Als de overheid nou eens zou zorgen dat ze de belastingen op energie dusdanig zouden verlagen dat ze net zoveel binnen krijgen als in 2021 (21 - 40% van ¤ 0,80), dan zouden we al een heel eind zijn, maar van die ¤ 3,50 harken ze ook 21 - 40% aan de diverse belastingen, waaronder BTW over energiebelasting!quote:Op maandag 5 september 2022 22:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
1.500m3 is niet het gemiddelde verbruik van huishoudens in Nederland, dat zit op 1.169m3.
Het verschil in de prijs tussen nu en 2021 is ¤3,50 - ¤0,80 = ¤2,70
Dat zou betekenen dat de overheid ¤2,70 x 1.169m3 x 7.000.000 = ¤22.094.1000.000 zou moeten compenseren.
Yep, dat heet besparen op wat je anders zou moeten gaan betalen.quote:Op maandag 5 september 2022 22:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar zelfs bij heel zuinig aan doen moet je ook nog veel meer betalen dan een jaar geleden.
En ik vermoed zomaar dat globalisten en hun aandeelhouders geen ruk geven met wat zich lokaal afspeelt.quote:Op maandag 5 september 2022 23:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Mensen hebben echt geen idee wat er globaal gaande is?
Ben je al begonnen met gedragsaanpassingen? Korter douchen? Tochtstrips kopen enzoquote:Op maandag 5 september 2022 17:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Het bleek een fout te zijn (het moet "maar" 700 euro zijn). Da's al genoeg voor een paar slapeloze nachten.
Maar dit helemaal
[ afbeelding ]
Afgezien dat het gemiddelde huishouden in NL 10-15% minder kan en heeft te verteren, komt het hier wel goed.quote:Op maandag 5 september 2022 23:03 schreef hartloper het volgende:
Komt het goed mensen?
Hebben we in de winter genoeg gas?
Dit was gelukkig niet voor mijquote:Op maandag 5 september 2022 23:25 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ben je al begonnen met gedragsaanpassingen? Korter douchen? Tochtstrips kopen enzo
Ik wel. Wij gaan er allemaal aan.quote:Op maandag 5 september 2022 23:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Mensen hebben echt geen idee wat er globaal gaande is?
1500m3 is zo'n 20% meer dan het gemiddelde verbruik van vorig jaar.quote:Op maandag 5 september 2022 22:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vast niet te realiseren, maar op twitter kwam dit langs. Kan ik me wel in vinden
Al zo vaak voorgesteld. Elk huishouden in Nederland 1500m3 gas (gemiddelde verbruik) tegen tarief van 2021. Daarboven aktueel tarief. Gewoon verrekenen via energiemaatschappij. Zorgt voor spaarzaam gebruik bij iedereen.
Je moet niet denken dat dat mythische hoeveelheden zijn, er ligt nog 450 miljard kuub, we verbruiken ongeveer 50. Daarnaast exporteren we 30 (kunnen we contractuueel niet onderuit). kortom 450/80 is ongeveer 6 jaar als we het helemaal leegpompen.quote:Op maandag 5 september 2022 20:18 schreef hartloper het volgende:
Groningen ligt bomvol met gas toch?
Kunnen we dat niet opnieuw aanzetten daar?
Geef de mensen die hun huis kapot krijgen door het gas een goede schadevergoeding.
Als het goed is wist men het risico toen men er ging wonen?
Met de huidige prijzen zijn dat wel megabedragen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 07:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moet niet denken dat dat mythische hoeveelheden zijn, er ligt nog 450 miljard kuub, we verbruiken ongeveer 50. Daarnaast exporteren we 30 (kunnen we contractuueel niet onderuit). kortom 450/80 is ongeveer 6 jaar als we het helemaal leegpompen.
waarom heb ik het vermoeden dat we dat voor een appel en een ei verkopen?quote:Op dinsdag 6 september 2022 07:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Met de huidige prijzen zijn dat wel megabedragen.
In 1 keer leegpompen! En dan de olympische spelen organiseren in bizarre stadions in de vorm van een klomp en een tulp, uiteraard gebouwd door zielige Indiërs die we hard uitlachen.quote:
Omdat de hele grote contracten meestal tegen een vaste prijs gaan, echter het eigen verkoop/verbruik maken we gewoon dikke winst hoor, alleen gaat daarvan wel de helft naar Shell, de rest gaat gewoon weg voor de prijzen op de Beurs.quote:Op dinsdag 6 september 2022 07:56 schreef Gunner het volgende:
[..]
waarom heb ik het vermoeden dat we dat voor een appel en een ei verkopen?
Ik ben voor.quote:Op dinsdag 6 september 2022 07:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
In 1 keer leegpompen! En dan de olympische spelen organiseren in bizarre stadions in de vorm van een klomp en een tulp, uiteraard gebouwd door zielige Indiërs die we hard uitlachen.
Zes jaar is best veel vind ik.quote:Op dinsdag 6 september 2022 07:54 schreef raptorix het volgende:
Je moet niet denken dat dat mythische hoeveelheden zijn, er ligt nog 450 miljard kuub, we verbruiken ongeveer 50. Daarnaast exporteren we 30 (kunnen we contractuueel niet onderuit). kortom 450/80 is ongeveer 6 jaar als we het helemaal leegpompen.
Voor deze winter zijn we volgens mij sowieso al te laat, daarnaast vermoed ik dat de prijs ook wel weer wat gaat zakken (nog wel flink hoger).quote:Op dinsdag 6 september 2022 08:07 schreef hartloper het volgende:
[..]
Zes jaar is best veel vind ik.
Geeft ademruimte, voorkomt de crisis nu en hebben we tijd om te werken aan een beter plan dan gas
Als je energieleverancier niet omvalt, dan wel iddquote:Op dinsdag 6 september 2022 08:14 schreef hartloper het volgende:
Godzijdank heb ik nog contract tot medio 2024
per persoon dan.....500m3 is er hier in de wintermaanden zo doorheen.quote:Op maandag 5 september 2022 22:28 schreef Droopie het volgende:
[..]
Waarom geen 500m3?
Je moet mensen en bedrijven wel stimuleren om minder gas te gebruiken.
Er is niet zoveel gas als voorheen beschikbaar, dus moeten we het ook met minder doen.
Dat word nog wel een dingetje, in het verleden stonden de grote jongens te springen om klanten van omgevallen leveranciers in te huizen, nu niet zo denk ikquote:Op dinsdag 6 september 2022 08:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je energieleverancier niet omvalt, dan wel idd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |