SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Misschien staakt de NS daar ookquote:Op maandag 29 augustus 2022 23:05 schreef Starhopper het volgende:
Russen slaan op de vlucht![]()
[ twitter ]
Ja als er een Minister van Defensie echt een lege huls is, is het die Shoigu wel. Maar goed, Poetin kiest die lui dan ook uit op afwezigheid van gevaar voor zijn eigen leiderschap, dan komen echt de grootste knurften bovendrijven.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:09 schreef zalkc het volgende:
Dat getroll over vrouwelijke ministers van defensie heb ik nooit zo goed begrepen, een essentieel punt van moderne oorlogsvoering is goede planning en logistiek. Iets waar vrouwen helemaal niet zo slecht in zijn lijkt me
Wel diezelfde bron, ik vermoed dat er wat dichterlijke overdrijving bijzit. Maar wat extra paniek in Kherson onder de bezetters is mooi meegenomen. Angst is een slechte raadgever.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:15 schreef capricia het volgende:
Ik zie zoveel goed nieuws voorbij komen...
[ twitter ]
lily zit er volgens mij wel vaak naast. Hoop het niet nu.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:15 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ja. En bovendien wordt er om stilte gevraagd.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:22 schreef Adames het volgende:
[..]
lily zit er volgens mij wel vaak naast. Hoop het niet nu.
Tijd voor kattenplaatjesquote:Op maandag 29 augustus 2022 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En bovendien wordt er om stilte gevraagd.
[ twitter ]
Is toch fake, heeft die wel vaker.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:15 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Uitzetten van miljoenen mensen is een oplossing.quote:Op maandag 29 augustus 2022 21:43 schreef Wantie het volgende:
Tja, als je dan ook nog burger bent van een vijandig land dat met jouw goedkeuring gebieden in andere landen annexeert, dan kun je als land die bevolkingsgroep er beter uitzetten.
Dat kun je niet stellen zonder kennis over de huidige situatie, maar het lijkt me ook stug dat het westen een offensief voor Oekrane bekokstoofd, dat niet een grote kans van slagen heeft.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:32 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dat is code voor "We krijgen op onze donder!"
Is er een livestreamquote:Op maandag 29 augustus 2022 23:29 schreef BMW1993 het volgende:
Spannend, word een nachtje wakker blijven denk ik.
Dat gaat Pudding nooit toestaan, die organiseert alleen zaken waarvan de uitkomst al vaststaat.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Uitzetten van miljoenen mensen is een oplossing.
Mijn oplossing zou zijn eerlijke internationaal gemonitoorde referenda . Laat de mensen per regio zelf beslissen.
Waar woon je? Dan kom ik met een aantal FOK!ers je huis bezetten en houden we een referendum. Het is onze beslissing dat het nu ons huis is geworden.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Mijn oplossing zou zijn eerlijke internationaal gemonitoorde referenda . Laat de mensen per regio zelf beslissen.
Laten we daar dan eens over onderhandelen. Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat Zelenski geen referenda aandurft.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat gaat Pudding nooit toestaan, die organiseert alleen zaken waarvan de uitkomst al vaststaat.
Da's wel eerlijk.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waar woon je? Dan kom ik met een aantal FOK!ers je huis bezetten en houden we een referendum. Het is onze beslissing dat het nu ons huis is geworden.
Want er wonen in mijn huis familieleden die je moet beschermen?quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waar woon je? Dan kom ik met een aantal FOK!ers je huis bezetten en houden we een referendum. Het is onze beslissing dat het nu ons huis is geworden.
Nee, we willen het denazificeren.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Want er wonen in mijn huis familieleden die je moet beschermen?
Moet dat dan? Ik vind het gewoon een mooi huis en ik wil het hebben. Net zoals Poetin die in 2014 De Krim wilde hebben.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Klopt. Zelensky is een nazi en daarom wil hij geen referendum.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Laten we daar dan eens over onderhandelen. Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat Zelenski geen referenda aandurft.
Er wonen 90% Russen op de Krim. Wist je dat niet eens?quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
..... Net zoals Poetin die in 2014 De Krim wilde hebben.
Nu wel jaquote:Op maandag 29 augustus 2022 23:45 schreef riazop het volgende:
[..]
Er wonen 90% Russen op de Krim. Wist je dat niet eens?
Russischtalige Oekraners.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:45 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat bepalen we zelf wel, daar hebben we jou niet voor nodig. Zo doen de Russen dat tenslotte ook.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:42 schreef riazop het volgende:
[..]
De zuivering komt dichterbij, maak je geen zorgen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:45 schreef riazop het volgende:
[..]
Wanneer dringt het eens tot je door dat je niet kunt onderhandelen met agressors?quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Laten we daar dan eens over onderhandelen. Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat Zelenski geen referenda aandurft.
Dat kan wel zeker.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:50 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wanneer dringt het eens tot je door dat je niet kunt onderhandelen met agressors?
Ja, nadat ze verslagen zijn, alleen dan.quote:
Ik vind de buren wel erg provoceren, laten we die woning maar annexeren.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem, wanneer is zoiets toelaatbaar en wanneer niet. Sowieso is het in dit conflict te laat om voor een nette oplossing te kiezen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee je kan altijd onderhandelen zelfs met slechte mensen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, nadat ze verslagen zijn, alleen dan.
tuurlijk, maar dit zagen we met de cosa nostra, FaRC, nazi's, IS, Al quada, Drugs Cartels etc, sommige is geen gesprek mogelijk, en bij alle andere het is realistischer onderhandelen nadat zij jou geprobeerd hebben kapot te maken, uit te knijpen. zij met 2 gebroken benen op de grond liggen en jij met een stel vrienden met een honkbal knuppels er om heen staat. En dan nog is wachten tot wanneer ze je achter in je rug stekenquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 00:10 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee je kan altijd onderhandelen zelfs met slechte mensen.
En wat is er met de oorspronkelijke Tataren gebeurt? Allemaal afgevoerd richting Siberie?quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:45 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik kan dit alleen maar toejuichen, laat die Russen ook maar eens voelen wat de Oekrainers al maanden lang voelen, alles naar de klote in dat tyfusland.quote:
Yup, ik denk dat ze eruit liggen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:58 schreef Perrin het volgende:
Twitter heeft wat technische issues zo te zien.
Zou het een bewussie zijn?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 00:41 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
En dat op een conflict volle avond zoals deze.
Je zou het bijna denkenquote:
nah twitter ligt er zovaak uit, en er gebeurd altijd wel watquote:
iedereen tegenwoordig op Telegram toch?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 00:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
nah twitter ligt er zovaak uit, en er gebeurd altijd wel wat
4h geledenquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 00:50 schreef riazop het volgende:
Volgens Alexander Mercouris krijgt de UA vreselijk op hun donder momenteel
Alexander Mercouris, who in 2012 was disbarred as an attorney in London. According to the Telegraph, he then went on to become a “pro-Russian commentator on world affairs for Russian TV news outlets and websites.”quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 00:50 schreef riazop het volgende:
Volgens Alexander Mercouris krijgt de UA vreselijk op hun donder momenteel
Afschuwelijk ook voor al die soldaten die afgeschoten worden omdat ze door Poetin gepressed worden. Oorlog is een bitch.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 01:02 schreef riazop het volgende:
Ik ben als de dood dat de Oekraiense legerleiding zich door Zelenski heeft laten pressen om toch aan te vallen en dat de UA verliezen aan het einde van de week massief zullen blijken te zijn. Ze worden op veel plaatsen de dood ingejaagd, zo lijkt het.
Echt afschuwelijk voor de families.
Hou toch eens op met deze act manquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 01:02 schreef riazop het volgende:
Ik ben als de dood dat de Oekraiense legerleiding zich door Zelenski heeft laten pressen om toch aan te vallen en dat de UA verliezen aan het einde van de week massief zullen blijken te zijn. Ze worden op veel plaatsen de dood ingejaagd, zo lijkt het.
Vooral de eerste weken sneuvelden de Russen, maar sindsdien zitten ze vooral heel diep ingegraven en zijn de verliezen beperkt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 01:04 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Afschuwelijk ook voor al die soldaten die afgeschoten worden omdat ze door Poetin gepressed worden. Oorlog is een bitch.
Daar kun jij toch gewoon voor zorgen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 01:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hou toch eens op met deze act man
Dat doe ik nuquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 01:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daar kun jij toch gewoon voor zorgen?
Oke, het aantal Oekraiense slachtoffers zijn ook maar beperkt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 01:05 schreef riazop het volgende:
[..]
Vooral de eerste weken sneuvelden de Russen, maar sindsdien zitten ze vooral heel diep ingegraven en zijn de verliezen beperkt.
Rot toch op manquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 01:02 schreef riazop het volgende:
Je zit al dagen/weken te zeuren waar dat Oekranse tegenoffensief blijft en nu het er is vind je het afschuwelijk?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 01:02 schreef riazop het volgende:
Het is toch afschuwelijk? Voor iedereen. Wat een dom gelul.quote:
Wekenlang zit deze troll de inval goed te praten, die komt ook niet zonder slachtoffers. Nu Oekrane met een counteroffensief komt is hij ineens "als de dood" voor de hoeveelheid Oekranense slachtoffers.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 01:43 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Het is toch afschuwelijk? Voor iedereen. Wat een dom gelul.
Ja, want in WO2 hadden we ook tranen in ons ogen over het lot van duitse SS'ers.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 01:43 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Het is toch afschuwelijk? Voor iedereen. Wat een dom gelul.
En dat dan in elk land ter wereld.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Dus de dood van de Russische soldaten in de eerste weken vind je niet zo erg...quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 01:05 schreef riazop het volgende:
[..]
Vooral de eerste weken sneuvelden de Russen, maar sindsdien zitten ze vooral heel diep ingegraven en zijn de verliezen beperkt.
Nope, meer dan 90% Oekraeners.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:45 schreef riazop het volgende:
[..]
Met deze cijfers komen ze pas als de oorlog voorbij is heeft Zelensky gezegd.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 07:05 schreef HSG het volgende:
Wat is het nou eigenlijk. Beide partijen beweren van alles en nog wat en we weten niet of het waar is.
Oekrane zegt een offensief te zijn begonnen en de Russische lijnen hebben verbroken en Rusland zegt weer dat deze offensief is afgeslagen.
Daarnaast is Oekrane ook erg stil over hun verliezen in deze oorlog. We weten allemaal dat de Russen zware verliezen lijden maar het zou mij niet verbazen dat Oekrane met qua verliezen niet ver met die van de Russen vandaan ligt.
Er is altijd sprake van propaganda in oorlogen, maar Russische informatie blijkt vrijwel altijd volstrekte lariekoek, terwijl de Oekraense informatie toch een stuk dichter bij de waarheid ligt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 07:05 schreef HSG het volgende:
Wat is het nou eigenlijk. Beide partijen beweren van alles en nog wat en we weten niet of het waar is.
Oekrane zegt een offensief te zijn begonnen en de Russische lijnen hebben verbroken en Rusland zegt weer dat deze offensief is afgeslagen.
Daarnaast is Oekrane ook erg stil over hun verliezen in deze oorlog. We weten allemaal dat de Russen zware verliezen lijden maar het zou mij niet verbazen dat Oekrane met qua verliezen niet ver met die van de Russen vandaan ligt.
Er zijn twee mogelijkheden; deze mensen trollen of ze zijn te dom om te poepen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 07:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er is altijd sprake van propaganda in oorlogen, maar Russische informatie blijkt vrijwel altijd volstrekte lariekoek, terwijl de Oekraense informatie toch een stuk dichter bij de waarheid ligt.
Ik weet ook niet waar je de fantasie vandaan haalt dat Oekrane stil zou zijn over verliezen. Die rapporteren ze ook gewoon. Net als de Russen. Nou moet je eigen gerapporteerde cijfers ook wel met een korreltje zout nemen, dus hebben we ook analyses van andere partijen die een beeld geven dat er wederom op wijst dat de Russische informatie met een paar kilo zout dient te worden geconsumeerd.
Waarom toch steeds van die curieuze stukjes both-sideism?
Bron?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 07:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er is altijd sprake van propaganda in oorlogen, maar Russische informatie blijkt vrijwel altijd volstrekte lariekoek, terwijl de Oekraense informatie toch een stuk dichter bij de waarheid ligt.
Ik weet ook niet waar je de fantasie vandaan haalt dat Oekrane stil zou zijn over verliezen. Die rapporteren ze ook gewoon. Net als de Russen. Nou moet je eigen gerapporteerde cijfers ook wel met een korreltje zout nemen, dus hebben we ook analyses van andere partijen die een beeld geven dat er wederom op wijst dat de Russische informatie met een paar kilo zout dient te worden geconsumeerd.
Waarom toch steeds van die curieuze stukjes both-sideism?
In het midden van het Khersonfront schijnt Oekrane de grootste doorbraak te hebben gemaakt bij Andriivka.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 07:05 schreef HSG het volgende:
Dat zou mij niet verbazen. De Russen hebben nog altijd heel veel kanonnen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 07:57 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In het midden van het Khersonfront schijnt Oekrane de grootste doorbraak te hebben gemaakt bij Andriivka.
Verder merk ik aan deze oorlog dat de troepen altijd snel weer terugtrekken na een aanval als er een tegenreactie komt (dat doen de Russen ook aan het Donbasfront). Volgens mij scheelt dat heel heel slachtoffers.
Volgens de Nederlandse blogger Oryx (Stijn Mitzer) heeft Rusland 3 keer zoveel visueel geconfirmeerde verliezen als Oekrane in deze oorlog.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 07:05 schreef HSG het volgende:
Waarschijnlijk partizanen, dit ligt te ver van de frontlinie.quote:
In Schotland is er juist wel een onafhankelijkheidsreferendum gehouden. Zou Friesland ook zo'n referendum willen dan zou dat ook gewoon moeten kunnen. Het is immers de basis van de democratie.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 08:49 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor domme praat? Zo’n regio is niet anders dan Friesland, Wallonie en Schotland. Die horen nu eenmaal bij bepaalde landen. Als je het er niet mee eens bent dan trek je zelf maar weg naar het land waar je bij wil horen. Daar ga je ook geen referendum houden.
Het land is Oekrane. Einde verhaal
Andere situatie, andere tijden, maar ik had geen zin om daar de discussie over aan te gaan. Helaas net te laat gekniptquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 08:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In Schotland is er juist wel een onafhankelijkheidsreferendum gehouden. Zou Friesland ook zo'n referendum willen dan zou dat ook gewoon moeten kunnen. Het is immers de basis van de democratie.
Andere tijden, inderdaad. Een degelijke oplossing kan enkel vr het uitbreken van een conflict.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 08:53 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Andere situatie, andere tijden, maar ik had geen zin om daar de discussie over aan te gaan. Helaas net te laat geknipt
Visueel inderdaad. Maar als je kijkt naar Oekrane...hoeveel is het niet visueel?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 08:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
Volgens de Nederlandse blogger Oryx (Stijn Mitzer) heeft Rusland 3 keer zoveel visueel geconfirmeerde verliezen als Oekrane in deze oorlog.
Het Oekranse leger is kwalitatief beter dan het Russische leger.
Of zoals de befaamde en gehate Rob de Wijk ongeveer zegt, wil je aanvallen dan heb je een leger nodig dat drie keer groter is. Dus dat het Russische leger grotere verliezen heeft is logischquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 08:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
Volgens de Nederlandse blogger Oryx (Stijn Mitzer) heeft Rusland 3 keer zoveel visueel geconfirmeerde verliezen als Oekrane in deze oorlog.
Het Oekranse leger is kwalitatief beter dan het Russische leger.
Lekker moorden, plunderen en verkrachten.quote:
Hier kun je het front volgen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 07:05 schreef HSG het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |