| MoreDakka | dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:48 |
Circuit de Spa-Francorchamps ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() >> Kwalificatie en race ook op de Belgische zender Canvas. ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2022 | |
| Nizno | dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:48 |
| MoreDakka | dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:52 |
De meeste fouten die hij maakte werden ongedaan gemaakt door geluk en/of het hebben van de meest dominante auto in de geschiedenis. | |
| Tijn | dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:56 |
Maar bv door stuurfouten de auto in de muur zetten, zoals Leclerc dit seizoen al twee keer gedaan heeft, zie je Hamilton toch niet zo snel doen. | |
| MoreDakka | dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:58 |
In Oostenrijk nog | |
| Tijn | dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:58 |
Haha, ja maar niet tijdens de race. | |
| Nattekat | dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:07 |
| |
| tja77 | dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:08 |
Imola vorig jaar | |
| Tijn | dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:09 |
Toen raakte hij de muur niet, toch? Volgens mij kon-ie gewoon verder en is-ie nog op het podium gekomen (?). | |
| WhateverWhatever | dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:10 |
Zandvoort! ![]() | |
| Nattekat | dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:11 |
Je zit in het verkeerde topic vriend. | |
| Nattekat | dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:11 |
Hij raakte de muur, kwam op ruim een ronde achterstand en had geluk dat ie een handjevol punten kon krijgen. Toen hielp zijn teamgenoot een handje. | |
| WhateverWhatever | dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:12 |
I know maar een beetje de vibe er alvast in brengen | |
| Nattekat | dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:12 |
F1 / Heineken Dutch Grand Prix @ Zandvoort #24 Raceweek, opnieuw! | |
| Shodan | dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:23 |
Bij dat incident denk ik nog altijd dat het afgesproken werk was. Bij McLaren speelde toen dat spionage-schandaal (schikking van 100 mln) , en het mocht niet zo zijn dat Hamilton dat jaar WDC werd. Dan maar met een 'lullig' incident eraf, i.p.v. de auto in de muur te parkeren. (en schade op te lopen) | |
| Tarado | dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:25 |
Hij kan er natuurlijk niks aan doen dat hij in die auto zit, sterker nog dat heeft hij gewoon verdiend, Hamilton is altijd heel snel geweest maar heb wel het idee dat hij het vooral na 2016 wat te makkelijk heeft gehad en vorig jaar hebben we kunnen zien dat hij onder druk toch wat teveel fouten maakt. Zondag vond ik een beetje een rookie mistake en begrijpelijk dat Alonso heel kwaad was. | |
| Tijn | dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:44 |
Ik denk ook dat de scherpte er een beetje af is na al die jaren in de snelste auto van het veld. En om dat dan weer terug te vinden op je 37e valt ook niet mee. Ik ben benieuwd of-ie nog lang meedoet, want ik kan me voorstellen dat de lol er ook wel vanaf is op deze manier. Voor de zomerstop was er nog hoop dat Mercedes de boel op de rit kon krijgen, maar nu het gat naar Verstappen groter is dan ooit, zal-ie zich toch wel ernstig zorgen maken. Ik denk ook eigenlijk dat ze het voor volgend jaar qua ontwerp van de auto over een compleet andere boeg moeten gooien, maar of dat goed uitpakt is ook alles behalve een zekerheidje. | |
| Tarado | dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:03 |
Ze hoopten door die TD dichterbij te zitten, nu weten ze wel dat ze dit kunnen vergeten en volgend jaar met die wijzigingen zal het ook moeilijk worden vooral omdat Red Bull veel ervaring heeft met een hoge achterkant en Mercedes niet. Dit is wel een aardig artikel daarover https://the-race.com/form(...)ompromised-for-2023/
| |
| TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:05 |
Mercedes heeft zichzelf gewoon in beide voeten geschoten met een jachtgeweer | |
| Tarado | dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:13 |
Grootste probleem wat ze hebben is dat ze het nog steeds niet goed begrijpen, dus deze wanhoopspoging om weer een level playingfield te krijgen was in de veronderstelling dat ze in de tussentijd hun zaakjes wel op orde zouden hebben. | |
| Tijn | dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:15 |
Ja, dat is het, he. Zolang ze niet goed begrijpen waarom hun auto niet werkt, kunnen ze eigenlijk ook geen nieuw ontwerp maken. En met het kopiëren van de concurrentie zonder echt begrip van het hoe en waarom kom je ook niet zo ver. | |
| TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:17 |
Dus volgend jaar rijden ze nog steeds achter de feiten aan. Hoe een team kan vallen | |
| Tijn | dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:22 |
Ja, zeker omdat het er ook alle schijn van heeft dat de motor van Mercedes niet langer de snelste van het veld is en de ontwikkeling op dat gebied nu vrijwel stil ligt. | |
| Tarado | dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:32 |
Het gaat er wel op lijken maar je moet ze natuurlijk ook weer niet onderschatten, ondanks alles is het nog steeds de 3e auto | |
| Predator40 | dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:32 |
De gifbeker is nog steeds niet leeg, Karma 2.0 | |
| ESF1Gamer | dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:33 |
| Leuk feitje: Als Mercedes rijdt met speciale livery vanwege een jubileum dan heeft Hamilton geen succes in de race. De zwarte livery van afgelopen 2 jaar uitgezonderd | |
| Tijn | dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:33 |
| Overigens ook weer bijzonder hoe Verstappen afgelopen weekend met minder vleugel dan Ferrari reed, en toch amper tijd verloor in de bochtige sector 2. Dat je sneller bent op de rechte stukken is logisch met zo'n setup, maar blijkbaar weten ze zo ontzettend veel grip uit de vloer te halen dat ze nauwelijks snelheid in de bochten inleveren. En dan is als kers op de taart ook nog de bandenslijtage beter dan bij Ferrari, zonder dat ze moeite hebben om op temperatuur te komen zoals bij Mercedes. Adrian Newey mag wel trots zijn op deze creatie, want het lijkt echt een compromisloze auto te zijn. | |
| Tarado | dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:37 |
ik las iets over Perez, dat z'n engineer vroeg of hij ook wat minder downforce wilde net als Verstappen maar die durfde dat niet aan en verloor ook een slok in die sector 2, dus was echt wel speciaal wat Verstappen daar deed | |
| Tijn | dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:41 |
Ja, apart. Je zou denken dat minder vleugel altijd een goed idee is op een circuit met zulke lange rechte stukken als Spa. Kheb gisteren de race nog een keer teruggekeken en zat me te verbazen over het extreme snelheidsverschil tussen Verstappen en Sainz aan het eind van de Kemmel straight. ![]() Natuurlijk heeft Max daar DRS en Carlos niet, maar kom op hey, 30 km/u verschil. Dat is echt niet normaal. | |
| Predator40 | dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:41 |
HeT iS de auTo...... | |
| TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:41 |
Ik denk dat RB hier gewoon heel handig op ingespeeld heeft, en dat Newey een dijk van een ontwerp heeft neergezet. Oh nee, zeker niet. Ze zijn de 3e auto. Op 30 seconden. | |
| Predator40 | dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:41 |
ik verbaasde me daar ook al over.....ongelofelijk verschil | |
| TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:42 |
Perez is wat voorzichtiger denk ik. Maar ik moet ook zeggen dat hij wel het beste presteert van alle teamgenoten die Max heeft gehad. Ik juich eigenlijk voor het hele veld, behalve voor Hamilton | |
| Tarado | dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:43 |
MARK HUGHES: VERSTAPPEN LOOKED LIKE PEAK SCHUMACHER AT SPA | |
| Zwoerd | dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:26 |
| Ik heb het gevoel dat men veel minder lyrisch is over deze prestatie van Verstappen dan vorig jaar bij Hamilton in Brazilië. Toen las ik reacties dat dat de beste race van een enkele coureur die ze ooit hebben gezien en dat Hamilton door de penalty getriggerd was om deze buitenaardse prestatie neer te zetten. "ANGRY LEWIS IS BEST LEWIS" | |
| Nattekat | dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:33 |
Komt vooral doordat Brittsen graag hun held ophemelen. Van buiten dat gekke eiland zijn de reacties neutraal, net als toen. | |
| daNpy | dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:40 |
Verstappen krijgt de betere wagen | |
| opgebaarde | dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:47 |
Nou die sprintrace in Brazilië heb ik toen ookvol ongeloof bekeken en de dag later deed Hamilton het nog eens dunnetjes over, alsof hij tegen kinderen aan het strijden was. Het machtsverschil was zo groot, het was overal op de baan. Afgelopen zondag was Max ook ongenaakbaar maar Brazilië 2021staat mij ook meer bij. Komt wellicht door mijn voorkeur en het moment in het kampioenschap, ik weet het niet | |
| ChevyCaprice | dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:02 |
Hamilton had nog een beetje competitie, Max totaal niet. Reed overal gewoon langs alsof ze er niet waren | |
| opgebaarde | dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:12 |
Misschien was dat het. Tsunoda en Max probeerde het wel terwijl in de rondes ervoor duidelijk was dat verdedigen zinloos was | |
| Zwoerd | dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:30 |
Dat is onzin, ook Hamilton ging ze vrijwel allemaal zonder tegenstand op het rechte stuk voorbij. | |
| Zwoerd | dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:31 |
Dat was bij Max niet anders, en volgens mij was het in Brazilië niet overal op de baan, maar vooral op de start-finish straight | |
| ChevyCaprice | dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:34 |
Met Max had die anders veel moeite. | |
| Zwoerd | dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:35 |
Maar Max is dan ook heel speciaal. | |
| ChevyCaprice | dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:45 |
Dus hij had meer competitie. Was ook een veel spannender race (vind ik) | |
| Predator40 | dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:01 |
jij vind wel meer hahaha xxx | |
| Tarado | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:08 |
toen was het nog wel spannend qua kampioenschap, dat scheelt natuurlijk wel | |
| ChevyCaprice | dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:41 |
| ChevyCaprice | dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:49 |
Even mijn mening over dit materiaal 2:12 Opvallend: Leclerc zat gewoon VOOR Max op dat stukje. Vervolgens gaat Leclerc naar rechts voor de volgende bocht waardoor die Max weer voor laat. Dan denk ik: Neem dan een lijn rechtdoor zodat je Max opsluit. Hij had er gewoon voor kunnen komen. 3:50 Niet het chiqueste wat ik Vettel ooit heb zien doen. 6:50 Wauw. Bottas ging gewoon op de rem in het grind... Hoe dom. Probeer door te rollen dan 8:30 Ocon pakt er TWEE in een keer. | |
| Ferry_76 | dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:50 |
10.44 Wat bewegen die stukjes bodywork boven de voorwielen zeg.. Misschien is dat het probleem van de Merc, dat er niks echt vast zit op die auto. | |
| ChevyCaprice | dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:19 |
Ja die zag ik ook al aardig op en neer wapperen. Lijken wel deflextors (ipv deflectors | |
| fietsie | woensdag 31 augustus 2022 @ 09:27 |
Ligt het nu aan mij of hoor je Leclerc gewoon het hele stuk hopsen door porpoising? (begin) | |
| ChevyCaprice | woensdag 31 augustus 2022 @ 11:07 |
Een groot gedeelte wel ja zoals je kan zien en horen. | |
| Tarado | woensdag 31 augustus 2022 @ 15:52 |
en dan toch niet naar het Medical Centre gaan, onbegrijpelijk | |
| ChevyCaprice | woensdag 31 augustus 2022 @ 16:02 |
Zou dat boven de porpoising limiet zijn geweest? | |
| Nattekat | woensdag 31 augustus 2022 @ 16:03 |
Er is ook een YouTube kanaal van | |
| Zwoerd | woensdag 31 augustus 2022 @ 16:05 |
Het was duidelijk zijn eigen schuld, was dit niet zo dan had hij nog wekenlang over 'pijn' geklaagd. | |
| Evenstar | woensdag 31 augustus 2022 @ 16:05 |
Zat gisteren toevallig te kijken. Sommigen zijn echt geniaal en die stemmetjes, zo goed It has 74 alphabets so we can have more plans | |
| Faraday01 | woensdag 31 augustus 2022 @ 16:06 |
| |
| Nattekat | woensdag 31 augustus 2022 @ 16:09 |
Ik wil nu weten waar die T-cam faal van Crofty gebeurde | |
| Peterselieman | woensdag 31 augustus 2022 @ 19:51 |
| Ferry_76 | woensdag 31 augustus 2022 @ 22:17 |
![]() ![]() | |
| MoreDakka | woensdag 31 augustus 2022 @ 22:32 |
| Wat is zo'n bandwagon vermoeiend zeg. Dan heb ik nog liever het gezeik dat Verstappen zo gevaarlijk rijdt wat we vorig jaar hadden. | |
| mikieu | woensdag 31 augustus 2022 @ 22:47 |
Waarom is de zwaartekracht zo hoog in spa? | |
| nixxx | woensdag 31 augustus 2022 @ 22:56 |
Heeft leclerc dat echt gezegd | |
| Whiskers2009 | woensdag 31 augustus 2022 @ 23:25 |
Dit? | |
| Captain_Jack_Sparrow | donderdag 1 september 2022 @ 06:57 |
Er is helemaal niets bewezen. Maar we doen even een testje om te kijken of jij snapt hoe e.e.a. werkt. Denk jij dat het stuur verbonden is met de voorwielen? En dat als de voorwielen lateraal bewegen dat het stuur dan meebeweegt? En dat de handen van de coureur, die het stuur vasthebben, dan ook meebewegen? Of denk jij iets anders? | |
| dop | donderdag 1 september 2022 @ 12:41 |
in het door Peterselieman reeds geposte Palmer filmpje wordt het goed uitgelegd. @ChevyCaprice vanaf 4:20 [ Bericht 3% gewijzigd door Nattekat op 01-09-2022 17:08:17 ] | |
| ChevyCaprice | donderdag 1 september 2022 @ 12:47 |
Dit filmpje bewijst dat wat ik zei klopt. Lees maar goed. [ Bericht 4% gewijzigd door Nattekat op 01-09-2022 17:08:37 ] | |
| Blik | donderdag 1 september 2022 @ 13:10 |
Heel tendentieus, zijn auto kreeg 45g te verduren, niet Hamilton zelf. De 51g die gemeten werd bij de klap van verstappen is gemeten in het oortje van Verstappen (daar zit een sensor in blijkbaar). Hoeveel de klap voor Hamilton zelf was staat niet in het stuk. Zal wel niet enorm zijn geweest, anders werd dat wel genoemd | |
| BehoorlijkKritisch | donderdag 1 september 2022 @ 13:12 |
Het bewijst exact het tegenovergestelde en dat je tegenstuur verhaal bullshit is. Dat zegt Palmer gewoon letterlijk namelijk, dat er absoluut geen sprak is van tegensturen door Alonso. | |
| ChevyCaprice | donderdag 1 september 2022 @ 13:48 |
Lewis raakt hem eerst waardoor de auto van Alonso uit balans is. Daarom moest die dus tegensturen. | |
| Captain_Jack_Sparrow | donderdag 1 september 2022 @ 13:51 |
Moest? Dat staat hier niet.
| |
| Zwoerd | donderdag 1 september 2022 @ 13:56 |
Ik vraag me nog steeds af wat uberhaupt de relevantie is van het tegensturen van Alonso tijdens dat incident. Waarom was het nodig om dat te vermelden? | |
| ChevyCaprice | donderdag 1 september 2022 @ 14:08 |
Omdat dat mede leidde tot de klapper lijkt mij | |
| Zwoerd | donderdag 1 september 2022 @ 14:20 |
Hoe dan? Die klapper was al onvermijdelijk na de actie van Hamilton | |
| Tarado | donderdag 1 september 2022 @ 14:23 |
nee man kijk nou eens goed, de vloer van Lewis raakt het voorwiel van Alonso voordat Lewis' achterwiel dat voorwiel raakt | |
| BehoorlijkKritisch | donderdag 1 september 2022 @ 14:40 |
En wat dan nog. De stuurbeweging van Alonso was hoe dan ook een direct en niet te voorkomen effect van de debiele actie van Hamilton. Maar toch kronkelt Chevy zich in allerlei bochten om Hamilton een klein beetje minder de schuld te geven. De stand van het stuur van Alonso is volslagen irrelevant en de enige reden waarom er op doorgegaan wordt is om een rookgordijn te creëren. [ Bericht 11% gewijzigd door Nattekat op 01-09-2022 17:16:27 ] | |
| Ferry_76 | donderdag 1 september 2022 @ 16:49 |
Nee, ik denk het niet, maar dat je er over twijfelt zegt wel genoeg over de situatie bij Ferrari. | |
| Rianne84 | donderdag 1 september 2022 @ 16:59 |
De heren hebben het weer bijgelegd | |
| TheStigsDutchCousin | donderdag 1 september 2022 @ 17:19 |
Alonso had inderdaad zijn excuses aangeboden. | |
| ChevyCaprice | donderdag 1 september 2022 @ 17:39 |
Beasts. | |
| Bonobo11 | vrijdag 2 september 2022 @ 12:59 |
Omdat in de "Hamilton is de GOAT" verhaallijn, niet past dat sir Lewis een foutje maakt. Daar moet tegen gevochten worden als Don Quichot. |