Nee. Ric was tijdens finish van de baan. Benzine kun je oplossen door meer te tanken vantevoren. Koekoekquote:Op zondag 11 september 2022 18:52 schreef Estate2 het volgende:
[..]
Dat betekend in deze situatie 5-7 rondes extra. Als je nog later een SC krijgt dan nog meer rondes. Niet iedereen redt het met benzine dan.
Geen geweldige vergelijking.quote:Op zondag 11 september 2022 19:20 schreef Questular het volgende:
[..]
Met die redenatie kan hij ook naar Red Bull gaan. Perez kan er schijnbaar net zo weinig van.
Ja we doen standaard 5 kg extra fuel erin mocht er een late safety car komen..quote:Op zondag 11 september 2022 19:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Nee. Ric was tijdens finish van de baan. Benzine kun je oplossen door meer te tanken vantevoren. Koekoek
Maar het is dus niet zo dat Russell hem volledig wegreed, wat je blijkbaar nu wel van de Vries verwacht in z’n 1e race om te kunnen zeggen dat hij het goed heeft gedaanquote:Op zondag 11 september 2022 19:23 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Mwa 20 x voor Latifi kwalificeren en 15x voor finishen in de race met een podium is best duidelijk
Doel je nu op de 0.1 seconde verschil in de kwalificatie? Want Russel was vorig jaar 0.6 seconde sneller dan Latifi bij de kwalificatie van Monza.quote:Op zondag 11 september 2022 19:20 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Russell versloeg Latifi in ieder geval niet altijd zo duidelijk als De Vries gisteren..
Bijtanken mag niet en iedere coureur start met dezelfde hoeveelheid brandstof.quote:Op zondag 11 september 2022 19:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Nee. Ric was tijdens finish van de baan. Benzine kun je oplossen door meer te tanken vantevoren. Koekoek
Je mag je auto alleen nog in de pitsstraat aan de kant zettenquote:Op zondag 11 september 2022 19:27 schreef Questular het volgende:
Of we stellen een regel in werking dat auto’s nooit meer mogen uitvallen. Dan is het opgelost volgens mij.
Niet janken dan als er onder sc gefinished wordt.quote:Op zondag 11 september 2022 19:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja we doen standaard 5 kg extra fuel erin mocht er een late safety car komen..Nee joh
Perfect! Dat niemand daar nooit eerder aan gedacht heeft...quote:Op zondag 11 september 2022 19:27 schreef Questular het volgende:
Of we stellen een regel in werking dat auto’s nooit meer mogen uitvallen. Dan is het opgelost volgens mij.
Ja gewoon red flag heel makkelijk. 3 ronden racen bij een late SC-waardige situatie.quote:Op zondag 11 september 2022 19:28 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Niet janken dan als er onder sc gefinished wordt.
En er zijn meer opties genoemd
https://www.vandale.nl/gr(...)ds/betekenis/tevorenquote:Op zondag 11 september 2022 19:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Bijtanken mag niet en iedere coureur start met dezelfde hoeveelheid brandstof.
Je start met een maximale hoeveelheid brandstof en en je moet aan het eind een minimale hoeveelheid over hebben (ivm samples kunnen nemen van de brandstof).quote:Op zondag 11 september 2022 19:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Bijtanken mag niet en iedere coureur start met dezelfde hoeveelheid brandstof.
1. Daar was de situatie niet naquote:Op zondag 11 september 2022 19:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja gewoon red flag heel makkelijk. 3 ronden racen bij een late SC-waardige situatie.
Ja, omdat de snelste ronde van de Vries wegviel toch? Anders was het verschil groter geweest.quote:Op zondag 11 september 2022 19:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Doel je nu op de 0.1 seconde verschil in de kwalificatie? Want Russel was vorig jaar 0.6 seconde sneller dan Latifi bij de kwalificatie van Monza.
Maar ook dan zullen er coureurs/teams zijn die zich benadeeld voelen. En, als dat Mercedes is, gaan pleiten voor een verandering van de regels. *zucht*quote:Op zondag 11 september 2022 19:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja gewoon red flag heel makkelijk. 3 ronden racen bij een late SC-waardige situatie.
Nee volgens de regels niet. Dan pas je die regels aanquote:Op zondag 11 september 2022 19:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
1. Daar was de situatie niet na
2. Dan krijg je crashgates acties
Als het een regel wordt dat er niet onder SC gefinished wordt, en je zeker weet dat er een rode vlag komt gevolgd door een restart, zet dat de deur open naar manipulatie van de uitslag. Dan wordt het voor sommige teams interessant om een incident te creëren tegen het eind, zodat de gaten verdwijnen en er een kans is nog wat aan het resultaat te doen van een gelopen race.quote:Op zondag 11 september 2022 19:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja gewoon red flag heel makkelijk. 3 ronden racen bij een late SC-waardige situatie.
Dan lok je ze wel uit voor race winquote:Op zondag 11 september 2022 19:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee volgens de regels niet. Dan pas je die regels aan![]()
En crashgate acties kunnen sowieso altijd.
Nee, want je weet niet wat de gevolgen zullen zijn.quote:Op zondag 11 september 2022 19:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En crashgate acties kunnen sowieso altijd.
Het is bij Mercedes gebruikelijk dat de reserve driver naast Toto zit/staat op zondag.quote:Op zondag 11 september 2022 19:28 schreef Maanvis het volgende:
Maar serieus, we zien de Vries en Toto zo vaak samen, neuken die?
Nee ze mogen maximaal 110kg meenemen maar vaak starten ze met minder dan dat. Hoeveel ze meenemen mogen ze zelf bepalen.quote:Op zondag 11 september 2022 19:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Bijtanken mag niet en iedere coureur start met dezelfde hoeveelheid brandstof.
zo blij met 2 puntjesquote:
Dan lijkt het me een beter idee dat elke auto met ~vijf kg extra brandstof van start gaat en een standaard wedstrijd met minimaal zes kg moet eindigen. Als er twee rondes extra gereden wordt vanwege een SC kan daar die vijf kg voor gebruikt mag worden.quote:Op zondag 11 september 2022 18:55 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ja. Zeg maar zo van 'Henk er moet onder de nieuwe regels zoveel liter bij! Gooi jij m vol??
Simpel genoeg
Het zou wel heel tof zijn in Japan ook.quote:Op zondag 11 september 2022 19:38 schreef heywoodu het volgende:
Lekker man, als Leclerc de sprint in Brazilië wint en Verstappen scoort daar én in elke GP nul punten, dan moet Leclerc alsnog gemiddeld 18 (!) punten per GP pakken om gelijk te komen met Verstappen.
Verstappen kan het zelf op slot gooien met nog 48 punten, zes keer zesde bijvoorbeeld. Of twee keer winnen natuurlijk.
Toch wel bizar dat bij de volgende race, met daarna nog vijf races te gaan, de shirtjes en andere shit met '2022 World Champion' al in de koffers zitten.
Sis is so not rightquote:Op zondag 11 september 2022 19:28 schreef Maanvis het volgende:
Maar serieus, we zien de Vries en Toto zo vaak samen, neuken die?
Op zich mis ik die vuurzeeën in de pitstraat wel een beetjequote:Op zondag 11 september 2022 18:55 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ja. Zeg maar zo van 'Henk er moet onder de nieuwe regels zoveel liter bij! Gooi jij m vol??
Simpel genoeg
Je snapt het hele concept 'relatief' niet? Verrassend.quote:Op zondag 11 september 2022 19:19 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Vind ik niet. Latifi kan er helemaal niks van die outperform ik nog met een fles slechte rum achter de kiezen
En dan moeten ze 3 rondjes extra en finishen ze alsnog onder de SC of zitten ze alsnog zonder benzine.quote:Op zondag 11 september 2022 19:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan lijkt het me een beter idee dat elke auto met ~vijf kg extra brandstof van start gaat en een standaard wedstrijd met minimaal zes kg moet eindigen. Als er twee rondes extra gereden wordt vanwege een SC kan daar die vijf kg voor gebruikt mag worden.
Dan rijden ze alsnog veel te hard.. al werd er ook nu flink doorgeredenquote:Op zondag 11 september 2022 19:43 schreef Nia het volgende:
Waarom moet die safety car er eigenlijk voor rijden? Een virtual SC is toch voldoende?
Omdat de sc ook de lijn aangeeft die globaal gereden moet worden. En als je bezig bent met een hijskraan op de track is het wel fijn als er een beetje duidelijkheid is waar je moet rijden. Het is niet dat ze dan ineens stapvoets gaan.quote:Op zondag 11 september 2022 19:43 schreef Nia het volgende:
Waarom moet die safety car er eigenlijk voor rijden? Een virtual SC is ook voldoende?
En waarom viel die snelste ronde weg?quote:Op zondag 11 september 2022 19:31 schreef Marcoss het volgende:
Ja, omdat de snelste ronde van de Vries wegviel toch? Anders was het verschil groter geweest.
Bij SC zit het hele veld bij elkaar, bij VSC is de hele baan bezetquote:Op zondag 11 september 2022 19:43 schreef Nia het volgende:
Waarom moet die safety car er eigenlijk voor rijden? Een virtual SC is toch voldoende?
Dan pas je de regels voor de maximaal te rijden snelheid toch aan? De ruimte tussen de auto's blijft zoals die is op het moment waarop de VSC wordt ingesteld.quote:Op zondag 11 september 2022 19:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan rijden ze alsnog veel te hard.. al werd er ook nu flink doorgereden
En daardoor duurt het dan ook veel langer voor een probleem is opgelost. Want de periode waarin het baamvlak vrijgehouden moet worden is dan veel meer versnipperd.quote:Op zondag 11 september 2022 19:47 schreef Nia het volgende:
[..]
Dan pas je de regels voor de maximaal te rijden snelheid toch aan? De ruimte tussen de auto's blijft zoals die is op het moment waarop de VSC wordt ingesteld.
je zit nu wel heel veel regels te veranderen voor een situatie die maar 1x voor komtquote:Op zondag 11 september 2022 19:47 schreef Nia het volgende:
[..]
Dan pas je de regels voor de maximaal te rijden snelheid toch aan? De ruimte tussen de auto's blijft zoals die is op het moment waarop de VSC wordt ingesteld.
Zodat Captain Jack Sparrow met huilsmileys een discussie probeert te winnen?quote:Op zondag 11 september 2022 19:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En waarom viel die snelste ronde weg?
Bij een situatie als dit maakt dat niet uit. Ze rijden ook met 80 door de pits vlak langs allemaal mensen. Op een baan met heel weinig ruimte krijg je dan problemen maar hier niet.quote:Op zondag 11 september 2022 19:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En daardoor duurt het dan ook veel langer voor een probleem is opgelost. Want de periode waarin het baamvlak vrijgehouden moet worden is dan veel meer versnipperd.
Vier races winnen nog. Eitje.quote:Op zondag 11 september 2022 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Max moet nog 79 punten behalen om weer een record rijker te zijn, namelijk meeste punten in één F1-seizoen
Is te doenquote:Op zondag 11 september 2022 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Max moet nog 79 punten behalen om weer een record rijker te zijn, namelijk meeste punten in één F1-seizoen
Hamilton of pointsquote:Op zondag 11 september 2022 19:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Is te doen
Dat record staat zeker op Hamilton zijn naam
Bij een VSC heb je nog steeds overal auto’s op het circuit, dan is er geen “gat” om de werkzaamheden af te ronden. Dat heb je bij een SC wel. Tenminste, als je het beter regelt dan vandaagquote:Op zondag 11 september 2022 19:47 schreef Nia het volgende:
[..]
Dan pas je de regels voor de maximaal te rijden snelheid toch aan? De ruimte tussen de auto's blijft zoals die is op het moment waarop de VSC wordt ingesteld.
uhuhquote:Op zondag 11 september 2022 19:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Is te doen
Dat record staat zeker op Hamilton zijn naam
Het is de coureur die hij altijd al wilde hebben, wilt niet elk weekend toto's excuses publiekelijk krijgenquote:Op zondag 11 september 2022 19:28 schreef Maanvis het volgende:
Maar serieus, we zien de Vries en Toto zo vaak samen, neuken die?
Nou ja, feit is natuurlijk dat die ronde misschien het verschil groter had gemaakt, maar dan toch minimaal deels omdat die ronde zo snel was omdat hij iets deed wat niet mocht.quote:Op zondag 11 september 2022 19:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zodat Captain Jack Sparrow met huilsmileys een discussie probeert te winnen?
quote:Op zondag 11 september 2022 19:51 schreef Maanvis het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)fvertrouwen-gekregen
Wolff geeft Masi nog ff een trap na :'0
Onnodig ook.quote:Op zondag 11 september 2022 19:51 schreef Maanvis het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)fvertrouwen-gekregen
Wolff geeft Masi nog ff een trap na :'0
Dezelfde man die eerst nog Masi probeerde te beinvloeden met z'n "Please no safety car, please no safety car"quote:Op zondag 11 september 2022 19:51 schreef Maanvis het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)fvertrouwen-gekregen
Wolff geeft Masi nog ff een trap na :'0
Honk honk.quote:Op zondag 11 september 2022 19:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Dezelfde man die eerst nog Masi probeerde te beinvloeden met z'n "Please no safety car, please no safety car"
Om daarna de safety car niet meer weg te willen hebben.
Clown.
In de categorie 'bullshitvergelijkingen'.quote:
Maar het duurt een flink aantal ronden voordat alle auto's aangesloten zijn. Mogen de rijders achterin trouwens harder rijden om aan te kunnen sluiten? Sorry, ik heb niet zo veel verstand van het F1 reglement.quote:Op zondag 11 september 2022 19:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij een VSC heb je nog steeds overal auto’s op het circuit, dan is er geen “gat” om de werkzaamheden af te ronden. Dat heb je bij een SC wel. Tenminste, als je het beter regelt dan vandaag
Eens. Het is zoals het is. De chaos die ontstaat heeft ook zo zijn charme, het hoort er gewoon bij. Alleen als er een superspannend kampioenschap wordt beslist dan is het anders, maar zoiets gebeurt eens in de duizend jaar ofzoquote:Op zondag 11 september 2022 19:44 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En dan moeten ze 3 rondjes extra en finishen ze alsnog onder de SC of zitten ze alsnog zonder benzine.
Hoort er nu eenmaal bij, get over it. In elke klasse wordt weleens achter de SC gefinisht.
Het had vandaag 10x sneller gekund, maar de FIA faalde door Russell op te pikken ipv Verstappenquote:Op zondag 11 september 2022 19:54 schreef Nia het volgende:
[..]
Maar het duurt een flink aantal ronden voordat alle auto's aangesloten zijn. Mogen de rijders achterin trouwens harder rijden om aan te kunnen sluiten? Sorry, ik heb niet zo veel verstand van de F1 regelement.
Ik hoef niks te winnen. Maar die ronde telde niet want track limits. Aan de hand daarvan claimen dat de Vries dus sneller is, is kul.quote:Op zondag 11 september 2022 19:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zodat Captain Jack Sparrow met huilsmileys een discussie probeert te winnen?
Dat had een ronde gescheeld. Dan hadden ze in dit geval nog een ronde kunnen racen nadat de zooi was opgeruimd. Had natuurlijk geen reet uitgemaakt verder, maar het is voor iedereen wel beter als je niet onder sc finisht.quote:Op zondag 11 september 2022 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het had vandaag 10x sneller gekund, maar de FIA faalde door Russell op te pikken ipv Verstappen
Dan nog was er te weinig tijd om de achterliggers er ook nog tussenuit te halen.quote:Op zondag 11 september 2022 19:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat had een ronde gescheeld. Dan hadden ze in dit geval nog een ronde kunnen racen nadat de zooi was opgeruimd. Had natuurlijk geen reet uitgemaakt verder, maar het is voor iedereen wel beter als je niet onder sc finisht.
Oké, het woordje “duidelijk” was overdreven over de kwalificatie, maar dan geldt het in ieder geval voor de race van vandaag waar het verschil wat mij betreft duidelijk was. En ik vind het te makkelijk om dat enkel aan Latifi te wijten (zoals dat nu gedaan werd), de Vries reed gewoon een prima race.quote:Op zondag 11 september 2022 19:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik hoef niks te winnen. Maar die ronde telde niet want track limits. Aan de hand daarvan claimen dat de Vries dus sneller is, is kul.
Volgens mij was Leclerc ook zonder stop op P2 geblevenquote:Op zondag 11 september 2022 20:02 schreef opgebaarde het volgende:
Als Leclerc aan kop zou hebben gereden en Verstappen tweede, dan had Verstappen never nooit niet gepit maar altijd gekozen voor de tegenovergestelde strategie.
Is toch gewoon een 'blunder' van Ferrari?!
Het blijft een treurige zak hooi die Wolff. Gelukkig is hij tegenwoordig ook irrelevant.quote:Op zondag 11 september 2022 19:51 schreef Maanvis het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)fvertrouwen-gekregen
Wolff geeft Masi nog ff een trap na :'0
Kloptquote:Op zondag 11 september 2022 20:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Volgens mij was Leclerc ook zonder stop op P2 gebleven
Misschien toewerken naar rood, gevolgd door een green-white-checkerd met een rollende herstart zodat de race altijd onder groen eindigt. Achterliggers kunnen er dan tussenuit gehaald worden.quote:Op zondag 11 september 2022 20:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan nog was er te weinig tijd om de achterliggers er ook nog tussenuit te halen.
Winst van Verstappen was niet te voorkomen. Die vroege vsc pit van Leclerc hadden ze trouwens niet moeten doen in mijn ogen.quote:Op zondag 11 september 2022 20:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Volgens mij was Leclerc ook zonder stop op P2 gebleven
Zeker. Verder doet het me eigenlijk niet zoveel meer, er moeten zulke bizarre dingen gebeuren om het nog fout te laten gaan (serieuze ziekte of blessure en dan nog moet Leclerc of Perez ernstig goed scoren).quote:Op zondag 11 september 2022 19:43 schreef Donna het volgende:
[..]
Het zou wel heel tof zijn in Japan ook.
Oja hij zat op een achterstand van ~15 seconden. Ik denk dat dit inderdaad de verklaring isquote:Op zondag 11 september 2022 20:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Volgens mij was Leclerc ook zonder stop op P2 gebleven
mwah, dat is iets te zwart/wit, want als er iets in de laatste ronde gebeurt kan de race alsnog onder SC eindigenquote:Op zondag 11 september 2022 20:05 schreef Maanvis het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)-safety-car-eindigen stemmem
Maar ik heb er geen mening over.quote:Op zondag 11 september 2022 20:05 schreef Maanvis het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)-safety-car-eindigen stemmem
Waarom veranderen we niet gewoon de regels, SC in de laatste 6 tot 3 ronden is rode vlag (korter kan niet, je hebt een inlap en een outlap nodig). Alleen heeft dat ook strategisch weer implicaties, en helemaal voorkomen doe je het toch nooit.quote:Op zondag 11 september 2022 19:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat had een ronde gescheeld. Dan hadden ze in dit geval nog een ronde kunnen racen nadat de zooi was opgeruimd. Had natuurlijk geen reet uitgemaakt verder, maar het is voor iedereen wel beter als je niet onder sc finisht.
Wat een dom gedoe allemaal zeg. Gewoon de VSC veranderen in waar hij voor bedoelt is: 80 op de limiter.quote:Op zondag 11 september 2022 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien toewerken naar rood, gevolgd door een green-white-checkerd met een rollende herstart zodat de race altijd onder groen eindigt. Achterliggers kunnen er dan tussenuit gehaald worden.
Daarnaast mag er niet meer van banden gewisseld worden, tenzij je dan achteraan aansluit.
Dat laatste denk ik ook. Rood betekent een herstart en dat heeft veel meer effect op de uiteindelijke uitslag dan een sc. Leuker voor de kijker, maar het maakt de totale race daarvoor eigenlijk volledig onnodig.quote:Op zondag 11 september 2022 20:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom veranderen we niet gewoon de regels, SC in de laatste 6 tot 3 ronden is rode vlag (korter kan niet, je hebt een inlap en een outlap nodig). Alleen heeft dat ook strategisch weer implicaties, en helemaal voorkomen doe je het toch nooit.
Nee, misschien is de huidige situatie wel de minst slechte.
Dat kan niet altijd natuurlijk, onder sommige omstandigheden heb je gewoon die SC nodig.quote:Op zondag 11 september 2022 20:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een dom gedoe allemaal zeg. Gewoon de VSC veranderen in waar hij voor bedoelt is: 80 op de limiter.
Ook dat zou je nog kunnen veranderen, rollend herstarten. Alleen verzin je dan zo’n aparte constructie voor wat eigenlijk een freak accident is. Dat wordt een loterij en dat is ook niet leuk.quote:Op zondag 11 september 2022 20:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik ook. Rood betekent een herstart en dat heeft veel meer effect op de uiteindelijke uitslag dan een sc. Leuker voor de kijker, maar het maakt de totale race daarvoor eigenlijk volledig onnodig.
Zal best, maar dat komt zo weinig voor dat je daar dan niets meer aan kunt doen. Perfect zal het nooit worden, beter wel.quote:Op zondag 11 september 2022 20:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan niet altijd natuurlijk, onder sommige omstandigheden heb je gewoon die SC nodig.
De rijders zijn ervaren genoeg in hun cockpit en ze worden bovendien geïnformeerd vanaf de pitmuur. Een maximale snelheid en extra oplettendheid rond de stilstaande auto zou toch voldoende moeten zijn? Ik vind de F1 best wel overgereguleerd.quote:Op zondag 11 september 2022 20:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan niet altijd natuurlijk, onder sommige omstandigheden heb je gewoon die SC nodig.
Dat lijkt me nogal logisch. Stel je hebt maar 4 races per seizoen, dan moet je 2 seizoenen domineren voor een reeksje van 9, en ook de tweede nieuwe auto heel goed zijn. Dat werkt ook zo 14 ipv 21 races, een derde van een seizoen volledig domineren is nou eenmaal makkelijker dan de helft van een seizoen.quote:Op zondag 11 september 2022 18:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hoe is het aantal opeenvolgende overwinningen volgens jou 'veel makkelijker' doordat er meer races in een seizoen zitten?
Jules Bianchiquote:Op zondag 11 september 2022 20:15 schreef Nia het volgende:
[..]
De rijders zijn ervaren genoeg in hun cockpit en ze worden bovendien geïnformeerd vanaf de pitmuur. Een maximale snelheid en extra oplettendheid rond de stilstaande auto zou toch voldoende moeten zijn? Ik vind de F1 best wel overgereguleerd.
Er zijn genoeg doden gevallen.quote:Op zondag 11 september 2022 20:15 schreef Nia het volgende:
[..]
De rijders zijn ervaren genoeg in hun cockpit en ze worden bovendien geïnformeerd vanaf de pitmuur. Een maximale snelheid en extra oplettendheid rond de stilstaande auto zou toch voldoende moeten zijn? Ik vind de F1 best wel overgereguleerd.
Het neusje van de zalm ga ik niet relatief beoordelen. Dat moet perfectie zijnquote:Op zondag 11 september 2022 19:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je snapt het hele concept 'relatief' niet? Verrassend.
Precies. Ik vind juist dat je als regelbepalende autoriteit in een sport zo veel als mogelijk moet doen om de factor 'geluk' uit een competitieve sport te halen.quote:Op zondag 11 september 2022 20:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook dat zou je nog kunnen veranderen, rollend herstarten. Alleen verzin je dan zo’n aparte constructie voor wat eigenlijk een freak accident is. Dat wordt een loterij en dat is ook niet leuk.
Dan moet je ook niet zeggen dat je hem beoordeelt ten opzichte van de prestatie van Latifi en dat deed je wel.quote:Op zondag 11 september 2022 20:20 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het neusje van de zalm ga ik niet relatief beoordelen. Dat moet perfectie zijn
Ik denk dat hij dat zelf doet omdat we hem anders over 2 a 3 jaar niet meer herkennen.quote:Op zondag 11 september 2022 20:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Zou die arme Sly nou constant verzocht worden om die pose aan te nemen.![]()
[ afbeelding ]
Die hebben zich vooraf voorgenomen om altijd te pitten tijdens een (v)sc, dat is immers in 99% van de gevallen de juiste strategie. Deze vsc viel echter net ongelukkig voor een pitstop. Heeft Binotto weer.quote:Op zondag 11 september 2022 20:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Winst van Verstappen was niet te voorkomen. Die vroege vsc pit van Leclerc hadden ze trouwens niet moeten doen in mijn ogen.
Wat gebeurde er nou met die "achterliggers"?quote:Op zondag 11 september 2022 20:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan nog was er te weinig tijd om de achterliggers er ook nog tussenuit te halen.
Nog 3x winnen dus… en dat is ook een record danquote:Op zondag 11 september 2022 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Max moet nog 79 punten behalen om weer een record rijker te zijn, namelijk meeste punten in één F1-seizoen
Dan benadeel je wel weer coureurs die met een issue zitten. Een tear off tussen je remschijf, om maar iets te noemen.quote:Op zondag 11 september 2022 20:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Zo vond ik het voorstel vorige week van de Sky mannen om pitten tijdens een (v)sc af te schaffen ook gewoon helemaal niet zo beroerd. Het haalt weer een gelukfactor weg, waarbij je niet toevalligerwijs mazzelt bij de crash van een ander zodat je gratis kunt pitten.
Als er maar 4 races in een seizoen zitten, is het makkelijker om te domineren. Als je namelijk begint met een dominante auto, gaat de concurrentie dat in 4 races niet bijsloffen, want te weinig data.quote:Op zondag 11 september 2022 20:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat lijkt me nogal logisch. Stel je hebt maar 4 races per seizoen, dan moet je 2 seizoenen domineren voor een reeksje van 9, en ook de tweede nieuwe auto heel goed zijn.
Of er nou 14 of 21 races in een seizoen zitten, heeft weinig impact op hoe snel je je auto kunt ontwikkelen. En dus ook niet op hoe dominant je bent. Met de huidige motorregels is meer races in een seizoen juist een extra handicap.quote:Dat werkt ook zo 14 ipv 21 races, een derde van een seizoen volledig domineren is nou eenmaal makkelijker dan de helft van een seizoen.
Als je daarna de race uit wil rijden, moet je ook naar hard gaan en niet naar medium.. en ze hadden vast ook niet verwacht dat Verstappen nog zo lang door ging op softquote:Op zondag 11 september 2022 20:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die hebben zich vooraf voorgenomen om altijd te pitten tijdens een (v)sc, dat is immers in 99% van de gevallen de juiste strategie. Deze vsc viel echter net ongelukkig voor een pitstop. Heeft Binotto weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |