Hoe werkt dat dan? Je zet ‘m voor de kwalificatie vol open (“party mode”), vervolgens ga je ook met die stand racen, maar direct na de start zet je ‘m terug en rijd je daarmee de wedstrijd uit?quote:Op dinsdag 6 september 2022 13:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, je moet de race rijden met dezelfde motorstand waarmee je hebt gekwalificeerd, omlaag zetten mag wel.
Maar dan moet je echt aantonen waarom die lagere racestand nodig is, dus technische mankement of whatever. Als die niet kan aantonen, dan volgt er een straf.quote:Op dinsdag 6 september 2022 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? Je zet ‘m voor de kwalificatie vol open (“party mode”), vervolgens ga je ook met die stand racen, maar direct na de start zet je ‘m terug en rijd je daarmee de wedstrijd uit?
Goede vraag, dus Hamilton (en wellicht een hoop andere coureurs) rijden achter de safetycar met een andere motorsetting…quote:Op dinsdag 6 september 2022 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? Je zet ‘m voor de kwalificatie vol open (“party mode”), vervolgens ga je ook met die stand racen, maar direct na de start zet je ‘m terug en rijd je daarmee de wedstrijd uit?
Mode charge, mode race.quote:Op dinsdag 6 september 2022 14:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Goede vraag, dus Hamilton (en wellicht een hoop andere coureurs) rijden achter de safetycar met een andere motorsetting…
Misschien dat er de mogelijkheid is om het KERS tijdelijk uit te schakelen, zodat er geen opgeslagen energie gebruikt wordt maar wel wordt opgeslagen?
Twee vergelijkbare blunders (Baku 2021) in twee seizoenen tijd.quote:Op dinsdag 6 september 2022 12:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ twitter ]
Nee hè jammer dit. Anders had Lewis een betere restart gehad.
Seniel worden is een bitch…quote:Op dinsdag 6 september 2022 15:25 schreef Wertha het volgende:
[..]
Twee vergelijkbare blunders (Baku 2021) in twee seizoenen tijd.
Het internet heeft zijn oordeel echter al klaar. En het enige wat ik predik is voorzichtigheid te betrachten bij het klakkeloos aannemen van ongestaafde verhalen. Nergens noem ik iemand een smerige leugenaar, dat ben jij.quote:Op dinsdag 6 september 2022 14:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je gaf als reactie op mij: "IJdele hoop, blijkbaar. Het hebben van sverontwaardiging is blijkbaar belangrijker dan het kennen van de waarheid." Probeer je hiermee een sterkte discussie mogelijk te maken? Zo ervaar ik het niet
Volgens mij hebben 20 bezoekers een melding bij die organisatie gemaakt, dus dat heeft niet zoveel met internet te maken toch?
Bij de politie worden ook regelmatig valse aangiftes van aanranding gedaan. Als een vriendin bij jou aankomt dat ze aangerand is, kom je dan (na verloop van tijd) met die statistiek aanzetten?
Had ik dat geweten dan wel ;-)quote:
Hij heeft zowel in Hongarije als in België een volledig nieuwe PU in de auto gekregen dus met twee relatieve nieuwe motoren lijkt me dat niet echt nodig.quote:Op maandag 5 september 2022 21:21 schreef Predator40 het volgende:
er gaan geruchten dat ze de motor van max gewoon een paar standjes lager hadden staan tijdens de race.......
iemand ook iets over gehoord/gelezen ?
maar het kan door de aard van het circuit niet nodig zijn om vol motorvermogen te gebruiken, lijkt me niet dat het met sparen te maken had maar gewoon met efficiëntiequote:Op dinsdag 6 september 2022 16:55 schreef franske19 het volgende:
[..]
Hij heeft zowel in Hongarije als in België een volledig nieuwe PU in de auto gekregen dus met twee relatieve nieuwe motoren lijkt me dat niet echt nodig.
Alleen de echte grote kunnen dat.quote:Op dinsdag 6 september 2022 16:53 schreef opgebaarde het volgende:
[ link | afbeelding ]
.
[ link | afbeelding ]
Dit. Gewoon een slap excuusquote:Op dinsdag 6 september 2022 12:38 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja en verklaart ook niet waarom hij dan niet 2de is gebleven
Dat switchen duurt geen 10 meter voor het actief is
Ik hoorde ook nog suggereren dat Hamilton Verstappen hier expres probeerde te flessen door zo langzaam te gaan, maar dat lijkt me op niets gebaseerd toch?quote:Op dinsdag 6 september 2022 18:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Alleen de echte grote kunnen dat.
Nee, dat is normaal.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:00 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik hoorde ook nog suggereren dat Hamilton Verstappen hier expres probeerde te flessen door zo langzaam te gaan, maar dat lijkt me op niets gebaseerd toch?
Ik herhaal wat ik zei toen ik dit op snelheid zag: oh fuck.quote:Op dinsdag 6 september 2022 16:53 schreef opgebaarde het volgende:
[ link | afbeelding ]
.
[ link | afbeelding ]
Hmm, dacht ik eerst wel, maar dat waren dus die dikke vingers van Lewis die hem in de verkeerde mode had gezet.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:00 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik hoorde ook nog suggereren dat Hamilton Verstappen hier expres probeerde te flessen door zo langzaam te gaan, maar dat lijkt me op niets gebaseerd toch?
What else is newquote:Op dinsdag 6 september 2022 23:04 schreef Nattekat het volgende:
Hamilton had dus bijna weer een nieuwe oops I did it again
die compilatie is best heel tekenend voor SIR lewis........quote:Op dinsdag 6 september 2022 23:04 schreef Nattekat het volgende:
Hamilton had dus bijna weer een nieuwe oops I did it again
Niet volgens dit:quote:Op dinsdag 6 september 2022 13:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
[..]
de motor een standje lager zetten dan in de kwali mag zeker wel.....het komt van bepaalde analisten af
https://www.fia.com/sites(...)s_5_-_2022-03-15.pdfquote:40.2 Each car will be deemed to be in parc fermé from the time at which it leaves the pit lane
for the first time during the qualifying practice session until the start of the race. Any car
which fails to leave the pit lane during the qualifying practice session will be deemed to
be in parc fermé at the end of Q1.
Between these times, other than when cars are sealed overnight in accordance with
Article 40.634.5, the following work may be carried out:
a) Engines may be started.
b) Fuel may be added or removed and a fuel breather fitted.
c) Wheels, wheel fasteners and tyres may be removed, changed or rebalanced and
tyre pressures adjusted.
d) Spark plugs may be removed in order to carry out an internal engine inspection
and cylinder compression checks.
e) Permitted breather, heating or cooling devices may be fitted.
f) A jump battery may be connected and on-board electrical units may be freely
accessed via a physical connection to the car.
g) Charging and / or discharging of the ERS energy storage devices.
h) The brake system may be bled.
i) Engine oil may be drained.
j) Compressed gases may be drained or added.
k) Fluids may be drained and/or replenished, however, fluids used for replenishment
must conform to the same specification as the original fluid.
l) The aerodynamic set up of the front wing may be adjusted using the existing parts.
No parts may be added, removed or replaced.
m) If the FIA Technical Delegate is satisfied that changes in climatic conditions
necessitate alterations to the specification of a car, changes may be made to the
brake ducts, as described in Article 3.13 of the Technical Regulations, and to the
engine and/or gearbox cooling bodywork that lies within the RV-BODY-REAR
and/or RV-RBW-EC reference volumes, as defined in Appendix 1 of the Technical
Regulations. These changes may be made at any time after all Competitors have
been sent the message “CHANGE IN CLIMATIC CONDITIONS” using the official
messaging system. From this point onwards the choice of brake ducts and engine
and/or gearbox cooling bodywork is free and pitot tubes may be covered or
uncovered, subject always to compliance with the relevant Technical Regulations.
n) Bodywork (excluding radiators) may be removed and/or cleaned.
o) Cosmetic changes may be made to the bodywork and tape may be added.
p) Any part of the car may be cleaned.
2022 Formula 1 Sporting Regulations 39/101 15 MARCH 2022
©2022 Fédération Internationale de l’Automobile Issue 5
q) On board cameras, marshalling system components, timing transponders and any
associated equipment may be removed, refitted or checked.
r) Any work required by the Technical Delegate.
s) Changes to improve the driver’s comfort. In this context anything other than the
adjustment of mirrors, seat belts and pedals may only be carried out with the
specific permission of the Technical Delegate.
i) Should ambient temperature change significantly, Competitors will be
requested to change the head padding required by Article 12.6.1-6 of the
Technical Regulations using the official messaging system.
ii) The addition or removal of padding (or similar material) is also permitted but
may only be carried out under supervision and, if required by the Technical
Delegate, must be removed before the post-race weighing procedure.
t) Drinking fluid for the driver may be added at any time, however, the capacity of the
container for any such fluid must not exceed 1.5 litres.
u) Repair of genuine accident damage.
v) Any parts which are removed from the car in order to carry out any work specifically
permitted above, or any parts removed to carry out essential safety checks, must
remain close to it and, at all times, be visible to the scrutineer assigned to the
relevant car.
i) Furthermore, any parts removed from the car in order to carry out any such
work must be refitted before the car leaves the pit lane.
Ik lees in je quote niet iets wat het zou verbieden. Het klopt trouwens wel dat het hanteren van een "party mode" is verboden, maar dat hangt samen met het gebruiken en vervangen van specifieke op de kwalificatie gerichte onderdelen.quote:Op woensdag 7 september 2022 16:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet volgens dit:
[..]
https://www.fia.com/sites(...)s_5_-_2022-03-15.pdf
waar was dat dan geweest?quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:00 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik hoorde ook nog suggereren dat Hamilton Verstappen hier expres probeerde te flessen door zo langzaam te gaan, maar dat lijkt me op niets gebaseerd toch?
Alleen de redenatie:quote:Op woensdag 7 september 2022 16:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet volgens dit:
[..]
https://www.fia.com/sites(...)s_5_-_2022-03-15.pdf
Parc Ferme regels werken als volgt: als iets niet specifiek is toegestaan, mag het niet.quote:Op woensdag 7 september 2022 17:21 schreef beantherio het volgende:
Ik lees in je quote niet iets wat het zou verbieden.
Klopt. Wat je niet meer mag aanpassen na de kwalificatie (Alleen lager in het geval van problemen.) is de stand van de motor mapping (De ICU dus.). De settings van de MGU-H en MGU-K mag je wel aanpassen. Tijdens een safety car fase bijvoorbeeld kan je dus bijvoorbeeld de accu extra opladen omdat je dan toch geen deployment nodig hebt. Zodra de safety car bijna over is, zet je de deployment weer aan en heb je extra vermogen via de MGU's.quote:Op dinsdag 6 september 2022 14:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Goede vraag, dus Hamilton (en wellicht een hoop andere coureurs) rijden achter de safetycar met een andere motorsetting…
Misschien dat er de mogelijkheid is om het KERS tijdelijk uit te schakelen, zodat er geen opgeslagen energie gebruikt wordt maar wel wordt opgeslagen?
Ik luister continu naar Max' boordradio en hij krijgt in dat soort omstandigheden altijd 'recharge on' van zijn engineer.quote:Op woensdag 7 september 2022 18:06 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Klopt. Wat je niet meer mag aanpassen na de kwalificatie (Alleen lager in het geval van problemen.) is de stand van de motor mapping (De ICU dus.). De settings van de MGU-H en MGU-K mag je wel aanpassen. Tijdens een safety car fase bijvoorbeeld kan je dus bijvoorbeeld de accu extra opladen omdat je dan toch geen deployment nodig hebt. Zodra de safety car bijna over is, zet je de deployment weer aan en heb je extra vermogen via de MGU's.
Tijdens de safetycar mag de motor in een spaarstand zodat er minder benzine wordt verbruikt.quote:Op dinsdag 6 september 2022 14:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Goede vraag, dus Hamilton (en wellicht een hoop andere coureurs) rijden achter de safetycar met een andere motorsetting…
Het zou er op neer komen dat Hamilton expres zo langzaam reed om Max hem ongewild vóór de streep al te laten inhalen. Wat de oorzaak ook was, Max had het prima in de smiezen en heeft perfect gelift.quote:Op woensdag 7 september 2022 17:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
waar was dat dan geweest?
de pitsstraat was 60 km/uur en veel te krap, dat was iig een bron van ellende.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |