quote:
Op maandag 12 september 2022 20:10 schreef roos94 het volgende:Het verbaast mij hoeveel artiesten verdienen met een half uurtje optreden.
En dan heb ik het niet over de groten der aarde zoals The Rolling Stones of Adele of Dries Roelvink.
Maar nee gewoon rappers die bijv relatief onbekend zijn zoals Ashafar, krijgt 4000 euro om een paar liedjes te rappen en kwam dan niet opdagen.
4000 euro. En dat is nog weinig. Boef verdient ongeveer 10.000 euro voor een half uurtje (!)
Dit zijn toch bedragen waarvan ik denk, hoe dan? En dan staan ze niet in de ziggo dome ofzo maar in een random klub uit Schubbekutteveen. Hoe kunnen deze plekken dat ook betalen vraag ik mij af.
Te bedenken dat menig mens maanden moet buffelen voor deze bedragen..
Dries roelvink vergelijken met the stones

Geen idee wie die ashaf is, maar een organisator heeft gewoon in het contract staan dat er niet betaald wordt bij een no show. Anders ben je gewoon een dief van je eigen portomonee.
En veel bandjes en zangers krijgen een bepaalde fee waar ook nog een manager, boekingsbureau en een live band van afgetikt moeten worden.
Dus heel zwart wit is het ook weer niet.
Maar wel eens dat sommige bedragen belachelijk zijn. Maargoed als men dat wil betalen is dat prima toch.