Oh ik wist niet dat het zo kon verschillen. Soms doe ik boodschappen bij plus, die bezorgen al vanaf 25 euro, voor als ik niet kan fietsen. Verder meestal de aldi of deka, die heeft vaak goede aanbiedingen vind ik.quote:Op zondag 18 september 2022 11:44 schreef Hupje het volgende:
Het wisselt ook per winkel. Jumbo heeft bijv een prijsbeleid wat afhangt van concurrentie in de nabije omgeving. Je hebt dus goedkope-gemiddelde-dure Jumbo's. Ga ik naar de Jumbo in dorp x (met concurrentie AH) dan is het daar veel duurder dan in dorp y met concurrent Lidl.
Ik ga in principe naar Lidl en Jumbo, voor bepaalde aanbiedingen naar AH en Aldi (is meer moeite om te komen). Ik koop het meeste bij Lidl, wat daar niet verkrijgbaar is of duurder haal ik bij Jumbo.
Niet op mijn mark.quote:Op zondag 18 september 2022 17:38 schreef Seven. het volgende:
M'n man gaat sinds kort naar de markt voor alle vlees, groente en fruit. Het scheelt de helft t.o.v. Picnic.
Ja, klopt. https://www.jumbo.com/service/7-zekerheden/euros-goedkoperquote:Op zondag 18 september 2022 22:16 schreef MaJo het volgende:
Ik snap niet hoe Jumbo adverteert met dat ze zo goedkoop zijn, mijn ervaring is ook helemaal niet dat dat kloptMaar hebben zij niet de deal dat als je het ergens anders goedkoper kan vinden dat je dan het aankoopbedrag terugkrijgt, of ben ik in de war met een andere winkel?
Hier alleen een Jumbo en AH in het dorp dus het is AH. Wat dat betreft mis ik Picnic wel, die had prima prijzen. En Gorillaz voor het gemak
Maar als dat zo is, hoe kunnen de prijzen dan hoger liggen bij de Jumbo's, zoals bijvoorbeeld @Donna heeft gemerkt door het 1 op 1 te vergelijken? Of gaat het dan alleen om A-producten en zijn hun eigen huismerk producten duurder?quote:Op zondag 18 september 2022 22:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, klopt. https://www.jumbo.com/service/7-zekerheden/euros-goedkoper
De lage prijzen van de Jumbo gelden lang niet in alle Jumbo’s.
Het moet gaan om hetzelfde artikel bij een supermarkt in de buurt. In bepaalde delen van Nederland ben je dus duurder uit bij de Jumbo omdat de plaatselijke concurrenten ook duurder zijn.quote:Op zondag 18 september 2022 22:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar als dat zo is, hoe kunnen de prijzen dan hoger liggen bij de Jumbo's, zoals bijvoorbeeld @:Donna heeft gemerkt door het 1 op 1 te vergelijken? Of gaat het dan alleen om A-producten en zijn hun eigen huismerk producten duurder?
Het valt me altijd wel op dat Jumbo maar weinig goede aanbiedingen heeft zoals 1+1 gratis.
Wat bizar, nooit geweten. Check dit dan:quote:Op zondag 18 september 2022 22:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het moet gaan om hetzelfde artikel bij een supermarkt in de buurt. In bepaalde delen van Nederland ben je dus duurder uit bij de Jumbo omdat de plaatselijke concurrenten ook duurder zijn.
https://www.consumentenbo(...)-overal-lage-prijzen
Je zal maar in Groningen wonenquote:De dure Jumbo-filialen liggen met name in Noord-Nederland, waar minder concurrentie is. Zo kost een doos Dreft wasmiddel (1050 g) in Utrecht ¤1,99 en in Groningen ¤5,53. Dash 3in1 pods kleur (12 stuks) kosten in Utrecht ¤3,99 en in Groningen ¤6,47. En Nivea verzorgende doucheolie (200 ml) kost in Utrecht ¤3,48 en in Groningen ¤4,94.
Dus gaan we naar de Lidl.quote:Op zondag 18 september 2022 22:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat bizar, nooit geweten. Check dit dan:
[..]
Je zal maar in Groningen wonen
Ja en bij de Jumbo geldt die laagste prijs garantie alleen voor de merkartikelen.quote:Op zondag 18 september 2022 22:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
[..]
Wij gaan nooit naar de jumboquote:Op zondag 18 september 2022 22:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
[..]
Ja is ook zo, het beste is wat jij doet, vergelijken en bijhouden. Ik denk dat ik de AH eens ga bijhouden en vergelijken, thanx!quote:Op zondag 18 september 2022 14:02 schreef Donna het volgende:
En het ligt er ook maar net aan wat je koopt natuurlijk. Als jij precies alle producten koopt die iets duurder zijn bij de AH ten opzichte van de Jumbo, of andersom, dan is die winkel voor jou duurder terwijl die voor een ander weer goedkoper kan zijn.
Ik heb de prijzen 2 maanden lang elke week vergeleken en ik was bij de AH een stuk goedkoper uit dan bij de Jumbo. Dat is excl. bonuskorting. Met bonuskorting gerekend was de AH nog vele malen goedkoper.
Ik ga nu standaard naar de AH en wat dingetjes bij de Jumbo (bij ons zit er een verse bakker in met heerlijk brood) en voor aanbiedingen naar de Plus of Poiesz, soms Lidl.
Bij Lidl zijn de verleidingen voor mij met die themaweken enzo vaak wat te groot dus het is zelfbescherming om die zo veel mogelijk over te slaan.
En vrijwel alle winkels zitten op de route naar school, dus meestal schieten we na schooltijd even aan.
Aldi heeft steeds meer a-merken van de gewone supers en die zijn niet goedkoper nee, die moet je niet hebben.quote:Op zondag 18 september 2022 18:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb de Aldi op loopafstand, dus daar kom ik meestal, en soms pik ik wat dingen bij de Dekamarkt of Vomar mee. En soms gaan we naar de Lidl, dat wordt straks na de verhuizing de huissupermarkt omdat de Aldi daar niet in de buurt zit en ook dan ga ik voor bepaalde dingen naar de Vomar die daar naast de Lidl zit.
Jumbo heb ik hier vlakbij maar ik schrik me altijd rot van de prijzen als ik daar dan toch weer eens ga kijken.
Ik zie trouwens wel dat sommige dingen bij de Aldi inmiddels net zo duur of zelfs duurder zijn dan bij de Vomar/Deka, dus ik ga weer iets beter opletten
Dat heb ik met jumbo ook, maar ook met Plus, best duur onder de streep in onze regio dan. En de Jumbo heeft ook geen aantrekkelijke aanbiedingen.quote:Op zondag 18 september 2022 22:16 schreef MaJo het volgende:
Ik snap niet hoe Jumbo adverteert met dat ze zo goedkoop zijn, mijn ervaring is ook helemaal niet dat dat kloptMaar hebben zij niet de deal dat als je het ergens anders goedkoper kan vinden dat je dan het aankoopbedrag terugkrijgt, of ben ik in de war met een andere winkel?
Hier alleen een Jumbo en AH in het dorp dus het is AH. Wat dat betreft mis ik Picnic wel, die had prima prijzen. En Gorillaz voor het gemak
Ik had pas prijs met 1 van die zekerheden, ik was 4-de wachtende in de rij. 24 euro nog wat. Jammer dat ik niet een hele kar vol had, dat is pas goedkoop shoppen.quote:Op zondag 18 september 2022 22:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, klopt. https://www.jumbo.com/service/7-zekerheden/euros-goedkoper
De lage prijzen van de Jumbo gelden lang niet in alle Jumbo’s.
Da's echt niet normaal die verschillen!quote:Op zondag 18 september 2022 22:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
[..]
Hier doe ik het precies zo, ook geen noodzaak maar leuk om te doen en zo hou ik geld over om te sparen. Ik eet ook weinig vlees 1 of 2 keer in de week, scheelt zeker ja!quote:Op zondag 18 september 2022 23:24 schreef Tommeke het volgende:
Bij ons werken weekboodschappen en een lijstje maken heel goed. We checken altijd wat we nodig hebben en kopen alleen dat, geen impulsaankopen.
Van te voren checken we ook altijd de aanbiedingen en eten dat (of we mikken het in de vriezer). Verder veel groente, geen pakjes en weinig vlees (5,50 voor 400 gram kip tikt wel aan). Het is niet uit noodzaak, maar ik vind ‘t wel een sport om zo bewust mogelijk boodschappen te doen.
Wel bizar, maar als je goedkoop boodschappen wil doen ga je ook niet naar de jumboquote:Op zondag 18 september 2022 22:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
[..]
Dat ligt er dus aan waar je woont!quote:Op maandag 19 september 2022 06:52 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wel bizar, maar als je goedkoop boodschappen wil doen ga je ook niet naar de jumbo
Dat geldt bij mijn Jumbo al sinds corona niet meer. Eerst door het afstand houden enz en nu door personeelstekort...quote:Op maandag 19 september 2022 06:46 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ik had pas prijs met 1 van die zekerheden, ik was 4-de wachtende in de rij. 24 euro nog wat. Jammer dat ik niet een hele kar vol had, dat is pas goedkoop shoppen.(derde keer al)
Oh da's jammer want da's leuk scoren als het lukt. Er is vaak wel iets qua voorwaarden waardoor het toch niet doorgaat nee...quote:Op maandag 19 september 2022 06:59 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat geldt bij mijn Jumbo al sinds corona niet meer. Eerst door het afstand houden enz en nu door personeelstekort...
Voor corona gold het al niet meer. Ik had eens een volle kar en was vierde in de rij. Stuurde de kassiere ook nog een andere kassiere met pauze ipv kassa erbij. Nou mocht mooi betalen.quote:Op maandag 19 september 2022 06:59 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat geldt bij mijn Jumbo al sinds corona niet meer. Eerst door het afstand houden enz en nu door personeelstekort...
En staat dat ook aangegeven in de winkel?quote:Op maandag 19 september 2022 06:59 schreef Hupje het volgende:
[..]
Die van mij staat in die sheet als laag, dus zou een van de goedkopere moeten zijn.quote:Op maandag 19 september 2022 06:56 schreef Sangha het volgende:
[..]
Dat ligt er dus aan waar je woont!
Ja inderdaad! Lol!quote:Op maandag 19 september 2022 08:14 schreef 111210 het volgende:
[..]
Die van mij staat in die sheet als laag, dus zou een van de goedkopere moeten zijn.
Maar vergeleken met de Vomar of Dirk is de Jumbo gewoon over het algemeen vrij duur.
Moet ook wel want ze hebben van alle supermarkten de mooiste winkels en duurste reclames. Moet ook betaald worden
Edit: en Max wil natuurlijk ook een leuke sponsoring hebben.
Hier halen ze bij de jumbo kassa's weg of zetten ze er een bordje neer dat ze buiten gebruik zijn, want dan gelden die 7 zekerheden niet. Het is een rare supermarkt en ik kom er liever niet.quote:Op maandag 19 september 2022 07:44 schreef quirina het volgende:
[..]
Voor corona gold het al niet meer. Ik had eens een volle kar en was vierde in de rij. Stuurde de kassiere ook nog een andere kassiere met pauze ipv kassa erbij. Nou mocht mooi betalen.
Wel een klacht ingediend bij het hoofdkantoor en aan de hand van tijdstip bon en camerabeelden waarop te zien is dat ze collega met pauze stuurt toch het geld gekregen en een bos bloemen maar wel met de opmerking erbij dat dit wel een uitzondering is van de jumbo.want personeel moet wel pauze kunnen hebben.
Ik zei dan moet je niet zo’n bord boven de kassa hangen en pauze kan ook als het minder druk is in de winkel.
Vroeger zelf als student bij een supermarkt gewerkt en dan ging je nooit met pauze als het spitsuur was.
Dat is bij de McDonald's trouwens net zo. In Amsterdam is een McFlurry duurder dan bij mij hier in Friesland.quote:Op maandag 19 september 2022 06:56 schreef Sangha het volgende:
[..]
Dat ligt er dus aan waar je woont!
Bijzonder, ik kende dat fenomeen niet, misschien naïef maar wist het gewoon niet. Wel logisch wellicht dat ze het zo doen.quote:Op maandag 19 september 2022 08:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat is bij de McDonald's trouwens net zo. In Amsterdam is een McFlurry duurder dan bij mij hier in Friesland.
Ik koop nooit A-merken, het zijn juist de eigen merken die duurder zijn geworden bij de Aldi.quote:Op maandag 19 september 2022 06:43 schreef Sangha het volgende:
[..]
Aldi heeft steeds meer a-merken van de gewone supers en die zijn niet goedkoper nee, die moet je niet hebben.
[..]
Dat heb ik met jumbo ook, maar ook met Plus, best duur onder de streep in onze regio dan. En de Jumbo heeft ook geen aantrekkelijke aanbiedingen.
Wel iets duurder inderdaad, maar ik ben nog altijd goedkoper uit, maar ik koop ook geen a-merken, nergens voor nodig.quote:Op maandag 19 september 2022 08:59 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik koop nooit A-merken, het zijn juist de eigen merken die duurder zijn geworden bij de Aldi.
Het moet zelfs exact hetzelfde product zijn. De Aldi heeft ook Knorr wereldgerechten in het assortiment maar net andere verpakking dus dat telt dan niet.quote:Op zondag 18 september 2022 23:24 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja en bij de Jumbo geldt die laagste prijs garantie alleen voor de merkartikelen.
Dus een Knorr wereldgerecht of pak Bolletje schuddebuikjes is 4 cent goedkoper bij de Jumbo, maar een pak huismerk hagelslag is gerust 10 cent duurder dan bij de Appie.
Ja klopt. Ik had daar nog niet eens aan gedacht, maar dat komt er ook nog eens bij idd.quote:Op maandag 19 september 2022 09:19 schreef Elleska het volgende:
[..]
Het moet zelfs exact hetzelfde product zijn. De Aldi heeft ook Knorr wereldgerechten in het assortiment maar net andere verpakking dus dat telt dan niet.
Of net een andere inhoud zoals bijvoorbeeld Coca Cola. Jumbo heeft flessen van 1,5 L en de Aldi en Lidl 1.35 L
Ja die cola. Altijd de literprijs bekijken.quote:Op maandag 19 september 2022 09:19 schreef Elleska het volgende:
[..]
Het moet zelfs exact hetzelfde product zijn. De Aldi heeft ook Knorr wereldgerechten in het assortiment maar net andere verpakking dus dat telt dan niet.
Of net een andere inhoud zoals bijvoorbeeld Coca Cola. Jumbo heeft flessen van 1,5 L en de Aldi en Lidl 1.35 L
Paar dingen die ik regelmatig bij de Aldi koop ga ik nu bij deka halen omdat het daar nu goedkoper is.quote:Op maandag 19 september 2022 09:17 schreef Sangha het volgende:
[..]
Wel iets duurder inderdaad, maar ik ben nog altijd goedkoper uit, maar ik koop ook geen a-merken, nergens voor nodig.
Wat wel meespeelt is dat Aldi vaak als eerste prijsverhogingen doorvoert, de andere supermarkten volgen vaak een paar weken later. Dit zijn typisch producten waarvan de huismerken eigenlijk overal dezelfde prijs hebben, dus een grote kans dat de prijsverschillen zich binnenkort weer rechttrekken.quote:Op maandag 19 september 2022 09:58 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Paar dingen die ik regelmatig bij de Aldi koop ga ik nu bij deka halen omdat het daar nu goedkoper is.
Verschil:
Vanillevla ¤0,16
Volle yoghurt ¤0,16
Pasta (pipe/penne) ¤0,05
Chocoladevla ¤0,20
Vind ik wel de moeite waard en de supermarkten zitten naast elkaar. Ik ga eens kijken of het bij andere producten ook scheelt, uit gewoonte halen we eigenlijk alles bij de Aldi en eerder hoefde ik ook niet na te denken of het elders goedkoper was. Voor een groot deel van het assortiment geldt het gelukkig nog wel dat ik bij de Aldi beter uit ben.
Dit is misschien wel een goeie idd.quote:Op maandag 19 september 2022 10:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ontbijt met ontbijtkoek en had altijd gesneden ontbijtkoek en ben nu overgestapt op ongesneden.
Scheelt samen ¤10 per maand
quote:Op maandag 19 september 2022 09:58 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Paar dingen die ik regelmatig bij de Aldi koop ga ik nu bij deka halen omdat het daar nu goedkoper is.
Verschil:
Vanillevla ¤0,16
Volle yoghurt ¤0,16
Pasta (pipe/penne) ¤0,05
Chocoladevla ¤0,20
Vind ik wel de moeite waard en de supermarkten zitten naast elkaar. Ik ga eens kijken of het bij andere producten ook scheelt, uit gewoonte halen we eigenlijk alles bij de Aldi en eerder hoefde ik ook niet na te denken of het elders goedkoper was. Voor een groot deel van het assortiment geldt het gelukkig nog wel dat ik bij de Aldi beter uit ben.
Scheelt behoorlijk, toch weer de moeite waard!quote:Op maandag 19 september 2022 10:11 schreef Doedezemaar het volgende:
We hebben wat ‘kleine’ besparingen op de boodschappen doorgevoerd. Mijn man eet elke middag kwark en hij kocht altijd (vieze) magere vruchtenkwark die bij de Aldi inmiddels ¤1,59 voor 500 gram kost. Nu heeft hij de gewone magere kwark geprobeerd en die vindt hij ook lekker en die kost ¤1,49 voor een kilobak.
Ik ontbijt met ontbijtkoek en had altijd gesneden ontbijtkoek en ben nu overgestapt op ongesneden.
Scheelt samen ¤10 per maand
Jup, de bordjes hangen duidelijk in het zicht.quote:Op maandag 19 september 2022 08:08 schreef Inbox het volgende:
[..]
En staat dat ook aangegeven in de winkel?
Voor de mensen die op deze manier gratis boodschappen hebben gekregen, sta je dan aan het einde van de rij te schreeuwen dat je de vierde bent?quote:Op maandag 19 september 2022 06:46 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ik had pas prijs met 1 van die zekerheden, ik was 4-de wachtende in de rij. 24 euro nog wat. Jammer dat ik niet een hele kar vol had, dat is pas goedkoop shoppen.(derde keer al)
Nee dat zeg je aan de kassa. En dat valt te controleren aan de hand van camerabeelden.quote:Op maandag 19 september 2022 20:16 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Voor de mensen die op deze manier gratis boodschappen hebben gekregen, sta je dan aan het einde van de rij te schreeuwen dat je de vierde bent?
Moet je niet lui zijnquote:Op maandag 19 september 2022 15:34 schreef quirina het volgende:
En koop gewoon groenten en fruit die ongesneden zijn, je hebt meer spul voor je geld en messen heb je thuis om te snijden. Schil zelf je aardappels, haal zelf je boontjes af, hak zelf je worteltjes en uien voor de hutspot. Scheelt allemaal geld.
Aardappels uien wortels en zo meer rechtstreeks bij de boer kopen scheelt ook geld, of bij de Turk.
En eet volgens de seizoenen,
Schreeuwen niet, maar ik maak het wel gelijk kenbaar op het moment dat het zo is. Even de aandacht van de kassamedewerker zoeken en gelijk zeggen, dan kunnen ze er niet omheen, Ze kunnen het checken met camerabeelden.quote:Op maandag 19 september 2022 20:16 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Voor de mensen die op deze manier gratis boodschappen hebben gekregen, sta je dan aan het einde van de rij te schreeuwen dat je de vierde bent?
Bij ons niet hoor. Gelukkig.quote:Op maandag 19 september 2022 20:49 schreef quirina het volgende:
Ja maar dan hebben ze toch vaak een smoes. Kassa in storing, pauzes die gehouden moeten worden.
Dan moet je zeggen: 'Ja? En hoe is dat mijn probleem? 'quote:Op maandag 19 september 2022 20:49 schreef quirina het volgende:
Ja maar dan hebben ze toch vaak een smoes. Kassa in storing, pauzes die gehouden moeten worden.
Ja, of het geldt niet want ‘we waren net bezig om een nieuwe kassa te openen meneer’. Dat brengt echt het slechtste in mij naar boven, ik blijf dan net zolang zaniken en om de manager vragen tot ik het gratis krijgquote:Op maandag 19 september 2022 20:49 schreef quirina het volgende:
Meestal gaat dat met een hint geven en camerabeelden inderdaad. Maar een keer riep ik het wel en toen bleek ik de vierde te zijn, maar de gene die afrekent telt niet, je bent de vijfde in de rij maar de vierde wachtende, dan pas krijg je de boodschappen, er is altijd wat. Maar goed het is me toch een paar keer gelukt..quote:Op maandag 19 september 2022 20:16 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 september 2022 22:36 schreef G3rtonimo het volgende:
Kacheltje uit gehad vandaag, weer 80 euro verdiend. 🙂
Eens in de maand ofzo eten wij stamppot. Dan kan ik beter een zakje geschilde aardappelen kopen dan een zak piepers waarvan ik de helft na 3 weken kan weg gooien.quote:Op maandag 19 september 2022 15:34 schreef quirina het volgende:
En koop gewoon groenten en fruit die ongesneden zijn, je hebt meer spul voor je geld en messen heb je thuis om te snijden. Schil zelf je aardappels, haal zelf je boontjes af, hak zelf je worteltjes en uien voor de hutspot. Scheelt allemaal geld.
Aardappels uien wortels en zo meer rechtstreeks bij de boer kopen scheelt ook geld, of bij de Turk.
En eet volgens de seizoenen,
Als je zuinig wilt zijn, koop je gewoon die zak aardappels en dan eet je wat vaker aardappels.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:08 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Eens in de maand ofzo eten wij stamppot. Dan kan ik beter een zakje geschilde aardappelen kopen dan een zak piepers waarvan ik de helft na 3 weken kan weg gooien.
Ja of je maakt voor een weeshuis aan stamppot en stopt de rest in de vriezer.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je zuinig wilt zijn, koop je gewoon die zak aardappels en dan eet je wat vaker aardappels.
Is dat lekker? Ik kook eigenlijk altijd mijn gerechten dat ik er twee dagen van kan eten. Bijv. maandag pasta, dinsdag nasi, woensdag weer de pasta en dan donderdag de nasi. Soms heb je er gewoon geen zin in en dan zou invriezen een uitkomst kunnen bieden. Echter heb ik niet altijd goede ervaringen met ingevroren producten. Zo vind ik pastasaus gewoon niet zo lekker en maak ik het dan liever weer vers.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:28 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja of je maakt voor een weeshuis aan stamppot en stopt de rest in de vriezer.
Stamppot andijvie invriezen is niet een heel goed idee. Hutspot vind ik zelf meh dus dat maak ik nooit maar stamppot zuurkool en boerenkool invriezen en dan opbakken gaat dikke prima.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Is dat lekker? Ik kook eigenlijk altijd mijn gerechten dat ik er twee dagen van kan eten. Bijv. maandag pasta, dinsdag nasi, woensdag weer de pasta en dan donderdag de nasi. Soms heb je er gewoon geen zin in en dan zou invriezen een uitkomst kunnen bieden. Echter heb ik niet altijd goede ervaringen met ingevroren producten. Zo vind ik pastasaus gewoon niet zo lekker en maak ik het dan liever weer vers.
Tof, ga ik proberen!quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Stamppot andijvie invriezen is niet een heel goed idee. Hutspot vind ik zelf meh dus dat maak ik nooit maar stamppot zuurkool en boerenkool invriezen en dan opbakken gaat dikke prima.
Als je pastasaus al niet kan waarderen uit de vriezer, dan zou ik aan andere gerechten maar gewoon niet beginnen. Pastasaus of curry of al die gestoofde sausachtige dingen zijn juist bij uitstek superfijn uit de vriezer. Bij alles met een aardappel, pasta of rijst er al in, merk je wel een beetje verschil.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Is dat lekker? Ik kook eigenlijk altijd mijn gerechten dat ik er twee dagen van kan eten. Bijv. maandag pasta, dinsdag nasi, woensdag weer de pasta en dan donderdag de nasi. Soms heb je er gewoon geen zin in en dan zou invriezen een uitkomst kunnen bieden. Echter heb ik niet altijd goede ervaringen met ingevroren producten. Zo vind ik pastasaus gewoon niet zo lekker en maak ik het dan liever weer vers.
Precies en dat hoeft ook niet eens alleen maar Hollandse pot te zijn. In de Indiase keuken worden ook aardappels gebruikt en daar zitten juist vaak ‘goedkope’ recepten tussen. Deze website heeft echt toffe recepten https://www.cookwithmanali.com/aloo-matar-tehri/quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je zuinig wilt zijn, koop je gewoon die zak aardappels en dan eet je wat vaker aardappels.
Misschien ben ik te kritisch hoor maar ik vind de smaak gewoon altijd een beetje ‘off’ als de saus uit de vriezer komt. Kan ook gewenning of verwendheid zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als je pastasaus al niet kan waarderen uit de vriezer, dan zou ik aan andere gerechten maar gewoon niet beginnen. Pastasaus of curry of al die gestoofde sausachtige dingen zijn juist bij uitstek superfijn uit de vriezer. Bij alles met een aardappel, pasta of rijst er al in, merk je wel een beetje verschil.
Ik vind dat best gaan, als je je maar niet instelt op knapperige andijvie na het ontdooien. Maar zompig heeft het ook wel wat.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Stamppot andijvie invriezen is niet een heel goed idee.
Ja daar ben ik het niet mee eens.quote:Op dinsdag 20 september 2022 10:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind dat best gaan, als je je maar niet instelt op knapperige andijvie na het ontdooien. Maar zompig heeft het ook wel wat.
Ja dan heb je het verkeerdquote:
Haha dit dacht ik eigenlijk ook.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als je pastasaus al niet kan waarderen uit de vriezer, dan zou ik aan andere gerechten maar gewoon niet beginnen. Pastasaus of curry of al die gestoofde sausachtige dingen zijn juist bij uitstek superfijn uit de vriezer. Bij alles met een aardappel, pasta of rijst er al in, merk je wel een beetje verschil.
Je bedoelt gedroogd? Dat is hartstikke duur om die te koken.quote:Op dinsdag 20 september 2022 10:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Roti! Kan ook nog! Niet gezond, maar heel af en toe moet dat kunnen.
Trouwens, een doos linzen of bonen is ook een goedkope eiwittenbron. Ook perfect als gehakt in een recept moet. Ik gebruik dan standaard linzen. Lekker en goedkoop.
Rode linzen niet. Die kieper je in de saus en zijn binnen 10-15 minuten wel gaar.quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je bedoelt gedroogd? Dat is hartstikke duur om die te koken.
Ik vind de aanbiedingen vrij matig, maar het gebruiksgemak fantastischquote:Op dinsdag 20 september 2022 17:03 schreef wdn het volgende:
Is picnic nog wat?
Ze gaan hier ook bezorgen
Zou kunnen, maar gebeurt hier gewoon nooit.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb nog even zitten nadenken waar het 'm in zit met die aanbiedingen:quote:Op dinsdag 20 september 2022 17:44 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik vind de aanbiedingen vrij matig, maar het gebruiksgemak fantastisch
Ja, al 2 jaar tevreden klant. Maar supergoedkoop is het niet. Ook niet belachelijk duur.quote:Op dinsdag 20 september 2022 17:03 schreef wdn het volgende:
Is picnic nog wat?
Ik vind de aanbiedingen maar matig idd. Albert Heijn heeft nu ook AH compact. Kun je ook vanaf 35 euro gratis bezorgen én heb je alle aanbiedingen van de AH. Assortiment is alleen iets beperkter.quote:Op dinsdag 20 september 2022 17:03 schreef wdn het volgende:
Is picnic nog wat?
Ik vries de saus altijd in (ik maak meestal een enorme hoeveelheid) in bakjes van twee porties. De pasta kook ik dan wel elke keer als ik ga eten, zodat die lekker al dente is en niet zompig.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoezo is roti niet gezond?quote:Op dinsdag 20 september 2022 10:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Roti! Kan ook nog! Niet gezond, maar heel af en toe moet dat kunnen.
Trouwens, een doos linzen of bonen is ook een goedkope eiwittenbron. Ook perfect als gehakt in een recept moet. Ik gebruik dan standaard linzen. Lekker en goedkoop.
Ik doe het tegenwoordig met kipfilet. Verder een berg kousenband (OK, sperziebonen). Blijft over de rotiplaat. Die komt hier van de Aziatische supermarkt. Geen idee hoe calorierijk die is, maar we doen samen met 1.quote:Op woensdag 21 september 2022 10:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Hoezo is roti niet gezond?
Misschien maak ik het niet goed klaar hoor, want ik tweak er best wat bakvet uit, maar hier geldt dat als 1 van de gezondste opties voor het avondeten.
Precies. En ik eet de kliekjes meestal als lunch zonder die pannekoek er bij. Dan is het gewoon pittige aardappel-bonen-uienstoof met eiquote:Op woensdag 21 september 2022 10:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik doe het tegenwoordig met kipfilet. Verder een berg kousenband (OK, sperziebonen). Blijft over de rotiplaat. Die komt hier van de Aziatische supermarkt. Geen idee hoe calorierijk die is, maar we doen samen met 1.
Vind ik ook geen ongezonde maaltijd.
Ik lees dit en dat brengt me bij het volgende, overblijven. As in overblijven op school.quote:Op woensdag 21 september 2022 10:31 schreef SQ het volgende:
Maar ik lees veel over dingen die overblijven. Bespaartip nummer 1 is voor mij toch wel: kook met een plan. En zorg er dus voor dat er in je plan geen ruimte is voor verspilling / overblijfsels.
Ik had laatst ook aardappelen in de aanbieding, dan kook ik dus wat vaker met aardappelen. Zelfde geldt voor de scheepsladingen courgettes uit de moestuin deze zomerik verstop overal courgette in hoor. Beetje creatief zijn.
Ik hoef niet echt te besparen, maar ik vind het zelf altijd wel een leuke uitdaging. En ik háát verspilling. Daarom lunch ik dus ook bijna altijd met kliekjes
Jup: loslaten dat het interessant, afwisselend en "anders" moet zijnquote:Op woensdag 21 september 2022 10:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik lees dit en dat brengt me bij het volgende, overblijven. As in overblijven op school.
Mijn dochter heeft zo'n bentobox met meerdere vakjes. Ik probeer altijd wel een gevarieerde lunch mee te geven. Brood, groente/fruit, hartig iets en soms een snoepje erbij. Ik vind het soms best prijzig allemaal maarja, alles voor je kind hè![]()
Heeft iemand wat goedkope, maar wel enigzins gezonde tips om een lunchbox te vullen?
Dit jaquote:Op woensdag 21 september 2022 10:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Jup: loslaten dat het interessant, afwisselend en "anders" moet zijn![]()
Mijnes doen het al jarenlang prima op boterhammen, wat tomaatjes/paprika/komkommer en een stuk fruit. Maak het niet moeilijker dan nodig.
Is ook zo. Ze krijgt momenteel vaak druiven en komkommer mee, dus zo gevarieerd is niet echt zoals ik eerder zeiquote:Op woensdag 21 september 2022 10:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Jup: loslaten dat het interessant, afwisselend en "anders" moet zijn![]()
Mijnes doen het al jarenlang prima op boterhammen, wat tomaatjes/paprika/komkommer en een stuk fruit. Maak het niet moeilijker dan nodig.
En de juf.quote:Op woensdag 21 september 2022 10:50 schreef Elleska het volgende:
paprika wordt hier niet gewaardeerd maar wortel wel. Tomaten uit de tuin zijn inmiddels op, komkommers bijna dus dat wordt kopen of een alternatief zoeken.
Ik heb net een bakblik voor mini muffins gekocht en ga daar eens wat mee proberen. Lijkt mij een ideale restjesverwerking en het kan worden ingevroren. Nog even zien of kleuter daar ook zo over denkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |