Gaat die nucleaire doctrine niet spelen zodra je een gebied binnenvalt dat Russisch grondgebied is (volgens de Russen dan)?quote:Op donderdag 15 september 2022 11:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ja lekker een stuk van je land geven. Ook nog eens een stuk land wat vol met gas zit. Voor wat? als beloning voor een invasie?
Het maakt natuurlijk net zo veel uit (al dan niet meer) of de rest van de wereld het ook als Russisch grondgebied erkent en ze laat wegkomen met een nucleair antwoord.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:51 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Gaat die nucleaire doctrine niet spelen zodra je een gebied binnenvalt dat Russisch grondgebied is (volgens de Russen dan)?
De investering die het westen in Oekrane hebben gedaan wordt niet zomaar opgegeven bij zo'n actie. Het speelt hardliners in de kaart om nog meer te doen.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ze moeten het zelf weten uiteraard maar als Rusland een kernbom op Oekraine mikkert dan is de NATO nog steeds tot niks verplicht. Oekraine is als het ware vogelvrij verklaard en alles wat er voor Oekraine wordt gedaan is puur solidariteit.
De Russen zien heel Ukraine als hun land, dus iedere vorm van tegenstribbelen is spelen met vuur?quote:Op donderdag 15 september 2022 11:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die troeven kan Poetin nog niet inzetten want algehele mobilisatie is (nog) niet te verantwoorden. Het gebruik van nucleaire (tactische) bommen ook niet. Het wordt wel een ander verhaal wanneer Oekraine de Krim echt gaat betreden, want Rusland (regering en bevolking) zien dit gewoonweg als Rusland. Het is spelen met vuur en ik ben bang dat de Krim Oekraine heel duur komt te staan. Ik zou zeggen, geef dat aan Rusland in ruil voor een vredesverdrag.
Nee, eigenbelang. Het is duurder Putin zijn egostische klote-zin te geven.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ze moeten het zelf weten uiteraard maar als Rusland een kernbom op Oekraine mikkert dan is de NATO nog steeds tot niks verplicht. Oekraine is als het ware vogelvrij verklaard en alles wat er voor Oekraine wordt gedaan is puur solidariteit.
Ligt er ook maar aan, als je een boerengehucht net over de grens inneemt omdat je de kaart was vergeten is ook wel wat gortig om met nukes te antwoorden.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:51 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Gaat die nucleaire doctrine niet spelen zodra je een gebied binnenvalt dat Russisch grondgebied is (volgens de Russen dan)?
Denk dat de VS wel gaat aansturen op zo'n scenario.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die troeven kan Poetin nog niet inzetten want algehele mobilisatie is (nog) niet te verantwoorden. Het gebruik van nucleaire (tactische) bommen ook niet. Het wordt wel een ander verhaal wanneer Oekraine de Krim echt gaat betreden, want Rusland (regering en bevolking) zien dit gewoonweg als Rusland. Het is spelen met vuur en ik ben bang dat de Krim Oekraine heel duur komt te staan. Ik zou zeggen, geef dat aan Rusland in ruil voor een vredesverdrag.
Ik denk dat de wereld anders gaat reageren als Putin opeens met nukes gaat gooien.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Om over 8 jaar weer een invasie te doen vanuit de krimquote:Op donderdag 15 september 2022 11:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De NATO niet. Maar Amerika heeft al aangegeven in te grijpenquote:Op donderdag 15 september 2022 11:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik denk het nietquote:Op donderdag 15 september 2022 12:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat de VS wel gaat aansturen op zo'n scenario.
Als de head of the bundeswehr dit soort onzin uitkraamt heeft het niks met incompetentie te maken, maar is het eerder of bij het Kremlin in de pocket of hij staat los van de realiteit want Ostalgi / psychologische last van WO2 . Ik weet niet wat kwalijker is.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:16 schreef ExTec het volgende:
Gen. Hodges heeft er ook een mening over.
[ twitter ]
Is dat zo? Ik kan me niet voorstellen dat de Amerikanen niks doen wanneer de Russen grijpen naar nukes, maar daar is nmw niks expliciet over gezegd.quote:Op donderdag 15 september 2022 12:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar Amerika heeft al aangegeven in te grijpen
Uit dat Russisch TV programma begreep ik juist dat Oekrane niet bestaat?quote:Op donderdag 15 september 2022 11:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Russen zien heel Ukraine als hun land, dus iedere vorm van tegenstribbelen is spelen met vuur?
Dat moet je toch gewoon van groter point of view bekijken? Exporteren ze nog heel veel meer naast fossiele brandstof? I doubt it op dit moment.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die gasten ontvangen driekwart miljard euro per dag aan fossiele brandstofexport.. Het geld klotst daar tegen de plinten.
Ik kan het zo gauw niet terug vinden, maar State Secretary Blinken heeft de Russen vorige week gezegd dat nucleair ingrijpen in Oekrane zware gevolgen zal hebben.quote:Op donderdag 15 september 2022 12:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kan me niet voorstellen dat de Amerikanen niks doen wanneer de Russen grijpen naar nukes, maar daar is nmw niks expliciet over gezegd.
Die gast wil gewoon meer geld voor defensie. Dan helpt het niet als je roept dat Rusland verzwakt is. Dan draait de politiek de geldkraan weer dicht.quote:Op donderdag 15 september 2022 12:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
Als de head of the bundeswehr dit soort onzin uitkraamt heeft het niks met incompetentie te maken, maar is het eerder of bij het Kremlin in de pocket of hij staat los van de realiteit want Ostalgi / psychologische last van WO2 . Ik weet niet wat kwalijker is.
Vlak na de inval heeft Duitsland al besloten 100 miljard extra in de Duitse Defensie te steken.quote:Op donderdag 15 september 2022 12:27 schreef descon het volgende:
[..]
Die gast wil gewoon meer geld voor defensie. Dan helpt het niet als je roept dat Rusland verzwakt is. Dan draait de politiek de geldkraan weer dicht.
Wil je video's zien als bewijs voor je het gelooft?quote:Op donderdag 15 september 2022 10:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Aan de haal gaan met een onbevestigd bericht en er nog even een schepje bovenop doen, gewoon uit de losse pols.
Wat is de wereld toch mooi.
Mag ie niet kijken van zijn Russische overlordsquote:Op donderdag 15 september 2022 12:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wil je video's zien als bewijs voor je het gelooft?
Memorandum van Boedapest:quote:Op donderdag 15 september 2022 11:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Lol, dat is een heel dom idee, er zit voor triljoenen aan gas rondom Crimea wat je daarmee cadeau geeft aan Rusland. Geld wat Ukraine zelf beter kan gebruiken voor de heropbouw van het land.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |