SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Jip. Zelfs als alle opslagen 100% gevuld is red je het einde van de winter niet. Je moet blijven importeren. Misschien lukt het wel, maar het gaat veel kosten.quote:Op dinsdag 13 september 2022 11:47 schreef xzaz het volgende:
Die 'voorraad' waar bij elk land over gesproken wordt is toch niet de gehele voorraad voor de winter maar voor een bepaalde periode?
De Leopards zijn ook beter.quote:Op dinsdag 13 september 2022 11:55 schreef polderturk het volgende:
De VS probeert Duitland ervan te overtuigen Leopard tanks te leveren aan Oekraïne. De druk wordt opgevoerd.
De VS gaat HOOGSTWAARSCHIJNLIJK Abrams tanks leveren aan Oekraïne.
Rusland stapt over op T-62 tanks. Maar Oekraïne krijgt ook een tekort aan tanks.
Ik denk dat de VS de Duitse Leopard 2 tanks hoog waardeert. Anders zouden ze dit niet doen.
[ twitter ]
Nope.quote:Op dinsdag 13 september 2022 11:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Leopards zijn ook beter.
Niks gehoord van Nederlandse bronnen. Wel een beetje vaag.quote:
De VS gaat vast wel Abram tanks leveren maar daar moeten nog flink wat Oekrainers voor sterven.quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope.
En ook spijtig dat DE die dingen naderend tot niet in voorraad heeft. En de VS wel 1000en Abrams in voorraad heeft.
Weet je wat het is?quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope.
En ook spijtig dat DE die dingen naderend tot niet in voorraad heeft. En de VS wel 1000en Abrams in voorraad heeft.
Die Leopards van Spanje waren gewoon oude barrels waardoor dat feestje niet doorging volgens mij.quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:06 schreef polderturk het volgende:
[..]
Weet je wat het is?
Duitsland blokkeert nu landen (zoals bijvoorbeeld Spanje) om Leopard 2 tanks te leveren aan Oekraïne. Het gaat de VS daarom denk ik.
Nee hoor, die Spaanse tanks waren te oud en roestig. Dat was een beslissing van Madrid.quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:06 schreef polderturk het volgende:
[..]
Weet je wat het is?
Duitsland blokkeert nu landen (zoals bijvoorbeeld Spanje) om Leopard 2 tanks te leveren aan Oekraïne. Het gaat de VS daarom denk ik.
Uit Franco's tijd?quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor, die Spaanse tanks waren te oud en roestig. Dat was een beslissing van Madrid.
Duitland heeft volgens mij toch een land geblokkeerd. En het was niet heel lang geleden.quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:09 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Die Leopards van Spanje waren gewoon oude barrels waardoor dat feestje niet doorging volgens mij.
Ik heb vaak gehoord dat Leopard 2's de beste tanks ter wereld zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope.
M1's hebben multifuel turbine motoren. Daar kun je in prncipe allerlei soorten brandstof in gooien, maar ze zuipen wel een stuk meer dan de diesels van de Leopard.quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:30 schreef SillyWalks het volgende:
Gebruiken de Abrams niet gewoon teveel brandstof, en ook nog eens brandstof die niet zo goed past in de logistiek van Oekraïne?
Das ist Kruppstahl!quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:17 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik heb vaak gehoord dat Leopard 2's de beste tanks ter wereld zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-russische-toeristenquote:Op dinsdag 13 september 2022 12:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niks gehoord van Nederlandse bronnen. Wel een beetje vaag.
Ik wil Leopard 2A6 en 2A7 in actie zien !!!!!!quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
M1's hebben multifuel turbine motoren. Daar kun je in prncipe allerlei soorten brandstof in gooien, maar ze zuipen wel een stuk meer dan de diesels van de Leopard.
.
Ze hebben beiden hetzelfde kanon. Dezelfde secundaire wapens. Voordeel van een Abrams is dat de motorkap lekker warm wordt zodat je daar 's winters comfortabel op kun slapen zonder het koud te krijgen.quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:17 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik heb vaak gehoord dat Leopard 2's de beste tanks ter wereld zijn.
Ik denk wat abstracter - proberen DE te motiveren 'to step up'.quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:06 schreef polderturk het volgende:
[..]
Weet je wat het is?
Eerlijk zeggen. De Leopard 2A7 is veel mooier. Daar krijg je een stijve van.quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze hebben beiden hetzelfde kanon. Dezelfde secundaire wapens. Voordeel van een Abrams is dat de motorkap lekker warm wordt zodat je daar 's winters comfortabel op kun slapen zonder het koud te krijgen.
Niet de hele dag een stijfje hebbenquote:Op dinsdag 13 september 2022 12:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
Eerlijk zeggen. De Leopard 2A7 is veel mooier. Daar krijg je een stijve van.
[ afbeelding ]
Daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk wat abstracter - proberen DE te motiveren 'to step up'.
En qua wat DE concreet kan leveren; dat valt vies tegen.
Duitse defensie is een grotere janboel dan de NLse.
NL defensie heeft simpelweg bijna geen cent te makken, maar DE geeft aan defensie MEER uit dan Frankrijk.
Maar FR heeft wel een vliegdek schip, houd atoomwapens aan.
En duitsland? Die zijn, net als ons leger een "beggars army".
Rara hoe kan dat, dat FR voor minder centen een veel puiker leger heeft.
Dus zoiets als KMW en Rheinmetall kunnen bestaan bij de gratie van hun installed base; dus andere landen die duits materiaal hebben. Van hun eigen lands leger moeten ze het niet hebben. En dan is het niet vreemd dat er gewoon bijna geen voorraden zijn.
Dat is omdat de Leo's altijd uitverkocht zijnquote:Op dinsdag 13 september 2022 12:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope.
Dat komt omdat we Russiche toeristen al jaren stiekum naar Turkije sturen.quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niks gehoord van Nederlandse bronnen. Wel een beetje vaag.
Doet me denken aan een artikel dat ik een tijdje terug las (zal straks eens zoeken of ik het nog kan vinden) waarin EU insiders aangaven dat ze het Duitse onvermogen om in actie te komen als een groter probleem zagen dan het etteren dat bijv. een Hongarije doet.quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:58 schreef polderturk het volgende:
Ik zei het toch.
Duitsland wordt onder druk gezet om wapens te leveren.
[ twitter ]
Genocide vind ik dan overdreven.quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:58 schreef polderturk het volgende:
Ik zei het toch.
Duitsland wordt onder druk gezet om wapens te leveren.
[ twitter ]
Oh ja, al die nukes die Hitler inzette bij zijn genocide op de Jodenquote:Op dinsdag 13 september 2022 13:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Genocide vind ik dan overdreven.
Daar zou ik pas in mee gaan als er een of meerdere nukes op steden worden gebruikt.
Nou ja of zoiets dan, maar dat zien we hier ook nog niet gebeuren.quote:Op dinsdag 13 september 2022 13:10 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Oh ja, al die nukes die Hitler inzette bij zijn genocide op de Joden
Wat een walgelijke kitsch.quote:Op dinsdag 13 september 2022 13:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat komt omdat we Russiche toeristen al jaren stiekum naar Turkije sturen.
[ afbeelding ]
Middels filtratiekampen worden Oekraïners die pro Oekraine zijn naar Rusland gedeporteerd. Volgens de definitie is dit genocide.quote:Op dinsdag 13 september 2022 13:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Daar zou ik pas in mee gaan als er een of meerdere nukes op steden worden gebruikt.
Nou ja, misschien is ethnocide (het uitroeien van een cultuur) een betere term maar het is niet zo alsof dat geen uitermate onprettige ervaring is.quote:Op dinsdag 13 september 2022 13:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Komt nog wel bewijs voor.quote:Op dinsdag 13 september 2022 13:12 schreef polderturk het volgende:
[..]
Middels filtratiekampen worden Oekraïners die pro Oekraine zijn naar Rusland gedeporteerd. Volgens de definitie is dit genocide.
Dus enkel de VS heeft in het verleden ooit genocide gepleegd, en verder heeft genocide nooit plaats gevonden?quote:Op dinsdag 13 september 2022 13:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Koekoek, waar zeg ik dat? The fuck, mongool.quote:Op dinsdag 13 september 2022 13:18 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Dus enkel de VS heeft in het verleden ooit genocide gepleegd, en verder heeft genocide nooit plaats gevonden?
Koekoek.
Een aantal van deze Oekraïners hebben naar de EU weten te vluchten. Dit is helaas al 200 jaar de Russische praktijk. Onder het bewind van Stalin zijn er 50 miljoen mensen gestorven. Mensen zijn in de winter in treinen naar Siberië getransporteerd. Doodgevroren mensen werden uit de trein gegooid. De Soviets waren helaas ERGER dan de Nazis. Het doet me pijn dat ik dit moet zeggen.quote:
"een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen door 'het doden van leden van de groep; het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen en het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep."quote:Op dinsdag 13 september 2022 13:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen zien ja.quote:Op dinsdag 13 september 2022 13:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
"een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen door 'het doden van leden van de groep; het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen en het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep."
Rusland doet dus aan genocide.
Genocide is hier wel degelijk op zijn plaats. Poetin wil het land overnemen, de taal en de cultuur vernietigen, dorpen en steden kapot bombarderen (incl. inwoners), etnische Russen de boel daar laten bevolken etc. Een beetje het toonbeeld van wat genocide is.quote:Op dinsdag 13 september 2022 13:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen zienquote:Op dinsdag 13 september 2022 13:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen zien ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |