De meeste fouten die hij maakte werden ongedaan gemaakt door geluk en/of het hebben van de meest dominante auto in de geschiedenis.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 11:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is wel weer waar, Lewis maakt geen of weinig fouten als die vooraan rijdt, Leclerc (en ook Sainz) zijn minder strak wat dat betreft.
Maar bv door stuurfouten de auto in de muur zetten, zoals Leclerc dit seizoen al twee keer gedaan heeft, zie je Hamilton toch niet zo snel doen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 11:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De meeste fouten die hij maakte werden ongedaan gemaakt door geluk en/of het hebben van de meest dominante auto in de geschiedenis.
In Oostenrijk nogquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 11:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar bv door stuurfouten de auto in de muur zetten, zoals Leclerc dit seizoen al twee keer gedaan heeft, zie je Hamilton toch niet zo snel doen.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 11:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar bv door stuurfouten de auto in de muur zetten, zoals Leclerc dit seizoen al twee keer gedaan heeft, zie je Hamilton toch niet zo snel doen.
Imola vorig jaarquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 11:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toen raakte hij de muur niet, toch? Volgens mij kon-ie gewoon verder en is-ie nog op het podium gekomen (?).quote:
Hij raakte de muur, kwam op ruim een ronde achterstand en had geluk dat ie een handjevol punten kon krijgen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toen raakte hij de muur niet, toch? Volgens mij kon-ie gewoon verder en is-ie nog op het podium gekomen (?).
I know maar een beetje de vibe er alvast in brengenquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zit in het verkeerde topic vriend.
F1 / Heineken Dutch Grand Prix @ Zandvoort #24 Raceweek, opnieuw!quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 12:12 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
I know maar een beetje de vibe er alvast in brengen
Bij dat incident denk ik nog altijd dat het afgesproken werk was. Bij McLaren speelde toen dat spionage-schandaal (schikking van 100 mln) , en het mocht niet zo zijn dat Hamilton dat jaar WDC werd.quote:
Hij kan er natuurlijk niks aan doen dat hij in die auto zit, sterker nog dat heeft hij gewoon verdiend, Hamilton is altijd heel snel geweest maar heb wel het idee dat hij het vooral na 2016 wat te makkelijk heeft gehad en vorig jaar hebben we kunnen zien dat hij onder druk toch wat teveel fouten maakt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 11:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De meeste fouten die hij maakte werden ongedaan gemaakt door geluk en/of het hebben van de meest dominante auto in de geschiedenis.
Ik denk ook dat de scherpte er een beetje af is na al die jaren in de snelste auto van het veld. En om dat dan weer terug te vinden op je 37e valt ook niet mee.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 12:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij kan er natuurlijk niks aan doen dat hij in die auto zit, sterker nog dat heeft hij gewoon verdiend, Hamilton is altijd heel snel geweest maar heb wel het idee dat hij het vooral na 2016 wat te makkelijk heeft gehad en vorig jaar hebben we kunnen zien dat hij onder druk toch wat teveel fouten maakt.
Zondag vond ik een beetje een rookie mistake en begrijpelijk dat Alonso heel kwaad was.
Ze hoopten door die TD dichterbij te zitten, nu weten ze wel dat ze dit kunnen vergeten en volgend jaar met die wijzigingen zal het ook moeilijk worden vooral omdat Red Bull veel ervaring heeft met een hoge achterkant en Mercedes niet.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 12:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de scherpte er een beetje af is na al die jaren in de snelste auto van het veld. En om dat dan weer terug te vinden op je 37e valt ook niet mee.
Ik ben benieuwd of-ie nog lang meedoet, want ik kan me voorstellen dat de lol er ook wel vanaf is op deze manier. Voor de zomerstop was er nog hoop dat Mercedes de boel op de rit kon krijgen, maar nu het gat naar Verstappen groter is dan ooit, zal-ie zich toch wel ernstig zorgen maken. Ik denk ook eigenlijk dat ze het voor volgend jaar qua ontwerp van de auto over een compleet andere boeg moeten gooien, maar of dat goed uitpakt is ook alles behalve een zekerheidje.
quote:What’s more, there’s no guarantee that these changes won’t actually help Red Bull and Ferrari, and perhaps a few others, compared to Mercedes. Then it would be a case of having had to be careful what you wish for.
Mercedes heeft zichzelf gewoon in beide voeten geschoten met een jachtgeweerquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze hoopten door die TD dichterbij te zitten, nu weten ze wel dat ze dit kunnen vergeten en volgend jaar met die wijzigingen zal het ook moeilijk worden vooral omdat Red Bull veel ervaring heeft met een hoge achterkant en Mercedes niet.
Dit is wel een aardig artikel daarover
https://the-race.com/form(...)ompromised-for-2023/
[..]
Grootste probleem wat ze hebben is dat ze het nog steeds niet goed begrijpen, dus deze wanhoopspoging om weer een level playingfield te krijgen was in de veronderstelling dat ze in de tussentijd hun zaakjes wel op orde zouden hebben.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:05 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Mercedes heeft zichzelf gewoon in beide voeten geschoten met een jachtgeweer
Ja, dat is het, he. Zolang ze niet goed begrijpen waarom hun auto niet werkt, kunnen ze eigenlijk ook geen nieuw ontwerp maken. En met het kopiëren van de concurrentie zonder echt begrip van het hoe en waarom kom je ook niet zo ver.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Grootste probleem wat ze hebben is dat ze het nog steeds niet goed begrijpen, dus deze wanhoopspoging om weer een level playingfield te krijgen was in de veronderstelling dat ze in de tussentijd hun zaakjes wel op orde zouden hebben.
Dus volgend jaar rijden ze nog steeds achter de feiten aan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is het, he. Zolang ze niet goed begrijpen waarom hun auto niet werkt, kunnen ze eigenlijk ook geen nieuw ontwerp maken. En met het kopiëren van de concurrentie zonder echt begrip van het hoe en waarom kom je ook niet zo ver.
Ja, zeker omdat het er ook alle schijn van heeft dat de motor van Mercedes niet langer de snelste van het veld is en de ontwikkeling op dat gebied nu vrijwel stil ligt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:17 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dus volgend jaar rijden ze nog steeds achter de feiten aan.
Hoe een team kan vallen
Het gaat er wel op lijken maar je moet ze natuurlijk ook weer niet onderschatten, ondanks alles is het nog steeds de 3e autoquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:17 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dus volgend jaar rijden ze nog steeds achter de feiten aan.
Hoe een team kan vallen
De gifbeker is nog steeds niet leeg, Karma 2.0quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:05 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Mercedes heeft zichzelf gewoon in beide voeten geschoten met een jachtgeweer
ik las iets over Perez, dat z'n engineer vroeg of hij ook wat minder downforce wilde net als Verstappen maar die durfde dat niet aan en verloor ook een slok in die sector 2, dus was echt wel speciaal wat Verstappen daar deedquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:33 schreef Tijn het volgende:
Overigens ook weer bijzonder hoe Verstappen afgelopen weekend met minder vleugel dan Ferrari reed, en toch amper tijd verloor in de bochtige sector 2. Dat je sneller bent op de rechte stukken is logisch met zo'n setup, maar blijkbaar weten ze zo ontzettend veel grip uit de vloer te halen dat ze nauwelijks snelheid in de bochten inleveren. En dan is als kers op de taart ook nog de bandenslijtage beter dan bij Ferrari, zonder dat ze moeite hebben om op temperatuur te komen zoals bij Mercedes.
Adrian Newey mag wel trots zijn op deze creatie, want het lijkt echt een compromisloze auto te zijn.
Ja, apart. Je zou denken dat minder vleugel altijd een goed idee is op een circuit met zulke lange rechte stukken als Spa.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik las iets over Perez, dat z'n engineer vroeg of hij ook wat minder downforce wilde net als Verstappen maar die durfde dat niet aan en verloor ook een slok in die sector 2, dus was echt wel speciaal wat Verstappen daar deed
HeT iS de auTo......quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik las iets over Perez, dat z'n engineer vroeg of hij ook wat minder downforce wilde net als Verstappen maar die durfde dat niet aan en verloor ook een slok in die sector 2, dus was echt wel speciaal wat Verstappen daar deed
Ik denk dat RB hier gewoon heel handig op ingespeeld heeft, en dat Newey een dijk van een ontwerp heeft neergezet.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zeker omdat het er ook alle schijn van heeft dat de motor van Mercedes niet langer de snelste van het veld is en de ontwikkeling op dat gebied nu vrijwel stil ligt.
