abonnement Unibet Coolblue
pi_205795007
Zes doden en zeven gewonden bij vrachtwagendrama Nieuw-Beijerland

quote:
Bij het vrachtwagendrama in Nieuw-Beijerland van gisteravond zijn zes mensen om het leven gekomen. Ook zijn er zeven gewonden, van wie een in kritieke toestand verkeert. Dat meldt de politie.

De meeste dodelijke slachtoffers komen uit Nieuw-Beijerland: twee mannen van 50 en 62 en twee vrouwen van 32 en 75. Ook een man van 41 en een vrouw van 28 uit het naburige Goudswaard kwamen om het leven.

De regionale omroep Rijnmond meldt dat in de Bethelkerk in Oud-Beijerland is bekendgemaakt dat drie omgekomen mensen uit dezelfde familie komen. Het zou gaan om een moeder, een zoon en een schoondochter die acht maanden zwanger was.

Ook meldt sportvereniging TOGB uit Berkel en Rodenrijs een overlijden. De man van 62 was erelid, oud-bestuurslid en voetbalscheidsrechter bij de club.

De bestuurder van de vrachtwagen wordt verdacht van het veroorzaken van een dodelijk verkeersongeval. De Spanjaard van 46 had niet gedronken.
Barbecue

Het ongeluk was in het buurtschap Zuidzijde, dat bij Nieuw-Beijerland hoort, op de T-splitsing tussen de Zuidzijdsedijk en de Langeweg. Volgens de politie is duidelijk dat de vrachtwagen voor het ongeval op de dijk stilstond. Daarna is het voertuig door onbekende oorzaak gaan rijden.

Onder aan de dijk reed de vrachtwagen rond 18.00 uur in op een barbecue van de plaatselijke ijsclub. Daar waren zeker tientallen mensen aanwezig.

De politie hoopt dat omstanders foto's of filmpjes van het ongeluk hebben, die duidelijkheid kunnen geven over de toedracht. De vrachtwagen is inmiddels weggehaald van de plek van het ongeval.


quote:
Een echtpaar dat bij de barbecue aanwezig was, zag ook dat de vrachtwagen stilstond voor de T-splitsing, vervolgens in beweging kwam en van de dijk af reed. Onder aan de dijk speelde zich vervolgens een drama af. "Het voelde alsof we in een film zaten. We hebben gezien hoe mensen meegesleurd werden", zegt het paar tegen Rijnmond.

Volgens het stel probeerden de omstanders zoveel mogelijk mensen te helpen. "We zagen voeten onder de vrachtwagen. Deze beelden blijven voor altijd op ons netvlies."

"Iedereen was in paniek, iedereen probeerde te helpen. De hulpverlening was bezig, maar er waren ontzettend veel gewonden", zegt Rebecca van Wijgerden, die vlak na het ongeluk aanwezig was, tegen Rijnmond. "Later kwam de chauffeur uit zijn vrachtwagen, waarna hij werd meegenomen door de politie. Iedereen die daarbij was, was overstuur. Het is onbekend wat er precies gebeurde, maar de mensen waren boos, wilden weten wat er gebeurd was."


quote:
Volgens omwonende Leen van Dijk was de barbecue ter gelegenheid van het afscheid van de voorzitter van de plaatselijke ijsvereniging. "Ik weet dat er honderd aanmeldingen waren. Ik ken de meeste mensen van de vereniging, ik woon hier al 58 jaar en heb zelf jaren in het bestuur gezeten."

Waarnemend burgemeester Aptroot van de gemeente Hoeksche Waard, waar Nieuw-Beijerland onder valt, zei gisteravond tegen de NOS dat het drama veel impact heeft op de bewoners van Nieuw-Beijerland. "Het is hier in Nieuw-Beijerland een zeer hechte gemeenschap. Mensen willen weten hoe het gaat met hun dierbaren of goede vrienden."

Ook koning Willem-Alexander heeft gereageerd op het ongeluk. Hij is "geschokt en aangedaan" door het "vreselijke ongeluk". Premier Rutte reageerde via Twitter, waar hij zijn medeleven uitspreekt aan slachtoffers en nabestaanden.

Wat afschuwelijk, 6 dodelijke slachtoffers, 7 mensen in het ziekenhuis. Een onvoorstelbaar drama voor buurtschap Zuidzijde, Nieuw-Beijerland, Hoeksche Waard. Veel verdriet, onbegrip, ongeloof. Ik leef intens mee en ben ook vandaag in nauw contact met betrokkenen en hulpverleners.

Gisteravond deed de politie een oproep via Burgernet, waarin de bestuurder van een witte bestelwagen die op de bewuste dijk stond werd gevraagd om zich te melden. De politie ziet de bestuurder als een getuige en heeft inmiddels met deze persoon gesproken.
pi_205795015
Had zelf de laatste post blijkbaar

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 15:35 schreef Perrin het volgende:
Ook wel vreemd dat als er zulke commotie is met een vrachtwagen en een busje op die kruising dat de feestgangers dan blijkbaar zich daar niet mee bemoeiden en omgekeerd dat de chauffeur al die tijd het feest over het hoofd zag?
Dit vind ik ook. Als er een vrachtwagen 5 minuten midden op de kruising stil staat, wat vrij ongebruikelijk is, zou ik me wel gaan afvragen wat er aan de hand is.
pi_205795024
Het moet ook niet overdreven worden tog
pi_205795299
Chauffeur (45) dodelijk truckdrama Zuidzijde blijft voorlopig achter de tralies

https://www.ad.nl/binnenl(...)de-tralies~a4bb438b/

En dan dit opmerkelijke fragment daaruit:

quote:
Een andere reden om de Spanjaard in de cel te houden, is volgens de persrechter 'het gevaar op herhaling’. Ze kan daar verder niets over kwijt, behalve dat dit zou ‘blijken uit het dossier’.
Dat vind ik toch opmerkelijk. Dat klinkt of her een bewuste actie was óf vreemd genoeg juist het tegenovergestelde daarvan.
pi_205795333
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:08 schreef _Arual_ het volgende:
Chauffeur (45) dodelijk truckdrama Zuidzijde blijft voorlopig achter de tralies

https://www.ad.nl/binnenl(...)de-tralies~a4bb438b/

En dan dit opmerkelijke fragment daaruit:
[..]
Dat vind ik toch opmerkelijk. Dat klinkt of her een bewuste actie was óf vreemd genoeg juist het tegenovergestelde daarvan.
Wtf wees dan iets helderer over waarom die kans op herhaling er is...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:23:50 #6
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205795420
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:08 schreef _Arual_ het volgende:
Chauffeur (45) dodelijk truckdrama Zuidzijde blijft voorlopig achter de tralies

https://www.ad.nl/binnenl(...)de-tralies~a4bb438b/

En dan dit opmerkelijke fragment daaruit:
[..]
Dat vind ik toch opmerkelijk. Dat klinkt of her een bewuste actie was óf vreemd genoeg juist het tegenovergestelde daarvan.
Klink mij als een 100% bewuste actie eerlijk gezegd. Ook dat die gast stilgestaan heeft. Vanuit stilstand de macht over het stuur verliezen klinkt mij als erg twijfelachtig in de oren :{
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:44:18 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205795587
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:23 schreef RedFever007 het volgende:
Klink mij als een 100% bewuste actie eerlijk gezegd. Ook dat die gast stilgestaan heeft. Vanuit stilstand de macht over het stuur verliezen klinkt mij als erg twijfelachtig in de oren :{
Of hij was gewoon echt in de war/geestelijk onvoldoende handelingsbekwaam. Hij zwaaide immers met zijn handen (los van het stuur) toen hij naar beneden reed en maakte een verwarde indruk volgens de ooggetuigen.

En bij een act van pure evil zou je zoiets toch anders aanpakken en jezelf toch wat anders opstellen lijkt mij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 30-08-2022 19:51:23 ]
pi_205795607
Is het ongeboren kind van de zwangere dame meegeteld met het aantal van 6 doden?
pi_205795617
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:23 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Klink mij als een 100% bewuste actie eerlijk gezegd. Ook dat die gast stilgestaan heeft. Vanuit stilstand de macht over het stuur verliezen klinkt mij als erg twijfelachtig in de oren :{
Daar begint het wel op te lijken.. mss psychose of iets anders psychisch. Nu staat de zelfs de optie aanslag min of meer op de lijst.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_205795627
Ik ga denken aan iets als epilepsie oid..
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:52:27 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205795638
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:47 schreef Knikkergeitje het volgende:
Is het ongeboren kind van de zwangere dame meegeteld met het aantal van 6 doden?
Nee, en volgens mij was die baby al 8 maanden volgroeid.
pi_205795658
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:52 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee
7 dus.
pi_205795679
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:52 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee, en volgens mij was die baby al 8 maanden volgroeid.
Ja daarom, erg..
pi_205795680
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:49 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Daar begint het wel op te lijken.. mss psychose of iets anders psychisch. Nu staat de zelfs de optie aanslag min of meer op de lijst.
Hij zit ook in volledige beperking...

Vraag me af waarom ze dat zouden doen als het een ongeluk was. Kan me voorstellen dat de chauffeur zelf ook dingen gezien heeft en igv een ongeluk zou het inhumaan zijn om hem contact met familie/vrienden te ontnemen...
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:06:25 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205795756
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:57 schreef Knikkergeitje het volgende:
Ja daarom, erg..
Meest heb ik nog te doen met de man wiens schoondochter dit was. Die is ook nog zijn zoon en vrouw verloren.

Hoeveel leed kan een mens dragen...
pi_205795781
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:06 schreef Tengano het volgende:

Meest heb ik nog te doen met de man wiens schoondochter dit was. Die is ook nog zijn zoon en vrouw verloren...
Hoe ga je dat in godsnaam verwerken. Van vreugde dat er een kleinkind aankomt naar 3 (4...) geliefden begraven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Spellchecker dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:10:32 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205795791
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:06 schreef Tengano het volgende:

[..]
Meest heb ik nog te doen met de man wiens schoondochter dit was. Die is ook nog zijn zoon en vrouw verloren.

Hoeveel leed kan een mens dragen...
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hoe ga je dat in godsnaam verwerken. Van vreugde dat er een kleinkind aankomt naar 3 (4...) geliefden begraven.
"Gelukkig" is bij de kerk, daar zullen ze hem goed steunen/begeleiden.
pi_205795816
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:06 schreef Tengano het volgende:

[..]
Meest heb ik nog te doen met de man wiens schoondochter dit was. Die is ook nog zijn zoon en vrouw verloren.

Hoeveel leed kan een mens dragen...
Onvoorstelbaar, verschrikkelijk...
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:14:39 #19
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205795820
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:10 schreef maily het volgende:

[..]
[..]
"Gelukkig" is bij de kerk, daar zullen ze hem goed steunen/begeleiden.
Uiteindelijk komt de verwerking volledig bij hem. Vreselijk!

:'(
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:27:54 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205795932
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:08 schreef Isabeau het volgende:
Hoe ga je dat in godsnaam verwerken. Van vreugde dat er een kleinkind aankomt naar 3 (4...) geliefden begraven.
Zijn vrouw was 75. Dus de tijd die hij nog heeft om te leven is eigenlijk te kort om dit nog goed te verwerken en weer een gelukkig bestaan op te bouwen. En met wat dan?

Ik zei in de eerste reeks al dat deze man waarschijnlijk regelmatig aan God zal vragen (het uit zal schreeuwen) waarom ook hij die dag niet gewoon uit het leven is gerukt. Daar was hij beter mee af geweest vind ik zelf eigenlijk.

Het enige waar hij mogelijk hoop uit kan putten, is dat hij binnen afzienbare tijd met hen verenigd zal worden als ook hij het aardse bestaan vaarwel zegt. Ik denk dan ook dat hij zijn sterfdag als een zegen zal zien.

Je kan het je echt niet voorstellen wat deze man, in de tijd dat hij nog leeft, aan leed en verdriet moet dragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 30-08-2022 21:08:57 ]
pi_205796261
Voorarrest met 14 dagen verlengd

quote:
De chauffeur wordt vastgehouden 'in beperkingen', wat onder meer betekent dat zijn advocaat niets naar buiten mag brengen om het onderzoek niet te verstoren.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ma-spaanse-chauffeur
Is het normaal dat je in beperking word vastgehouden na een verkeersongeval?
pi_205796335
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 21:01 schreef Nober het volgende:
Voorarrest met 14 dagen verlengd
[..]
Is het normaal dat je in beperking word vastgehouden na een verkeersongeval?
Dat vraag ik me ook af.
pi_205796512
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 21:01 schreef Nober het volgende:
Voorarrest met 14 dagen verlengd
[..]
Is het normaal dat je in beperking word vastgehouden na een verkeersongeval?
Nee.
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:33:04 #24
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205796609
Voor wie deze video nog niet gezien heeft.

Op 0.46 geeft presentator Pascal een duidelijk beeld waar de vrachtwagen vandaan kwam en waar hij naartoe reed. Ineens zag ik zelf dat er daar beneden ook nog een fietspad loopt wat ik eerder niet had gezien.

En ook weer een heel mooi stukje van de burgemeester op het einde. Wat een prachtige lieve man is dat.

Pascal spreekt hier op 2:11 overigens van een (weldegelijk) jaarlijkse BBQ. Daar was hier eerder nog discussie over.



[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 30-08-2022 21:57:28 ]
pi_205796734
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 15:12 schreef Tengano het volgende:
Dat gebaren van dat witte busje zou ook kunnen betekenen: "Vent schiet nou toch eens op en rij door!"

Hij stond daar immers drie tot vijf minuten stil en stond behoorlijk in de weg.
Waarop de Spaanse chauffeur misschien ook lichtelijk geirriteerd was en 'op zijn Spaans' mopperend zijn handen op het stuur sloeg tijdens het linksaf slaan. Wat er ook gebeurd is..ik vind het ook sneu voor de chauffeur. Ik denk sowieso niet dat dit zijn bedoeling is geweest..6 doden opeens op je geweten.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:06:38 #26
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205796972
Je kunt nu ook online een condoleance register tekenen met een tekst of een plaatje of gedichtje van jezelf. En je kunt het condoleance register ook inzien. Voor iedereen in Nederland of waar ook aan te vullen en iets toe te voegen.

En vanuit het hele land komen nu dus steunbetuigingen.

Wat een mooi initiatief.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steek in ieder geval even een kaarsje aan, want dat kan ook; op de eerste pagina bovenin.

[ Bericht 35% gewijzigd door Tengano op 30-08-2022 22:48:35 ]
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 23:50:09 #27
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205797962
Hier staan toch weer wat kleine extra details in onder andere dat de vrachtwagen geen lading bij zich had (wist ik nog niet). En een verslag van iemand uit de omgeving die vertelt hoe gevaarlijk het daar eigenlijk is met dat vrachtverkeer.

Dit artikel is vandaag om 11:27 aangepast.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)hauffeur-vrachtwagen
pi_205798292
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:08 schreef _Arual_ het volgende:
Chauffeur (45) dodelijk truckdrama Zuidzijde blijft voorlopig achter de tralies

https://www.ad.nl/binnenl(...)de-tralies~a4bb438b/

En dan dit opmerkelijke fragment daaruit:
[..]
Dat vind ik toch opmerkelijk. Dat klinkt of her een bewuste actie was óf vreemd genoeg juist het tegenovergestelde daarvan.
Mijn ervaring met dit soort zaken is dat het een redelijk standaard riedeltje is om op te stellen, meestal iets van: Kans op Herhaling, ernstige schok voor de maatschappij, kans op vluchtgedrag etc.
Je moet namelijk bij een verzoek tot verlenging van voorlopige hechtenis aan een aantal criteria voldoen.
Die 14 verlening honoreren rechters vrijwel altijd, vervolgens kom je 3 keer bij 30 dagen verlenging, en daarna vaak per 90 dagen (technisch is dit uitstel van de rechtzaak, in extreme gevallen kan dit jaren duren) .
Je kunt je voorstellen dat een rechter steeds kritischer kijkt naar de verlengingen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205799196
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 21:33 schreef Tengano het volgende:
Ineens zag ik zelf dat er daar beneden ook nog een fietspad loopt wat ik eerder niet had gezien.

Dat was toch wel redelijk duidelijk als je Google Maps goed bekeken had. Dat straatje naar het woonhuis is eigenlijk ook puur bedoelt voor dat woonhuis en aansluiting op dat fietspad dat er naast loopt. Verder komt daar geen verkeer.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 31 augustus 2022 @ 10:03:08 #30
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205799431
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:25 schreef Golf8 het volgende:
Het moet ook niet overdreven worden tog
Wat moet niet overdreven worden?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205803020
https://nos.nl/artikel/24(...)ind-nu-ook-meegeteld

Dodental ongeval Nieuw-Beijerland aangepast: ongeboren kind nu ook meegeteld

De gemeente Hoeksche Waard heeft het dodental van het ongeval met de vrachtwagen in Nieuw-Beijerland bijgesteld naar zeven. Een van de zes dodelijke slachtoffers die tot nu toe gemeld werden was hoogzwanger. In overleg met de familie spreekt de gemeente nu van "zeven slachtoffers waaronder één ongeboren kindje".

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2022 15:28:35 ]
pi_205803297
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 02:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mijn ervaring met dit soort zaken is dat het een redelijk standaard riedeltje is om op te stellen, meestal iets van: Kans op Herhaling, ernstige schok voor de maatschappij, kans op vluchtgedrag etc.
Je moet namelijk bij een verzoek tot verlenging van voorlopige hechtenis aan een aantal criteria voldoen.
Die 14 verlening honoreren rechters vrijwel altijd, vervolgens kom je 3 keer bij 30 dagen verlenging, en daarna vaak per 90 dagen (technisch is dit uitstel van de rechtzaak, in extreme gevallen kan dit jaren duren) .
Je kunt je voorstellen dat een rechter steeds kritischer kijkt naar de verlengingen.
kans op herhaling is er al wanneer de bestuurder zegt dat hij niet begrijpt hoe dit heeft kunnen gebeuren
uiteindelijk lukt altijd alles
  zondag 4 september 2022 @ 11:16:55 #33
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_205839091
Info van een bron :

Chauffeur schijnt een Marokkaanse achtergrond te hebben en meerdere keer/stop signalen te hebben negeert...

Ja speculatie :Aanslag?
pi_205839118
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 11:16 schreef Ciclon het volgende:
Infor van een bron :

Chauffeur schijnt een Marokkaanse achtergrond te hebben en meerdere keer/stop signalen te hebben negeert...

Ja speculatie :Aanslag?
Waarom rij je dan de koopgoot niet in?
  zondag 4 september 2022 @ 11:20:35 #35
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_205839131
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 11:20 schreef Document1 het volgende:

[..]
Waarom rij je dan de koopgoot niet in?
Idd.
pi_205839146
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 11:20 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Idd.
Die trap is er nog op gebouwd ook. :{
  zondag 4 september 2022 @ 11:39:49 #37
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_205839284
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 11:21 schreef Document1 het volgende:

[..]
Die trap is er nog op gebouwd ook. :{
+ de Feyenoord shop
pi_205869182
Advocaat: ‘Spaanse chauffeur van truckdrama Zuidzijde had epileptische aanval’

De 45-jarige vrachtwagenchauffeur van het truckdrama in Nieuw-Beijerland heeft vlak vóór het dramatische ongeluk een epileptische aanval gehad. Dat stelt zijn advocaat Winston de Brouwer.

Over de toedracht was tot voor kort niets bekend. Kijkend naar de kruising snapte niemand hoe de verdachte daar de dijk af kon rijden. Dinsdagmiddag veranderde dat. Toen besloot het Openbaar Ministerie dat de chauffeur weer contact met de buitenwereld mag hebben. Het betekent dat ook zijn advocaten nu uitspraken over de zaak mogen doen.

Nooit eerder betrokken bij fataal ongeluk
Het Openbaar Ministerie verdenkt de Spanjaard van het veroorzaken van een verkeersongeval met dodelijke afloop en meerdere gewonden. Volgens een woordvoerder was de chauffeur, voor zover nu bekend, nooit eerder betrokken bij een fataal ongeluk. Donderdag zou hij opnieuw voor de rechter moeten komen om te zien of hij langer moet blijven vastzitten.

bron: AD
pi_205869253
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Nober op 06-09-2022 18:29:41 ]
pi_205869445
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 18:24 schreef Stupidisco het volgende:
Advocaat: ‘Spaanse chauffeur van truckdrama Zuidzijde had epileptische aanval’

[ingekort]
AD
Ai. Dus toch een aanval. Wat heftig ook voor de chauffeur die net zo goed slachtoffer is.
In dit geval kunnen ze hem dan toch ook niet langer meer vasthouden of wel?
pi_205870372
De advocaat zit vanavond aan tafel bij Jinek.

twitter
pi_205870462
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 september 2022 18:44 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Ai. Dus toch een aanval. Wat heftig ook voor de chauffeur die net zo goed slachtoffer is.
In dit geval kunnen ze hem dan toch ook niet langer meer vasthouden of wel?
Waarschijnlijk wel vanwege zijn verblijfplaats.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 6 september 2022 @ 19:47:36 #43
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205870463
Handig wel, om iemand met epilepsie achter het stuur van een vrachtwagen te zetten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 6 september 2022 @ 19:48:17 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205870480
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 september 2022 18:44 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Ai. Dus toch een aanval. Wat heftig ook voor de chauffeur die net zo goed slachtoffer is.
In dit geval kunnen ze hem dan toch ook niet langer meer vasthouden of wel?
Dat ligt eraan. Als je van jezelf weet dat je wel eens/regelmatig epileptische aanvallen hebt, dan mag je niet rijden.
Resistance is futile.
pi_205870582
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 19:48 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dat ligt eraan. Als je van jezelf weet dat je wel eens/regelmatig epileptische aanvallen hebt, dan mag je niet rijden.
Dan was hij niet door de keuring gekomen........
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 6 september 2022 @ 19:54:40 #46
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205870615
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 september 2022 19:53 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dan was hij niet door de keuring gekomen........
Dit gaat wel een staartje krijgen ja.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 6 september 2022 @ 20:00:13 #47
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205870749
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 september 2022 19:53 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dan was hij niet door de keuring gekomen........
Geen idee hoe dat werkt in Spanje.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205870787
https://www.ad.nl/binnenl(...)c%2F2655360%2F2%2F25

De chauffeur slikt volgens zijn raadsman medicatie tegen epilepsie. ,,Dat doet hij consequent. Hij neemt het serieus.” De laatste aanval zou vele jaren geleden hebben plaatsgevonden. ,,In zijn beroepsmatige leven heeft hij nooit een toeval gehad. Hij is ook gewoon geschikt bevonden voor zijn rijbewijs.”

De chauffeur, iemand die tienduizenden kilometers per jaar aflegt, vindt het volgens De Brouwer afschuwelijk dat het ongeluk heeft plaatsgevonden. ,,Hij is een wrak en kan niet aan de gebeurtenissen denken, want dan stort hij in. Hij heeft ook psychische hulp gehad.”

De raadsman spreekt van een ‘noodlottig ongeluk’. ,,Als hij tien meter verderop van de dijk was gereden, had hij niemand geraakt.”

De chauffeur mocht, omwille van het onderzoek, de afgelopen anderhalve week geen contact hebben met de buitenwereld. Dinsdagmiddag hief het Openbaar Ministerie (OM) die beperkingen op. Vandaar dat zijn advocaten nu openlijk over de zaak kunnen spreken.
pi_205870879
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 20:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Geen idee hoe dat werkt in Spanje.
In heel de EU hetzelfde, elke 5 jaar een keuring waarbij ook het medisch dossier word meegenomen.
speak only if it improves the silence.
pi_205870945
Zoals verwacht dus..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205871207
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 19:47 schreef Janneke141 het volgende:
Handig wel, om iemand met epilepsie achter het stuur van een vrachtwagen te zetten.
De weg zit vol mensen die wel eens iets gehad hebben. Het fileprobleem is opgelost als al die mensen niet meer zouden mogen rijden. Het wordt dan wel een beetje druk in de trein, vermoed ik.
pi_205871498
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 september 2022 18:44 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Ai. Dus toch een aanval. Wat heftig ook voor de chauffeur die net zo goed slachtoffer is.
In dit geval kunnen ze hem dan toch ook niet langer meer vasthouden of wel?
Natuurlijk wel.. de bewaarder gooit de sleutel per ongeluk door het putje..sorry beginnende parkinson.
  Spellchecker dinsdag 6 september 2022 @ 20:56:45 #53
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205871581
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 20:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Natuurlijk wel.. de bewaarder gooit de sleutel per ongeluk door het putje..sorry beginnende parkinson.
Gevaarlijk hoor, putjes :{
  dinsdag 6 september 2022 @ 21:32:34 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205872113
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 20:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Geen idee hoe dat werkt in Spanje.
Overal gelijk getrokken in Europa, rijbewijs wordt na max 5 jaar alleen verlengd met medische keuring.
Resistance is futile.
  dinsdag 6 september 2022 @ 21:40:07 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205872212
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 september 2022 19:53 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dan was hij niet door de keuring gekomen........
Dit is er dus 1 die niet door de keuring had mogen komen........
Resistance is futile.
pi_205873336
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 21:40 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dit is er dus 1 die niet door de keuring had mogen komen........
Hoe weet jij dat?
  dinsdag 6 september 2022 @ 23:02:32 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205873374
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 21:40 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dit is er dus 1 die niet door de keuring had mogen komen........
Als hij jarenlang aanvalsvrij was?
Kwestie van vreselijke pech bij een miniscule kans op ellende. En net alle zaken die tegen zaten op een rijtje bij elkaar tegelijkertijd.
Vreselijk voor die man ook zeg
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205873389
Gevalletje extreem botte pech en vooral sneu voor alle betrokkenen. Weinig meer over te zeggen lijkt me.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 6 september 2022 @ 23:13:08 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205873459
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 22:59 schreef Queller het volgende:

[..]
Hoe weet jij dat?
Feit dat deze man een aanval heeft gehad tijdens het rijden zegt genoeg. We hebben het hier niet over een autootje, maar over zwaar en gevaarlijk materieel. Tegen een buschauffeur, kraanmachinist en treinmachinist en wel meer van dat soort beroepen zouden keuringsartsen wat mij betreft streng moeten handhaven.

En ik weet dat omdat epileptische aanvallen in de regel reden zijn om verlenging af te keuren. En dat weet ik dan weer omdat ik al jaren in de transportsector werkzaam ben. Ik hoop dat zoiets bij onze chauffeurs niet gebeurt, lijkt me verschrikkelijk voor de betrokkenen.
Resistance is futile.
  dinsdag 6 september 2022 @ 23:15:40 #60
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205873492
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 23:02 schreef Molo het volgende:

[..]
Als hij jarenlang aanvalsvrij was?
Kwestie van vreselijke pech bij een miniscule kans op ellende. En net alle zaken die tegen zaten op een rijtje bij elkaar tegelijkertijd.
Vreselijk voor die man ook zeg
Het is inderdaad verschrikkelijk voor die man, die heeft er ook niet om gevraagd. Ik ben geen medicus maar naar mijn mening zou iemand die medicijnen slikt om geen epileptische aanvallen te krijgen, niet door zo'n keuring moeten komen.
Resistance is futile.
pi_205873544
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 23:13 schreef Seven. het volgende:

Feit dat deze man een aanval heeft gehad tijdens het rijden zegt genoeg. We hebben het hier niet over een autootje, maar over zwaar en gevaarlijk materieel. Tegen een buschauffeur, kraanmachinist en treinmachinist en wel meer van dat soort beroepen zouden keuringsartsen wat mij betreft streng moeten handhaven.

En ik weet dat omdat epileptische aanvallen in de regel reden zijn om verlenging af te keuren. En dat weet ik dan weer omdat ik al jaren in de transportsector werkzaam ben. Ik hoop dat zoiets bij onze chauffeurs niet gebeurt, lijkt me verschrikkelijk voor de betrokkenen.
Volgens mij praat je voor je beurt. Tenzij je zijn medische dossier beter kent dan zijn advocaat.
  dinsdag 6 september 2022 @ 23:33:55 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205873644
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 23:13 schreef Seven. het volgende:

[..]
Feit dat deze man een aanval heeft gehad tijdens het rijden zegt genoeg. We hebben het hier niet over een autootje, maar over zwaar en gevaarlijk materieel. Tegen een buschauffeur, kraanmachinist en treinmachinist en wel meer van dat soort beroepen zouden keuringsartsen wat mij betreft streng moeten handhaven.

En ik weet dat omdat epileptische aanvallen in de regel reden zijn om verlenging af te keuren. En dat weet ik dan weer omdat ik al jaren in de transportsector werkzaam ben. Ik hoop dat zoiets bij onze chauffeurs niet gebeurt, lijkt me verschrikkelijk voor de betrokkenen.
De keuringen zijn daarom voor beroepschauffeurs ook enorm streng

100% uitsluiting heb je nooit. Ook niet na tig jaren geen insulten.

En als je dat ook onacceptabel vindt, tsja, wat is de grens dan? Want iemand kan ook een eerste keer ooit een insult krijgen, achter het stuur.
Of een hypo bij niet opgemerkte diabetes, of een hartaanval of een beroerte.

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 23:15 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het is inderdaad verschrikkelijk voor die man, die heeft er ook niet om gevraagd. Ik ben geen medicus maar naar mijn mening zou iemand die medicijnen slikt om geen epileptische aanvallen te krijgen, niet door zo'n keuring moeten komen.
Als medicatie al jaren werkt, insultvrij?
Als dat je eis wordt, ook met andere soorten medicatie en ziektebeelden, dan valt een extreem groot gedeelte van de beroepschauffeurs uit qua werk en komt nooit meer aan de bak.
Voor een hele kleine, afgewogen kans op ellende.
Dat is net zoiets als een BHV regeling instellen in een verpleeghuis waar 0 doden bij mogen vallen bij grote brand.
Onhaalbaar.

Dit is gewoon echt een gruwelijke samenloop van omstandigheden en extreme pech. Niet meer dan dat
Volledige controle is een illusie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205873753
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 23:33 schreef Molo het volgende:

Dit is gewoon echt een gruwelijke samenloop van omstandigheden en extreme pech. Niet meer dan dat

Als wat de advocaat vanmiddag op de radio zei klopt, dan is het dit en niet anders.

quote:
Volledige controle is een illusie
En dat ook.
pi_205873897
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 23:15 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het is inderdaad verschrikkelijk voor die man, die heeft er ook niet om gevraagd. Ik ben geen medicus maar naar mijn mening zou iemand die medicijnen slikt om geen epileptische aanvallen te krijgen, niet door zo'n keuring moeten komen.
Met deze redenatie kan je nog wel een waslijst aan medicatie opnemen voor ziektebeelden die problematisch kunnen zijn in verkeer. Nog los van het feit dat iedereen uit het niets epilepsie kan ontwikkelen.
pi_205874242
Heel heftig dit… de vader van het ongeboren kind was een collega van mij…

Heel veel sterkte voor de nabestaanden

RIP
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 7 september 2022 @ 09:22:19 #66
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205875085
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 00:18 schreef Wotte het volgende:

[..]
Met deze redenatie kan je nog wel een waslijst aan medicatie opnemen voor ziektebeelden die problematisch kunnen zijn in verkeer. Nog los van het feit dat iedereen uit het niets epilepsie kan ontwikkelen.
Precies dit alleen al.

Die richtlijnen waarin iemand met aandoening X na periode Y weer achter het stuur mag bij geen symptomen zijn opgesteld op grond van statistieken en medische kennis. Deze worden ook bijgewerkt als er nieuwe kennis en inzichten zijn. Je kunt de kans niet op 0 krijgen alleen al omdat iedereen onwel kan worden door van alles en nog wat.

Deze man was al jaren aanvalsvrij en nam zijn medicatie blijkbaar. Ik denk niet dat dit hem of zijn bedrijf of de regelreving te verwijten is. Daar koop je niks voor helaas want er zijn nog steeds mensen dood en gewond, maar ik denk niet dat woede hier heel passend is.
pi_205878732
Kunnen artsen zien of iemand recent zo'n aanval gehad heeft? Of moeten we de chauffeur, maar simpel vertrouwen dat ie eerlijk is?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_205878810
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 14:53 schreef MatthijsDJ het volgende:
Kunnen artsen zien of iemand recent zo'n aanval gehad heeft? Of moeten we de chauffeur, maar simpel vertrouwen dat ie eerlijk is?
Dat weet je ook niet altijd. Iedereen kan zomaar epilepsie ontwikkelen, ook op latere leeftijd. Vaak vinden aanvallen ‘s nachts plaats. Als jij alleen slaapt (een vrachtwagenchauffeur doet dat ongetwijfeld regelmatig) dan kan het zijn dat je niets merkt. Aan een epileptische aanval zelf heb je geen herinnering. En als je toch al ligt en bijvoorbeeld niet in bed hebt geplast heb je misschien alleen wat hoofdpijn in de ochtend. Wie weet viel hij wel in slaap daar op de kruising en kreeg hij toen de aanval, we weten het niet.
  woensdag 7 september 2022 @ 15:18:51 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205878994
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 14:53 schreef MatthijsDJ het volgende:
Kunnen artsen zien of iemand recent zo'n aanval gehad heeft? Of moeten we de chauffeur, maar simpel vertrouwen dat ie eerlijk is?
Dat laatste

Eigen verantwoordelijkheid om te melden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 7 september 2022 @ 21:35:57 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205884203
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 23:33 schreef Molo het volgende:

[..]
De keuringen zijn daarom voor beroepschauffeurs ook enorm streng

100% uitsluiting heb je nooit. Ook niet na tig jaren geen insulten.

En als je dat ook onacceptabel vindt, tsja, wat is de grens dan? Want iemand kan ook een eerste keer ooit een insult krijgen, achter het stuur.
Of een hypo bij niet opgemerkte diabetes, of een hartaanval of een beroerte.
[..]
Als medicatie al jaren werkt, insultvrij?
Als dat je eis wordt, ook met andere soorten medicatie en ziektebeelden, dan valt een extreem groot gedeelte van de beroepschauffeurs uit qua werk en komt nooit meer aan de bak.
Voor een hele kleine, afgewogen kans op ellende.
Dat is net zoiets als een BHV regeling instellen in een verpleeghuis waar 0 doden bij mogen vallen bij grote brand.
Onhaalbaar.

Dit is gewoon echt een gruwelijke samenloop van omstandigheden en extreme pech. Niet meer dan dat
Volledige controle is een illusie
Dat mag jij vinden. En ik mag er als professional het mijne van vinden. Er worden mensen voor minder afgekeurd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 23:20 schreef Queller het volgende:

[..]
Volgens mij praat je voor je beurt. Tenzij je zijn medische dossier beter kent dan zijn advocaat.
Mmmkay, sinds wanneer mag je op dit forum je mening niet meer geven?
Resistance is futile.
  woensdag 7 september 2022 @ 21:39:26 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205884249
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 00:18 schreef Wotte het volgende:

[..]
Met deze redenatie kan je nog wel een waslijst aan medicatie opnemen voor ziektebeelden die problematisch kunnen zijn in verkeer. Nog los van het feit dat iedereen uit het niets epilepsie kan ontwikkelen.
Dat klopt. Maar het gaat hier over beroepsmatig besturen en dat maakt het risico op een epileptische aanval tijdens het werk aanzienlijk hoger, inclusief de schade die vele malen groter is met een vrachtwagen.

Maar je hoeft het niet met mij eens te zijn. Ik vind het vanuit mijn beroep niet verantwoord, en wat anderen daarvan vinden: zelf weten.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 05:29 schreef hollandia02 het volgende:
Heel heftig dit… de vader van het ongeboren kind was een collega van mij…

Heel veel sterkte voor de nabestaanden

RIP
Wat verschrikkelijk.. ;( :'(
Resistance is futile.
  woensdag 7 september 2022 @ 22:01:14 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205884605
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2022 21:35 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dat mag jij vinden. En ik mag er als professional het mijne van vinden. Er worden mensen voor minder afgekeurd.
[..]
Mmmkay, sinds wanneer mag je op dit forum je mening niet meer geven?
Dat is niet wat ik vind, dat is gewoon zo.
Als professional vanaf de andere kant, zorg/re-integratie van beroepschauffeurs en bijbehorende keuringstrajecten vanuit de medische hoek
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 7 september 2022 @ 22:04:34 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205884676
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 22:01 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik vind, dat is gewoon zo.
Als professional vanaf de andere kant, zorg/re-integratie van beroepschauffeurs en bijbehorende keuringstrajecten vanuit de medische hoek
Prima, jij mag het laatste woord hoor ^O^
Resistance is futile.
pi_205885081
Heb wel echt medelijden met die chauffeur.. wat een verschrikkelijk gebeuren..
  woensdag 7 september 2022 @ 22:48:19 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205885254
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2022 22:04 schreef Seven. het volgende:

[..]
Prima, jij mag het laatste woord hoor ^O^
:?

Het is een verschrikkelijke gebeurtenis, dat is zo. Kansberekening werkt alleen anders en laat zich niet leiden door een zeer uitzonderlijke gebeurtenis. Jij haalt er ineens bij dat je professional bent. Ja ik ook, en dus?

Die vrachtwagenchauffeur heeft tegen verwachting in een insult gehad en daarmee een gruwelijk iets veroorzaakt.
Heeft hij daar schuld aan, met wat we weten, nee.
Had dit voorkomen kunnen worden, niet naar redelijkheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 07-09-2022 22:55:43 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 7 september 2022 @ 22:49:26 #76
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205885279
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 22:48 schreef Molo het volgende:
Had dit voorkomen kunnen worden, niet naar redelijkheid.
Jawel hoor. Maar we vinden een rijbewijs een soort onaantastbaar mensenrecht, ofzo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 7 september 2022 @ 22:55:11 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205885371
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 22:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Jawel hoor. Maar we vinden een rijbewijs een soort onaantastbaar mensenrecht, ofzo.
Als hij meer vijf jaar zonder enig insult op deze aardbol rondloopt dan zou hij nog steeds niet mogen rijden?
Hoe is dat redelijk?

Het gaat overigens niet om wat we redelijk vinden als recht, maar om wat de kans is dat er iets mis gaat versus de kans dat er niks mis gaat.

Daar is fors onderzoek naar gedaan en gaat als iemand lang insultvrij is, vrijwel (<---) nooit fout

Als je heel zeker wilt zijn dat het niet fout gaat moet je sowieso mensen niet laten rijden. Meeste ongelukken gebeurden door puur menselijk falen/gedrag en niet door lichamelijk falen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 7 september 2022 @ 23:00:35 #78
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205885458
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 22:55 schreef Molo het volgende:
Meeste ongelukken gebeurden door puur menselijk falen/gedrag en niet door lichamelijk falen.
Klopt. Komt omdat er veel te veel mensen een rijbewijs hebben die dat helemaal niet horen te hebben.

Deze chauffeur had gewoon geen rijbewijs horen te hebben, en al helemaal niet voor een vrachtwagen. Maar hij had het dus wel, omdat het anders zo zielig was, en nu staan er een hoop zielige mensen te treuren op een kerkhof.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 7 september 2022 @ 23:02:58 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205885490
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 23:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Klopt. Komt omdat er veel te veel mensen een rijbewijs hebben die dat helemaal niet horen te hebben.

Deze chauffeur had gewoon geen rijbewijs horen te hebben, en al helemaal niet voor een vrachtwagen. Maar hij had het dus wel, omdat het anders zo zielig was, en nu staan er een hoop zielige mensen te treuren op een kerkhof.
Ja daar is natuurlijk niets tegen in te brengen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205886894
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 23:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Klopt. Komt omdat er veel te veel mensen een rijbewijs hebben die dat helemaal niet horen te hebben.

Deze chauffeur had gewoon geen rijbewijs horen te hebben, en al helemaal niet voor een vrachtwagen. Maar hij had het dus wel, omdat het anders zo zielig was, en nu staan er een hoop zielige mensen te treuren op een kerkhof.
Het hebben van een rijbewijs (welk rijbewijs dan ook) wordt helaas gezien als soort van basic human right.

Edit: dat had je al gepost ;) . Het mag duidelijk zijn dat ik daar anders in sta. Als je 's nachts de telefoontjes krijgt en moet dealen met de fallout, dan ga je daar vanzelf anders over denken. De chauffeurs blijven vaak ongedeerd, gelukkig. De overige betrokkenen helaas niet.
Resistance is futile.
pi_205886914
quote:
9s.gif Op woensdag 7 september 2022 22:34 schreef MrMiguel het volgende:
Heb wel echt medelijden met die chauffeur.. wat een verschrikkelijk gebeuren..
Het is ook verschrikkelijk voor die man natuurlijk, die heeft dit ook niet gewild.
Resistance is futile.
pi_205887186
Heeft iemand hier naar het gesprek met de advocaat gekeken in Jinek? Een aantal zaken viel me op:

- Het staat niet vast dat de chauffeur een epileptische aanval heeft gehad, maar het lijkt de logische conclusie.

- De advocaat maakte op verschillende momenten het voorbehoud dat bepaalde informatie berust op de verklaring van zijn client. Hij zei bijvoorbeeld dat zijn client heel graag mee wil werken aan het onderzoek en genegen is een antwoord te geven terwijl dat misschien niet verstandig is om te doen (omdat hij zich weinig tot niets kan herinneren, maak ik eruit op). Ik snap dat een advocaat voorbehouden maakt, maar het interview gaf mij de indruk dat we nu niet blind af kunnen gaan op de verklaringen van de chauffeur. Die moeten nog worden gecorroboreerd, bijvoorbeeld dat hij niet eerder een aanval in het verkeer heeft gehad en dat hij zijn medicijnen trouw neemt. Het zou mij niet verbazen als uit verder onderzoek een ander beeld ontstaat.

- Op de website van het CBR staat dat je niet in een vrachtauto of bus mag rijden als je medicijnen neemt tegen een epileptische aanval. (Zo gek is het dus niet wat @Seven hiervoor heeft gesteld.) In Spanje zijn er waarschijnlijk andere regels, maar ook deze informatie lijkt op de verklaring van de chauffeur te berusten. Als de regels anders zijn, dan is een vraag of de chauffeur had moeten weten dat de regels in Nederland anders zijn. Volgens de advocaat is dit ook een politieke kwestie: hoe wil je omgaan met verschillen tussen landen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205892660
Precieze oorzaak nog niet duidelijk, onderzoek nog niet afgerond. Geheel logisch dus om de dader maar gewoon vrij te laten. :')
OM gaat in beroep:

quote:
OM in beroep tegen beslissing vrijlaten verdachte ongeval Nieuw-Beijerland
Nieuwsbericht | 08-09-2022 | 15:06

De raadkamer van de Rotterdamse rechtbank heeft vandaag besloten dat de 45-jarige Spaanse vrachtwagenchauffeur die verdacht wordt van betrokkenheid bij het ernstige ongeval in Nieuw-Beijerland in vrijheid zijn proces mag afwachten. Bij het ongeval kwamen op zaterdag 27 augustus zeven personen, waaronder een ongeboren baby, om het leven. Het OM gaat tegen deze beslissing in beroep. Wat betekent dit en hoe staat het met het onderzoek?
https://www.om.nl/actueel(...)val-nieuw-beijerland
  donderdag 8 september 2022 @ 21:10:12 #84
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205898299
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iet-rijden-wetgeving

Blijkbaar had ik het toch niet goed op dit punt. Zolang je medicatie gebruikt tegen epilepsie mag je geen vrachtwagen besturen...
pi_205899463
Bij mijn beste weten, kom je in principe nooit door de 5-jaarlijkse medische keuring als je netjes aangeeft dat je anti-epileptie medicatie gebruikt. En ik ga er vanuit dat de eisen voor de medische keuring gelijk getrokken zijn in heel Europa. Bronnen die hier te vinden zijn, onderschrijven ook dat de chauffeur ook in Spanje niet door de keuring had mogen komen.

Deze regels zijn er niet voor niks. Ik bedenk ze niet zelf. Maar ik sta er wel achter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
pi_205899653
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 08:27 schreef Claudia_x het volgende:
Heeft iemand hier naar het gesprek met de advocaat gekeken in Jinek? Een aantal zaken viel me op:

- Het staat niet vast dat de chauffeur een epileptische aanval heeft gehad, maar het lijkt de logische conclusie.

- De advocaat maakte op verschillende momenten het voorbehoud dat bepaalde informatie berust op de verklaring van zijn client. Hij zei bijvoorbeeld dat zijn client heel graag mee wil werken aan het onderzoek en genegen is een antwoord te geven terwijl dat misschien niet verstandig is om te doen (omdat hij zich weinig tot niets kan herinneren, maak ik eruit op). Ik snap dat een advocaat voorbehouden maakt, maar het interview gaf mij de indruk dat we nu niet blind af kunnen gaan op de verklaringen van de chauffeur. Die moeten nog worden gecorroboreerd, bijvoorbeeld dat hij niet eerder een aanval in het verkeer heeft gehad en dat hij zijn medicijnen trouw neemt. Het zou mij niet verbazen als uit verder onderzoek een ander beeld ontstaat.

- Op de website van het CBR staat dat je niet in een vrachtauto of bus mag rijden als je medicijnen neemt tegen een epileptische aanval. (Zo gek is het dus niet wat @:seven hiervoor heeft gesteld.) In Spanje zijn er waarschijnlijk andere regels, maar ook deze informatie lijkt op de verklaring van de chauffeur te berusten. Als de regels anders zijn, dan is een vraag of de chauffeur had moeten weten dat de regels in Nederland anders zijn. Volgens de advocaat is dit ook een politieke kwestie: hoe wil je omgaan met verschillen tussen landen?
De EU heeft de standaarden voor de transportsector overal gelijk getrokken. Dat gaat echt heel ver dus ik ga er vanuit dat de medische keuring daar ook in meegenomen is. Maar ik heb daar buiten RTL nieuws geen bron voor.
Resistance is futile.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 september 2022 @ 22:26:47 #87
408813 crew  trein2000
pi_205899778
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:10 schreef Flitskikker het volgende:
Precieze oorzaak nog niet duidelijk, onderzoek nog niet afgerond. Geheel logisch dus om de dader maar gewoon vrij te laten. :')
OM gaat in beroep:
[..]
https://www.om.nl/actueel(...)val-nieuw-beijerland
Ja hoor dat is vrij logisch. Je moet een grond hebben en aangezien er op schuld aan een dodelijk verkeersongeval geen 12 jaar staat kom je niet weg met een geschokte rechtsorde. Dus je moet iets anders concreets hebben.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205908641
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 22:10 schreef Seven. het volgende:
Bij mijn beste weten, kom je in principe nooit door de 5-jaarlijkse medische keuring als je netjes aangeeft dat je anti-epileptie medicatie gebruikt. En ik ga er vanuit dat de eisen voor de medische keuring gelijk getrokken zijn in heel Europa. Bronnen die hier te vinden zijn, onderschrijven ook dat de chauffeur ook in Spanje niet door de keuring had mogen komen.

Deze regels zijn er niet voor niks. Ik bedenk ze niet zelf. Maar ik sta er wel achter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens een neuroloog dus echte expert:

quote:
Bij twee derde van de mensen met epilepsie kunnen de aanvallen goed onderdrukt worden door medicatie.
Dus het lijkt me dat er geen bezwaar is om door de keuring te komen als je al x jaar aanval vrij bent.

En als je even zoekt:
https://www.epilepsie.nl/(...)ijs-en-eerste-aanval

Kan je nu ophouden met framen?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:12:07 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205913912
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:50 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Volgens een neuroloog dus echte expert:
[..]
Dus het lijkt me dat er geen bezwaar is om door de keuring te komen als je al x jaar aanval vrij bent.

En als je even zoekt:
https://www.epilepsie.nl/(...)ijs-en-eerste-aanval

Kan je nu ophouden met framen?
Ik bedenk de regels zelf niet. Ik moet er in mijn beroep wel vanuit kunnen gaan dat ze nageleefd worden, en ik moet ze zelf ook naleven.

Als je medicijnen slikt om epileptische aanvallen te onderdrukken, dan heb je niks te zoeken op een vrachtwagen.

En lees zelf anders ook even je linkje. Daar staat ook gewoon dat je mag rijden na 5 jaar aanvalvrij, en geen medicatie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Seven. op 09-09-2022 23:23:43 ]
Resistance is futile.
pi_205942527
De Murciaanse chauffeur van de meervoudige en dodelijke klap in Nederland aan het woord: 'Ik kreeg een epileptische aanval'

quote:
Juan verdedigt zijn onschuld op de sinistere weg die het leven kostte aan zeven mensen: "Ik ben nog een slachtoffer, ik zou dood kunnen zijn."

Deze vrijdag, om drie uur 's nachts, kon Juan weer voet aan wal zetten in Caravaca de la Cruz om zich te herenigen met zijn langverwachte familie. "Ik ben psychisch genaaid", vat Juan, chauffeur van El Mosca, samen zonder warme doeken, die door een Rotterdamse rechtbank wordt onderzocht als de vermeende dader van de meervoudige verontwaardiging van de aanwezigen op de Kom Ice Club-barbecue, die zaterdag werd gevierd 27 augustus in Zuidzijde. "Op mentaal vlak ben ik slecht", benadrukt deze 45-jarige coureur uit Caravaca, in een gesprek met EL ESPAÑOL.

Hij heeft redenen genoeg om zich eenzaam te voelen. De Rotterdamse politie arresteerde hem die zaterdag voor een van de ernstigste verkeersongevallen in de recente geschiedenis van het wegvervoer: zeven doden en zeven zwaargewonden. Toen Juan na 72 uur de kerkers verliet, stuurde de rechter hem naar de gevangenis voor een periode van twee weken, terwijl het onderzoek werd voortgezet naar de oorzaken die ertoe leidden dat de gekoelde vrachtwagen waarmee hij reed de weg verliet en in een dijk belandde, rollend over de tenten waar honderd mensen worstjes en hamburgers aten.

"Ik weet wat ik heb meegemaakt in de gevangenis en niemand weet meer dan ik, mijn ouders, mijn broers en mijn vrouw hebben veel geleden, maar ze weten niet wat ik heb meegemaakt", blikt Juan terug zonder hij wilde in detail treden over zijn co-existentie met de delinquenten van de Nederlandse gevangenis, zonder de taal te beheersen, en een nieuwe gevangene te zijn, wiens enige 'criminele leerplan' arbeider was geweest tot die tragische 27 augustus.

“Ik heb in een maximaal beveiligde gevangenis gezeten, ze hebben me vier en een halve dag geïsoleerd gehouden en ze hebben me met stokken behandeld”, bekent Juan, exclusief voor EL ESPAÑOL, en verbreekt hij voor het eerst sinds de Rotterdamse rechtbank zijn stilzwijgen liet hem in de gevangenis vrijheid "De tijd dat ik daar was, had ik geen slechte tijd, het was het volgende".

Deze donderdag kon hij zijn vrijheid herwinnen, ondanks het feit dat het arrondissementsparket Rotterdam zich tegen de beslissing verzette. Het Openbaar Ministerie is zelfs in beroep gegaan bij de rechter, omdat het van oordeel was dat er strengere voorzorgsmaatregelen hadden moeten worden genomen aan de chauffeur, zoals het verplichten van alle telefoongesprekken van de Nederlandse of Spaanse autoriteiten die meewerken aan het onderzoek.

"Ik heb geen strafblad en dat heeft veel gedaan om terug te kunnen keren naar Spanje, omdat ze wilden dat ik nog 60 dagen vastgehouden zou worden", legt Juan uit. "Ze hebben op alle mogelijke manieren geprobeerd om mij zo veel mogelijk opgesloten te houden, maar ik heb een advocaat gehad die de beste van de hele wereld is geweest: als ik die advocaat in het eerste proces had gehad, zou ik maar drie dagen hebben doorgebracht in Nederland, maar ik. Wat er is gebeurd, is dat ik een waardeloze advocaat had", klaagt hij, verwijzend naar zijn eerste verschijning in de rechtbank.

Sinds Juan in zijn geboorteplaats is geland, heeft hij de tijd gehad om bij te praten over wat er in Nederland en Spanje is gepubliceerd over het meervoudige ongeval met vluchtmisdrijf. "Er zijn veel dingen die niet waar zijn", merkt hij geïrriteerd op.

"Ik heb geen aanklacht, vrijheid met aanklacht, niets. Ik ben voorwaardelijk vrij, op één voorwaarde, maar zonder aanklacht. Ik ben totaal vrij van zonde", stelt deze 45-jarige vrachtwagenchauffeur nadrukkelijk. "Ik vertel je dit omdat je dingen in behandeling hebt als je wordt vrijgelaten met aanklacht, maar ik heb niets. Ik ben voorwaardelijk vrijgelaten, met één voorwaarde: ik kan niet rijden, ik heb mijn chauffeursbewijzen niet meer. licentie, ik ben vrijgelaten met voorwaarden, niet met kosten, wat de dingen veel verandert".

Zodra zijn vrijlatingsbevel officieel werd gemaakt, nam Juan deze donderdag een business class-vlucht om het Nederlandse grondgebied te verlaten. "Ik kwam rechtstreeks op het vliegtuig naar Valencia, daar nam ik een door het bedrijf betaalde taxi, wat fenomenaal was, en ik arriveerde bij zonsopgang in Caravaca de la Cruz", aldus Juan, die zeer emotioneel verbonden is met deze stad in het noordwesten van de regio Murcia, niet alleen vanwege de familiewortels, maar ook vanwege de band met het Fiesta de los Caballos del Vino, door UNESCO uitgeroepen tot immaterieel cultureel erfgoed van de mensheid.

"Ik heb een klein meisje en ze verhoogt mijn moreel", zegt hij tijdens het gesprek met deze krant. Juans stem wordt pas optimistisch als hij vertelt over zijn drie schatten: zijn kleine meisje, 2 jaar oud, zijn huidige partner en de dochter die hij heeft uit een eerdere relatie, een 15-jarige tiener. "Ik heb mijn ups en downs: ik ben delicaat. Tussen hen nemen ze me mee naar boven, ze zien me thuis kapot op de bank en ze zeggen: 'Kom op!'"

"Tranen vallen"
De andere emotionele pijler waarop deze bestuurder leunt, zijn zijn levenslange vrienden. Degenen met wie hij speelde door de straten van deze stad, gemarkeerd door het Vera Cruz-heiligdom dat een stuk van de lignum crucis herbergt, zijn voormalige klasgenoten in het San Juan de la Cruz-instituut of de leden van de Peña Baezano met de die vibreert - elke mei - wanneer de paarden de helling van het kasteel op galopperen, terwijl ze strijden in de mythische Race of the Wine Horses.

"Ik zie mijn vrienden, ze omhelzen me en de tranen schieten me in de ogen." In de stad staat Juan bekend om zijn goede gevoel voor humor en ook als zoon van een hardwerkend stel dat een beroemde bar runde in de Barrio del Progreso. Dat spraakzame karakter en de hardwerkende geest die Juan heeft geërfd, zijn verdwenen, niet alleen vanwege de moeilijke juridische horizon waarmee hij wordt geconfronteerd en vanwege de dagelijkse herinnering aan de dodelijke slachtoffers van het verkeersongeval, maar ook vanwege een moeilijk cadeau om zijn huis vooruit te helpen.

"Ik ben financieel heel slecht, ik heb het probleem van het ongeluk, het kleine meisje mist dingen en zie dat mijn ouders en mijn broers altijd bovenop me zitten voor alles wat ik nodig heb, maar op dit moment heb ik een behoorlijk slechte tijd", geeft hij met spijt toe. Het leven is voor Juan een hel geworden sinds zaterdag 27 augustus, toen hij achter het stuur van een trailer, met een koeltrailer, op weg was om een ​​landbouwzending op te halen enkele kilometers van het Nederlandse dorp Zuidzijde.

Op dit moment zet de Rotterdamse politie, gecoördineerd door twee officieren van justitie, het onderzoek voort om opheldering te krijgen over de redenen waarom de aanwezigen bij de Kom Ice Club-barbecue dodelijk werden overreden door een El Mosca-vrachtwagen. "Ik kreeg een epileptische aanval", zegt Juan over de reden waarom zijn caravan in een dam stortte, waarbij zes mensen om het leven kwamen, van wie één acht maanden zwanger. "Ik herinner me niets van wat er is gebeurd", vervolgt hij hulpeloos. "Ik herinner me het niet meer".

Om de juistheid van het verhaal van de bestuurder te bevestigen, hebben de rechtbank Rotterdam en het parket aanvullend bloedonderzoek gelast om te zoeken naar sporen van medicatie in het lichaam van Juan. Een lid van de Fiestas de los Caballos del Vino de Caravaca de la Cruz bevestigt de pathologie van de bestuurder: "Hij wordt sinds zijn kindertijd behandeld voor epilepsie."

"Ik zou dood kunnen zijn"
Juan verdedigt zijn onschuld categorisch tijdens zijn telefoongesprek met EL ESPAÑOL: "Ik heb niets te verbergen, ik ben onschuldig, ik ben nog een slachtoffer: ik zou dood kunnen zijn." Het bewijs hiervan is dat hij verzekert dat hij niet uitsluit dat hij een persconferentie belegt om zijn versie van de meervoudige treffer aan te bieden, waarvoor zijn vergunning om op een vrachtwagen en elk motorvoertuig te stappen is ingetrokken.

"Hij was al vele jaren onderweg", vertelt hij over zijn uitgebreide ervaring met het rijden op nationale en internationale routes. Dit alles, als gevolg van een ongeval op het werk in het constructiebedrijf dat hij samen met zijn broer in Caravaca de la Cruz oprichtte: "Ik kon niet blijven werken in de constructies, ik bleef achter met een pensioen dat niet genoeg om van te leven en toen haalde ik de rijbewijzen uit de vrachtwagen.

Juan ging de weg op om zijn brood te verdienen en een paar maanden geleden werd hij ingehuurd door El Mosca: een deskundig bedrijf in het vervoer van goederen over land, over zee en door de lucht, gelegen in de Murcische gemeente Molina de Segura. "Ze houden zielsveel van me en ze hebben zich gedragen als een klootzak met mijn familie", merkt de chauffeur bij verschillende gelegenheden op, waarmee hij duidelijk maakt dat het bedrijf hem nooit alleen heeft gelaten sinds hij de hoofdrolspeler werd in deze tragedie op de weg, waarvan de gevolgen hij lijdt ook zijn familie.

"Ik heb twee kinderen, ik moet ze onderhouden en ik kan niet werken omdat ik geen rijbewijs heb: ik zal hem waarschijnlijk nooit meer in mijn leven hebben en dat is mijn werk", legt het hoofd van de familie, terwijl hij verduidelijkt dat Juan, ongeacht de uitkomst van de straf, niet meer achter het stuur zal kruipen. "Ik ben niet van plan om weer met een vrachtwagen te rijden, ook al krijg ik mijn rijbewijs terug."
https://www.elespanol.com(...)sia/702179876_0.html
  Moderator zondag 11 september 2022 @ 22:55:30 #91
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205942599
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:47 schreef Nober het volgende:
De Murciaanse chauffeur van de meervoudige en dodelijke klap in Nederland aan het woord: 'Ik kreeg een epileptische aanval'
[..]
https://www.elespanol.com(...)sia/702179876_0.html
Het is waarschijnlijk niet helemaal lekker vertaald door Google Translate maar ik hoor hem vooral over hemzelf praten en de ervaring in de gevangenis etc. maar weinig over de slachtoffers en de gevolgen die het heeft voor de slachtoffers.
  zondag 11 september 2022 @ 23:44:46 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205942961
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is waarschijnlijk niet helemaal lekker vertaald door Google Translate maar ik hoor hem vooral over hemzelf praten en de ervaring in de gevangenis etc. maar weinig over de slachtoffers en de gevolgen die het heeft voor de slachtoffers.
Dit ja, wat een vreselijke naargeestige blik op de binnenwereld van die chauffeur zo :{ :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205943116
Juan S. zegt écht epileptische aanval te hebben gehad tijdens ongeluk Zuidzijde: ‘Ik had dood kunnen zijn’
Chauffeur Juan S. (45), die wordt verdacht van het truckdrama in Zuidzijde, stelt dat hij voor het ongeluk echt een epileptische aanval kreeg. Hij bevestigt dit in een interview met het Spaanse nieuwsmedium El Español.

11-09-22, 20:07
Hulpverleners zijn aan het werk in Zuidzijde.

Hulpverleners zijn aan het werk in Zuidzijde. © MediaTV
De Spanjaard slikt al sinds zijn kindertijd medicatie tegen epilepsie, aldus een bestuurslid van een paardenfeest in Caravaca de la Cruz - waarbij Juan S. ook betrokken is - tegen de online krant. Kort na het ongeluk waarbij zeven mensen om het leven kwamen, sprak Juan S’. advocaat al over een epileptische aanval en dat de chauffeur niets meer wist. Ook zou Juan S. kort na het ongeluk rare snurkende geluiden hebben gemaakt. Of het daadwerkelijk een epileptische aanval was, werd betwijfeld door een getuige van het drama. Een neuroloog stelde dat het in zijn algemeenheid moeilijk is achteraf een epileptische aanval aan te tonen omdat deze geen sporen nalaat.

Ik ben als een hond behandeld

Het Openbaar Ministerie verdenkt de Spanjaard van het veroorzaken van een ongeval met dodelijke afloop en meerdere gewonden. Juan S. kwam donderdag op vrije voeten. Hij zegt zeer aangeslagen te zijn door het ongeluk en die houding zou een belangrijke rol hebben gespeeld bij de beslissing hem weer vrij te laten.

In het interview zegt Juan S. onschuldig te zijn. ,,Ik ben ook een slachtoffer. Ik had dood kunnen zijn.’’ Daarnaast heeft hij geen goed woord over voor de gevangenis waar hij enkele dagen verbleef. ,,Ik ben daar als een hond behandeld.’’ Zijn eerste advocaat was naar eigen zeggen 'waardeloos', maar de tweede (Sabine ten Doesschate) 'de beste ter wereld'. ,,Als ik haar vanaf het begin had gehad, dan had ik maar drie dagen in Nederland doorgebracht. Ik ben vrijgelaten zonder aanklacht maar met één voorwaarde: ik mag niet rijden. Ik ben ook niet van plan om weer met een vrachtwagen te rijden, al krijg ik mijn rijbewijs terug.”

Pensioen
Juan S. vertelt tegen El Español ook over zijn werk als chauffeur en zijn ervaring met het rijden op nationale en internationale routes. Hij werkte voorheen in het constructiebedrijf dat hij met zijn broer in Caravaca de la Cruz oprichtte maar hij stopte daar vanwege een ongeluk. ,,Ik kon niet blijven werken in het constructiebedrijf. Maar mijn opgebouwde pensioen is niet genoeg om van te leven. Toen haalde ik mijn vrachtwagenrijbewijs.’’ Een paar maanden geleden werd hij naar eigen zeggen ingehuurd door het transportbedrijf El Mosca.

Juan S. komt uit Caravaca de la Cruz, zo'n zestig kilometer ten westen van Murcia. Hij heeft twee kinderen: een meisje (2) bij zijn huidige echtgenote en een 15-jarige dochter uit een eerdere relatie.

https://www.ad.nl/binnenl(...)unnen-zijn~a64b15b4/
  maandag 12 september 2022 @ 00:24:16 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205943158
Dus die advocaat die van de week bij een van de talkshows zat is zijn advocaat niet meer?

Edit: Die 6 september bij Jinek zat:
twitter
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205943547
Juan heeft het wel heel erg over zichzelf. Opmerking als "Ik had wel dood kunnen zijn" zou ik geloof ik even niet maken als je er 7 hebt dood gereden. Ookal was het niet bewust.
  maandag 12 september 2022 @ 06:57:00 #96
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205943628
quote:
6s.gif Op maandag 12 september 2022 00:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hij werkte voorheen in het constructiebedrijf dat hij met zijn broer in Caravaca de la Cruz oprichtte maar hij stopte daar vanwege een ongeluk. ,,Ik kon niet blijven werken in het constructiebedrijf. Maar mijn opgebouwde pensioen is niet genoeg om van te leven. Toen haalde ik mijn vrachtwagenrijbewijs.'
Kijk, dat lijkt me ook wel interessante informatie voor Justitie. Had dat ongeluk met zijn "epilepsie" te maken?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 12 september 2022 @ 06:59:44 #97
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205943638
Juan lijkt me niet de snuggerste.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205943685
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 02:52 schreef PS. het volgende:
Juan heeft het wel heel erg over zichzelf. Opmerking als "Ik had wel dood kunnen zijn" zou ik geloof ik even niet maken als je er 7 hebt dood gereden. Ookal was het niet bewust.
Eens.. het is geen beste vertaling van het interview maar die kerel zit alleen maar in de slachtofferrol. Helemaal niets lees ik over de slachtoffers.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 12 september 2022 @ 08:54:18 #99
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_205944159
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 07:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Eens.. het is geen beste vertaling van het interview maar die kerel zit alleen maar in de slachtofferrol. Helemaal niets lees ik over de slachtoffers.
Nu weet je natuurlijk ook niet wat hem gevraagd is. Maar als hij uit zichzelf een interview loopt te geven lijkt hij er weinig over te zeggen inderdaad. Maar goed, hoeveel kan je er ook over zeggen? Het is lastig om een hele pagina te vullen met ‘ik vind het zo erg wat er gebeurd is en voor de nabestaanden’ etc.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  maandag 12 september 2022 @ 09:03:09 #100
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205944211
quote:
In het interview zegt Juan S. onschuldig te zijn. ,,Ik ben ook een slachtoffer. Ik had dood kunnen zijn.’’ Daarnaast heeft hij geen goed woord over voor de gevangenis waar hij enkele dagen verbleef. ,,Ik ben daar als een hond behandeld.’’ Zijn eerste advocaat was naar eigen zeggen 'waardeloos', maar de tweede (Sabine ten Doesschate) 'de beste ter wereld'. ,,Als ik haar vanaf het begin had gehad, dan had ik maar drie dagen in Nederland doorgebracht.
Wat een schofterige toon slaat die kerel aan. Hij zou zich de tyfus moeten schamen als je net 7 mensen kapot hebt gereden om je zo te beklagen.

Het ademt geen greintje spijt uit; hij kijkt vooral naar zijn eigen consequenties. Ieuw! Dit is niet goed hoor.

quote:
"Ik had wel dood kunnen zijn."


[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 12-09-2022 09:24:56 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')