Zouden ze hier ook moeten doen , het is best een gesloten clubje geworden hier waarbij iedereen elkaar dekt en men zich te goed voelt om zich te verantwoordenquote:Former CIA officer and station chief Scott Uehlinger told Breitbart News on Thursday that intelligence agencies cannot be cleansed of political and partisan corruption unless the president has the unitary power over the federal government's personnel decisions.
Hier zijn niet genoeg facepalms voor.quote:Op zaterdag 17 september 2022 13:28 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Raar om te stellen dat de waarheid te moeilijk zou zijn wanneer ik steeds de waarheid verkondig.
Zal wel weer #LinkseLogica zijn ofzo.
Je begrijpt dat het juist politieke corruptie in de hand werkt als iedere nieuwe president alle onwelgevallige ambtenaren zonder reden kan ontslaan en ze dan kan vervangen door zijn eigen marionetten zoals bv deze Uehlinger er makkelijk eentje van Trump zou kunnen zijn die zelf 'ontslag nam' bij de CIA na 'integrity issues'/ eruit gewerkt is? Hij heeft nog een zetel in het Huis proberen te bemachtigen als trouwe Trump-fan maar die verkiezing heeft hij verloren.quote:Op zaterdag 17 september 2022 19:47 schreef Summers het volgende:
Exclusive— Former CIA Station Chief: Intelligence Agencies Cannot ‘Be Reformed’ Unless POTUS Can ‘Fire Every Federal Employee’
[..]
Zouden ze hier ook moeten doen , het is best een gesloten clubje geworden hier waarbij iedereen elkaar dekt en men zich te goed voelt om zich te verantwoorden![]()
Abbott is daar al een tijdje mee bezig als verkiezingsstunt net als zijn border inspections op drugs dat was die bergen belastinggeld hebben gekost, economische verliezen opleverden maar geen drugs. Of het inzetten van de National Guard bij de grens dat op een groot fiasco uitliep.quote:Op zaterdag 17 september 2022 10:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik had ook niet van deze stunt geweten, ware het niet dat DeSantis de nationale pers uitnodigde, wat vervolgens door allerhande maga's van de torens geblazen wordt. Ik wist bv. ook niet dat de governor van Texas net zo'n stunt heeft uitgevoerd, waar ik tegenaan liep in een discussie ergens hierover. Migratie staat voor mij behoorlijk laag op de lijst van onderwerpen die me aanspreken.
Ik weet van een eerder geval waar de federale overheid immigranten transporteerde, waar de Republikeins georiënteerde media van roeptoeterde dat het illegale immigranten betrof, maar dat was op basis van een gesprekje met sommige van hen waarin ze dingen zeiden op basis waarvan een asielaanvraag waarschijnlijk afgewezen zou worden, niet op basis van een federaal overheidsdocument of -statement. Nog een reden om sceptisch te zijn over de claim dat het illegalen betrof. Daarbij kan het zijn dat de federale overheid wel degelijk het recht heeft om deze mensen over staatsgrenzen te transporteren, maar goed, de relevante wet heb ik hierboven neergezet, dus schijn je licht erover.
quote:Op zondag 18 september 2022 00:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hier zijn niet genoeg facepalms voor.
Je doet alsof er nu een normale situatie is die corruptie in de hand kan werken terwijl de situatie nu is dat het te corrupt is en de macht word misbruikt om politieke tegenstanders op te ruimen.quote:Op zondag 18 september 2022 02:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je begrijpt dat het juist politieke corruptie in de hand werkt als iedere nieuwe president alle onwelgevallige ambtenaren zonder reden kan ontslaan en ze dan kan vervangen door zijn eigen marionetten zoals bv deze Uehlinger er makkelijk eentje van Trump zou kunnen zijn die zelf 'ontslag nam' bij de CIA na 'integrity issues'/ eruit gewerkt is? Hij heeft nog een zetel in het Huis proberen te bemachtigen als trouwe Trump-fan maar die verkiezing heeft hij verloren.
Het voordeel van carriere-ambtenaren die blijven ongeacht de kleur van de president is nou juist dat ze in de loop van de jaren een enorme expertise/ ervaring opbouwen waar juist iedere nieuwe president van kan profiteren. Dat Trump ze zonder reden wil kunnen ontslaan heeft meer te maken met zijn frustratie dat er ambtenaren zijn die weigeren zijn corrupte agenda uit te voeren.
Maar de oplossing voor te veel corruptie is dan om de overheid nóg meer zeggenschap te geven over zo'n instantie?quote:Op zondag 18 september 2022 10:06 schreef Summers het volgende:
[..]
Je doet alsof er nu een normale situatie is die corruptie in de hand kan werken terwijl de situatie nu is dat het te corrupt is en de macht word misbruikt om politieke tegenstanders op te ruimen.
Iemands expertise is niet relevant als diegene corrupt is die moet dan gewoon vertrekken. Er word al jaren gesproken over het opdoeken van de 3 letter agencies en nu kan iedereen zien hoe corrupt ze zijn![]()
Drain the swamp
En wat vind je er zelf van?quote:Op zondag 18 september 2022 10:44 schreef QuidProJoe het volgende:
Simpen voor de ongekozen ambtenarij is toch wel klassiek Links te noemen.
Alsof er geen president kan zijn die 'zijn macht gebruikt om politieke tegenstanders op te ruimen'.quote:Op zondag 18 september 2022 10:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar de oplossing voor te veel corruptie is dan om de overheid nóg meer zeggenschap te geven over zo'n instantie?
Wat zijn eigenlijk jouw verwachtingen voor de midterm elections? Ik neem aan je als passioneel supporter van de Blauwen natuurlijk hoopt dat jouw favoriete partij voor een #BlueWave zal zorgen, maar gaat dat ook daadwerkelijk gebeuren denk je?quote:Op zondag 18 september 2022 16:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Alsof er geen president kan zijn die 'zijn macht gebruikt om politieke tegenstanders op te ruimen'.
Nou, dat zijn over het algemeen meer fans van de Democraten als partij. Die steunen ze hartstochtelijk, en dan het liefst de meest progressieve kandidaten. Het kan eigenlijk niet radicaal genoeg wat dat betreft.quote:Op maandag 19 september 2022 15:04 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
![]()
Zelfs de media twijfelt aan Biden. Dan zal het snel einde oefening zijn voor hem. Alleen hier op het forum zitten nog een aantal fans(al worden dat er steeds minder)
Na 720 jaar werken mag je ook wel een keer met pensioenquote:Op maandag 19 september 2022 15:04 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
![]()
Zelfs de media twijfelt aan Biden. Dan zal het snel einde oefening zijn voor hem. Alleen hier op het forum zitten nog een aantal fans(al worden dat er steeds minder)
We zitten toch wel in diepe miserie vanwege deze seniele zak.quote:Op maandag 19 september 2022 18:54 schreef Summers het volgende:
[..]
Na 720 jaar werken mag je ook wel een keer met pensioen
Ik zie hem helemaal niks meer doen , afgelopen uitquote:Op maandag 19 september 2022 20:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
We zitten toch wel in diepe miserie vanwege deze seniele zak.
Putin gezien op het SCO? 40 min speech en alle vragen beantwoorden?
Kzie het Biden niet direct doen
Hahaha know your placequote:
Had je een link van die speech? heb een video van 10min gevonden.quote:Op maandag 19 september 2022 20:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 september 2022 21:29 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Had je een link van die speech?
Ja en dat zie ik Biden idd niet doen , die kan volgens mij de wc niet eens meer vindenquote:Op maandag 19 september 2022 20:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |