Dat is trouwens een behoorlijke draai geweest sinds februari. Maar kudo's daarvoor dat je je mening durft bij te stellen.quote:Op dinsdag 13 september 2022 13:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Intentie zal er zeker zijn, maar als het niet gebeurd is of niet mogelijk is, is er nog geen genocide.
Oekrane heeft wel een handje van zeer dramatisch zijn voor effect.
Niemand is overigens meer anti Rusland hier dan ik, dat weten de meeste hier ook wel.
Dit is wel heel goed nieuws, daden zeggen meer dan woorden. Ze beseffen dat Crimea uiteindelijk terug naar Ukraine gaat en ze vertrekken nu het nog kan op eigen voorwaarden ipv in de toekomst overhaast te moeten vluchten en hun bezittingen kwijt te raken en/of gevangen genomen te worden.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:14 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Begin me echt steeds meer af te vragen of het Russische leger niet gewoon volledige aan het muiten is.
Wat doe je daar?quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:29 schreef Nielsch het volgende:
Explosies gehoord bij het vliegveld van Melitopol
Poetin staat nu voor lul voor de hele wereld. Dus op de knien gaan voor hem is een teken van zwakte. Dat is een positieve uitkomst. Niet voor Orban natuurlijk, maar wel voor democratien.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:24 schreef quirina het volgende:
Orban is net zo’n schoothondje als lukashenko.
Daling van de gasprijzen is al een tijdje gaande, vooral vanwege angst voor een wereldwijde recessie. RTL oa :pquote:
Zag laatst een tweet dat Ukraine minstens 3 battlegroups heeft en dan 1 ervan bij Kherson zit, 1 bij Kharkiv en de 3e was onbekend waar die was ingezet.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:29 schreef Nielsch het volgende:
Explosies gehoord bij het vliegveld van Melitopol
Als het derde offensief vanuit Zaporizja naar het zuiden gaat, komen ze uit bij Melitopol. Denk dat het idee is dat het offensief bij Kherson op termijn wel kan doorbreken, waarna ze Melitopol vanuit het oosten kunnen aanvallen. Dan zijn er dus twee fronten bij Melitopol. Of, als Melitopol eerder valt dan Kherson, er twee fronten komen in Kherson.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zag laatst een tweet dat Ukraine minstens 3 battlegroups heeft en dan 1 ervan bij Kherson zit, 1 bij Kharkiv en de 3e was onbekend waar die was ingezet.
Het lijkt erop dat dat Melitopol wordt.
[ twitter ]
Lijkt me ook. Dan verdeel je de Russische bezettingsmacht in tween en is het zuidelijke gedeelte inclusief De Krim niet meer te bevoorraden. Als ze dan nog ATACMS krijgen is de brug binnen bereik en is het over en sluiten voor de Russen.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zag laatst een tweet dat Ukraine minstens 3 battlegroups heeft en dan 1 ervan bij Kherson zit, 1 bij Kharkiv en de 3e was onbekend waar die was ingezet.
Het lijkt erop dat dat Melitopol wordt.
[ twitter ]
Wat ik al eerdere schreef niemand weet precies wat er aan de hand is maar het is gewoon vreemd. Er zijn plaatsen waar nog gevochten wordt maar daar achter trekken de Russen zich terug Rusland in. Steeds meer filmpjes kom je tegen van Russen die achter de linies hun posities aan het verlaten zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Crimea? Dat lijkt me dan weer echt zeer sterk. De rest van Oekraine oke, dat zou misschien kunnen.
Dan hoop ik dat Zelenskiy het niet in zijn bol krijgt en door gaat stoten over de Russische grens heen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Dan verdeel je de Russische bezettingsmacht in tween en is het zuidelijke gedeelte inclusief De Krim niet meer te bevoorraden. Als ze dan nog ATACMS krijgen is de brug binnen bereik en is het over en sluiten voor de Russen.
Dat wordt internationaal niet geaccepteerd lijkt me.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat Zelenskiy het niet in zijn bol krijgt en door gaat stoten over de Russische grens heen eerlijk gezegd.
Gaat die nooit doen; dat is een doodvonnis.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat Zelenskiy het niet in zijn bol krijgt en door gaat stoten over de Russische grens heen eerlijk gezegd.
bij elk tegenoffensief tot nu toe ook al braaf gestopt bij de grens, voor Oekraine is er niks te winnen met Russische gebieden te bezetten.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat wordt internationaal niet geaccepteerd lijkt me.
Hoeven ze niet,. Ze kunnen nu al tot zo'n 90km ver schieten met de HIMARS. Tot 70km met een pzh2000 met RAP. Moet voldoende zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
is ook nergens voor nodig... laat de RF maar lekker zelf in elkaar storten.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nah, dat gaat het westen nooit accepteren. Het geeft de Russen namelijk een legitieme reden om nukes te gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
mag het hopen van niet... mocht Oekraine een offensief richting Melitopol starten dan zou het mooi zijn als de orcs uit Kherson daar niet zijn.quote:
Een raketje op het paleis van Poetin in Sotchi zou wel leuk zijnquote:Op dinsdag 13 september 2022 14:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoeven ze niet,. Ze kunnen nu al tot zo'n 90km ver schieten met de HIMARS. Tot 70km met een pzh2000 met RAP. Moet voldoende zijn.
Absoluut. Het zou ook gezien kunnen worden als een legitiem militair doel..quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een raketje op het paleis van Poetin in Sotchi zou wel leuk zijn
quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Absoluut. Het zou ook gezien kunnen worden als een legitiem militair doel..
Ik denk niet dat daar nog veel beweging in gaat komen welke kant dan ook op.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:46 schreef Nielsch het volgende:
Ben wel benieuwd naar de situatie in Kherson. We horen al weken dat de Russische troepen daar uitgeput raken en terrein opgeven, maar vooralsnog lijken ze de stad te houden. Gisteren was er sprake van een mogelijke overgave, maar dat lijkt niet uit te komen.
Dat Oekrane scholen in gevaar brengt door de Russen in het nauw te drijven, ofzoiets.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:54 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Wat zal Amnesty hier van vinden?
Onacceptabel dat Oekrane de terugtrekkende Russen heeft gehinderd door op strategische plekken scholen te bouwen.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:54 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Positieve punten voor circulair bouwen.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:54 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ik mag toch hopen dat ze wat anders dan een "Battlegroup" bedoelen... Een BTG is hooguit 1500 man... Dan heb je het over een bataljon plus.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Zou toch ook niet strikt noodzakelijk zijn als je ze daar op de westelijke oever vastgepind kan houden? Alhoewel dat wel teringzuur is voor burgers die nog in Kherson zijn achtergebleven, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat daar nog veel beweging in gaat komen welke kant dan ook op.
wat is het?quote:Op dinsdag 13 september 2022 15:08 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Voor mensen die hier genteresseerd in zijn.
Veiligheidsgaranties voor Oekrane dat ze niet opnieuw worden aangevallen in de toekomst door Rusland. Ze willen na de oorlog NAVO en EU lid worden maar tot die tijd vragen ze bepaalde landen om hun veiligheid te garanderen. De grenzen willen ze hebben zoals in het Budapest akkoord staat wat ik zo snel lees.quote:
Wat een shitholequote:Op dinsdag 13 september 2022 15:17 schreef slashdotter3 het volgende:
De Russen in Crimea die tot voorheen nog gespaard werden moeten vanaf 19 september beschikbaar zijn om te vechten
[ twitter ]
[ twitter ]
Exodus in 5.....4......3......quote:Op dinsdag 13 september 2022 15:17 schreef slashdotter3 het volgende:
De Russen in Crimea die tot voorheen nog gespaard bleven moeten vanaf 19 september beschikbaar zijn om te vechten
Verklaart wel waarom er een zooitje nu snel vertrekken.
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 13 september 2022 15:17 schreef slashdotter3 het volgende:
De Russen in Crimea die tot voorheen nog gespaard bleven moeten vanaf 19 september beschikbaar zijn om te vechten
Verklaart wel waarom er een zooitje nu snel vertrekken.
[ twitter ]
[ twitter ]
Onbekende oost europese landen. Al zou het mij niets verbazen wanneer de CIA er ook een paar opgekocht heeft links en rechts. Wat wij zien is waarschijnlijk maar 20% van de hulp die door de Navo en diverse andere landen geboden wordt.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:34 schreef Alpha0 het volgende:
Hebben Polen en Bulgarije al die MIG's geleverd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |