Ik heb er nog éénquote:Op maandag 5 september 2022 15:34 schreef LordofLeaves het volgende:
Omdat een olijfboom ook een vriendje wil hebben!
Neuken die ook?quote:
Tuurlijk wel. Je weet dat er olijven aan komen.quote:Op maandag 5 september 2022 15:43 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik heb geen verstand van olijfbomen
Voorlopig nog nietquote:Op maandag 5 september 2022 15:44 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Je weet dat er olijven aan komen.
Tsss... luie planten.quote:Op maandag 5 september 2022 15:44 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet![]()
Dat duurt nog wel ff
Aww wat schattigquote:Op maandag 5 september 2022 16:13 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik heb er sinds dit jaar ook 2 staan, anders zet ik ze wat dichter bij elkaar, kunnen ze elkaar bestuivenwil volgend jaar wel olijfolie kunnen maken
Sommigen soorten wel in ieder geval, maar die geven toch pas na 7 jaar ofzo olijven?quote:Op maandag 5 september 2022 16:01 schreef MizzezAmy het volgende:
Zijn olijfbomen niet zelfbestuivend?
Had ik nog moeten veranderen maar de Lapo overviel me en ik kwam met niks betersquote:Op maandag 5 september 2022 16:28 schreef LanaMyst het volgende:
Leuke foto in de OP, alleen beetje jammer dat het Cola Light is.
Duurt wel evenquote:Op maandag 5 september 2022 16:27 schreef verbijstering het volgende:
[..]
Sommigen soorten wel in ieder geval, maar die geven toch pas na 7 jaar ofzo olijven?
Oh, dan moet ik nog even geduld hebben dus, gelukkig zien ze er ook gewoon leuk uit.quote:
Leuk altijd he?quote:Op maandag 5 september 2022 17:27 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Oh, dan moet ik nog even geduld hebben dus, gelukkig zien ze er ook gewoon leuk uit.
Ik had dit jaar een appelboompje gekocht, er hing al een appel aan, dus heb goede hoop dat er volgend jaar wat meer appels aankomen!
En heb nog een grote lege pot, ben nog aan het nadenken wat daar in moet.
Ik dacht jammer dat de cola light man niet op de foto staat, of naja iets duidelijker dan op deze foto en met minder kleren aanquote:Op maandag 5 september 2022 16:28 schreef LanaMyst het volgende:
Leuke foto in de OP, alleen beetje jammer dat het Cola Light is.
Mijn vader vond onlangs allemaal potten bij een puincontainer, sommige zelfs met prijssticker van 50 euro, mocht hij zo meenemen. Ik verwacht dat die ook mijn kant op gaan komen, dus dan nog meer te vullen. Ik denk dat ik ze wel beter nog voor de winter volpoot, dan kan ik in de lente misschien al genieten van wat bloesems.quote:Op maandag 5 september 2022 17:29 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Leuk altijd he?![]()
Mijn potten zijn bijna allemaal in gebruik nu. Volgend op zoek naar extra potten
Slim iddquote:Op maandag 5 september 2022 17:36 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Mijn vader vond onlangs allemaal potten bij een puincontainer, sommige zelfs met prijssticker van 50 euro, mocht hij zo meenemen. Ik verwacht dat die ook mijn kant op gaan komen, dus dan nog meer te vullen. Ik denk dat ik ze wel beter nog voor de winter volpoot, dan kan ik in de lente misschien al genieten van wat bloesems.
Ah slim, ik heb voor binnen ook een lading bloempotten via marktplaats opgehaald. Maar binnen staat nu wel vol met planten en stekjes, dus tijd om het buiten vol te zettenquote:Op maandag 5 september 2022 17:37 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Slim idd![]()
Ik heb 7 hele grote potten en een hele hoop kleinere . Voor volgend jaar ga ik struinen op MP voor potten.
Ik heb een balkon en die staat nu aardig vol ,straks ook een hoop binnen zettenquote:Op maandag 5 september 2022 17:46 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ah slim, ik heb voor binnen ook een lading bloempotten via marktplaats opgehaald. Maar binnen staat nu wel vol met planten en stekjes, dus tijd om het buiten vol te zetten
Ik ben een beetje bang dat ik allemaal insecten mee naar binnen neem als ik planten binnen zet om te overwinterenquote:Op maandag 5 september 2022 17:47 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik heb een balkon en die staat nu aardig vol ,straks ook een hoop binnen zetten
Ja dat vind ik ook altijd wat lastig, maar sommigen moeten gewoon naar binnen, en de schuur is geen optie want dan vergeet ik zequote:Op maandag 5 september 2022 17:50 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bang dat ik allemaal insecten mee naar binnen neem als ik planten binnen zet om te overwinteren
Ik wil ze wel in de schuur doen, maar daar is het ongeveer net zo koud als buitenquote:Op maandag 5 september 2022 17:51 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook altijd wat lastig, maar sommigen moeten gewoon naar binnen, en de schuur is geen optie want dan vergeet ik ze
Dat kan ook nog jaquote:Op maandag 5 september 2022 17:58 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik wil ze wel in de schuur doen, maar daar is het ongeveer net zo koud als buitenalleen binnen staan ze weer gelijk in de keuken/woonkamer, ik heb geen bijkeuken ofzo. Misschien ze maar warm inpakken
Kasje in de tuin makenquote:Op maandag 5 september 2022 17:58 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik wil ze wel in de schuur doen, maar daar is het ongeveer net zo koud als buitenalleen binnen staan ze weer gelijk in de keuken/woonkamer, ik heb geen bijkeuken ofzo. Misschien ze maar warm inpakken
Wat moet je daar nou mee?quote:
Die lopen vast wel rond in een gaybar.quote:Op maandag 5 september 2022 17:29 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Leuk altijd he?![]()
Mijn potten zijn bijna allemaal in gebruik nu. Volgend op zoek naar extra potten
Dat zijn vast andere vijgen , maar ook primaquote:Op maandag 5 september 2022 18:55 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Die lopen vast wel rond in een gaybar.
Mij te zoet, maar ieder z'n ding eh.quote:Op maandag 5 september 2022 18:54 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Voor de mooi, en vijgen zijn lekker
Die willen vast jouw plantenbakken wel vullen.quote:Op maandag 5 september 2022 18:55 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Dat zijn vast andere vijgen , maar ook prima
Die kans is groot.quote:Op maandag 5 september 2022 17:50 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bang dat ik allemaal insecten mee naar binnen neem als ik planten binnen zet om te overwinteren
Dat zou ik wel leuk vindenquote:Op maandag 5 september 2022 18:57 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Mij te zoet, maar ieder z'n ding eh.
[..]
Die willen vast jouw plantenbakken wel vullen.
Ik wil hier wel helpen maar toch ms beter van nietquote:Op maandag 5 september 2022 16:36 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Had ik nog moeten veranderen maar de Lapo overviel me en ik kwam met niks beters
Een lego bonsai?quote:Op maandag 5 september 2022 18:59 schreef LordofLeaves het volgende:
Ik heb verleden week een Lego bonsai gekocht.
Ik moet er nog ff inkomenquote:Op maandag 5 september 2022 19:25 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik wil hier wel helpen maar toch ms beter van niet
Ai, dat word neuken!quote:
Ja. jij! Ik niet.quote:
Je kan het altijd beter bij jezelf houden is mijn ervaringquote:
Fapperdefap!quote:Op maandag 5 september 2022 19:32 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Je kan het altijd beter bij jezelf houden is mijn ervaring
Welke licht zinnenprikkelende gifjes tevoorschijn gaan komen die de keuring door tante Lenny doorstaan.quote:
Modus wil jou.quote:
Nou dat gaat em al niet worden met al die restrictiesquote:Op maandag 5 september 2022 19:33 schreef Modus het volgende:
[..]
Welke licht zinnenprikkelende gifjes tevoorschijn gaan komen die de keuring door tante Lenny doorstaan.
Ik zit niet zo in elkaar dat ik mensen zo bejegen, dat zit ik ook niet in mijn gedachten.quote:
Echt he!quote:Op maandag 5 september 2022 19:34 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Nou dat gaat em al niet worden met al die restricties
Ach, veranderen kan altijd.quote:Op maandag 5 september 2022 19:35 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik zit niet zo in elkaar dat ik mensen zo bejegen, dat zit ik ook niet in mijn gedachten.
Moet je maar lief tegen haar zijn.quote:
Ik ben al oud, LoL , ik verander niet meerquote:Op maandag 5 september 2022 19:37 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ach, veranderen kan altijd.
[..]
Moet je maar lief tegen haar zijn.
quote:Op maandag 5 september 2022 19:38 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik ben al oud, LoL , ik verander niet meer
Ik wilde de mod niet tegen haar zere teennageltjes schoppen met bleat..quote:Op maandag 5 september 2022 17:30 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik dacht jammer dat de cola light man niet op de foto staat, of naja iets duidelijker dan op deze foto en met minder kleren aan
Cola Zero en Light zijn beide niet te zuipen.quote:Op maandag 5 september 2022 19:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik wilde de mod niet tegen haar zere teennageltjes schoppen met bleat..
Hele forum staat al vol met tieten.quote:Op maandag 5 september 2022 19:37 schreef puzziepie het volgende:
[..]
JA!!
Het mag niet, dat is iig wel duidelijk
Kloptquote:Op maandag 5 september 2022 19:42 schreef Modus het volgende:
[..]
Hele forum staat al vol met tieten.
En die zijn sowieso in het echt veel leuker dan op een schermpjequote:Op maandag 5 september 2022 19:42 schreef Modus het volgende:
[..]
Hele forum staat al vol met tieten.
In 1 topicreeks, verder valt het alleszins mee.quote:
Dat is daarvoor bedoeldquote:, en KPD
Dat ontkent ook niemand denk ik.quote:Op maandag 5 september 2022 19:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
En die zijn sowieso in het echt veel leuker dan op een schermpje
Ik ben het met je eens , maar het is wat het isquote:Op maandag 5 september 2022 19:46 schreef Modus het volgende:
[..]
In 1 topicreeks, verder valt het alleszins mee.
[..]
Dat is daarvoor bedoeld
Dat is nog steeds niet 'het hele forum'.
Vooral drammende...quote:
Graag gedaanquote:Op maandag 5 september 2022 22:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Vooral drammende...
Het is evenzeer een leuke SC![]()
Ben er erg blij mee
Nu alweer?quote:Op maandag 5 september 2022 22:17 schreef Lenny77 het volgende:
Moet al gaan slapen...
Heb geen leven...
[ afbeelding ]
Ja.. heb net een spoed ronde in mijn subfora gedaan (in de namiddag ook wel al eens he) en snel even hier iets zeggen ...quote:
Nou... gezellig danquote:Op maandag 5 september 2022 22:19 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja.. heb net een spoed ronde in mijn subfora gedaan (in de namiddag ook wel al eens he) en snel even hier iets zeggen ...
Ik zei toch: geen leven...
Verbaast me dat 'ie nog bestaat jaquote:Op maandag 5 september 2022 22:30 schreef Modus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Welkom in deze uit de dood opgestane geweldige SC.
Veel wel. Niet alles. Ja tog.quote:Op maandag 5 september 2022 22:33 schreef Dqod het volgende:
[..]
Verbaast me dat 'ie nog bestaat ja
Alles wel, modus?
quote:Op maandag 5 september 2022 23:11 schreef MizzezAmy het volgende:
Zo, 26 appelflapjes in de oven, ruikt al lekker
quote:Op maandag 5 september 2022 23:12 schreef Modus het volgende:
[..]ga je die allemaal nog opsmikkelen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I feel like I wanna sing when you do your thing 🎶
Hmmm flapjesquote:Op maandag 5 september 2022 23:11 schreef MizzezAmy het volgende:
Zo, 26 appelflapjes in de oven, ruikt al lekker
Goeie tactiek.quote:Op maandag 5 september 2022 23:35 schreef MizzezAmy het volgende:
Dat lijkt me wel genoeg, gewoon de lelijksten, zodat niemand ze wil
Soms bekijken ze ook de binnenkant thoughquote:Op maandag 5 september 2022 23:38 schreef MizzezAmy het volgende:
Voordeel van mannelijke collega's, die kijken niet verder dan het uiterlijk
quote:Op maandag 5 september 2022 23:41 schreef Modus het volgende:
[..]
Soms bekijken ze ook de binnenkant though
Ze dienen die dingen toch op met slagroom of poedersuiker?quote:Op dinsdag 6 september 2022 00:14 schreef MizzezAmy het volgende:
Maar ik ga slapen, zie morgen wel of er nog tips zijn![]()
quote:Op maandag 5 september 2022 23:41 schreef Modus het volgende:
[..]
Soms bekijken ze ook de binnenkant though
quote:Op maandag 5 september 2022 23:44 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]![]()
Maar de flapjes smaken goed, nu eens kijken hoe ik ze moet bewaren, zodat ze niet helemaal uitdrogen
Ah ja goede tip, gewoon een laag poeder erover, dan zien ze er altijd appetijtelijk uit. En met slagroom wordt het niet droogquote:Op dinsdag 6 september 2022 09:15 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ze dienen die dingen toch op met slagroom of poedersuiker?
Lekker idd, zonder dat niet wakkerquote:Op dinsdag 6 september 2022 12:42 schreef fietsie het volgende:
Ja nee ik bedoel niet letterlijk. Iets zonder caffeine? Waarom. Want cafeïne
Daarom juist. Lekker toch?!quote:Op dinsdag 6 september 2022 11:31 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ah ja goede tip, gewoon een laag poeder erover, dan zien ze er altijd appetijtelijk uit. En met slagroom wordt het niet droog
Wat moet er anders op dan? Stroop?quote:
Stroop doe ik wel op pannenkoekenquote:Op dinsdag 6 september 2022 13:23 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Wat moet er anders op dan? Stroop?
Of gesmolten chocola.quote:Op dinsdag 6 september 2022 13:23 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Stroop doe ik wel op pannenkoeken
Vandaag meteen proberen! Nutella mag ook.quote:
Dat vind ik viesquote:Op dinsdag 6 september 2022 13:25 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Vandaag meteen proberen! Nutella mag ook.
Je bent hopeloos.quote:
Pannenkoek met kaas en spek en stroopquote:Op dinsdag 6 september 2022 13:46 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik doe vaak stroop en gefrituurde uitjes op de pannenkoek(en kaas en spek
)
Ik bak ze ieder jaar; afgelopen oud&nieuw nam ik tijdens die 6 uur durende baksessie life changing beslissingen en euh, ik weet niet of ik het dus dit jaar (of ooit) weer wil doen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 13:15 schreef puzziepie het volgende:
Over een paar maanden is het weer oliebollen tijd, eigenlijk eet ik ze nooit.
Ook geen flapjes
Respect!!!quote:Op dinsdag 6 september 2022 14:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik bak ze ieder jaar; afgelopen oud&nieuw nam ik tijdens die 6 uur durende baksessie life changing beslissingen en euh, ik weet niet of ik het dus dit jaar (of ooit) weer wil doen.
Ik deed ook nog een rondje bezorgen er achter aan Joure - Zwolle - Almelo - Enschede - Nijmegen - Rotterdam - Almere - Jourequote:Op dinsdag 6 september 2022 14:14 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Respect!!!![]()
![]()
Wat een werk, en groot gelijk als je er geen zin meer in hebt
Wow wow wow fiets!!quote:Op dinsdag 6 september 2022 14:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik deed ook nog een rondje bezorgen er achter aan Joure - Zwolle - Almelo - Enschede - Nijmegen - Rotterdam - Almere - Joure
Dat ik je oversloeg?quote:
quote:Op dinsdag 6 september 2022 14:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik deed ook nog een rondje bezorgen er achter aan Joure - Zwolle - Almelo - Enschede - Nijmegen - Rotterdam - Almere - Joure
Naja misschien als het weer tijd wordt voor life changing decisions? En als je dan weer Enschede aandoet hou ik me aanbevolenquote:Op dinsdag 6 september 2022 14:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik bak ze ieder jaar; afgelopen oud&nieuw nam ik tijdens die 6 uur durende baksessie life changing beslissingen en euh, ik weet niet of ik het dus dit jaar (of ooit) weer wil doen.
Op de fiets wel.quote:
Knieperties.quote:
Nou sowieso een hele dag in de keuken staan voor anderen. Hele dag in die vette lucht zitten . Bah.quote:
Nee, daar begin ik ook niet aan.quote:Op dinsdag 6 september 2022 15:40 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Nou sowieso een hele dag in de keuken staan voor anderen. Hele dag in die vette lucht zitten . Bah.
Heel verstandig .quote:Op dinsdag 6 september 2022 15:41 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Nee, daar begin ik ook niet aan.
Ja, maar niet met oliebollen bakken.quote:
Nee joh!! Nooit aan beginnen als ik jou was, gedoequote:Op dinsdag 6 september 2022 15:44 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ja, maar niet met oliebollen bakken.
Mag ook niet van het geloof.quote:Op dinsdag 6 september 2022 15:45 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Nee joh!! Nooit aan beginnen als ik jou was, gedoe
Geloofquote:Op dinsdag 6 september 2022 15:45 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Mag ook niet van het geloof.
Ja sorry man , van 'geloof' moet ik altijd kotsenquote:
Ja, dat komt door de zenuwen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 15:48 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ja sorry man , van 'geloof' moet ik altijd kotsen
Nou nee , niet echt.quote:Op dinsdag 6 september 2022 15:48 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ja, dat komt door de zenuwen.
Dat doe deed ik dus ook, met onder meer zoete witte rozijnen geweld in rum, stukjes abrikoos, twee soorten appel en meer van die lekkere dingen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 15:20 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Naja misschien als het weer tijd wordt voor life changing decisions? En als je dan weer Enschede aandoet hou ik me aanbevolen(maar niet echt hoor, mijn zus bakt dan altijd al 4 à 5 soorten oliebollen: naturel, bigarreaux e/o succade, rozijnen/krenten, appel en nog appel- en ananas beignets, dus heb dan wel voldoende
en natuurlijk kniepekes
)
Misschien ken jij ze als Vegter's rolletjes? Of nieuwjaarsrolletjes. Al smaken ze plat ook prima!quote:
Goudreinet is de appel!quote:Op dinsdag 6 september 2022 15:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat doe deed ik dus ook, met onder meer zoete witte rozijnen geweld in rum, stukjes abrikoos, twee soorten appel en meer van die lekkere dingen.
quote:Op dinsdag 6 september 2022 15:20 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Naja misschien als het weer tijd wordt voor life changing decisions? En als je dan weer Enschede aandoet hou ik me aanbevolen(maar niet echt hoor, mijn zus bakt dan altijd al 4 à 5 soorten oliebollen: naturel, bigarreaux e/o succade, rozijnen/krenten, appel en nog appel- en ananas beignets, dus heb dan wel voldoende
en natuurlijk kniepekes
)
Nou nou, lekker oordelenquote:Op dinsdag 6 september 2022 17:19 schreef Lenny77 het volgende:
[..]![]()
Dan heb je veel te veel tijd..
Ik geraak niet eens in de winkel voor oliebollen (sowieso niet want)
Waarom ?quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Was eerder uit jaloezie dan negativiteit![]()
Ja maar je was wel voor een ander aan het invullenquote:
Het was echt niet eens slecht bedoeldquote:Op dinsdag 6 september 2022 17:33 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ja maar je was wel voor een ander aan het invullen![]()
Werken zo veel meer in België dan?
Nee joh dat weet ik toch?quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het was echt niet eens slecht bedoeld![]()
Mja of we hier meer werken, dat weet ik niet. Maar ik denk van wel als ik het zo vergelijk.
Ik hou niet van platquote:Op dinsdag 6 september 2022 16:44 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Misschien ken jij ze als Vegter's rolletjes? Of nieuwjaarsrolletjes. Al smaken ze plat ook prima!
Naja dat doet ze wel allemaal op oudjaarsdag hoor, normaal werkt ze gewoon, maar oudjaarsdag nemen we een vrije dag. Vroeger werkten we allemaal in de familiezaak en vielen we rond 22 uur in slaap, maar familiezaak is aantal jaar geleden verkocht, dus nu lekker vrijquote:Op dinsdag 6 september 2022 17:19 schreef Lenny77 het volgende:
[..]![]()
Dan heb je veel te veel tijd..
Ik geraak niet eens in de winkel voor oliebollen (sowieso niet want)
quote:
Werkte zij maar 40 uur, dan werd het een stuk makkelijker.quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:38 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Nee joh dat weet ik toch?![]()
werkweek is toch 40 uur iig in Europa?
Hoeveel werkt ze dan?quote:Op dinsdag 6 september 2022 18:56 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Werkte zij maar 40 uur, dan werd het een stuk makkelijker.
Sowieso meer dan 60.quote:Op dinsdag 6 september 2022 18:58 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Hoeveel werkt ze dan?
Is dat niet wettelijk vastgelegd of zo?
Nou nee, er zit veel tijd in het verzorgen van mensen. Daar kan zij ook niks aan doen.quote:
Wat ik bedoel is dat je zou verwachten dat je een per week bijv 40 uur werkt . en dat wettelijk is vastgelegdquote:Op dinsdag 6 september 2022 19:00 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Nou nee, er zit veel tijd in het verzorgen van mensen. Daar kan zij ook niks aan doen.
Leuk idee, maar onmogelijk.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:02 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat je zou verwachten dat je een per week bijv 40 uur werkt . en dat wettelijk is vastgelegd
Volgens mij werkt ze in een vrij klein team. En ze moeten die planning toch rond krijgen, dus dan moet je wel meer dan 40 uur draaien.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:06 schreef puzziepie het volgende:
Ik lees dat volgens de Belgische wet er ook een 38-urige werkweek telt
Heel apart dus
Dat moet helemaal niet.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:20 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Volgens mij werkt ze in een vrij klein team. En ze moeten die planning toch rond krijgen, dus dan moet je wel weer dan 40 uur draaien.
Dat snap ik ,maar dan krijg je op andere dagen/momenten een vorm van compensatie in de vorm van vrije dagen krijgen lijkt mij?quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:20 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Volgens mij werkt ze in een vrij klein team. En ze moeten die planning toch rond krijgen, dus dan moet je wel weer dan 40 uur draaien.
Volgens mij wel ja.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:21 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Dat snap ik ,maar dan krijg je op andere dagen/momenten een vorm van compensatie in de vorm van vrije dagen krijgen lijkt mij?
Jawel, je kunt die mensen niet aan hun lot overlaten.quote:
Geen idee, ben niet bekend met de zorg hier.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:25 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ja precies dus dan is het hetzelfde als in NL
Ik snap je punt ergens maar dat is niet het probleem van de werknemer.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:25 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Jawel, je kunt die mensen niet aan hun lot overlaten.
Net was je er nogal stellig in , vandaarquote:Op dinsdag 6 september 2022 19:25 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Geen idee, ben niet bekend met de zorg hier.
Klopt, maar in die situatie is werk weigeren niet bepaald sjiek.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:27 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik snap je punt ergens maar dat is niet het probleem van de werknemer.
Ben er in redelijke grote lijnen nu bekend mee hoe het er in Vlaanderen aan toe gaat, dankzij Lenny77.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:27 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Net was je er nogal stellig in , vandaar![]()
Maar ik hou er over op.
Dat begrijp ik , maar wat ik bedoel is dat bepaalde zaken wettelijk gewoon vast zijn gelegd, net als de werkuren.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:29 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ben er in redelijke grote lijnen nu bekend mee hoe het er in Vlaanderen aan toe gaat, dankzij Lenny77.
Ja in 2023 ofzo weer meen ikquote:Op dinsdag 6 september 2022 19:36 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Dat begrijp ik , maar wat ik bedoel is dat bepaalde zaken wettelijk gewoon vast zijn gelegd, net als de werkuren.
Hoewel dat in de zorg altijd meer tijd is dan de daadwerkelijke uren. Maar ze heeft gelukkig ook wel vrije tijd
Mwoah.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:36 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Maar ze heeft gelukkig ook wel vrije tijd
Nou, veel vrije tijd heeft ze niet nee.quote:
In de zorg is dat nog wel eens een ding idd, maar mensen zouden er aan onder doorgaan als ze nooit vrije tijd zouden hebben , dat lijkt mij niet de bedoeling . Maar goedquote:Op dinsdag 6 september 2022 19:40 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Nou, veel vrije tijd heeft ze niet nee.
Ze zal hier zelf wel op terugkomen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:42 schreef puzziepie het volgende:
[..]
In de zorg is dat nog wel eens een ding idd, maar mensen zouden er aan onder doorgaan als ze nooit vrije tijd zouden hebben , dat lijkt mij niet de bedoeling . Maar goed
Hier tot een jaar voor corona altijd O&N met de hle familie aan mijn moeders kant (+- 40 man). Dat jaar besloot voor t eerst een grote groep niet te komen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 18:16 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Naja dat doet ze wel allemaal op oudjaarsdag hoor, normaal werkt ze gewoon, maar oudjaarsdag nemen we een vrije dag. Vroeger werkten we allemaal in de familiezaak en vielen we rond 22 uur in slaap, maar familiezaak is aantal jaar geleden verkocht, dus nu lekker vrij
Dit lijkt mij ook, overspannen zorgmedewerkers wil je ook niet hebben. Bij mij in het ziekenhuis word je ook niet verplicht om zo veel te werken, maar velen doen het wel uit liefde voor het vak en de mensen die ze helpen, want ja, die kun je niet laten zitten.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:42 schreef puzziepie het volgende:
[..]
In de zorg is dat nog wel eens een ding idd, maar mensen zouden er aan onder doorgaan als ze nooit vrije tijd zouden hebben , dat lijkt mij niet de bedoeling . Maar goed
Ah en jouw tocht was langs al die mensen om toch de bollen langs te brengen en iedereen weer even te zien? Pff ik was alweer vergeten dat afgelopen oud en nieuw lockdown was. Benieuwd hoe het dit najaar gaat zijn, denk dat oliebollen bakken te duur gaat zijn, al hebben we al zonnebloemolie ingeslagenquote:Op dinsdag 6 september 2022 19:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier tot een jaar voor corona altijd O&N met de hle familie aan mijn moeders kant (+- 40 man). Dat jaar besloot voor t eerst een grote groep niet te komen.
Jezelf over de kop werken is nooit goed en dat keert zich alleen maar tegen je.quote:Op dinsdag 6 september 2022 21:25 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Dit lijkt mij ook, overspannen zorgmedewerkers wil je ook niet hebben. Bij mij in het ziekenhuis word je ook niet verplicht om zo veel te werken, maar velen doen het wel uit liefde voor het vak en de mensen die ze helpen, want ja, die kun je niet laten zitten.
Ik neem tenminste aan dat er een tijdelijk tekort aan medewerkers is, door vakantie, ziekte en openstaande vacatures. Maar uiteindelijk als je een blijvend tekort aan medewerkers hebt zul je keuzes moeten gaan maken welke zorg je wel en welke niet meer wil verlenen. (als je processen al geoptimaliseerd zijn, wij kijken ook wel welke taken we bij verpleegkundigen weg kunnen halen enzo, maar op een gegeven moment houdt het wel op als je gewoon geen personeel meer krijgt)
Nee dat waren allemaal vrienden en mensen die me na staan, anders dan familie. En mn broer.quote:Op dinsdag 6 september 2022 21:28 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ah en jouw tocht was langs al die mensen om toch de bollen langs te brengen en iedereen weer even te zien? Pff ik was alweer vergeten dat afgelopen oud en nieuw lockdown was. Benieuwd hoe het dit najaar gaat zijn, denk dat oliebollen bakken te duur gaat zijn, al hebben we al zonnebloemolie ingeslagen
Ja daar is bij ons ook wel echt aandacht voor. Signalen van overwerken bij jezelf herkennen, maar ook om die bij je collega's te herkennen. Haha tegenwoordig is er ook een masseur waar we stoelmassages kunnen boekenquote:Op dinsdag 6 september 2022 21:28 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Jezelf over de kop werken is nooit goed en dat keert zich alleen maar tegen je.
Je moet goed op jezelf letten en voor jezelf zorgen , je vrije tijd pakken en genieten.
Het is een mooie gedachte om voor mensen te zorgen maar je vooral goed voor jezelf zorgen
Wauwquote:Op dinsdag 6 september 2022 21:43 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ja daar is bij ons ook wel echt aandacht voor. Signalen van overwerken bij jezelf herkennen, maar ook om die bij je collega's te herkennen. Haha tegenwoordig is er ook een masseur waar we stoelmassages kunnen boeken
De meeste dakkapellen hebben zo'n raam toch? En veel zolders hebben wel een dakkapel!quote:
quote:Op dinsdag 6 september 2022 21:46 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Is dat hoe jij oud en nieuw viert?
Een paar meestal maar echt lekker zijn ze niet vaak.quote:Op dinsdag 6 september 2022 21:59 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Maar wel met oliebollen hoop ik!
Bak je ze niet zelf?quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:02 schreef Modus het volgende:
[..]
Een paar meestal maar echt lekker zijn ze niet vaak.
Dan doe je het jezelf aan, zelfgebakken bollen zijn toch het lekkerst! (Ok, ik bak ook niet zelf, maar als mijn zus het niet deed zou ik misschien wel een paar simpele bakken)quote:
Ik haak hier even op in en geef ook meteen uitleg.quote:Op dinsdag 6 september 2022 21:43 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ja daar is bij ons ook wel echt aandacht voor. Signalen van overwerken bij jezelf herkennen, maar ook om die bij je collega's te herkennen. Haha tegenwoordig is er ook een masseur waar we stoelmassages kunnen boeken
quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:08 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Dan doe je het jezelf aan, zelfgebakken bollen zijn toch het lekkerst! (Ok, ik bak ook niet zelf, maar als mijn zus het niet deed zou ik misschien wel een paar simpele bakken)
Ah duidelijk, ik moet zeggen dat ik ook niet precies weet hoe het hier met de zzp-ers zit. Maar let goed op jezelf dan!quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik haak hier even op in en geef ook meteen uitleg.
Ik werk als zelfstandige, dus zzp in de zorg. Dat is dus anders als in de ziekenhuizen maar ook daar moeten mensen veel overuren maken. In theorie krijg je die in het ziekenhuis terug maar door de tekorten kan je ze niet opnemen en worden ze op het einde van het jaar uitbetaald. Veel mensen over de kop dus idd door de hoge werkdruk en hier is de arbo niet zo sterk en zijn er al helemaal geen massage stoelen. België is op dat gebied niet zo een 'luxe' land (begrijp me niet verkeerd): werken en zwijgen is hier nog meer de gang van zaken.
Bij ons ( dus de ZZP) krijg je niets terug, geen inhaal, niets uitbetaald, we zijn tenslotte zelfstandig. Daar zitten geen wettelijke regelingen/ beschermingen bij. Het voordeel is dat we meer betaald krijgen vanuit de fondsen dan de werknemers. Maar daar hangt dus die schaduwkant aan van nog meer uren.
6:00 uur is veel te vroeg om op te staan! Maar slaap lekker dan!quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:14 schreef fietsie het volgende:
Mooi, het is zo weer 6;00, en dan mag ik er weer uit om richting de zorg te gaan
Ja, je moet gewoon iemand regelen die voor je baktquote:
Ik bestel wel bij jouquote:Op dinsdag 6 september 2022 22:16 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ja, je moet gewoon iemand regelen die voor je bakt
Ik bezorg nietquote:
quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:23 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik bezorg nietdus dan zal je je zolderkamer moeten verlaten, dat lijkt me geen optie
Haha ik zit juist vaak op zolder met oud en nieuw, lekker uit het raam kijken naar vuurwerk en genieten van de rust
Nu wel iigquote:
Hier ook nietquote:Op dinsdag 6 september 2022 22:44 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Nu wel iighet wil hier maar niet afkoelen, ook nog geen regen gezien.
Hier heeft het helemaal niet geregendquote:Op woensdag 7 september 2022 00:16 schreef MizzezAmy het volgende:
Valt wel tegen, alweer gestopt en echt afgekoeld is het nog niet![]()
Hopelijk hier straks ook nog wat klappen, buienradar voorspelt nog wel iets.
quote:
Vooral dat laatste vrees ikquote:Op woensdag 7 september 2022 00:38 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]![]()
December is wel een beetje mijn lievelingsmaand, met de kerstsfeer enzo. Met warme chocomel en een dekentje en boek op de bank(al is dat dit jaar omdat we de verwarming niet meer kunnen betalen
)
Ik wil ook regenquote:Op woensdag 7 september 2022 00:42 schreef MizzezAmy het volgende:
Jeej, het begint hier nu ook goed te flitsen, hopelijk komt de regen er ook aan! Twijfel of ik ramen dicht moet doen, maar toch nog maar even niet.
quote:Op woensdag 7 september 2022 00:40 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Vooral dat laatste vrees ik![]()
Afgelopen jaar ook al zonder verwarming in huis doorgebracht. Op de bank met dekbed tv kijken
Vanwege de kostenquote:Op woensdag 7 september 2022 00:48 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]vanwege de kosten, of verwarming defect? Ik vrees dat het voor best veel mensen wel gaat gebeuren dat de verwarming uit moet. Hoop dat ze er dan toch nog een beetje een gezellige draai aan kunnen geven, maar lijkt me heel moeilijk. Dan is de decembermaand niet leuk
Knikkergeit houdt wijselijk zijn mekkermekquote:Op woensdag 7 september 2022 00:49 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ben jij Fylax? (geen idee wie het is)
Nee / irritante snotaapquote:Op woensdag 7 september 2022 00:49 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Zwolle?quote:Op woensdag 7 september 2022 00:45 schreef puzziepie het volgende:
Over een uur gaat het hier regenen , Yihaaa
quote:Op woensdag 7 september 2022 00:49 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
De zoveelste kutkloon.quote:Op woensdag 7 september 2022 00:50 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Knikkergeit houdt wijselijk zijn mekkermek![]()
Heel apart
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |