abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205888670
Kijk, minder intelligente mensen zijn ook belangrijk in de samenleving. Die werken met de handen.
In de sectoren waar men met een mbo opleiding terecht kan, is het grootste tekort aan personeel omdat iedereen tegenwoordig maar hbo of wo doet.

De eisen zijn laag en iedereen kan beginnen met een opleiding. Resultaat? Dreigende tekorten in de bouw, techniek etc.

Het lijkt echter alsof men deze mensen als minderwaardig ziet. Minder intelligent betekent niet minder menselijk.

Mijn zachte stadse handen zouden het nooit aankunnen. Daarom hebben we mensen nodig die wel mbo aankunnen.
Leg je kinderen uit dat het helemaal niet slecht is om vuilnisman, stratenlegger, tuinier of bouwvakker te worden. Niet ieder kind hoeft chirurg of rechter te zijn.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_205888706
Hier gaat het al fout.
Kijk, minder intelligente mensen zijn ook belangrijk in de samenleving. Die werken met de handen.

TS _O-
pi_205888719
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:15 schreef etuiedelapiel het volgende:
Hier gaat het al fout.

TS _O-
Wat?
pi_205888784
Ah, TS heeft gisteravond naar Arjen Lubach gekeken.
pi_205888805
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:16 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Wat?
Ooit van soorten intelligentie gehoord? Een mbo’er bij voorbaat minder intelligent noemen doet wel erg twijfelen aan jouw intelligentie.
  donderdag 8 september 2022 @ 11:25:59 #7
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205888834
Denken dat iedereen die mbo doet handig is :')____________
pi_205888841
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:21 schreef Erasmus het volgende:
Gister ging over tiktok toch :@
  donderdag 8 september 2022 @ 11:27:13 #9
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205888847
quote:
ha gay
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_205888857
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:26 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Gister ging over tiktok toch :@
Ah ja dat klopt

Maar verder terechte klacht overigens. Vroeger was je een tokkie als je loodgieter wilde worden, inmiddels hebben die beroepen zich ontwikkeld tot de nouveau riche :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 08-09-2022 11:28:26 ]
pi_205888999
quote:
Hier gaat het al fout.

TS _O-
het dedain straalt er vanaf en deze ts heeft het zelf niet eens door :')
pi_205889076
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:37 schreef Raw85 het volgende:

[..]
het dedain straalt er vanaf en deze ts heeft het zelf niet eens door :')
De kans dat ie het erom doet is groter
pi_205889128
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:43 schreef marc0871 het volgende:

[..]
De kans dat ie het erom doet is groter
touché
pi_205889152
quote:
Hier gaat het al fout.

TS _O-
Dat is de bedoeling van TS, dit soort reacties

Hahaha mikeytt hahaha
lol
pi_205889228
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:23 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Ooit van soorten intelligentie gehoord? Een mbo’er bij voorbaat minder intelligent noemen doet wel erg twijfelen aan jouw intelligentie.
Een klein plusje voor deze post, maar je mag alsnog mijn kont pijpen :*
People assume too much.
pi_205889260
quote:
11s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:12 schreef Mikeytt het volgende:

.../...

Niet ieder kind hoeft chirurg te zijn.
Want chirurgen werken met hun voeten inderdaad :Y
People assume too much.
pi_205889297
Waarom zou je neerkijken op MBO? Is dat ook niet een beetje een puberale houding?
Alle beroepen zijn even belangrijk. Zal niet handig zijn als er in een samenleving alleen maar filosofen, wiskundigen, rechters, advocaten etc. zijn maar geen enkel uitvoerend personeel. Dan komen we ook echt niet ver.

En MBO-opleidingen zijn ook gewoon complete, beroepsvormende opleidingen hoor. En ze dagen ook uit je als mens zowel persoonlijk en als beroepsvormend te ontwikkelen. Ook van een MBO-opleiding wordt je beslist niet dommer.
Eens kijken
pi_205889368
Ik heb een enorme minachting voor mensen die longkanker faken.
pi_205889412
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:56 schreef Maharski het volgende:
Waarom zou je neerkijken op MBO? Is dat ook niet een beetje een puberale houding?
Alle beroepen zijn even belangrijk. Zal niet handig zijn als er in een samenleving alleen maar filosofen, wiskundigen, rechters, advocaten etc. zijn maar geen enkel uitvoerend personeel. Dan komen we ook echt niet ver.

En MBO-opleidingen zijn ook gewoon complete, beroepsvormende opleidingen hoor. En ze dagen ook uit je als mens zowel persoonlijk en als beroepsvormend te ontwikkelen. Ook van een MBO-opleiding wordt je beslist niet dommer.
Ik denk dat weer meer mbo'ers nodig hebben dan dat we mensen met PhD. :)
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_205889417
quote:

Deze?
  donderdag 8 september 2022 @ 12:15:03 #21
240618 Micson
The lonely stoner
pi_205889463
Van die mensen die al hun meninkjes klakkeloos overnemen van Lubach :r
pi_205889574
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:54 schreef very het volgende:

[..]
Want chirurgen werken met hun voeten inderdaad :Y
Ik durf wel te beweren dat een kruisbandoperatie fysiek een stuk zwaarder werk is dan de boekhouding doen op mbo-niveau.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_205889846
quote:
Yes, de aflevering van eergisteren inderdaad.

TL:DR: Dit is ook de schuld van Rutte.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 08-09-2022 12:47:13 ]
pi_205889940
  donderdag 8 september 2022 @ 13:28:04 #25
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205890324
quote:
Ik zat op het mbo van 2002 tot 2005, maar had wel een OV studentenkaart. :P
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_205890441
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:23 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Verschillende soorten intelligentie... dat is werkelijk nergens op gebaseerd. Minder intelligent zijn is helemaal niet erg.

Intelligentie heeft enkel te maken hoe snel je brein informatie kan verwerken.
pi_205890499
Mbo is een verzameling van Mo's en tienermoeders. Daar wil je toch niks mee te maken hebben :')
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_205890534
Studeren is makkelijker dan ooit, met al die herkansingen... zo is een kwaliteit stuk lastiger te vinden.
Bij ons op het werk zien we dat ook 20ers, hbo/uni maar de meest simpelste dingen hebben ze hulp bij nodig. :r Printer vast gelopen, PANIEK!
Computer loopt vast PANIEK!
Koffie automaat leeg, Waar doe je de bonen in? PANIEK!
:r
Ze zijn trouwens wel erg goed in klokkijken... weten precies wanneer het 5 uur is...
Interessant he ?
pi_205890560
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:36 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Verschillende soorten intelligentie... dat is werkelijk nergens op gebaseerd. Minder intelligent zijn is helemaal niet erg.

Nergens op gebaseerd? Ook jij hebt gewoon een verbale en een performale intelligentie hoor
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205891099
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:36 schreef Mikeytt het volgende:

Onderscheid maken in 'verschillende soorten' blijft natuurlijk altijd mensenwerk. We bedenken definities en onderscheiden daarin zelf weer allerlei dingen. Een dier zal het waarschijnlijk allemaal niks zeggen waar wij allemaal denkbeeldig onderscheid in maken.

Maar! Als we dat dan toch doen... dan zou ik niet weten waarom je intelligentie niet zou kunnen onderscheiden in dingen als analytische intelligentie, praktische intelligentie, muzikale intelligentie, sociale intelligentie, etc etc.

Ikzelf zie mijzelf regelmatig echt buitengewoon dom zijn in allerlei praktische dingen. Echt dat ik soms ga denken dat ik mezelf niet als zwakzinnig moet beschouwen. En supersnel werkt m'n informatieverwerking geloof ik ook niet. Maar geef me een avondje of nacht de tijd om iets helemaal voor naar achter uit te denken, en ik wil nog wel eens met heel goede, intelligentie ideeën komen.

En anderen zijn juist weer supersnel in hun denken. Of hebben een grote praktische intelligentie.
Eens kijken
  donderdag 8 september 2022 @ 14:55:36 #31
500000 Slavski
vijfhonderdduizendste
pi_205891406
quote:
In de sectoren waar men met een mbo opleiding terecht kan, is het grootste tekort aan personeel omdat iedereen tegenwoordig maar hbo of wo doet.

De eisen zijn laag en iedereen kan beginnen met een opleiding. Resultaat? Dreigende tekorten in de bouw, techniek etc.

Het lijkt echter alsof men deze mensen als minderwaardig ziet. Minder intelligent betekent niet minder menselijk.

Mijn zachte stadse handen zouden het nooit aankunnen. Daarom hebben we mensen nodig die wel mbo aankunnen.
Leg je kinderen uit dat het helemaal niet slecht is om vuilnisman, stratenlegger, tuinier of bouwvakker te worden. Niet ieder kind hoeft chirurg of rechter te zijn.
Mensen willen gewoon hun rug niet meer breken voor wat ze krijgen, overigens ook begrijpelijk.
pi_205891665
MBO opleidingen zijn nuttiger dan universitaire opleidingen waar je alleen maar een beetje theoretisch praat en niets praktisch leert.

MBO-ers zijn niet bepaald snugger over het algemeen, maar ik ben er blij mee dat ze er zijn want ze zijn heel handig met de handen!
Dat soort beroepen zijn heel handig en belangrijk.

Dus ja, minder intelligent. Maar liever MBO dan die universiteit onzin.
pi_205891732
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:28 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ah ja dat klopt

Maar verder terechte klacht overigens. Vroeger was je een tokkie als je loodgieter wilde worden, inmiddels hebben die beroepen zich ontwikkeld tot de nouveau riche :D
Loodgieters verdienen klaarblijkelijk ook best veel geld tegenwoordig
pi_205891763
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:56 schreef Maharski het volgende:

Even belangrijk is ook weer het andere extreme... het marketingteam van Pepsi cola is niet even belangrijk als een advocaat bijvoorbeeld.
pi_205891874
quote:

Dus je bent dom, maar kunt ook niet met je handen werken. Useless :')
pi_205892098
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:15 schreef Mikeytt het volgende:
Even belangrijk is ook weer het andere extreme... het marketingteam van Pepsi cola is niet even belangrijk als een advocaat bijvoorbeeld.
Uiteindelijk is alles één groot systeem, of een één grote draaiende machine, waarin alle schakeltjes met elkaar in verbinding staan. Dat is de maatschappij in feite.

Op dit moment zie je bijv. dat vele schakeltjes niet goed draaien, er schaarste en tekorten zijn, en zie het effect ervan.
Eens kijken
pi_205893121
quote:
17s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:52 schreef very het volgende:

[..]
Een klein plusje voor deze post, maar je mag alsnog mijn kont pijpen :*
:{w :{w :{w :{w :{w :{w :{w :{w :{w :{w :{w
Jij bent helemaal niet gecategoriseerd op enige vorm van intelligentie :{w Domme mensen bestaan ook gewoon en dat is ook oke. Weet je plek en hjb, dat rijmt hihi creatief heurrr.
pi_205893155
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:46 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nergens op gebaseerd? Ook jij hebt gewoon een verbale en een performale intelligentie hoor
Het gebrek aan EQ is bij TS in ieder geval duidelijk tentoongesteld hier op FOK!.
pi_205893917
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:15 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
En de advocaat van het marketingteam van Pepsi dan? Want die hebben ze zeker.

Zinloze mensen zijn helaas in bijna elke branche en met elk opleidingsniveau te vinden.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_205894185
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:38 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
:{w :{w :{w :{w :{w :{w :{w :{w :{w :{w :{w
Jij bent helemaal niet gecategoriseerd op enige vorm van intelligentie :{w Domme mensen bestaan ook gewoon en dat is ook oke. Weet je plek en hjb, dat rijmt hihi creatief heurrr.
Haha..as if you would know :')
Je bent alleen goed voor kontpijperij, verder hoef ik niets van je
People assume too much.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:26:33 #41
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205897436
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:20 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dus je bent dom, maar kunt ook niet met je handen werken. Useless :')
_O- :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:39:57 #42
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205897743
Beetje goede aannemer / loodgieter / tegelzetter komt met 10K+ thuis per maand
Ik ben inmiddels overleden
pi_205897791
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:39 schreef Enchanter het volgende:
Waarvan je de helft zwart op zaterdag verdient _O_
Brutal. Fucking. Metal.
pi_205897794
quote:
kunnen ze mooi sparen voor die versleten heup op 40 jarige leeftijd
  donderdag 8 september 2022 @ 21:11:58 #45
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205898330
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Waarvan je de helft zwart op zaterdag verdient _O_
Dat valt op zich best mee
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:42 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
kunnen ze mooi sparen voor die versleten heup op 40 jarige leeftijd
Dat kan , maar dat zijn meer stratenmakers denk ik , maar je moet idd wat eerder rustig aan doen dan iemand ie op kantoor zit
pi_205898759
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:11 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Dat valt op zich best mee

Kan in het weekend tegenwoordig bijna vragen wat ik wil voor de simpelste dingen :D groepje in de meterkast, extra wcd'tje ergens, het is goed verdienen :D
Brutal. Fucking. Metal.
pi_205898813
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Kan in het weekend tegenwoordig bijna vragen wat ik wil voor de simpelste dingen :D groepje in de meterkast, extra wcd'tje ergens, het is goed verdienen :D
Kun je ook aan zegels komen voor de meterkast? Vraag het voor een vriend.
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
pi_205898835
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:33 schreef gers het volgende:

[..]
Kun je ook aan zegels komen voor de meterkast? Vraag het voor een vriend.
Geen idee, daar werk ik niet mee :)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_205898923
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:34 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Geen idee, daar werk ik niet mee :)
In de zolderkweekbouw zeker :')
pi_205898945
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:39 schreef gers het volgende:

[..]
In de zolderkweekbouw zeker :')
Nee hoor. Daar wil ik vooral niks mee te maken hebben _O-
Brutal. Fucking. Metal.
  donderdag 8 september 2022 @ 21:41:38 #51
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205898966
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Precies , daarom begreep ik niet dat er tijdens de Coronatijd , aannemers/loodgieters waren die failliet gingen.
Dan heb je boven je stand geleefd of je kan/kon er geen klote van. (of een combinatie van beide)
pi_205899040
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:41 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Precies , daarom begreep ik niet dat er tijdens de Coronatijd , aannemers/loodgieters waren die failliet gingen.
Dan heb je boven je stand geleefd of je kan/kon er geen klote van. (of een combinatie van beide)
Er waren toen wel veel bedrijven/organisaties die geen andere bedrijven over de vloer wilden hebben. Wij merkten het ook heel erg in het aantal opdrachten.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_205899093
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:44 schreef very het volgende:

[..]
Haha..as if you would know :')
Je bent alleen goed voor kontpijperij, verder hoef ik niets van je
:')

hjb

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2022 21:54:34 ]
  donderdag 8 september 2022 @ 21:49:02 #54
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205899101
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:46 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Er waren toen wel veel bedrijven/organisaties die geen andere bedrijven over de vloer wilden hebben. Wij merkten het ook heel erg in het aantal opdrachten.
Ik ben zelf werkzaam in de badkamers , maar 2021 was voor een boel badkamershowrooms het beste jaar ooit
pi_205901292
quote:
En je hebt mensen zoals TS die helemaal niks kunnen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 12 september 2022 @ 19:23:59 #56
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205950864
quote:
klopt. zijn ook banen (m.u.v. aannemer) waar een ernstig tekort van is.
  maandag 12 september 2022 @ 19:33:16 #57
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205951039
quote:
11s.gif Op maandag 12 september 2022 19:23 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
klopt. zijn ook banen (m.u.v. aannemer) waar een ernstig tekort van is.
Klopt , dat komt omdat er ook een heleboel rondlopen die zeggen dat ze aannemer zijn , maar kunnen nog geen spijker in een stuk hout slaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')