Ik stel voor dat NATO Ukraine binnen gaat om de strijdende partijen te kalmeren om verdere ellende te voorkomen.quote:Op woensdag 14 september 2022 22:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat? Je wil dat de NAVO militair gaat ingrijpen?
Het is brrrt tijd!quote:Op woensdag 14 september 2022 22:43 schreef polderturk het volgende:
Dit is of heel dom van Rusland, of ze gaan Oekrane verlaten.
[ twitter ]
Hoe meer wapens des te sneller zijn de Russen weg des te minder burgerdoden.quote:Op woensdag 14 september 2022 22:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat lijkt me onzin gezien het gigantische succes van afgelopen dagen. Dat land zit al stamp en stampvol met meer dan genoeg wapens. Dat lijstje van Zelensky was echt zwaar overdreven.
quote:Op woensdag 14 september 2022 22:21 schreef Perrin het volgende:
Ook even buiten het meme topic
[ afbeelding ]
Omdat het een totaal uitgeholde facade van een voormalig groot rijk is, gerund door geldbeluste boeven en opgezweept door bloeddorstige imperialisten. En die maken domme keuzes.quote:Op woensdag 14 september 2022 23:06 schreef capricia het volgende:
Dit verbaasd me eigenlijk nog het meest. Rusland had alles kunnen hebben. Waarom in vredesnaam?
[ twitter ]
Ze gaan Ukraine niet verlaten maar zich focussen op het behouden van de in 2014 gestolen gebieden: Crimea en Donbas en het gebied dat nodig is om de Kerch brug buiten bereik van HIMARS te houden.quote:Op woensdag 14 september 2022 22:43 schreef polderturk het volgende:
Dit is of heel dom van Rusland, of ze gaan Oekrane verlaten.
[ twitter ]
Dat rommelt daar nu ook, nu de Russische beer op sterven ligt.quote:
Straks ookquote:Op woensdag 14 september 2022 23:09 schreef Aether het volgende:
Barzelona
https://redd.it/xe9xxh
[ afbeelding ]
Nee dat volgt daar niet uit...quote:Op woensdag 14 september 2022 22:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan kunnen we dus net zo goed escaleren.
Denk dat China of Turkije beter kan onderhandelen voor een vredesmissie daar. Zeker niet de NAVO.quote:Op woensdag 14 september 2022 22:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik stel voor dat NATO Ukraine binnen gaat om de strijdende partijen te kalmeren om verdere ellende te voorkomen.
Ja, niemand weet het. Het is zo vreemd.quote:Op woensdag 14 september 2022 23:06 schreef capricia het volgende:
Dit verbaasd me eigenlijk nog het meest. Rusland had alles kunnen hebben. Waarom in vredesnaam?
[ twitter ]
Rusland is een gangsterstaat waar een honderdtal maffioso de boel runnen. De Putin-kliek bestaat uit laagopgeleide, agressie en emotionele gangsters die meer macht hebben dan ze ooit konden dromen op basis van hun intellect.quote:Op woensdag 14 september 2022 23:06 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Is toch helemaal niet bevestigd?quote:Op woensdag 14 september 2022 23:12 schreef VersKers het volgende:
Een poging tot aanslag op putin gepleegd?
Vladimir Putin's limo 'attacked in assassination attempt' amid Ukraine war
https://www.mirror.co.uk/(...)sassination-27993499
quote:Op woensdag 14 september 2022 23:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is toch helemaal niet bevestigd?
Gerucht kwam als eerst van een onbetrouwbare twitteraar. Zie boven.quote:Op woensdag 14 september 2022 23:24 schreef quirina het volgende:
Ze bevestigen nooit aanslagen op Putin.
Er zijn meerdere aanslagen geprobeerd op Putin maar dat is nooit of pas veel later gemeld.quote:Op woensdag 14 september 2022 23:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gerucht kwam als eerst van een onbetrouwbare twitteraar. Zie boven.
Dit is een lulverhaalquote:Op woensdag 14 september 2022 23:27 schreef quirina het volgende:
[..]
Er zijn meerdere aanslagen geprobeerd op Putin maar dat is nooit of pas veel later gemeld.
Die man is zo goed beveiligd.
De bomaanslag met de ambulance bedoel ik. Dat is een lulverhaal. Of heb jij een betere bron dan dat ene twitteraccount?quote:
Turkeije is Navo.quote:Op woensdag 14 september 2022 23:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat China of Turkije beter kan onderhandelen voor een vredesmissie daar. Zeker niet de NAVO.
Vredesmissie?quote:Op woensdag 14 september 2022 23:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat China of Turkije beter kan onderhandelen voor een vredesmissie daar. Zeker niet de NAVO.
Hadden ze maar star wars moeten kijkenquote:
Yups:quote:Op woensdag 14 september 2022 23:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Er zou een dam bij Krivoy Rug geraakt zijn door Russische raketten en nu water doorlaten?
Je onderschat totaal hoeveel er doorheen gejaagd wordt.quote:Op woensdag 14 september 2022 22:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat lijkt me onzin gezien het gigantische succes van afgelopen dagen. Dat land zit al stamp en stampvol met meer dan genoeg wapens. Dat lijstje van Zelensky was echt zwaar overdreven.
Ja het fascisme is daar nog alive and kicking.quote:
Dat was zo een stomme scene.quote:Op woensdag 14 september 2022 23:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hadden ze maar star wars moeten kijken
En China staat in voor de veiligheid van Kazachstan:quote:Op woensdag 14 september 2022 23:37 schreef Starhopper het volgende:
Kazachstan gaat CSTO verlatenEn de rest van die landen is met elkaar in oorlog
[ twitter ]
Damn what a messquote:Op donderdag 15 september 2022 00:47 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Een twitterdraadje van ChrisO over de leugens binnen het Russische leger en wat voor gevolgen dat geeft. Heeft vooral te maken met de corruptie.
Ik snapte ook al niet wat die Russen aan het doen waren !quote:Op donderdag 15 september 2022 00:55 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat was zo een stomme scene.
Waarom duwde Anakin hem niet met een force push? Of waarom sprong hij niet 100 m verderop? Of waarom ging hij niet met telekinese lava op Kenobi gooien?
Chauffeur ook maar even wisselen voor de zekerheidquote:Op donderdag 15 september 2022 00:50 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Zelensky heeft blijkbaar een auto-ongeluk gehad.
Russian army = Fake armyquote:Op donderdag 15 september 2022 00:47 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Een twitterdraadje van ChrisO over de leugens binnen het Russische leger en wat voor gevolgen dat geeft. Heeft vooral te maken met de corruptie.
"According to former Russian air force lieutenant Gleb Irisov, commanders hold fewer exercises than they are supposed to and disguise the true number, so that they can steal the resources budgeted for them."quote:Op donderdag 15 september 2022 00:47 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Iets met olie en vuur.quote:Op woensdag 14 september 2022 21:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom zou dat een provocatie zijn? Willen de Russen alleen door goede oude Sovjet-tanks aan gort geschoten worden?
Wat vind je dan van opmerkingen dat alle Russen schoften zijn en moeten bloeden?quote:Op woensdag 14 september 2022 21:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik spreek dagelijks met een Rus rond de 30 die geboren is in een gat met 4 straten en 5 schuren. Maar het gaat zelden tot nooit over de oorlog. Die jongen schaamt de oren van zijn kop over wat er gebeurd en hierover hebben is bijzonder pijnlijk voor hem.
Maar wel mooi dat Putin zijn oorlog gesupport wordt door mensen die hier in het verdorven westen geboren en opgegroeid zijn.
De Britten zijn vanaf dag 1 gelijk hard erin gegaan ja. Wellicht iets met historie te maken.quote:Op donderdag 15 september 2022 07:54 schreef Jemoederniet het volgende:
Hadden wij ook maar zulke analisten als de Britten![]()
Ik vind de lakse en naeve houding van veel Westerse landen ook irritant.
We doen al wel best veel, maar het is nu echt alle hens aan dek.
Hij zegt o.a.: Europese landen moeten echt beseffen van het nu menens is.
Er wordt wel beloofd, maar nog lang niet alles geleverd. (hij noemt Duitsland)
We moeten de spullen leveren die nodig zijn voor de overwinning.
Niet gaan neuzelen over raketten die maar 70 km ipv 300 km kunnen vliegen.
De Navo moet voorbereid zijn voor het worst-case-scenario, en dat is oorlog met Rusland.
Op dat niveau zitten we nog lang niet.
Ik begrijp de emotiequote:Op donderdag 15 september 2022 08:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat vind je dan van opmerkingen dat alle Russen schoften zijn en moeten bloeden?
Guardian heeft een vergelijkbaar artikel: https://www.theguardian.c(...)ia-local-allies-fleequote:
Ik mis je punt ff.quote:Op donderdag 15 september 2022 08:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat doodknuppelen van jonge zeehondjes puur om de pels. Dat vind ik echt niet kunnen, het gebeurt nog steeds, die lui mogen van mij doodbloeden.
Heb je al een praatje met ze gemaakt? Oekraners zijn toffe mensen jaquote:Op donderdag 15 september 2022 09:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Stond op ADE voorpagina een Oekrans gezin die in ons dorp wonen. De man had gelijk werk bij ons in het dorp (vakman) en de vrouw volgt 18u per dag hier nieuws.
Zijn best prima lui daar.
Of het heeft er vooral mee te maken dat GB niet en Duitsland voor een groot deel afhankelijk is van Russisch gas.quote:Op donderdag 15 september 2022 08:39 schreef Aloulu het volgende:
[..]
De Britten zijn vanaf dag 1 gelijk hard erin gegaan ja. Wellicht iets met historie te maken.
Zonder de steun van de US had dit conflict er heeeel anders uit gezien. Europa heeft gewoon qua wapens niet genoeg voor handen om een eventuele grote conventionele oorlog tegen Rusland aan te gaan. Nu misschien wel nadat blijkt dat de Russen weinig voorstellen en al erg zijn uitgeput maar aan begin van de invasie echt niet. Hopelijk is het een wake up call voor EU-landen om gezamenlijk beleid uiteen te zetten. Men heeft niet onterecht soms veel te zeiken op de geo-politieke rol van de VS maar in dit conflict redden ze zwaar onze ass.
Neuh, bij anderen heb ik dat wel, zoals o.a. Tobias19xx. Maar bij Lospedrosa is dat niet zo.quote:Op donderdag 15 september 2022 09:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je zou bijna jezelf afvragen wie er achter dat account zit, krijg een beetje zo'n denkwolkje dat dat account beheert wordt door een kalende man met een wat ronde kop, die verbeten in hartje Moskou die posts zit uit te typen.
Ik vind het beschieten van die dam eigenlijk een vrij brief om Oekrane te voorzien van spul om die krimbrug om zeep te helpenquote:Op donderdag 15 september 2022 08:58 schreef Jemoederniet het volgende:
O.a. gevechten langs / net over de grens met Rusland
Ook over de Ingulets rivier, die is meters gestegen door de beschadigde dam. Aantal bruggen weggeslagen. Oekrane gebruikte die bij het bruggenhoofd in de Kherson regio, troepen zijn daar nu afgesneden, Russen gaan daar waarschijnlijk aanvallen.
Doe niet zo dom. Je weet zelf ook wel dat dat nooit gaat gebeuren.quote:Op woensdag 14 september 2022 23:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vredesmissie?Gewoon keihard de Russen eruit trappen.
Wat mij betreft verbieden we die Z ook gewoon en behandelen we dat hetzelfde als een hakenkruis of het brengen van de hitlergroet.quote:Op donderdag 15 september 2022 08:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik begrijp de emotie.
Overigens ben ik zelf van mening dat die violen die Barcelona onder kalken met Z'en, de lowlifes die Oekraense vluchtelingen provoceren in Berlijn en de idioten die staan te protesteren in Rusland dat het Westen moest stoppen met leveren van wapens want die arme Russische soldaten sneuvelden met bosjes... Dat die letterlijk mogen bloeden.
Ik denk dat je schrikt hoeveel Russen zich wl achter deze acties scharen. En daar heb ik geen goed woord voor over.
Neu, die trollt gewoon.quote:Op donderdag 15 september 2022 09:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Neuh, bij anderen heb ik dat wel, zoals o.a. Tobias19xx. Maar bij Lospedrosa is dat niet zo.
Jij begint over een vredesmissie. Doe zelf niet zo dom.quote:Op donderdag 15 september 2022 09:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Doe niet zo dom. Je weet zelf ook wel dat dat nooit gaat gebeuren.
Amerikanen en Britten geloven dat militair ingrijpen een rele optie is om een conflict op te lossen.quote:Op donderdag 15 september 2022 08:39 schreef Aloulu het volgende:
[..]
De Britten zijn vanaf dag 1 gelijk hard erin gegaan ja. Wellicht iets met historie te maken.
Zonder de steun van de US had dit conflict er heeeel anders uit gezien. Europa heeft gewoon qua wapens niet genoeg voor handen om een eventuele grote conventionele oorlog tegen Rusland aan te gaan. Nu misschien wel nadat blijkt dat de Russen weinig voorstellen en al erg zijn uitgeput maar aan begin van de invasie echt niet. Hopelijk is het een wake up call voor EU-landen om gezamenlijk beleid uiteen te zetten. Men heeft niet onterecht soms veel te zeiken op de geo-politieke rol van de VS maar in dit conflict redden ze zwaar onze ass.
Historisch gezien is groot Brittanni ook de vijand van rusland/soviet unie. In ieder geval pre WOII.quote:Op donderdag 15 september 2022 09:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Of het heeft er vooral mee te maken dat GB niet en Duitsland voor een groot deel afhankelijk is van Russisch gas.
Neemt niet weg dat Duitsland teveel aan het draaien is.
Ik snap dat hautaine gezeik van Europa op de Amerikanen niet echt; dit is nl. al de derde keer in een eeuw tijd dat ze ons moeten bijstaan in een oorlog omdat wij, Europeanen, eigenlijk maar gewoon een achterlijk volk zijn dat niets liever doet dan om de haverklap eeuwenoude etnische en/of religieuze conflicten opnieuw op laten laaien, oorlogszuchtige dictaturen in het zadel hijsen en in termen van "invloedssferen" en "machtige rijken" blijven denken.quote:Op donderdag 15 september 2022 08:39 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad als zaken die de VS zelf nooit zou doen ja..quote:Op donderdag 15 september 2022 09:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik snap dat hautaine gezeik van Europa op de Amerikanen niet echt; dit is nl. al de derde keer in een eeuw tijd dat ze ons moeten bijstaan in een oorlog omdat wij, Europeanen, eigenlijk maar gewoon een achterlijk volk zijn dat niets liever doet dan om de haverklap eeuwenoude etnische en/of religieuze conflicten opnieuw op laten laaien, oorlogszuchtige dictaturen in het zadel hijsen en in termen van "invloedssferen" en "machtige rijken" blijven denken.
Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 15 september 2022 09:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Doe niet zo dom. Je weet zelf ook wel dat dat nooit gaat gebeuren.
Historisch gezien is bijna iedereen dat.quote:Op donderdag 15 september 2022 09:23 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Historisch gezien is groot Brittanni ook de vijand van rusland/soviet unie. In ieder geval pre WOII.
Met de Amerikanen hadden de Soviets niet zoveel.
begin maar met 100 challengers en 400 warriors danquote:Op donderdag 15 september 2022 07:54 schreef Jemoederniet het volgende:
Hadden wij ook maar zulke analisten als de Britten![]()
Ik vind de lakse en naeve houding van veel Westerse landen ook irritant.
We doen al wel best veel, maar het is nu echt alle hens aan dek.
Hij zegt o.a.: Europese landen moeten echt beseffen van het nu menens is.
Er wordt wel beloofd, maar nog lang niet alles geleverd. (hij noemt Duitsland)
We moeten de spullen leveren die nodig zijn voor de overwinning.
Niet gaan neuzelen over raketten die maar 70 km ipv 300 km kunnen vliegen.
De Navo moet voorbereid zijn voor het worst-case-scenario, en dat is oorlog met Rusland.
Op dat niveau zitten we nog lang niet.
Potemkin legerquote:Op donderdag 15 september 2022 00:47 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Nummer 13 dit jaar, hier een lijstje van de overige 12.quote:Op donderdag 15 september 2022 09:48 schreef YStec het volgende:
Another Putin Ally Dead After ‘Suffocating’ on Business Trip
https://www.yahoo.com/new(...)ating-182142397.html.
Nummertje hoeveel?
NEEEXT!
Met de Fransen was exact hetzelfde na de hand in de Frans Pruisische oorlog van 1870.quote:Op donderdag 15 september 2022 08:06 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Russian army = Fake army![]()
Is bij de Chinezen overigens precies hetzelfde. Ook allemaal nep.
Die hebben ook allerlei quota die naar boven toe gerapporteerd worden.
Helaas kunnen dit soort legers nog steeds gruwelijk veel schade berokkenen.
[ twitter ]
Nummer 13:quote:Op donderdag 15 september 2022 09:48 schreef YStec het volgende:
Another Putin Ally Dead After ‘Suffocating’ on Business Trip
https://www.yahoo.com/new(...)ating-182142397.html.
Nummertje hoeveel?
NEEEXT!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |