriend kijken, dat vind ik dan nog wel leuk. Maar dan fiets is dus met m mee, en zie ik onderweg mensen uit moeilijke hindernissen vallen, spanning ende sensatie enzo
Haha same here, stuur mij maar naar de Efteling, Disney, Lego Experience, ik ben rond mijn 8e blijven hangen denk ik.quote:Op maandag 19 september 2022 12:24 schreef Donna het volgende:
[..]
producten van de vegetarische slager zijn erg goed, en sommige (zoals bijv de kipstukjes) echt amper van daadwerkelijke kip te onderscheiden.quote:Op maandag 19 september 2022 13:06 schreef MaJo het volgende:
Eventjes iets totaal anders: sinds een maandje eet ik volledig vegetarisch. Mijn man eet nog wel vlees en op zich gaat dat prima met gerechten waarbij je het vlees makkelijk kunt scheiden, zoals AVG. Bij de eenpansgerechten is dat wat lastiger en we hebben ook al vleesvervangers geprobeerd, nepgehakt en nepkip en dat is niet bepaald een succes. We eten al behoorlijk veel vegetarisch (wel vis) en mijn man vindt dat wel best maar wil toch een keer of 2 in de week ook wel een gerecht met gehakt of iets dergelijks er doorheen. Iemand uit een gezin waar gedeeltelijk vlees wordt gegeten die ervaringen kan delen? Ik zit eraan te denken om dan af en toe vlees te eten omdat het makkelijker is maar het staat me momenteel zo behoorlijk tegen
Mijn man eet al zolang we samen zijn vegetarisch. Wij ook veel, maar niet altijd. Het is wel wat ingewikkelder om twee versies van eenzelfde gerecht op tafel te zetten, maar niet onmogelijk. Stamppot doe ik vegetarische rookworst en gewone, en eventueel alles in 2 pannen mixen. Gehakt eten we vrijwel nooit, maar ik heb gister bijvoorbeeld wel lasagna gemaakt met vegetarisch gehakt.quote:Op maandag 19 september 2022 13:16 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
producten van de vegetarische slager zijn erg goed, en sommige (zoals bijv de kipstukjes) echt amper van daadwerkelijke kip te onderscheiden.
mijn vriend was acht jaar vegetarier (van de twaalf die we samen zijn) wij aten maaltijden waar ik voorheen iets van gehakt oid doorheen deed (zoals pasta) vaak volledig vegetarisch of dan bijv met los uitgebakken spekjes of chorizo erbij voor mij.
bij stamppot een rookworstje en een kaasburger. En in roerbakgerechten lekker cashewnoten ipv kipfilet (is tegenwoordig zelfs n stuk goedkoper ook)
Ik moet zeggen dat dat wel 1 van de grote voordelen is van verhuizen van een artistiek kneuterwijkje in de stad naar een suffig niksdorp. Niemand heeft het meer over al die interessante culturele superavonturen en alle fantastisch antroposofische levensovertuigingen. Hier kijken ze gewoon voetbal en zitten alle meisjes op streetdance. Ik voel zo veel minder druk. Hier ben ik bijna de rare intellectueel omdat ik veel boeken heb (stephen king dus, en terry pratchettquote:Op maandag 19 september 2022 13:20 schreef exode het volgende:
En naar mijn cluppie gaan, daar zing ik ook mee, telt dat als cultureel verantwoord zijn?
Ik moet een beetje gniffelen zonder dat ik iemand tegen zijn hoofd wil stoten. Mijn schoonmoeder vind ons echt onderontwikkeld omdat wij dus geen musea bezoeken en niet naar ingewikkelde dansvoorstellingen gaan.
Voetbal is voor barbaren en dat B op scouting zit en niet op muziekles of zo, is nog net geen kindermishandeling in haar ogen.
Jaren geleden waren we (verloofde en ik dus) weer eens naar Madrid geweest (na Londen en NY echt onze favo stad). De eerste vraag was of we nog naar een museum waren geweest. Ja vertelden we naar Museo del Jamon. Dat dit een slager was met bar hebben we haar nooit verteld.
/Einde schoonmoeder bash.
Etenquote:Op maandag 19 september 2022 13:10 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik luister inderdaad eigenlijk nooit bewust muziek. Ik heb ook het liefst geen radio aan op het werk en gelukkig is dat ieder voor zich. In de auto heb ik de autoradio wel aan hoor, haha.
Ik kan het wel waarderen hoor, als iemand of een groep goed kan zingen en ik heb ook wel wat favoriete liedjes enzo, maar ik zoek het niet op in de zin van naar een concert of optreden gaan (en betaal er dus ook niet voor).
Wat ik leuk vind om te doen? Eten.![]()
Bowlen vind ik ook leuk. Eten. Bingo. Eten. Bioscoop ook wel, al kan dat ook net zo prima thuis.
En eten. En gewoon met vriendinnen wijn drinken en kletsen. En hapjes eten.
Ik hoef ook niet perse avondjes uit ofzo.
Ik woon dan wel in de Randstad maar het dichtbijzijnde theater is met het OV een reis van minstens 45 minuten.quote:Op maandag 19 september 2022 14:08 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat dat wel 1 van de grote voordelen is van verhuizen van een artistiek kneuterwijkje in de stad naar een suffig niksdorp. Niemand heeft het meer over al die interessante culturele superavonturen en alle fantastisch antroposofische levensovertuigingen. Hier kijken ze gewoon voetbal en zitten alle meisjes op streetdance. Ik voel zo veel minder druk. Hier ben ik bijna de rare intellectueel omdat ik veel boeken heb (stephen king dus, en terry pratchett)
+1. Ik vind het hele idee achter musicals verschrikkelijk. Heb dus ook niets met series als Glee bijvoorbeeld.quote:Op maandag 19 september 2022 12:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Toch kan het best zijn natuurlijk dat je er niet van houdt als mensen zingend op een podium een verhaal vertellen. Toch wel de basis van musical.
Ik vind er ook geen hol aan. In tegenstelling tot met eten vind ik het bij dit soort dingen ook echt niet de moeite om te blijven proberen. Been there, done that, zo veel andere dingen die leuker zijn.
wij ookquote:Op maandag 19 september 2022 14:41 schreef lunapuella het volgende:
Ik hou ook heel erg van musea trouwens, wij nemen de kinderen eigenlijk elke vakantie ook wel mee naar een museum. Wij zijn die intellectuele nerds ja.
Schilderijen doen we ook wel, maar daarbij hoeven ze van ons niet stil te zijn hoor. Kijken doe je toch niet met je oren.quote:Op maandag 19 september 2022 14:49 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wij ookwij gaan vaak ook wel naar minstens een museum als we met de kinderen op vakantie zijn. bij voorkeur wel iets als een natuurhistorisch museum of iets met wetenschap of proefjes ofzo. ze hoeven van mij geen schilderijen te kijken en stil te zijn (alsof ze dat zouden kunnen
)
Ja he daar gaat mijn kans om beledigd te zijnquote:Op maandag 19 september 2022 14:55 schreef SQ het volgende:
Ik vind musea ook heel leuk en ook wel andere culturele dingen. Ik vind het alleen niet méér dan leuk en ik voel ik weinig behoefte om er continu mee te koop te lopen.
Maar goed, zie hier ook de reden waarom ik geen social media meer doe
Disclaimer: ik zeg niet dat jullie er constant mee te koop lopen, voordat ik weer op tenen sta
Ik ben vooral allergisch voor mensen die zichzelf verheven voelen omdat ze dus hun kinderen heel cultureel opvoeden.quote:Op maandag 19 september 2022 14:55 schreef SQ het volgende:
Ik vind musea ook heel leuk en ook wel andere culturele dingen. Ik vind het alleen niet méér dan leuk en ik voel ik weinig behoefte om er continu mee te koop te lopen.
Maar goed, zie hier ook de reden waarom ik geen social media meer doe
Disclaimer: ik zeg niet dat jullie er constant mee te koop lopen, voordat ik weer op tenen sta
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |