abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206185500
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 00:46 schreef ootjekatootje het volgende:

En we krijgen een houtkachel.

ik ruik ze overal tegenwoordig.. lijkt me wel slecht voor het milieu. en smog in de steden, met alle gezonhiedsschade die daarbij hoort.
pi_206185541
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 06:39 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat is dus lastig. Mijn vriend werkt 32u pw thuis, achter de pc. Die kan niet zomaar even iets gaan doen tussendoor.
Voor zulke situaties helpt het energie besparen als je die werkplek in een relatief kleine ruinte inricht en daar wanneer nodig gebruik gaat maken van een airco om te verwarmen of van een klein infrarood paneel.

Ten eerste zorgt de Pc + persoon al voor een merkbaar warmte-effect in een kleine ruimte en als je dan toch moet verwarmen is een kleine ruimte verwarmen natuurlijk veel goedkoper dan de hele woonkamer of zelfs het hele huis met de cv te verwarmen.

Een andere oplossing kan zijn om een zone-regeling (slimme thermostaatknoppen) op je radiatoren te installeren. Daarmee kun je op elk moment van de dag per ruimte de temperatuur via de bestaande radiatoren regelen. En dus ook weer alléén de werkkamer verwarmen als je thuiswerkt en er verder niemand in huis aanwezig is.
pi_206185628
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 06:39 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat is dus lastig. Mijn vriend werkt 32u pw thuis, achter de pc. Die kan niet zomaar even iets gaan doen tussendoor.
Mijn man werkt 38 uur thuis, die heeft daar dus geen last van. Het is echt een stuk gewenning.
pi_206185638
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 07:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik ruik ze overal tegenwoordig.. lijkt me wel slecht voor het milieu. en smog in de steden, met alle gezonhiedsschade die daarbij hoort.
Ik woon niet in de stad, en er is een Europees certificaat uitgegeven voor houtkachels in 2022.
Klachten kunnen dus naar Brussel.
pi_206185680
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 08:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik woon niet in de stad, en er is een Europees certificaat uitgegeven voor houtkachels in 2022.
Dat gezeik op houtkachels, mag het niet horen
Vakman pur sang
pi_206185750
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb deze hangen, al ruim 25 jaar blij mee. Toen de hoogte bepaald moest worden heb ik er een dekbed aan gehangen voor hoogte. En er staat een krukje bij want ik ben maar een ukkie. Er kan een hoeslaken, dekbed, 2 kussenslopen aan en ook de rest van de was.
https://www.bol.com/nl/nl(...)vCEA8TxoCEX8QAvD_BwE
Oh dat ziet er wel goed uit, ik ben ook nog zoekende naar iets voor op de nieuwe zolder, ik heb daar geen deur om beddegoed overheen te hangen zoals in het huidige huis.
Ik stond vrijdag in de ‘tuin’ van het nieuwe huis en denk dat ik op die plek helemaal achterin de droogmolen neerzet, ik ving er veel wind.
pi_206186155
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 08:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
de klacht gaat naar de gebruiker, jij in dit geval.
kennelijk kost het je nog niks, zoals de energie crisis.. dus doe je er niets aan.
pi_206186230
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 09:30 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
de klacht gaat naar de gebruiker, jij in dit geval.
kennelijk kost het je nog niks, zoals de energie crisis.. dus doe je er niets aan.
Je kunt klagen wat je wil, het is legaal en kan niet verboden worden door de gemeente.

De energiecrisis raakt iedereen, zie de prijzen in de winkels. Daarnaast wachten we de rekeningen eerst af, aangezien ze nu het voorschot berekenen met de huidige prijzen en we tot augustus ¤0,83 hebben betaald voor ons gas. Eneco heeft aangegeven hier dat de berekeningen inderdaad niet kloppen omdat ze maar kunnen berekenen met een bedrag per jaar. In dit geval nu ¤3,39.

Tot dit tijd blijft de verwarming hier zo lang mogelijk uit.
pi_206186282
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 09:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Je kunt klagen wat je wil, het is legaal en kan niet verboden worden door de gemeente.

Je mag ook elke avond de radio keihard aanzetten. Tot tien uur is dat niet verboden. Maar ook daar maak je geen vrienden mee.
pi_206186301
quote:

[..]

De energiecrisis raakt iedereen, zie de prijzen in de winkels. Daarnaast wachten we de rekeningen eerst af, aangezien ze nu het voorschot berekenen met de huidige prijzen en we tot augustus ¤0,83 hebben betaald voor ons gas. Eneco heeft aangegeven hier dat de berekeningen inderdaad niet kloppen omdat ze maar kunnen berekenen met een bedrag per jaar. In dit geval nu ¤3,39.

Tot dit tijd blijft de verwarming hier zo lang mogelijk uit.
t is meer een gewetens klacht. omdat zo'n houtkachel vervuild.
koop dat een elektrisch kacheltje ofzo, denk ik dan.
ht is maar een kachekltje, natuurliojk. maar bedenk wel, dat bv in china, war ze de ergste smog ter wereld hebben elke winter in de steden, dat die smog vrijwel 100% wordt veroorzaakt door het stoken van houtkachels. zoveel impact heeft dat dus.
en als hier in de straat een van die kachels brand, stinkt het nog 3 straten verderop.
pi_206186310
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 09:45 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Je mag ook elke avond de radio keihard aanzetten. Tot tien uur is dat niet verboden. Maar ook daar maak je geen vrienden mee.
Iedereen hier in de straat heeft een houtkachel of een paletkachel. We wonen dan ook niet in dichtbevolkt gebied. Ik verwacht om die reden dan ook geen klachten.
pi_206186340
Heerlijk…buiten wonen in een dorp.
Frisse lucht. Oh wacht: ramen en deuren dicht: …zomers moet de barbecue aan ( óf allemaal tegelijk óf achter elkaar) en ‘s winters gezellig de houtkachel aan.
En de Schroeilucht hangt op de slaapkamer.
  maandag 3 oktober 2022 @ 09:57:14 #238
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206186393
quote:
Je kunt klagen wat je wil, het is legaal
Niet per definitie: dat is afhankelijk van hoeveel overlast jij met jouw houtkacheltje veroorzaakt. Daar valt nog wel e.e.a. op af te dingen dus. Daarnaast kan iets wat legaal is nog steeds asociaal zijn.
Huilen dan.
pi_206186394
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 09:52 schreef AnneX het volgende:
Heerlijk…buiten wonen in een dorp.
Frisse lucht. Oh wacht: ramen en deuren dicht: …zomers moet de barbecue aan ( óf allemaal tegelijk óf achter elkaar) en ‘s winters gezellig de houtkachel aan.
En de Schroeilucht hangt op de slaapkamer.
Hoe kom je daar nu bij? De houtkachel voldoet aan de laatste Europese eisen en de filters idem. Daarnaast ervaar ik geen overlast van anderen die hun houtkachel of bbq gebruiken.
pi_206187513
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 09:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Hoe kom je daar nu bij? De houtkachel voldoet aan de laatste Europese eisen en de filters idem. Daarnaast ervaar ik geen overlast van anderen die hun houtkachel of bbq gebruiken.
ja als je rookt heb je ook geen last van rokers..
  Moderator maandag 3 oktober 2022 @ 12:51:12 #241
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_206188300
Toch apart dat we hier altijd op één of andere manier weer terugkomen op discussies van houtkachels.

Of je nou voor of tegen bent.

Laten we dat gewoon eens niet doen, dit topic is daarvoor gewoon niet de plek.
  Moderator maandag 3 oktober 2022 @ 13:13:08 #242
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206188564
Qua grootverbruikers momenteel de droger in gebruik, samen met wat (sluip)verbruik van andere apparatuur (ook dat wat niét gemonitord wordt), en nog steeds ruim 3 kW aan het terug leveren *O* oftewel, het huis draait gratis and then some ^O^

[i]Breitling - Instruments for Professionals[/i]
  Moderator maandag 3 oktober 2022 @ 13:22:08 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206188664
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 00:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dit doen wij dus ook, en na twee weken 17/17,5 binnen hoeft die kachel hier niet op 19 graden.

Succes! Je went eraan, en gewoon ff bewegen als je het koud hebt. Vest aan, ff de was doen en vervolgens zelfs vest uit.
Als ik het koud heb doe ik eerst sloffen en een badjas aan. Als het dan nog steeds koud is gaat de verwarming aan, het moet wel leuk blijven. Ik werk thuis en heb al last van mijn gewrichten, kou helpt niet mee.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_206191076
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:22 schreef MaJo het volgende:

[..]
Als ik het koud heb doe ik eerst sloffen en een badjas aan. Als het dan nog steeds koud is gaat de verwarming aan, het moet wel leuk blijven. Ik werk thuis en heb al last van mijn gewrichten, kou helpt niet mee.
Geheel mee eens dat je begint met wat extra kleding maar het moet uiteindelijk wel leuk blijven. Dingen niet kunnen doen omdat je stijver wordt van kou is niet de bedoeling natuurlijk.

Kennelijk begin ik meestal pas de tweede helft van oktober met stoken. Soms vanwege de temperatuur maar vaak ook omdat het huis anders vochtig wordt. Soms heb ik wel dat als ik een deel van de avond niet thuis ben dat ik daarna toch maar meteen naar bed ga, dan hoeft de kachel niet aan.
  Behulpzaamste user 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 22:08:08 #245
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_206194440
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:22 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ken je stoov ?
hier denk ik nog even over na ......
  Moderator maandag 3 oktober 2022 @ 22:10:38 #246
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206194488
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 22:08 schreef maily het volgende:

[..]
Ken je stoov ?
Nee, maar ik wil het nu wel O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_206194946
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 22:10 schreef MaJo het volgende:

[..]
Nee, maar ik wil het nu wel O+
Ik heb vorige maand een elektrische bovendeken gekocht voor 70 euro, maar nog niet hoeven gebruiken. Zoek ik m nu op bij bol is die nu 120 euro :o
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator maandag 3 oktober 2022 @ 22:56:14 #248
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206195015
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 22:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb vorige maand een elektrische bovendeken gekocht voor 70 euro, maar nog niet hoeven gebruiken. Zoek ik m nu op bij bol is die nu 120 euro :o
Wow, dat is absurd!

Hoewel ik echt houdt van warme dekentjes, openhaard, kruiken etc vind ik een elektrische deken voor op bed weer niks. Ik hou van diep onder de dekens kruipen maar die warmte in bed trek ik gek genoeg heel slecht :?
pi_206195058
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 22:56 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wow, dat is absurd!

Hoewel ik echt houdt van warme dekentjes, openhaard, kruiken etc vind ik een elektrische deken voor op bed weer niks. Ik hou van diep onder de dekens kruipen maar die warmte in bed trek ik gek genoeg heel slecht :?
Dit is dus niet zo’n ding voor bed, maar eigenlijk een plaid/fleecedeken met verwarmingselementen erin
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 3 oktober 2022 @ 23:12:46 #250
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_206195201
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 23:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dit is dus niet zo’n ding voor bed, maar eigenlijk een plaid/fleecedeken met verwarmingselementen erin
gewoon een snuggie gekruist met een elektrische deken
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')