abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 september 2022 @ 22:23:14 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205942254
https://nos.nl/artikel/24(...)iepartij-groeit-fors

quote:
Exitpoll Zweden: meerderheid voor links, anti-immigratiepartij groeit fors

Bij de parlementsverkiezingen in Zweden is de sociaaldemocratische SAP van de huidige premier Andersson de grootste partij gebleven, maar de populistische anti-immigratiepartij Zweden Democraten heeft de grootste winst geboekt. Dat blijkt uit een exitpoll die vlak na het sluiten van de stembureaus bekend werd gemaakt.

De sociaaldemocratische SAP kreeg volgens de exitpoll ruim 28 procent van de stemmen. De vraag is of premier Andersson opnieuw een coalitie met linkse partijen kan vormen. Volgens de exitpoll zou dat blok met 49,8 procent daarvoor waarschijnlijk net genoeg zetels krijgen.

bij het stemlokaal in Floby, een plaats in het zuidwesten van Zweden

De Zweden Democraten kregen volgens de exitpoll 20,5 procent van de stemmen (tegen 17,5 in 2018), waardoor ze de op een na grootste partij in het parlement worden. Die partij hoopt juist op een rechts blok, groot genoeg om te kunnen regeren. Volgens de exitpoll blijft dat blok echter steken op 48,2 procent.

De winst van de rechts-populistische partij heeft te maken het belangrijkste thema van de verkiezingen: bendegeweld. In bijna elke Zweedse stad zijn verhalen bekend van wilde schietpartijen tussen rivaliserende groepen. Die groepen bestaan grotendeels uit jongeren met een migratieachtergrond. Rechtse partijen pleiten daarom voor een strenger migratiebeleid.

De exitpoll week in het verleden soms flink af van het uiteindelijke resultaat. De verwachting is dat het tellen van de stemmen tot in de loop van maandag doorgaat.
Gelukkig heeft rechts er ondanks wat groei niks te zeggen. centrum- en centrum-links hebben hoogstwaarschijnlijk een meerderheid. _O_
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_205942286
Zweden ^O^
pi_205942359
Who cares wie of wat er in Zweden stemt
pi_205942382
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:26 schreef Aadil het volgende:
Zweden ^O^
Want?
pi_205942392
Alles in Zweden is links lol.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_205942408
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:35 schreef franske19 het volgende:
Alles in Zweden is links lol.
Valt wel mee. De OP is ook maar een vrij selectieve weergave.

Volgens voorlopige resultaten van de parlementsverkiezingen wint het linkse blok 49,8 procent van de stemmen, tegenover 49,2 procent voor rechts.

Verbind daar verder vooral je eigen conclusies aan natuurlijk.
pi_205942460
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:36 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Valt wel mee. De OP is ook maar een vrij selectieve weergave.

Volgens voorlopige resultaten van de parlementsverkiezingen wint het linkse blok 49,8 procent van de stemmen, tegenover 49,2 procent voor rechts.

Verbind daar verder vooral je eigen conclusies aan natuurlijk.
Nos :`)

Daarom ook je nieuws ergens anders lezen naast de nos.
pi_205942468
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:41 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nos :`)

Daarom ook je nieuws ergens anders lezen naast de nos.
Geen idee waarom je mij quote. Ik heb m’n info niet van de NOS.
  zondag 11 september 2022 @ 22:42:35 #9
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205942474
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:35 schreef franske19 het volgende:
Alles in Zweden is links lol.
In Zweden zijn zowat alle winkels gewoon geopend op zondag. Dat is niet echt links te noemen, eerder liberaal.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zondag 11 september 2022 @ 22:47:07 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205942521
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:35 schreef franske19 het volgende:
Alles in Zweden is links lol.
Links in Zweden is rechtser dan links in Nederland.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 11 september 2022 @ 22:51:56 #11
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205942561
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:32 schreef BeriBeri het volgende:
Who cares wie of wat er in Zweden stemt
Beter dit dan dat geneuzel in de marge over details in de politiek in de VS of het VK.
  zondag 11 september 2022 @ 22:55:35 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205942601
quote:
Exitpoll Zweden: meerderheid voor links,
quote:
De vraag is of premier Andersson opnieuw een coalitie met linkse partijen kan vormen. Volgens de exitpoll zou dat blok met 49,8 procent daarvoor waarschijnlijk net genoeg zetels krijgen.
Onlangs plaatste ik op dit forum kanttekeningen bij het niveau van de journalistiek. Dit is weer een mooi voorbeeld.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205942887
Momenteel leidt rechts juist in de uitslagen. Dit bericht is veel te voorbarig aangezien het verschil 1 zetel is (momenteel). De uitslagen stromen binnen en "rechts"heeft op dit moment 49,7% en "links" 48,8%. (5339 van de 6578 distrikten geteld).

Stemmen uit het buitenland worden woensdag geteld.
pi_205942963
Is "populistisch" voor Nederlandse media een automatisch synoniem voor iedere immigratie kritische partij dat de NOS ze zo aanduid? Voor hoeverre ik erover heb gelezen lijkt die SAP helemaal niet op de PVV of FvD, maar toch moet de NOS dat label er op plakken.
  zondag 11 september 2022 @ 23:46:19 #15
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205942971
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 23:45 schreef TegendraadseTelg het volgende:
Is "populistisch" voor Nederlandse media een automatisch synoniem voor iedere immigratie kritische partij dat de NOS ze zo aanduid? Voor hoeverre ik erover heb gelezen lijkt die SAP helemaal niet op de PVV of FvD, maar toch met de NOS dat label er op plakken.
Het heeft in principe niks met populisme te maken, maar die term wordt continue misbruikt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205943167
Geen wonder dat de Zweden weer een links, pro-immigratie kabinet krijgen. Door immigranten te importeren die vervolgens stemrecht krijgen behouden ze hun macht.

twitter

Rally vandaag tijdens de verkiezingen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205943388
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 00:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Geen wonder dat de Zweden weer een links, pro-immigratie kabinet krijgen. Door immigranten te importeren die vervolgens stemrecht krijgen behouden ze hun macht.

[ twitter ]
Rally vandaag tijdens de verkiezingen.
Dat is helemaal geen rally, ouwe nepnieuwsverspreider. Het heeft ook niks met de verkiezingen te maken. Het is een jaarlijkse processie van sjiitische moslims om een belangrijke heilige te herdenken.
pi_205943464
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 00:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Geen wonder dat de Zweden weer een links, pro-immigratie kabinet krijgen. Door immigranten te importeren die vervolgens stemrecht krijgen behouden ze hun macht.

[ twitter ]
Rally vandaag tijdens de verkiezingen.
Wat een nonsens. :')
Arbeidsimmigranten importeren is altijd al economisch rechts beleid geweest.
De wappies hebben weer eens een nieuw complottheorie bedacht om boos te zijn.
‘Het gaat die mensen alleen om de aandacht en de likes’
pi_205943550
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 01:47 schreef Wirwarz het volgende:

[..]
Wat een nonsens. :')
Arbeidsimmigranten importeren is altijd al economisch rechts beleid geweest.
De wappies hebben weer eens een nieuw complottheorie bedacht om boos te zijn.
‘Het gaat die mensen alleen om de aandacht en de likes’
In Zweden heb je niet veel arbeidsmigranten, met name vluchtelingen daar.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_205943555
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:35 schreef franske19 het volgende:
Alles in Zweden is links lol.
Sinds 3 september 1967 niet meer alles...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 12 september 2022 @ 05:01:04 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205943560
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 23:45 schreef TegendraadseTelg het volgende:
Is "populistisch" voor Nederlandse media een automatisch synoniem voor iedere immigratie kritische partij dat de NOS ze zo aanduid? Voor hoeverre ik erover heb gelezen lijkt die SAP helemaal niet op de PVV of FvD, maar toch moet de NOS dat label er op plakken.
De SD (de oude neo-nazi partij) wordt in het artikel populistisch genoemd, niet de SAP. Laatstgenoemde is de sociaal-democratische partij.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 12 september 2022 @ 06:11:00 #22
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205943591
Lekker weer alle schuld op buitenlanders geven lijkt net 1939
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  maandag 12 september 2022 @ 07:32:41 #23
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205943723
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 00:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Geen wonder dat de Zweden weer een links, pro-immigratie kabinet krijgen. Door immigranten te importeren die vervolgens stemrecht krijgen behouden ze hun macht.

[ twitter ]
Rally vandaag tijdens de verkiezingen.
- dat is geen rally.
- zeg gewoon niks, als je niks weet. Linkse partijen in Zweden zijn allang niet pro-immigratie meer.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_205943745
Ik heb een keer gelezen dat er in Scandinavische landen heel weinig is gedaan aan integratie. Veel minder dan bijvoorbeeld in Nederland.

Dat zie je ook aan de hoge mate van segregatie in de armere Zweedse wijken. Dat is slecht voor integratie.

Misschien dat de politiek dat op kan lossen? Ik weet dat de Zweedse cultuur conflict vermijdend is, dus het kan lang duren om oplossingen voor problemen te vinden.

Buiten bendegeweld om (wat trouwens ook draait om 'blanke' motorbendes) is Zweden een prachtig land waar alles goed geregeld is. Een stuk humaner dan de Nederlandse 'je zoekt het zelf maar uit' mentaliteit.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  maandag 12 september 2022 @ 07:43:01 #25
22565 asco
Los in deze tent
pi_205943756
twitter
pi_205943766
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 07:43 schreef asco het volgende:
[ twitter ]

Houd die man nou een stuk prei vast?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_205943780
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 05:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De SD (de oude neo-nazi partij) wordt in het artikel populistisch genoemd, niet de SAP. Laatstgenoemde is de sociaal-democratische partij.
Dank je wel, ik denk dat ik al half lag te slapen.
  maandag 12 september 2022 @ 07:51:40 #28
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205943794
twitter


[ Bericht 80% gewijzigd door Tengano op 12-09-2022 08:00:57 ]
pi_205944133
Helaas voor TS

Sweden's right-wing to win majority of parliamentary seats

Ziet er toch naar uit dat rechts gaat winnen, worden ook eindelijk wakker in Zweden. Nu de media nog stoppen met ze als radicalen weg te zetten, radicalen zijn te lang aan de macht geweest en hebben het land gevuld met nog meer radicalen.
  maandag 12 september 2022 @ 09:08:57 #30
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205944249
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 08:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Helaas voor TS

Sweden's right-wing to win majority of parliamentary seats

Ziet er toch naar uit dat rechts gaat winnen, worden ook eindelijk wakker in Zweden. Nu de media nog stoppen met ze als radicalen weg te zetten, radicalen zijn te lang aan de macht geweest en hebben het land gevuld met nog meer radicalen.
TS: "They stole the election!" :(
pi_205944327
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 06:11 schreef corehype het volgende:
Lekker weer alle schuld op buitenlanders geven lijkt net 1939
Want Hitler gaf niet de joden maar de buitenlanders de schuld?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205944346
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 08:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Helaas voor TS

Sweden's right-wing to win majority of parliamentary seats

Ziet er toch naar uit dat rechts gaat winnen, worden ook eindelijk wakker in Zweden. Nu de media nog stoppen met ze als radicalen weg te zetten, radicalen zijn te lang aan de macht geweest en hebben het land gevuld met nog meer radicalen.
Mooi, krijgen ze daar nu ook een Rutte.

Dat zal ze leren
pi_205944351
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:47 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Links in Zweden is rechtser dan links in Nederland.
Op welke vlakken dan? En hoe uit zich dat concreet qua standpunten?
pi_205944360
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 01:47 schreef Wirwarz het volgende:

[..]
Wat een nonsens. :')
Arbeidsimmigranten importeren is altijd al economisch rechts beleid geweest.
De wappies hebben weer eens een nieuw complottheorie bedacht om boos te zijn.
‘Het gaat die mensen alleen om de aandacht en de likes’
Exact. Het is juist de rechtse kliek geweest (met de PvdA destijds) die graag goedkope arbeidskrachten wilden hebben en ze vervolgens in wijken dumpten. De linkse partijen hebben zich er vervolgens om bekommerd.
pi_205944409
Rechts wil goedkope krachten en links wil de mensen hierheen hebben om ze te helpen. Win/win voor beide kampen. Niet links wil ze pas helpen als ze hier zijn.

Wat beide partijen gemeen hebben is de mensen dumpen in een samenleving wat andere normen en waarden heeft. Daar de negatieve effecten van heeft en niet de rechtse/linkse kneuzen ver in hun roomblanke dure huisjes zit.

[ Bericht 21% gewijzigd door hunterrnl op 12-09-2022 09:31:31 ]
pi_205944550
Als rechts goedkope arbeidskrachten wilt waarom dan massaal moslims importeren die met afstand het minste werk verzetten of zich bij de beroepsbevolking mogen rekenen? Het merendeel van die mensen werkt niet, zorgt voor een stijging in de criminaliteit en misbruikt de sociale voorzieningen.

En links wat zich bekommert om die mensen? :') Ik woon al bijna 40 jaar in de mindere wijken, de enige keren dat je hier iets van links ziet is een paar uur flyeren tijdens verkiezingen, daarna komen ze hier 4 jaar niet meer en omkijken naar de import doen ze al helemaal niet, ook niet nodig de deugpunten zijn toch gescoord.
pi_205944851
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 03:05 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
In Zweden heb je niet veel arbeidsmigranten, met name vluchtelingen daar.
Net zoals in Nederland heeft Zweden in de jaren 60 en 70 veel arbeidsmigranten laten overkomen uit Noord Afrika.
https://www.researchgate.(...)a_longitudinal_study

[ Bericht 1% gewijzigd door Wirwarz op 12-09-2022 10:19:28 (Dubbel) ]
pi_205944855
[quote]

[ Bericht 98% gewijzigd door Wirwarz op 12-09-2022 10:17:17 (Dubbel) ]
  maandag 12 september 2022 @ 10:15:48 #39
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205944877
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 10:14 schreef Wirwarz het volgende:

[..]

Je eigen post quoten :')
Ik ben inmiddels overleden
pi_205944920
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 09:25 schreef hunterrnl het volgende:
Rechts wil goedkope krachten en links wil de mensen hierheen hebben om ze te helpen. Win/win voor beide kampen. Niet links wil ze pas helpen als ze hier zijn.

Wat beide partijen gemeen hebben is de mensen dumpen in een samenleving wat andere normen en waarden heeft. Daar de negatieve effecten van heeft en niet de rechtse/linkse kneuzen ver in hun roomblanke dure huisjes zit.
De spijker op zijn kop.
pi_205944951
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 10:15 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Je eigen post quoten :')
Ging iets mis. :)
pi_205944999
Meerderheid voor rechts intussen

https://www.nu.nl/buitenl(...)rheid-te-hebben.html
٩๏̯͡๏)۶
pi_205945042
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2022 09:20 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Mooi, krijgen ze daar nu ook een Rutte.

Dat zal ze leren
In de Alliantie zit geen Rutte. Dat is een rechtse coalitie.

In Zweden moet je al voor de verkiezingen een keuze maken v.w.b. samenwerking. Dus er kan dan geen Rutte zijn die, na de verkiezingen, alsnog een verbond aangaat met linkse partijen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205945068
Zweden is een interessant land om te volgen. Alle feiten en omstandigheden wijzen erop dat daar het pad van de ineenstorting van de Staat onomkeerbaar is. In die zin lopen ze slechts voorop. Ik gok dat wij hier vijf a 10 jaar achterlopen.
pi_205945343
Dit is een hele interessante ontwikkeling. Ik ben erg benieuwd naar de reacties mochten de Zweden Democraten inderdaad weten te winnen. Ik voorspel in dat geval een boel gejammer en gesnik vanuit (internationale) progressieve kringen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205945480
Ik verbaas mij erover dat rechts niet veel meer heeft gewonnen. De bendeoorlogen en de islamisering van Zweden zijn blijkbaar nog niet de druppel die de emmer doet overlopen.
pi_205945524
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 09:21 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Exact. Het is juist de rechtse kliek geweest (met de PvdA destijds) die graag goedkope arbeidskrachten wilden hebben en ze vervolgens in wijken dumpten. De linkse partijen hebben zich er vervolgens om bekommerd.
Voor een duidelijk beeld is het goed om de geschiedenis nog eens na te lopen. In de jaren vijftig en zestig ontstond een tekort op de arbeidsmarkt. In eerste instantie werd dat tekort aangevuld met gastarbeiders uit Spanje en Italië. De werkgevers hadden echter liever Turken en Marokkanen omdat ze goedkoper waren en makkelijker inzetbaar. De VVD en de voorgangers van het CDA (KVP-CHU en AR) regeerden. Zij sloten wervingsverdragen af met Turkije en Marokko en openden kantoren om mensen naar Nederland te halen.
De PvdA was zeer kritisch vanwege de verdringing van Nederlandse werknemers en de druk op de lonen. Daarom eiste de PvdA dat gastarbeiders maar twee jaar mochten blijven. Dat werd toegezegd, maar de VVD en de werkgevers bedachten allerlei trucs om dat te omzeilen. Door deze rechtse maatregelen nam het aantal Turken en Marokkanen in Nederland in hoog tempo toe. In 1960 waren er drie Marokkanen en 22 Turken met een werkvergunning in Nederland. In 1973 waren er al tienduizenden. Het kabinet Den Uyl sloot in dat jaar, vrijwel onmiddellijk na haar aantreden, de grenzen voor nieuwe gastarbeiders.
Wie al deze feiten op een rij zet, ziet duidelijk wie er verantwoordelijk waren voor de komst van tienduizenden immigranten. Rechts voerde gedwee de agenda van de werkgevers, de rechtse elite, uit. De ‘massa-immigratie’ kwam dus van rechts.
Beleid was toen ook om deze gastarbeiders NIET in de samenleving te integreren. Zij hoefden zich niet aan te passen en ook onze taal niet te leren. Doordat in de wervingscontracten die de Nederlandse overheid met onder andere Turkije en Marokko had afgesloten was vastgelegd dat de gastarbeiders in Nederland mochten blijven, als ze dat zouden willen, bleven steeds meer gastarbeiders ‘hangen’, ook al omdat er in hun thuisland weinig perspectief was en omdat ze het recht hadden gekregen om na twee jaar hun gezinnen te laten over komen.
In 1979 werd onder het rechtse Kabinet Van Agt-Wiegel besloten dat gevestigde migranten en Nederlanders zo veel mogelijk gelijk moesten worden behandeld. Daarom hoefden migranten voortaan, net als Nederlanders, niet meer aan een inkomenseis te voldoen om hun gezin te laten overkomen, tenzij ze ‘verwijtbaar werkloos’ waren. Ook werd besloten dat buitenlandse kinderen die in Nederland waren opgegroeid alleen nog maar het land konden worden uitgezet als ze een bijzonder ernstig misdrijf hadden gepleegd. Er werd in deze jaren dus een relatief soepel gezinsmigratiebeleid gevoerd.
pi_205945582
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 11:12 schreef Chivaz het volgende:
Ik verbaas mij erover dat rechts niet veel meer heeft gewonnen. De bendeoorlogen en de islamisering van Zweden zijn blijkbaar nog niet de druppel die de emmer doet overlopen.
Originele bevolking neemt af, import neemt toe. Dus stemmen op rechtse partijen neemt ook af en meer stemmers voor links. De dag dat die deugers de oogkleppen afvallen, als dat ooit al gebeurd, zijn ze een minderheid en dan maakt stemmen niks meer uit, dat volk zal de macht grijpen en dan worden ze verrijkt met de werkelijke islam zoals we die al 1400 jaar hebben mogen aanschouwen en nu nog de dagelijkse praktijk is in werkelijk alle islamitische landen.
  maandag 12 september 2022 @ 12:55:07 #49
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205946659
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 09:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Als rechts goedkope arbeidskrachten wilt waarom dan massaal moslims importeren die met afstand het minste werk verzetten of zich bij de beroepsbevolking mogen rekenen? Het merendeel van die mensen werkt niet, zorgt voor een stijging in de criminaliteit en misbruikt de sociale voorzieningen.

En links wat zich bekommert om die mensen? :') Ik woon al bijna 40 jaar in de mindere wijken, de enige keren dat je hier iets van links ziet is een paar uur flyeren tijdens verkiezingen, daarna komen ze hier 4 jaar niet meer en omkijken naar de import doen ze al helemaal niet, ook niet nodig de deugpunten zijn toch gescoord.
Als je al 40 jaar in een shithole wijk woont en nog steeds buitenlanders de schuld geeft dan heb je het toch wel zelf gedaan denk ik.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205946887
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:55 schreef corehype het volgende:

[..]
Als je al 40 jaar in een shithole wijk woont en nog steeds buitenlanders de schuld geeft dan heb je het toch wel zelf gedaan denk ik.
Was geen shithole wijk toen ik hier kwam wonen, is wel veranderd de laatste 5/10 jaar.
  maandag 12 september 2022 @ 13:11:39 #51
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205946940
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 13:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Was geen shithole wijk toen ik hier kwam wonen, is wel veranderd de laatste 5/10 jaar.
Dan ga je elders wonen?

zowat elk wijk in Nederland ondergaat gentrificatie en alles wat wit wordt is duur.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205946950
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 13:11 schreef corehype het volgende:

[..]
Dan ga je elders wonen?
Geen huis te krijgen voor een alleenstaande.
pi_205949005
Heeft rechts gewonnen? _O_
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 12 september 2022 @ 16:48:05 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205949143
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 09:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
En links wat zich bekommert om die mensen? Ik woon al bijna 40 jaar in de mindere wijken, de enige keren dat je hier iets van links ziet is een paar uur flyeren tijdens verkiezingen, daarna komen ze hier 4 jaar niet meer en omkijken naar de import doen ze al helemaal niet, ook niet nodig de deugpunten zijn toch gescoord.
Nou ja een paar uur flyeren en 4 jaar niets meer... De SP is hier nog redelijk actief.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 12 september 2022 @ 16:50:11 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205949154
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 11:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Originele bevolking neemt af, import neemt toe. Dus stemmen op rechtse partijen neemt ook af en meer stemmers voor links. De dag dat die deugers de oogkleppen afvallen, als dat ooit al gebeurd, zijn ze een minderheid en dan maakt stemmen niks meer uit, dat volk zal de macht grijpen en dan worden ze verrijkt met de werkelijke islam zoals we die al 1400 jaar hebben mogen aanschouwen en nu nog de dagelijkse praktijk is in werkelijk alle islamitische landen.
Import stemt zelf ook vaak knetterrechts.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 12 september 2022 @ 16:51:32 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205949166
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:55 schreef corehype het volgende:

[..]
Als je al 40 jaar in een shithole wijk woont en nog steeds buitenlanders de schuld geeft dan heb je het toch wel zelf gedaan denk ik.
Als je arm bent ben je het allemaal zelf schuld, had je maar in een blanke villawijk moeten wonen... :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 12 september 2022 @ 17:56:45 #58
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205949853
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 16:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als je arm bent ben je het allemaal zelf schuld, had je maar in een blanke villawijk moeten wonen... :')
Vooral als je een boze witte man met privileges hebt inderdaad.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205949901
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 17:56 schreef corehype het volgende:

[..]
Vooral als je een boze witte man met privileges hebt inderdaad.
Tjah, hij kan gelukkig een pizzatje eten op het terras... Wijntje erbij.

Mwah, de blanke man in hun villa komt er wel met een andere manier wel in aanraking. Eerst is de middenklasse aan de beurt in wijken waar huur en koop door elkaar staan.
pi_205955593
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:23 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)iepartij-groeit-fors
[..]
Gelukkig heeft rechts er ondanks wat groei niks te zeggen. centrum- en centrum-links hebben hoogstwaarschijnlijk een meerderheid. _O_
Dat was vervelend wakker worden maandag neem ik aan.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_205955748
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 09:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het is juist de rechtse kliek geweest (met de PvdA destijds) die graag goedkope arbeidskrachten wilden hebben
Bijna goed. :)

Het waren uitsluitend VVD en CDA (inclusief voorlopers) die maar door- en doorgingen met goedkope krachten werven (vooral VVD) en gezinsherenigen (vooral CDA), ook toen er geen vacatures meer waren en de grote steden sméékten om te stoppen met al dat onzinnige en onnodige gewerf.

En toen kwam er een olifant, ik bedoel, toen kwam de PvdA o.l.v. de alhier danig verguisde Joop den Uyl, die daar godzijdank gehoor aan gaf en het werven stopte.

(Maar het blijft allemaal de schuld van "links" natuurlijk :P )
pi_205959382
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 01:31 schreef brokjespoes het volgende:

[..]
Bijna goed. :)

Het waren uitsluitend VVD en CDA (inclusief voorlopers) die maar door- en doorgingen met goedkope krachten werven (vooral VVD) en gezinsherenigen (vooral CDA), ook toen er geen vacatures meer waren en de grote steden sméékten om te stoppen met al dat onzinnige en onnodige gewerf.

En toen kwam er een olifant, ik bedoel, toen kwam de PvdA o.l.v. de alhier danig verguisde Joop den Uyl, die daar godzijdank gehoor aan gaf en het werven stopte.

(Maar het blijft allemaal de schuld van "links" natuurlijk :P )
Ik snap dat jij als uitgesproken links en progressieve user dit beeld wil schetsen, maar het geeft een vertekend beeld. Je hebt weliswaar gelijk om te zeggen dat de eerste gastarbeiders (zie ook dit woord: zij zijn te gast) naar Nederland werden gehaald door centrum-rechtse partijen. Het idee waar hier dat zij Nederland tijdelijk zouden helpen omdat er een tekort was aan arbeidskrachten in de jaren 60, 70 en 80.

Maar de partijen die zorgden dat deze mensen hier konden blijven, dat waren uiteraard de partijen van links. Zo werd er bijvoorbeeld onder het Kabinet Den Uyl er voor gezorgd dat gastarbeiders zich makkelijker definitief in Nederland konden vestigen en ook familie hier naartoe halen. Dit schrijft ook De Groene:
quote:
De toename van het aantal vreemdelingen in Nederland was het gevolg van twee maatregelen van het kabinet-Den Uyl: in 1973 werden de zogenaamde ‘wervings-akkoorden’ met Marokko en Turkije opgezegd, wat betekende dat het voor werk-gevers niet meer was toegestaan om laaggeschoolde mannen uit die landen te halen. Maar juist dit verbod op arbeidsmigratie leidde ertoe dat de gastarbeiders die er al waren besloten om niet meer terug te keren en gebruik te maken van het Europese recht op gezinshereniging: tijdelijke migratie werd permanente vestiging, met vrouw en kinderen.
En de afgelopen decennia hebben natuurlijk ook steeds meer verdragen met de EU een vinger in de pap kunnen krijgen waardoor Nederland verplicht is bepaalde asielzoekers en migranten op te vangen. En dan is er toch duidelijk een verschil te zien tussen rechtse partijen (die voor een sobere opvang zijn, dit willen beperken of zelfs tegenhouden) en links en progressieve partijen die open lijken te staan voor nog meer kansarme pareltjes in Nederland. Want 'diversiteit en inclusiviteit' en je moet wel 'humaan' zijn. Het is ook niet voor niets dat anti-immigratiestandpunten de meest felle reacties oproepen bij partijen en politici aan de linkerzijde van het politieke spectrum.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 13 september 2022 @ 18:10:26 #63
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_205962040
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:35 schreef franske19 het volgende:
Alles in Zweden is links lol.
Zelfs tot in 1975 dacht ik het verkeer op de weg.
  dinsdag 13 september 2022 @ 18:13:43 #64
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_205962080
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:23 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)iepartij-groeit-fors
[..]
Gelukkig heeft rechts er ondanks wat groei niks te zeggen. centrum- en centrum-links hebben hoogstwaarschijnlijk een meerderheid. _O_
Waarom vind jij dit zo fijn? Woon je in Zweden? Heb je affiniteit met de linkse partijen daar? Heb je een aversie tegen de rechtse partijen daar? Leg het eens uit.

Overigens waren de laatste berichten toch dat de uitslag erg dicht bij elkaar lag en het dagen gaat duren voor er zekerheid is. Met een kleine voorsprong voor rechts? Of heb ik iets gemist?
  dinsdag 13 september 2022 @ 18:25:05 #65
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205962182
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 18:13 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Waarom vind jij dit zo fijn? Woon je in Zweden? Heb je affiniteit met de linkse partijen daar? Heb je een aversie tegen de rechtse partijen daar? Leg het eens uit.

Overigens waren de laatste berichten toch dat de uitslag erg dicht bij elkaar lag en het dagen gaat duren voor er zekerheid is. Met een kleine voorsprong voor rechts? Of heb ik iets gemist?
Mikey haat blanken met een passie waar Mugabe jaloers op is.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 13 september 2022 @ 22:54:30 #66
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_205967121
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 18:25 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Mikey haat blanken met een passie waar Mugabe jaloers op is.
Dit heb ik zo langzamerhand door ja, nu ik meerdere posts van hem gelezen heb. Sneu figuur zeg. Alles wat blank is is slecht en deze in het leven mislukte neger (ow pardon afrikaans-nederlandse inwoner) moet hier tegen alles fulmineren om zijn eigen mislukking maar op de boze blanke te kunnen afschuiven. Heerlijk.
pi_205967248
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 08:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Helaas voor TS

Sweden's right-wing to win majority of parliamentary seats

Ziet er toch naar uit dat rechts gaat winnen, worden ook eindelijk wakker in Zweden. Nu de media nog stoppen met ze als radicalen weg te zetten, radicalen zijn te lang aan de macht geweest en hebben het land gevuld met nog meer radicalen.
Als het in Zweden kan, kan het in Nederland ook. VVD is geen optie, dat is een opportunistische machtspartij. Wilders is het ook niet, dus wat is het alternatief..
pi_205967343
Wie heeft er nu gewonnen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205967444
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 23:06 schreef Red_85 het volgende:
Wie heeft er nu gewonnen?
Liverpool.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 13 september 2022 @ 23:39:45 #70
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_205967665
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 13:11 schreef corehype het volgende:

[..]
Dan ga je elders wonen?

zowat elk wijk in Nederland ondergaat gentrificatie en alles wat wit wordt is duur.
Zegt dat niet genoeg over de complete teringzooi die jij en je moslimbroeders van de andere wijken maken. Iedereen wil vluchten naar de witte wijken die daardoor onbetaalbaar worden. Gelukkig woon ik in een hagelwitte wijk en ik woon in de verre periferie dus dat zal voorlopig ook niet veranderen. *O*
pi_205967951
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 23:15 schreef Montagui het volgende:

[..]
Liverpool.
Net aan ja. Heb t gezien :(

Maar daar gaat dit topique niet over.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205976695
TÓCH NOG RECHTS.

HOOP DOET LEVEN.

twitter
pi_205976723
Deze winst heeft alleen nog zin als ze keihard beginnen met deporteren.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 14 september 2022 @ 19:55:06 #74
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205976983
Stel, Zweden neemt het beleid van Denemarken over, dat ze nauwelijks nog vluchtelingen opnemen.

Dat zou betekenen dat Duitsland en Nederland nog meer vluchtelingen te verwerken krijgen, want normaal gaan er ook een hoop richting Noord Europa..

Afijn, voor Zweden gefeliciteerd. ^O^ ^O^ ^O^

Nu Italië ook een rechtste regering krijgt, hoop ik dat hun ook de instroom vanuit Libië gaan indammen, want de meeste asielzoekers komen nu via Italië, Europa in.
pi_205977011
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 19:55 schreef BMW1993 het volgende:
Stel, Zweden neemt het beleid van Denemarken over, dat ze nauwelijks nog vluchtelingen opnemen.

Dat zou betekenen dat Duitsland en Nederland nog meer vluchtelingen te verwerken krijgen, want normaal gaan er ook een hoop richting Noord Europa..

Afijn, voor Zweden gefeliciteerd. ^O^ ^O^ ^O^
Hier gaan de komende verkiezingen ook andere partijen winnen. De VVD kan echt niet nog een keer de grootste worden. Helemaal gezien de komende parlementaire enquêtes die ze niet gaan overleven.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_205977022
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 19:40 schreef myShizzle het volgende:
TÓCH NOG RECHTS.

HOOP DOET LEVEN.

[ twitter ]
Zweden is al verloren, de schade is onomkeerbaar en daar doet een rechtse regering niets aan af.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 14 september 2022 @ 19:57:45 #77
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205977040
Hohoho nu maar hopen dat de Zweden op tijd zijn.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 14 september 2022 @ 19:57:49 #78
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205977041
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 19:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Zweden is al verloren, de schade is onomkeerbaar en daar doet een rechtse regering niets aan af.
Enige wat we kunnen doen is het land platbombarderen en daarna omheinen als natuurreservaat.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_205977065
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 19:55 schreef BMW1993 het volgende:
Stel, Zweden neemt het beleid van Denemarken over, dat ze nauwelijks nog vluchtelingen opnemen.

Dat zou betekenen dat Duitsland en Nederland nog meer vluchtelingen te verwerken krijgen, want normaal gaan er ook een hoop richting Noord Europa..

Afijn, voor Zweden gefeliciteerd. ^O^ ^O^ ^O^

Nu Italië ook een rechtste regering krijgt, hoop ik dat hun ook de instroom vanuit Libië gaan indammen, want de meeste asielzoekers komen nu via Italië, Europa in.
Dan moeten wij ook zo'n asielsysteem invoeren.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205977100
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 19:57 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Enige wat we kunnen doen is het land platbombarderen en daarna omheinen als natuurreservaat.
Wel eerst de laatste autochtone Zweden naar NL halen en ze een permanente verblijfsvergunning geven..
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205977294
quote:
10s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Wel eerst de laatste autochtone Zweden naar NL halen en ze een permanente verblijfsvergunning geven..
Hier overleven ze het ook niet. Ook te ver heen. Doe maar Noorwegen of Groenland of zo.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 14 september 2022 @ 20:13:39 #82
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205977335
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 19:41 schreef Akathisia het volgende:
Deze winst heeft alleen nog zin als ze keihard beginnen met deporteren.
Liever dit dan nog langer links "kom allemaal maar binnen" beleid :)

Hopelijk voor de Zweden gaan ze nu echt werk maken van het stoppen van de massa immigratie :)
pi_205977367
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:13 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Liever dit dan nog langer links "kom allemaal maar binnen" beleid :)

Hopelijk voor de Zweden gaan ze nu echt werk maken van het stoppen van de massa immigratie :)
De demografische situatie is zodanig dat de kans op herhaaldelijke winst met de verkiezing kleiner wordt. Maar goed ja, een beetje remming is goed, zolang mensen maar geen valse hoop krijgen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205977401
twitter


Interessant. Onder de jongeren in Zweden ook overduidelijk rechts.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205977425
Linkse NOS die het weer heeft over 'extreem-rechts' :')
  woensdag 14 september 2022 @ 20:20:13 #86
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205977435
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:19 schreef Anti_schaap het volgende:
Linkse NOS die het weer heeft over 'extreem-rechts' :')
Alleen radicaal linksen kijken naar de nos. Zodoende
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 14 september 2022 @ 20:28:43 #87
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205977541
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:20 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Alleen radicaal linksen kijken naar de nos. Zodoende
mwoah
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205977711
Maar als iemand die totaal niet gevolgd heeft; wat voor een soort rechts is dit?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205977731
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:40 schreef Akathisia het volgende:
Maar als iemand die totaal niet gevolgd heeft; wat voor een soort rechts is dit?
Het is een blok met allerlei rechtse partijen, variërend van centrumrechts tot extreemrechts.
pi_205977792
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:19 schreef Anti_schaap het volgende:
Linkse NOS die het weer heeft over 'extreem-rechts' :')
Grappig, vorige week had de Staatsomroep het nog over 'radicaal-rechts's en daarvoor 'populistisch-rechts'.
pi_205977825
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is een blok met allerlei rechtse partijen, variërend van centrumrechts tot extreemrechts.
En dat gaat eerder amenwerken dan hier het geval zou zijn?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  User die overal opduikt 2022 woensdag 14 september 2022 @ 20:50:22 #92
186611 Haags
pi_205977831
De TT klopt niet.
Zonder wrijving geen glans
pi_205977867
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:50 schreef Haags het volgende:
De TT klopt niet.
De TS ook niet.
pi_205977946
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:49 schreef Akathisia het volgende:

[..]
En dat gaat eerder amenwerken dan hier het geval zou zijn?
Nee, dat niet. Ik weet ook niet precies hoe dat Zweedse systeem met blokken werkt, maar op het Journaal werd gezegd dat de extreemrechtse partij waarschijnlijk niet in de regering zal komen, omdat een andere rechtse partij daar niet mee samen wil werken - en vice versa.
pi_205978002
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:58 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, dat niet. Ik weet ook niet precies hoe dat Zweedse systeem met blokken werkt, maar op het Journaal werd gezegd dat de extreemrechtse partij waarschijnlijk niet in de regering zal komen, omdat een andere rechtse partij daar niet mee samen wil werken - en vice versa.
Hmm, en dan kan de rest van rechts somehow dus nog wel samenwerken? En is dát rechts dan nog wel 'genoeg' rechts mbt migratie ed?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205978120
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:58 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, dat niet. Ik weet ook niet precies hoe dat Zweedse systeem met blokken werkt, maar op het Journaal werd gezegd dat de extreemrechtse partij waarschijnlijk niet in de regering zal komen, omdat een andere rechtse partij daar niet mee samen wil werken - en vice versa.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 21:02 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Hmm, en dan kan de rest van rechts somehow dus nog wel samenwerken? En is dát rechts dan nog wel 'genoeg' rechts mbt migratie ed?
https://www.ad.nl/buitenl(...)e-partijen~a03f5067/

In dit artikel wordt gesproken over gedoogsteun.
pi_205978138
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 21:09 schreef rutger05 het volgende:

[..]
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)e-partijen~a03f5067/

In dit artikel wordt gesproken over gedoogsteun.
Ah gedoog, met als voorwaarde iets met migratie. Klinkt medium decent.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205978152
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 19:40 schreef myShizzle het volgende:
TÓCH NOG RECHTS.

HOOP DOET LEVEN.

[ twitter ]
Alleen jammer dat het zo lang duurt voordat mensen zien wat je 10 jaar of langer geleden ook al kon zien.

Hier in Nederland zien de meeste mensen het ook nog niet, dat een continue stroom van Arabische mannetjes je land de afgrond in duwt.
pi_205978187
Eindelijk. Fatsoenlijk-rechts wint in Zweden
Toch niet too close to call

https://www.geenstijl.nl/(...)chts-wint-in-zweden/
pi_205978265
Goed nieuws. Over een paar jaar verwacht ik in Nederland ook een rechts kabinet.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205978330
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 21:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Goed nieuws. Over een paar jaar verwacht ik in Nederland ook een rechts kabinet.
We hebben in Nederland al decennia lang een centrumrechts kabinet.
pi_205978455
Die vier partijen vechten elkaar binnen de kortste keren de tent uit als het zulke types zijn als in de rechtse partijen van Nederland.
  woensdag 14 september 2022 @ 21:39:26 #104
423737 NM07
Backwards cap
pi_205978461
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 21:27 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
We hebben in Nederland al decennia lang een centrumrechts kabinet.
Ja en nu gaan sommigen aan die kant van het spectrum hopen op een “echt” rechts kabinet dat niet alleen qua economisch beleid rechts (zoals nu al het geval is) maar ook op andere terreinen (migratie o.a.). Als dat dan weer niet gaat gebeuren gaat dit kabinet (Rutte V of Kaag bijv.) weer door en krijgt “links” weer de schuld van migratiebeleid, klimaatbeleid, etc (terwijl “links” niet in het kabinet zit, maar dat scheldt wel zo lekker voor de gemiddelde Telegraaflezer) en gaat er de volgende verkiezingen weer vrolijk een schepje bovenop qua stemmen voor JA21, BBB, (“Gezond Verstand”) etc. Die dan vervolgens ook geen oplossingen (ze kunnen vooral goed heel boos twitteren en schreeuwen langs de zijlijn) hebben en kiezers naar de mond praten. Soort Groundhog Day.

[ Bericht 3% gewijzigd door NM07 op 14-09-2022 21:45:48 ]
Agustín Bernasconi Skater boy.Nike AF1 Mid 07
  woensdag 14 september 2022 @ 21:40:03 #105
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205978469
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 21:27 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
We hebben in Nederland al decennia lang een centrumrechts kabinet.
Als Rutte doet wat hij voor de verkiezingen altijd belooft, dan klopt het.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205978560
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 21:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Goed nieuws. Over een paar jaar verwacht ik in Nederland ook een rechts kabinet.
Onder een steen geleefd. :')
pi_205978609
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205978724
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 19:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Zweden is al verloren, de schade is onomkeerbaar en daar doet een rechtse regering niets aan af.
Hoe erg is de situatie in Zweden vergeleken die in Nederland?
  woensdag 14 september 2022 @ 21:58:20 #109
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205978746
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 21:56 schreef jakosi het volgende:

[..]
Hoe erg is de situatie in Zweden vergeleken die in Nederland?
Vrouwen kunnen in het donker alleen joggen in een grote groep onder politie begeleiding.
Het is dus een stuk ernstiger dan hier.
pi_205978803
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 21:56 schreef jakosi het volgende:

[..]
Hoe erg is de situatie in Zweden vergeleken die in Nederland?
Zweden heeft massaal immigranten uit moslimlanden laten overkomen de laatste decennia, het geboortecijfer onder deze groep is al veel groter dan de autochtonen aldaar. Denk dat Zweden 10-15 jaar op ons voorloopt. Zie onderstaande twitterdraadje voor een illustratie van hoe het er daar aan toe gaat. Pas wel op, het maakt nogal woede los.
twitter
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205978813
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 21:56 schreef jakosi het volgende:

[..]
Hoe erg is de situatie in Zweden vergeleken die in Nederland?
Rechts extremistische groeperingen bestaan er al heel lang. Nu staan die tegenover immigrantenbendes dus het zal nog wel erger worden. Dat risico lopen we in de rest van Europa ook niet alleen door immigratie. Mensen staan lijnrecht tegenover elkaar qua opvattingen.

Vrij dom. Het gaat om de gulden middenweg.
pi_205978839
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Zweden heeft massaal immigranten uit moslimlanden laten overkomen de laatste decennia, het geboortecijfer onder deze groep is al veel groter dan de autochtonen aldaar. Denk dat Zweden 10-15 jaar op ons voorloopt. Zie onderstaande twitterdraadje voor een illustratie van hoe het er daar aan toe gaat. Pas wel op, het maakt nogal woede los. [ twitter ]
Twitter is geen betrouwbare bron maestro. Kom met statistische cijfers die controleerbaar zijn of hou je klep. Zweden heeft ook een bureau voor statistiek.
  woensdag 14 september 2022 @ 22:07:09 #113
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205978851
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 21:56 schreef jakosi het volgende:

[..]
Hoe erg is de situatie in Zweden vergeleken die in Nederland?


Geen idee of dit kaartje klopt, maar net zo onveilig schijnbaar als Oekraïne en Frankrijk.

Nou lijkt mij dit sterk, want ik kom bijna elk jaar in Frankrijk, (Cap 'd Agde) en ik vind het in Frankrijk wel meevallen.

Natuurlijk lopen er in de grote steden daar wel een hoop Noord Afrikanen en Sub Sahara migranten rond, maar echt onveilig? Mweh.
pi_205978854


[ Bericht 100% gewijzigd door PietjePuk2000 op 15-09-2022 09:27:33 ]
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205978889
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Twitter is geen betrouwbare bron maestro. Kom met statistische cijfers die controleerbaar zijn of hou je klep. Zweden heeft ook een bureau voor statistiek.
Beste klapjosti, deze twitterdraad staat bomvol met je befaamde betrouwbare statistieken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205978909
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:07 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]

Geen idee of dit kaartje klopt, maar net zo onveilig schijnbaar als Oekraïne en Frankrijk.

Nou lijkt mij dit sterk, want ik kom bijna elk jaar in Frankrijk, (Cap 'd Agde) en ik vind het in Frankrijk wel meevallen.

Natuurlijk lopen er in de grote steden daar wel een hoop Noord Afrikanen en Sub Sahara migranten rond, maar echt onveilig? Mweh.
Geen betrouwbare bron, kan me ook moeilijk voorstellen dat het klopt. Misschien eens kijken op officiële EU websites, Europol, dat soort dingen.
  woensdag 14 september 2022 @ 22:12:32 #117
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205978916
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:11 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Geen betrouwbare bron, kan me ook moeilijk voorstellen dat het klopt. Misschien eens kijken op officiële EU websites, Europol, dat soort dingen.
Goed idee!
pi_205978935
quote:
10s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Beste klapjosti, deze twitterdraad staat bomvol met je befaamde betrouwbare statistieken.
Twitter staat bekend als een van de meest onbetrouwbare informatiebronnen vriendelijke vriend. Jij beweert iets dus kom met iets betrouwbaaars dat ook controleerbaar is
pi_205978948
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Twitter staat bekend als een van de meest onbetrouwbare informatiebronnen vriendelijke vriend. Jij beweert iets dus kom met iets betrouwbaaars dat ook controleerbaar is
Grafieken staan met bronvermelding en al erbij.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 14 september 2022 @ 22:15:28 #120
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205978955
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:11 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Geen betrouwbare bron, kan me ook moeilijk voorstellen dat het klopt. Misschien eens kijken op officiële EU websites, Europol, dat soort dingen.
Gelukkig zijn EU websites niet politiek gekleurd…
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205978963
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:07 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]

Geen idee of dit kaartje klopt, maar net zo onveilig schijnbaar als Oekraïne en Frankrijk.

Nou lijkt mij dit sterk, want ik kom bijna elk jaar in Frankrijk, (Cap 'd Agde) en ik vind het in Frankrijk wel meevallen.

Natuurlijk lopen er in de grote steden daar wel een hoop Noord Afrikanen en Sub Sahara migranten rond, maar echt onveilig? Mweh.
En je denkt dat het in Zweden wel extreem onveilig is of zo? En in Ierland?

Wit-Rusland opnemen als één van de veiligste landen van Europa vind ik ook wel interessant trouwens... Zal volgens de 'officiële' cijfers vast wel kloppen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2022 22:19:12 ]
pi_205978971
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Grafieken staan met bronvermelding en al erbij.
Ik zou zeggen, post hier even wat bronnen. :)
pi_205978998
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Gelukkig zijn EU websites niet politiek gekleurd…
Dooddoener. Jij hebt meer vertrouwen in Twitter?
pi_205979017
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 21:58 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Vrouwen kunnen in het donker alleen joggen in een grote groep onder politie begeleiding.
Het is dus een stuk ernstiger dan hier.
Ik durf als het licht uit is ook niet meer naar buiten, want zo gevaarlijk is het hier ook.
pi_205979039
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:16 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
En je denkt dat het in Zweden wel extreem onveilig is of zo? En in Ierland?

Wit-Rusland opnemen als één van de veiligste landen van Europa vind ik ook wel interessant trouwens... Zal volgens de 'officiële' cijfers vast wel kloppen.
Vraag gewoon iemand die in Malmö woont hoe het er aan toe gaat.
Vakman pur sang
  woensdag 14 september 2022 @ 22:23:11 #126
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205979062
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dooddoener. Jij hebt meer vertrouwen in Twitter?
In beiden niet zo veel. Gewoon verschillende nieuwsbronnen gebruiken en altijd kijken naar de eventuele belangen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205979068
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vraag gewoon iemand die in Malmö woont hoe het er aan toe gaat.
Ik zag laatst een statistisch kaartje van de zweedse overheid met schietincidenten. Stockholm en Malmö zijn wel brandhaarden ja.
pi_205979081
Zweden gidsland.
pi_205979103
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vraag gewoon iemand die in Malmö woont hoe het er aan toe gaat.
Ja. Wie in Malmö heb jij bijvoorbeeld allemaal gesproken?
pi_205979164
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Twitter is geen betrouwbare bron maestro. Kom met statistische cijfers die controleerbaar zijn of hou je klep. Zweden heeft ook een bureau voor statistiek.
Je bent te dom om op bronnen te klikken via Twitter?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205979324
quote:
10s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:30 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je bent te dom om op bronnen te klikken via Twitter?
Als jij slim genoeg bent om het wel te doen, heb je inmiddels toch wel ontdekt waar je dan uitkomt? Vind je dat echt betrouwbaar?
pi_205979346
Sowieso is dat hele ''DoE mIj EeN bRon" niets dan een façade anno 2022. Sinds jaar en dag steevast alles negeren en dan elke keer weer een "bad faith" discusssie aanslingeren waarbij je doet alsof je niet beter weet en de discussiepartner aan het werk zet met de hoop dat hij faalt in het aantonen van wat je al weet dat klopt. Flikker toch op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 14-09-2022 22:52:30 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205979369
Dit zijn nou echte bronnen:

Statistics Sweden

https://www.scb.se/en/

The Swedish National Council for Crime Prevention

https://bra.se/bra-in-eng(...)rime-statistics.html

https://bra.se/bra-in-eng(...)nd-manslaughter.html

Twitterberichten koop ik helemaal niets voor.

[ Bericht 12% gewijzigd door Niels0Kurovski op 14-09-2022 22:51:39 ]
pi_205979442
quote:
5s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:40 schreef Sodemieters het volgende:
Als jij slim genoeg bent om het wel te doen, heb je inmiddels toch wel ontdekt waar je dan uitkomt? Vind je dat echt betrouwbaar?
Ik vind het wel betrouwbaar in zoverre dat het een beeld geeft "van hoe het er daar aan toe gaat" (dat is immers de omschrijving bij de gegeven tweet), en ik zie daarbij ook meerdere links naar bekende bronnen. Maar behalve in dat draadje, zijn ze - de statistieken die je zoekt, welke dan ook - sowieso wel te vinden op Twitter.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 14-09-2022 22:56:16 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205979486
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:41 schreef Akathisia het volgende:
Sowieso is dat hele ''DoE mIj EeN bRon" niets een façade anno 2020. Sinds jaar en dag steevast alles negeren en dan elke keer weer een "bad faith" discusssie aanslingeren waarbij je doet alsof je niet beter weet en de discussiepartner aan het werk zet, met de hoop dat hij faalt in het aantonen van wat je al weet dat klopt. Flikker toch op.
Ik flikker niet op. En nu?
  woensdag 14 september 2022 @ 22:53:22 #136
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205979515
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Zweden heeft massaal immigranten uit moslimlanden laten overkomen de laatste decennia, het geboortecijfer onder deze groep is al veel groter dan de autochtonen aldaar. Denk dat Zweden 10-15 jaar op ons voorloopt. Zie onderstaande twitterdraadje voor een illustratie van hoe het er daar aan toe gaat. Pas wel op, het maakt nogal woede los. [ twitter ]
Bij landen als Zweden denk ik dat het ondertussen bijna aankomt op etnisch zuiveren of etnisch gezuiverd worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 14 september 2022 @ 22:54:03 #137
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205979523
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Twitter is geen betrouwbare bron maestro. Kom met statistische cijfers die controleerbaar zijn of hou je klep. Zweden heeft ook een bureau voor statistiek.
Er staan volop cijfers van dat bureau voor statistiek in die bron.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205979573
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Er staan volop cijfers van dat bureau voor statistiek in die bron.
Originele bron voortaan graag. Al te vaak meegemaakt dat er geknoeid wordt met cijfers.
  woensdag 14 september 2022 @ 22:59:18 #139
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205979597
Blijkbaar moet je land eerst helemaal naar de klote gaan voordat mensen zich uiteindelijk toch bezinnen.

Fijn vooruitzicht ;(
  woensdag 14 september 2022 @ 23:04:34 #140
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205979641
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Originele bron voortaan graag. Al te vaak meegemaakt dat er geknoeid wordt met cijfers.
Men moet inderdaad voorzichtig blijven.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205979666
quote:
Crime in Sweden – the difficulties in making international comparisons

Sometimes, simplistic or inaccurate information can be read about crime in Sweden. It is easy to misinterpret crime statistics, and this is especially true when it comes to making international comparisons. Here are the reasons why.
There are no international standards

Crime statistics are influenced by both legal and statistical factors, and by the extent to which crime is reported and registered. These factors can vary from one country to another. There are no international standards for how crime statistics should be produced and presented and this makes international comparisons difficult.

Three important factors to remember

1. Swedish statistics record all reported events as crimes even if some of them are later found not to have constituted criminal offences.

2. Several offences of the same kind against a single victim will be
counted in some countries as a single crime. By contrast, in Swedish crime statistics every offence occurring under these circumstances is counted separately.


3. In Swedish statistics, attempted offences are in most cases counted together with completed crimes.
https://bra.se/bra-in-eng(...)nal-comparisons.html
  woensdag 14 september 2022 @ 23:09:04 #142
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205979675
Bron dit, bron dat. Uiteindelijk heeft er in Zweden een politieke verschuiving plaatsgevonden en de stemmers zullen daar hun redenen voor hebben.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205979696
quote:
Al te vaak meegemaakt dat er geknoeid wordt met cijfers.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_205979706
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 23:09 schreef thedeedster het volgende:
Bron dit, bron dat. Uiteindelijk heeft er in Zweden een politieke verschuiving plaatsgevonden en de stemmers zullen daar hun redenen voor hebben.
Dat is zeker waar. Helaas baseren veel mensen hun mening op Twitter ipv iets eerst op te zoeken.
pi_205979722
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 23:09 schreef thedeedster het volgende:
Bron dit, bron dat. Uiteindelijk heeft er in Zweden een politieke verschuiving plaatsgevonden en de stemmers zullen daar hun redenen voor hebben.
Zeker, maar er wordt hier door sommigen gedaan alsof Zweden inmiddels één groot ghetto is, waar je elke dag maar weer moet zien hoe je het geweld overleeft. Dat is natuurlijk onzin.

Je moet het probleem niet ontkennen, zeker niet. Het is echter ook al ernstig genoeg zonder overdrijving.
pi_205979737
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 23:11 schreef quo_ het volgende:

[..]
Al te vaak meegemaakt dat er geknoeid wordt met cijfers.
Weer een dooddoener. Hou gewoon je mond als je niets hebt toe te voegen. Ik laat zien dat informatie beschikbaar is als je verder kijkt dan je Twitterneus lang is.
pi_205979758
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 23:12 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dat is zeker waar. Helaas baseren veel mensen hun mening op Twitter ipv iets eerst op te zoeken.
Best kans dat een brede selectie van Twitter meningen betrouwbaarder is dan het plempen van data van een subsidiespons-organisatie de bestaat bij de gratie van een door en door politiek correcte overheid. Wiens brood men eet.......
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_205979783
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 23:16 schreef quo_ het volgende:

[..]
Best kans dat een brede selectie van Twitter meningen betrouwbaarder is dan het plempen van data van een subsidiespons-organisatie de bestaat bij de gratie van een door en door politiek correcte overheid. Wiens brood men eet.......
Nog beter is als je er mensen kent die je kunt bellen. Twitter zie ik als pure propaganda en populistische borrelpraat.
pi_205980568
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 21:27 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
We hebben in Nederland al decennia lang een centrumrechts kabinet.
Inderdaad maar je kunt het immigratiebeleid niet bepaald rechts noemen gezien de toename in aantallen onder de kabinetten Rutte.
  donderdag 15 september 2022 @ 01:57:12 #150
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205980667
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 01:08 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Inderdaad maar je kunt het immigratiebeleid niet bepaald rechts noemen gezien de toename in aantallen onder de kabinetten Rutte.
Want de VVD is links? Of het CDA?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205980733
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 01:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Want de VVD is links? Of het CDA?
Je hebt de post volgens mij niet helemaal begrepen.
  donderdag 15 september 2022 @ 05:08:56 #152
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_205980735
Gelukkig worden de Zweden wakker. Straks Italië nog en dan beginnen met het rechtzetten van het progressieve verraad de afgelopen jaren. :r
  donderdag 15 september 2022 @ 07:01:34 #153
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205980840
quote:
15s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Bij landen als Zweden denk ik dat het ondertussen bijna aankomt op etnisch zuiveren of etnisch gezuiverd worden.
Ze hadden tot 1975 nog een sterilisatie politiek voor sociale, medische en eugenetische redenen… die zouden ze weer af kunnen stoffen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205980851
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 05:08 schreef YoungDriller het volgende:
Gelukkig worden de Zweden wakker. Straks Italië nog en dan beginnen met het rechtzetten van het progressieve verraad de afgelopen jaren. :r
Nou, als die landen de grenzen dicht gaan houden voor asielzoekers, dan zal de toestroom naar NL nóg groter worden..
  donderdag 15 september 2022 @ 07:11:09 #155
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_205980872
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 07:02 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nou, als die landen de grenzen dicht gaan houden voor asielzoekers, dan zal de toestroom naar NL nóg groter worden..
Kwestie van tijd voor men ook hier wakker gaat worden. Tot die tijd gewoon al het verraad in de media en politiek archiveren en bewaren. ;)

In een tijd waar we om de 10 jaar compleet van normen en waardes wisselen kan dat nog handig van pas komen als we willen weten wie wat wanneer gezegd heeft. :Y
pi_205983577
Het is dus nu definitief? Poeh, wat zal de frustratie bij veel progressieven groot zijn. Zijn er artikelen verschenen van schuimbekkende journalisten over hoe de democratie in Zweden 'in gevaar' zou zijn? Dit is immers een nieuw narratief dat we steeds vaker in de media zien verschijnen zodra er ergens een rechtse en conservatieve partij wint.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 september 2022 @ 12:15:51 #157
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205983801
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 05:08 schreef YoungDriller het volgende:
Gelukkig worden de Zweden wakker. Straks Italië nog en dan beginnen met het rechtzetten van het progressieve verraad de afgelopen jaren. :r
Italië, het land dat al jaren geregeerd wordt door populistisch rechts ja?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205983821
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205983827
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Zweden heeft massaal immigranten uit moslimlanden laten overkomen de laatste decennia, het geboortecijfer onder deze groep is al veel groter dan de autochtonen aldaar. Denk dat Zweden 10-15 jaar op ons voorloopt. Zie onderstaande twitterdraadje voor een illustratie van hoe het er daar aan toe gaat. Pas wel op, het maakt nogal woede los. [ twitter ]
Deze was ook gelinkt op geenstijl.
Echt heel erg inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205984323
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 12:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Deze was ook gelinkt op geenstijl.
Echt heel erg inderdaad.
Laten Zweedse vrouwen zich makkelijk verkrachten ofzo?
Bizar man hoeveel verkrachtingen daar plaatsvinden.
Vakman pur sang
pi_205984347
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2022 11:58 schreef HowardRoark het volgende:
Het is dus nu definitief? Poeh, wat zal de frustratie bij veel progressieven groot zijn. Zijn er artikelen verschenen van schuimbekkende journalisten over hoe de democratie in Zweden 'in gevaar' zou zijn? Dit is immers een nieuw narratief dat we steeds vaker in de media zien verschijnen zodra er ergens een rechtse en conservatieve partij wint.
Gezien ik elke webpagina van een nieuwsmedium kan openen zonder 5 artikelen bovenaan te zien over de winst van links bij de verkiezingen van Zweden en het blijkbaar opeens volledig dood wordt gezwegen, wat raar is gezien de eerdere berichtgeving zodra links had gewonnen in Zweden, kunnen we wel concluderen dat het definitief is. Merendeel van Europa zal niet te horen krijgen dat rechts heeft gewonnen in Zweden, dat gaat doodgezwegen worden totdat ze munitie hebben om die regeringspartijen af te vallen. Is wachten totdat deze regering de echte asielzoekers problematiek openbaar maakt, wat andere regeringen altijd verborgen hield, en reken er dan maar op dat de media schrijft dat de ellende is toegenomen onder een rechts kabinet. :')
pi_205984355
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Laten Zweedse vrouwen zich makkelijk verkrachten ofzo?
Bizar man hoeveel verkrachtingen daar plaatsvinden.
Misschien is de definitie ook iets anders, maar dan nog. Als je kijkt naar de daderverhouding allochtoon/autochtoon.. bizar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 15 september 2022 @ 13:20:02 #163
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205984518
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 13:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Gezien ik elke webpagina van een nieuwsmedium kan openen zonder 5 artikelen bovenaan te zien over de winst van links bij de verkiezingen van Zweden en het blijkbaar opeens volledig dood wordt gezwegen, wat raar is gezien de eerdere berichtgeving zodra links had gewonnen in Zweden, kunnen we wel concluderen dat het definitief is. Merendeel van Europa zal niet te horen krijgen dat rechts heeft gewonnen in Zweden, dat gaat doodgezwegen worden totdat ze munitie hebben om die regeringspartijen af te vallen. Is wachten totdat deze regering de echte asielzoekers problematiek openbaar maakt, wat andere regeringen altijd verborgen hield, en reken er dan maar op dat de media schrijft dat de ellende is toegenomen onder een rechts kabinet. :')
Dood gezwegen? Het was nota bene op Nieuwsuur gisteravond en het stond ook gewoon in de krant vanmorgen. In welke (digitale) bubbel zit jij?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_205984577
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 13:20 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dood gezwegen? Het was nota bene op Nieuwsuur gisteravond en het stond ook gewoon in de krant vanmorgen. In welke (digitale) bubbel zit jij?
Ow ja, ze zullen er wel een berichtje aan besteden, zag de berichten wel over Ultra rechts, Guur rechts of rechts-extremisme. Maar geen goed nieuwsshow met tientallen berichten, foto's op voorpagina's etc. Dat jullie het verschil nooit zien in de berichtgeving als het gaat om links vs rechts verkiezingswinst dat kan ik jullie niet kwalijk nemen, de problematiek in de samenleving zijn velen van jullie ook blind voor.
  donderdag 15 september 2022 @ 13:34:08 #165
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205984689
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 13:24 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Ow ja, ze zullen er wel een berichtje aan besteden, zag de berichten wel over Ultra rechts, Guur rechts of rechts-extremisme. Maar geen goed nieuwsshow met tientallen berichten, foto's op voorpagina's etc. Dat jullie het verschil nooit zien in de berichtgeving als het gaat om links vs rechts verkiezingswinst dat kan ik jullie niet kwalijk nemen, de problematiek in de samenleving zijn velen van jullie ook blind voor.
Oooh, alles behalve drie kwartier hosanna propaganda, marsliederen en het live uitzenden van Minverva uilen is doodzwijgen volgens jou? Nee, dan heb je gelijk. Dan hebben ze het inderdaad morsdood gezwegen.

Die gore marxisten daar in Hilversum konden het niet over hun rode hartjes verkrijgen de overwinningsspeech van Aakesson live en integraal uit te zenden tijdens het acht uur journaal.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 15 september 2022 @ 13:41:28 #166
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_205984777
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 12:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Italië, het land dat al jaren geregeerd wordt door populistisch rechts ja?
Niet rechts genoeg, ja. :Y
pi_205984881
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2022 11:58 schreef HowardRoark het volgende:
Het is dus nu definitief? Poeh, wat zal de frustratie bij veel progressieven groot zijn. Zijn er artikelen verschenen van schuimbekkende journalisten over hoe de democratie in Zweden 'in gevaar' zou zijn? Dit is immers een nieuw narratief dat we steeds vaker in de media zien verschijnen zodra er ergens een rechtse en conservatieve partij wint.
Na welke verkiezingen hebben we dat dan zoal in de media zien verschijnen? Het zegt mij weinig. M.b.t. Zweden heb ik het ook niet gelezen.
pi_205984907
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Laten Zweedse vrouwen zich makkelijk verkrachten ofzo?
Bizar man hoeveel verkrachtingen daar plaatsvinden.
Het schijnt nogal vertekend te zijn door verschillen in definitie. Daar is hierboven wel het een en ander over gepost.
pi_205984957
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 13:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Gezien ik elke webpagina van een nieuwsmedium kan openen zonder 5 artikelen bovenaan te zien over de winst van links bij de verkiezingen van Zweden en het blijkbaar opeens volledig dood wordt gezwegen, wat raar is gezien de eerdere berichtgeving zodra links had gewonnen in Zweden, kunnen we wel concluderen dat het definitief is. Merendeel van Europa zal niet te horen krijgen dat rechts heeft gewonnen in Zweden, dat gaat doodgezwegen worden totdat ze munitie hebben om die regeringspartijen af te vallen. Is wachten totdat deze regering de echte asielzoekers problematiek openbaar maakt, wat andere regeringen altijd verborgen hield, en reken er dan maar op dat de media schrijft dat de ellende is toegenomen onder een rechts kabinet. :')
Het wordt helemaal niet dood gezwegen. Journaal had gisteren een uitgebreid item erover. Dat de huidige premier heeft toegegeven verloren te hebben. Er stond ook in zo ongeveer elke krant een artikel over.
pi_205984981
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 13:24 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Ow ja, ze zullen er wel een berichtje aan besteden, zag de berichten wel over Ultra rechts, Guur rechts of rechts-extremisme. Maar geen goed nieuwsshow met tientallen berichten, foto's op voorpagina's etc. Dat jullie het verschil nooit zien in de berichtgeving als het gaat om links vs rechts verkiezingswinst dat kan ik jullie niet kwalijk nemen, de problematiek in de samenleving zijn velen van jullie ook blind voor.
Hadden wij voorgaande jaren dan wel een hele berichtenstroom over Zweden, toen links daar won? Nee, Zweden is gewoon niet zo belangrijk.
pi_205990021
@J.A.R.V.I.S. Vanavond weer een uitgebreid item over Zweden in het Journaal. Wat wordt het toch doodgezwegen hè?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 september 2022 @ 19:50:19 #172
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206000647
Ik lees sinds ik naar Zweden ben verhuisd eigenlijk dagelijks "The Local" en man wat zijn die lui belachelijk links zeg. Het was mij niet opgevallen totdat de verkiezingen dichterbij kwamen. Iedere dag komen er meerdere artikelen online over alle mogelijke gevaren en dat de lezers van "The Local" zich zorgen maken. Ik ben niet iemand die dit soort dingen snel roept, maar het is echt "fearmongering".

Persoonlijk denk ik dat het even goed is dat ze in Zweden wakker worden en het iets anders gaan aanpakken. Het was allemaal te vrijblijvend hier. Misschien heb ik er zelf ook "last" van, maar dan moet ik mij maar aanpassen.

Daarnaast denk ik niet dat het vier jaar gaat duren voordat er weer verkiezingen komen. Ik zie zo'n minimale meerderheid het echt niet lang volhouden, terwijl in de basis de partijen echt ver uit elkaar liggen en nog steeds niemand met SD wil regeren.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 september 2022 @ 19:51:51 #173
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206000680
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 13:58 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hadden wij voorgaande jaren dan wel een hele berichtenstroom over Zweden, toen links daar won? Nee, Zweden is gewoon niet zo belangrijk.
Lijkt mij inderdaad niet echt nodig dat er dagenlang aandacht aan besteed wordt toen de Sociaal Democraten wonnen ging het er toch ook niet dagenlang over? Het is even goed op te benoemen en klaar. Denk dat er nu relatief meer aandacht is eigenlijk, omdat er een flinke verandering is opgetreden.
pi_206000824
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 19:50 schreef Evenstar het volgende:
Ik lees sinds ik naar Zweden ben verhuisd eigenlijk dagelijks "The Local" en man wat zijn die lui belachelijk links zeg. Het was mij niet opgevallen totdat de verkiezingen dichterbij kwamen. Iedere dag komen er meerdere artikelen online over alle mogelijke gevaren en dat de lezers van "The Local" zich zorgen maken. Ik ben niet iemand die dit soort dingen snel roept, maar het is echt "fearmongering".

Persoonlijk denk ik dat het even goed is dat ze in Zweden wakker worden en het iets anders gaan aanpakken. Het was allemaal te vrijblijvend hier. Misschien heb ik er zelf ook "last" van, maar dan moet ik mij maar aanpassen.

Daarnaast denk ik niet dat het vier jaar gaat duren voordat er weer verkiezingen komen. Ik zie zo'n minimale meerderheid het echt niet lang volhouden, terwijl in de basis de partijen echt ver uit elkaar liggen en nog steeds niemand met SD wil regeren.
Daar hebben wij in Nederland, op wat D66 documentaires voor en door D66'ers en wat exen van rechtse politici die ineens aangiften gaan doen net voor de verkiezingen en dan toch weer niet, geen last van.
pi_206002160
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 19:58 schreef Nober het volgende:

[..]
Daar hebben wij in Nederland, op wat D66 documentaires voor en door D66'ers en wat exen van rechtse politici die ineens aangiften gaan doen net voor de verkiezingen en dan toch weer niet, geen last van.
Wij hebben, zoals in elke gezonde democratie, media op alle plekken van het spectrum. Variërend van De Groene tot aan Ongehoord Nederland.
pi_206002338
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 22:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wij hebben, zoals in elke gezonde democratie, media op alle plekken van het spectrum. Variërend van De Groene tot aan Ongehoord Nederland.
Joop is nog een stuk linkser dan de groene
pi_206005086
Er zijn nou eenmaal veel conservatieve jongeren in Zweden.
pi_206005154
Echt een raar systeem. Dus dat rechtse blok heeft de verkiezingen gewonnen maar ze gaan niet per se met elkaar regeren? Wat is dan het nut van vooraf zo'n verkiezingscoalitie?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 17 september 2022 @ 10:24:51 #179
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206005549

Deze video, gepubliceerd door BBC Brazilië, portretteert de vlucht van Duitsers naar Paraguay die Europa verlaten in angst voor een sombere toekomst vanwege de massale immigratie van moslims die een veel hoger geboortecijfer hebben en hun gewoonten aan Europa opleggen. .

(vanaf minuut 13:55)

[ Bericht 1% gewijzigd door BMW1993 op 17-09-2022 10:30:51 ]
pi_206006833
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 09:47 schreef Nielsch het volgende:
Echt een raar systeem. Dus dat rechtse blok heeft de verkiezingen gewonnen maar ze gaan niet per se met elkaar regeren? Wat is dan het nut van vooraf zo'n verkiezingscoalitie?
In ieder geval dat je daarmee ook stemt voor een bepaalde premier. Elk blok heeft een kandidaat voor het premierschap.
  zaterdag 17 september 2022 @ 12:38:48 #181
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206006850
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 09:39 schreef jakosi het volgende:
Er zijn nou eenmaal veel conservatieve jongeren in Zweden.
Da’s flink toegenomen de laatste jaren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206007081
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Da’s flink toegenomen de laatste jaren.
Heeft misschien ook te maken met de geschiedenis van deze partij? Is ooit begonnen als een neo-nazibeweging. Sindsdien zijn wel maatregelen genomen, maar het foute imago is nog niet helemaal weg. Oudere kiezers zullen zich dat nog herinneren, jonge kiezers hebben dat nooit meegemaakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')