Maar ook daar kan de politiek aan beide kanten van het spectrum iets aan doen. Of instroom beperken of zorgen dat ze sneller aan het werk kunnen en doorstromen.quote:Op vrijdag 16 september 2022 14:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is ook allemaal wel waar maar ik denk dat de situatie steeds ingewikkelder wordt op het moment dat de percentages allochtone medewerkers echt spectaculair hoog worden. Daarom ben ik dus echt voor het indammen van de instroom.
Het zou gewoon een afspiegeling van de bevolking moeten zijn, lijkt me. Dus als 10% van de bevolking uit niet-westerse allochtonen bestaat, is het ook logisch dat 1 op de 10 medewerkers een niet-westerse allochtoon is.quote:Op vrijdag 16 september 2022 14:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is ook allemaal wel waar maar ik denk dat de situatie steeds ingewikkelder wordt op het moment dat de percentages allochtone medewerkers echt spectaculair hoog worden.
Dit klinkt heel eerlijk, maar ik denk dat dit soort gelijkheidsdenken een doodlopende weg is.quote:Op vrijdag 16 september 2022 14:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou gewoon een afspiegeling van de bevolking moeten zijn, lijkt me. Dus als 10% van de bevolking uit niet-westerse allochtonen bestaat, is het ook logisch dat 1 op de 10 medewerkers een niet-westerse allochtoon is.
Zolang je mensen die in Nederland geboren zijn nog steeds allochtoon noemt, misschien. Je moet er gewoon aan wennen dat een Nederlander niet alleen type Frenkie de Jong is (blond en blauwe ogen) maar er ook het type Ibrahim Affelay (geboren Utrechter) of Bryan Brobbey (geboren Amsterdammer). Alle drie even Nederlands, alledrie dus in principe autochtoon.quote:Op vrijdag 16 september 2022 14:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is ook allemaal wel waar maar ik denk dat de situatie steeds ingewikkelder wordt op het moment dat de percentages allochtone medewerkers echt spectaculair hoog worden. Daarom ben ik dus echt voor het indammen van de instroom.
Ik vind het ook best raar dat het CBS mensen die in Nederland geboren zijn bestempelt als allochtoon. Als je in Nederland bent opgegroeid en naar school bent gegaan, ben je imho gewoon een Nederlander, ook al zijn je ouders misschien ergens anders geboren.quote:Op vrijdag 16 september 2022 15:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zolang je mensen die in Nederland geboren zijn nog steeds allochtoon noemt, misschien. Je moet er gewoon aan wennen dat een Nederlander niet alleen type Frenkie de Jong is (blond en blauwe ogen) maar er ook het type Ibrahim Affelay (geboren Utrechter) of Bryan Brobbey (geboren Amsterdammer). Alle drie even Nederlands, alledrie dus in principe autochtoon.
Ik krijg er altijd een beetje Volendam/Urk gevoelens bij, waar je ook na 3 generaties nog 'een buitenstaander' bent.quote:Op vrijdag 16 september 2022 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het ook best raar dat het CBS mensen die in Nederland geboren zijn bestempelt als allochtoon. Als je in Nederland bent opgegroeid en naar school bent gegaan, ben je imho gewoon een Nederlander.
Ja, wat mij betreft schaffen we het hele asiel recht af. Hoogstens nog dat je het als gunst kunt aanvragen en mogelijk krijgen maar niet dat je enig recht kunt laten gelden.quote:Op vrijdag 16 september 2022 15:31 schreef Hanca het volgende:
En 'het indammen van de instroom' is echt al maximaal gebeurd, de enigen die in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning zijn mensen die vluchten voor honger, oorlog en geweld. En zelfs die krijgen niet eens altijd een verblijfsvergunning. Wil je echt (nog meer) mensen terugsturen naar honger, oorlog en geweld?
Onmenselijk idee, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 16 september 2022 15:36 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja, wat mij betreft schaffen we het hele asiel recht af. Hoogstens nog dat je het als gunst kunt aanvragen en mogelijk krijgen maar niet dat je enig recht kunt laten gelden.
Indien één of beide ouders in het buitenland zijn geboren is men allochtoon, oftewel ons koninghuis.quote:Op vrijdag 16 september 2022 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het ook best raar dat het CBS mensen die in Nederland geboren zijn bestempelt als allochtoon. Als je in Nederland bent opgegroeid en naar school bent gegaan, ben je imho gewoon een Nederlander, ook al zijn je ouders misschien ergens anders geboren.
Wat mij betreft is het niet zo heel veel anders dan het huidige beleid hoor. Van alle mensen wereldwijd die op basis van hun omstandigheden in aanmerking zouden kunnen komen voor asiel in Nederland vangen we maar een heel kleine fractie op, alleen diegenen die op wat voor manier dan ook in Ter Apel aankomen. De rest die de mogelijkheid niet heeft om de reis te ondernemen laten we nu ook lekker stikken. En de mensen die tijdens de reis omkomen geven we ook niet zoveel om.quote:Op vrijdag 16 september 2022 15:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onmenselijk idee, wat mij betreft.
Ik vind het raar als mensen die in Nederland geboren zijn en een Nederlands paspoort hebben zichzelf bestempelen als onderdaan van een ander land, met vlaggen van vreemde naties zwaaien en het Nederlands nauwelijks machtig zijn. Dan ben je imho gewoon een allochtoon, ook al ben je in Nederland geboren.quote:Op vrijdag 16 september 2022 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het ook best raar dat het CBS mensen die in Nederland geboren zijn bestempelt als allochtoon. Als je in Nederland bent opgegroeid en naar school bent gegaan, ben je imho gewoon een Nederlander, ook al zijn je ouders misschien ergens anders geboren.
Dus omdat we maar een klein deel helpen, kunnen we beter niemand helpen? Echt een schandalige gedachtevoering. Gaat in tegen alle rechten van de mens. Sorry, maar mensen met zulke ideeën vind ik heel erg eng.quote:Op vrijdag 16 september 2022 15:47 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het niet zo heel veel anders dan het huidige beleid hoor. Van alle mensen wereldwijd die op basis van hun omstandigheden in aanmerking zouden kunnen komen voor asiel in Nederland vangen we maar een heel kleine fractie op, alleen diegenen die op wat voor manier dan ook in Ter Apel aankomen. De rest die de mogelijkheid niet heeft om de reis te ondernemen laten we nu ook lekker stikken. En de mensen die tijdens de reis omkomen geven we ook niet zoveel om.
Volledig stoppen met asiel verlenen heeft dus vrij weinig effect op de mensen die ervoor in aanmerking zouden kunnen komen.
Maar het zou wel een positief effect op Europa hebben.
En voor diegenen die geen abo hebben op de paywall van de Volkskrant?quote:Op vrijdag 16 september 2022 15:49 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen belooft Segers zwart op wit dat er meer compensatie komt: https://www.volkskrant.nl(...)iet-vallen~b4457d01/
Die kunnen het niet lezenquote:Op vrijdag 16 september 2022 15:52 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
En voor diegenen die geen abo hebben op de paywall van de Volkskrant?
Ja, voor die komt er ook wel compensatie, hoorquote:Op vrijdag 16 september 2022 15:52 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
En voor diegenen die geen abo hebben op de paywall van de Volkskrant?
kan je het artikel niet gewoon even quoten?quote:Op vrijdag 16 september 2022 15:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, voor die komt er ook wel compensatie, hoor
Hij belooft gewoon dat er dit jaar nog compensatie komt voor de hoge energierekeningen.
Zo eng ben ik niet hoor en je hoeft niet zulke emotionele termen als “eng” en “onmenselijk “ te gebruiken.quote:Op vrijdag 16 september 2022 15:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dus omdat we maar een klein deel helpen, kunnen we beter niemand helpen? Echt een schandalige gedachtevoering. Gaat in tegen alle rechten van de mens. Sorry, maar mensen met zulke ideeën vind ik heel erg eng.
Tja, sorry. Bij het sturen van mensen (incl kinderen) naar oorlog, honger en geweld voel ik nou eenmaal emoties.quote:Op vrijdag 16 september 2022 15:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
Zo eng ben ik niet hoor en je hoeft niet zulke emotionele termen als “eng” en “onmenselijk “ te gebruiken.
Begrijpelijk hoor, maar ik denk niet dat je je besluitvorming daarvan af zou moeten laten hangen. Even goede vrienden verder hoor.quote:Op vrijdag 16 september 2022 16:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, sorry. Bij het sturen van mensen (incl kinderen) naar oorlog, honger en geweld voel ik nou eenmaal emoties.
Ik denk dan weer niet dat besluitvorming van onderbuikgevoelens over zogenaamde allochtonen af moet hangen.quote:Op vrijdag 16 september 2022 16:16 schreef nixxx het volgende:
[..]
Begrijpelijk hoor, maar ik denk niet dat je je besluitvorming daarvan af zou moeten laten hangen. Even goede vrienden verder hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |