Volgende keer gewoon Lapsang gevenquote:Op zondag 25 december 2022 12:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
We kregen de buren op visite, dus ik vraag wat ze willen drinken. Oh zegt de buurvrouw, wat drinken jullie zelf? Nou, euh thee..ok, is prima..dus ik trek de la open en ze kijkt en ze kijkt en zegt vervolgens: heb je ook gewone thee? Dus ik zeg: ja, gewone English breakfast of darjeeling. Nee, aardbeienthee ofzo.
De dweilstok past er qua hoogte niet in, dus die staat in de meterkastquote:Op donderdag 29 december 2022 15:30 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Dit is echt superhandig! Bij ons staan de schoonmaakspullen in 3 verschillende kasten.
Zo’n enorme kist vind ik in het gebruik heel onhandig, ik heb een paar kleinere plastic kistjes die semitransparant zijn met voorraad medicijnen en pleisters en die staan in een kastje. Ik vind ze wel heel mooi, die van de Hema, bij Kwantum hebben ze ook een paar varianten, maar voor medicatie niet handig.quote:Op donderdag 29 december 2022 16:02 schreef eudaemonia het volgende:
@:Seven. daar hebben ze bij de HEMA leuke medicijntrommels voor![]()
[ afbeelding ]
Staat het gelijk ook niet zo open en bloot in het zicht!
Thanks, ik heb de ondiepe Besta's (18 cm binnenmaat), maar ik zie dat die Kuggis er ook in een kleinere maat zijn. Handig voor pennen, niet voor alles vanwege die schuin oplopende zijkanten (heb ik een hekel aan).quote:Op donderdag 29 december 2022 09:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ikea heeft tegenwoordig dat er soms een pop up (in blauw of oranje) verschijnt waar je kan zien welke opbergers er goed passen bij het meubel dat je bekijkt op de website. Kuggis past sowieso, die zie ik altijd op de foto’s, zoals hier https://www.ikea.com/nl/n(...)viken-wit-s79057526/
Niet omdat het esthetisch mooier is, maar omdat er op die manier meer in de lade past en ik alle kruiden terug kan vinden.quote:Op donderdag 29 december 2022 13:29 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
[..]
Thanks!Dan had ik waarschijnlijk niet goed gezocht
[..]
Vraag me af hoe ze dat doen op de insta / youtube filmpjes, zijn die mensen echt zo gedisciplineerd dat het zo netjes blijft, of ruimen ze eerst alles op voordat ze de het opruimen gaan filmen?
Zelfs de opruimvideo's zien er voor het opruimen vaak nog opgeruimder uit dan als ik thuis alles heb opgeruimd, dat kan toch niet
Net als die mensen die kruidenpotjes in de winkel kopen, en dat dan thuis over gaan gooien in hun eigen potjes omdat het esthetisch mooier zou staan. Waanzin.
Oh zo ondiep, dan moet je eens kijken bij deze categorie https://www.ikea.com/nl/nl/cat/badkamerdoosjes-en-manden-16233/quote:Op donderdag 29 december 2022 17:59 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Thanks, ik heb de ondiepe Besta's (18 cm binnenmaat), maar ik zie dat die Kuggis er ook in een kleinere maat zijn. Handig voor pennen, niet voor alles vanwege die schuin oplopende zijkanten (heb ik een hekel aan).
Van de week even een paar meenemen als ik weer naar Ikea ga.
En fatsoenlijk met maatschepjes kunnen scheppen.quote:Op donderdag 29 december 2022 18:52 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Niet omdat het esthetisch mooier is, maar omdat er op die manier meer in de lade past en ik alle kruiden terug kan vinden.
Dit. Ik krijg rust van netjes en geordend.quote:Op donderdag 29 december 2022 12:52 schreef SQ het volgende:
Diep in mijn hart zou ik zelfs ook wel zo iemand willen zijn die prima gedijt in een tering bende. Want dat opruimen kost echt wel enorm veel tijd elke dag die ik niet aan andere dingen kan besteden. Maar ja, ik kan het gewoon niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 30-12-2022 11:09:11 ]Protège moi de mes désirs.
Die heb ik gezien, maar zijn er alleen voor de 40 cm diepe kastjes. Ik heb 20 cm diep.quote:Op donderdag 29 december 2022 20:41 schreef Seven. het volgende:
@:NedKelly IKEA heeft ook Besta bakken (die grijze viltbakken)
quote:Op donderdag 29 december 2022 21:14 schreef arvensis het volgende:
[..]
Dit. Ik krijg rust van netjes en geordend.
Mijn man is super netjes, alleen niet met kasten en lades.
We hebben open kledingkasten. Mijn kant is geordend op kleur, zij propt al z’n kleding en doet 82 items op één kledinghanger. Dat levert me zoveel stress op.Maar blijf ook niet aan de gang met zijn kant.
Kun je dr niet een deurtje voor doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wij hebben ook een open kast, maar wel in een aparte ruimte, dat scheelt.
De kast van mijn man is tamelijk saai, hij heeft een rek met pakken, witte overhemden en vesten. De rest ligt op uittrekbare planken.
Ik heb alles juist op type kleding gesorteerd, kleursortering trek ik op geen enkele manier, dat past niet in mijn systeem(oké vooruit, alleen bij kleurpotloden).
disclaimer
https://www.ikea.com/nl/nl/p/besta-doos-grijs-00307552/quote:Op vrijdag 30 december 2022 08:33 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Die heb ik gezien, maar zijn er alleen voor de 40 cm diepe kastjes. Ik heb 20 cm diep.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, je hebt deurtjes nodigquote:Op vrijdag 30 december 2022 11:25 schreef SQ het volgende:
Kijk dit is dus mijn projectje van de dagde bijkeuken.
[ afbeelding ]
De conclusie is eigenlijk dat ik een schuur nodig heb
En dan bijv. 1 of 2 in een grote vierkante?quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:30 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik gebruik de kleine Skubb nog wel eens om een onderverdeling in grotere Skubbs te maken.
Haha klopt, maar dat gaat voorlopig niet daarquote:
Yup, skubb is flexibel genoeg. Met Malaren https://www.ikea.com/nl/nl/p/malaren-doos-set-van-7-wit-70464459/ kun je ook alle kanten opquote:Op vrijdag 30 december 2022 12:31 schreef NedKelly het volgende:
[..]
En dan bijv. 1 of 2 in een grote vierkante?
En tijdelijk goedkope gordijnen ervoor zodat het uit het zicht is?quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha klopt, maar dat gaat voorlopig niet daardat doen we pas als er een schuur is, en dat duurt nog wel een jaar of wat.
Op zich ook niet erg want het is geen verblijfsruimte, maar ik heb wel een systeem nodig.
Thanks, goede tips!quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:35 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Yup, skubb is flexibel genoeg. Met Malaren https://www.ikea.com/nl/nl/p/malaren-doos-set-van-7-wit-70464459/ kun je ook alle kanten op
Jullie vinden het geloof ik een groter probleem dan ik?quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:39 schreef NedKelly het volgende:
[..]
En tijdelijk goedkope gordijnen ervoor zodat het uit het zicht is?
Haha neee neeee please. Zo was mijn post helemaal niet bedoeldquote:Op vrijdag 30 december 2022 12:45 schreef Doedezemaar het volgende:
Op youtube zijn best wat filmpjes te vinden over hoe je skubb (of andere opbergdingen van Ikea) kunt gebruiken, ik kan er uren naar kijken.
En nu slaan de radertjes in m’n hoofd op hol om mee te denken over de bijkeuken van SQ. Zullen we er een projectje van maken met z’n allen?
Dat heb ik ook altijd.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:23 schreef Goitske het volgende:
Ik baal dat ik bepaalde bakken bij de action heb gekocht heb er 3 meegenomen een tijd geleden en direct daarna is het uit de collectie gegaan. Had het liefst er nog een stuk of 10 gehad
Veel beter!quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:29 schreef SQ het volgende:
Nou hier:
[ afbeelding ]
Het is nog verre van perfect, maar voor nu kan ik er weer mee leven
Altijd hetzelfde gedonder. Heb ik ook.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:23 schreef Goitske het volgende:
Ik baal dat ik bepaalde bakken bij de action heb gekocht heb er 3 meegenomen een tijd geleden en direct daarna is het uit de collectie gegaan. Had het liefst er nog een stuk of 10 gehad
Dat ziet er al redelijk strak uit, mooi hoor!quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:29 schreef SQ het volgende:
Nou hier:
[ afbeelding ]
Het is nog verre van perfect, maar voor nu kan ik er weer mee leven
Dat hebben wij ook gehad idd. Inmiddels heeft mijn vriend er deuren in gemaakt.quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:39 schreef NedKelly het volgende:
[..]
En tijdelijk goedkope gordijnen ervoor zodat het uit het zicht is?
Ook herkenbaarquote:Op vrijdag 30 december 2022 18:56 schreef NedKelly het volgende:
Oh ja en haat aan bakjes etc. die uit de collectie gaan. Ik heb vanmiddag nog 14 extra klapkratjes besteld bij Kwantum. Het is denk ik teveel, maar ik dacht: dan heb ik tenminste dezelfde kleur de komende jaren als ik er toch nog wat bij wil zetten op de planken....
Haha ja, zo heb ik dus een hele verzameling bakjes / dingetjes die ik dan later toch niet meer handig vind of wat beters voor vind.quote:
Ikea Brör!quote:Op vrijdag 30 december 2022 11:25 schreef SQ het volgende:
Kijk dit is dus mijn projectje van de dagde bijkeuken.
[ afbeelding ]
De conclusie is eigenlijk dat ik een schuur nodig heb
Heel af en toe staan ze nog op marktplaats.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Jammer dat deze https://www.ikea.com/nl/n(...)oen-metaal-60457789/ nu niet verkrijgbaar is, want een paar daarvan zouden ideaal zijn voor de zwaardere dingen.
Ja het is maar een stellingkast die tzt naar de nog te bouwen garage verkast.quote:Op vrijdag 30 december 2022 19:59 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Ikea Brör!
Zo'n kast moet ik ook nogMaar wil dan wel met die mooie schuiflades.
https://www.ikea.com/nl/e(...)-dark-grey-20477671/quote:Op vrijdag 30 december 2022 20:05 schreef SQ het volgende:
k heb gemeten en met de 64 cm planken past er wel precies 1 samla op de plank. Dus dat heb ik fout gedaanik heb de planken van 84 cm.
Feel free to sharequote:Op zaterdag 31 december 2022 10:47 schreef arvensis het volgende:
Ik heb net al m’n bakspullen bij elkaar geruimd. Het past allemaal niet meer.
En toen begon ik aan het volgende kastje, en toen het volgende kastje… en nu ga ik het afronden. Wil m’n nieuwe jaar niet schoonmakend in gaan.
Het lijkt nog steeds een bendequote:
Work in progressquote:Op dinsdag 3 januari 2023 12:58 schreef arvensis het volgende:
[..]
Het lijkt nog steeds een bende
Maar bijna al m’n vakvormen en mallen zitten in de krat
[ afbeelding ]
Hier zit nog wat bakspul
[ afbeelding ]
En hier zitten m’n strooisels en poedertjes
[ afbeelding ]
Eventueel tweedehands? Wij hebben 'm gewoon bij Coolblue meebesteld bij de droger, zo'n wit kunststof tussenstuk. Beviel prima, maar na onze verhuizing gebruiken we 'm waarschijnlijk niet meer.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 12:21 schreef Seven. het volgende:
en zoek ik nog een vet handige oplossing voor onze wasmachine en droger toren. Ik wil er een uittrekbare plank tussen maar bij alle oplossingen die ik vind lees ik reviews over slechte kwaliteit.
Wibra heeft er nu 1 van transparant plastic (pagina 36 van de folder)quote:Op woensdag 28 december 2022 00:37 schreef eudaemonia het volgende:
Weet iemand een goede oplossing om kruiden op een rechte plank te organiseren? Dacht aan een soort 'trap' zodat de kruiden achteraan de plank ook te zien zijn, maar kan niet echt iets vinden.
Kan misschien ook wel iets zelf maken met een stuk hout, wat zaagwerk en houtlijm.
Ja sorry. Ik heb niet van die perfecte kastjes waar je helemaal wild van wordt, maar ik word wel opruimerig van dit topic. Dus ik dacht ik neem jullie even mee haha.quote:
quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wibra heeft er nu 1 van transparant plastic (pagina 36 van de folder)
In de huidige folder staan sowieso allerlei opbergdingen https://folder.wepublish.(...)fe&mc_eid=922c7a8ca8 en dan even heen en weer bladeren
Goede tip!quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
In de huidige folder staan sowieso allerlei opbergdingen https://folder.wepublish.(...)fe&mc_eid=922c7a8ca8 en dan even heen en weer bladeren
Primaquote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:40 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Eventueel tweedehands? Wij hebben 'm gewoon bij Coolblue meebesteld bij de droger, zo'n wit kunststof tussenstuk. Beviel prima, maar na onze verhuizing gebruiken we 'm waarschijnlijk niet meer.
Ik zou even bij m'n man kunnen checken of ie 'm wil verkopen.
Ik zag ‘m in de winkel vandaag, stevig ding! Te vinden bij de koelkastorganisers.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb dus vandaag mijn badkamer opgeruimd…. Fotootje volgtquote:Op dinsdag 3 januari 2023 16:51 schreef eudaemonia het volgende:
Voel een nieuwjaarsschoonmaak 2023 topic aankomen
Doe je ff rustig aan? De hulp het werk laten doen hoor, er zelf bij zitten en instructies geven.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 17:41 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ga morgen met de hulp even de keuken aanpakken/keukenkastjes herindelen.
Dat is nl ernstig nodig![]()
Aangezien er gisteren al gezogen en gedweild is, is daar nu de ruimte voor.
Heb een hele lijst gemaakt, hopelijk lukt het allemaal binnen de 2 uur
Goede tieten welquote:Op dinsdag 3 januari 2023 18:34 schreef Seven. het volgende:
Welkom in onze badkamer. Deze space is in principe alleen voor mijn man en mijzelf, de kinderen zitten 2 verdiepingen hoger. Alleen onze peuter staat hier altijd te douchen. Maar een relatief kindvrije ruimte maakt het organiseren een stuk makkelijker!
(Dit ben ik in sportstand). Plankje van ongeveer 20cm diep met grijpvoorraadje van dingen die we regelmatig gebruiken. Voorraadje op de hoge plank achter mij.
[ link | afbeelding ]
Handdoeken op een open plank onder de wasbak (alleen de meeste handdoeken zitten blijkbaar in de was). En op de vloer hoort dus onze wasmand te staan.
[ link | afbeelding ]
M’n pride en joy, toch wel een triomf voor mensen met de sorteer tick:
[ link | afbeelding ]
Ding bestaat trouwens uit 4 delen, ik kan dus ook breder uitzetten en de grijpvoorraad boven op de sorteerkastjes zetten. Maar voor nu vind ik deze indeling nog wel fijn.
[ link | afbeelding ]
Ook opvallend hoe weinig mijn man eigenlijk nodig heeft (maar goed, die heeft er geen probleem mee om mijn spullen te gebruiken als het zo uitkomt).
Tijd voor een nieuwe opzetborstelquote:Op dinsdag 3 januari 2023 18:34 schreef Seven. het volgende:
Welkom in onze badkamer. Deze space is in principe alleen voor mijn man en mijzelf, de kinderen zitten 2 verdiepingen hoger. Alleen onze peuter staat hier altijd te douchen. Maar een relatief kindvrije ruimte maakt het organiseren een stuk makkelijker!
(Dit ben ik in sportstand). Plankje van ongeveer 20cm diep met grijpvoorraadje van dingen die we regelmatig gebruiken. Voorraadje op de hoge plank achter mij.
[ link | afbeelding ]
Handdoeken op een open plank onder de wasbak (alleen de meeste handdoeken zitten blijkbaar in de was). En op de vloer hoort dus onze wasmand te staan.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ding bestaat trouwens uit 4 delen, ik kan dus ook breder uitzetten en de grijpvoorraad boven op de sorteerkastjes zetten. Maar voor nu vind ik deze indeling nog wel fijn.
[ link | afbeelding ]
Ook opvallend hoe weinig mijn man eigenlijk nodig heeft (maar goed, die heeft er geen probleem mee om mijn spullen te gebruiken als het zo uitkomt).
Wat een bende ookquote:Op dinsdag 3 januari 2023 18:34 schreef Seven. het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Aaah, hier komt de clouquote:Op dinsdag 3 januari 2023 18:34 schreef Seven. het volgende:
Ik heb de wasmachinekast gekocht bij de Ikea met bijpassend hoge kast voor de wasmanden. Dat scheelt een boel rommel.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 19:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe ik ook de spullen in de badkamer organiseer, ik vind de badkamer er nooit echt super opgeruimd uit zien. En dat komt door een groot bakbeest, genaamd 'wasmachine'. Enkel in de badkamer aansluiting
Wat een uitvindingquote:Op dinsdag 3 januari 2023 19:47 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik heb de wasmachinekast gekocht bij de Ikea met bijpassend hoge kast voor de wasmanden. Dat scheelt een boel rommel.
Echt hè? Ik ben er zelf erg blij meequote:Op dinsdag 3 januari 2023 19:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat een uitvindingWist niet eens dat zoiets bestond. Zou hier wel van pas komen met allerlei wasmiddel en wasverzachter die op de wasmachine staat. Dat op zich oogt gewoon al erg rommelig.
Dat zou mij ook een doorn in het oog zijn als je dat allemaal kan zien idd.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 19:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat een uitvindingWist niet eens dat zoiets bestond. Zou hier wel van pas komen met allerlei wasmiddel en wasverzachter dat op de wasmachine staat. Dat op zich oogt gewoon al erg rommelig.
Nog nietquote:Op dinsdag 3 januari 2023 19:48 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik heb nieteens een badkameroplossing. Ik heb gewoonweg niet teringveel zooi erin staan
Foto’s plsquote:Op dinsdag 3 januari 2023 19:30 schreef SQ het volgende:
Ik vind het ook niet echt een organisatievoorbeeldmaar misschien heb ik te hoge verwachtingen
Mijn badkameroplossing was: een enorm meubel neerjetsen zodat alles in een laai ligt.
De grijpspullen staan op een dienblad dat ik persoonlijk elke avond opruim omdat iedereen (Ja ikzelf ook)zijn spullen er naast terugzet
Ja, en dan staan er ook nog eens van die grootverpakkingen wasmiddel en zulks erop want #zuinig #aanbieding enzo.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 19:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat zou mij ook een doorn in het oog zijn als je dat allemaal kan zien idd.
quote:
Ook het enige wat mij bijbleef van al die fotosquote:
Dit zijn echt wel heel veel spullenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:13 schreef Seven. het volgende:
Foto’s zijn trouwens nadat ik al een flinke lading ouwe meuk weggedaan heb. Zo heel veel is het toch niet? Wat hebben jullie dan aan spullen?
Wij hebben 2 badkamers, in beide gevallen ik ruim regelmatig die lades op en de 3 heren hier in huis weten er een bende van te makenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:36 schreef SQ het volgende:
[..]nou vooruit. Heb direct foto gemaakt zonder op te ruimen
[ afbeelding ]
Normaal liggen er meer handdoekrolletjes in de onderste la maar ben te lam om was te vouwen vandaag.
Het is ook vast wel duidelijk welke lade van wie is
Nee joh, dit is echt nog niet de teringbende variant. Dan staat namelijk alles NAAST het dienblad.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:47 schreef bleiblei het volgende:
Dit is trouwens wel de teringbende variant van de badkamer.
Opgeruimd zijn de lades fancy geordend en op tandenborstels & tandpasta na, dat dienblad leeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |