abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206181413
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 18:36 schreef monkyyy het volgende:
Vanmiddag mijn buurvrouw geholpen om radiator folie te plakken. Heeft dat nou echt zin? Dus dat spul dat je niet op de muur plakt, maar echt op de radiator
He? :')
Vakman pur sang
  Behulpzaamste user 2022 zondag 2 oktober 2022 @ 19:02:06 #202
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_206181428
hier denk ik nog even over na ......
  Behulpzaamste user 2022 zondag 2 oktober 2022 @ 19:03:06 #203
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_206181436
Ik las van de week ook iets over huishoudfolie; om op het kozijn te plakken bij enkel glas
https://www.milieucentraa(...)%20vierkante%20meter.
hier denk ik nog even over na ......
  zondag 2 oktober 2022 @ 19:05:24 #204
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_206181457
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_206181570
quote:
Vanmiddag mijn buurvrouw geholpen om radiator folie te plakken. Heeft dat nou echt zin? Dus dat spul dat je niet op de muur plakt, maar echt op de radiator
De folie zorgt dat de muur minder warm wordt. Als je de folie echter op de radiator 'plakt' dan kan die radiator minder warmte kwijt dus zal die voor het zelfde effect iets warmer moeten worden.

In die zin ben ik zelf meer voorstander van belletjesplastic met metaalfoliecoating op de muur. Dan wordt de muur ook niet meer echt warm maar kan de radiator wel beter convectiewarmte kwijt aan de achterkant. De belletjesfolie aan de muur moet voor het mooie wel doorlopen tot en met de onderzijde van de vensterbank en dat staat natuurlijk iets minder mooi.

Tonzon heeft altijd van die dingen die het theoretisch het wel doen maar bij een beetje onzorgvuldig aanbrengen weinig uithaalt. Koop gewoon lekker goedkoop bouwmarktspul voor dit soort klussen.
pi_206181591
quote:
Heb dit vorige maand ook geplaatst bij ons.
Of het echt helpt geen flauw idee, maar met de huidige prijzen helpen alle beetjes
pi_206181633
quote:
Nee, natuurlijk helpt dat niks.
Klein beetje stralingswarmte wat tegen de muur wordt opgenomen wordt wellicht 1% verminderd.
Je zult dan ook geen winst zien in je gasverbruik als je hetzelfde stookt.
Vakman pur sang
pi_206181833
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 19:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk helpt dat niks.
Klein beetje stralingswarmte wat tegen de muur wordt opgenomen wordt wellicht 1% verminderd.
Je zult dan ook geen winst zien in je gasverbruik als je hetzelfde stookt.
Bij een slecht/niet geïsoleerde muur en hoge temperaturen van de radiatoren kan dit echt wel wat besparen. Zonder folie kan de muur achter een radiator echt flink opwarmen en bij slechte isolatie verdwijnt een groot deel van die warmte direct naar buiten toe. Bij mijn vorige woning was de muur in mijn gang gewoon warm op de plek waar aan de andere kant de radiator van de buren hing.
Met folie de opwarming van een ongeisoleerde muur sterk verminderen zorgt simpelweg ook voor een sterke vermindering van warmte-uitstraling aan de 'koude' kant.

Bij een redelijk tot goed geïsoleerde muur helpt de folie niet veel. Je warmt dan zonder folie weliswaar de muur op met je radiatoren, maar de isolatie in de muur voorkomt dat je die warmte aan de 'koude' kant kwijtraakt. Het grootste deel van de warmte zal dus weer naar de kamer toe uitstralen als de radiatoren is afgekoeld.
pi_206181992
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 19:36 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Bij een slecht/niet geïsoleerde muur en hoge temperaturen van de radiatoren kan dit echt wel wat besparen. Zonder folie kan de muur achter een radiator echt flink opwarmen en bij slechte isolatie verdwijnt een groot deel van die warmte direct naar buiten toe. Bij mijn vorige woning was de muur in mijn gang gewoon warm op de plek waar aan de andere kant de radiator van de buren hing.
Met folie de opwarming van een ongeisoleerde muur sterk verminderen zorgt simpelweg ook voor een sterke vermindering van warmte-uitstraling aan de 'koude' kant.

Bij een redelijk tot goed geïsoleerde muur helpt de folie niet veel. Je warmt dan zonder folie weliswaar de muur op met je radiatoren, maar de isolatie in de muur voorkomt dat je die warmte aan de 'koude' kant kwijtraakt. Het grootste deel van de warmte zal dus weer naar de kamer toe uitstralen als de radiatoren is afgekoeld.
Ja de vraag ik hoeveel van de straling wordt beperkt door een laagje van 0,5um alufolie?

Vragen ze ook nog een paar tientjes voor.

Pak dan een pir plaat die je ertussen schuift. Veel goedkoper ook nog.
Vakman pur sang
pi_206182172
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 19:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja de vraag ik hoeveel van de straling wordt beperkt door een laagje van 0,5um alufolie?

Vragen ze ook nog een paar tientjes voor.

Pak dan een pir plaat die je ertussen schuift. Veel goedkoper ook nog.
Of deze.
https://www.gamma.nl/asso(...)eter-3-6m2/p/B628368
Kan je minimaal twee radiatoren mee doen.
pi_206182666
Wij gaan ook nog radiatordolie plakken op 2 plekken waar de muur altijd heel koud is. Ligt al klaar, alleen nog geen tijd gehad.

Ik merkte dit weekend wel hoe groot de verschillen tussen huizen kunnen zijn. Wij hebben al best wat geïnvesteerd in isoleren, maar moesten afgelopen week toch de verwarming al een beetje aanzetten (en was het nog fris) Dit weekend kwamen we bij iemand en daar was het heerlijk, terwijl die nog helemaal niet gestookt hadden. Zij hebben grote ramen op het zuiden, wij geen.
  zondag 2 oktober 2022 @ 21:45:43 #212
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_206183708
Ik ben sinds vandaag aan het testen met het beddengoed binnen drogen in plaats van in de droger. In de zomer gaat het naar buiten maar in de winter uiteraard niet. Ik heb geen geschikt trapgat en weinig deuren (wel schuifdeuren) dus ik moet wat puzzelen. Maar het is gelukt, dat bespaarde me 2,7 kwh a 48 cent ^O^
Spoilers!
pi_206184375
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben sinds vandaag aan het testen met het beddengoed binnen drogen in plaats van in de droger. In de zomer gaat het naar buiten maar in de winter uiteraard niet. Ik heb geen geschikt trapgat en weinig deuren (wel schuifdeuren) dus ik moet wat puzzelen. Maar het is gelukt, dat bespaarde me 2,7 kwh a 48 cent ^O^
Ik heb deze hangen, al ruim 25 jaar blij mee. Toen de hoogte bepaald moest worden heb ik er een dekbed aan gehangen voor hoogte. En er staat een krukje bij want ik ben maar een ukkie. Er kan een hoeslaken, dekbed, 2 kussenslopen aan en ook de rest van de was.
https://www.bol.com/nl/nl(...)vCEA8TxoCEX8QAvD_BwE
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 2 oktober 2022 @ 22:41:44 #214
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_206184436
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb deze hangen, al ruim 25 jaar blij mee. Toen de hoogte bepaald moest worden heb ik er een dekbed aan gehangen voor hoogte. En er staat een krukje bij want ik ben maar een ukkie. Er kan een hoeslaken, dekbed, 2 kussenslopen aan en ook de rest van de was.
https://www.bol.com/nl/nl(...)vCEA8TxoCEX8QAvD_BwE
Ik kan echt nergens een wandrek kwijt helaas. Of welk ander rek dan ook naast de twee verplaatsbare.

Ik kwam precies uit met de deuren en rekken vandaag. Ik heb de deur van de badkamer niet gebruikt. Daar komt zo veel kou uit dat het juist weer extra aan verwarming kost als die deur open moet omdat er iets overheen hangt :D
Spoilers!
pi_206184542
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik kan echt nergens een wandrek kwijt helaas. Of welk ander rek dan ook naast de twee verplaatsbare.

Ik kwam precies uit met de deuren en rekken vandaag. Ik heb de deur van de badkamer niet gebruikt. Daar komt zo veel kou uit dat het juist weer extra aan verwarming kost als die deur open moet omdat er iets overheen hangt :D
Da’s jammer. Het is echt een ideaal ding
We have far more in common than that which devides us..
pi_206184555
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben sinds vandaag aan het testen met het beddengoed binnen drogen in plaats van in de droger. In de zomer gaat het naar buiten maar in de winter uiteraard niet
Als het niet regent kun je prima je was buiten drogen in de winter. Als het vriesweer is gaat het drogen ook nog redelijk snel.
  zondag 2 oktober 2022 @ 22:56:07 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206184603
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Op zo’n droogtoren kan ik beddengoed wel kwijt. De tweepersoons dekbedhoes gooi ik er als laatste overheen

The love you take is equal to the love you make.
  zondag 2 oktober 2022 @ 23:03:26 #218
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_206184686
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:50 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Als het niet regent kun je prima je was buiten drogen in de winter. Als het vriesweer is gaat het drogen ook nog redelijk snel.
Dat wil ik ook vaker gaan doen deze winter. De droogmolen heeft sinds 2 maanden eindelijk zijn definitieve en makkelijk bereikbare plaats. Ik maak er nu al veel vaker gebruik van.
Spoilers!
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 23:54:12 #219
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206185076
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 23:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat wil ik ook vaker gaan doen deze winter. De droogmolen heeft sinds 2 maanden eindelijk zijn definitieve en makkelijk bereikbare plaats. Ik maak er nu al veel vaker gebruik van.
Ik heb een normaal droogrek, dat staat in de zomer buiten, maar we hebben het nu in de bijkeuken gehad. 2x gebruikt nu, maar het duurt best lang om te drogen. Om reguliere was te drogen die in de droger mag gaat dat rek in de winter geen vervanger zijn, maar voor de dingen die niet in de droger mogen kan het wel.

Vandaag 2 machines gewassen en 2 keer de droger aan gehad. Wasmachine heeft 2,58 kWh verbruikt en de droger 1,39 kWh. Totale kosten komen dan op 55ct en 30ct maakt 85ct. In realiteit was het zonne-energie dus kosten 0. Wel fijn dat de wasmachine bij het eco programma minder nat is dan bij het 1.5 uur programma. Daardoor hoeft de droger minder lang te drogen. Die begint op 2u32m maar is veel sneller klaar. Scheelt ook weer. :)
[i]Breitling - Instruments for Professionals[/i]
  Moderator maandag 3 oktober 2022 @ 00:01:06 #220
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206185115
Gisteren en vandaag was het dusdanig warm dat het binnen netjes 20 graden bleef, geen kachel nodig gehad dus *O* De komende week wordt het ook lekker weer, proberen de kachel uit te laten dus ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_206185247
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:31 schreef Hupje het volgende:
Wij gaan ook nog radiatordolie plakken op 2 plekken waar de muur altijd heel koud is. Ligt al klaar, alleen nog geen tijd gehad.

Ik merkte dit weekend wel hoe groot de verschillen tussen huizen kunnen zijn. Wij hebben al best wat geïnvesteerd in isoleren, maar moesten afgelopen week toch de verwarming al een beetje aanzetten (en was het nog fris) Dit weekend kwamen we bij iemand en daar was het heerlijk, terwijl die nog helemaal niet gestookt hadden. Zij hebben grote ramen op het zuiden, wij geen.
Wij wonen in een groot oud huis uit 1850, na een expert over de vloer te hebben gehad tot de conclusie gekomen dat wij het ouderwets gaan doen. De basis van het huis (330m2) is nooit veranderd.

We gaan deuren plaatsen voor het trappengat, dat gaat echt veel schelen. De kids hebben allemaal nieuwe dekens en dikke sloffen. Mochten ze het koud krijgen, ze hebben allemaal een rubberen kruik.

En we krijgen een houtkachel.

Maar tot op heden is hier de cv nog niet aan geweest, en het is nu 17,5 graden. Je went er echt aan. En op het moment dat ik het koud krijg, dan ga ik ff wat fysieks doen.
pi_206185251
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 00:01 schreef MaJo het volgende:
Gisteren en vandaag was het dusdanig warm dat het binnen netjes 20 graden bleef, geen kachel nodig gehad dus *O* De komende week wordt het ook lekker weer, proberen de kachel uit te laten dus ^O^
Dit doen wij dus ook, en na twee weken 17/17,5 binnen hoeft die kachel hier niet op 19 graden.

Succes! Je went eraan, en gewoon ff bewegen als je het koud hebt. Vest aan, ff de was doen en vervolgens zelfs vest uit.
pi_206185415
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 00:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar tot op heden is hier de cv nog niet aan geweest, en het is nu 17,5 graden. Je went er echt aan. En op het moment dat ik het koud krijg, dan ga ik ff wat fysieks doen.
Dat is dus lastig. Mijn vriend werkt 32u pw thuis, achter de pc. Die kan niet zomaar even iets gaan doen tussendoor.
pi_206185420
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 06:39 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat is dus lastig. Mijn vriend werkt 32u pw thuis, achter de pc. Die kan niet zomaar even iets gaan doen tussendoor.
4 volle dagen (4x8u??) achter je pc zitten is zelfs bij 25 graden niet gezond. Ook dan beter om tussendoor wat fysieks te doen.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_206185440
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 06:43 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
4 volle dagen (4x8u??) achter je pc zitten is zelfs bij 25 graden niet gezond. Ook dan beter om tussendoor wat fysieks te doen.
Dat doet hij natuurlijk ook, maar hij kan niet altijd weg bij de pc op het moment dat hij het koud heeft, dat bedoel ik.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')