abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205983489
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 11:42 schreef over_hedge het volgende:

[..]
ja lekker een stuk van je land geven. Ook nog eens een stuk land wat vol met gas zit. Voor wat? als beloning voor een invasie?
Gaat die nucleaire doctrine niet spelen zodra je een gebied binnenvalt dat Russisch grondgebied is (volgens de Russen dan)?
pi_205983536
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 11:51 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Gaat die nucleaire doctrine niet spelen zodra je een gebied binnenvalt dat Russisch grondgebied is (volgens de Russen dan)?
Het maakt natuurlijk net zo veel uit (al dan niet meer) of de rest van de wereld het ook als Russisch grondgebied erkent en ze laat wegkomen met een nucleair antwoord.
pi_205983550
Dus dan moeten we Rusland maar alles laten doen wat ze willen. Voor het geval dat ze misschien een nuke gaan gebruiken
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205983571
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 11:51 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ze moeten het zelf weten uiteraard maar als Rusland een kernbom op Oekraine mikkert dan is de NATO nog steeds tot niks verplicht. Oekraine is als het ware vogelvrij verklaard en alles wat er voor Oekraine wordt gedaan is puur solidariteit.
De investering die het westen in Oekrane hebben gedaan wordt niet zomaar opgegeven bij zo'n actie. Het speelt hardliners in de kaart om nog meer te doen.

China vind dat wellicht geen goede actie, en zal meer richting ons kamp bewegen.
  donderdag 15 september 2022 @ 11:59:40 #280
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205983594
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 11:39 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Die troeven kan Poetin nog niet inzetten want algehele mobilisatie is (nog) niet te verantwoorden. Het gebruik van nucleaire (tactische) bommen ook niet. Het wordt wel een ander verhaal wanneer Oekraine de Krim echt gaat betreden, want Rusland (regering en bevolking) zien dit gewoonweg als Rusland. Het is spelen met vuur en ik ben bang dat de Krim Oekraine heel duur komt te staan. Ik zou zeggen, geef dat aan Rusland in ruil voor een vredesverdrag.
De Russen zien heel Ukraine als hun land, dus iedere vorm van tegenstribbelen is spelen met vuur?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205983608
Ik zou het dan wel weer iets voor rusland vinden om een nuke te gooien zonder op de windrichting te letten en de fallout richting moskou gaat :+
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 15 september 2022 @ 12:01:36 #282
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205983619
quote:

[..]
Ze moeten het zelf weten uiteraard maar als Rusland een kernbom op Oekraine mikkert dan is de NATO nog steeds tot niks verplicht. Oekraine is als het ware vogelvrij verklaard en alles wat er voor Oekraine wordt gedaan is puur solidariteit.
Nee, eigenbelang. Het is duurder Putin zijn egostische klote-zin te geven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205983630
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 11:51 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ligt er ook maar aan, als je een boerengehucht net over de grens inneemt omdat je de kaart was vergeten is ook wel wat gortig om met nukes te antwoorden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205983658
quote:

[..]
Die troeven kan Poetin nog niet inzetten want algehele mobilisatie is (nog) niet te verantwoorden. Het gebruik van nucleaire (tactische) bommen ook niet. Het wordt wel een ander verhaal wanneer Oekraine de Krim echt gaat betreden, want Rusland (regering en bevolking) zien dit gewoonweg als Rusland. Het is spelen met vuur en ik ben bang dat de Krim Oekraine heel duur komt te staan. Ik zou zeggen, geef dat aan Rusland in ruil voor een vredesverdrag.
Denk dat de VS wel gaat aansturen op zo'n scenario.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205983682
quote:

[..]
Ik denk dat de wereld anders gaat reageren als Putin opeens met nukes gaat gooien.
  donderdag 15 september 2022 @ 12:06:01 #286
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205983683
quote:

[..]
Om over 8 jaar weer een invasie te doen vanuit de krim :') Laat Poetin lekker de tering krijgen.
  donderdag 15 september 2022 @ 12:08:00 #287
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205983702
quote:

[..]
De NATO niet. Maar Amerika heeft al aangegeven in te grijpen
pi_205983704
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 12:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat de VS wel gaat aansturen op zo'n scenario.
Ik denk het niet
pi_205983804
quote:
7s.gif Op donderdag 15 september 2022 11:16 schreef ExTec het volgende:
Gen. Hodges heeft er ook een mening over.

[ twitter ]
Als de head of the bundeswehr dit soort onzin uitkraamt heeft het niks met incompetentie te maken, maar is het eerder of bij het Kremlin in de pocket of hij staat los van de realiteit want Ostalgi / psychologische last van WO2 . Ik weet niet wat kwalijker is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205983839
quote:
84s.gif Op donderdag 15 september 2022 12:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maar Amerika heeft al aangegeven in te grijpen
Is dat zo? Ik kan me niet voorstellen dat de Amerikanen niks doen wanneer de Russen grijpen naar nukes, maar daar is nmw niks expliciet over gezegd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205983863
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 11:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De Russen zien heel Ukraine als hun land, dus iedere vorm van tegenstribbelen is spelen met vuur?
Uit dat Russisch TV programma begreep ik juist dat Oekrane niet bestaat?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205983868
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 11:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die gasten ontvangen driekwart miljard euro per dag aan fossiele brandstofexport.. Het geld klotst daar tegen de plinten.
Dat moet je toch gewoon van groter point of view bekijken? Exporteren ze nog heel veel meer naast fossiele brandstof? I doubt it op dit moment.

Om ff te vergelijken... Nederland exporteert per dag bijna 1.5mrd.
We hebben 17.5mln inwoners tegenover 144mln inwoners in Rusland. Een oorlog draaien kost extreem giga veel geld... Nee, geld klotst daar echt niet over de plinten. Dat land gaat in een noodtempo richting 3de wereldland.
pi_205983900
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2022 12:18 schreef Slayage het volgende:

[..]
Is dat zo? Ik kan me niet voorstellen dat de Amerikanen niks doen wanneer de Russen grijpen naar nukes, maar daar is nmw niks expliciet over gezegd.
Ik kan het zo gauw niet terug vinden, maar State Secretary Blinken heeft de Russen vorige week gezegd dat nucleair ingrijpen in Oekrane zware gevolgen zal hebben.

Over het hoe en wat week hij verder niet uit.
pi_205983927
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2022 12:16 schreef Slayage het volgende:

[..]
Als de head of the bundeswehr dit soort onzin uitkraamt heeft het niks met incompetentie te maken, maar is het eerder of bij het Kremlin in de pocket of hij staat los van de realiteit want Ostalgi / psychologische last van WO2 . Ik weet niet wat kwalijker is.
Die gast wil gewoon meer geld voor defensie. Dan helpt het niet als je roept dat Rusland verzwakt is. Dan draait de politiek de geldkraan weer dicht.
pi_205983995
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 12:27 schreef descon het volgende:

[..]
Die gast wil gewoon meer geld voor defensie. Dan helpt het niet als je roept dat Rusland verzwakt is. Dan draait de politiek de geldkraan weer dicht.
Vlak na de inval heeft Duitsland al besloten 100 miljard extra in de Duitse Defensie te steken.
pi_205983999
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2022 10:51 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Aan de haal gaan met een onbevestigd bericht en er nog even een schepje bovenop doen, gewoon uit de losse pols.

Wat is de wereld toch mooi. :D
Wil je video's zien als bewijs voor je het gelooft?
pi_205984006
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 12:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wil je video's zien als bewijs voor je het gelooft?
Mag ie niet kijken van zijn Russische overlords
pi_205984019
Dat die Bob deen een lotr draadje heeft op zijn Twitter :D

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_205984060
quote:

[..]
Memorandum van Boedapest:
Inhoudelijk brachten de memoranda een aantal bestaande veiligheidsgaranties bijeen in drie documenten die specifiek gericht waren naar resp. Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan. Het ging om herbevestigingen van verbintenissen uit het Handvest van de Verenigde Naties (1945), het Non-proliferatieverdrag (1968) en de Slotakte van de Conferentie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (1975):

Eerbiedigen van de onafhankelijkheid en soevereiniteit van Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan binnen de bestaande grenzen
Zich onthouden van bedreiging met of gebruik van geweld tegen de territoriale integriteit of de politieke onafhankelijkheid van Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan, tenzij uit zelfverdediging of anderszins in overeenstemming met het VN-Handvest
Zich onthouden van economische dwang om de soevereine rechten van Oekrane, Wit-Rusland of Kazachstan ondergeschikt te maken aan het eigen belang
Onmiddellijk actie vragen van de Veiligheidsraad om bijstand te verlenen ingeval van een daad van agressie of een bedreiging met gebruik van kernwapens tegen Oekrane, Wit-Rusland of Kazachstan
Zich onthouden van het gebruik van kernwapens tegen Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan
Elkaar raadplegen wanneer een vraag opduikt in verband met deze verbintenissen.
  donderdag 15 september 2022 @ 12:43:22 #300
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205984095
quote:

[..]
Lol, dat is een heel dom idee, er zit voor triljoenen aan gas rondom Crimea wat je daarmee cadeau geeft aan Rusland. Geld wat Ukraine zelf beter kan gebruiken voor de heropbouw van het land.

En verder geef je Rusland invloed over de Zwarte zee om Ukraine dwars te zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')