Oh nee, zeker niet. Ze zijn de 3e auto.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat er wel op lijken maar je moet ze natuurlijk ook weer niet onderschatten, ondanks alles is het nog steeds de 3e auto
ik verbaasde me daar ook al over.....ongelofelijk verschilquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, apart. Je zou denken dat minder vleugel altijd een goed idee is op een circuit met zulke lange rechte stukken als Spa.
Kheb gisteren de race nog een keer teruggekeken en zat me te verbazen over het extreme snelheidsverschil tussen Verstappen en Sainz aan het eind van de Kemmel straight.
[ afbeelding ]
Natuurlijk heeft Max daar DRS en Carlos niet, maar kom op hey, 30 km/u verschil. Dat is echt niet normaal.
Perez is wat voorzichtiger denk ik. Maar ik moet ook zeggen dat hij wel het beste presteert van alle teamgenoten die Max heeft gehad.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Komt vooral doordat Brittsen graag hun held ophemelen. Van buiten dat gekke eiland zijn de reacties neutraal, net als toen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:26 schreef Zwoerd het volgende:
Ik heb het gevoel dat men veel minder lyrisch is over deze prestatie van Verstappen dan vorig jaar bij Hamilton in Brazilië. Toen las ik reacties dat dat de beste race van een enkele coureur die ze ooit hebben gezien en dat Hamilton door de penalty getriggerd was om deze buitenaardse prestatie neer te zetten. "ANGRY LEWIS IS BEST LEWIS"
Verstappen krijgt de betere wagenquote:
Nou die sprintrace in Brazilië heb ik toen ookvol ongeloof bekeken en de dag later deed Hamilton het nog eens dunnetjes over, alsof hij tegen kinderen aan het strijden was. Het machtsverschil was zo groot, het was overal op de baan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:26 schreef Zwoerd het volgende:
Ik heb het gevoel dat men veel minder lyrisch is over deze prestatie van Verstappen dan vorig jaar bij Hamilton in Brazilië. Toen las ik reacties dat dat de beste race van een enkele coureur die ze ooit hebben gezien en dat Hamilton door de penalty getriggerd was om deze buitenaardse prestatie neer te zetten. "ANGRY LEWIS IS BEST LEWIS"
Hamilton had nog een beetje competitie, Max totaal niet. Reed overal gewoon langs alsof ze er niet warenquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou die sprintrace in Brazilië heb ik toen ookvol ongeloof bekeken en de dag later deed Hamilton het nog eens dunnetjes over, alsof hij tegen kinderen aan het strijden was. Het machtsverschil was zo groot, het was overal op de baan.
Afgelopen zondag was Max ook ongenaakbaar maar Brazilië 2021staat mij ook meer bij. Komt wellicht door mijn voorkeur en het moment in het kampioenschap, ik weet het niet
Misschien was dat het. Tsunoda en Max probeerde het wel terwijl in de rondes ervoor duidelijk was dat verdedigen zinloos wasquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hamilton had nog een beetje competitie, Max totaal niet. Reed overal gewoon langs alsof ze er niet waren
Dat is onzin, ook Hamilton ging ze vrijwel allemaal zonder tegenstand op het rechte stuk voorbij.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hamilton had nog een beetje competitie, Max totaal niet. Reed overal gewoon langs alsof ze er niet waren
Dat was bij Max niet anders, en volgens mij was het in Brazilië niet overal op de baan, maar vooral op de start-finish straightquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou die sprintrace in Brazilië heb ik toen ookvol ongeloof bekeken en de dag later deed Hamilton het nog eens dunnetjes over, alsof hij tegen kinderen aan het strijden was. Het machtsverschil was zo groot, het was overal op de baan.
Met Max had die anders veel moeite.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:30 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is onzin, ook Hamilton ging ze vrijwel allemaal zonder tegenstand op het rechte stuk voorbij.
Maar Max is dan ook heel speciaal.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Met Max had die anders veel moeite.
Dus hij had meer competitie. Was ook een veel spannender race (vind ik)quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:35 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar Max is dan ook heel speciaal.
jij vind wel meer hahahaquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dus hij had meer competitie. Was ook een veel spannender race (vind ik)
toen was het nog wel spannend qua kampioenschap, dat scheelt natuurlijk welquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Afgelopen zondag was Max ook ongenaakbaar maar Brazilië 2021staat mij ook meer bij. Komt wellicht door mijn voorkeur en het moment in het kampioenschap, ik weet het niet
Even mijn mening over dit materiaalquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |