abonnement Unibet Coolblue
  Spellchecker vrijdag 9 september 2022 @ 16:05:39 #251
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205908189
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:03 schreef Zwansen het volgende:

[..]
En heel veel delen op Facebook…

“Gedeelt in Ridderkerk”
Beter delen ze broot uit.
pi_205908192
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:03 schreef Zwansen het volgende:

[..]
En heel veel delen op Facebook…

“Gedeelt in Ridderkerk”
:')
pi_205908201
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik bedoel dat voorbije weken/dagen. Het lijkt me dat je het aan iemand zijn brooddoos ziet wanneer een kind in armoede leeft.
Vakantie?
pi_205908205
Overigens is er een instantie actief in R'dam Zuid die door middel van sponsoringen gevulde lunchtrommels maakt en fruit uitdeelt.

https://ngelm.nl/
pi_205908212
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:06 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Vakantie?
Scholen zijn alweer 2 weken bezig.
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 16:07:36 #256
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205908225
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:00 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Met je eens hoor, maar in het openingsbericht staat in de link geschreven dat de moeder letterlijk zegt dat haar kind niet ziek is maar drie dagen geen eten heeft gehad.
Tja, dan ben je in mijn ogen een waardeloze teef. Sorry als ik je hiermee kwets.
Je gaat niet zitten wachten op hulp, je gaat zelf op zoek naar oplossingen. Dat is jouw verantwoordelijkheid als ouder zijnde.

Daarmee wil ik dus niks bagataliseren, maar kinderen zijn (vooral in het westen) een bewuste keuze.
Daar zorg je voor. Mocht het een tijdje niet goed gaan, dan werk je aan een oplossing.
Er zijn zoveel scenario's denkbaar. Misschien heeft de moeder psychische problemen, heeft ze een schuld bij iemand, kwam er een onverwachte rekening, hoge zorgkosten van een gezinslid. Ik ben geen moeder en heb ook geen intentie om een moeder te worden. Maar het is lastig om iemand meteen zo weg te zetten als kwaadaardig. Er kunnen best veel verschillende dingen spelen. Maar wat wel te zien is dat er schijnbaar niet om hulp is gevraagd. Daar zit ook een stukje schaamte denk ik. Denk dat vrijwel iedere buur die kinderen wel eten zou geven als iemand met dit verhaal aan de deur zou staan. Ik hoop dat de instanties snel deze zaak op zich nemen om te zien wat er aan de hand is, want normaal is het zeker niet.
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 16:09:02 #257
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205908238
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Overigens is er een instantie actief in R'dam Zuid die door middel van sponsoringen gevulde lunchtrommels maakt en fruit uitdeelt.

https://ngelm.nl/
Eigenlijk zou zoiets op elke school wel aanwezig moeten zijn. Kinderen die geen lunch of een minimale/slechte lunch mee hebben iets anders kunnen geven.
pi_205908257
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Eigenlijk zou zoiets op elke school wel aanwezig moeten zijn. Kinderen die geen lunch of een minimale/slechte lunch mee hebben iets anders kunnen geven.
Bij mijn dochter is het zo dat school altijd wel wat heeft liggen voor de kleine pauze en als een leerling een lunchtrommel 'vergeet' moet het uit de lunchtrommels van klasgenootjes komen.
Vaak hebben kinderen naast een boterham een extraatje mee.
pi_205908260
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik bedoel dat voorbije weken/dagen. Het lijkt me dat je het aan iemand zijn brooddoos ziet wanneer een kind in armoede leeft.
Hoe dan? Die leraren zijn daar in de eerste plaats om les te geven. Niet om broodtrommeltjes te controleren.
En het lijkt mij dat dat docentencorps alert genoeg heeft gereageerd. Niet alleen door meteen te bellen maar ook nog dezelfde dag een volle boodschappentas naar mevrouw zielepoot te sturen. Allemaal heel discreet, zodat mevrouw zielepoot zich niet hoeft te schamen.

Ik ben me er heus wel van bewust dat ik een keihard oordeel vel over de moeder in kwestie, maar als je dat bericht leest komt dat vanzelf bij me naar boven.
"Mijn kind is niet ziek, hij heeft slechts drie dagen honger moet lijden."

:(
  vrijdag 9 september 2022 @ 16:13:01 #260
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205908271
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij mijn dochter is het zo dat school altijd wel wat heeft liggen voor de kleine pauze en als een leerling een lunchtrommel 'vergeet' moet het uit de lunchtrommels van klasgenootjes komen.
Vaak hebben kinderen naast een boterham een extraatje mee.
Zat ik ook aan te denken. Zou op zich mooi zijn dat de kinderen die wel eten hebben af en toe iets weggeven aan het kind met een lucht-trommel :+
  vrijdag 9 september 2022 @ 16:15:58 #261
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_205908295
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 12:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je de afgelopen jaren op de partijen hebt gestemd die dit veroorzaakt hebben omdat je je eigen portemonnee boven landsbelang hebt geplaatst verdien je niet anders en hoop ik stiekem dat je er helemaal aan onderdoor gaat.
Wellicht, maar erger is dat mensen geloven dat het allemaal anders was geweest als maar iedereen 'de juiste' keuze had gemaakt. Ik gun iedereen die op of tegen de huidige regeringspartijen heeft gestemd een onbezorgd leven. Waarom moeten die mensen er aan onderdoor gaan?
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_205908297
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:13 schreef Tengano het volgende:

[..]
Zat ik ook aan te denken. Zou op zich mooi zijn dat de kinderen die wel eten hebben af en toe iets weggeven aan het kind met een 'lucht-trommel'.
Wel vrijwillig natuurlijk, niet omdat het moet want dan staat er weer een boze ouder aan de poort te gillen.
pi_205908301
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:13 schreef Tengano het volgende:

[..]
Zat ik ook aan te denken. Zou op zich mooi zijn dat de kinderen die wel eten hebben af en toe iets weggeven aan het kind met een 'lucht-trommel'.
Misschien schaamt zo'n kind zich wel zo voor de armoede dat ie dat niet durft te vragen. Armoede is niet iets waar je mee te koop loopt.
pi_205908314
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Er zijn zoveel scenario's denkbaar. Misschien heeft de moeder psychische problemen, heeft ze een schuld bij iemand, kwam er een onverwachte rekening, hoge zorgkosten van een gezinslid. Ik ben geen moeder en heb ook geen intentie om een moeder te worden. Maar het is lastig om iemand meteen zo weg te zetten als kwaadaardig. Er kunnen best veel verschillende dingen spelen. Maar wat wel te zien is dat er schijnbaar niet om hulp is gevraagd. Daar zit ook een stukje schaamte denk ik. Denk dat vrijwel iedere buur die kinderen wel eten zou geven als iemand met dit verhaal aan de deur zou staan. Ik hoop dat de instanties snel deze zaak op zich nemen om te zien wat er aan de hand is, want normaal is het zeker niet.
Schaamte als je kind honger lijdt? Nee, dan ga je de schaamte voorbij. Dan ga je desnoods stelen uit een winkel of op de markt.
Een vrouw kan zich schamen voor haar onverzorgd kapsel, haar ouderwetse of tweedehands kleding, maar je schamen voor je eigen hongerige kind?
Sorry hoor, maar dat komt bij mij zo ongeloofwaardig over.
pi_205908315
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:13 schreef Tengano het volgende:

[..]
Zat ik ook aan te denken. Zou op zich mooi zijn dat de kinderen die wel eten hebben af en toe iets weggeven aan het kind met een lucht-trommel :+
Goed idee, stuur ik mijn addergebroed met een lucht-trommel naar school, scheelt toch een pakje peuken per week,.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
  vrijdag 9 september 2022 @ 16:18:55 #266
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205908317
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:16 schreef Farenji het volgende:
Misschien schaamt zo'n kind zich wel zo voor de armoede dat ie dat niet durft te vragen. Armoede is niet iets waar je mee te koop loopt.
Helemaal eens, maar sterven van de honger en flauwvallen is ook niet ideaal. Leren dat het in de wereld niet eerlijk verdeeld is en dat je daar met zijn allen iets aan kunt doen en over praten lijkt mij daarom zinvoller.

Jong geleerd is oud gedaan en wie weet kunnen ze dat later in de politiek nog zelf toepassen ook.

Er zijn immers al zo veel dingen die je gewoon op school had moeten leren in plaats van dat je er in je latere leven pas achter komt als je zwaar op je bek gaat.
pi_205908319
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 13:36 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Want het is de schuld van Rob Jetten :')
Ja? Letterlijk zelfs? Jetten kiest ervoor om economisch oorlog te voeren.
pi_205908333
Bij nader inzien vind ik eigenlijk dat ze de anderen kinderen met rust moeten laten. Blijf van hun trommeltjes af. Het is ook niet hun verantwoordelijkheid om een ander kind te voeden.
  vrijdag 9 september 2022 @ 16:22:12 #269
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205908354
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:20 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Bij nader inzien vind ik eigenlijk dat ze de anderen kinderen met rust moeten laten. Blijf van hun trommeltjes af. Het is ook niet hun verantwoordelijkheid om een ander kind te voeden.
Nou dan niet.

pi_205908355
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:18 schreef Tengano het volgende:

[..]
Helemaal eens, maar sterven van de honger en flauwvallen is ook niet ideaal. Leren dat het in de wereld niet eerlijk verdeeld is en dat je daar met zijn allen iets aan kunt doen en over praten lijkt mij daarom zinvoller.

Jong geleerd is oud gedaan en wie weet kunnen ze dat later in de politiek nog zelf toepassen ook.

Er zijn immers al zo veel dingen die je gewoon op school had moeten leren in plaats van dat je er in je latere leven pas achter komt als je zwaar op je bek gaat.
Ja precies, maar leren ze dat ook op school, dat betwijfel ik. Kinderen kunnen ook hard en meedogenloos zijn en de arme sloebers gewoon uitlachen of ze ermee pesten. Op bepaalde leeftijden worden ze al uitgelachen als ze niet het juiste (dure) merk spijkerbroek of schoenen aan hebben, hoe reageren ze op kinderen waar hun ouders niet eens het dagelijks brood kunnen betalen...
  vrijdag 9 september 2022 @ 16:23:22 #271
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_205908375
Hoe vervelend het ook is, je zult als ouder toch aan de bel moeten trekken als je je kids niet meer te eten kunt geven. Dus de schaamte voorbij en actie ondernemen, niet wachten tot ze omvallen. Maar wellicht is dat hier ook wel gebeurt, je weet het niet hè.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  vrijdag 9 september 2022 @ 16:26:54 #272
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205908413
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:22 schreef Farenji het volgende:
Ja precies, maar leren ze dat ook op school, dat betwijfel ik. Kinderen kunnen ook hard en meedogenloos zijn en de arme sloebers gewoon uitlachen of ze ermee pesten. Op bepaalde leeftijden worden ze al uitgelachen als ze niet het juiste (dure) merk spijkerbroek of schoenen aan hebben, hoe reageren ze op kinderen waar hun ouders niet eens het dagelijks brood kunnen betalen...
Precies hetzelfde; gewoon vijandig, veroordelend, pestgedrag en treiteren waardoor ze zichzelf beter en sterker voelen. Maar het gebeurt toch, dus op zich zouden het handvatten kunnen zijn waardoor je het bespreekbaar kunt maken met de hoop dat kinderen nog op jonge leeftijd tot inkeer komen. Anders blijven ze het hun leven lang doen zoals je dat ook op het werk, en in allerlei andere sociale situaties ziet, waaronder ook internetfora.
pi_205908433
Bij AH hebben ze vaak brood van de vorige dag voor 25 cent. Als je zelfs dat niet hebt wordt het allemaal wel erg problematisch.
  vrijdag 9 september 2022 @ 16:29:49 #274
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205908441
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij AH hebben ze vaak brood van de vorige dag voor 25 cent. Als je zelfs dat niet hebt wordt het allemaal wel erg problematisch.
Serieus? Ben ik nog nooit tegengekomen. Hier prijzen ze met 30% af, en als je het niet koopt wordt echt alles weggeflikkerd. Gaat in een grote vuilniszak waar ik wel eens naar geinformeerd heb omdat ik wel geinteresseerd was. Zaten allemaal lekkere dingen tussen :Y)
pi_205908461
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:29 schreef Tengano het volgende:

[..]
Serieus? Ben ik nog nooit tegengekomen. Hier prijzen ze met 30% af, en als je het niet koopt wordt echt alles weggeflikkerd.
Vraag er maar naar. Moet er wel brood over zijn van de vorige dag natuurlijk. Brood 25 cent een halfje, zakje bolletjes 50 cent.
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 16:34:13 #276
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205908480
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:22 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja precies, maar leren ze dat ook op school, dat betwijfel ik. Kinderen kunnen ook hard en meedogenloos zijn en de arme sloebers gewoon uitlachen of ze ermee pesten. Op bepaalde leeftijden worden ze al uitgelachen als ze niet het juiste (dure) merk spijkerbroek of schoenen aan hebben, hoe reageren ze op kinderen waar hun ouders niet eens het dagelijks brood kunnen betalen...
Ik denk dat kinderen van 4 daar nog niet mee bezig zijn. Dat hoop ik tenminste. Ik denk ook niet dat die het begrip 'arm' kennen.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 9 september 2022 @ 16:35:04 #277
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205908491
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:34 schreef CoolGuy het volgende:
Ik denk dat kinderen van 4 daar nog niet mee bezig zijn. Dat hoop ik tenminste. Ik denk ook niet dat die het begrip 'arm' kennen.
Het gaat hier om een kind van 11 jaar oud... Op die leeftijd zijn er al genoeg kinderen die al jarenlang andere kinderen aan het treiteren zijn. Elke dag opnieuw.
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 16:35:42 #278
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205908501
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:35 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het gaat hier om een kind van 11 jaar oud...
Oh ja sorry ik zat vanuit mijn eigen dochter te redeneren. Ja, een kind van 11 kent dat wel degelijk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205908648
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:29 schreef Tengano het volgende:

[..]
Serieus? Ben ik nog nooit tegengekomen. Hier prijzen ze met 30% af, en als je het niet koopt wordt echt alles weggeflikkerd. Gaat in een grote vuilniszak waar ik wel eens naar geinformeerd heb omdat ik wel geinteresseerd was. Zaten allemaal lekkere dingen tussen :Y)
Bij Lidl ook. Andere supers geven idd gratis fruit weg voor de kinderen.

Denken dat de Aldi en Lidl de goedkoopste zijn is ook niet waar.
AH, Jan Linders en de Plus volgens mij ook hebben elke week vele producten 1+1 gratis zoals brood, pastasauzen,rijst, aardappelen, groente etc.
Niet iedereen heeft deze winkels in de buurt overigens maar het kan zomaar 10 euro schelen of meer.

Ps, AH heeft tegenwoordig ook een zakje groente en soms fruit dat om diverse redenen niet tussen het goede spul mag liggen, maar ook weer te goed om weg te gooien, voor 1 euro!
  vrijdag 9 september 2022 @ 16:54:40 #280
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205908683
Ik heb het de laatste tijd ook zwaar. Twee kinderen en alleenstaand geen hulp van de vader. Ik moet van circa 200 euro per week rondkomen. Een kappersbezoek, nagelsalon afspraak of nieuwe kleding is allemaal extra luxe geworden.

Kleding voor de kinderen krijg ik gelukkig van bekende in mijn omgeving. Maar de luiers zijn wel een probleem.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  vrijdag 9 september 2022 @ 16:57:21 #281
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205908708
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:51 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Bij Lidl ook. Andere supers geven idd gratis fruit weg voor de kinderen.

Denken dat de Aldi en Lidl de goedkoopste zijn is ook niet waar.
AH, Jan Linders en de Plus volgens mij ook hebben elke week vele producten 1+1 gratis zoals brood, pastasauzen,rijst, aardappelen, groente etc.
Niet iedereen heeft deze winkels in de buurt overigens maar het kan zomaar 10 euro schelen of meer.

Ps, AH heeft tegenwoordig ook groente en soms fruit dat om diverse redenen niet tussen het goede spul mag liggen, maar ook weer te goed om weg te gooien, voor 1 euro!
Oh leuk, ik zal weer eens een keertje binnenlopen dan. Kom zelf niet zo vaak bij Albert Heijn behalve voor mijn kikkererwten want die zijn daar wel goedkoop. Maar die hebben ze dan alleen weer bij de XL en die zit hier weer een eindje vandaan.
pi_205908721
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:54 schreef britneycheers het volgende:
Ik heb het de laatste tijd ook zwaar. Twee kinderen en alleenstaand geen hulp van de vader. Ik moet van circa 200 euro per week rondkomen. Een kappersbezoek, nagelsalon afspraak of nieuwe kleding is allemaal extra luxe geworden.

Kleding voor de kinderen krijg ik gelukkig van bekende in mijn omgeving. Maar de luiers zijn wel een probleem.
Hoi Pris!

https://www.rtlnieuws.nl/(...)iscilla%20Haagsma%20(36)%20weet%20niet,van%20100%20euro%20per%20week.
pi_205908733
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:57 schreef Tengano het volgende:

[..]
Oh leuk, ik zal weer eens een keertje binnenlopen dan. Kom zelf niet zo vaak bij Albert Heijn behalve voor mijn kikkererwten want die zijn daar wel goedkoop. Maar die hebben ze dan alleen weer bij de XL en die zit hier weer een eindje vandaan.


:D
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:01:24 #284
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205908742
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij AH hebben ze vaak brood van de vorige dag voor 25 cent. Als je zelfs dat niet hebt wordt het allemaal wel erg problematisch.
De AH is verboden gebied voor die paupers he, ze gaan maar naar de Aldi of Lidl ja! :(

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 12:39 schreef Jed1Gam het volgende:
Toen ik zelf kind was kende ik ook een gezin met geldproblemen, vader ook opeens verdwenen vanwege de geldzorgen.

Af en toe zelfs geen geld voor eten. Toen ik voorstelde om in plaats van naar de Albert Heijn te gaan en premium producten kopen, dan maar naar de Aldi te gaan en goedkoop voedsel in te slaan, werd dat niet in dank afgenomen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 12:51 schreef Jed1Gam het volgende:
Ach, ik was bevriend met die kinderen.

Ik heb die dochter zelfs een keer geld geleend (gegeven, want ik wist dat ik het toch niet terug zou krijgen). Natuurlijk naar de Albert Heijn om eten te halen. Eigenlijk kwam het er op neer dat ze geen stap terug wilden doen in luxe, is ook niet zo makkelijk.
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:02:58 #285
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205908758
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:58 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Hoi Pris!

https://www.rtlnieuws.nl/(...)iscilla%20Haagsma%20(36)%20weet%20niet,van%20100%20euro%20per%20week.
quote:
"We kunnen niet bij de McDonald's eten of bijvoorbeeld een dagje uit."
Tja McDonald is ook schandalig duur. Verwen je kinderen op een andere manier. Ga gezellig een appeltaart met ze bakken of poffertjes of pannekoeken. Laat zien dat jij als mamma je liefde er in steekt om het je kinderen naar de zin te maken in plaats van bij de Mac een blad fastfood te pinnen.
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:03:48 #286
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205908769
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:58 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Hoi Pris!

https://www.rtlnieuws.nl/(...)iscilla%20Haagsma%20(36)%20weet%20niet,van%20100%20euro%20per%20week.
Met koek, snoepjes en mac donald thuis komen is niet mijn prioriteit en koop ik niet omdat het ongezond en duur is. Als ik wat lekkers voor ze maak dan is het iets van volkoren pannekoeken.

Het valt me op dat veel mensen met geld problemen mac donalds als een levensbehoefte zien? Die staat bij mij ergens onderaan.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:04:06 #287
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205908773
quote:
Oeh lekker! Als ik ergens gek op ben dan zijn het wel rijpe bananen :9
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:05:27 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205908790
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 12:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Wij waren vroeger ook arm, waren dagen dat er niet genoeg eten voor handen was, of dat mijn ouders geld moesten lenen van opa/oma om ons te eten te geven. Nooit vakanties, nooit uitjes, en 2e hands kleren, snoep was een mega luxe. Ouders werkten beiden fulltime, was geen geld kinderopvang dus ik lette op mijn zusje vanaf toen ik 7 was. Dat waren de jaren 80. Ben nu 40 maar loop nog vol als ik terugdenk aan die tijd en hoe moeilijk het wel niet geweest is voor mijn ouders, gun het niemand.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 12:39 schreef raptorix het volgende:
Mijn ouders hadden het ook erg zwaar, maar daarvoor kluste mijn vader bij naast het zware werk, en maakte mijn moeder schoon naast haar studie, toen ze haar studies klaar had kon ze een kantoorbaan krijgen en hadden we het een stuk luxer. Persoonlijk denk ik juist met warme gevoelens terug naar die tijd, neemt niet weg dat het vervelend is dat kinderen de dupe zijn van armoe, en dat zou in Nederland niet moeten.
Warme maaltijden op school zou sowieso een goed plan zijn.
Dit vind ik toch een beetje rare verhalen, ik lees hier altijd dat die kutboomers op een schamel schoonmakerssalaris kasten van huizen konden kopen in de jaren '70/'80 en op zijn minst twee auto's op de oprijlaan voor de garage hadden staan... En nu zijn ze weer zo arm als kerkratten?
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:06:12 #289
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205908795
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:02 schreef Tengano het volgende:

[..]
[..]
Tja McDonald is ook schandalig duur. Verwen je kinderen op een andere manier. Ga gezellig een appeltaart met ze bakken of poffertjes of pannekoeken. Laat zien dat jij als mamma je liefde er in steekt om het je kinderen naar de zin te maken in plaats van bij de Mac een blad fastfood te pinnen.
Een appeltaart is tegenwoordig ook niet meer goedkoop om te maken. Een pakje roomboter kost tegenwoordig bijna ¤4,00.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:06:59 #290
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205908807
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:06 schreef britneycheers het volgende:
Een appeltaart is tegenwoordig ook niet meer goedkoop om te maken. Een pakje roomboter kost tegenwoordig bijna ¤4,00.
E 2,49 he. Niet overdrijven. En desnoods doe je het 50/50 met margarine, wat ik trouwens nog nooit geprobeerd heb, maar dat zou iets schelen. Bovendien gaat er ook geen heel pakje roomboter in. Maar 1 kindermenu bij de Mac is duurder. De goedkoopste hamburger kost tegenwoordig tussen de E1,30 en de E1,40. Hangt een beetje af van de vestiging.

https://www.ah.nl/product(...)roomboter-ongezouten

Maar pannekoeken of poffertjes zijn vrij goedkoop en dat is supergezellig als mamma die bakt :)
Daarna nog een gezellig spelletje met zijn allen en je hebt je kinderen weer een superdag gegund.

Ik krijg honger :{

Maar eigenlijk moet je eerst zorgen dat je aan goedkope appelen komt, want die zijn tegenwoordig het duurst. Op de markt hier had je ook afgeprijsd fruit; 50 cent een zakje. Daar moet je eigenlijk net tegen aanlopen. Ik nam dan een halve tas mee en maakte daar allemaal appelmoes van :9

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 09-09-2022 17:21:45 ]
pi_205908826
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:06 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Een appeltaart is tegenwoordig ook niet meer goedkoop om te maken. Een pakje roomboter kost tegenwoordig bijna ¤4,00.
Je kan ook margarine gebruiken ipv roomboter ;)
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:20:12 #292
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205908940
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:06 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Een appeltaart is tegenwoordig ook niet meer goedkoop om te maken. Een pakje roomboter kost tegenwoordig bijna ¤4,00.
gisteren 2,22 betaald voor 250 gram pakjes Kerrygold, geeneens van die keiharde witmerk
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:21:14 #293
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205908953
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:09 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Je kan ook margarine gebruiken ipv roomboter ;)
Dat is als een banketletter met witte bonen spijs, of tomaten met suiker ipv aardbeien.
pi_205909045
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 12:21 schreef maily het volgende:
Tijd voor de boterhammenman

Had de moeder ook niet ontbeten?
'Dan eet het volk toch gewoon cake'
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205909073
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Dit vind ik toch een beetje rare verhalen, ik lees hier altijd dat die kutboomers op een schamel schoonmakerssalaris kasten van huizen konden kopen in de jaren '70/'80 en op zijn minst twee auto's op de oprijlaan voor de garage hadden staan... En nu zijn ze weer zo arm als kerkratten?
Die verhalen hoor ik ook al jaren, vooral in de jaren 90. Blijkbaar vallen sommige mensen altijd buiten de boot met alles want wij hadden het echt niet breed.
pi_205909096
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Dit vind ik toch een beetje rare verhalen, ik lees hier altijd dat die kutboomers op een schamel schoonmakerssalaris kasten van huizen konden kopen in de jaren '70/'80 en op zijn minst twee auto's op de oprijlaan voor de garage hadden staan... En nu zijn ze weer zo arm als kerkratten?
Mijn vader was monteur in een fabriek, weliswaar in ploegendienst, maar wij (gezin met drie kinderen) zijn nooit iets te kort gekomen. Elke zomer op vakantie en we woonden in een koophuis. Mijn moeder was huisvrouw. Als ik dan hoor dat sommige gezinnen met dubbele banen voor beide ouders nog steeds amper te eten hadden heb ik daar ernstig mijn twijfels bij.
pi_205909109
Onopvallend boodschappen gebracht, zodat niemand zich hoeft te schamen. Vervolgens komt het in het nieuws en niemand weet natuurlijk meer wie er flauwgevallen was :') :')

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2022 17:36:04 ]
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:35:38 #298
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205909113
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:06 schreef Tengano het volgende:

[..]
E 2,49 he. Niet overdrijven. En desnoods doe je het 50/50 met margarine, wat ik trouwens nog nooit geprobeerd heb, maar dat zou iets schelen. Bovendien gaat er ook geen heel pakje roomboter in. Maar 1 kindermenu bij de Mac is duurder. De goedkoopste hamburger kost tegenwoordig tussen de E1,30 en de E1,40. Hangt een beetje af van de vestiging.

https://www.ah.nl/product(...)roomboter-ongezouten

Maar pannekoeken of poffertjes zijn vrij goedkoop en dat is supergezellig als mamma die bakt :)
Daarna nog een gezellig spelletje met zijn allen en je hebt je kinderen weer een superdag gegund.

Ik krijg honger :{

Maar eigenlijk moet je eerst zorgen dat je aan goedkope appelen komt, want die zijn tegenwoordig het duurst. Op de markt hier had je ook afgeprijsd fruit; 50 cent een zakje. Daar moet je eigenlijk net tegen aanlopen. Ik nam dan een halve tas mee en maakte daar allemaal appelmoes van :9
Campina roomboter kost 3,75.

Hoe dan ook, vraag ik mij af of een verse appeltaart kopen goedkoper is dan er zelf één bakken?

Ik hield ook altijd van mijn eigen taart en koekjes bakken maar ik doe het niet meer omdat het gewoon te duur is.

Daarnaast bespaart het me tijd en afwas.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:37:54 #299
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205909140
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:34 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Mijn vader was monteur in een fabriek, weliswaar in ploegendienst, maar wij (gezin met drie kinderen) zijn nooit iets te kort gekomen. Elke zomer op vakantie en we woonden in een koophuis. Mijn moeder was huisvrouw. Als ik dan hoor dat sommige gezinnen met dubbele banen voor beide ouders nog steeds amper te eten hadden heb ik daar ernstig mijn twijfels bij.
Sommige mensen kunnen ook niet met geld omgaan.

Ik heb het ook erg zwaar maar ik ga ook elk jaar op vakantie.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_205909161
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 13:59 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe rijk dit land gemiddeld is als we de bovenste 10% buiten beschouwing laten,
Daar zeg je zowat. The working poor. En met nog minder degenen zonder werk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')