abonnement Unibet Coolblue
pi_205891023
quote:
Een derde van van de zwembaden en ijsbanen dreigt voor het einde van het jaar om te vallen door de fors gestegen energieprijzen. Dat blijkt volgens de betrokken werkgeversorganisaties en sportbonden uit een inventarisatie. Ze willen dat er een noodfonds komt.

Uit de inventarisatie blijkt volgens de partijen dat 200 van de 637 openbare zwembaden en 6 tot 8 van de 22 schaatsbanen in ons land kopje onder dreigen te gaan. Het gaat in alle gevallen om accommodaties van wie het energiecontract dit jaar afloopt.

Voor de zwembaden en ijsbanen vormen energiekosten een belangrijk deel van de begroting. Zo is dit voor ijsbanen normaal al 15 tot 20 procent. Na het aflopen van het vaste energiecontract kan dat uitkomen op 50 procent, is de vrees.

De Koninklijke Nederlandse Zwembond (KNZB) en de Koninklijke Nederlandsche Schaatsenrijders Bond (KNSB) vrezen voor de sociale gevolgen als accommodaties moeten sluiten. ,,Zwemmen is uiteraard heel gezond, maar het is ook van groot belang voor de veiligheid in ons waterrijke land dat mensen blíjven zwemmen”, stelt directeur Aschwin Lankwarden van de KNZB. ,,We zeggen niet voor niets: zwemmen is voor iedereen. Het zwembad in de eigen omgeving is daarom onmisbaar.”

Teun van Etten, voorzitter van de Werkgeversvereniging in Zwembaden en Zwemscholen (WiZZ) zegt al te hebben gehoord dat een aantal zwembaden in overleg is met gemeenten over sluiting van het bad: ,,Dit is een rampzalig scenario voor miljoenen Nederlanders die in hun eigen buurt zwemlessen volgen, revalideren of sportief zwemmen”, zegt hij.

378 miljoen euro hoger
In 2023 moet de rest van de ijsbanen en zwembaden een nieuw energiecontract afsluiten. Als de prijzen dan nog zo hoog zijn, krijgen ook zij te maken met extreem stijgende kosten. Gezamenlijk worden de lasten voor gas en elektriciteit voor alle banen en baden dit jaar en volgend jaar 378 miljoen hoger. En dat valt onmogelijk op te vangen met duurdere toegangskaartjes en subsidies, stellen de bonden en exploitanten.

De oplossing ligt volgens de betrokken partijen in verduurzaming van de accommodaties, zodat de afhankelijkheid van gas minder groot wordt. ,,Door de extreme prijzen zijn investeringen binnen één tot vijf jaar terug te verdienen”, denkt Dennis van Rijswijk, voorzitter van de Vereniging Kunstijsbanen Nederland en manager van een multifunctionele sportaccommodatie, inclusief ijsbaan en zwembad, in Dordrecht.

Het Rijk heeft ook geld uitgetrokken om ‘maatschappelijk vastgoed’ als sportcomplexen te verduurzamen, maar dat is niet van vandaag op morgen geregeld. Daarom pleiten de bonden en exploitanten, gesteund door sportkoepel NOC*NSF, voor een noodfonds. Er moet voorzien worden in de overbrugging om accommodaties gedurende die tijd in de lucht te houden”, zegt Van Rijswijk.

Beweegarmoede
Marc van den Tweel, algemeen directeur van NOC*NSF, waarschuwt voor ‘serieuze en blijvende verarming van sport in de volle breedte’ als de problemen niet serieus worden genomen. ,,Als accommodaties noodgedwongen moeten sluiten, zelfs al is dat maar tijdelijk, kunnen verenigingen hun leden niets meer bieden. De coronacrisis heeft geleid tot ernstige vermindering van sportdeelname en daarmee beweegarmoede, met alle gevolgen van dien. We kunnen ons niet permitteren dit te laten gebeuren.”

Niet alleen zwem- en schaatscomplexen kampen met acute of dreigende problemen. Dat geldt ook voor veel voetbalclubs, schreef deze site eind vorige week al. Daarin kwam Bart Rogaar, voorzitter van VV Corenos in Roodeschool, aan het woord. ,,Ik had pas een overleg met de voorzitters van de zeventien andere voetbalverenigingen in deze gemeente; de nood is écht hoog. Als je een oud complex hebt en er de komende jaren niet in slaagt om de boel te verduurzamen, dan kun je met deze gasprijzen echt bankroet gaan”, stelde hij.

Ook bij een deel van de sportscholen is het probleem ‘minstens zo acuut’, zegt Lodewijk Klootwijk, directeur van het Platform Ondernemende Sportaanbieders: “Deze ondernemers hebben vaak hun privévermogen al aan moeten spreken en zij kunnen in principe nog niet rekenen op steun vanuit de overheid.”

Motie
PvdA-Kamerlid Mohammed Mohandis diende in juli al een motie in waarin het kabinet werd opgeroepen om uit te zoeken hoe clubs en accommodaties die in de problemen komen, kunnen worden ondersteund. Die werd aangenomen. Mohandis schaart zich nu achter de oproep voor een noodfonds. ,,Ik voorspel een bloedbad als er niets wordt gedaan. Sportverenigingen zijn maatschappelijk van te groot belang om ze om te laten vallen. Dat mogen we niet laten gebeuren.”
https://www.ad.nl/economi(...)gasprijzen~a36c8b2c/
Lijkt me toch redelijk cruciaal dat zwembaden gewoon open blijven voor zwemlessen en revalidatie, al zullen veel recreatieve zwembaden uiteindelijk wel dicht gaan in de winter. Want niet essentieel
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 14:44:49 #2
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205891234
Deze energieslurpers hadden natuurlijk allang zonnepanelen op het dak hebben moeten liggen maar daarentegen kregen ze goedkoop gas.
pi_205891251
Goh, hebben de ondernemers in de zwembranche ook al steunpakketten nodig zodat zij in het land kunnen blijven?
pi_205891261
Schaatsen op nepijs lijkt mij niet iets waar je een onvervangbare eindige grondstof voor moet gebruiken, want het voegt niks toe.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205891269
Zwemmen kan je ook leren in oppervlakte wateren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205891270
Een beetje afschalen kan niet direct kwaad. Stoken is nou eenmaal duur, dus als je veel stookkosten hebt bij je hobby dan heb je het zwaar.
pi_205891287
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:45 schreef torentje het volgende:
Goh, hebben de ondernemers in de zwembranche ook al steunpakketten nodig zodat zij in het land kunnen blijven?
Het lijkt wel alsof sinds de kredietcrisis iedereen om steun vraagt bij de overheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 8 september 2022 @ 14:50:22 #8
186611 Haags
pi_205891327
Ach joh die wachtlijsten van een paar jaar voor zwemles, daar kan nog wel wat bij.
Zonder wrijving geen glans
pi_205891329
Iedere branche praat voor hun eigen parochie terwijl bijna iedereen in dezelfde shit zit.
pi_205891352
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:50 schreef Haags het volgende:
Ach joh die wachtlijsten van een paar jaar voor zwemles, daar kan nog wel wat bij.
Ik heb vroeger mijn 3 kinderen zelf leren zwemmen. Net als fietsen, veters strikken en de rest.
pi_205891377
Tja, dan moeten de prijzen omhoog of moet de boel gewoon failliet gaan.

Ga maar in de Noordzee zwemmen.
pi_205891407
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:53 schreef koffiekoekjes het volgende:
Tja, dan moeten de prijzen omhoog of moet de boel gewoon failliet gaan.

Ga maar in de Noordzee zwemmen.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Wordt het te duur dan komt er bijna niemand meer, daalt je omzet, draai je verlies en ga je uiteindelijk failliet.
pi_205891434
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Wordt het te duur dan komt er bijna niemand meer, daalt je omzet, draai je verlies en ga je uiteindelijk failliet.
Ja dan is er momenteel dus geen markt voor? We kunnen toch niet elk bedrijf gaan sponsoren. Zeker niet als het geen eerste levensbehoefte is.

Als we over 5 à 10 jaar de boel weer op de rit hebben kan men weer gaan kijken of het kan.
pi_205891457
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:57 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ja dan is er momenteel dus geen markt voor? We kunnen toch niet elk bedrijf gaan sponsoren. Zeker niet als het geen eerste levensbehoefte is.

Als we over 5 à 10 jaar de boel weer op de rit hebben kan men weer gaan kijken of het kan.
Zwembaden hebben echter wel een maatschappelijk belang/doel.
pi_205891476
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zwembaden hebben echter wel een maatschappelijk belang/doel.
Alles heeft een maatschappelijk belang/doel anders zou het er niet zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205891481
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zwembaden hebben echter wel een maatschappelijk belang/doel.
Dat hebben een hele hoop plekken maar we kunnen nu eenmaal niet alles redden. Vroeger wel, nu niet.

20 jaar VVD/CDA genot
pi_205891504
En we gaan maar door met steun.
pi_205891591
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:57 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ja dan is er momenteel dus geen markt voor? We kunnen toch niet elk bedrijf gaan sponsoren. Zeker niet als het geen eerste levensbehoefte is.

Als we over 5 à 10 jaar de boel weer op de rit hebben kan men weer gaan kijken of het kan.
Maar wel over 5 jaar gaan huilen dat er zoveel kinderen verdrinken.
Leren zwemmen lijkt mij behoorlijk eerste levensbehoefte in Nederland
pi_205891614
Ijsbanen sluiten lijkt mij een eerste makkelijke besparing.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205891622
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:05 schreef Pendora het volgende:

[..]
Maar wel over 5 jaar gaan huilen dat er zoveel kinderen verdrinken.
Leren zwemmen lijkt mij behoorlijk eerste levensbehoefte in Nederland
Zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen :') als je nog geen zwemles hebt gehad moet je gewoon niet zwemmen. Wat het met Nederland te maken heeft snap ik niet? Zwem jij naar school ofzo?
pi_205891635
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:05 schreef Pendora het volgende:

[..]
Maar wel over 5 jaar gaan huilen dat er zoveel kinderen verdrinken.
Leren zwemmen lijkt mij behoorlijk eerste levensbehoefte in Nederland
Ik ben bereid die kinderen op te offeren.
pi_205891647
quote:
10s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:08 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ik ben bereid die kinderen op te offeren.
We doen het voor Oekraïne.
  donderdag 8 september 2022 @ 15:08:53 #23
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_205891651
KORTER ZWEMMEN. OPGELOST.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 8 september 2022 @ 15:09:07 #24
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205891657
Vroeger moest men voor de zwemles het bad ijsvrij maken; zwemmen hoeft dus niet in verwarmd water.
  donderdag 8 september 2022 @ 15:09:43 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205891667
Verwarmde zwembaden en kunstijsbanen zijn misschien niet de meest cruciale accommodaties om schaarse brandstoffen aan op te stoken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205891713
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:07 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen :') als je nog geen zwemles hebt gehad moet je gewoon niet zwemmen. Wat het met Nederland te maken heeft snap ik niet? Zwem jij naar school ofzo?
Ik heb die drang ook nooit begrepen. In nagenoeg alle andere landen is dat er niet en dan verdrinken er mensen. Ja, dat gebeurd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205891717
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:05 schreef Pendora het volgende:

[..]
Maar wel over 5 jaar gaan huilen dat er zoveel kinderen verdrinken.
Leren zwemmen lijkt mij behoorlijk eerste levensbehoefte in Nederland
Dat is de verantwoordelijkheid van de ouders, en die is ver te zoeken de laatste decennia.
pi_205891726
quote:
10s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:08 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ik ben bereid die kinderen op te offeren.
Dat hoeft niet. Ouders kunnen er ook beter op letten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205891851
-Kappen met binnenzwembaden, kunstmatig ijsbanen, sauna's, sierbloemteelt in kassen en groenten zoals tomaat lekker in niet verwarmde kassen in Spanje verbouwen.

Ik denk een behoorlijke besparing op gas en electricitet.

Zwemmen doet men maar in buitenzwembaden of buitenwater, ijsschaatsen vervangen voor rolschaatsen. Sauna's zijn overbodige luxe net als sierplanten en snijbloemen opgekweekt in verwarmde kassen. Bloembollenvelden zoals in Noordholland moet kunnen..

Ikzelf moet maar een tijdje energieminister worden. Slechter dan Jetten zal ik het niet doen in ieder geval.
pi_205891862
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:07 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen :') als je nog geen zwemles hebt gehad moet je gewoon niet zwemmen. Wat het met Nederland te maken heeft snap ik niet? Zwem jij naar school ofzo?
In een vaart moet je zwemmen... Dat gaat niet als je geen zwemles hebt gehad, maar je vergeet daarbij dat die kinderen in de vaart dus inderdaad alleen kunnen lopen, en dus in de vaart verdrinken.

En zwemmen is wel handig als je in het water pleurt. Wat in Nederland, met de enorme hoeveelheid aan binnenwaters, afwateringssystemen, gemalen, en weet ik wat meer, best handig is om te kunnen. Mijn kinderen zwemmen niet naar school, maar lopen/fietsen wel langs veel water op weg naar school. En dat is in een redelijk grote stad.
pi_205891943
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:09 schreef Janneke141 het volgende:
Verwarmde zwembaden en kunstijsbanen zijn misschien niet de meest cruciale accommodaties om schaarse brandstoffen aan op te stoken.
Hoeveel Nederlanders krijgen hun beweging in het zwembad?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205891961
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:20 schreef TagForce het volgende:

[..]
En zwemmen is wel handig als je in het water pleurt. Wat in Nederland, met de enorme hoeveelheid aan binnenwaters, afwateringssystemen, gemalen, en weet ik wat meer, best handig is om te kunnen. Mijn kinderen zwemmen niet naar school, maar lopen/fietsen wel langs veel water op weg naar school. En dat is in een redelijk grote stad.
Er verdrinken 100 mensen per jaar en dat gaat nu opeens enorm toenemen omdat er een paar zwembaden even dicht zijn? Want iedereen die niet kan zwemmen gaat opeens in een sloot vallen terwijl ze er langs lopen? Ik denk niet dat je het gevaar van deze (tijdelijke) sluitingen met cijfers kunt onderbouwen - er gaan gewoon niet zoveel mensen dood aan zwemmen en je redt dus ook gewoon niet zoveel mensen door nu een paar zwembaden open te houden.
  donderdag 8 september 2022 @ 15:32:21 #33
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205892105
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:24 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Hoeveel Nederlanders krijgen hun beweging in het zwembad?
Geen idee. Maar moet het water daarvoor 28 graden zijn?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205892120
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Geen idee. Maar moet het water daarvoor 28 graden zijn?
Waarschijnlijk niet, maar wel tot op zekere hoogte verwarmd. Vooral voor de bejaardjes, me dunkt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205892154
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:33 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarschijnlijk niet, maar wel tot op zekere hoogte verwarmd. Vooral voor de bejaardjes, me dunkt.
Bejaarden sowieso weren uit zwembaden. Urineverlies, gadver.
pi_205892180
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Bejaarden sowieso weren uit zwembaden. Urineverlies, gadver.
Tja, we willen ze schijnbaar ten koste van alles in leven houden. Een beetje urine in je bek terwijl je water hapt moet je dan ook maar op de koop toenemen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 8 september 2022 @ 15:37:49 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205892236
Ik zou zeggen sluiten tot de rust terug is gekeerd en verder een overbruggingsplan tot dat moment.

En een paar kleine baden open houden voor zwemlessen en revalidatie.

De mensen die er werken kunnen tijdelijk wel ergens gedetacheerd worden waar er tekorten zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door Hexagon op 08-09-2022 16:17:38 ]
pi_205892400
Die reacties hier. Wat een enorm armoedig land zijn we nu al geworden. Sociale voorzieningen mogen kapot terwijl grote bedrijven miljardenwinsten binnen harken.
blablablabla
pi_205892465
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:51 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Ik heb vroeger mijn 3 kinderen zelf leren zwemmen. Net als fietsen, veters strikken en de rest.
Tegenwoordig moeten ouders allebei fulltime werken. Je weet wel, om de gasrekening en de boodschappen te kunnen blijven betalen.
blablablabla
pi_205892492
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:09 schreef Janneke141 het volgende:
Verwarmde zwembaden en kunstijsbanen zijn misschien niet de meest cruciale accommodaties om schaarse brandstoffen aan op te stoken.
Ja maar... we moeten Poetin nu wel pleasen want anders kunnen we hartje winter niet meer in 30 graden water zwemmen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205892586
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja maar... we moeten Poetin nu wel pleasen want anders kunnen we hartje winter niet meer in 30 graden water zwemmen.
ja daar zal putin zich druk om maken.
pi_205892595
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Tegenwoordig moeten ouders allebei fulltime werken. Je weet wel, om de gasrekening en de boodschappen te kunnen blijven betalen.
In andere landen geldt dat ook
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205892742
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
In andere landen geldt dat ook
Nederland is wel extreem wat dat betreft. Frankrijk bijvoorbeeld doet veel meer om burgers tegemoet te komen. Ik zeg overigens niet dat zwembaden niet hoeven te besparen maar als een groot deel permanent de deuren zou moeten sluiten zou dat wel enorm zonde zijn.

Waarschijnlijk boeit het jou geen zak omdat je toch nooit zwemt maar voor de miljoenen kinderen en ouderen is het een hard gelach.
blablablabla
pi_205892758
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Tegenwoordig moeten ouders allebei fulltime werken. Je weet wel, om de gasrekening en de boodschappen te kunnen blijven betalen.
Als ze allebij gaan werken voor ¤10 netto zit je toch op ¤3000 p/m en doe je toch iets verkeerds als je niet uitkomt.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:17:06 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205892783
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:14 schreef Elan het volgende:
is het een hard gelach.
Was het maar zo'n feest.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205892799
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:15 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Als ze allebij gaan werken voor ¤10 netto zit je toch op ¤3000 p/m en doe je toch iets verkeerds als je niet uitkomt.
Moet je niet in de ziektewet komen omdat je je kinderen op de pier van Scheveningen zwemles probeert te geven omdat alle zwembaden dicht zijn.
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 16:18:10 #47
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205892806
Gewoon het water niet meer verwarmen, lekker fris. :P
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205892837
quote:
10s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Was het maar zo'n feest.
Gelag natuurlijk.
Raak al overspannen bij de gedachte dat de sauna weer dicht moet.
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 16:21:01 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205892850
quote:
10s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Gelag natuurlijk.
Raak al overspannen bij de gedachte dat de sauna weer dicht moet.
Dan ga je wat anders doen.

Het gebrek aan aanpassingsvermogen van sommige mensen. :')
pi_205892864
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:18 schreef kladderadatsch het volgende:
Gewoon het water niet meer verwarmen, lekker fris. :P
Dan krijg je het aan je hart als je in de winter er in springt. Maar minder kan zeker.. Eigenlijk nog niks over gelezen of gehoord dat ze hier ook de publieke ruimtes willen dwingen tot besparing. Bijvoorbeeld door airconditioning op 25 graden te zetten en de verwarming op 19 graden zoals in andere landen.
blablablabla
pi_205892905
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan ga je wat anders doen.

Het gebrek aan aanpassingsvermogen van sommige mensen. :')
Er blijven op deze manier steeds minder opties over want vrijwel alles is straks onbetaalbaar. Straks gaan we de lockdowns nog missen waarbij je in elk geval in een verwarmd huis een potje kon gaan gamen ;(
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 16:25:40 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205892936
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Er blijven op deze manier steeds minder opties over want vrijwel alles is straks onbetaalbaar. Straks gaan we de lockdowns nog missen waarbij je in elk geval in een verwarmd huis een potje kon gaan gamen ;(
Met dit soort maatregelen kan je huis verwarmen mogelijk goedkoper worden. De EU kan een prijfplafond instellen. Maar dan moet er wel wat gedaan worden aan verbruik.
pi_205892949
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Moet je niet in de ziektewet komen omdat je je kinderen op de pier van Scheveningen zwemles probeert te geven omdat alle zwembaden dicht zijn.
Ik had jou wel wat hoger ingeschat
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205893021
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Geen idee. Maar moet het water daarvoor 28 graden zijn?
Liever wel natuurlijk. In ieder geval 26 graden, en dat is al best koud.
pi_205893054
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Met dit soort maatregelen kan je huis verwarmen mogelijk goedkoper worden. De EU kan een prijfplafond instellen. Maar dan moet er wel wat gedaan worden aan verbruik.
Die gigabesparing gaat er heus wel komen, als je het gedrag van mensen wilt veranderen moet je ze in de portemonnee raken. Nou iedereen is in nu al blinde paniek en durft straks amper aan die thermosstaat te draaien.

Zwembaden sluiten zou wel een laatste noodmaatregel moeten zijn. Al helemaal voor zwemles. Dat gaat tientallen verdrinkingsgevallen extra opleveren.
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 16:34:21 #56
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_205893069
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Alles heeft een maatschappelijk belang/doel anders zou het er niet zijn.
Je vergist je. Meerendeel heeft een commercieel doen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_205893098
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Die gigabesparing gaat er heus wel komen, als je het gedrag van mensen wilt veranderen moet je ze in de portemonnee raken. Nou iedereen is in nu al blinde paniek en durft straks amper aan die thermosstaat te draaien.

Zwembaden sluiten zou wel een laatste noodmaatregel moeten zijn. Al helemaal voor zwemles. Dat gaat tientallen verdrinkingsgevallen extra opleveren.
Inhet verkeer worden doden ook geaccepteerd tov kosten om verkeersituaties te verbeteren, dus dat kan ook bij zwemlessen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205893102
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik had jou wel wat hoger ingeschat
Hoezo dan? Besparen is goud maar op sociale voorzieningen moet je niet interen helemaal niet als het kleine kinderen betreft. We hebben net het drama achter de rug van schoolsluitingen, dan moet je niet nu weer de zwemles afnemen. Je bent van 1982 dus die kans heb jij ook gehad vroeger.
blablablabla
pi_205893107
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoezo dan? Besparen is goud maar op sociale voorzieningen moet je niet interen helemaal niet als het kleine kinderen betreft. We hebben net het drama achter de rug van schoolsluitingen, dan moet je niet nu weer de zwemles afnemen. Je bent van 1982 dus die kans heb jij ook gehad vroeger.
Zwemlessen bij de pier bij scheveningen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205893125
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zwemlessen bij de pier bij scheveningen?
Bij wijze van spreken. Ik zag wat idioterie voorbij komen waarbij ouders hun kinderen maar zelf les moesten gaan geven in koud en gevaarlijk buiten water.
blablablabla
pi_205893131
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Die gigabesparing gaat er heus wel komen, als je het gedrag van mensen wilt veranderen moet je ze in de portemonnee raken. Nou iedereen is in nu al blinde paniek en durft straks amper aan die thermosstaat te draaien.

Zwembaden sluiten zou wel een laatste noodmaatregel moeten zijn. Al helemaal voor zwemles. Dat gaat tientallen verdrinkingsgevallen extra opleveren.
Mijn ervaring met zwembaden is dat ze ramvol zitten. Banen zwemmen vanaf 07.00 's ochtends, en de verenigingen trainen 's avonds, soms wel tot half 12 's avonds.
pi_205893136
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Bij wijze van spreken. Ik zag wat idioterie voorbij komen waarbij ouders hun kinderen maar zelf les moesten gaan geven in koud en gevaarlijk buiten water.
Recreatieplassen zijn niet gevaarlijk
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205893153
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Recreatieplassen zijn niet gevaarlijk
Daar verzuipen jaarlijks anders weet ik veel hoeveel mensen, die vaak nog eens over een zwemdiploma beschikken ook.
blablablabla
pi_205893175
Trouwens, het kan ook eigenlijk niet. Dit betekent al alleen in de planningen en competities en wedstrijden en trainingen een drama.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:42:51 #65
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205893188
Als dit mijn schaatslessen in de war schopt dan gooi ik een steen door Putin zijn ruiten
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_205893194
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:38 schreef skrn het volgende:

[..]
Mijn ervaring met zwembaden is dat ze ramvol zitten. Banen zwemmen vanaf 07.00 's ochtends, en de verenigingen trainen 's avonds, soms wel tot half 12 's avonds.
Hebben inderdaad een aanzienlijk maatschappelijk en sociaal belang. Volgens mij was dat tijdens corona ook al duidelijk geworden trouwens.

Maar blijkbaar kunnen ze prima dicht zodat we weer een paar kuub gas kunnen besparen. Prachtland Nederland.
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 16:44:25 #67
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205893206
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:38 schreef skrn het volgende:

[..]
Mijn ervaring met zwembaden is dat ze ramvol zitten. Banen zwemmen vanaf 07.00 's ochtends, en de verenigingen trainen 's avonds, soms wel tot half 12 's avonds.
Genoeg mensen om de prijsstijging van entree of contributie over te verdelen dus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 8 september 2022 @ 16:45:58 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205893233
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Die gigabesparing gaat er heus wel komen, als je het gedrag van mensen wilt veranderen moet je ze in de portemonnee raken. Nou iedereen is in nu al blinde paniek en durft straks amper aan die thermosstaat te draaien.

Zwembaden sluiten zou wel een laatste noodmaatregel moeten zijn. Al helemaal voor zwemles. Dat gaat tientallen verdrinkingsgevallen extra opleveren.
Voor zwemlessen kunnen ze een paar baden open houden met staatssteun. Maar voor het overige zou je wel een winter zonder kunnen als dat nodig is om de boel onder controle te krijgen.
pi_205893262
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Genoeg mensen om de prijsstijging van entree of contributie over te verdelen dus.
Blijkbaar niet.
quote:
En dat valt onmogelijk op te vangen met duurdere toegangskaartjes en subsidies, stellen de bonden en exploitanten.
blablablabla
pi_205893264
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Genoeg mensen om de prijsstijging van entree of contributie over te verdelen dus.
Ja, ja, maar genoeg mensen gaan dit natuurlijk ook niet betalen. Je gaat niet een tientje betalen om een uurtje zwemmen 's ochtends natuurlijk.
pi_205893297
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:47 schreef skrn het volgende:

[..]
Ja, ja, maar genoeg mensen gaan dit natuurlijk ook niet betalen. Je gaat niet een tientje betalen om een uurtje zwemmen 's ochtends natuurlijk.
Die kant gaan we natuurlijk wel op. Maar blijkbaar spelen er meer acute problemen die niet door prijsstijgingen 1 2 3 zijn op te vangen.
blablablabla
pi_205893313
Je kan misschien een paar zwembaden dicht gooien, en hopen dat je roosters in elkaar gaat schuiven. Misschien sommige zwembaden hele ruimte openingstijden hanteren, echt van 5 uur 's ochtends tot 12 uur 's nachts voor maximaal rendement.

Er zijn vast wat truukjes hier en daar, in steden zou je wat kunnen doen, maar ja, ideaal is het niet.
pi_205893338
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Moet je niet in de ziektewet komen omdat je je kinderen op de pier van Scheveningen zwemles probeert te geven omdat alle zwembaden dicht zijn.
Wij denken hier altijd in oplossingen, jij in problemen.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:50:22 #74
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205893345
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:47 schreef skrn het volgende:

[..]
Ja, ja, maar genoeg mensen gaan dit natuurlijk ook niet betalen. Je gaat niet een tientje betalen om een uurtje zwemmen 's ochtends natuurlijk.
Dus dan moet de samenleving dat maar betalen, zodat je onder de kostprijs kan blijven zwemmen?
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Blijkbaar niet.
[..]

Niet echt een objectieve uitspraak, denk je wel?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205893353
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Voor zwemlessen kunnen ze een paar baden open houden met staatssteun. Maar voor het overige zou je wel een winter zonder kunnen als dat nodig is om de boel onder controle te krijgen.
Zo'n zwembad is gewoon een BV je kan niet een bad open houden en de rest sluiten voor een winter zonder gigantische verliezen te draaien of zelfs om te vallen. Je onderhoud en huur lopen gewoon door over de rest van het pand.
blablablabla
pi_205893381
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:47 schreef skrn het volgende:

[..]
Ja, ja, maar genoeg mensen gaan dit natuurlijk ook niet betalen. Je gaat niet een tientje betalen om een uurtje zwemmen 's ochtends natuurlijk.
Dan gaat wel de kwaliteit van de bezoekers omhoog en het tuig blijft weg.
Zie het verschil tussen de Efteling en Walibi.
pi_205893400
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dus dan moet de samenleving dat maar betalen, zodat je onder de kostprijs kan blijven zwemmen?
[..]
Niet echt een objectieve uitspraak, denk je wel?
Als er geen probleem was en ze het zelf konden oplossen door toegangsbewijzen duurder te maken hadden wij deze discussie niet, wel?
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 16:53:08 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205893408
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Zo'n zwembad is gewoon een BV je kan niet een bad open houden en de rest sluiten voor een winter zonder gigantische verliezen te draaien of zelfs om te vallen. Je onderhoud en huur lopen gewoon door over de rest van het pand.
Daarom zeg ik ook dat de overheid met een overbruggingsplan moet komen voor zolang als nodig is.
pi_205893428
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:51 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Dan gaat wel de kwaliteit van de bezoekers omhoog en het tuig blijft weg.
Zie het verschil tussen de Efteling en Walibi.
Die zijn net zo duur.
blablablabla
pi_205893429
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dus dan moet de samenleving dat maar betalen, zodat je onder de kostprijs kan blijven zwemmen?
Ik heb liever dat jij betaalt, maar dat zal weer niet.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:54:00 #81
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205893431
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Als er geen probleem was en ze het zelf konden oplossen door toegangsbewijzen duurder te maken hadden wij deze discussie niet, wel?
Exploitanten hebben uiteraard liever dat iemand anders het financiële gat ophoest dan dat ze dat zelf moeten doen, of hun klanten. Dat ze op deze manier de media opzoeken is niet zo raar, maar daar moet je natuurlijk wel een beetje doorheen prikken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205893459
Alles moet en zal kapot. Anders is er niks om te build back betteren.

Het enige jammere vind ik dat er voorheen niets kapot was en alles prima werkte en er dus helemaal geen noodzaak was om iets te moeten build back better. Straks wel, want alles wordt naar de klote geholpen.

Bedankt Rutte, Kaag en Jette. Vuige gore WEF-hoeren dat jullie zijn :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:55:09 #83
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205893460
Dan sluiten ze de hele klote tent maar, leuk geweest nu.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:55:38 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205893476
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Exploitanten hebben uiteraard liever dat iemand anders het financiële gat ophoest dan dat ze dat zelf moeten doen, of hun klanten. Dat ze op deze manier de media opzoeken is niet zo raar, maar daar moet je natuurlijk wel een beetje doorheen prikken.
Ach er moet wel een antwoord komen om te voorkomen dat we de komende jaren tegen leegstaande zwembadruines moeten gaan aankijken.

Maar dat hoeft niet he antwoord te zijn dat de zwembonden het liefst horen.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:56:00 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205893483
quote:
18s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:55 schreef vosss het volgende:
Alles moet en zal kapot. Anders is er niks om te build back betteren.

Het enige jammere vind ik dat er voorheen niets kapot was en alles prima werkte en er dus helemaal geen noodzaak was om iets te moeten build back better. Straks wel, want alles wordt naar de klote geholpen.

Bedankt Rutte, Kaag en Jette. Vuige gore WEF-hoeren dat jullie zijn :r
Weer zon hondje. Wef Wef Wef!!!
  donderdag 8 september 2022 @ 16:58:15 #86
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205893521
quote:
18s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:55 schreef vosss het volgende:
Alles moet en zal kapot. Anders is er niks om te build back betteren.

Het enige jammere vind ik dat er voorheen niets kapot was en alles prima werkte en er dus helemaal geen noodzaak was om iets te moeten build back better. Straks wel, want alles wordt naar de klote geholpen.

Bedankt Rutte, Kaag en Jette. Vuige gore WEF-hoeren dat jullie zijn :r
Alles prima werkte? Voor jou zeker. Mensen in arme landen denken daar anders over. Je gaat maar mooi bezuinigen of anders meer werken.
pi_205893523
Niet vlak voor het nieuwe seizoen maar nu het bad vullen met schoon water, maar eerst zonder chloor.
Dan in de winter open als schaatsbaan om met die inkomsten het gat te vullen, na het schaatsseizoen laten smelten, chloor erin en hoppa gaan met die waterbaan.
pi_205893531
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Exploitanten hebben uiteraard liever dat iemand anders het financiële gat ophoest dan dat ze dat zelf moeten doen, of hun klanten. Dat ze op deze manier de media opzoeken is niet zo raar, maar daar moet je natuurlijk wel een beetje doorheen prikken.
Ik ben met je eens dat je de toename in gasprijzen moet neerleggen bij de gebruikers, want anders wordt besparen zinloos. Ik vind wel dat zwemmen een maatschappelijke functie is.

Wordt echt wel een probleem. Dit is niet zomaar opgelost.

Zeker problemen met zwemlessen, en lopende competities in de zwemsport.
pi_205893543
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Exploitanten hebben uiteraard liever dat iemand anders het financiële gat ophoest dan dat ze dat zelf moeten doen, of hun klanten. Dat ze op deze manier de media opzoeken is niet zo raar, maar daar moet je natuurlijk wel een beetje doorheen prikken.
Maar ze kunnen hun prijzen toch gewoon verhogen? Jouw woorden.
blablablabla
pi_205893549
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:58 schreef myShizzle het volgende:
Niet vlak voor het nieuwe seizoen maar nu het bad vullen met schoon water, maar eerst zonder chloor.
Dan in de winter open als schaatsbaan om met die inkomsten het gat te vullen, na het schaatsseizoen laten smelten, chloor erin en hoppa gaan met die waterbaan.
Dat lijkt mij extreem en extreem en extreem veel kosten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205893554
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Tegenwoordig moeten ouders allebei fulltime werken. Je weet wel, om de gasrekening en de boodschappen te kunnen blijven betalen.
Zijn die ouders zelf schuld, zij hebben gewoon foute keuzes gemaakt.
pi_205893585
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:59 schreef torentje het volgende:

[..]
Zijn die ouders zelf schuld, zij hebben gewoon foute keuzes gemaakt.
Dat zei ik laatst ook tegen je moeder. Had ze niet van terug.
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 17:02:52 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205893606
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:58 schreef skrn het volgende:

[..]
Ik ben met je eens dat je de toename in gasprijzen moet neerleggen bij de gebruikers, want anders wordt besparen zinloos. Ik vind wel dat zwemmen een maatschappelijke functie is.

Wordt echt wel een probleem. Dit is niet zomaar opgelost.

Zeker problemen met zwemlessen, en lopende competities in de zwemsport.
Dan gaan we zwemlessen weer in de zomer doen hè. Zo deden we dat voor de uitvinding van het verwarmde zwembad ook.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 8 september 2022 @ 17:03:24 #94
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205893616
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar ze kunnen hun prijzen toch gewoon verhogen? Jouw woorden.
Dat lijkt me inderdaad de logische oplossing. In combinatie met het omlaag draaien van de thermostaat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 8 september 2022 @ 17:07:13 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205893691
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat lijkt me inderdaad de logische oplossing. In combinatie met het omlaag draaien van de thermostaat.
Lijkt me beter dat we zaken een tijd prioriteren tot we de energievoorziening weer op niveau hebben. Dus gewoon geen gasverbruik voor zwemactiviteiten behalve een paar noodzakelijke. En dan een overlevingsplan maken voor de tussentijd.

Dat voorkomt een stoelendans om gas en ook dat we straks tegen allerlei zwembadruines aan zitten te kijken.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:08:32 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205893719
Hoe heeft het zo ver kunnen komen. Vroeger werkten alleen de mannen, rustig aan, en had ieder dorp een bibliotheek en een zwembad die zo goed als gratis waren. Nu kan niks meer
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:10:02 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205893746
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:08 schreef LXIV het volgende:
Hoe heeft het zo ver kunnen komen. Vroeger werkten alleen de mannen, rustig aan, en had ieder dorp een bibliotheek en een zwembad die zo goed als gratis waren. Nu kan niks meer
Teveel verslaafd aan gas uit Rusland. Kost even afkicken.
pi_205893762
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat lijkt me inderdaad de logische oplossing. In combinatie met het omlaag draaien van de thermostaat.
Het komt serieus niet in je op dat bij een prijsverdubbeling het klantenbestand misschien ook wel halveert waardoor de toko niet meer rendabel is en omvalt?

Of mensen hun kind niet meer naar zwemles kunnen brengen omdat het te duur is?

Waarmee ik niet zeg dat je alles en iedereen die in de problemen komt maar direct moet subsidiëren maar zwembaden hangen van oudsher toch al stevig aan het staatsinfuus. Juist omdat ze die maatschappelijke functie vervullen.
blablablabla
pi_205893765
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Lijkt me beter dat we zaken een tijd prioriteren tot we de energievoorziening weer op niveau hebben. Dus gewoon geen gasverbruik voor zwemactiviteiten behalve een paar noodzakelijke. En dan een overlevingsplan maken voor de tussentijd.

Dat voorkomt een stoelendans om gas en ook dat we straks tegen allerlei zwembadruines aan zitten te kijken.
Urbexxen O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 8 september 2022 @ 17:14:36 #100
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_205893794
Wanneer de behoefte kleiner wordt dan de kosten die het met zich meebrengt, dan verdwijnt zoiets ja. Toen energie nog erg goedkoop was, was menig zwembad al een geldput voor de gemeente. Het staat gebruikers natuurlijk vrij om samen de rekening te betalen of anderzins creatief te worden.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 8 september 2022 @ 17:15:05 #101
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205893799
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Het komt serieus niet in je op dat bij een prijsverdubbeling het klantenbestand misschien ook wel halveert waardoor de toko niet meer rendabel is en omvalt?

Of mensen hun kind niet meer naar zwemles kunnen brengen omdat het te duur is?

Waarmee ik niet zeg dat je alles en iedereen die in de problemen komt maar direct moet subsidiëren maar zwembaden hangen van oudsher toch al stevig aan het staatsinfuus. Juist omdat ze die maatschappelijke functie vervullen.
Je kunt ook in de lente/zomer/herfst naar zwemles.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:15:18 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205893802
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Het komt serieus niet in je op dat bij een prijsverdubbeling het klantenbestand misschien ook wel halveert waardoor de toko niet meer rendabel is en omvalt?

Of mensen hun kind niet meer naar zwemles kunnen brengen omdat het te duur is?

Waarmee ik niet zeg dat je alles en iedereen die in de problemen komt maar direct moet subsidiëren maar zwembaden hangen van oudsher toch al stevig aan het staatsinfuus. Juist omdat ze die maatschappelijke functie vervullen.
Maar vind je dat we in een tijd van schaarste maar met belastinggeld duur gas moeten gaan kopen voor pretzwemmen?
  donderdag 8 september 2022 @ 17:16:22 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205893816
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:14 schreef GemMagic het volgende:
Wanneer de behoefte kleiner wordt dan de kosten die het met zich meebrengt, dan verdwijnt zoiets ja. Toen energie nog erg goedkoop was, was menig zwembad al een geldput voor de gemeente. Het staat gebruikers natuurlijk vrij om samen de rekening te betalen of anderzins creatief te worden.
Het hoeft niet te verdwijnen. Maar gewoon 2 jaartjes on hold. Is de goedkoopste en meest praktische oplossing.
pi_205893839
quote:
14s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:58 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Alles prima werkte? Voor jou zeker. Mensen in arme landen denken daar anders over. Je gaat maar mooi bezuinigen of anders meer werken.
Ik heb geen kut te maken met een of andere criminele armoedzaaier uit een derderangs gaar kutland wat voor een grijpstuiver geboren is. De wereld is niet voor iedereen.

Ja ik ben een hypocriete lul.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:18:19 #105
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205893854
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:11 schreef Elan het volgende:
Het komt serieus niet in je op dat bij een prijsverdubbeling het klantenbestand misschien ook wel halveert waardoor de toko niet meer rendabel is en omvalt?
Jawel hoor. Er zal een nieuw evenwicht ontstaan tussen prijs, aantal zwembaden en aantal gebruikers net zoals dat er nu ook is.

Het alternatief is dat je de belastingen nog verder verhoogt voor iedereen, of meer geld leent op rekening van de volgende generatie(s), of aan Jan Modaal uit gaat leggen dat zijn gasprijs nog verder omhoog gaat, omdat we nu eenmaal ettelijke kuubs moeten verstoken om zwembaden lekker warm te houden, en Thialf bevroren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205893856
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:15 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Je kunt ook in de lente/zomer/herfst naar zwemles.
Er zijn nu al gigantische wachtlijsten op veel plaatsen. Door de tijd waarin er gelest mag worden nog eens in te perken zullen die alleen maar oplopen.
blablablabla
pi_205893864
Zijn ijsbanen überhaupt nog wel rendabel?
  donderdag 8 september 2022 @ 17:19:56 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205893875
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Jawel hoor. Er zal een nieuw evenwicht ontstaan tussen prijs, aantal zwembaden en aantal gebruikers net zoals dat er nu ook is.

Het alternatief is dat je de belastingen nog verder verhoogt voor iedereen, of meer geld leent op rekening van de volgende generatie(s), of aan Jan Modaal uit gaat leggen dat zijn gasprijs nog verder omhoog gaat, omdat we nu eenmaal ettelijke kuubs moeten verstoken om zwembaden lekker warm te houden, en Thialf bevroren.
Maar jij wilt de komende jaren tegen zwembadruines overal aankijken?
pi_205893901
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar vind je dat we in een tijd van schaarste maar met belastinggeld duur gas moeten gaan kopen voor pretzwemmen?
Niet voor pretzwemmen, maar ik heb geen inzicht of je recreatief zwemmen zo eenvoudig los kan koppelen van het lesgedeelte als sommigen hier schetsen.
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 17:22:17 #110
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205893907
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:19 schreef Nia het volgende:
Zijn ijsbanen überhaupt nog wel rendabel?
Nee. Nauwelijks geweest ook.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar jij wilt de komende jaren tegen zwembadruines overal aankijken?
Waarom zouden het ruïnes worden?

En anders: platgooien en woningen neerzetten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205893909
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:08 schreef LXIV het volgende:
Hoe heeft het zo ver kunnen komen. Vroeger werkten alleen de mannen, rustig aan, en had ieder dorp een bibliotheek en een zwembad die zo goed als gratis waren. Nu kan niks meer
Geldontwaarding.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:22:57 #112
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205893913
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Niet voor pretzwemmen, maar ik heb geen inzicht of je recreatief zwemmen zo eenvoudig los kan koppelen van het lesgedeelte als sommigen hier schetsen.
Hoe leerden kinderen eigenlijk zwemmen toen er nog geen verwarmde zwembaden waren, mijn beste Elan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 8 september 2022 @ 17:23:03 #113
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205893916
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Er zijn nu al gigantische wachtlijsten op veel plaatsen. Door de tijd waarin er gelest mag worden nog eens in te perken zullen die alleen maar oplopen.
Dan voer je maar 24/7 zwemlessen in wanneer het wel kan. Ik word een beetje moe van dat gejank om compensatie en subsidie van zowat iedereen.
pi_205893929
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:25 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Er verdrinken 100 mensen per jaar en dat gaat nu opeens enorm toenemen omdat er een paar zwembaden even dicht zijn? Want iedereen die niet kan zwemmen gaat opeens in een sloot vallen terwijl ze er langs lopen? Ik denk niet dat je het gevaar van deze (tijdelijke) sluitingen met cijfers kunt onderbouwen - er gaan gewoon niet zoveel mensen dood aan zwemmen en je redt dus ook gewoon niet zoveel mensen door nu een paar zwembaden open te houden.
Er gaan niet zoveel mensen dood aan zwemmen omdat zwemles zo goed geregeld is en zo vroeg mogelijk begint. Wat een spectaculaire misinterpratie van de situatie zeg.
pi_205893932
quote:
8s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:51 schreef Elan het volgende:
Die reacties hier. Wat een enorm armoedig land zijn we nu al geworden. Sociale voorzieningen mogen kapot terwijl grote bedrijven miljardenwinsten binnen harken.
Dit dus. Alles moet maar gewoon dicht hop hop. Subsidiekranen worden dichtgeschroefd. Gaaf land.
pi_205893940
Wie maakt zichzelf de autoriteit om te beslissen wat wel en niet nodig is? Gaan we weer die kant op met het platleggen van hele sectoren?
  donderdag 8 september 2022 @ 17:25:59 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205893942
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Waarom zouden het ruïnes worden?
Omdat ze het met prijsverhogingen niet gaan redden. Dan gaan ze net zo goed failliet. Dus er zal iets anders bedacht moeten worden.

quote:
En anders: platgooien en woningen neerzetten.
Dat is nogal een kapitaalverenietiging voor iets dat wellicht 2 jaar duurt en komt door een politiek conflict.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:26:17 #118
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205893947
quote:
14s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:17 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik heb geen kut te maken met een of andere criminele armoedzaaier uit een derderangs gaar kutland wat voor een grijpstuiver geboren is. De wereld is niet voor iedereen.

Ja ik ben een hypocriete lul.
De wereld is inderdaad niet van iedereen, daarom word je nu ook aangepakt. Niemand geeft geen fuck om jouw status quo en het is basta nu. Wen er maar aan. Dit is een mannenwereld, dat kinderlijke lafhartige gekrijs van je is vooral heel triest.
pi_205893949
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Jawel hoor. Er zal een nieuw evenwicht ontstaan tussen prijs, aantal zwembaden en aantal gebruikers net zoals dat er nu ook is.

Het alternatief is dat je de belastingen nog verder verhoogt voor iedereen, of meer geld leent op rekening van de volgende generatie(s), of aan Jan Modaal uit gaat leggen dat zijn gasprijs nog verder omhoog gaat, omdat we nu eenmaal ettelijke kuubs moeten verstoken om zwembaden lekker warm te houden, en Thialf bevroren.
Welk evenwicht? Heb je enig idee hoe lang de wachtlijsten nu al zijn in sommige gebieden? Laat staan als je een derde sluit. Dan mag je straks eerst een jaar op lijst staan en dan elke week van Jubbega naar Haarlem rijden omdat alle zwembaden in jouw omgeving dicht zijn of simpelweg geen leerlingen aannemen.

Sowieso ben ik tegen een verdere kaalslag op sociale voorzieningen. Er is al genoeg kapot gemaakt.
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 17:26:44 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205893950
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:25 schreef MoreDakka het volgende:
Wie maakt zichzelf de autoriteit om te beslissen wat wel en niet nodig is? Gaan we weer die kant op met het platleggen van hele sectoren?
Dat doet de politiek uiteindelijk.
pi_205893953
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er gaan niet zoveel mensen dood aan zwemmen omdat zwemles zo goed geregeld is en zo vroeg mogelijk begint. Wat een spectaculaire misinterpratie van de situatie zeg.
En dat valt volledig weg omdat een paar zwembaden nu even dicht gaan vanwege de gasprijzen? Mensen die het al geleerd hebben, ontleren het massaal, of hoe werkt dat precies?:')
pi_205893959
quote:
4s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:26 schreef Draak31 het volgende:

[..]
De wereld is inderdaad niet van iedereen, daarom word je nu ook aangepakt. Niemand geeft geen fuck om jouw status quo en het is basta nu. Wen er maar aan. Dit is een mannenwereld, dat kinderlijke lafhartige gekrijs van je is vooral heel triest.
Gooi jezelf gewoon weg :B
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_205893960
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:26 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
En dat valt volledig weg omdat een paar zwembaden nu even dicht gaan vanwege de gasprijzen? Mensen die het al geleerd hebben, ontleren het massaal, of hoe werkt dat precies?:')
Je hebt dus geen idee wat zwemles is. Tja :)
  donderdag 8 september 2022 @ 17:27:47 #124
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205893961
Een verwarmd binnenzwembad en een overdekte kunstijsbaan zijn geen sociale voorzieningen. Kom op zeg :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205893962
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat doet de politiek uiteindelijk.
Wat een geweldig idee.
pi_205893966
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoe leerden kinderen eigenlijk zwemmen toen er nog geen verwarmde zwembaden waren, mijn beste Elan?
Het grootste gedeelte leerde überhaupt niet zwemmen. Dat was nou juist het hele idee waarom we die gasvretende gedrochten bedacht hebben.
blablablabla
pi_205893975
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:19 schreef Nia het volgende:
Zijn ijsbanen überhaupt nog wel rendabel?
Nope. Al hangt dat meer van de stroomprijs af en niet zo zeer van de gasprijs.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_205894001
Haal je toch gewoon miljardje extra bij Shell om dit te betalen. Niemand die pijn lijdt.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:30:39 #129
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205894005
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dit dus. Alles moet maar gewoon dicht hop hop. Subsidiekranen worden dichtgeschroefd. Gaaf land.
Je hoeft verwarmde zwembaden niet te subsidiëren met belastinggeld. Dat is waanzin.

Wat is de volgende stap? Terrasverwarming subsidiëren om de horeca overeind te houden?
pi_205894023
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je hebt dus geen idee wat zwemles is. Tja :)
Hoeveel slachtoffers gaan er nou precies ontstaan en waarom? Leg het nou eens even uit? De miljoenen mensen die al kunnen zwemmen, ontleren die zwemmen? De kinderen die nog geen zwemles hebben gehad, die krijgen nu nooit meer zwemles? Wat gaat er precies voor dramatisch gebeuren?
  donderdag 8 september 2022 @ 17:31:42 #131
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205894026
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:30 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Je hoeft verwarmde zwembaden niet te subsidiëren met belastinggeld. Dat is waanzin.

Wat is de volgende stap? Terrasverwarming subsidiëren om de horeca overeind te houden?
En de benzine van de grasmaaiers op de golfclub.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205894035
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Haal je toch gewoon miljardje extra bij Shell om dit te betalen. Niemand die pijn lijdt.
De vraag naar gas mag ook wel gewoon wat worden teruggeschroefd, we hoeven de vraag niet koste wat kost in stand te houden omdat we dat nou eenmaal gewend zijn.
pi_205894060
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:27 schreef Janneke141 het volgende:
Een verwarmd binnenzwembad en een overdekte kunstijsbaan zijn geen sociale voorzieningen. Kom op zeg :')
Zwemles wel. Die ijsbanen kunnen me eerlijk gezegd ook gestolen worden. Als het -10 is kan je overal schaatsen en anders heb je pech.
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 17:35:34 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205894072
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:29 schreef vosss het volgende:

[..]
Nope. Al hangt dat meer van de stroomprijs af en niet zo zeer van de gasprijs.
Ah, voor iedere ijsbaan gewoon een windmolen poten en gaan met de banaan.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:37:20 #135
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205894090
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ah, voor iedere ijsbaan gewoon een windmolen poten en gaan met de banaan.
Daar zijn ze al mee bezig. Thialf heeft bijvoorbeeld 5k zonnepanelen.
pi_205894113
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:30 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Je hoeft verwarmde zwembaden niet te subsidiëren met belastinggeld. Dat is waanzin.

Wat is de volgende stap? Terrasverwarming subsidiëren om de horeca overeind te houden?
Verwarmde terrassen vind ik wel van een hele andere orde dan zwembaden waar er zwemlessen worden gegeven. Je kunt argumenteren dat je plezierbaden sluit maar dat de baden voor zwemlessen wel verwarmd worden. Het is gewoon belangrijk .Wij gaan er prat op dat de kinderen vroeg en goed kunnen zwemmen dan moeten we dat ook gaan faciliteren. Dit gasprobleem is volgend jaar nog niet opgelost, dat gaat nog wel even duren.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:43:19 #137
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205894170
We hebben recreatieplassen genoeg, daar kun je ook zwemlessen in geven. Of in een openluchtbad in de zomer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205894233
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Lijkt me toch redelijk cruciaal dat zwembaden gewoon open blijven voor zwemlessen en revalidatie, al zullen veel recreatieve zwembaden uiteindelijk wel dicht gaan in de winter. Want niet essentieel
Sporten is niet essentieel gebleken, ben je het chinavirus alweer vergeten?
pi_205894244
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
We hebben recreatieplassen genoeg, daar kun je ook zwemlessen in geven. Of in een openluchtbad in de zomer.
Zwemlessen beperken tot de zomer is geen optie daarmee creëer je gigantische achterstanden. Zeker omdat wanneer een kind bijna onderkoeld is de informatie aangaande de schoolslag die je tracht over te brengen waarschijnlijk net iets minder zal blijven hangen.

Feitelijk blijven er maar 4 of 5 maanden over waarin je dit enigszins succesvol zou kunnen implementeren. En dan nog moet je geluk hebben met het weer.
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 17:51:22 #140
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205894262
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Dan krijg je het aan je hart als je in de winter er in springt. Maar minder kan zeker.. Eigenlijk nog niks over gelezen of gehoord dat ze hier ook de publieke ruimtes willen dwingen tot besparing. Bijvoorbeeld door airconditioning op 25 graden te zetten en de verwarming op 19 graden zoals in andere landen.
Ach man, stel je toch niet aan. :D Hoe koud kan dat water nou helemaal worden, graadje of 18? Daar ben je binnen een paar minuten aan gewend en van het zwemmen krijg je het vanzelf warm.

Vroeger, toen het De Mirandabad in Amsterdam nog uitsluitend een buitenbad was werd het tot 1967 ook nooit verwarmd, als het dan in het voorjaar openging was het water ook nog koud, nou en?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:51:30 #141
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205894265
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:50 schreef Elan het volgende:
En dan nog moet je geluk hebben met het weer.
Ja, zwemles in de regen is niet handig inderdaad. Dan word je nat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205894266
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:49 schreef Nober het volgende:

[..]
Sporten is niet essentieel gebleken, ben je het chinavirus alweer vergeten?
Heb het over recreatie. Een beetje ronddartelen in een subtropisch zwemparadijs is geen sporten.
Baantjes trekken zou je een uitzondering voor kunnen maken :Y
blablablabla
pi_205894293
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, zwemles in de regen is niet handig inderdaad. Dan word je nat.
Jij wil die arme kinderen met storm en onweer het water opsturen? Je hebt wel oprecht echt een teringhekel aan koters of niet?
Meende trouwens dat je affiniteit had met onderwijs, onbegrijpelijk dat je nu dit soort wartaal uitkraamt. Juist jij zou toch beter moeten weten.
blablablabla
pi_205894307
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:29 schreef vosss het volgende:

[..]
Nope. Al hangt dat meer van de stroomprijs af en niet zo zeer van de gasprijs.
Laten we twee banen open houden. Die in Heerenveen en nog eentje in Noord-Holland. Van de andere banen kun je eventueel atletiekbanen maken. Winnen we in de toekomst ook nog meer atletiekmedailles.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:57:10 #145
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_205894338
Alles zal minder of duurder worden in Nederland, deels door de omstandigheden in de wereld maar ook zeker door de keuzes die de EU en onze eigen overheid daarbij voor Nederland maken. Zwemmen, inflatie, voedselvoorziening, stikstof, huisvesting, waterkwaliteit, asielzoekers, oorlog, energie.. elke dag is het crisis.

We zien aan het einde van deze periode wel wie er nog zijn en wie tot het verleden behoren. Tot die tijd zal er dagelijks wel een branche of groep zijn die moord en brand schreeuwt omdat zij zich niet meent aan te kunnen passen. Het blijft survival van hen die zich het beste kunnen aanpassen aan de omstandigheden, want verandering, is de enige constante.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_205894340
quote:
10s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:51 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ach man, stel je toch niet aan. :D Hoe koud kan dat water nou helemaal worden, graadje of 18? Daar ben je binnen een paar minuten aan gewend en van het zwemmen krijg je het vanzelf warm.

Vroeger, toen het De Mirandabad in Amsterdam nog een buitenbad was werd het tot 1967 ook nooit verwarmd, als het dan in het voorjaar openging was het water ook nog koud, nou en?
Had het over de winter. No way dat water dan van nature 18 graden is. Eerder een graad of 8. Bij dat soort temperaturen raak je gewoon onderkoeld als je er een poosje in ligt.
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 17:57:53 #147
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205894346
quote:
10s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Jij wil die arme kinderen met storm en onweer het water opsturen? Je hebt wel oprecht echt een teringhekel aan koters of niet?
Meende trouwens dat je affiniteit had met onderwijs, onbegrijpelijk dat je nu dit soort wartaal uitkraamt. Juist jij zou toch beter moeten weten.
Overdrijven is ook een vak. Van een beetje kou en een beetje water worden kinderen niet slechter. Dat je niet met onweer in open water moet zijn spreekt uiteraard voor zich, maar dat kost je hooguit 1 of 2 lesjes per seizoen.

Ik denk tenminste in oplossingen. Nederland heeft enorm veel water en dat is prima bruikbaar, ook zonder een hele dure verwarming.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 8 september 2022 @ 17:58:46 #148
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205894354
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Had het over de winter. No way dat water dan van nature 18 graden is. Eerder een graad of 8. Bij dat soort temperaturen raak je gewoon onderkoeld als je er een poosje in ligt.
Het gaat toch over binnenbaden?! Denk niet dat het water in een binnenbad 8 graden zal worden hoor.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:59:36 #149
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205894368
Lastige deze. ik ben mordicus tegen bedrijfstakken overeind houden die niet rendabel meer zijn(vooral glasteelt die door volumeafname al bevoordeeld werden maar nu keihard mekkeren)

Maar zoiets als dit wat toch enig algemeen nut heeft.... lastig.

Zwembaden dan. Ijsbanen hebben verder niet veel nut behalve vermaak.
  donderdag 8 september 2022 @ 18:00:45 #150
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_205894381
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:57 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ja dan is er momenteel dus geen markt voor? We kunnen toch niet elk bedrijf gaan sponsoren. Zeker niet als het geen eerste levensbehoefte is.

Als we over 5 à 10 jaar de boel weer op de rit hebben kan men weer gaan kijken of het kan.
Volgende kabinet heeft wel meer dan 10 jaar nodig om de puinhoop van 10 jaar Rutte op te ruimen.

En hoe langer t huidige d66 beleid doorgaat hoe moeilijker het gaat worden.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_205894392
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak. Van een beetje kou en een beetje water worden kinderen niet slechter. Dat je niet met onweer in open water moet zijn spreekt uiteraard voor zich, maar dat kost je hooguit 1 of 2 lesjes per seizoen.

Ik denk tenminste in oplossingen. Nederland heeft enorm veel water en dat is prima bruikbaar, ook zonder een hele dure verwarming.
Je denkt niet in oplossingen, je kraamt onrealistische wartaal uit. We hebben het alleen over de kinderen, maar de zwemleraren? Is nu al een schrijnend tekort aan. Probeer maar eens iemand zo gek te krijgen de hele dag in weer en wind in het water te gaan liggen 8)7 .
blablablabla
pi_205894418
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:58 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Het gaat toch over binnenbaden?! Denk niet dat het water in een binnenbad 8 graden zal worden hoor.
Waarom niet? Een maat van me had een binnenzwembad dat bevroor gewoon in de winter. Hebben we nog op geschaatst :7 .
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 18:04:24 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205894423
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:59 schreef Gunner het volgende:
Lastige deze. ik ben mordicus tegen bedrijfstakken overeind houden die niet rendabel meer zijn(vooral glasteelt die door volumeafname al bevoordeeld werden maar nu keihard mekkeren)

Maar zoiets als dit wat toch enig algemeen nut heeft.... lastig.

Zwembaden dan. Ijsbanen hebben verder niet veel nut behalve vermaak.
Het hoeft niet vernietigd te worden. Gewoon een jaar of 2 in de slaapstand.
pi_205894427
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Heb het over recreatie. Een beetje ronddartelen in een subtropisch zwemparadijs is geen sporten.
Baantjes trekken zou je een uitzondering voor kunnen maken :Y
Ons degelijke overdekte 25 meter bad, waar ik mijn eerste zwemlessen kreeg in de jaren 70, moest wijken voor zo'n subtropisch ding met een giga glijbaan Het is er ziek warm binnen. Alleen baantjes trekken of van de duikplank springen is kennelijk niet spannend genoeg meer.
  donderdag 8 september 2022 @ 18:06:01 #155
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205894438
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het hoeft niet vernietigd te worden. Gewoon een jaar of 2 in de slaapstand.
Ja bijvoorbeeld.

op de insta van m'n slager stond dat er vanwege de hoge gasprijs er geen gegrilde kippen meer waren op vrijdag.
Vervelend, maar het is wat het is voorlopig.
  donderdag 8 september 2022 @ 18:06:34 #156
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205894450
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Waarom niet? Een maat van me had een binnenzwembad dat bevroor gewoon in de winter. Hebben we nog op geschaatst :7 .
Hoe kan dat nou? Je verwarmd het gebouw zelf toch ook? Vaag...
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205894456
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:04 schreef Nia het volgende:

[..]
Ons degelijke overdekte 25 meter bad, waar ik mijn eerste zwemlessen kreeg in de jaren 70, moest wijken voor zo'n subtropisch ding met een giga glijbaan Het is er ziek warm binnen. Alleen baantjes trekken of van de duikplank springen is niet kennelijk niet spannend genoeg meer.
Wij ook, sportfondsenbad had je toen :Y Die luxe paleizen met glijbanen zouden prima dicht kunnen ja, als ze niet rendabel blijken. Zijn er ook aardig wat al dicht (denk aan Tropicana in Rotterdam)
Maar het is lastig een nieuw bestemmingsplan te vinden + ze zijn waarschijnlijk vaak financieel gekoppeld aan het lesgedeelte. Dus als het recreatiedeel wegvalt moet het hele zwembad sluiten.
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 18:09:36 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205894471
We hoeven toch helemaal geen zwembaden te vernietigen voor iets dat een paar jaar duurt?
  donderdag 8 september 2022 @ 18:10:04 #159
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205894478
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Wij ook, sportfondsenbad had je toen :Y Die luxe paleizen met glijbanen zouden prima dicht kunnen ja, als ze niet rendabel blijken. Zijn er ook aardig wat al dicht (denk aan Tropicana in Rotterdam)
Maar het is lastig een nieuw bestemmingsplan te vinden + ze zijn waarschijnlijk vaak financieel gekoppeld aan het lesgedeelte. Dus als het recreatiedeel wegvalt moet het hele zwembad sluiten.
In Oss willen ze een hele nieuwe neer zetten ipv het gedateerde Golfslagblad.

Daar kunnen ze beter even mee wachten.
  donderdag 8 september 2022 @ 18:12:00 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205894496
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:10 schreef Eightyone het volgende:

[..]
In Oss willen ze een hele nieuwe neer zetten ipv het gedateerde Golfslagblad.

Daar kunnen ze beter even mee wachten.
Of ze zetten er een energieneutrale neer. Nog beter.
pi_205894503
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:06 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Hoe kan dat nou? Je verwarmd het gebouw zelf toch ook? Vaag...
Was na een vakantie of zo dus een week niet gestookt, zal in een banenbad niet zo'n vaart lopen. Maar denk wel dat het tyfuskoud kan worden tot op het punt dat fatsoenlijk lesgeven onmogelijk is in de winter.

Maar stel dat het wel zou kunnen dan is nog de vraag of die baden uit de brand zijn met alleen het zwemwater niet verwarmen, want als je de ruimte zelf ook niet verwarmd is het einde wel zoek.
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 18:13:17 #162
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205894510
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Of ze zetten er een energieneutrale neer. Nog beter.
Ze zijn al een paar jaar bezig met de voorbereidingen. Begin 2023 zou de schop de grond in moeten gaan.

https://www.bd.nl/oss-e-o(...)ljoen-euro~aa29f777/

Het zou weleens een flinke strop kunnen worden.
  donderdag 8 september 2022 @ 18:14:00 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205894515
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:59 schreef Gunner het volgende:
Lastige deze. ik ben mordicus tegen bedrijfstakken overeind houden die niet rendabel meer zijn(vooral glasteelt die door volumeafname al bevoordeeld werden maar nu keihard mekkeren)

Maar zoiets als dit wat toch enig algemeen nut heeft.... lastig.

Zwembaden dan. Ijsbanen hebben verder niet veel nut behalve vermaak.
IJsbanen en schaatsen zijn cultuurgoed, maar aangezien er met schaatsbanen geen negers in de zeik gezet kunnen worden zullen er zich niet al teveel mensen druk over maken.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 8 september 2022 @ 18:15:07 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205894529
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:13 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ze zijn al een paar jaar bezig met de voorbereidingen. Begin 2023 zou de schop de grond in moeten gaan.

https://www.bd.nl/oss-e-o(...)ljoen-euro~aa29f777/

Het zou weleens een flinke strop kunnen worden.
Tegen de tijd dat het er staat is dat Russische gas wel overbodig gemaakt.
  donderdag 8 september 2022 @ 18:15:10 #165
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205894530
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
IJsbanen en schaatsen zijn cultuurgoed, maar aangezien er met schaatsbanen geen negers in de zeik gezet kunnen worden zullen er zich niet al teveel mensen druk over maken.
Geen idee wat negroiden er mee te maken hebben maar ze hoeven van mij niet weg. Maar van een fossiele brandstof die op kan raken zo massaal verbruiken in tijden van hoge nood, dat is niet nuttig.

Zoals gezegd. ze kunnen prima in slaapstand.
pi_205894616
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
IJsbanen en schaatsen zijn cultuurgoed, maar aangezien er met schaatsbanen geen negers in de zeik gezet kunnen worden zullen er zich niet al teveel mensen druk over maken.
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:15 schreef Gunner het volgende:

[..]
Geen idee wat negroiden er mee te maken hebben maar ze hoeven van mij niet weg. Maar van een fossiele brandstof die op kan raken zo massaal verbruiken in tijden van hoge nood, dat is niet nuttig.

Zoals gezegd. ze kunnen prima in slaapstand.
En schaatsbanen pas openen als de buitentemperatuur voldoende gedaald is.
pi_205894643
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat zei ik laatst ook tegen je moeder. Had ze niet van terug.
Jij durfde dat dus echter niet tegen mijn pa te zeggen, omdat die heel snel agressief wordt? Want dan had je een antwoord gekregen in de enige taal waar jij wel gevoelig voor lijkt te zijn.
  donderdag 8 september 2022 @ 18:29:10 #168
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205894690
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tegen de tijd dat het er staat is dat Russische gas wel overbodig gemaakt.
Blijft het de vraag of we überhaupt terug kunnen naar dermate goedkope energie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 8 september 2022 @ 18:30:05 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205894708
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Blijft het de vraag of we überhaupt terug kunnen naar dermate goedkope energie.
Misschien niet zo goedkoop. Maar in ieder geval beheersbaar.

En verder staat de techniek ook niet stil.
  donderdag 8 september 2022 @ 18:31:03 #170
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205894716
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Misschien niet zo goedkoop. Maar in ieder geval beheersbaar.

En verder staat de techniek ook niet stil.
Zo'n modern zwembad zal waarschijnlijk ook wel ingebouwde energiebesparingen hebben. S
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205894800
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak. Van een beetje kou en een beetje water worden kinderen niet slechter.
Jij hebt blijkbaar echt geen idee hoe snel een mens onderkoeld raakt in het water. Zelfs als dat water 25 graden is.
  donderdag 8 september 2022 @ 18:40:50 #172
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205894838
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:37 schreef Farenji het volgende:

[..]
Jij hebt blijkbaar echt geen idee hoe snel een mens onderkoeld raakt in het water. Zelfs als dat water 25 graden is.
Dat is echt kletskoek. Je denkt toch niet dat ze vroeger ook alle zwembaden verwarmden? Want dat is dus niet zo en zwembaden bestaan toch al een paar eeuwen hoor.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205894882
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:40 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Dat is echt kletskoek. Je denkt toch niet dat ze vroeger ook alle zwembaden verwarmden? Want dat is dus niet zo en zwembaden bestaan toch al een paar eeuwen hoor.
Wat nou kletskoek, dit is gewoon basis thermodynamica hoor. Water geleidt warmte ontzettend veel beter dan lucht.
  donderdag 8 september 2022 @ 18:48:31 #174
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205894931
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:44 schreef Farenji het volgende:

[..]
Wat nou kletskoek, dit is gewoon basis thermodynamica hoor. Water geleidt warmte ontzettend veel beter dan lucht.
O dus er waren vroeger geen zwembaden wil je zeggen of wil je zeggen dat mensen die vroeger in zulke zwembaden zwommen er dood aan gingen of zo? Ik gaf net al het voorbeeld van het de Mirandabad in Amsterdam, dat bestaat al sinds de jaren 30 van de vorige eeuw en pas in 1967 zijn ze dat gaan verwarmen.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  donderdag 8 september 2022 @ 18:50:49 #175
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_205894971
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak. Van een beetje kou en een beetje water worden kinderen niet slechter. Dat je niet met onweer in open water moet zijn spreekt uiteraard voor zich, maar dat kost je hooguit 1 of 2 lesjes per seizoen.

Ik denk tenminste in oplossingen. Nederland heeft enorm veel water en dat is prima bruikbaar, ook zonder een hele dure verwarming.
Ik DenK tEnMinStE iN OpLossInGeN.

Kinderen onderkoelen net wat sneller dan dat jij doet met je hangbuik, en zwemles zo leuk mogelijk maken is een goede motivatie voor kinderen om het vol te houden en zo snel mogelijk bekwaam te worden in water. Hoe leuker iets is hoe meer je opneemt. En dat helpt met de doorstroming zodat een ander kind ook weer sneller kan beginnen.

Maar bij jou moeten de weinige zwemleraren opletten of kinderen niet verzuipen EN of ze niet onderkoeld raken. Je enorme vele water is niet bruikbaar want het is zo donker als de tyfus.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  donderdag 8 september 2022 @ 18:59:13 #176
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205895070
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:44 schreef the-eye het volgende:
Deze energieslurpers hadden natuurlijk allang zonnepanelen op het dak hebben moeten liggen maar daarentegen kregen ze goedkoop gas.
Dit zou je denken inderdaad. Bij veel bedrijven mag dit echter niet van de verzekering wegens brandgevaar.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205895077
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:48 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
O dus er waren vroeger geen zwembaden wil je zeggen of wil je zeggen dat mensen die vroeger in zulke zwembaden zwommen er dood aan gingen of zo? Ik gaf net al het voorbeeld van het de Mirandabad in Amsterdam, dat bestaat al sinds de jaren 30 van de vorige eeuw en pas in 1967 zijn ze dat gaan verwarmen.
Ok boomer, vroeger hakten jullie gewoon een wak in het ijs en bleven jullie daar uren in zwemmen, maar ja de huidige generatie van sneeuwvlokjes kan dat natuurlijk niet meer aan.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:00:42 #178
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205895084
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit zou je denken inderdaad. Bij veel bedrijven mag dit echter niet van de verzekering wegens brandgevaar.
Is dat zo?
Wel raar dat het op woonhuizen dan geen probleem is.
pi_205895107
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:50 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Kinderen onderkoelen net wat sneller dan dat jij doet met je hangbuik, en zwemles zo leuk mogelijk maken is een goede motivatie voor kinderen om het vol te houden en zo snel mogelijk bekwaam te worden in water. Hoe leuker iets is hoe meer je opneemt. En dat helpt met de doorstroming zodat een ander kind ook weer sneller kan beginnen.

Is een tijdelijk verlies aan zwemcomfort voor een paar kinderen miljoenen aan subsidie waard?
  donderdag 8 september 2022 @ 19:02:39 #180
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205895109
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:59 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ok boomer, vroeger hakten jullie gewoon een wak in het ijs en bleven jullie daar uren in zwemmen, maar ja de huidige generatie van sneeuwvlokjes kan dat natuurlijk niet meer aan.
Nee maar wij zwommen vroeger in Italië wel gewoon in het meer, denk dat het water daar wel een stuk kouder was dan in een onverwarmd binnenbad. Maar ik zie het alweer, je bent gewoon uitgeluld. :)
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205895127
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:02 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Nee maar wij zwommen vroeger in Italië wel gewoon in het meer, denk dat het water daar wel een stuk kouder was dan in een onverwarmd binnenbad. Maar ik zie het alweer, je bent gewoon uitgeluld. :)
Een beetje pootjebaden en dan snel weer naar de handdoek terugrennen is wel wat anders dan een uur banen trekken he.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:03:54 #182
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205895129
Maar goed, dan gaan ze toch niet zwemmen? Geven we voortaan alleen nog maar zwemles in de zomer. Wat ook nog kan is dat iedereen gewoon een wetsuit aantrekt, heb je helemaal nergens last van.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:04:54 #183
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205895140
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:00 schreef the-eye het volgende:

[..]
Is dat zo?
Wel raar dat het op woonhuizen dan geen probleem is.
Precies.
https://www.riskonet.com/(...)-goed-te-verzekeren/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:05:27 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205895148
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:03 schreef kladderadatsch het volgende:
Maar goed, dan gaan ze toch niet zwemmen? Geven we voortaan alleen nog maar zwemles in de zomer. Wat ook nog kan is dat iedereen gewoon een wetsuit aantrekt, heb je helemaal nergens last van.
Mja je kan voor iets essentieels als zwemles wel een aantal wedstrijdbaden geopend houden met subsidie. Maar pretzwemmen kan wel even on hold.
pi_205895299
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:31 schreef Janneke141 het volgende:
En de benzine van de grasmaaiers op de golfclub.
Wij hebben net elektrische zitmaaiers aangeschaft. Met subsidie van de Rotary.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205895394
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:44 schreef the-eye het volgende:
Deze energieslurpers hadden natuurlijk allang zonnepanelen op het dak hebben moeten liggen maar daarentegen kregen ze goedkoop gas.
Of neem gewoon een aanbieder van zonne-energie.
pi_205895423
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:37 schreef Farenji het volgende:

[..]
Jij hebt blijkbaar echt geen idee hoe snel een mens onderkoeld raakt in het water. Zelfs als dat water 25 graden is.
Top dat die kinderen dan ook niet meer kunnen zwemmen als ze in een slootje vallen.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:25:23 #188
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205895519
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:40 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Dat is echt kletskoek. Je denkt toch niet dat ze vroeger ook alle zwembaden verwarmden? Want dat is dus niet zo en zwembaden bestaan toch al een paar eeuwen hoor.
Hij heeft gelijk. Heb in de offshore gewerkt en zelfs als je met een lifesuit te water raakt moet je echt wel snel gered worden. Je hebt echt geen uren ofzo. Half uur. Max.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:28:01 #189
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205895580
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:25 schreef Gunner het volgende:

[..]
Hij heeft gelijk. Heb in de offshore gewerkt en zelfs als je met een lifesuit te water raakt moet je echt wel snel gered worden. Je hebt echt geen uren ofzo. Half uur. Max.
Ja, je hebt het over ijskoud zeewater, ik heb het over water van een graad of 18, daar kun je toch wel gewoon een half uurtje in zwemmen zonder dat je doodgaat? Kom op zeg.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:31:05 #190
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205895663
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:28 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ja, je hebt het over ijskoud zeewater, ik heb het over water van een graad of 18, daar kun je toch wel gewoon een half uurtje in zwemmen zonder dat je doodgaat? Kom op zeg.
18 graden water zou ik ook als bijna ijskoud bestempelen. Dat is de helft van je lichaamstemperatuur
pi_205895789
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:02 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Is een tijdelijk verlies aan zwemcomfort voor een paar kinderen miljoenen aan subsidie waard?
Uiteindelijk wil je toch zo efficiënt mogelijk werken. Anders kan de kachel op school en kantoor ook wel uit, trek maar een vestje aan. Je neemt de informatie gewoon een stuk minder goed in je op als je je onbehaaglijk voelt. Je bereikt dus uiteindelijk niks met Spartaanse methoden want het duurt alleen maar langer .

Maar sowieso je hebt het hier over kleuters, doe normaal :')
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 19:38:16 #192
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205895935
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:31 schreef Gunner het volgende:

[..]
18 graden water zou ik ook als bijna ijskoud bestempelen. Dat is de helft van je lichaamstemperatuur
Nogmaals, hoe deden ze dat vroeger dan? Die buitenbaden gingen in mei al open en werden tot ver in de jaren 60 ook niet verwarmd, denk dat 18 graden in die tijd echt geen uitzondering was. Ik vind het maar raar omdat ik als kind zo vaak in onverwarmd water heb gezwommen, nooit iets aan overgehouden.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:41:57 #193
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205896059
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:31 schreef Gunner het volgende:

[..]
18 graden water zou ik ook als bijna ijskoud bestempelen. Dat is de helft van je lichaamstemperatuur
Dat valt wel mee. Het is 94% van je lichaamstemperatuur.
pi_205896147
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:20 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Top dat die kinderen dan ook niet meer kunnen zwemmen als ze in een slootje vallen.
Ben jij debiel of gewoon een kuttrol?
pi_205896247
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:38 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Nogmaals, hoe deden ze dat vroeger dan? Die buitenbaden gingen in mei al open en werden tot ver in de jaren 60 ook niet verwarmd, denk dat 18 graden in die tijd echt geen uitzondering was. Ik vind het maar raar omdat ik als kind zo vaak in onverwarmd water heb gezwommen, nooit iets aan overgehouden.
Vroeger konden veel mensen gewoon niet zwemmen en verdronken er waarschijnlijk honderden kinderen per jaar. Dat werd voor lief genomen want alternatieven waren er niet. Je wilt toch niet terug naar de middeleeuwen omdat het gas toevallig wat duurder is?
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 september 2022 @ 19:49:58 #196
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205896332
Laat de zwakkeren maar failliet gaan. Grgr, VVD+D66
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 8 september 2022 @ 19:50:59 #197
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205896356
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Vroeger konden veel mensen gewoon niet zwemmen en verdronken er waarschijnlijk honderden kinderen per jaar. Dat werd voor lief genomen want alternatieven waren er niet. Je wilt toch niet terug naar de middeleeuwen omdat het gas toevallig wat duurder is?
Kun je niet lezen of zo? Ik heb het over zwembaden! Je weet wel van die dingen waar mensen ook vroeger al naar toe gingen om te zwemmen!
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:53:34 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205896430
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:49 schreef Nattekat het volgende:
Laat de zwakkeren maar failliet gaan. Grgr, VVD+D66
Want VVD en D66 gaan over de complete Europese gasmarkt?
pi_205896598
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Uiteindelijk wil je toch zo efficiënt mogelijk werken. Anders kan de kachel op school en kantoor ook wel uit, trek maar een vestje aan. Je neemt de informatie gewoon een stuk minder goed in je op als je je onbehaaglijk voelt. Je bereikt dus uiteindelijk niks met Spartaanse methoden want het duurt alleen maar langer .

Maar sowieso je hebt het hier over kleuters, doe normaal :')
Dan wachten de kinderen toch met zwemles tot het water weer wat warmer kan worden (bijvoorbeeld in de zomer) of stappen ze over op een ander zwembad. Ik zie gewoon niet in waarom er nu halsoverkop weer vele miljoenen aan steun naar het opwarmen van zwembaden moet gaan in een tijd dat de gasprijzen heel hoog zijn en je juist de gasvraag wil terugdringen.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:00:25 #200
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205896660
Iig, mijn oplossing zou zijn om het water in zwembaden niet hoger te verwarmen dan 18 graden en om dan maar een tijdje een wetsuit te dragen als dat nog steeds te koud is. Die zouden dan gewoon in het zwembad gehuurd moeten kunnen worden voor degenen die zich geen eigen suit kunnen veroorloven. Opgelost voorlopig, hoeven er geen zwembaden dicht en kinderen hoeven hun zwemlessen ook niet te missen.

Wat trouwens ook flink energie bespaard is om het water 's nachts af te dekken, al zal dat op korte termijn niet zo makkelijk te realiseren zijn en is ook best een investering.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:01:44 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205896704
Waarom is het zo moeilijk om een tussenweg te kiezen tussen voor miljoenen gaan verstoken voor pretzwemmen ofwel het vernietigen van alle zwembaden en kinderen in de sloot leren zwemmen. En dat voor een probleem dat een beperkte tijd duurt. :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 september 2022 @ 20:09:15 #202
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205896949
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Want VVD en D66 gaan over de complete Europese gasmarkt?
Ze gaan wel over subsidies en dergelijke, dat had je zelf ook wel kunnen nemen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 8 september 2022 @ 20:11:14 #203
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205897019
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ze gaan wel over subsidies en dergelijke, dat had je zelf ook wel kunnen nemen.
En hebben ze al wat besloten over zwembaden dan?
pi_205897045
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:50 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Kun je niet lezen of zo? Ik heb het over zwembaden! Je weet wel van die dingen waar mensen ook vroeger al naar toe gingen om te zwemmen!
Hoeveel van die zwembaden denk je dat er waren vroeger?
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 20:13:57 #205
22565 asco
Los in deze tent
pi_205897115
Ik stel mijn mooie zwembad wel open voor een paar vrouwen uit de Oekraïne tussen de 25 en 35 jaar omdat ik heel nobel ben. 😇
  donderdag 8 september 2022 @ 20:16:43 #206
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205897195
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoeveel van die zwembaden denk je dat er waren vroeger?
Wat maakt dat nou uit? Ze waren er, waren onverwarmd en gingen dus in mei al open en de mensen die er gebruik van maakten gingen niet bij bosjes dood van de kou, dát is mijn punt!
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:23:35 #207
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205897352
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:01 schreef Hexagon het volgende:
Waarom is het zo moeilijk om een tussenweg te kiezen tussen voor miljoenen gaan verstoken voor pretzwemmen ofwel het vernietigen van alle zwembaden en kinderen in de sloot leren zwemmen. En dat voor een probleem dat een beperkte tijd duurt. :')
Omdat vergelijkingen met vroegah blijkbaar relevant zijn
  donderdag 8 september 2022 @ 20:26:42 #208
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205897439
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:23 schreef Gunner het volgende:

[..]
Omdat vergelijkingen met vroegah blijkbaar relevant zijn
Ja dat is zeker relevant als mensen gaan lopen beweren dat je in een half uur dood gaat wanneer je in water moet zwemmen dat niet bijna op lichaamstemperatuur is.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205897552
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:16 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Wat maakt dat nou uit? Ze waren er, waren onverwarmd en gingen dus in mei al open en de mensen die er gebruik van maakten gingen niet bij bosjes dood van de kou, dát is mijn punt!
Veel.Omdat ze er alleen ingingen als het warm genoeg was. Wel ff een verschil .
blablablabla
pi_205897566
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:26 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ja dat is zeker relevant als mensen gaan lopen beweren dat je in een half uur dood gaat wanneer je in water moet zwemmen dat niet bijna op lichaamstemperatuur is.
_O- _O- :D
Je weet dat lichaamstemperatuur 37 graden is?
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 20:35:18 #211
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205897630
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:31 schreef Elan het volgende:

[..]
_O- _O- :D
Je weet dat lichaamstemperatuur 37 graden is?
Ja, en weet je dat het water in binnenbaden bijna 30 graden is? Maar goed, je bent gewoon een trol.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:35:34 #212
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205897640
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Veel.Omdat ze er alleen ingingen als het warm genoeg was. Wel ff een verschil .
In mei? Ik zeg nu al voor de tigste keer dat het water in buitenbaden zonder verwarming toen maar zelden warmer geweest kan zijn dan 18 graden en toch gingen mensen lekker zwemmen.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205897960
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:58 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dan wachten de kinderen toch met zwemles tot het water weer wat warmer kan worden (bijvoorbeeld in de zomer) of stappen ze over op een ander zwembad. Ik zie gewoon niet in waarom er nu halsoverkop weer vele miljoenen aan steun naar het opwarmen van zwembaden moet gaan in een tijd dat de gasprijzen heel hoog zijn en je juist de gasvraag wil terugdringen.
Je kan niet alleen zwemles gaan geven in de zomer. Dan heb je binnen no time wachtlijsten van jaren.
blablablabla
pi_205898003
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:35 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
In mei? Ik zeg nu al voor de tigste keer dat het water in buitenbaden zonder verwarming toen maar zelden warmer geweest kan zijn dan 18 graden en toch gingen mensen lekker zwemmen.
Probleem is dat 15 graden en 18 een gigantisch verschil is als het gaat om hoe snel je onderkoeld kan raken.
blablablabla
pi_205898039
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:35 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ja, en weet je dat het water in binnenbaden bijna 30 graden is? Maar goed, je bent gewoon een trol.
Eerder 25 graden, soms iets warmer. Maar zeker geen 37 graden.
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 21:01:01 #216
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205898123
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Probleem is dat 15 graden en 18 een gigantisch verschil is als het gaat om hoe snel je onderkoeld kan raken.
Hoe kom je nou weer aan 15 graden :?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205898160
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Schaatsen op nepijs lijkt mij niet iets waar je een onvervangbare eindige grondstof voor moet gebruiken, want het voegt niks toe.
maar onze medaljespiegel......
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_205898163
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:01 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Hoe kom je nou weer aan 15 graden :?
Omdat je daar al snel aan zit als het niet warm buiten is.
blablablabla
  donderdag 8 september 2022 @ 21:04:17 #219
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205898198
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat je daar al snel aan zit als het niet warm buiten is.
Heb je het nou over een buitenbad of een binnenbad wat je niet verwarmd?

O ik zie het al. Ik zeg dan ook letterlijk "dat het water in buitenbaden zonder verwarming toen maar zelden warmer geweest kan zijn dan 18 graden" maw, ja, het kan idd ook minder dan 18 graden zijn geweest.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205898229
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Alles heeft een maatschappelijk belang/doel anders zou het er niet zijn.
Zwembaden wel meer dan gemiddeld, het is erg belangrijk dat kinderen leren zwemmen in dit land, met alle sloten en kanalen. Juist de armere kinderen kunnen dat alleen via school doen.
Je hoort regelmatig verhalen van immigrantenkinderen die verdrinken
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_205898283
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:00 schreef kladderadatsch het volgende:
Iig, mijn oplossing zou zijn om het water in zwembaden niet hoger te verwarmen dan 18 graden en om dan maar een tijdje een wetsuit te dragen als dat nog steeds te koud is. Die zouden dan gewoon in het zwembad gehuurd moeten kunnen worden voor degenen die zich geen eigen suit kunnen veroorloven. Opgelost voorlopig, hoeven er geen zwembaden dicht en kinderen hoeven hun zwemlessen ook niet te missen.

Wat trouwens ook flink energie bespaard is om het water 's nachts af te dekken, al zal dat op korte termijn niet zo makkelijk te realiseren zijn en is ook best een investering.
dit ja, babyboomers leerden zwemmen in onverwarmd water, gewoon een stukje (wadden)zee of een vennetje zandafgraving dat met wat touwen en boeien was afgezet.

Echt leuk vonden ze het niet als ik mijn pa moet geloven, maar het ging wel
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_205898338
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:44 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ben jij debiel of gewoon een kuttrol?
Koud badje gehad of ben je altijd zo getergd?
pi_205898396
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Koud badje gehad of ben je altijd zo getergd?
Ik trek domheid slecht.
  donderdag 8 september 2022 @ 21:20:55 #224
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205898527
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:09 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
dit ja, babyboomers leerden zwemmen in onverwarmd water, gewoon een stukje (wadden)zee of een vennetje zandafgraving dat met wat touwen en boeien was afgezet.

Echt leuk vonden ze het niet als ik mijn pa moet geloven, maar het ging wel
Niet alleen boomers, gewoon iedereen die voor het eind v/d jaren 60 vorige eeuw leerde zwemmen, want toen pas is men op grote schaal (buiten) zwembaden gaan verwarmen.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205898655
22 Schaatsbanen, waarbij je zomers nog met 33 graden kan schaatsen is ook wel pure decadentie.

Openbare zwembaden is wel jammer, maar zal de overheid weinig interesseren als die failliet gaan.
  donderdag 8 september 2022 @ 21:29:01 #226
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205898693
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:20 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Niet alleen boomers, gewoon iedereen die voor het eind v/d jaren 60 vorige eeuw leerde zwemmen, want toen pas is men op grote schaal (buiten) zwembaden gaan verwarmen.
Dat zijn toch boomers :P
  donderdag 8 september 2022 @ 21:32:00 #227
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205898772
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:29 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Dat zijn toch boomers :P
Niet per se, je kunt toch niet iedereen die voor die tijd heeft leren zwemmen een boomer noemen? Geloof het of niet, maar er waren in de jaren 20 vorige eeuw ook al mensen die konden zwemmen. Sterker, ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat mensen al eeuwenlang kunnen zwemmen.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  donderdag 8 september 2022 @ 21:33:53 #228
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205898824
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:32 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Niet per se, je kunt toch niet iedereen die voor die tijd heeft leren zwemmen een boomer noemen? Geloof het of niet, maar er waren in de jaren 20 vorige ook al mensen die konden zwemmen. Sterker, ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat mensen al eeuwen kunnen zwemmen.
De officiële grens is geboortejaar 1955 ofzo...hier op Fok! is iedereen ouder dan 40 al een boomer. :P
pi_205898847
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:00 schreef kladderadatsch het volgende:
Iig, mijn oplossing zou zijn om het water in zwembaden niet hoger te verwarmen dan 18 graden en om dan maar een tijdje een wetsuit te dragen als dat nog steeds te koud is. Die zouden dan gewoon in het zwembad gehuurd moeten kunnen worden voor degenen die zich geen eigen suit kunnen veroorloven. Opgelost voorlopig, hoeven er geen zwembaden dicht en kinderen hoeven hun zwemlessen ook niet te missen.

We willen wel lekker warm kunnen zwemmen, anders komt men niet.
pi_205899042
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:32 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Niet per se, je kunt toch niet iedereen die voor die tijd heeft leren zwemmen een boomer noemen? Geloof het of niet, maar er waren in de jaren 20 vorige eeuw ook al mensen die konden zwemmen. Sterker, ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat mensen al eeuwenlang kunnen zwemmen.
Ja maar die moesten het zichzelf leren, pas in de jaren 50 is schoolzwemmen ingevoerd, daarvoor was georganiseerd zwemmen heel sporadisch
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  donderdag 8 september 2022 @ 23:30:09 #231
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205900923
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:46 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Ja maar die moesten het zichzelf leren, pas in de jaren 50 is schoolzwemmen ingevoerd, daarvoor was georganiseerd zwemmen heel sporadisch
Welnee man. Begin twintigste eeuw was er in de Rotterdamse haven een stuk afgezet waar men leerde zwemmen (is mij verteld)
Ik heb zelf schoolzwemmen gehad maar toen kon ik al zwemmen. Je kreeg van die bandjes om je armen om de zee in te gaan en uiteraard vergat je die op een bepaald moment om te doen en merkte je dat je kon zwemmen

pi_205907812
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 23:30 schreef the-eye het volgende:

[..]
Welnee man. Begin twintigste eeuw was er in de Rotterdamse haven een stuk afgezet waar men leerde zwemmen (is mij verteld)
Ik heb zelf schoolzwemmen gehad maar toen kon ik al zwemmen. Je kreeg van die bandjes om je armen om de zee in te gaan en uiteraard vergat je die op een bepaald moment om te doen en merkte je dat je kon zwemmen

[ afbeelding ]
Dat zeg ik toch... heel sporadisch.... dat betekent dat het wel bestond, maar niet algemeen verspreid was. In een grote stad als Rotterdam zal het eerder bestaan dan in Coevorden of Gulpen
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  vrijdag 9 september 2022 @ 16:22:35 #233
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205908359
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 15:32 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch... heel sporadisch.... dat betekent dat het wel bestond, maar niet algemeen verspreid was. In een grote stad als Rotterdam zal het eerder bestaan dan in Coevorden of Gulpen
Nou vooruit, heb jij ook je beetje gelijk
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 14:26:13 #234
186611 Haags
pi_205960126
twitter
Zonder wrijving geen glans
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')