Dat lijkt me idd waarom het onwenselijk is dat degene die ingehuldigd wordt niet de hoogste in rang is.quote:Op maandag 12 september 2022 20:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is het niet zodat de ingehuldigde/gekroonde niet hoeft te buigen voor iemand hoger?
Iemand anders mag een nieuw deel openen.
Ook een goede netwerkbijeenkomst voor de volgende generatie.quote:Op maandag 12 september 2022 20:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd waarom het onwenselijk is dat degene die ingehuldigd wordt niet de hoogste in rang is.
Dat maakt het wel zo gezelligquote:Op maandag 12 september 2022 20:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Ook een goede netwerkbijeenkomst voor de volgende generatie.
https://www.hln.be/royalt(...)-elizabeth~a79b73c3/quote:Filip en Mathilde naar begrafenis van koningin Elizabeth
Koning Filip en koningin Mathilde wonen de begrafenis van koningin Elizabeth bij in Londen. Dat heeft het koninklijk paleis desgevraagd bevestigd aan onze redactie. Ook de Amerikaanse president Biden, het Nederlandse koningspaar en de Japanse keizer zijn aanwezig.
De uitvaart van de Queen vindt volgende maandag om 12 uur Belgische tijd plaats in Westminster Abbey. Er worden 2.000 gasten verwacht, onder wie heel wat koningen en presidenten. Er gelden strenge regels voor de VIP-gasten. Zij worden gevraagd om indien mogelijk met een commerciële vlucht te landen op Engelse bodem. Dat is een probleem voor koning Filip, die alleen met het Belgisch regeringsvliegtuig mag vliegen, ook voor vakanties. Hij zal dat nog steeds kunnen gebruiken, maar hij zal wellicht moeten uitwijken naar een verder gelegen, minder drukke luchthaven.
Filip en Mathilde zijn een van de eerste internationale gasten wier aanwezigheid bekend is. Het Witte Huis heeft inmiddels gecommuniceerd dat Amerikaans president Joe Biden en First Lady Jill Biden naar de begrafenis komen. Het Nederlands koningshuis liet weten dat koning Willem-Alexander en koningin Máxima naar Londen komen. Ze worden vergezeld door oud-koningin Beatrix. Spanje wordt vertegenwoordigd door koning Felipe en koningin Letizia. En de Japanse keizer Naruhito zal er eveneens bij zijn. Andere koningshuizen moeten nog details bekendmaken.
Elizabeth II, die vorige donderdag op 96-jarige leeftijd overleed, woonde zelf nooit staatsbegrafenissen in het buitenland bij. Slechts één keer maakte ze een uitzondering: voor koning Boudewijn in 1993. Beide vorsten hadden een warme band met elkaar. Het waren generatiegenoten die in dezelfde periode, begin jaren 50, de troon bestegen als onervaren twintigers en in de daaropvolgende decennia hun stempel drukten op hun natie. Toen Boudewijn op zijn 62ste onverwacht overleed, beliste Elizabeth naar Brussel te komen, in het gezelschap van haar echtgenoot prins Philip.
Buiten het VK treden vorsten dan ook gewoon een keer af, die wachten niet tot ze 96 zijn om dan dood te gaan. Dat verklaart toch een groot deel van dat leeftijdsverschil.quote:Op maandag 12 september 2022 20:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat maakt het wel zo gezellig
Alleen een deel van de Europese vorstenhuizen zit net met een andere generatie.
In Noorwegen, Zweden en Denemarken zitten ze nog te wachten tot ze aan de beurt zijn maar zijn ze wat ouder dan William (hoewel Victoria van Zweden maar 5 jaar met hem scheelt) en de Nederlandse, Belgische en Spaanse troonopvolgsters zijn weer beduidend jonger dan William.
Mwah, die in Noorwegen, Zweden en Denemarken zitten er ook sinds hun voorganger omviel, en die zaten er ook vanaf het moment dat degene daarvoor overleed, dus buiten Engeland is het in Europa op dit moment 3-3 tussen opstappen om je opvolger een kans te geven voor hij/zij bejaard is en blijven zitten tot je blijft liggen.quote:Op maandag 12 september 2022 21:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Buiten het VK treden vorsten dan ook gewoon een keer af, die wachten niet tot ze 96 zijn om dan dood te gaan. Dat verklaart toch een groot deel van dat leeftijdsverschil.
quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:27 schreef AnneX het volgende:
Quote:” Elizabeth II, die vorige donderdag op 96-jarige leeftijd overleed, woonde zelf nooit staatsbegrafenissen in het buitenland bij.”
Daarover zal zij ook wel hebben nagedacht.
Bronquote:Traditionally, the monarch does not attend any funerals, but William IV in the early 19th century was the first to break away from this by attending the funeral of his brother, King George IV.
Since then, monarchs have occasionally gone to funerals, but it remains very rare.
The Queen usually only attends the funerals those of people who are close family or friends, although she had attended the funerals of two Prime Ministers – Winston Churchill and Margaret Thatcher.
Mr Churchill was honoured with a state funeral, while Mrs Thatcher had a ceremonial funeral, both sanctioned by the monarch herself.
In all other cases, she sends a personal representative to pay respects on her behalf.
It is thought the reason behind this is the monarch doesn’t want to be the focus of distraction.
If the Queen went to a funeral in her official capacity, the attention would be on her and the dozens of security personnel and other attendants who need to accompany her, instead of on the bereaved family.
What’s more, attending or not attending the funeral of political figures could be interpreted as an expression of opinion and the monarch must remain impartial.
Op één uitzondering na, de begrafenis van koning Boudewijn in 1993:quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:27 schreef AnneX het volgende:
Quote:” Elizabeth II, die vorige donderdag op 96-jarige leeftijd overleed, woonde zelf nooit staatsbegrafenissen in het buitenland bij.”
Daarover zal zij ook wel hebben nagedacht.
Leuk, zulke posts.quote:Op dinsdag 13 september 2022 15:23 schreef Lienekien het volgende:
Een stukje geschiedenis. James II kwam in 1685 op de troon. Probleem was dat hij katholiek was en hij daar politiek zwaar op stuurde. Er kwam een samenzwering om toenmalig stadhouder Willem III (protestant), getrouwd met Mary, de oudste dochter van James II, op de troon te krijgen. Willem vertrok met een armada en ging op 5 november 1688 aan land in Brixham, Devon. Enige maanden later volgde hij de inmiddels gevluchte James II op als William III of England. De machtsgreep ging de boeken in als de Glorious Revolution.
In 1988 werd de 300ste verjaardag van de landing in Brixham gevierd, in aanwezigheid van prins Willem-Alexander.
[ afbeelding ]
Als vervolg daarop: James II vluchtte naar Noord-Ierland, maar werd daar definitief verslagen door Willem III tijdens de beroemde Slag aan de Boyne in 1690. Dit wordt nog steeds jaarlijks gevierd door de protestanten tijdens de jaarlijkse oranjemarssen, wat tijdens 'The Troubles' altijd voor ernstige rellen zorgde omdat ze ook door katholieke wijken gingen.quote:Op dinsdag 13 september 2022 15:23 schreef Lienekien het volgende:
Een stukje geschiedenis. James II kwam in 1685 op de troon. Probleem was dat hij katholiek was en hij daar politiek zwaar op stuurde. Er kwam een samenzwering om toenmalig stadhouder Willem III (protestant), getrouwd met Mary, de oudste dochter van James II, op de troon te krijgen. Willem vertrok met een armada en ging op 5 november 1688 aan land in Brixham, Devon. Enige maanden later volgde hij de inmiddels gevluchte James II op als William III of England. De machtsgreep ging de boeken in als de Glorious Revolution.
In 1988 werd de 300ste verjaardag van de landing in Brixham gevierd, in aanwezigheid van prins Willem-Alexander.
[ afbeelding ]
En als vervolg daaropquote:Op dinsdag 13 september 2022 15:53 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Als vervolg daarop: James II vluchtte naar Noord-Ierland, maar werd daar definitief verslagen door Willem III tijdens de beroemde Slag aan de Boyne in 1690. Dit wordt nog steeds jaarlijks gevierd door de protestanten tijdens de jaarlijkse oranjemarssen, wat tijdens 'The Troubles' altijd voor ernstige rellen zorgde omdat ze ook door katholieke wijken gingen.
Verder had James II naast Mary en de latere koningin Anne ook nog een zoon James, die wel katholiek was. Hij werd dus overgeslagen in de opvolging maar zijn nakomelingen hebben nog ongeveer een eeuw aanspraak gemaakt op de Engelse troon. Aanhangers daarvan staan bekend als Jacobieten.
Ik kan er bijna niet naar kijken, omdat ik bang ben dat er een op de hielen van de ander trapt of dat de kroon wegglijdt.quote:Op woensdag 14 september 2022 16:09 schreef E.T. het volgende:
Volgens mij zijn die gasten die de kist tillen elke keer dezelfde..
Ik heb ook echt wel te doen met die man. Van hot naar her en geen seconde tijd om te rouwen...quote:Op woensdag 14 september 2022 18:34 schreef NedKelly het volgende:
Bij EditieNL gaat het weer over die inkt op Charles' vingers en dat hij zijn irritatie zo erg liet blijken.
Derde programma waar ik het in zie en iedereen lachen.
Zo'n filmpje is op zich over een half jaar best grappig. Nu is het een man die ineens 24/7 geleefd wordt en van hot naar her moet terwijl ook zijn moeder is overleden.
Lijkt me niet raar dat je nogal licht geraakt kan zijn door stomme dingetjes, ook al heb je je hier je hele leven op kunnen voorbereiden.
Als het goed is wel.quote:Op woensdag 14 september 2022 19:19 schreef AnneX het volgende:
Wat fijn, dat het weer voorlopig goed is, voor de paarden en de muzikanten en de mensen in en naast de stoet.
Blijft het weer zo?
Wat een idiootquote:Liefdeskind’ Charles en Camilla boos op koning: ’Nu is het mijn beurt!’
Simon Dorante-Day, de 56-jarige Australiër die al jaren claimt de geheime zoon te zijn van koning Charles en koningin-gemalin Camilla, is boos dat zijn vermeende vader hem ’negeert’. Terwijl het koningshuis in rouw is om het overlijden van koningin Elizabeth, groeit bij Simon de frustratie dat hij niet erkend wordt. „Het is tijd dat ik mijn happy ending krijg.”
Al sinds de jaren negentig beweert Simon dat Charles en Camilla zijn biologische ouders zijn en deelt hij geregeld ’bewijsstukken’ op zijn sociale media. In een exclusief gesprek met 7NEWS laat hij nu weten Charles meer dan ooit voor de rechter te willen slepen om zo een dna-test af te dwingen. „De laatste keer dat ik voor de rechtbank stond, zei de rechter me dat als ik terugkom met duidelijk bewijs, er geen reden is om een aanvraag voor een dna-test af te wijzen. Charles en Camilla zullen daar dan in mee moeten gaan.” Dat zij nu koning en koningin-gemalin zijn doet daar volgens hem niets aan af. „Mij is gezegd dat ze niet boven de wet staan of door de wet worden beschermd.”
Hoewel Dorante-Day het overlijden van koningin Elizabeth gebruikt om wederom de media op te zoeken, stelt hij ook te worstelen met het verlies. Eerder dit jaar onthulde hij een brief aan de koningin te hebben geschreven in de hoop dat de Queen hem zou helpen. Dat ze hem nooit heeft geantwoord, doet hem pijn. „Het is heel verdrietig. Ik heb geen reactie gekregen en dat kan nu ook nooit meer gebeuren.” Tegelijkertijd stelt hij boos te zijn. „Omdat ze weet wat er gaande was en dat gewoon liet gebeuren. Maar op dezelfde manier kijk ik nu naar de toekomst. Ik heb niets meer met haar te maken, ik heb nu met hem te maken.”
Hij kan het dan ook niet verkroppen dat ook Charles niet ingaat op Simons verzoeken. „Ik weet dat het waar is, ik weet dat het mijn ouders zijn. Maar waar of niet waar, het complete gebrek aan aanpak door zowel de Britse regering als de monarchie moet worden aangepakt. Ik zal niet terugdeinzen. Ze zijn mij - als geadopteerd kind - de waarheid verschuldigd over wat er is gebeurd.”
Dat William nu door Charles is benoemd tot prins van Wales ziet hij als ’klap in het gezicht’. „Ik wil me niet zo voelen, maar ik doe het wel. Ik denk gewoon dat het minste wat Charles kan doen is me een antwoord geven, me erkennen. Hij geeft William zo'n titel, maar waar is mijn antwoord? Waar is mijn dna-test? Als je mijn vader niet bent, bewijs dan dat je dat niet bent. Charles kreeg wat hij wilde: hij kreeg de troon, hij kreeg zijn vrouw, hij kreeg alles. Ik ken de waarheid niet eens over mijn moeder. Nu is het mijn tijd om mijn happy ending te krijgen.”
Bron: telegraaf.nl
Nou inderdaad .....quote:Op woensdag 14 september 2022 21:39 schreef bloempje-moi het volgende:
Wat een gezichtsuitdrukkingen.
[ twitter ]
Er is ook een livestream. https://www.bbc.com/news/live/uk-62902778quote:Op woensdag 14 september 2022 23:24 schreef sportfreak het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt me indrukwekkend als je hier langs loopt.
Wat indrukwekkemd, dat lopen op de maat van die trom.quote:Op woensdag 14 september 2022 21:27 schreef maily het volgende:
Zo werd de kist van koningin Elizabeth naar Westminster Hall gebracht
Still uit dit filmpje: [ afbeelding ]
Waarom dragen die dames medailles? Zijn het echte?
Zou je de vraag ook stellen als het mannen waren?quote:Op woensdag 14 september 2022 21:27 schreef maily het volgende:
Bleef-ie nou ook liggen of zag ik het verkeerd?quote:
Mij ook. Zou zijn gegaan (of geprobeerd hebben te gaan, want het is zó druk) als ik in de buurt had gewoond.quote:Op woensdag 14 september 2022 23:24 schreef sportfreak het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt me indrukwekkend als je hier langs loopt.
De tweede van rechts is the Golden Jubilee Medal.quote:Op woensdag 14 september 2022 21:27 schreef maily het volgende:
quote:Op donderdag 15 september 2022 10:49 schreef Celestien het volgende:
[..]
Bleef-ie nou ook liggen of zag ik het verkeerd?
Was geen fijne val, zo recht vooruit.
quote:Op donderdag 15 september 2022 10:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Zou je de vraag ook stellen als het mannen waren?
Een wachtrij van 30 uur las ik ergens? Oef, ik zou ernstig twijfelen. Wel willen, maar of ik het zou trekken?quote:Op donderdag 15 september 2022 10:50 schreef Celestien het volgende:
[..]
Mij ook. Zou zijn gegaan (of geprobeerd hebben te gaan, want het is zó druk) als ik in de buurt had gewoond.
Heb ergens vanmorgen ook een man op krukken er langs zien gaan. Zouden mensen die slecht ter been zijn een kortere route krijgen?quote:Op donderdag 15 september 2022 11:01 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Een wachtrij van 30 uur las ik ergens? Oef, ik zou ernstig twijfelen. Wel willen, maar of ik het zou trekken?
Vast wel. Ouderen oid denk ik ook wel. Of ze moeten gewoon 30 uur op een stoel zitten.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:04 schreef maily het volgende:
[..]
Heb ergens vanmorgen ook een man op krukken er langs zien gaan. Zouden mensen die slecht ter been zijn een kortere route krijgen?
Ja, daar is een andere route voor.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:04 schreef maily het volgende:
[..]
Heb ergens vanmorgen ook een man op krukken er langs zien gaan. Zouden mensen die slecht ter been zijn een kortere route krijgen?
Nee, there’s no sitting down.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:05 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Vast wel. Ouderen oid denk ik ook wel. Of ze moeten gewoon 30 uur op een stoel zitten.
Wat ben je streng. Ik zie het al helemaal voor me. Een veldje apart met allemaal oude en zielige mensen die 30 uur op een krukje moeten zitten tot hun nummer aan de beurt is.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, daar is een andere route voor.
[..]
Nee, there’s no sitting down.
Ik las dat ze 6 uur moeten staan maar elke 20 minuten van positie veranderen?quote:Op donderdag 15 september 2022 11:00 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hier zie je het iets beter. Het is maar goed dat die stok / speer langer is, anders was hij vol op die punt gevallen. Niet best nee. Hoe lang staan ze daar per shift?
Dat is letterlijk de tekst die steeds werd herhaald als men op televisie de instructies gaf aan over de te verwachten gang van zaken.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:21 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Wat ben je streng. Ik zie het al helemaal voor me. Een veldje apart met allemaal oude en zielige mensen die 30 uur op een krukje moeten zitten tot hun nummer aan de beurt is.
Volgens mij wisselen ze elk kwartier.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:22 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
[..]
Ik las dat ze 6 uur moeten staan maar elke 20 minuten van positie veranderen?
Ik vind t niet raar dat er een omvalt.
quote:Op donderdag 15 september 2022 11:21 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Wat ben je streng. Ik zie het al helemaal voor me. Een veldje apart met allemaal oude en zielige mensen die 30 uur op een krukje moeten zitten tot hun nummer aan de beurt is.
The continuous 24-hour vigil will be broken into four six-hour shifts.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij wisselen ze elk kwartier.
20, dus.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:33 schreef laziness het volgende:
[..]
The continuous 24-hour vigil will be broken into four six-hour shifts.
These shifts will rotate, with the guards standing vigil switching places every 20 minutes.
De veiligheidsoperatie voor maandag is gi-gan-tisch.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:21 schreef laziness het volgende:
Ik vind al dat ceremonieel indrukwekkend maar mijn hemel wat een operatie in Schotland en nu London met alles er omheen. En als rouwende familie maar stoicijns mee moeten in al die ceremonies. Met name voor William en Harry lijkt het me zeer confronterend om weer achter een kist tergend langzaam die hele route te moeten lopen.
Oef, ja idd!quote:Op donderdag 15 september 2022 11:00 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hier zie je het iets beter. Het is maar goed dat die stok / speer langer is, anders was hij vol op die punt gevallen. Niet best nee. Hoe lang staan ze daar per shift?
Geloof dat ik gelezen heb dat je inderdaad niet stil mag staan. De rij moet in beweging blijven.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:21 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
De gedachten van William en Harry zullen ongetwijfeld teruggaan naar 1997 maar aan de andere kant hebben ze sindsdien wel vaker achter een kist gelopen. Bij de Queen Mum in 2002 en Prins Philip vorig jaar.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:21 schreef laziness het volgende:
Ik vind al dat ceremonieel indrukwekkend maar mijn hemel wat een operatie in Schotland en nu London met alles er omheen. En als rouwende familie maar stoicijns mee moeten in al die ceremonies. Met name voor William en Harry lijkt het me zeer confronterend om weer achter een kist tergend langzaam die hele route te moeten lopen.
Ik ben er net even kort ingedoken want ik kende het verhaal niet. Lijkt me inderdaad een fantasieverhaal maar als je familie je steeds anders verteld..tja. Dan ga je ook niet echt blind je 'onderzoek' in. Al moet ik zeggen dat, met wat moeite, zijn dochter wel een beetje lijkt op Princess Charlotte,quote:Op woensdag 14 september 2022 20:29 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ergens is het ook wel begrijpelijk, als je oma en moeder steeds volhouden dat het zo is gaat het kind er vanzelf in geloven. Echter zou je ergens tijdens het ouder worden wel common sense moeten hebben en bedenken dat het een fantasieverhaal is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is ook een vergelijking met zijn zoon en The Queen maar die zie ik echt veel minder. Dat is gewoon de houding.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
Ook deze lange route over The Mall?quote:Op donderdag 15 september 2022 11:39 schreef sportfreak het volgende:
[..]
De gedachten van William en Harry zullen ongetwijfeld teruggaan naar 1997 maar aan de andere kant hebben ze sindsdien wel vaker achter een kist gelopen. Bij de Queen Mum in 2002 en Prins Philip vorig jaar.
Bij de Queen Mum precies dezelfde route, Bij Philip was het alleen een kort stukje in Windsor Castle idd.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:45 schreef laziness het volgende:
[..]
Ook deze lange route over The Mall?
Volgens mij was dit precies dezelfde route als bij hun moeder en was dat bij Queen Mum en Prins Philip niet zo.
Ga vooral door wat mij betreft, leuk om te zien hoor.quote:Op donderdag 15 september 2022 12:29 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik weet dat ik een beetje aan het twitterdumpen ben, maar sommige filmpjes zijn zo leuk om eens te zien. Zo gaat het er dus aan toe op een avondje georganiseerd door de koningin.
[ twitter ]
Lijkt me heel vreemd om op zo'n dag van student naar supersjiekepoep te moeten schakelen en de volgende dag weer in de collegebanken aan te schuiven.quote:Koning Willem-Alexander, koningin Máxima en prinses Amalia hebben woensdagavond de leden van de Raad van State een diner aangeboden. Het was voor de prinses de eerste keer dat ze gastvrouw was van het tweejaarlijkse diner op Paleis Noordeinde in Den Haag.
Amalia nam eind vorig jaar, een dag na haar achttiende verjaardag, zitting in de Raad van State. Ze werd door haar vader binnengeleid, zoals dat officieel heet. Het was haar eerste officiële plechtigheid als prinses.
De prinses heeft naast haar moeder een plek in de Afdeling advisering, waar ze kennis kan opdoen over wetgeving en het staatsrecht en zich zo kan voorbereiden op haar toekomstige taak als staatshoofd. De Afdeling advisering geeft onder meer advies over alle wetsvoorstellen van de regering, adviseert over de Miljoenennota en wetsvoorstellen die Tweede Kamerleden indienen en toetst het klimaatbeleid van de regering op basis van de Klimaatwet. De prinses en koningin kunnen deelnemen aan vergaderingen, maar hebben in de praktijk geen betrokkenheid of stemrecht.
Wat leuk zeg om haar niet zo stijf te zien als ze altijd overkwam. Vooral dat moment dat ze lacht denk ik, ahhh wat een leuke vrouwquote:Op donderdag 15 september 2022 12:29 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik weet dat ik een beetje aan het twitterdumpen ben, maar sommige filmpjes zijn zo leuk om eens te zien. Zo gaat het er dus aan toe op een avondje georganiseerd door de koningin.
[ twitter ]
quote:Op donderdag 15 september 2022 11:00 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
[ twitter ]
"Heb jij gisteravond je notities van het college van gisteren nog uitgewerkt?"quote:Op donderdag 15 september 2022 15:50 schreef bloempje-moi het volgende:
Ondertussen overigens in Nederland
[ afbeelding ]
[..]
Lijkt me heel vreemd om op zo'n dag van student naar supersjiekepoep te moeten schakelen en de volgende dag weer in de collegebanken aan te schuiven.
Het lijkt sowieso wel alsof ze met grote tegenzin voor een trouwambtenaar staan. Geen beste foto ditquote:Op donderdag 15 september 2022 17:40 schreef Fietsertje70 het volgende:
WA en Max waren in de Peel op bezoek vandaag
[ afbeelding ]
Maxima lijkt wel geïnspireerd door een personage uit een boek van Charles Dickens...
Dat willen harry en meghan zelf expliciet niet dacht ik, dus dat zal wel niet dan.quote:Op donderdag 15 september 2022 18:17 schreef Celestien het volgende:
Zullen de kinderen van Harry & Meghan binnenkort ook titels krijgen, denken jullie? Als kleinkinderen van de monarch in mannelijke lijn zouden ze 'recht' hebben op een ZHK/HKH prins(es) van Sussex. Maar wie weet steekt Charles er wel een stokje voor.
Prins Philip was toch tijdens een lockdown?quote:Op donderdag 15 september 2022 11:39 schreef sportfreak het volgende:
[..]
De gedachten van William en Harry zullen ongetwijfeld teruggaan naar 1997 maar aan de andere kant hebben ze sindsdien wel vaker achter een kist gelopen. Bij de Queen Mum in 2002 en Prins Philip vorig jaar.
Die processie was op het terrein van Windsor Castle. Was niet open voor publiek.quote:Op donderdag 15 september 2022 18:38 schreef Verida het volgende:
[..]
Prins Philip was toch tijdens een lockdown?
Dus geen ellenlange processie tussen het publiek door. Dat wilde ik alleen maar zeggenquote:Op donderdag 15 september 2022 18:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die processie was op het terrein van Windsor Castle. Was niet open voor publiek.
Dat dacht ik ook, maar ik meen me iets te herinneren uit dat Oprah-interview, dat ze meenden dat hun evt. beveiliging af zou hangen van het krijgen van 't dragen van een HRH. En dat ze boos waren dat hun kinderen die niet kregen destijds.quote:Op donderdag 15 september 2022 18:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat willen harry en meghan zelf expliciet niet dacht ik, dus dat zal wel niet dan.
Elk kleinkind van de huidige vorst heeft recht op een titel. De convention die dit regelt wilde men aanpassen toen Meghan zwanger was. En zonder titel had je geen recht op beveiliging aldus The Firm.quote:Op donderdag 15 september 2022 19:40 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar ik meen me iets te herinneren uit dat Oprah-interview, dat ze meenden dat hun evt. beveiliging af zou hangen van het krijgen van 't dragen van een HRH. En dat ze boos waren dat hun kinderen die niet kregen destijds.
En ik meen me ook te herinneren dat ze 't vervolgens wilden gooien op discriminatie.quote:Op donderdag 15 september 2022 19:45 schreef laziness het volgende:
[..]
Elk kleinkind van de huidige vorst heeft recht op een titel. De convention die dit regelt wilde men aanpassen toen Meghan zwanger was. En zonder titel had je geen recht op beveiliging aldus The Firm.
Dus daarom wilden H&M inderdaad dat ze wel een titel zouden krijgen.
Zag ik langskomen bij The Sun en The Daily Mail. Bij de BBC stond er niets over. 't Is nog speculatie, denk ik.quote:Ik las ergens dat ze wel de titel prins en prinses krijgen maar geen HRH omdat H&M die zelf ook niet meer gebruiken nu ze geen working royals meer zijn.
Volgens mij wilden ze ook prima voor de beveiliging betalen maar er was iets mee. Misschien dat die geen wapens oid mogen dragen? Ik weet 't ook niet meer,quote:Op donderdag 15 september 2022 19:50 schreef Celestien het volgende:
[..]
En ik meen me ook te herinneren dat ze 't vervolgens wilden gooien op discriminatie.
De twee kleintjes hadden idd, tot Elizabeth overleed, geen recht op HRH & prins(es), dus waarom Harry en Meghan zo moeilijk deden heb ik nooit begrepen. Als ze in 't VK waren gebleven hadden zij & de kleintjes gewoon beveiliging gekregen, zou je zeggen. Ze kozen ervoor te vertrekken: ik denk dan: de consequentie is dat je beveiliging ophoudt, met of zonder HRH.
[..]
Zag ik langskomen bij The Sun en The Daily Mail. Bij de BBC stond er niets over. 't Is nog speculatie, denk ik.
Lijkt net een spook 🤣quote:Op donderdag 15 september 2022 17:40 schreef Fietsertje70 het volgende:
[ afbeelding ]
Maxima lijkt wel geïnspireerd door een personage uit een boek van Charles Dickens...
De royals worden beveiligd door een speciale divisie van de Metropolitan Police. Er staat me iets bij dat het niet mogelijk is om die beveiliging particulier te regelen. Dat wordt gedaan door de staat. Of zoiets. Royals die geen werk meer verrichten, krijg geen beveiliging meer. Meen me ook te herinneren dat Eugenie en Beatrice vroeger beveiliging kregen, maar dat ook is ingetrokken intussen.quote:Op donderdag 15 september 2022 20:09 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Volgens mij wilden ze ook prima voor de beveiliging betalen maar er was iets mee. Misschien dat die geen wapens oid mogen dragen? Ik weet 't ook niet meer,.
Wat ziet Maxima er verkreukeld uit...quote:Op donderdag 15 september 2022 17:40 schreef Fietsertje70 het volgende:
[ afbeelding ]
Die foto is wel op een heel oncharmant moment genomen, zeg!quote:Op donderdag 15 september 2022 20:18 schreef soapie het volgende:
[..]
Wat ziet Maxima er verkreukeld uit...
Zoiets inderdaad. En als je dan wel wilt betalen, maar de optie is er niet om het zo te regelen als voorheen, dan is dat zwaar kut. Het ging, meen ik, ook juist om de beveiliging als ze in de UK zouden zijn. En aangezien daar ontzettend veel haat is jegens H&M snap ik ze wel. Ook in de US zijn al meerdere security breaches bij hun huis geweest ondertussen.quote:Op donderdag 15 september 2022 20:18 schreef Celestien het volgende:
[..]
De royals worden beveiligd door een speciale divisie van de Metropolitan Police. Er staat me iets bij dat het niet mogelijk is om die beveiliging particulier te regelen. Dat wordt gedaan door de staat. Of zoiets. Royals die geen werk meer verrichten, krijg geen beveiliging meer. Meen me ook te herinneren dat Eugenie en Beatrice vroeger beveiliging kregen, maar dat ook is ingetrokken intussen.
Kennelijk hebben ze nu toch iets weten te regelen. Begreep dat de beveiliging voor de royals momenteel uitermate streng is. Daar zullen we ook wel wat van meepikken.quote:Op donderdag 15 september 2022 20:20 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Zoiets inderdaad. En als je dan wel wilt betalen, maar de optie is er niet om het zo te regelen als voorheen, dan is dat zwaar kut. Het ging, meen ik, ook juist om de beveiliging als ze in de UK zouden zijn. En aangezien daar ontzettend veel haat is jegens H&M snap ik ze wel. Ook in de US zijn al meerdere security breaches bij hun huis geweest ondertussen.
Ben er niet zo zeker van dat Harry zo'n goede koning zou zijn.quote:
Zie hem ook niet als koning, maar ben het ergens wel eens met die tweet.quote:Op donderdag 15 september 2022 20:31 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ben er niet zo zeker van dat Harry zo'n goede koning zou zijn.
Hij lijkt emotioneel niet zo stabiel, net als z'n moeder. En da's geen goede eigenschap in zo'n functie. Is dat ook niet (deels) waarom Harry en Meghan überhaupt zijn vertrokken?
Het zou me niets verbazen als dat zwaar overtrokken is opgevat. Toen mijn moeder (Indische) zwanger was van mij (heb een Nederlandse vader) waren ze in de familie ook benieuwd welk kleurtje ik zou krijgen. Als dát al erg is, waar zijn we dan mee bezig?quote:Op donderdag 15 september 2022 22:33 schreef Andromache het volgende:
Maar wie was nou de boosdoener over het probleem met Archies huidskleur? Op wie gooien jullie het? Edward? Andrew?
Mag het publiek er dan nog langs? Weet niet meer tot wanneer dat kon.quote:Op donderdag 15 september 2022 23:37 schreef sportfreak het volgende:
https://www.mirror.co.uk/(...)ary-uniform-28003285
Ook Harry mag een uniform dragen tijdens de wake, nadat er dus al eerder een uitzondering werd gemaakt voor Andrew.
Vrijdagavond is er een wake met de vier kinderen en zaterdagavond met de acht kleinkinderen als ik het goed begrijp.
Het is tot 6.30 plaatselijke tijd, maandagochtend.quote:Op vrijdag 16 september 2022 09:04 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Mag het publiek er dan nog langs? Weet niet meer tot wanneer dat kon.
Hoop niet dat mensen dan de rij gaan vertragen. Denkende: "in dit tempo zijn we over 20 minuten aan de beurt en de prinsen komen over 30 minuten...slow down"
Ludicrous!quote:Op donderdag 15 september 2022 23:37 schreef sportfreak het volgende:
Ook Harry mag een uniform dragen tijdens de wake, nadat er dus al eerder een uitzondering werd gemaakt voor Andrew.
Vrijdagavond is er een wake met de vier kinderen en zaterdagavond met de acht kleinkinderen als ik het goed begrijp.
Mooi!quote:Op donderdag 15 september 2022 23:37 schreef sportfreak het volgende:
Het woord 'problem' viel. Dus niet nieuwsgierig van 'oo I wonder what he will look like'. Als je het zelf geen probleem vindt, waarom zou je dan het probleem van het racistische deel van het koninkrijk met Meghan, cultiveren, nota bene in familieverband?quote:Op vrijdag 16 september 2022 09:04 schreef Celestien het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als dat zwaar overtrokken is opgevat. Toen mijn moeder (Indische) zwanger was van mij (heb een Nederlandse vader) waren ze in de familie ook benieuwd welk kleurtje ik zou krijgen. Als dát al erg is, waar zijn we dan mee bezig?
Ik vroeg het me eerlijk gezegd ook af, gewoon nieuwsgierig, wat voor mooi mengelmoesje Meghan zou krijgen.
Nah, ik denk eerder dat dit een oversight ergens geweest is en dat iemand dacht 'oh shit... we zijn vergeten Harry te bespreken in dit gesprek.quote:Op vrijdag 16 september 2022 09:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mooi!
Maar goed, Palace officials hebben dus ingegrepen nadat Andrew wel special permission had gekregen in uniform naar de wake te gaan...
Lees ik daar nou eigenlijk dat Koning Charles zijn broer wel toestemming had gegeven maar zijn zoon niet en dat hij vervolgens door de hofhouding gecorrigeerd is?
Volgens mij is er geen sprake van een boosdoener. Wel van lange tenen.quote:Op donderdag 15 september 2022 22:33 schreef Andromache het volgende:
Maar wie was nou de boosdoener over het probleem met Archies huidskleur? Op wie gooien jullie het? Edward? Andrew?
Maar wie heeft dan eerder Andrew toestemming gegeven en daarbij de toestemming voor Harry vergeten?quote:Op vrijdag 16 september 2022 10:40 schreef Lienekien het volgende:
Het bericht is dat Harry ‘at the king’s request’ morgenavond in uniform bij de kist zal staan, met de andere 7 kleinkinderen van de koningin.
En dan zie je dus ook nog mensen voorbij komen met kinderen. Wat een marteling, waarom doe je dat jezelf en je kinderen aanquote:Op vrijdag 16 september 2022 11:01 schreef bloempje-moi het volgende:
De wachtrij is momenteel 'slechts' 11 uur. 11 uur in een rij staan... Daar heb ik echt drie rugzakken vol snoepgoed en boterhammen voor nodig.
Dinsdag werd door een spokesperson for the Sussexes naar buiten gebracht dat Harry geen uniform mocht dragen.quote:Op vrijdag 16 september 2022 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar wie heeft dan eerder Andrew toestemming gegeven en daarbij de toestemming voor Harry vergeten?
Daily Mail:quote:Op vrijdag 16 september 2022 11:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dinsdag werd door een spokesperson for the Sussexes naar buiten gebracht dat Harry geen uniform mocht dragen.
Het lijkt me lastig te achterhalen hoe en wat. Kwam dit bericht omdat ze niet waren geïnformeerd dat voor Harry een uitzondering zou worden gemaakt, of omdat ze wel een bericht hadden ontvangen met de mededeling dat voor hem geen uitzondering was gemaakt en dan de vraag wie daar de bron van was. En waarop baseerde die bron zich? Heeft er iemand zijn/haar werk niet goed gedaan en voor zijn/haar beurt gesproken? Of heeft Charles in de tussenliggende dagen een (zijn eerdere?) besluit herzien, of pas een besluit genomen? Was er wel of niet een expliciet verbod of toestaan al door Elizabeth vastgelegd?
https://www.dailymail.co.(...)-Saturday-night.htmlquote:William and Harry will stand at head and foot of Queen's coffin in vigil on Saturday with ALL eight grandchildren - as Duke of Sussex wears military uniform at King Charles III's request in latest reconciliation move
Mooie opmerking net van de verslaggeefster van de BBC, over wat er zal gebeuren met de mensen die niet mogen aansluiten. "Will there be a queue to join the queue?"quote:Op vrijdag 16 september 2022 11:10 schreef Lienekien het volgende:
Mensen mogen zich de komende 6 uur niet aansluiten in de wachtrij.
Blijkbaar hebben ze nu twee rijen om het sneller te laten gaan en meer mensen de kans te geven om langs te lopen. Maar dan hebben ze alsnog nu de rij voor enkele uren gesloten omdat hij te lang werd. Waanzin. Maar ik snap het ook wel dat je dit doet. Dit is een gebeurtenis die wel je hele leven bij blijft. Ik verwacht niet dat Charles een vergelijkbare rij gaat krijgen.quote:Op vrijdag 16 september 2022 11:06 schreef SQ het volgende:
[..]
En dan zie je dus ook nog mensen voorbij komen met kinderen. Wat een marteling, waarom doe je dat jezelf en je kinderen aan
Komt dat veldje waarop mensen uren moeten wachten tot ze aan de beurt zijn toch nog van pas.quote:Op vrijdag 16 september 2022 11:14 schreef Felixa het volgende:
[..]
Mooie opmerking net van de verslaggeefster van de BBC, over wat er zal gebeuren met de mensen die niet mogen aansluiten. "Will there be a queue to join the queue?"
En de telefoontjes!!!quote:Op vrijdag 16 september 2022 12:37 schreef bloempje-moi het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Grappig dat het beeldmateriaal van toen en nu waarschijnlijk bijna identiek zal zijn. Op wat opstandige paarden na hopelijk.
I rest my casequote:Op vrijdag 16 september 2022 11:17 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Komt dat veldje waarop mensen uren moeten wachten tot ze aan de beurt zijn toch nog van pas.
quote:Now there is a 'QUEUE for the Queen queue' (QEII): Fury as thousands of mourners are forced into holding pen as 5-mile-long line is CLOSED for six hours (but David Beckham makes it to the front!)
quote:AMSTERDAM - Politie en Openbaar Ministerie maken zich grote zorgen over de veiligheidssituatie van prinses Amalia en minister-president Mark Rutte na nieuwe signalen dat kopstukken van de Mocro-maffia het op een van hen zouden hebben voorzien.
Beveiligingsmaatregelen zijn aanzienlijk opgeschroefd omdat rekening wordt gehouden met een poging tot ontvoering of het plegen van een aanslag.
huh? Is philip nog niet begraven dan?quote:Op vrijdag 16 september 2022 22:33 schreef sportfreak het volgende:
Het programma voor de begrafenis van maandag in het kort:
09.00uur: Westminster Abby gaat open en de eerste gasten kunnen naar binnen
11:45uur: Kist gaat in processie van Westminster Hall naar Westminster Abbey
12:00uur: uitvaartdienst begint
12:55uur: na de dienst wordt de Last Post gespeeld gevolgd door twee minuten stilte
13:00uur: kist gaat in processie door Londen van Westminster Abbey naar Wellington Arch
14:00uur: Kist gaat vanaf Wellington Arch per auto verder naar Windsor
Bij Windsor voegt de auto zich in processie richting Sint George Chapel
17:00uur: de bijzettingsdienst begint
Aan het eind van de dienst gaat de kist omlaag naar de koninklijke grafkelder
Later in de avond word de koningin samen met prins Philip in besloten kring begraven in de King George VI Memorial Chapel, waar ook haar ouders liggen.
quote:Op zaterdag 17 september 2022 09:27 schreef JourneyBlue het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-vizier-mocro-maffia
[..]
Wat ik vorig jaar begreep, is dat hij op een tijdelijke plek in deze kerk kwam te liggen totdat the queen zou komen te overlijden. Daarna zouden ze samen op hun definitieve plaats in de kerk worden bijgezet.quote:Op zaterdag 17 september 2022 09:42 schreef Charmian het volgende:
[..]
huh? Is philip nog niet begraven dan?
Wat een euh… bijzondere hatelijke en misselijkmakende reacties op het tweetbericht. 😢quote:Op zaterdag 17 september 2022 09:27 schreef JourneyBlue het volgende:
[..]
Zo las is het ook.quote:Op zaterdag 17 september 2022 09:42 schreef Charmian het volgende:
[..]
huh? Is philip nog niet begraven dan?
ik zat net even te googlen hoe die grafkelder van de Oranjes er uitziet. Ik denk dat het hier ongeveer hetzelfde zal zijn. Verschillende kamers en de kisten op elkaar gestapeld. Ik zou de kriebels krijgen als ik zo'n grafkelder in moest.quote:Op zaterdag 17 september 2022 10:21 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Zo las is het ook.Alsof ze hem even in een hoekje gezet hebben omdat het vast niet heel lang zou duren voordat Elizabeth zou gaan. Dan hoeven ze die poppenkast maar 1 keer te doen. Wel zo praktisch.
![]()
Hoe moet ik mij dat eigenlijk voor me zien? Liggen ze samen in een praalgraf? Of gewoon naast elkaar? Boven elkaar in muur weggeschoven?
Je merkt er toch niks vanquote:Op zaterdag 17 september 2022 10:25 schreef Charmian het volgende:
[..]
ik zat net even te googlen hoe die grafkelder van de Oranjes er uitziet. Ik denk dat het hier ongeveer hetzelfde zal zijn. Verschillende kamers en de kisten op elkaar gestapeld. Ik zou de kriebels krijgen als ik zo'n grafkelder in moest.
quote:
Zijn we weer samen. Wat een mooie gedachte. Volgens mij zijn die twee altijd gek op elkaar geweestquote:Op zaterdag 17 september 2022 10:05 schreef Ronaldussen het volgende:
[..]
Wat ik vorig jaar begreep, is dat hij op een tijdelijke plek in deze kerk kwam te liggen totdat the queen zou komen te overlijden. Daarna zouden ze samen op hun definitieve plaats in de kerk worden bijgezet.
Op zich natuurlijk niet anders dan op een gewone begraafplaats waar ook meerdere kisten boven elkaar liggen. Al dat marmer is alleen zo kaal en klinisch.quote:Op zaterdag 17 september 2022 10:32 schreef Charmian het volgende:
[..]niet als jij degene bent die begraven wordt, mar ik bedoel meer dat je daar aanwezig bent om een bijzetting bij te wonen
Wat sneuquote:Op zaterdag 17 september 2022 09:27 schreef JourneyBlue het volgende:
[..]
Mooi, sereen, waardig.quote:Op zaterdag 17 september 2022 10:41 schreef bloempje-moi het volgende:
Dit is het dus blijkbaar?
[ afbeelding ]
Dus in ieder geval onder de grond.
quote:Op zaterdag 17 september 2022 10:41 schreef Celestien het volgende:
[..]
Zijn we weer samen. Wat een mooie gedachte. Volgens mij zijn die twee altijd gek op elkaar geweest
zo'n grafkelder vind ik toch weer een andere vibe hebben dan een gewone begraafplaats, maar misschien komt dat inderdaad omdat het aan 'natuur' ontbreektquote:Op zaterdag 17 september 2022 10:42 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Op zich natuurlijk niet anders dan op een gewone begraafplaats waar ook meerdere kisten boven elkaar liggen. Al dat marmer is alleen zo kaal en klinisch.
Wat bizar zeg. Alsof zij ook maar iets met hun criminele praktijken te maken heeft.quote:Op zaterdag 17 september 2022 10:42 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Wat sneu
Ze zou ook niet in het studentenhuis wonen nu:
'Amalia woont niet in Amsterdams studentenhuis vanwege dreiging uit criminele circuit'
Niets, maar ze is wel super high profile, dus als je wilt intimideren of onderhandelen over vrijlating dan is ze een zeer kwetsbaar doel.quote:Op zaterdag 17 september 2022 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat bizar zeg. Alsof zij ook maar iets met hun criminele praktijken te maken heeft.
quote:Op zaterdag 17 september 2022 09:27 schreef JourneyBlue het volgende:
[..]
Snap dat idee, maar Marokko werkt niet mee. Die neemt dat soort figuren niet terug.En door die dubbele paspoorten kunnen ze zelf wel daarheen als ze hier gezocht worden (en dus nog niet vastzitten), maar dan werkt dat land weer niet mee aan een strafrechtelijke overdracht aan Nederland. Laat staan dat ze dan daar vervolgd worden, want de feiten zijn dan niet bij hen gepleegd. Dan kunnen ze daar ook van alles beramen en het loopjongens in NL laten opknappenquote:Op zaterdag 17 september 2022 12:34 schreef -river- het volgende:
[..]![]()
Niet normaal dit, stuur die gasten terug en laat hun daar berecht worden.
Bij nader inzien klinkt mijn post best wel dom maar ik ben het beu.
Wat een geld, verdriet en ellende dit allemaal wel niet kost.
Geneer je niet.quote:Op zaterdag 17 september 2022 12:34 schreef -river- het volgende:
[..]![]()
Niet normaal dit, stuur die gasten terug en laat hun daar berecht worden.
Bij nader inzien klinkt mijn post best wel dom maar ik ben het beu.
Wat een geld, verdriet en ellende dit allemaal wel niet kost.
quote:Deze schatten gaan vrijwel allemaal vrij van erfbelasting over naar Charles. Een uitzondering vormen haar Welsh Corgi’s, Elizabeths geliefde kortpotige herdershonden, die een nieuw thuis krijgen bij prins Andrew. De van seksueel misbruik verdachte hertog van York, een vriend van wijlen de zedendelinquent Jeffrey Epstein, schijnt na zijn excommunicatie uit The Firm genoeg tijd over te hebben om de honden uit te laten.
Als hij ze nog niet had dan had hij ze wat mij betreft na vanavond sowieso verdiend.quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:13 schreef AnneX het volgende:
Zelfs de 14-jarige kleinzoon heeft al medailles?! zie ik nu.
Dat zijn waarschijnlijk de Diamond Jubilee medal en Platinum Jubilee medal. Die hebben ze ws. allemaal wel, afhankelijk van hun leeftijd ook nog de Silver Jubilee medal en Golden Jubilee medal.quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:13 schreef AnneX het volgende:
Zelfs de 14-jarige kleinzoon heeft al medailles?! zie ik nu.
In mijn familie is het nog gekker, hoorquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:01 schreef Leandra het volgende:
Anderhalve generatie tussen het oudste kleinkind (44) en het jongste kleinkind (14)....
Aan de andere kant is dat waarschijnlijk ook altijd wel gezellig geweest, en vervolgens kwamen de achterkleinkinderen, waarvan de oudste (Savannah Philips) nu 11 is en de jongste (Sienna Mapelli Mozzi) morgen 1 jaar oud wordt.
Vandaar.quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk de Diamond Jubilee medal en Platinum Jubilee medal. Die hebben ze ws. allemaal wel, afhankelijk van hun leeftijd ook nog de Silver Jubilee medal en Golden Jubilee medal.
Dank je, heb er van genotenquote:Op zaterdag 17 september 2022 10:16 schreef AnneX het volgende:
Een crosspost van @:borisz over de Queue by night, met ook fraaie foto’s.
Vijf.tien.uur. Plus 2 uur voordat men officieel in de rij staat.
[ twitter ]
Wow. Het zou toch ergens mooi zijn als andere landen nu uit protest afhaken.quote:Op zondag 18 september 2022 15:00 schreef AnneX het volgende:
Wow…MBS is uitgenodigd! (Verantwoordelijk voor de moord op Amerikaanse journalist Jamal Kashoggi, wiens lichaam in stukken is gezaagd). Voor details: zie google.
Politiek![]()
Speculatie: doet men niet.quote:Op zondag 18 september 2022 15:07 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Wow. Het zou toch ergens mooi zijn als andere landen nu uit protest afhaken.
Dat doet men ongetwijfeld niet, maar dat zou mijns inziens wel een goede reactie zijn. Zo'n man moet volledig genegeerd worden. In plaats daarvan zijn politieke leiders het voorval al weer helemaal vergeten voor hun eigen gewin.quote:Op zondag 18 september 2022 15:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Speculatie: doet men niet.
Of hij komt? is speculatie.
Het is voor hem (en zijn politiek in MO) erkenning.
Ook las ik, dat King Charles zich wil bemoeien met MO politiek.
Blijkbaar is Engels koningschap geen Ceremoniële functie.
Olie…olie…olie…quote:Op zondag 18 september 2022 15:22 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Dat doet men ongetwijfeld niet, maar dat zou mijns inziens wel een goede reactie zijn. Zo'n man moet volledig genegeerd worden. In plaats daarvan zijn politieke leiders het voorval al weer helemaal vergeten voor hun eigen gewin.
Schaamteloos. Hoeveel werd ervoor gevraagd?quote:Op zondag 18 september 2022 15:45 schreef AnneX het volgende:
Nou ja…op e-bay willen mensen de polsbandjes van ‘in de rij staan’ verkopen.![]()
Het lijken wel hollanders.
Trouwens ebay heeft het gestopt.
Vraagprijs niet gezien.quote:Op zondag 18 september 2022 15:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Schaamteloos. Hoeveel werd ervoor gevraagd?
Ik las een artikel (die ik nu niet meer kan terug vinden) waarin een vrouw in de rij zei dat ze dit niet wilde missen omdat daar geschiedenis wordt geschreven. Afscheid nemen van de Queen is maar bijzaak
70000 pondquote:Op zondag 18 september 2022 15:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Schaamteloos. Hoeveel werd ervoor gevraagd?
Ik las een artikel (die ik nu niet meer kan terug vinden) waarin een vrouw in de rij zei dat ze dit niet wilde missen omdat daar geschiedenis wordt geschreven. Afscheid nemen van de Queen is maar bijzaak
”No Mickey…No”quote:Op zondag 18 september 2022 16:26 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
70000 pond![]()
![]()
https://metro.co.uk/2022/(...)-70000-17399048/amp/
Dat is een koninklijke prijsquote:Op zondag 18 september 2022 16:26 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
70000 pond![]()
![]()
https://metro.co.uk/2022/(...)-70000-17399048/amp/
Zo op NPO1 "Elizabeth l: The Unseen Queen"quote:Op zondag 18 september 2022 19:38 schreef nomina het volgende:
Gezien de begrafenis morgen deze Duitse docu met mooie beelden over Queen Elizabeth II
Gewoon BBC aanzetten.quote:Op zondag 18 september 2022 22:25 schreef Tegan het volgende:
Hoelaat moet de tv aan morgen?
NPO zendt pas vanaf 11:00 uit. Voor de uren daarvoor een livestream zoeken...
Er is in Windsor nog een dienst.quote:Op zondag 18 september 2022 22:42 schreef MorganLeFay het volgende:
BBC zendt uit van 9 tot 14.15 (en dan tot 18u de roadtrip naar Windsor)
NL1 van 11 tot 17.
Gaan ze hier serieus een nabeschouwing doen van 3 uur? Of stoppen ze gewoon een uur te vroeg met de uitzending
Ja, dat weet ikquote:Op zondag 18 september 2022 22:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er is in Windsor nog een dienst.
Nee, ‘s avonds is pas de dienst die besloten is.quote:Op zondag 18 september 2022 23:27 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Ja, dat weet ikMaar vraag me af waarom ze hier een uur eerder stoppen dan de BBC. Die dienst in Windsor is besloten, dus daar zien we sowieso niet veel van lijkt mij. Dus of de NOS stopt tijdens de autorit, of ze gaan een hele lange nabeschouwing houden van de dienst in Londen.
BBC heeft nu al veel berichtgeving erover in het ochtendnieuwsprogramma. Ik hou de tv de rest van de dag op de BBC. Beetje jammer dat ik in de ochtend nog een werkoverleg hebquote:Op zondag 18 september 2022 22:25 schreef Tegan het volgende:
Hoelaat moet de tv aan morgen?
NPO zendt pas vanaf 11:00 uit. Voor de uren daarvoor een livestream zoeken...
NOS begint om 11 uur. BBC begint om 9 uur.quote:Op maandag 19 september 2022 06:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik las dat de 2 oudste kinderen van prins William erbij zullen zijn vandaag.
Vanaf 7 uur doet de Vlaamse tv verslag. Nederlandse weet ik niet.
Bron: https://nos.nl/artikel/24(...)ekt-miljardenpubliekquote:Op NPO 1 begint de uitzending om 11.00 uur. De eindtijd is nog niet bekend.
Zou ik ook doen!quote:Op maandag 19 september 2022 08:39 schreef Lienekien het volgende:
Ik kijk dit sowieso alleen op de BBC.
Ik vond 7 uur al zo vroeg. Waarschijnlijk verkeerd gelezenquote:Op maandag 19 september 2022 08:32 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
NOS begint om 11 uur. BBC begint om 9 uur.
Waar gaan we onze ongezouten judgy commentaar geven? In dit topic of komt er een apart topic?
edit: Ik hoor net dat Goedemorgen Nederland vanaf nu tot 11 uur gaat voorbeschouwen, dus eigenlijk begint de NPO nu.
Daar klapperden mijn oren ook van, dan ben je toch wel ver heen hoorquote:Op maandag 19 september 2022 09:26 schreef Felixa het volgende:
Gewaagde uitspraak net op de BBC. Een van de laatste mensen die in Westminster Hall langs de kist was gelopen, werd gevraagd hoe het was. Het was het mooiste moment uit haar leven, nog mooier dan toen ze haar kinderen kreeg. Op live tv...
Ja en haar man keek er volgens mij ook wel van op.quote:Op maandag 19 september 2022 09:26 schreef Felixa het volgende:
Gewaagde uitspraak net op de BBC. Een van de laatste mensen die in Westminster Hall langs de kist was gelopen, werd gevraagd hoe het was. Het was het mooiste moment uit haar leven, nog mooier dan toen ze haar kinderen kreeg. Op live tv...
Neem aan dat dit de "nobodies" zijn die achterin moeten zitten.quote:Op maandag 19 september 2022 09:40 schreef laziness het volgende:
Die gasten zitten daar twee uur in de kerk te wachten
Rianne!quote:Op maandag 19 september 2022 09:44 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Neem aan dat dit de "nobodies" zijn die achterin moeten zitten.
Ik vroeg me ook af of er voor de royal family nog naaiateliers hard aan het werk geweest waren of dat ze continue bij houden of alles nog exact netjes past qua kostuums.quote:Op maandag 19 september 2022 09:51 schreef AnneX het volgende:
Dusde ene helft van De Engelse inwoners zorgt voor een begrafenisfeestje voor de andere helft 😉
Als je hoort vertellen over de (nachtelijke) repetities etc. Bron: Bbcworld news.
Waar bewaart men al die duizenden kostuums + parafernalia eigenlijk.
Hangen die thuis op zolder? Veel werk voor de naaiateliers.
Ik vind het wel echt heel indrukwekkend om te zien!quote:Op maandag 19 september 2022 00:36 schreef laziness het volgende:
Hoe zou de kleinkinderen zich nou voorbereiden, precies wetend wat het ceremonieel is op welk moment en allemaal zo netjes met elkaar in pas?
Hebben ze dat de hele dag voorafgaand geoefend? Is het draaiboek iets waar ze al jaren op oefenen/het met regelmaat doornemen?
Duidelijk is wel dat ze maar weinig ruimte voor rouw krijgen. Dat komt pas na maandag echt aan de beurt.
Waar kijk jij?quote:Op maandag 19 september 2022 10:11 schreef SaskiaR het volgende:
Nu interviews met de legerofficieren die deelnemen. Die meid die de gun carriage mag aansturen ziet er niet ouder uit dan 20![]()
Ik denk dat ze de afgelopen maanden wel alles paraat hebben gehad, zeker gezien de leeftijd en de conditie van de Queen.quote:Op maandag 19 september 2022 09:59 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vroeg me ook af of er voor de royal family nog naaiateliers hard aan het werk geweest waren of dat ze continue bij houden of alles nog exact netjes past qua kostuums.
Zeker nu Harry aan de andere kant van de plas zit vroeg ik me af of zijn kostuums netjes passend nog klaar hingen ergens of sleept hij die zelf altijd mee voor het geval dat?
Zoveel vragen over hoe men dit op korte termijn paraat heeft...
Oh, dat is dus anders dan BBC1.quote:
Nee hoor, dat is hetzelfde. Op BBC1 zag ik dat meisje ook geïnterviewd worden.quote:Op maandag 19 september 2022 10:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, dat is dus anders dan BBC1.
Dan zat ik zeker niet op te letten.quote:Op maandag 19 september 2022 10:28 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is hetzelfde. Op BBC1 zag ik dat meisje ook geïnterviewd worden.
Komt door het tijdsverschil.quote:Op maandag 19 september 2022 10:57 schreef Guanabana het volgende:
de BBC loopt hier achter op de NOS?
Goede uitvaart gewenst.quote:Op maandag 19 september 2022 10:57 schreef BE het volgende:
Ik kan iig dit stukje nog even meekijken. Straks om 12.u als de ceremonie gaat starten moet ik zelf ook aantreden.
Wat ik wel echt een heel mooi toeval vond, de meneer waar ik vandaar de uitvaart leid hield van sigaren en zijn favoriete merk: Balmoral.![]()
(Heel stom toeval, maar toch... )
indrukwekkend hèquote:
Bijzonder is dat inderdaad. Ik denk wel dat ze een draaiboek hebben waar de volgorde van wie er wanneer binnenkomt in staat. Misschien kiezen ze dan een aantal mensen uit die ze wille benoemen om constant iets te kunnen zeggen?quote:Op maandag 19 september 2022 11:04 schreef BE het volgende:
Wat ik ook altijd zo knap vind is dat die commentatoren werkelijk iedereen herkennen.'The president of Singapore'.
Zouden ze een lijstje met foto's hebben?
En dat ook.quote:Op maandag 19 september 2022 11:07 schreef Tegan het volgende:
Er zit een heel researchteam in zijn oortje die onderzoek heeft gedaan én live mee Googled i.m.o..
quote:Op maandag 19 september 2022 11:07 schreef Tegan het volgende:
Er zit een heel researchteam in zijn oortje die onderzoek heeft gedaan én live mee Googled i.m.o..
Dat zal idd ook wel zo zijn, op volgorde arriveren idd. Anders krijg je zo'n gedrang bij de deur.quote:Op maandag 19 september 2022 11:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bijzonder is dat inderdaad. Ik denk wel dat ze een draaiboek hebben waar de volgorde van wie er wanneer binnenkomt in staat. Misschien kiezen ze dan een aantal mensen uit die ze wille benoemen om constant iets te kunnen zeggen?
Sommige landen horen bij het koninkrijk en hierdoor zullen zij mensen ook wel (her)kennen.quote:Op maandag 19 september 2022 11:04 schreef BE het volgende:
Wat ik ook altijd zo knap vind is dat die commentatoren werkelijk iedereen herkennen.'The president of Singapore'.
Zouden ze een lijstje met foto's hebben?
Ander context, ander licht en wellicht geen/ minder makeup helpt ook niet mee.quote:Op maandag 19 september 2022 11:08 schreef BE het volgende:
[..]
[..]
Dat zal idd ook wel zo zijn, op volgorde arriveren idd. Anders krijg je zo'n gedrang bij de deur.
Ik assisteerde ooit bij een uitvaart waar ook een flink aantal BN-ers waren maar ik herkende dus ook niet iedereen. Best stom om dan te vragen 'uw naam?'.Echt van die mensen bij wie dat zelden zal gebeuren.
Om precies te zijn, horen bij het Gemenebest. Ze vallen niet onder het koninkrijk.quote:Op maandag 19 september 2022 11:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Sommige landen horen bij het koninkrijk en hierdoor zullen zij mensen ook wel (her)kennen.
Strekking blijft hetzelfdequote:Op maandag 19 september 2022 11:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Om precies te zijn, horen bij het Gemenebest. Ze vallen niet onder het koninkrijk.
Ik denk dat ze het alleen maar waarderen dat ze als mens worden benaderd.quote:Op maandag 19 september 2022 11:08 schreef BE het volgende:
[..]
[..]
Dat zal idd ook wel zo zijn, op volgorde arriveren idd. Anders krijg je zo'n gedrang bij de deur.
Ik assisteerde ooit bij een uitvaart waar ook een flink aantal BN-ers waren maar ik herkende dus ook niet iedereen. Best stom om dan te vragen 'uw naam?'.Echt van die mensen bij wie dat zelden zal gebeuren.
Zitten in hetzelfde bankje.quote:Op maandag 19 september 2022 11:20 schreef Rianne84 het volgende:
Waarom moeten al die premiers wachten?
quote:Op maandag 19 september 2022 11:24 schreef AnneX het volgende:
De Abbye is in 3-en.
In het achterste 1/3 zitten wereldleiders(?)oa. Biden ver van Macron zo gauw ik zie.
In het midden hofpersoneel en (?)
En vooraan koninklijk?e gasten.
Nog geen Europese Royals gezien, dus denk het welquote:Op maandag 19 september 2022 11:30 schreef StephanL het volgende:
Moet Willem-Alexander en de rest nog komen?
De kist is loodzwaar.quote:
Het NOS commentaar vind ik wat tegenvallenquote:Op maandag 19 september 2022 11:31 schreef AnneX het volgende:
RtlZ #14/ ziggo heeft ook comment. Allemaal dezelfde beelden, natuurlijk.
De verantwoording om het goed te doen ookquote:
Nou dit dus. Ik hoop dat er een evaluatie komt en dat Charles het iets praktischer maakt voor zijn eigen kinderen. Maar goed, daar zal hij wel te narcistisch voor zijnquote:Op maandag 19 september 2022 11:45 schreef StephanL het volgende:
Allemaal nog uit de tijd van paard en wagen. Ze hadden het ook ietsje kunnen moderniseren natuurlijk. Mooie Tesla lijkwagen
Die wielen staan ook zo lekker...quote:Op maandag 19 september 2022 11:45 schreef StephanL het volgende:
Allemaal nog uit de tijd van paard en wagen. Ze hadden het ook ietsje kunnen moderniseren natuurlijk. Mooie Tesla lijkwagen
Absoluut, ik zou niet graag in hun schoenen staan.quote:Op maandag 19 september 2022 11:44 schreef just me het volgende:
[..]
De verantwoording om het goed te doen ook
En Prinses Annquote:
ja viel mij ook op, zal wel met veiligheid te maken hebbenquote:Op maandag 19 september 2022 11:50 schreef AnneX het volgende:
Staan de agenten om en om met AR 15 langs de kant.?😳
Ja. Gewone agenten hebben daar geen wapens. Die wel, die zijn daar speciaal ingetraind enzo.quote:Op maandag 19 september 2022 11:50 schreef AnneX het volgende:
Staan de agenten om en om met AR 15 langs de kant.?😳
Ik neem dit terug, zapte even naar rtl en daar zat iemand te blaten over de verdeling van de erfenis.quote:Op maandag 19 september 2022 11:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het NOS commentaar vind ik wat tegenvallen.
Nietquote:Op maandag 19 september 2022 11:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik neem dit terug, zapte even naar rtl en daar zat iemand te blaten over de verdeling van de erfenis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |