Ja, of het geldt niet want ‘we waren net bezig om een nieuwe kassa te openen meneer’. Dat brengt echt het slechtste in mij naar boven, ik blijf dan net zolang zaniken en om de manager vragen tot ik het gratis krijgquote:Op maandag 19 september 2022 20:49 schreef quirina het volgende:
Ja maar dan hebben ze toch vaak een smoes. Kassa in storing, pauzes die gehouden moeten worden.
Meestal gaat dat met een hint geven en camerabeelden inderdaad. Maar een keer riep ik het wel en toen bleek ik de vierde te zijn, maar de gene die afrekent telt niet, je bent de vijfde in de rij maar de vierde wachtende, dan pas krijg je de boodschappen, er is altijd wat. Maar goed het is me toch een paar keer gelukt..quote:Op maandag 19 september 2022 20:16 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Voor de mensen die op deze manier gratis boodschappen hebben gekregen, sta je dan aan het einde van de rij te schreeuwen dat je de vierde bent?
quote:Op maandag 19 september 2022 22:36 schreef G3rtonimo het volgende:
Kacheltje uit gehad vandaag, weer 80 euro verdiend. 🙂
Eens in de maand ofzo eten wij stamppot. Dan kan ik beter een zakje geschilde aardappelen kopen dan een zak piepers waarvan ik de helft na 3 weken kan weg gooien.quote:Op maandag 19 september 2022 15:34 schreef quirina het volgende:
En koop gewoon groenten en fruit die ongesneden zijn, je hebt meer spul voor je geld en messen heb je thuis om te snijden. Schil zelf je aardappels, haal zelf je boontjes af, hak zelf je worteltjes en uien voor de hutspot. Scheelt allemaal geld.
Aardappels uien wortels en zo meer rechtstreeks bij de boer kopen scheelt ook geld, of bij de Turk.
En eet volgens de seizoenen,
Als je zuinig wilt zijn, koop je gewoon die zak aardappels en dan eet je wat vaker aardappels.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:08 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Eens in de maand ofzo eten wij stamppot. Dan kan ik beter een zakje geschilde aardappelen kopen dan een zak piepers waarvan ik de helft na 3 weken kan weg gooien.
Ja of je maakt voor een weeshuis aan stamppot en stopt de rest in de vriezer.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je zuinig wilt zijn, koop je gewoon die zak aardappels en dan eet je wat vaker aardappels.
Is dat lekker? Ik kook eigenlijk altijd mijn gerechten dat ik er twee dagen van kan eten. Bijv. maandag pasta, dinsdag nasi, woensdag weer de pasta en dan donderdag de nasi. Soms heb je er gewoon geen zin in en dan zou invriezen een uitkomst kunnen bieden. Echter heb ik niet altijd goede ervaringen met ingevroren producten. Zo vind ik pastasaus gewoon niet zo lekker en maak ik het dan liever weer vers.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:28 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja of je maakt voor een weeshuis aan stamppot en stopt de rest in de vriezer.
Stamppot andijvie invriezen is niet een heel goed idee. Hutspot vind ik zelf meh dus dat maak ik nooit maar stamppot zuurkool en boerenkool invriezen en dan opbakken gaat dikke prima.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Is dat lekker? Ik kook eigenlijk altijd mijn gerechten dat ik er twee dagen van kan eten. Bijv. maandag pasta, dinsdag nasi, woensdag weer de pasta en dan donderdag de nasi. Soms heb je er gewoon geen zin in en dan zou invriezen een uitkomst kunnen bieden. Echter heb ik niet altijd goede ervaringen met ingevroren producten. Zo vind ik pastasaus gewoon niet zo lekker en maak ik het dan liever weer vers.
Tof, ga ik proberen!quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Stamppot andijvie invriezen is niet een heel goed idee. Hutspot vind ik zelf meh dus dat maak ik nooit maar stamppot zuurkool en boerenkool invriezen en dan opbakken gaat dikke prima.
Als je pastasaus al niet kan waarderen uit de vriezer, dan zou ik aan andere gerechten maar gewoon niet beginnen. Pastasaus of curry of al die gestoofde sausachtige dingen zijn juist bij uitstek superfijn uit de vriezer. Bij alles met een aardappel, pasta of rijst er al in, merk je wel een beetje verschil.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Is dat lekker? Ik kook eigenlijk altijd mijn gerechten dat ik er twee dagen van kan eten. Bijv. maandag pasta, dinsdag nasi, woensdag weer de pasta en dan donderdag de nasi. Soms heb je er gewoon geen zin in en dan zou invriezen een uitkomst kunnen bieden. Echter heb ik niet altijd goede ervaringen met ingevroren producten. Zo vind ik pastasaus gewoon niet zo lekker en maak ik het dan liever weer vers.
Precies en dat hoeft ook niet eens alleen maar Hollandse pot te zijn. In de Indiase keuken worden ook aardappels gebruikt en daar zitten juist vaak ‘goedkope’ recepten tussen. Deze website heeft echt toffe recepten https://www.cookwithmanali.com/aloo-matar-tehri/quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je zuinig wilt zijn, koop je gewoon die zak aardappels en dan eet je wat vaker aardappels.
Misschien ben ik te kritisch hoor maar ik vind de smaak gewoon altijd een beetje ‘off’ als de saus uit de vriezer komt. Kan ook gewenning of verwendheid zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als je pastasaus al niet kan waarderen uit de vriezer, dan zou ik aan andere gerechten maar gewoon niet beginnen. Pastasaus of curry of al die gestoofde sausachtige dingen zijn juist bij uitstek superfijn uit de vriezer. Bij alles met een aardappel, pasta of rijst er al in, merk je wel een beetje verschil.
Ik vind dat best gaan, als je je maar niet instelt op knapperige andijvie na het ontdooien. Maar zompig heeft het ook wel wat.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Stamppot andijvie invriezen is niet een heel goed idee.
Ja daar ben ik het niet mee eens.quote:Op dinsdag 20 september 2022 10:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind dat best gaan, als je je maar niet instelt op knapperige andijvie na het ontdooien. Maar zompig heeft het ook wel wat.
Ja dan heb je het verkeerdquote:
Haha dit dacht ik eigenlijk ook.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als je pastasaus al niet kan waarderen uit de vriezer, dan zou ik aan andere gerechten maar gewoon niet beginnen. Pastasaus of curry of al die gestoofde sausachtige dingen zijn juist bij uitstek superfijn uit de vriezer. Bij alles met een aardappel, pasta of rijst er al in, merk je wel een beetje verschil.
Je bedoelt gedroogd? Dat is hartstikke duur om die te koken.quote:Op dinsdag 20 september 2022 10:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Roti! Kan ook nog! Niet gezond, maar heel af en toe moet dat kunnen.
Trouwens, een doos linzen of bonen is ook een goedkope eiwittenbron. Ook perfect als gehakt in een recept moet. Ik gebruik dan standaard linzen. Lekker en goedkoop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |