Dat lijkt me idd waarom het onwenselijk is dat degene die ingehuldigd wordt niet de hoogste in rang is.quote:Op maandag 12 september 2022 20:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is het niet zodat de ingehuldigde/gekroonde niet hoeft te buigen voor iemand hoger?
Iemand anders mag een nieuw deel openen.
Ook een goede netwerkbijeenkomst voor de volgende generatie.quote:Op maandag 12 september 2022 20:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd waarom het onwenselijk is dat degene die ingehuldigd wordt niet de hoogste in rang is.
Dat maakt het wel zo gezelligquote:Op maandag 12 september 2022 20:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Ook een goede netwerkbijeenkomst voor de volgende generatie.
https://www.hln.be/royalt(...)-elizabeth~a79b73c3/quote:Filip en Mathilde naar begrafenis van koningin Elizabeth
Koning Filip en koningin Mathilde wonen de begrafenis van koningin Elizabeth bij in Londen. Dat heeft het koninklijk paleis desgevraagd bevestigd aan onze redactie. Ook de Amerikaanse president Biden, het Nederlandse koningspaar en de Japanse keizer zijn aanwezig.
De uitvaart van de Queen vindt volgende maandag om 12 uur Belgische tijd plaats in Westminster Abbey. Er worden 2.000 gasten verwacht, onder wie heel wat koningen en presidenten. Er gelden strenge regels voor de VIP-gasten. Zij worden gevraagd om indien mogelijk met een commerciële vlucht te landen op Engelse bodem. Dat is een probleem voor koning Filip, die alleen met het Belgisch regeringsvliegtuig mag vliegen, ook voor vakanties. Hij zal dat nog steeds kunnen gebruiken, maar hij zal wellicht moeten uitwijken naar een verder gelegen, minder drukke luchthaven.
Filip en Mathilde zijn een van de eerste internationale gasten wier aanwezigheid bekend is. Het Witte Huis heeft inmiddels gecommuniceerd dat Amerikaans president Joe Biden en First Lady Jill Biden naar de begrafenis komen. Het Nederlands koningshuis liet weten dat koning Willem-Alexander en koningin Máxima naar Londen komen. Ze worden vergezeld door oud-koningin Beatrix. Spanje wordt vertegenwoordigd door koning Felipe en koningin Letizia. En de Japanse keizer Naruhito zal er eveneens bij zijn. Andere koningshuizen moeten nog details bekendmaken.
Elizabeth II, die vorige donderdag op 96-jarige leeftijd overleed, woonde zelf nooit staatsbegrafenissen in het buitenland bij. Slechts één keer maakte ze een uitzondering: voor koning Boudewijn in 1993. Beide vorsten hadden een warme band met elkaar. Het waren generatiegenoten die in dezelfde periode, begin jaren 50, de troon bestegen als onervaren twintigers en in de daaropvolgende decennia hun stempel drukten op hun natie. Toen Boudewijn op zijn 62ste onverwacht overleed, beliste Elizabeth naar Brussel te komen, in het gezelschap van haar echtgenoot prins Philip.
Buiten het VK treden vorsten dan ook gewoon een keer af, die wachten niet tot ze 96 zijn om dan dood te gaan. Dat verklaart toch een groot deel van dat leeftijdsverschil.quote:Op maandag 12 september 2022 20:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat maakt het wel zo gezellig
Alleen een deel van de Europese vorstenhuizen zit net met een andere generatie.
In Noorwegen, Zweden en Denemarken zitten ze nog te wachten tot ze aan de beurt zijn maar zijn ze wat ouder dan William (hoewel Victoria van Zweden maar 5 jaar met hem scheelt) en de Nederlandse, Belgische en Spaanse troonopvolgsters zijn weer beduidend jonger dan William.
Mwah, die in Noorwegen, Zweden en Denemarken zitten er ook sinds hun voorganger omviel, en die zaten er ook vanaf het moment dat degene daarvoor overleed, dus buiten Engeland is het in Europa op dit moment 3-3 tussen opstappen om je opvolger een kans te geven voor hij/zij bejaard is en blijven zitten tot je blijft liggen.quote:Op maandag 12 september 2022 21:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Buiten het VK treden vorsten dan ook gewoon een keer af, die wachten niet tot ze 96 zijn om dan dood te gaan. Dat verklaart toch een groot deel van dat leeftijdsverschil.
quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:27 schreef AnneX het volgende:
Quote:” Elizabeth II, die vorige donderdag op 96-jarige leeftijd overleed, woonde zelf nooit staatsbegrafenissen in het buitenland bij.”
Daarover zal zij ook wel hebben nagedacht.
Bronquote:Traditionally, the monarch does not attend any funerals, but William IV in the early 19th century was the first to break away from this by attending the funeral of his brother, King George IV.
Since then, monarchs have occasionally gone to funerals, but it remains very rare.
The Queen usually only attends the funerals those of people who are close family or friends, although she had attended the funerals of two Prime Ministers – Winston Churchill and Margaret Thatcher.
Mr Churchill was honoured with a state funeral, while Mrs Thatcher had a ceremonial funeral, both sanctioned by the monarch herself.
In all other cases, she sends a personal representative to pay respects on her behalf.
It is thought the reason behind this is the monarch doesn’t want to be the focus of distraction.
If the Queen went to a funeral in her official capacity, the attention would be on her and the dozens of security personnel and other attendants who need to accompany her, instead of on the bereaved family.
What’s more, attending or not attending the funeral of political figures could be interpreted as an expression of opinion and the monarch must remain impartial.
Op één uitzondering na, de begrafenis van koning Boudewijn in 1993:quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:27 schreef AnneX het volgende:
Quote:” Elizabeth II, die vorige donderdag op 96-jarige leeftijd overleed, woonde zelf nooit staatsbegrafenissen in het buitenland bij.”
Daarover zal zij ook wel hebben nagedacht.
Leuk, zulke posts.quote:Op dinsdag 13 september 2022 15:23 schreef Lienekien het volgende:
Een stukje geschiedenis. James II kwam in 1685 op de troon. Probleem was dat hij katholiek was en hij daar politiek zwaar op stuurde. Er kwam een samenzwering om toenmalig stadhouder Willem III (protestant), getrouwd met Mary, de oudste dochter van James II, op de troon te krijgen. Willem vertrok met een armada en ging op 5 november 1688 aan land in Brixham, Devon. Enige maanden later volgde hij de inmiddels gevluchte James II op als William III of England. De machtsgreep ging de boeken in als de Glorious Revolution.
In 1988 werd de 300ste verjaardag van de landing in Brixham gevierd, in aanwezigheid van prins Willem-Alexander.
[ afbeelding ]
Als vervolg daarop: James II vluchtte naar Noord-Ierland, maar werd daar definitief verslagen door Willem III tijdens de beroemde Slag aan de Boyne in 1690. Dit wordt nog steeds jaarlijks gevierd door de protestanten tijdens de jaarlijkse oranjemarssen, wat tijdens 'The Troubles' altijd voor ernstige rellen zorgde omdat ze ook door katholieke wijken gingen.quote:Op dinsdag 13 september 2022 15:23 schreef Lienekien het volgende:
Een stukje geschiedenis. James II kwam in 1685 op de troon. Probleem was dat hij katholiek was en hij daar politiek zwaar op stuurde. Er kwam een samenzwering om toenmalig stadhouder Willem III (protestant), getrouwd met Mary, de oudste dochter van James II, op de troon te krijgen. Willem vertrok met een armada en ging op 5 november 1688 aan land in Brixham, Devon. Enige maanden later volgde hij de inmiddels gevluchte James II op als William III of England. De machtsgreep ging de boeken in als de Glorious Revolution.
In 1988 werd de 300ste verjaardag van de landing in Brixham gevierd, in aanwezigheid van prins Willem-Alexander.
[ afbeelding ]
En als vervolg daaropquote:Op dinsdag 13 september 2022 15:53 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Als vervolg daarop: James II vluchtte naar Noord-Ierland, maar werd daar definitief verslagen door Willem III tijdens de beroemde Slag aan de Boyne in 1690. Dit wordt nog steeds jaarlijks gevierd door de protestanten tijdens de jaarlijkse oranjemarssen, wat tijdens 'The Troubles' altijd voor ernstige rellen zorgde omdat ze ook door katholieke wijken gingen.
Verder had James II naast Mary en de latere koningin Anne ook nog een zoon James, die wel katholiek was. Hij werd dus overgeslagen in de opvolging maar zijn nakomelingen hebben nog ongeveer een eeuw aanspraak gemaakt op de Engelse troon. Aanhangers daarvan staan bekend als Jacobieten.
Ik kan er bijna niet naar kijken, omdat ik bang ben dat er een op de hielen van de ander trapt of dat de kroon wegglijdt.quote:Op woensdag 14 september 2022 16:09 schreef E.T. het volgende:
Volgens mij zijn die gasten die de kist tillen elke keer dezelfde..
Ik heb ook echt wel te doen met die man. Van hot naar her en geen seconde tijd om te rouwen...quote:Op woensdag 14 september 2022 18:34 schreef NedKelly het volgende:
Bij EditieNL gaat het weer over die inkt op Charles' vingers en dat hij zijn irritatie zo erg liet blijken.
Derde programma waar ik het in zie en iedereen lachen.
Zo'n filmpje is op zich over een half jaar best grappig. Nu is het een man die ineens 24/7 geleefd wordt en van hot naar her moet terwijl ook zijn moeder is overleden.
Lijkt me niet raar dat je nogal licht geraakt kan zijn door stomme dingetjes, ook al heb je je hier je hele leven op kunnen voorbereiden.
Als het goed is wel.quote:Op woensdag 14 september 2022 19:19 schreef AnneX het volgende:
Wat fijn, dat het weer voorlopig goed is, voor de paarden en de muzikanten en de mensen in en naast de stoet.
Blijft het weer zo?
Wat een idiootquote:Liefdeskind’ Charles en Camilla boos op koning: ’Nu is het mijn beurt!’
Simon Dorante-Day, de 56-jarige Australiër die al jaren claimt de geheime zoon te zijn van koning Charles en koningin-gemalin Camilla, is boos dat zijn vermeende vader hem ’negeert’. Terwijl het koningshuis in rouw is om het overlijden van koningin Elizabeth, groeit bij Simon de frustratie dat hij niet erkend wordt. „Het is tijd dat ik mijn happy ending krijg.”
Al sinds de jaren negentig beweert Simon dat Charles en Camilla zijn biologische ouders zijn en deelt hij geregeld ’bewijsstukken’ op zijn sociale media. In een exclusief gesprek met 7NEWS laat hij nu weten Charles meer dan ooit voor de rechter te willen slepen om zo een dna-test af te dwingen. „De laatste keer dat ik voor de rechtbank stond, zei de rechter me dat als ik terugkom met duidelijk bewijs, er geen reden is om een aanvraag voor een dna-test af te wijzen. Charles en Camilla zullen daar dan in mee moeten gaan.” Dat zij nu koning en koningin-gemalin zijn doet daar volgens hem niets aan af. „Mij is gezegd dat ze niet boven de wet staan of door de wet worden beschermd.”
Hoewel Dorante-Day het overlijden van koningin Elizabeth gebruikt om wederom de media op te zoeken, stelt hij ook te worstelen met het verlies. Eerder dit jaar onthulde hij een brief aan de koningin te hebben geschreven in de hoop dat de Queen hem zou helpen. Dat ze hem nooit heeft geantwoord, doet hem pijn. „Het is heel verdrietig. Ik heb geen reactie gekregen en dat kan nu ook nooit meer gebeuren.” Tegelijkertijd stelt hij boos te zijn. „Omdat ze weet wat er gaande was en dat gewoon liet gebeuren. Maar op dezelfde manier kijk ik nu naar de toekomst. Ik heb niets meer met haar te maken, ik heb nu met hem te maken.”
Hij kan het dan ook niet verkroppen dat ook Charles niet ingaat op Simons verzoeken. „Ik weet dat het waar is, ik weet dat het mijn ouders zijn. Maar waar of niet waar, het complete gebrek aan aanpak door zowel de Britse regering als de monarchie moet worden aangepakt. Ik zal niet terugdeinzen. Ze zijn mij - als geadopteerd kind - de waarheid verschuldigd over wat er is gebeurd.”
Dat William nu door Charles is benoemd tot prins van Wales ziet hij als ’klap in het gezicht’. „Ik wil me niet zo voelen, maar ik doe het wel. Ik denk gewoon dat het minste wat Charles kan doen is me een antwoord geven, me erkennen. Hij geeft William zo'n titel, maar waar is mijn antwoord? Waar is mijn dna-test? Als je mijn vader niet bent, bewijs dan dat je dat niet bent. Charles kreeg wat hij wilde: hij kreeg de troon, hij kreeg zijn vrouw, hij kreeg alles. Ik ken de waarheid niet eens over mijn moeder. Nu is het mijn tijd om mijn happy ending te krijgen.”
Bron: telegraaf.nl
Nou inderdaad .....quote:Op woensdag 14 september 2022 21:39 schreef bloempje-moi het volgende:
Wat een gezichtsuitdrukkingen.
[ twitter ]
Er is ook een livestream. https://www.bbc.com/news/live/uk-62902778quote:Op woensdag 14 september 2022 23:24 schreef sportfreak het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt me indrukwekkend als je hier langs loopt.
Wat indrukwekkemd, dat lopen op de maat van die trom.quote:Op woensdag 14 september 2022 21:27 schreef maily het volgende:
Zo werd de kist van koningin Elizabeth naar Westminster Hall gebracht
Still uit dit filmpje: [ afbeelding ]
Waarom dragen die dames medailles? Zijn het echte?
Zou je de vraag ook stellen als het mannen waren?quote:Op woensdag 14 september 2022 21:27 schreef maily het volgende:
Bleef-ie nou ook liggen of zag ik het verkeerd?quote:
Mij ook. Zou zijn gegaan (of geprobeerd hebben te gaan, want het is zó druk) als ik in de buurt had gewoond.quote:Op woensdag 14 september 2022 23:24 schreef sportfreak het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt me indrukwekkend als je hier langs loopt.
De tweede van rechts is the Golden Jubilee Medal.quote:Op woensdag 14 september 2022 21:27 schreef maily het volgende:
quote:Op donderdag 15 september 2022 10:49 schreef Celestien het volgende:
[..]
Bleef-ie nou ook liggen of zag ik het verkeerd?
Was geen fijne val, zo recht vooruit.
quote:Op donderdag 15 september 2022 10:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Zou je de vraag ook stellen als het mannen waren?
Een wachtrij van 30 uur las ik ergens? Oef, ik zou ernstig twijfelen. Wel willen, maar of ik het zou trekken?quote:Op donderdag 15 september 2022 10:50 schreef Celestien het volgende:
[..]
Mij ook. Zou zijn gegaan (of geprobeerd hebben te gaan, want het is zó druk) als ik in de buurt had gewoond.
Heb ergens vanmorgen ook een man op krukken er langs zien gaan. Zouden mensen die slecht ter been zijn een kortere route krijgen?quote:Op donderdag 15 september 2022 11:01 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Een wachtrij van 30 uur las ik ergens? Oef, ik zou ernstig twijfelen. Wel willen, maar of ik het zou trekken?
Vast wel. Ouderen oid denk ik ook wel. Of ze moeten gewoon 30 uur op een stoel zitten.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:04 schreef maily het volgende:
[..]
Heb ergens vanmorgen ook een man op krukken er langs zien gaan. Zouden mensen die slecht ter been zijn een kortere route krijgen?
Ja, daar is een andere route voor.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:04 schreef maily het volgende:
[..]
Heb ergens vanmorgen ook een man op krukken er langs zien gaan. Zouden mensen die slecht ter been zijn een kortere route krijgen?
Nee, there’s no sitting down.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:05 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Vast wel. Ouderen oid denk ik ook wel. Of ze moeten gewoon 30 uur op een stoel zitten.
Wat ben je streng. Ik zie het al helemaal voor me. Een veldje apart met allemaal oude en zielige mensen die 30 uur op een krukje moeten zitten tot hun nummer aan de beurt is.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, daar is een andere route voor.
[..]
Nee, there’s no sitting down.
Ik las dat ze 6 uur moeten staan maar elke 20 minuten van positie veranderen?quote:Op donderdag 15 september 2022 11:00 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hier zie je het iets beter. Het is maar goed dat die stok / speer langer is, anders was hij vol op die punt gevallen. Niet best nee. Hoe lang staan ze daar per shift?
Dat is letterlijk de tekst die steeds werd herhaald als men op televisie de instructies gaf aan over de te verwachten gang van zaken.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:21 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Wat ben je streng. Ik zie het al helemaal voor me. Een veldje apart met allemaal oude en zielige mensen die 30 uur op een krukje moeten zitten tot hun nummer aan de beurt is.
Volgens mij wisselen ze elk kwartier.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:22 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
[..]
Ik las dat ze 6 uur moeten staan maar elke 20 minuten van positie veranderen?
Ik vind t niet raar dat er een omvalt.
quote:Op donderdag 15 september 2022 11:21 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Wat ben je streng. Ik zie het al helemaal voor me. Een veldje apart met allemaal oude en zielige mensen die 30 uur op een krukje moeten zitten tot hun nummer aan de beurt is.
The continuous 24-hour vigil will be broken into four six-hour shifts.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij wisselen ze elk kwartier.
20, dus.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:33 schreef laziness het volgende:
[..]
The continuous 24-hour vigil will be broken into four six-hour shifts.
These shifts will rotate, with the guards standing vigil switching places every 20 minutes.
De veiligheidsoperatie voor maandag is gi-gan-tisch.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:21 schreef laziness het volgende:
Ik vind al dat ceremonieel indrukwekkend maar mijn hemel wat een operatie in Schotland en nu London met alles er omheen. En als rouwende familie maar stoicijns mee moeten in al die ceremonies. Met name voor William en Harry lijkt het me zeer confronterend om weer achter een kist tergend langzaam die hele route te moeten lopen.
Oef, ja idd!quote:Op donderdag 15 september 2022 11:00 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hier zie je het iets beter. Het is maar goed dat die stok / speer langer is, anders was hij vol op die punt gevallen. Niet best nee. Hoe lang staan ze daar per shift?
Geloof dat ik gelezen heb dat je inderdaad niet stil mag staan. De rij moet in beweging blijven.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:21 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
De gedachten van William en Harry zullen ongetwijfeld teruggaan naar 1997 maar aan de andere kant hebben ze sindsdien wel vaker achter een kist gelopen. Bij de Queen Mum in 2002 en Prins Philip vorig jaar.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:21 schreef laziness het volgende:
Ik vind al dat ceremonieel indrukwekkend maar mijn hemel wat een operatie in Schotland en nu London met alles er omheen. En als rouwende familie maar stoicijns mee moeten in al die ceremonies. Met name voor William en Harry lijkt het me zeer confronterend om weer achter een kist tergend langzaam die hele route te moeten lopen.
Ik ben er net even kort ingedoken want ik kende het verhaal niet. Lijkt me inderdaad een fantasieverhaal maar als je familie je steeds anders verteld..tja. Dan ga je ook niet echt blind je 'onderzoek' in. Al moet ik zeggen dat, met wat moeite, zijn dochter wel een beetje lijkt op Princess Charlotte,quote:Op woensdag 14 september 2022 20:29 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ergens is het ook wel begrijpelijk, als je oma en moeder steeds volhouden dat het zo is gaat het kind er vanzelf in geloven. Echter zou je ergens tijdens het ouder worden wel common sense moeten hebben en bedenken dat het een fantasieverhaal is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is ook een vergelijking met zijn zoon en The Queen maar die zie ik echt veel minder. Dat is gewoon de houding.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
Ook deze lange route over The Mall?quote:Op donderdag 15 september 2022 11:39 schreef sportfreak het volgende:
[..]
De gedachten van William en Harry zullen ongetwijfeld teruggaan naar 1997 maar aan de andere kant hebben ze sindsdien wel vaker achter een kist gelopen. Bij de Queen Mum in 2002 en Prins Philip vorig jaar.
Bij de Queen Mum precies dezelfde route, Bij Philip was het alleen een kort stukje in Windsor Castle idd.quote:Op donderdag 15 september 2022 11:45 schreef laziness het volgende:
[..]
Ook deze lange route over The Mall?
Volgens mij was dit precies dezelfde route als bij hun moeder en was dat bij Queen Mum en Prins Philip niet zo.
Ga vooral door wat mij betreft, leuk om te zien hoor.quote:Op donderdag 15 september 2022 12:29 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik weet dat ik een beetje aan het twitterdumpen ben, maar sommige filmpjes zijn zo leuk om eens te zien. Zo gaat het er dus aan toe op een avondje georganiseerd door de koningin.
[ twitter ]
Lijkt me heel vreemd om op zo'n dag van student naar supersjiekepoep te moeten schakelen en de volgende dag weer in de collegebanken aan te schuiven.quote:Koning Willem-Alexander, koningin Máxima en prinses Amalia hebben woensdagavond de leden van de Raad van State een diner aangeboden. Het was voor de prinses de eerste keer dat ze gastvrouw was van het tweejaarlijkse diner op Paleis Noordeinde in Den Haag.
Amalia nam eind vorig jaar, een dag na haar achttiende verjaardag, zitting in de Raad van State. Ze werd door haar vader binnengeleid, zoals dat officieel heet. Het was haar eerste officiële plechtigheid als prinses.
De prinses heeft naast haar moeder een plek in de Afdeling advisering, waar ze kennis kan opdoen over wetgeving en het staatsrecht en zich zo kan voorbereiden op haar toekomstige taak als staatshoofd. De Afdeling advisering geeft onder meer advies over alle wetsvoorstellen van de regering, adviseert over de Miljoenennota en wetsvoorstellen die Tweede Kamerleden indienen en toetst het klimaatbeleid van de regering op basis van de Klimaatwet. De prinses en koningin kunnen deelnemen aan vergaderingen, maar hebben in de praktijk geen betrokkenheid of stemrecht.
Wat leuk zeg om haar niet zo stijf te zien als ze altijd overkwam. Vooral dat moment dat ze lacht denk ik, ahhh wat een leuke vrouwquote:Op donderdag 15 september 2022 12:29 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik weet dat ik een beetje aan het twitterdumpen ben, maar sommige filmpjes zijn zo leuk om eens te zien. Zo gaat het er dus aan toe op een avondje georganiseerd door de koningin.
[ twitter ]
quote:Op donderdag 15 september 2022 11:00 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
[ twitter ]
"Heb jij gisteravond je notities van het college van gisteren nog uitgewerkt?"quote:Op donderdag 15 september 2022 15:50 schreef bloempje-moi het volgende:
Ondertussen overigens in Nederland
[ afbeelding ]
[..]
Lijkt me heel vreemd om op zo'n dag van student naar supersjiekepoep te moeten schakelen en de volgende dag weer in de collegebanken aan te schuiven.
Het lijkt sowieso wel alsof ze met grote tegenzin voor een trouwambtenaar staan. Geen beste foto ditquote:Op donderdag 15 september 2022 17:40 schreef Fietsertje70 het volgende:
WA en Max waren in de Peel op bezoek vandaag
[ afbeelding ]
Maxima lijkt wel geïnspireerd door een personage uit een boek van Charles Dickens...
Dat willen harry en meghan zelf expliciet niet dacht ik, dus dat zal wel niet dan.quote:Op donderdag 15 september 2022 18:17 schreef Celestien het volgende:
Zullen de kinderen van Harry & Meghan binnenkort ook titels krijgen, denken jullie? Als kleinkinderen van de monarch in mannelijke lijn zouden ze 'recht' hebben op een ZHK/HKH prins(es) van Sussex. Maar wie weet steekt Charles er wel een stokje voor.
Prins Philip was toch tijdens een lockdown?quote:Op donderdag 15 september 2022 11:39 schreef sportfreak het volgende:
[..]
De gedachten van William en Harry zullen ongetwijfeld teruggaan naar 1997 maar aan de andere kant hebben ze sindsdien wel vaker achter een kist gelopen. Bij de Queen Mum in 2002 en Prins Philip vorig jaar.
Die processie was op het terrein van Windsor Castle. Was niet open voor publiek.quote:Op donderdag 15 september 2022 18:38 schreef Verida het volgende:
[..]
Prins Philip was toch tijdens een lockdown?
Dus geen ellenlange processie tussen het publiek door. Dat wilde ik alleen maar zeggenquote:Op donderdag 15 september 2022 18:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die processie was op het terrein van Windsor Castle. Was niet open voor publiek.
Dat dacht ik ook, maar ik meen me iets te herinneren uit dat Oprah-interview, dat ze meenden dat hun evt. beveiliging af zou hangen van het krijgen van 't dragen van een HRH. En dat ze boos waren dat hun kinderen die niet kregen destijds.quote:Op donderdag 15 september 2022 18:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat willen harry en meghan zelf expliciet niet dacht ik, dus dat zal wel niet dan.
Elk kleinkind van de huidige vorst heeft recht op een titel. De convention die dit regelt wilde men aanpassen toen Meghan zwanger was. En zonder titel had je geen recht op beveiliging aldus The Firm.quote:Op donderdag 15 september 2022 19:40 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar ik meen me iets te herinneren uit dat Oprah-interview, dat ze meenden dat hun evt. beveiliging af zou hangen van het krijgen van 't dragen van een HRH. En dat ze boos waren dat hun kinderen die niet kregen destijds.
En ik meen me ook te herinneren dat ze 't vervolgens wilden gooien op discriminatie.quote:Op donderdag 15 september 2022 19:45 schreef laziness het volgende:
[..]
Elk kleinkind van de huidige vorst heeft recht op een titel. De convention die dit regelt wilde men aanpassen toen Meghan zwanger was. En zonder titel had je geen recht op beveiliging aldus The Firm.
Dus daarom wilden H&M inderdaad dat ze wel een titel zouden krijgen.
Zag ik langskomen bij The Sun en The Daily Mail. Bij de BBC stond er niets over. 't Is nog speculatie, denk ik.quote:Ik las ergens dat ze wel de titel prins en prinses krijgen maar geen HRH omdat H&M die zelf ook niet meer gebruiken nu ze geen working royals meer zijn.
Volgens mij wilden ze ook prima voor de beveiliging betalen maar er was iets mee. Misschien dat die geen wapens oid mogen dragen? Ik weet 't ook niet meer,quote:Op donderdag 15 september 2022 19:50 schreef Celestien het volgende:
[..]
En ik meen me ook te herinneren dat ze 't vervolgens wilden gooien op discriminatie.
De twee kleintjes hadden idd, tot Elizabeth overleed, geen recht op HRH & prins(es), dus waarom Harry en Meghan zo moeilijk deden heb ik nooit begrepen. Als ze in 't VK waren gebleven hadden zij & de kleintjes gewoon beveiliging gekregen, zou je zeggen. Ze kozen ervoor te vertrekken: ik denk dan: de consequentie is dat je beveiliging ophoudt, met of zonder HRH.
[..]
Zag ik langskomen bij The Sun en The Daily Mail. Bij de BBC stond er niets over. 't Is nog speculatie, denk ik.
Lijkt net een spook 🤣quote:Op donderdag 15 september 2022 17:40 schreef Fietsertje70 het volgende:
[ afbeelding ]
Maxima lijkt wel geïnspireerd door een personage uit een boek van Charles Dickens...
De royals worden beveiligd door een speciale divisie van de Metropolitan Police. Er staat me iets bij dat het niet mogelijk is om die beveiliging particulier te regelen. Dat wordt gedaan door de staat. Of zoiets. Royals die geen werk meer verrichten, krijg geen beveiliging meer. Meen me ook te herinneren dat Eugenie en Beatrice vroeger beveiliging kregen, maar dat ook is ingetrokken intussen.quote:Op donderdag 15 september 2022 20:09 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Volgens mij wilden ze ook prima voor de beveiliging betalen maar er was iets mee. Misschien dat die geen wapens oid mogen dragen? Ik weet 't ook niet meer,.
Wat ziet Maxima er verkreukeld uit...quote:Op donderdag 15 september 2022 17:40 schreef Fietsertje70 het volgende:
[ afbeelding ]
Die foto is wel op een heel oncharmant moment genomen, zeg!quote:Op donderdag 15 september 2022 20:18 schreef soapie het volgende:
[..]
Wat ziet Maxima er verkreukeld uit...
Zoiets inderdaad. En als je dan wel wilt betalen, maar de optie is er niet om het zo te regelen als voorheen, dan is dat zwaar kut. Het ging, meen ik, ook juist om de beveiliging als ze in de UK zouden zijn. En aangezien daar ontzettend veel haat is jegens H&M snap ik ze wel. Ook in de US zijn al meerdere security breaches bij hun huis geweest ondertussen.quote:Op donderdag 15 september 2022 20:18 schreef Celestien het volgende:
[..]
De royals worden beveiligd door een speciale divisie van de Metropolitan Police. Er staat me iets bij dat het niet mogelijk is om die beveiliging particulier te regelen. Dat wordt gedaan door de staat. Of zoiets. Royals die geen werk meer verrichten, krijg geen beveiliging meer. Meen me ook te herinneren dat Eugenie en Beatrice vroeger beveiliging kregen, maar dat ook is ingetrokken intussen.
Kennelijk hebben ze nu toch iets weten te regelen. Begreep dat de beveiliging voor de royals momenteel uitermate streng is. Daar zullen we ook wel wat van meepikken.quote:Op donderdag 15 september 2022 20:20 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Zoiets inderdaad. En als je dan wel wilt betalen, maar de optie is er niet om het zo te regelen als voorheen, dan is dat zwaar kut. Het ging, meen ik, ook juist om de beveiliging als ze in de UK zouden zijn. En aangezien daar ontzettend veel haat is jegens H&M snap ik ze wel. Ook in de US zijn al meerdere security breaches bij hun huis geweest ondertussen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |