Oh nee gadver.. dat vind ik zo niet lekker.quote:Op zondag 28 augustus 2022 17:30 schreef Bottoms_up het volgende:
Als het maar met echte mayo is! Fritessaus![]()
Met zo’n uitneembaar mandje? Die had mijn moeder vroeger.quote:Op zondag 28 augustus 2022 17:48 schreef Aure het volgende:
Ik frituur trouwens in een gietijzeren panDat stinkt dus dan doen we het niet te vaak
Zo'n airfryer zou echt een keukenlijkje worden. Ik heb al teveel keukenlijkjes
Nee gewoon een gietijzeren pan die ik vul met olie en dan met zo'n schepding met gaten schep ik de patat en snacks eruit. Maar mandje klinkt ook wel chill eigenlijkquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Met zo’n uitneembaar mandje? Die had mijn moeder vroeger.
Voilaquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:10 schreef Aure het volgende:
[..]
Nee gewoon een gietijzeren pan die ik vul met olie en dan met zo'n schepding met gaten schep ik de patat en snacks eruit. Maar mandje klinkt ook wel chill eigenlijk
quote:Op zondag 28 augustus 2022 17:22 schreef SQ het volgende:
Wij hebben naast de frietchinees een pizza-italiaan zelfs![]()
En een döner pool
En een chinese Chinees maar die is vrij vies.
Jullie wonen in hetzelfde dorpquote:Op zondag 28 augustus 2022 17:31 schreef lily het volgende:
Wij wonen in een piepklein dorpje maar wel met een frietchinees EN een pizza-italiaan
Oh en de chinees-chinees hadden we ook maar was vies en is nu weg.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
[..]
Jullie wonen in hetzelfde dorp
Mijn enige keukenlijk is de anova sous vide. Die heb ik weggegeven.quote:Op zondag 28 augustus 2022 17:48 schreef Aure het volgende:
Ik frituur trouwens in een gietijzeren panDat stinkt dus dan doen we het niet te vaak
Zo'n airfryer zou echt een keukenlijkje worden. Ik heb al teveel keukenlijkjes
Ik hoop dat dat niet betekent dat wij nu moeten weten waar dat isquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:38 schreef SQ het volgende:
[..]ja alleen is mijn dorp niet piepklein
Ik woon heel vlakbij amaranta
Ik weet het volgens mijquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat niet betekent dat wij nu moeten weten waar dat is![]()
Ik woon heel vlakbij Clubsoda
Nee hoor, liever nietquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat niet betekent dat wij nu moeten weten waar dat is![]()
Ik woon heel vlakbij Clubsoda
Geen die ik heb ontdekt.quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:46 schreef Clubsoda het volgende:
Hebben wij eigenlijk een frietschinees? De chineeschinees is inmiddels in ieder geval een hippe sushitent.
Ik weet alleen dat het soort van in de buurt van de Hellemond is. Van mij uit gezien.quote:
Maar net te ver van elkaar om dezelfde friet Chinees te hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:38 schreef SQ het volgende:
[..]ja alleen is mijn dorp niet piepklein
Ik woon heel vlakbij amaranta
Ik las jouw eerste zin en dacht, zo gek is dat toch niet, een plaats waar je diesel kunt tanken.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:02 schreef F_r het volgende:
Wij hebben nog een diesel station. Ik denk dat die er wel uit mag. Maar wat dan? Man wil wel hybride want nu de oprit opnieuw bestraat is ligt er al een aansluiting voor een paal. Nieuw zijn die auto's niet te betalen maar 2e hands ook nog erg duur. En voor de station krijgen we natuurlijk weinig terug.
Wat rijden jullie? Benzine/diesel/elektrisch? Ik wil wel een station terug. In ieder geval iets met wat ruimte en die ook nog iets kan trekken.
wij hebben een mpv en een station, beide op benzine. we hebben gekeken of de lease-auto van vriend elektrisch kon maar dat werd voor ons nog te duur.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:02 schreef F_r het volgende:
Wij hebben nog een diesel station. Ik denk dat die er wel uit mag. Maar wat dan? Man wil wel hybride want nu de oprit opnieuw bestraat is ligt er al een aansluiting voor een paal. Nieuw zijn die auto's niet te betalen maar 2e hands ook nog erg duur. En voor de station krijgen we natuurlijk weinig terug.
Wat rijden jullie? Benzine/diesel/elektrisch? Ik wil wel een station terug. In ieder geval iets met wat ruimte en die ook nog iets kan trekken.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik las jouw eerste zin en dacht, zo gek is dat toch niet, een plaats waar je diesel kunt tanken.
Wij rijden 2x benzine. Mogelijk gaan we een van de auto’s (uiteraard die van mij, no wat dat mijn man zijn midlifecruiser weg doet) vervangen voor een elektrische.
Hoewel hij een nieuwe baan heeft en zijn nieuwe werkgever wel een auto van de zaak wil verstrekken. Dat zou dan die elektrische kunnen zijn.
Dan zou ik pas beslissen als je weet waar je man heen gaat.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:04 schreef F_r het volgende:
De onze ook. Ik fiets meestal naar mijn werk. Het is alleen niet zeker waar het werk van mijn man heen gaat. En ik vind een auto wel fijn op niet werk dagen. Dorp en slechte ov.
Dat duurt nog een paar jaar. En zolang wil ik de diesel niet houdenquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan zou ik pas beslissen als je weet waar je man heen gaat.
Ik wil ook echt geen witquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:10 schreef SQ het volgende:
Oh echt? Ik heb qua kleur echt maar 2 restricties: geen wit en geen beige
Ja, maar kijk... voor mijn werk.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:10 schreef SQ het volgende:
Idem hierquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:10 schreef SQ het volgende:
En geen echt zwart!quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:10 schreef SQ het volgende:
Oh jawel, zwart is prima.quote:
quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh jawel, zwart is prima.
Enige nadeel is je auto terugvinden op de parkeerplaats.
En regelmatig je kinderen weg trekken bij de verkeerde auto
(Meestal kiezen ze dan een BMW van 70k, om het er extra in te wrijven ofzo)
Ik heb ooit in een zebra-auto gereden (licht grijs met zwarte zebra strepen er overheen), die konden kinderen juist altijd heel makkelijk vinden op de parkeerplaats! Ook kinderen die ik niet kende overigensquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh jawel, zwart is prima.
Enige nadeel is je auto terugvinden op de parkeerplaats.
En regelmatig je kinderen weg trekken bij de verkeerde auto
(Meestal kiezen ze dan een BMW van 70k, om het er extra in te wrijven ofzo)
Nu weten we allemaal wie je bentquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:18 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, maar kijk... voor mijn werk.Met mijn petrol logo en letters:
Was dat zo'n zebra-Ka?quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:35 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik heb ooit in een zebra-auto gereden (licht grijs met zwarte zebra strepen er overheen), die konden kinderen juist altijd heel makkelijk vinden op de parkeerplaats! Ook kinderen die ik niet kende overigens
Wij zouden er nog wel een kleine elektrische auto bij willen, voor woon-werk- en hobbyverkeer. De huidige auto wordt bijna alleen voor vakanties gebruikt met 5 personen, meestal rijdt een van ons alleen voor werk/hobby en dat zijn geen grote afstanden, maar wel te lang/vroeg/laat om te fietsen.
Wij hebben echt geprobeerd elektrisch of hybride te kopen vorig jaar, maar het is ook allemaal veel te duur OF amper leverbaar. Dus benzine gekocht. Over een jaar of 5 kunnen we naar een kleiner formaat, dan niet perse meer een 7 zitter nodig.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:19 schreef SQ het volgende:
Ik vind het idee van elektrisch wel echt geweldig dus ik wil er zeker wel een keer aan. Maar nu nog niet. Die dingen zijn (in grote gezinsuitvoering) echt nog zo vies duur
En we hebben pas op zo'n vroegst over 5 jaar plek voor die zonnepanelen ook.
Oh ja dat boeit me niet zoquote:Op zondag 28 augustus 2022 21:36 schreef Hupje het volgende:
[..]
Op zwart zie je (ook) alles. En ieder krasje
Nee, gewoon een oude grijze Suzuki met zwarte verf er over. Mijn moeder heeft soms een nogal aparte smaak…quote:
Zolang ze me de andere kant op maar niet weten te vinden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nu weten we allemaal wie je bent
Ik heb je website maar vast gebookmarked
Wij zijn ook elektronisch naar Zuid-Frankrijk gereden. Twee dagen, beide dagen keertje of drie laden. Geen enkel probleem.quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:59 schreef Cathmar het volgende:
Het is ook een verandering van mind set. Over een paar jaar gaan we allemaal elektrisch en okk gewoon op vakantie. Ik ken een paar mensen die dit jaar gewoon naar diep zuid Europa zijn gereden, elektrisch. Kan gewoon, en ze hebben er 2/3 dagen over gedaan.
Totdat er ineens 20 keer zoveel mensen elektrisch naar zuidfrankrijk willen op hetzelfde momentquote:Op zondag 28 augustus 2022 22:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij zijn ook elektronisch naar Zuid-Frankrijk gereden. Twee dagen, beide dagen keertje of drie laden. Geen enkel probleem.
Neuh, aantal laadplekken wordt ook beter, laden sneller.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Totdat er ineens 20 keer zoveel mensen elektrisch naar zuidfrankrijk willen op hetzelfde moment
Bejaardenauto's zijn juist ideaal. Als je die tweedehands koopt, zijn ze als nieuw.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:37 schreef F_r het volgende:
Ik wil ook niet zo'n bejaarden auto
Tnt hebben we gehad volvo-renault-volvo-renault als hoofdauto. We hebben ook nog een kleintje maar rijden tegenwoordig niet zo veel meer.
Ik bedoel in de zin van zo'n hoge auto.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bejaardenauto's zijn juist ideaal. Als je die tweedehands koopt, zijn ze als nieuw.![]()
Wij hebben een hybride bejaardenkar. Het is een fantastisch ding: rijdt zuinig, is betrouwbaar, gaat niet kapot, heeft veel opbergruimte. De volgende auto wordt misschien een elektrische, maar daar zijn we nog lang niet aan toe.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:10 schreef BE het volgende:
[..]
Zolang ze me de andere kant op maar niet weten te vinden.
Mijn vader verkocht zijn auto… 22 jaar oud. Eerste eigenaar. 70.000 op de teller.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bejaardenauto's zijn juist ideaal. Als je die tweedehands koopt, zijn ze als nieuw.![]()
Wij hebben een hybride bejaardenkar. Het is een fantastisch ding: rijdt zuinig, is betrouwbaar, gaat niet kapot, heeft veel opbergruimte. De volgende auto wordt misschien een elektrische, maar daar zijn we nog lang niet aan toe.
Ja in dit dorp zie je die achterlijke dingen echt veelquote:Op zondag 28 augustus 2022 22:36 schreef amaranta het volgende:
Ik zou heel graag een hele hoge auto willen. Een suv ofzoiets.
2 vrienden van mijn man hebben allebei een RAM. Das pas een bakbeest.
Wij deden probleemloos Zuid-Frankrijk volledig elektrisch.quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:59 schreef Cathmar het volgende:
Het is ook een verandering van mind set. Over een paar jaar gaan we allemaal elektrisch en okk gewoon op vakantie. Ik ken een paar mensen die dit jaar gewoon naar diep zuid Europa zijn gereden, elektrisch. Kan gewoon, en ze hebben er 2/3 dagen over gedaan.
Klopt, wij hebben nergens op een laadplekje hoeven wachten. Maar wij reden bijvoorbeeld niet op (zwarte) zaterdag, maar doordeweeks en op de Route du Soleil was het op die dagen ook totaal niet druk.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Neuh, aantal laadplekken wordt ook beter, laden sneller.
Nu rijden wij nog wel een tesla en is het op supercharge-plekken van tesla een stuk rustiger. Maar de deze plekken zijn nu ook beschikbaar voor andere elektrische auto’s en daar is het echt beter dan langs de snelweg bij de tankstations.
Benzine, diesel, elektrische, op zwarte zaterdag rijden wil ik sowieso niet.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klopt, wij hebben nergens op een laadplekje hoeven wachten. Maar wij reden bijvoorbeeld niet op (zwarte) zaterdag, maar doordeweeks en op de Route du Soleil was het op die dagen ook totaal niet druk.
Dit is ultiem jeugdsentimentquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
Voila
https://www.bol.com/nl/nl(...)rt/9200000040381955/
Die heb ik ook!quote:Op zondag 28 augustus 2022 23:14 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dit is ultiem jeugdsentimentMet papa die de frietjes sneed en droogde in zo’n centrifugebak en theedoeken
Idem, ik bedoel vooral te zeggen dat ik denk dat de horror-verhalen over laadproblemen vooral van dat soort drukke dagen komen. Ik heb echt niks gemerkt van laadstress, zelfs in het dorpje waar wij zaten, waren 4 laadpalen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 23:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Benzine, diesel, elektrische, op zwarte zaterdag rijden wil ik sowieso niet.
Ligt misschien ook heel erg aan de vakantiebestemming. Kan me voorstellen dat in west-Europa de laadplekken wat talrijker zijn dan wij nu vonden in Hongarije/Kroatië/Tsjechië.quote:Op zondag 28 augustus 2022 23:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Idem, ik bedoel vooral te zeggen dat ik denk dat de horror-verhalen over laadproblemen vooral van dat soort drukke dagen komen. Ik heb echt niks gemerkt van laadstress, zelfs in het dorpje waar wij zaten, waren 4 laadpalen.
Oeh, dat lijkt me echt wel schrikken ja, dat maakt echt een takkeherrie. Hopelijk niet iets te ergs!quote:Op maandag 29 augustus 2022 06:55 schreef Hupje het volgende:
Pdf, fijn wakker worden met een NL alert. Ik zat tegen het plafond. Maar m'n ramen en deuren zijn inmiddels dicht. En die van de buren ook
Zoveel verschilt het bij niet. Ik weet zo niet wat de geadverteerde actieradius ook al weer was. Maar in het voorjaar is de actieradius 220 (dus als het niet te warm is) maar over het algemeen is het in de zomer (dus met airco aan) net boven 200 en in de winter op z’n laagst als het heel koud is 175.quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:08 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik zou op zich wel graag een elektrische auto willen maar ik vind het ook zo moeilijk in te schatten wat een realistische radius is op basis van wat geadverteerd wordt. Plus ik wil de combi kleine(re) auto en niet al te kleine radius.
Voor mijn werk is het handig dat ik stressloos 150km per dag kan rijden, ook in de winter met verwarming of zomer met airco en met files.
Als ik dan lees dat een geadverteerde radius van 400+ maar 200 in de winter wordt, dan vind ik dat zo nipt.
Ik denk dat wat ik wil nog gebouwd moet worden.
En hoe lang duurt laden dan?quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:21 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Zoveel verschilt het bij niet. Ik weet zo niet wat de geadverteerde actieradius ook al weer was. Maar in het voorjaar is de actieradius 220 (dus als het niet te warm is) maar over het algemeen is het in de zomer (dus met airco aan) net boven 200 en in de winter op z’n laagst als het heel koud is 175.
Deze zijn aardig realistisch als je Max 100 rijdt daar boven telt het sneller af.
Ik kan me voorstellen dat dat net te laag is voor je. Maar bijvoorbeeld een collega van me heeft een Peugeot 308 en vertelde me dat hij er (zonder airco want die gebruikt hij niet) 300 km mee gereden had en nog 80 over had.
Dit lijkt me een best mooie actieradius om met een gerust hart mee onder weg te zijn
(M’n collega heeft overigens dezelfde ervaring met actieradius die kloppend blijkt tot 100 km/h maar mijn schoonzus met kleinere auto en kleinere actieradius die geeft aan dat de actieradius maar kloppend lijkt tot 90 km/h. Weer niet of het aan het merk auto ligt of aan de kleinere actieradius an sich)
Dat ligt er aan waar je laadt (bij wat voor laadpaal) en ook aan het type accu.quote:
308 zie ik alleen een hybride van. Of is het de 208?quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:21 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Zoveel verschilt het bij niet. Ik weet zo niet wat de geadverteerde actieradius ook al weer was. Maar in het voorjaar is de actieradius 220 (dus als het niet te warm is) maar over het algemeen is het in de zomer (dus met airco aan) net boven 200 en in de winter op z’n laagst als het heel koud is 175.
Deze zijn aardig realistisch als je Max 100 rijdt daar boven telt het sneller af.
Ik kan me voorstellen dat dat net te laag is voor je. Maar bijvoorbeeld een collega van me heeft een Peugeot 308 en vertelde me dat hij er (zonder airco want die gebruikt hij niet) 300 km mee gereden had en nog 80 over had.
Dit lijkt me een best mooie actieradius om met een gerust hart mee onder weg te zijn
(M’n collega heeft overigens dezelfde ervaring met actieradius die kloppend blijkt tot 100 km/h maar mijn schoonzus met kleinere auto en kleinere actieradius die geeft aan dat de actieradius maar kloppend lijkt tot 90 km/h. Weer niet of het aan het merk auto ligt of aan de kleinere actieradius an sich)
Volkswagen id3 een optie?quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:08 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik zou op zich wel graag een elektrische auto willen maar ik vind het ook zo moeilijk in te schatten wat een realistische radius is op basis van wat geadverteerd wordt. Plus ik wil de combi kleine(re) auto en niet al te kleine radius.
Voor mijn werk is het handig dat ik stressloos 150km per dag kan rijden, ook in de winter met verwarming of zomer met airco en met files.
Als ik dan lees dat een geadverteerde radius van 400+ maar 200 in de winter wordt, dan vind ik dat zo nipt.
Ik denk dat wat ik wil nog gebouwd moet worden.
quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:56 schreef exode het volgende:
Echooooooooo, ik zit op kantoor en het is leeeeeeeeeg. Ik zit alleen op onze afdeling. Saai en ik moet om de zoveel minuten mijn armen in de lucht steken omdat anders het licht uitgaat.
Ik moest hier even hardop om lachen... wat prima kan, want behalve de receptioniste heb ik ook niemand gezien. Wij hebben wel naast de bewegingssensor een fysieke knop zitten om aan te zetten en aan te houden, gelukkig.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:56 schreef exode het volgende:
Echooooooooo, ik zit op kantoor en het is leeeeeeeeeg. Ik zit alleen op onze afdeling. Saai en ik moet om de zoveel minuten mijn armen in de lucht steken omdat anders het licht uitgaat.
Budgettechnisch liever niet. Ik zie het nut niet om voor een tweede wagen veel uit te geven.quote:
Mijn schoonmoeder komt vanmiddag. Ik zit hier prima.quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:12 schreef Bottoms_up het volgende:
Oh ik zou dan terug naar huis gaan als ik alleen was. Of is er teveel lawaai thuis?
😂😅😂😂quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:13 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder komt vanmiddag. Ik zit hier prima.
Ok, snap ik. Zeker met jouw schoonmoederquote:Op maandag 29 augustus 2022 11:13 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder komt vanmiddag. Ik zit hier prima.
Dan is het de 208 inderdaadquote:Op maandag 29 augustus 2022 09:36 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
308 zie ik alleen een hybride van. Of is het de 208?
Max 100 vind ik dan niet zo erg. Zou toch overdag rijden.
2-3 dagen, als de grensovergangen meezitten.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:07 schreef Tink89 het volgende:
4000 enkele reis? Hoe lang ga je daar dan wel niet op rijden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:10 schreef arvensis het volgende:
[..]
2-3 dagen, als de grensovergangen meezitten.Maar dan rijd je met gemiddeld 100 per uur (en dat is echt al een hoog gemiddelde) dus 40 uur in 2/3 dagen? Met z'n tweeën als chauffeurs? Klinkt niet heel verantwoord...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Gelukkig hoef ik me niet te verantwoorden.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:17 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar dan rijd je met gemiddeld 100 per uur (en dat is echt al een hoog gemiddelde) dus 40 uur in 2/3 dagen? Met z'n tweeën als chauffeurs? Klinkt niet heel verantwoord...
Gewoon deze doenquote:Op maandag 29 augustus 2022 14:01 schreef arvensis het volgende:
Wij hebben twee benzine auto’s, een zwarte en een donkergrijze (de mijne). Worden beiden dagelijks gebruikt dus zijn beiden helaas onmisbaar.
WeM’n man kijkenkijkt ook weer rond voor een nieuwe auto. Als we de juiste auto vinden gaan we volgend jaar met de auto op vakantie (4000km enkele reis).
Het liefst willen we ook elektrisch, maar zowel budgettechnisch als met de vakantieplannen is dat niet te doen. Voor nu blijven we bij benzine.
Ik vind wit trouwens wel mooi bij nieuwe, hoge, auto’s.
Zou dat genoeg opleveren?quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:05 schreef exode het volgende:
[..]
Gewoon deze doen
[ afbeelding ]
Zonnetje op het dak, die blijft gaan. (denk ik he)
Ik denk het niet.quote:
Vanaf $70.000 zag ik.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:05 schreef exode het volgende:
[..]
Gewoon deze doen
[ afbeelding ]
Gelukkig heeft ze 'm wel in Lego-vorm.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:08 schreef exode het volgende:
Verloofde en ik hebben beide niets met auto's. Er is echter 1 auto waar verloofde verliefd op is:
[ afbeelding ]
Maar A kunnen we die niet betalen en B komen we daar al helemaal de drempels in onze wijk niet mee over oh en C totaal niet praktisch met 2 kinderen.
Ik las 'zoontje op het dak'quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:05 schreef exode het volgende:
[..]
Gewoon deze doen
[ afbeelding ]
Die had mijn man een. Kon ik trouwens ook niet bij want er zat maar 1 stoel in.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:59 schreef Phaidra het volgende:
Mijn favo auto is een mazda mx5. Maar ja, niet praktisch idd met 2 kinderen. Toen ik mijn elektrische bakfiets deze zomer verkocht, stuurde vriendlief wel gelijk een linkje met tweedehands mx5'jes die ik met de opbrengst kon betalen.
1 stoel is nog wel extra onpraktisch. MY PRECIOUS!!quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die had mijn man een. Kon ik trouwens ook niet bij want er zat maar 1 stoel in.
Hij was dan ook niet voor op de weg 😝. Hij reed ermee op het circuit.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:15 schreef Phaidra het volgende:
[..]
1 stoel is nog wel extra onpraktisch. MY PRECIOUS!!
Wij hebben eens Utrecht-Budapest en weer terug gedaan, met alleen 3 uurtjes slaap (in de auto). Dat was 2600km. We hadden het bijna gehaald, tot het in begon te sneeuwen, we beiden echt scheel zagen van vermoeidheid en echt niet meer verantwoord konden doorrijden.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:17 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar dan rijd je met gemiddeld 100 per uur (en dat is echt al een hoog gemiddelde) dus 40 uur in 2/3 dagen? Met z'n tweeën als chauffeurs? Klinkt niet heel verantwoord...
Jaaa.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:39 schreef amaranta het volgende:
Oké Challenge:
Wie kan er, zonder te spieken, de intro van dit nummer (of het complete nummer) uit het hoofd meezingen?
Ik kom een heel eind, intro sowieso, eerste couplet en refrein ook nog wel. Daarna moet ik gaan nadenken en dat lukt niet als ik alleen ben met twee kinderen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:39 schreef amaranta het volgende:
Oké Challenge:
Wie kan er, zonder te spieken, de intro van dit nummer (of het complete nummer) uit het hoofd meezingen?
quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:39 schreef amaranta het volgende:
Oké Challenge:
Uiteraard. Bijna het hele album lukt nog welquote:Op maandag 29 augustus 2022 17:39 schreef amaranta het volgende:
Oké Challenge:
Zo goed als..quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:39 schreef amaranta het volgende:
Oké Challenge:
Na het lezen van de eerste zin van de intro wel, maar puur op basis van dit fragment niet. (En namen van liedjes/bands ben ik sowieso slecht in, dus op basis daarvan had ik ook nog geen ideequote:Op maandag 29 augustus 2022 17:39 schreef amaranta het volgende:
Oké Challenge:
quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:39 schreef amaranta het volgende:
Oké Challenge:
Not only will your answer keep me sane, but I’ll know never to make, the same mistake againquote:Op maandag 29 augustus 2022 20:07 schreef Vicky het volgende:
[..]
Zo goed als..
Zonder te kijken:
A few questions that I need to know, how you could ever hurt me so. I need to know what I've done wrong and how long it's been going on. Was it that I never paid enough attention or not give enough affection....
Iets met nutteloos talent hebben... liedje 2 of 3x horen en de tekst kennen.
Vreselijk.quote:
Nee die had ik fout.. ik begon het het refrein.quote:
Dat geeft niet. Was vooral benieuwd wie de tekst nog uit het hoofd kende.quote:Op maandag 29 augustus 2022 22:08 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nee die had ik fout.. ik begon het het refrein.
Leuk dit!
Ik herkende het filmpje ook niet en zit op kantoor, dus kan ook niet op play duwen...quote:Op maandag 29 augustus 2022 18:44 schreef BE het volgende:
[..]Ik herken het zo niet eens!
*play*
Ah ja, ok die. Eh, maar nee... kan ik sws niet.
Da’s minderquote:
Oeh, das kutquote:
quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 19:24 schreef Sjeen het volgende:
Waren jullie allemaal met NS mee aan het staken vandaag
Het was door de moeder zelf ontdekt zondag, maar bij de luizenpluis bleek er nog 1 te zijn. Het is het beste vriendinnetje van m'n dochter. Hou m'n hart vast.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 21:13 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oeh, das kut![]()
Das dan weer het voordeel van het VO: geen geluizenpluis meerNadeel: weet ik veel wat er op die koppies leeft
Heb sinds vandaag een brugpieper
Hele nummer. eitje. En nog altijd geïntrigeerd door de wisselende uitspraak van de Zquote:Op maandag 29 augustus 2022 17:39 schreef amaranta het volgende:
Oké Challenge:
Maar je dochter heeft nu niets? Dan even goed in de gaten blijven houden. Kijken en eventueel kammen. Wees blij dat je nog niet aan de beurt bent geweestquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 21:35 schreef Donna het volgende:
[..]
Het was door de moeder zelf ontdekt zondag, maar bij de luizenpluis bleek er nog 1 te zijn. Het is het beste vriendinnetje van m'n dochter. Hou m'n hart vast.
Heb ze nooit gehad dus geen idee hoe het is.
Jeetje een brugpieper al!
Die hadden wij ook, bij ons zijn ze verdwenen nadat we cederhout bolletjes in de kledingskasten hadden gedaan. 0 meer gezien.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 13:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier nu 2 dagen gehad. Jongste in groep 8 draait zijn rondje, nog niks geks. Hij vindt het alleen een beetje vroeg 's ochtends.
Oudste (4e klas) heeft een verkeerd vak op zijn rooster staan. Daardoor heeft hij 4 uur extra in de week. Nu mag hij dat vak wel laten vallen, maar dan heeft hij een dubbel tussenuur. Ook niet zo fijn. Schuld ligt bij schoolmedewerker die dat vinkje verkeerd heeft gezet bij een paar leerlingen. Mogelijk dat hij zonder dat vak ook nog bij zijn beste vriend in de klas geroosterd was.. Eens kijken welke oplossingen ze vinden.
En dan hebben we nog een kwestie met tapijtkevers.. De kinderkamers zijn nog nooit zo schoon geweest als nu, hopelijk hebben we de meeste larven te pakken![]()
quote:Op woensdag 31 augustus 2022 13:16 schreef Deepfreeze het volgende:
En dan hebben we nog een kwestie met tapijtkevers.. De kinderkamers zijn nog nooit zo schoon geweest als nu, hopelijk hebben we de meeste larven te pakken![]()
Ze is wel gelijk fanatiek opgegaan in het schoollevenquote:Op woensdag 31 augustus 2022 13:06 schreef exode het volgende:
Juul werd net voor de zomervakantie 4. Na 1,5 week school is de score:
Open kin, 2 open knieen, neten van luizen in haar haren, ondergeverfde broek en shirt en elke dag meerdere meltdowns van vermoeidheid.
Hoe gaat jullie back to school?
Jup.. Inmiddels op alle slaapkamers gespot en zo goed mogelijk verwijderd. Nu nog 1000 wasjes draaien met matrashoezen, dekbedden en kleding uit de onderste lades.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 13:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ken er al mijn hele leven een Limburgs liedje over, maar heb altijd gedacht dat het een onzinwoord was
Die beesten bestaan dus echt?
Heb je ook door waar ze op af komen? Ze komen op dierlijk materiaal af. Bij ons was het onze wollen deken. Die hebben we nog maar bewaren we in de zomer in een vacuum zak. Als je de oorzaak niet weet en wegneemt, komen ze weer terug.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 14:06 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Jup.. Inmiddels op alle slaapkamers gespot en zo goed mogelijk verwijderd. Nu nog 1000 wasjes draaien met matrashoezen, dekbedden en kleding uit de onderste lades.
Oudste moest toch een nieuw bed, maar hij wilde niets anders (gewoontediertje). Dat bed staat nu buiten en komt er niet meer in, met alle naadjes waar beestje uit kwamen. Straks met papa naar de beddenwinkel![]()
Vanavond slaapt hij maar op de logeerbank. Dan is zijn matrashoes hopelijk weer droog en kan hij daar weer op..
B had er geen zin in, maar die huppelt rond. Ik zie hem ook nauwelijks, hij heeft steeds speelafspraken of gaat de halve straat af om te spelen.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 14:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ze is wel gelijk fanatiek opgegaan in het schoolleven.
We hebben hier net 3 dagen achter de rug. Jongste zag er enorm tegenop maar het viel hem mee gelukkig. Oudste is als halve puber naar groep 7 gegaan en doet een beetje stoïcijns zijn ding.
Ik vermoed het vloerkleedje van 1m2 bij oudste op zijn kamer. Daar kwamen de meeste uit. Daar ging de stofzuiger wel overheen, maar niet altijd onderdoor. Dat kleed ligt nu in bad te weken en komt voorlopig niet terug.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 14:24 schreef exode het volgende:
[..]
Heb je ook door waar ze op af komen? Ze komen op dierlijk materiaal af. Bij ons was het onze wollen deken. Die hebben we nog maar bewaren we in de zomer in een vacuum zak. Als je de oorzaak niet weet en wegneemt, komen ze weer terug.
En dus die bolletjes.
quote:Op woensdag 31 augustus 2022 14:06 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Jup.. Inmiddels op alle slaapkamers gespot en zo goed mogelijk verwijderd. Nu nog 1000 wasjes draaien met matrashoezen, dekbedden en kleding uit de onderste lades.
Oudste moest toch een nieuw bed, maar hij wilde niets anders (gewoontediertje). Dat bed staat nu buiten en komt er niet meer in, met alle naadjes waar beestje uit kwamen. Straks met papa naar de beddenwinkel![]()
Vanavond slaapt hij maar op de logeerbank. Dan is zijn matrashoes hopelijk weer droog en kan hij daar weer op..
Meestal kopen we niet van tevoren in, maar wachten we even af wie en hoeveel er écht blijven eten en dan halen we last minute de boodschappen. De koelkast is vaak al redelijk vol met allemaal drinken en taart, en we blijven niet met veel eten achter als er toch meer mensen dan verwacht voor het eten naar huis gaan.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 15:12 schreef hilliebillie het volgende:
Ik kende ze niet die beestjes (gelukkig maar) maar wat een narigheid. Hopelijk heb je ze allemaal weg nu!
Gisteren de jongste jarig, ook alweer 9. En zaterdag feestje van beide kinderen. Ben alleen m’n hoofd maar weer aan het breken over de boodschappen hoeveel ik moet halen.
Wat doen jullie meestal bij een kinderverjaardag qua eten? We hebben geen frietpan of Airfryer meer dus broodjes frikandel/kroket oid is niet handig. En soep maken in grote porties dan moet er ook maar weer wat bij.
Ik nijg er nu naar om de bbq maar vol te gooien met saté’tjes en hamburgers of zo, maar als iemand anders een tip heeft ook welkom
(Stokbrood met salade en andere hapjes staan tussendoor gewoon op tafel) dus echt iets voor rond etenstijd
Wij maken vrijwel altijd bolognese saus, maak ik een dag vantevoren al. Ik kook dan pasta bij de dag zelf, dan weet ik ook hoeveel pasta ik moet koken. De saus die over is, gaat de vriezer in. En dan komkommer, tomaatjes etc erbij. Meestal zorg ik voor genoeg afbakstokbrood als ineens iedereen blijft eten.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 15:12 schreef hilliebillie het volgende:
Ik kende ze niet die beestjes (gelukkig maar) maar wat een narigheid. Hopelijk heb je ze allemaal weg nu!
Gisteren de jongste jarig, ook alweer 9. En zaterdag feestje van beide kinderen. Ben alleen m’n hoofd maar weer aan het breken over de boodschappen hoeveel ik moet halen.
Wat doen jullie meestal bij een kinderverjaardag qua eten? We hebben geen frietpan of Airfryer meer dus broodjes frikandel/kroket oid is niet handig. En soep maken in grote porties dan moet er ook maar weer wat bij.
Ik nijg er nu naar om de bbq maar vol te gooien met saté’tjes en hamburgers of zo, maar als iemand anders een tip heeft ook welkom
(Stokbrood met salade en andere hapjes staan tussendoor gewoon op tafel) dus echt iets voor rond etenstijd
Je bedoelt @deepfreeze.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:53 schreef Mushanga71 het volgende:
@:hilliebillie, nog gefeliciteerd!![]()
Ik hoop dat je ervan af bent, @:Vicky Ik heb es op tapijtkever gezocht en ik weet nú wat ik vroeger toen ik klein was op de vensterbank wel es vond![]()
Hier geen last maar wel van zilvervisjes![]()
En ik vond laatst een 1000poot
Sorry😅 Aangepastquote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
Je bedoelt @:deepfreeze.
Ik heb gelukkig geen kevertjes
Jongste 13 en net deze week begonnen in 2 havo. Helemaal op na een dag school. Kwaad omdat ze de wiskunde som niet goed had gemaakt en dus de rest ook moest doen (docent had blijkbaar gezegd dat als ze die opgave goed hadden, ze de rest konden overslaan...). buurmeisje al 2x naar huis moeten sturen omdat jongste gewoon geen energie over heeft om sociaal te doenquote:Op woensdag 31 augustus 2022 13:06 schreef exode het volgende:
Juul werd net voor de zomervakantie 4. Na 1,5 week school is de score:
Open kin, 2 open knieen, neten van luizen in haar haren, ondergeverfde broek en shirt en elke dag meerdere meltdowns van vermoeidheid.
Hoe gaat jullie back to school?
Wij betalen abonnement van allebei, ¤ 16,50 per maand.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 21:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hier heeft de brugger zich helemaalop haar huiswerk gestort, al de hele week. Keurig haar boeken de avond van tevoren ingepakt enz. So far so good...
Ik ben wel benieuwd hoeveel zakgeld jullie bruggers krijgen. L kreeg altijd ¤12.50 en ik betaalde haar telefoon abbo van ¤2.50. Nu is haar telefoon abbo ¤10.00 geworden en krijgt ze ¤12.50 zakgeld. Alleen keek ik vandaag even bij Nibud en zag daar dat het bedrag voor 12-jarigen 17-20 euro is. Dus ik overweeg een verhoging, maar vraag me een beetje af wat redelijk is. Normaal vind ik Nibud altijd aan de lage kant zitten, maar nu vond ik het best een hoog bedrag.
Is dat per week? Dat vind ik ook wel heel erg hoog. Ik denk dat je vooral moet kijken naar wat je verwacht dat ze er van betaalt (en waar Nibud bij hun normering vanuit gaat). Als ze ook alles van cadeautjes voor verjaardagen, bioscoop, kermis etc. er van moet betalen kan het wel, maar als je daar ook nog los een bijdrage voor doet dan zijn dat heel veel frikandelbroodjes met energydrink.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 21:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hier heeft de brugger zich helemaalop haar huiswerk gestort, al de hele week. Keurig haar boeken de avond van tevoren ingepakt enz. So far so good...
Ik ben wel benieuwd hoeveel zakgeld jullie bruggers krijgen. L kreeg altijd ¤12.50 en ik betaalde haar telefoon abbo van ¤2.50. Nu is haar telefoon abbo ¤10.00 geworden en krijgt ze ¤12.50 zakgeld. Alleen keek ik vandaag even bij Nibud en zag daar dat het bedrag voor 12-jarigen 17-20 euro is. Dus ik overweeg een verhoging, maar vraag me een beetje af wat redelijk is. Normaal vind ik Nibud altijd aan de lage kant zitten, maar nu vond ik het best een hoog bedrag.
Oh nee wij betalen zakgeld altijd per maand, dat had ik er even bij moeten zetten.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 21:39 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Is dat per week? Dat vind ik ook wel heel erg hoog. Ik denk dat je vooral moet kijken naar wat je verwacht dat ze er van betaalt (en waar Nibud bij hun normvervaging vanuit gaat). Als ze ook alles van cadeautjes voor verjaardagen, bioscoop, kermis etc. er van moet betalen kan het wel, maar als je daar ook nog los een bijdrage voor doet dan zijn dat heel veel frikandelbroodjes met energydrink.
Dat was ook nog mijn tijd, veel gekocht, maar toen kwam de Samsung ladyphone die ik enorm graag wilde en dat kon alleen met een abbo. Ik was best hip.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 21:53 schreef SQ het volgende:
In mijn tijd had je nog geen abo, toen kocht je nog een prepaid kaart als je zakgeld kwam.
Dat heb ik gisteren ook al gedaan. Ze vond 20 euro véél te veel, maar ik denk dat dat eerder komt omdat ze zo bescheiden is dan dat ze het oprecht veel te veel vind. Ze is altijd ontzettend zuinig, denkt 3 keer na voordat ze iets koopt. Ze zou bijvoorbeeld nooit alles opmaken aan broodjes uit de kantine, dat vindt ze zonde van haar geld. Ik ben wel benieuwd wat ze eventueel anders gaat doen als ze ineens het dubbele te besteden heeft, eens kijken of mijn financiële opvoeding een beetje geslaagd is.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:55 schreef LeSage het volgende:
Misschien samen aan tafel gaan zitten om het te bespreken?
Zelf nooit gedaan met mijn ouders, maar lijkt me op zich wel goed.
Wat vinden jullie redelijk, wat wil je kind allemaal van dat geld kopen, wat kosten de dingen die je kind wil kopen? De inflatie is natuurlijk ook van toepassing op hun uitgaven bijvoorbeeld.
Nibud laat ik vaak maar een beetje langs me heen gaan hoor. Die vinden dat je bij het berekenen van je buffer alle huishoudelijke apparaten in je huis tegelijk moet kunnen vervangen
Dus mama vanmorgen heel enthousiast alles laten zien aan zoon.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:40 schreef Adrian4 het volgende:
Kind kreeg voor de vakantie een gele ballon op school. De opdracht was om met de ballon op de foto te gaan in de vakantie en dan de foto op te sturen naar de juffen. Dag 1 van de vakantie was de gele ballon al opgeëist door broer-lief (want geel is mijn lievelings) en op dag 2 was ie stuk. Toen begreep deze week Willem dat ie nu dus niet een foto kan laten zien aan z’n juffen en toen was er paniek.
Vandaag heb ik een nieuwe gele ballon gekocht en zoon gefotografeerd met ballon en vanavond heb ik heb deze foto geshopt in verschillende vakantie-foto’s …
- Willem met gele ballon bij boomhut
- Willem met gele ballon in het militair museum
- Willem met gele ballon in de tuin met tent
- Willem met gele ballon op de camping 3x
- Willem met gele ballon op historisch festival
- Willem met gele ballon op Kos wanneer oom z’n vriendin ten huwelijk vraagt.
- …
Ik heb zo’n lol hier
Ligt er aan wat ze van dat geld moeten doen. De 14jarige hier krijgt 7,- per maand, daarnaast betalen wij een xbox-abbo van 13,- en zijn telefoonabonnement van 15,- per maand. Oma verdubbelt het zakgeld wat wij hem geven ook maandelijks, dus eigenlijk krijgt hij 14,- per maand. Hij verdient met werken ongeveer 50,- per maand. Wij geven wel onze kinderen ook altijd een zakgeldverhoging als wij meer gaan verdienen, dus ze hebben net een stijging achter de rug. Hij is, zeker voor een puber uit de generatie die geleerd heeft om aan instant gratification te doen, erg verstandig met geld. Spaart goed, koopt weinig onzin, en is zich nu al aan het verdiepen in investeren want hij wil wat achter de hand hebben om op zijn 50ste te stoppen met werken.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 21:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
We hadden dezelfde opdracht en ik was de ballon ook vergeten mee te nemen. Lang leve Photoshop idd.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:40 schreef Adrian4 het volgende:
Kind kreeg voor de vakantie een gele ballon op school. De opdracht was om met de ballon op de foto te gaan in de vakantie en dan de foto op te sturen naar de juffen. Dag 1 van de vakantie was de gele ballon al opgeëist door broer-lief (want geel is mijn lievelings) en op dag 2 was ie stuk. Toen begreep deze week Willem dat ie nu dus niet een foto kan laten zien aan z’n juffen en toen was er paniek.
Vandaag heb ik een nieuwe gele ballon gekocht en zoon gefotografeerd met ballon en vanavond heb ik heb deze foto geshopt in verschillende vakantie-foto’s …
- Willem met gele ballon bij boomhut
- Willem met gele ballon in het militair museum
- Willem met gele ballon in de tuin met tent
- Willem met gele ballon op de camping 3x
- Willem met gele ballon op historisch festival
- Willem met gele ballon op Kos wanneer oom z’n vriendin ten huwelijk vraagt.
- …
Ik heb zo’n lol hier
jullie gingen naar de gouden bogenquote:Op donderdag 1 september 2022 10:11 schreef Quoi het volgende:
@:Adrian4 sublieme actie!
En ja, niet te moeilijke opdrachten in de vakantie aub. Max moest op de foto met een letter van zijn naam. Dat was prima te doen. Laat dat leren verder maar gewoon op school gebeuren.
Ik háát die opdrachten voor thuis. En het gaat hier altijd als volgt: ik zet me over mijn weerzin heen, help m'n kind, we krijgen er lol in en besteden er veel aandacht aan om op den duur te merken dat de leerkracht er nooit meer iets mee doet. Zo zijn zoon en ik eens dagenlang bezig geweest om een Middeleeuws dorp in Minecraft te maken. Er was een presentatiemoment, maar er was niet genoeg tijd voor mijn zoon - de leerkracht hield de tijd niet goed in de gaten - en dat was het dan.quote:Op donderdag 1 september 2022 10:03 schreef SQ het volgende:
Wat een kut opdracht ook. En ik heb ook zo'n kind wat totaal in paniek kan flippen als het dan niet kan worden uitgevoerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Voor creatieve dingen moet je ook niet bij mij zijn hoor. Ik heb er sowieso een hekel aan als opdrachten grotendeels door ouders moeten worden ingevuld. Kijk, dat je helpt bij een surprise maken, prima. Dat is 1x per jaar en je geeft het een ander kind, dus wel leuk als het er een beetje uitziet. Maar andere opdrachten moeten toch voor minstens 90% zelfstandig uitgevoerd kunnen worden? Hoeveel kinderen kunnen zelf een outfit in elkaar naaien?quote:Op donderdag 1 september 2022 11:11 schreef Claudia_x het volgende:
De opdracht die we nu hebben is om een outfit te maken in het thema 'kaartenspel'. Ik ben hier zóóó slecht in. En het helpt niet dat de kostuums van andere kinderen steevast geweldig zijn. Ik snap niet hoe andere ouders dat doen. Schiet ik zo ernstig tekort omdat ik niet kan naaien en geen baan heb in de theaterwereld?![]()
Wij geven onze twaalfjarige 5 euro per week. Verder betalen we alles wat hij nodig heeft (telefoonabonnement, kleding, schoolspullen, toegangsbewijzen voor schoolfeesten, et cetera) en investeren we geld voor z'n toekomst. Die 5 euro kan hij dus besteden aan extraatjes. Meestal is dat een game of iets in de schoolkantine.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 21:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Alleen keek ik vandaag even bij Nibud en zag daar dat het bedrag voor 12-jarigen 17-20 euro is. Dus ik overweeg een verhoging, maar vraag me een beetje af wat redelijk is. Normaal vind ik Nibud altijd aan de lage kant zitten, maar nu vond ik het best een hoog bedrag.
Mijn meiden (13 en 14) krijgen 15 euro per maand sinds de brugklas, wij betalen abonnement voor mobiel a 10 euro.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 21:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hier heeft de brugger zich helemaal op haar huiswerk gestort, al de hele week. Keurig haar boeken de avond van tevoren ingepakt enz. So far so good...
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 1 september 2022 11:16 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Voor creatieve dingen moet je ook niet bij mij zijn hoor. Ik heb er sowieso een hekel aan als opdrachten grotendeels door ouders moeten worden ingevuld. Kijk, dat je helpt bij een surprise maken, prima. Dat is 1x per jaar en je geeft het een ander kind, dus wel leuk als het er een beetje uitziet. Maar andere opdrachten moeten toch voor minstens 90% zelfstandig uitgevoerd kunnen worden? Hoeveel kinderen kunnen zelf een outfit in elkaar naaien?Kom op zeg.
Mijn onderwijshart bloedt als ik dat hoor. Juist het proces van feedback ontvangen en daar iets mee kunnen doen, is belangrijk voor het leerproces.quote:Wat je zegt trouwens: ook onze oudste heeft vorig jaar een werkstuk gemaakt. In juni. Die is niet meer retour gekomen, geen idee of het een beetje goed was uitgevoerd. Wij vonden het zelf echt heel summier (hoofdstukken van 1-2 zinnen) maar het was de eerste keer. Een beetje feedback zou wel fijn zijn als hij dit jaar weer een werkstuk moet schrijven...
Precies. En dan vooral feedback van de leerkracht. Wij probeerden hem ook te stimuleren om een klein stapje extra te zetten, maar hij wilde niet. Hij had een blad met voorbeeldvragen en die heeft hij precies beantwoord. Bij gratie in een hele volzin ipv steekwoordenquote:Op donderdag 1 september 2022 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
[..]
Mijn onderwijshart bloedt als ik dat hoor. Juist het proces van feedback ontvangen en daar iets mee kunnen doen, is belangrijk voor het leerproces.
quote:Op donderdag 1 september 2022 11:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Precies. En dan vooral feedback van de leerkracht. Wij probeerden hem ook te stimuleren om een klein stapje extra te zetten, maar hij wilde niet. Hij had een blad met voorbeeldvragen en die heeft hij precies beantwoord. Bij gratie in een hele volzin ipv steekwoorden. Na 3 boze uitbarstingen dacht ik: laat het hem maar inleveren, de juf zal vast iets zeggen over de minimale info. Maar niet dus
.
Hij laat zich slecht helpen door ons, helaas. Dat was in de lockdowns ook echt heel frustrerend. Dan snapte hij iets niet (begon al boos om hulp te vragen), vervolgens probeerden we te helpen, maar hij werd steeds bozer als hij onze uitleg ook niet gelijk begreep. Ik heb vaak verbijsterd gevraagd of hij tegen de juf ook altijd meteen begint te schreeuwen... (niet helpend, I knowquote:Op donderdag 1 september 2022 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Ik heb de kinderen bij dit soort opdrachten altijd goed kunnen helpen, maar veel kinderen hebben geen ouders die dat kunnen of willen. Dit soort ervaringen motiveren me wel om werken in het basisonderwijs als mogelijkheid te gaan verkennen. (Ik begin binnenkort met een oriëntatietraject.)
Zo ging het vroeger met mijn vader (van wie ik veel hield) ook als hij me goedbedoeld advies gaf over m'n paardrijden.quote:Op donderdag 1 september 2022 11:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hij laat zich slecht helpen door ons, helaas. Dat was in de lockdowns ook echt heel frustrerend. Dan snapte hij iets niet (begon al boos om hulp te vragen), vervolgens probeerden we te helpen, maar hij werd steeds bozer als hij onze uitleg ook niet gelijk begreep. Ik heb vaak verbijsterd gevraagd of hij tegen de juf ook altijd meteen begint te schreeuwen... (niet helpend, I know).
Klopt, dat is ook een van bedenkingen die ik heb. Ik weet dat schrijfonderwijs een ondergeschoven kindje is bijvoorbeeld, maar ik weet ook dat er goede redenen voor zijn.quote:Wat goed dat je een oriëntatietraject start. Er is zoveel behoefte aan competente leerkrachten. Ik ken meerdere mensen die de overstap maken of net hebben gemaakt. Ik hoop maar dat ze niet snel weer gedesillusioneerd afhaken. Zelf kan je heel gemotiveerd zijn en dingen anders willen aanpakken, het systeem is er helaas niet altijd geschikt voor.
Zou Nibud er niet vanuit gaan dat ze het telefoonabbo zelf betalen of dat je dat bedrag meetelt?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 21:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat doet mij denken onze ijsjesverkoop op de middelbare school tijdens een hittegolf. Van die invriesijsjes want die kosten geen drol, thuis invriezen en dan met een koeltas op pad. Het liep helemaal geweldig toen we langs de stratenmakers en andere werklui gingen.quote:Op donderdag 1 september 2022 09:06 schreef Phaidra het volgende:
De kinderen hebben deze zomer spontaan wat geld verdiend door een limonadekraampje op te tuigen in onze buurt. De limonade maakten ze zelf met water en gestampte rode druiven uit de tuin van een buurjongen . Er zijn nog mensen geweest die het opdronken ook. Inmiddels hebben ze van het verdiende geld een fles siroop gekocht. Alle oudere buren vinden het prachtig, dat ondernemerschap. Ze sparen nu voor een pinapparaat .
Ik heb deze inderdaad ook stiekem niet meer onder de aandacht gebracht. Ze kúnnen nog niet eens lezen en ik wil er zeker geen verplichting van gaan maken. Dat komt wel op de middelbare school, als ze alle lol van lezen eruit willen krijgenquote:Op donderdag 1 september 2022 10:03 schreef SQ het volgende:
Wat een kut opdracht ook. En ik heb ook zo'n kind wat totaal in paniek kan flippen als het dan niet kan worden uitgevoerd.
Ze was ook hysterisch omdat de leesbingo kwijt was (die had ik expres weggemoffeld om de druk er vanaf te halen) want dat moest van de juf.
Het arme kind heeft uit zichzelf zeven dikke boeken uitgelezen (van dolfje, foeksia en dummie de mummie) deze vakantie, die heeft helemaal geen leesbingo nodig
De kleuter kreeg ook een leesbingo, maar die herkent net de letters van zijn eigen naam en dan houdt het ook op, dus die kreeg ook een enkeltje papierbakgelukkig is hij stukken minder gevoelig voor regeltjes en verwachtingen (lees: totaal ongevoelig.
)
Naar de rookworsten en dan zijn hoofd voor de "HE". Check.quote:Op donderdag 1 september 2022 10:14 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
jullie gingen naar de gouden bogen?
quote:Op woensdag 31 augustus 2022 21:48 schreef SQ het volgende:
Toen ik vijftien was werkte ik ook al wel enkele jaren trouwens, waardoor mijn besteedbaar inkomen nog wel iets hoger lag
Maar ja, in die tijd had je ook nog geen spotify, dus voor elk uurtje muziek moest je nog een cd gaan kopen #barretijden
Oh ja dat ook, maar dan moest je wel vrienden hebben met de cd. Of naar de cd-o-theekquote:
In MP3-formaat pasten er bovendien veel meer nummers op één CD dan bij een CD uit de winkel.quote:Op donderdag 1 september 2022 13:37 schreef SQ het volgende:
En op een gegeven moment hadden we een CD BRANDER en NAPSTER nou jongens toen ging het hard.
Altijd zoeken naar mensen met T1 verbindingen op de universiteit
Of dat je download halverwege stopte, omdat het zo'n onbekend nummer was dat de enige uploader offline gegaan was.quote:Op donderdag 1 september 2022 13:38 schreef SQ het volgende:
Dat je na drie dagen napsteren eindelijk die ene cd compleet had <3
Ja dat was echt kut.quote:Op donderdag 1 september 2022 13:44 schreef Viv het volgende:
[..]
Of dat je download halverwege stopte, omdat het zo'n onbekend nummer was dat de enige uploader offline gegaan was.
T1quote:Op donderdag 1 september 2022 13:37 schreef SQ het volgende:
En op een gegeven moment hadden we een CD BRANDER en NAPSTER nou jongens toen ging het hard.
Jaaaa het allergoedkoopste wat je bij ons café kon kopen was kruidenthee. Niet te hachelen maar toch. Dat dronk je.quote:Op donderdag 1 september 2022 13:49 schreef Lemijn het volgende:
In het café vlakbij school elk (verzonnen) tussenuur weer je lievelingsnummer aanvragen. Onderwijl koffie of thee voor 1 gulden drinkend.
Ochtend? 's Nachts!quote:Op donderdag 1 september 2022 14:37 schreef arvensis het volgende:
Concertkaartjes kopen dan‘Ochtendsvroeg in de rij gaan staan.
Heb jij dat nog meegemaakt dan?quote:Op donderdag 1 september 2022 14:37 schreef arvensis het volgende:
Concertkaartjes kopen dan‘Ochtendsvroeg in de rij gaan staan.
Volgens mij is Arvensis maar ietsje jonger dan ik en ik zeker wel! Voor Pinkpop en RHCP en weet ik allemaal wat nog meer.quote:
Als handvat prima, net als een kerstwerkboekje die je optioneel mocht maken als je je in huis verveelde. Maar hier gaf de juf van de paralelklas aan dat het terug moest komen. En het werd ook klassikaal besproken. Dus dan is niet zo vrijblijvend. Zeker niet voor kinderen die het graag perfect doen..quote:Op donderdag 1 september 2022 15:54 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een haat op leesbingo hier. Dat soort dingen hoef je toch helemaal niet in te leveren na de vakantie? Ik vind zoiets meegeven juist slim om ouders een handvat te geven om ook niet-lezers te motiveren.
En natuurlijk elke week het blaadje van de Top 40 halen bij de V&Dquote:Op donderdag 1 september 2022 13:44 schreef Lemijn het volgende:
Maar dat magische gevoel als er een nieuw cd die je misschien wel wou op zo’n luisterpaal van de V&D zat, en je voor het eerst op play drukte en dacht jaaaaaa, misschien ga ik deze wel echt kopen, dat had toch ook wel wat hoor.
Ja dit dus. Mijn kind heeft gemiddeld 2 uur per dag gelezen in de vakantie, maar dat heeft ze niet staand op 1 been met een zonnebril op gedaan, dus flipt ze m alsnog omdat ze denkt dat ze het niet goed doetquote:Op donderdag 1 september 2022 15:59 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Als handvat prima, net als een kerstwerkboekje die je optioneel mocht maken als je je in huis verveelde. Maar hier gaf de juf van de paralelklas aan dat het terug moest komen. En het werd ook klassikaal besproken. Dus dan is niet zo vrijblijvend. Zeker niet voor kinderen die het graag perfect doen..
Maar leesbingo zijn toch opdrachten als "lees 10 minuten op de bank / in een hangmat / op het strand / in zwemkleding" etc? Daar lijkt mij weinig aan te bespreken...quote:Op donderdag 1 september 2022 15:59 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Als handvat prima, net als een kerstwerkboekje die je optioneel mocht maken als je je in huis verveelde. Maar hier gaf de juf van de paralelklas aan dat het terug moest komen. En het werd ook klassikaal besproken. Dus dan is niet zo vrijblijvend. Zeker niet voor kinderen die het graag perfect doen..
"wat heb je gelezen terwijl je op een paard zat"quote:Op donderdag 1 september 2022 16:08 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar leesbingo zijn toch opdrachten als "lees 10 minuten op de bank / in een hangmat / op het strand / in zwemkleding" etc? Daar lijkt mij weinig aan te bespreken...
Dat zijn vragen waarop ik zelf waarschijnlijk niet eens het antwoord meer zou weten als ik het gedaan hadquote:Op donderdag 1 september 2022 16:11 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
"wat heb je gelezen terwijl je op een paard zat"
"wat zou je andere klasgenoten aanraden om te lezen als je ondersteboven hangt"
"wie heeft er meer dan 10 boeken gelezen"
etc..
Dan is de lol er wel weer af..
Ik heb nog eens gechat met Jamie van Direct via de Napster chat terwijl ik de demo plaatjes van Direct aan het downloaden wasquote:Op donderdag 1 september 2022 13:37 schreef SQ het volgende:
Jawel, maar als een jong kind zes weken niet leest (en die kinderen zijn er veel!) maken ze echt een enorme sprong achteruit in hun leesvaardigheid. Het is daarom echt heel belangrijk om vaak, liefst dagelijks, iets te lezen. Hoeven niet meteen de verzamelde werken van mulisch te zijn hoor, een Donald duck of de verpakking van de hagelslag volstaat in principe ook.quote:Op donderdag 1 september 2022 16:29 schreef Bottoms_up het volgende:
Als ik jullie verhalen lees krijg ik steeds minder zin om een kind op de basisschool te hebben![]()
Sorry maar een aantal van die leesbingo opdrachten klinken echt idioot.
En knutselen...
Maar mogen kinderen niet ook echt helemaal vakantie hebben? Even helemaal mentaal eruit zijn? Dat vinden wij toch ook fijn als we verlof hebben?
Ow dat snap ik wel. Ik kan me er alleen niets bij voorstellen dat een kind dat niet graag leest het ineens wel gaat doen als het op 1 been moet. Of ouders die het niet stimuleren ineens wel gemotiveerd zijn om een kind elke dag te laten lezen.quote:Op donderdag 1 september 2022 16:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Jawel, maar als een jong kind zes weken niet leest (en die kinderen zijn er veel!) maken ze echt een enorme sprong achteruit in hun leesvaardigheid. Het is daarom echt heel belangrijk om vaak, liefst dagelijks, iets te lezen. Hoeven niet meteen de verzamelde werken van mulisch te zijn hoor, een Donald duck of de verpakking van de hagelslag volstaat in principe ook.
Wat het lastig maakt is wat deepfreeze al aangeeft, ieder kind heeft andere intrinsieke behoeftes en wat voor de 1 prima werkt zoals zo'n leesbingo werkt voor de ander totaal niet.
Hoezo honderd? Dat kan toch helemaal niet als je ook nog school, huiswerk, vrienden, sport en werk hebt??quote:Op donderdag 1 september 2022 18:08 schreef amaranta het volgende:
Mijn dochter heeft als doel om dit jaar 100 boeken te lezen. En we hebben het hier over Engelstalige pillen. Ze zit op 50, aldus haar TikTok profiel.
Ik had in de vakantie haar ereader ingenomen nadat ze buitengewoon brutaal en kwetsend was geweest. En ze heeft me toch een drama geschopt.
Prima dat ze leest, maar we gaan er niet in doorslaan.
Goede vraag. Zal wel een TikTok ding zijn. Ze weet dat school en etc er niet onder mogen lijden.quote:Op donderdag 1 september 2022 18:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Hoezo honderd? Dat kan toch helemaal niet als je ook nog school, huiswerk, vrienden, sport en werk hebt??
Ik lees als ik echt in de flow zit ongeveer 40-50 bladzijden per uur in het Engels. Ik ben met mijn 3500 pagina's tellende fantasy trilogie al enkele maanden bezig en zit nu ongeveer op de helft
Dat je na 3 dagen napsteren eindelijk dacht een nieuwe cd te hebben, maar dat ie het dan niet deedquote:Op donderdag 1 september 2022 13:38 schreef SQ het volgende:
Dat je na drie dagen napsteren eindelijk die ene cd compleet had <3
Ja het Pokemon handboek. B zijn bijbel. Hij pakt zijn Pokemon kaarten erbij en gaat alles uitzoeken en lezen.quote:Op donderdag 1 september 2022 18:08 schreef lunapuella het volgende:
Ketel zit ook as we speak zelf te lezen. Niet in een verhalend boek maar in zijn megagrote Pokémonhandboek. Donald Duck gaat er ook altijd goed in. Op zich zou ik graag zien dat hij meer 'leesboeken' las, we blijven ze ook hoopvol in huis halen, maar anderzijds was hij eind groep 3 al avi uit dus ach, het zit wel goed verder.
Wat lijkt die BSO misère me vermoeiend @:mousemicky! Ik heb hier wel zitten twijfelen of we van gastouder naar een reguliere BSO zouden gaan omdat ik het idee heb dat de kinderen wel wat meer uitdaging kunnen gebruiken dan ze nu krijgen. Maar als ik het zo hoor blijf ik nog maar even.
Dit ja. En dan naar school fietsen met discman, die op iedere drempel weer over sloegquote:Op donderdag 1 september 2022 19:21 schreef Donna het volgende:
Ik betaalde een wizzkid van de buurt 5 euro voor een gebrand cdtje met mijn favoriete hits.
Haha, ik was de wizzkid die dit deed voor een collega van mijn vader.quote:Op donderdag 1 september 2022 19:21 schreef Donna het volgende:
Ik betaalde een wizzkid van de buurt 5 euro voor een gebrand cdtje met mijn favoriete hits.
Oudste was gisteren naar de wedstrijd van PSV. Vooraf een ontmoeting met Phoxy. Hij had natuurlijk wel super geluk met de 7-1. Was echt de avond van zijn levenquote:Op donderdag 1 september 2022 19:21 schreef exode het volgende:
Ik heb vandaag mijn zakgeld uitgegeven aan kaarten voor Ajax-Rangers
Eurodance!quote:Op donderdag 1 september 2022 19:21 schreef Donna het volgende:
Cool! 7 keer juichenquote:Op donderdag 1 september 2022 19:37 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oudste was gisteren naar de wedstrijd van PSV. Vooraf een ontmoeting met Phoxy. Hij had natuurlijk wel super geluk met de 7-1. Was echt de avond van zijn leven
Die van mij ook niet, hoor. Taalvaardig worden gaat makkelijker als je leesmeters maakt, maar het kan ook op andere manieren. Mijn kinderen hebben er totaal geen last van dat ze geen grote liefhebbers van geschreven fictie zijn.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Fijn als kinderen plezier hebben in lezen. Die van mij heeft dat echt niet. Moet nu een leesboek in zn rugtas houden voor als inval. Hij koos dogman
Gaat nog leuk worden want ik weet niet hoe ik hem aan het lezen krijg
Mijn kinderen lazen ook allebei niet graag en moesten natuurlijk ook voor hun lijst lezen. Wat ik heb gedaan is de boeken die zij lazen ook lezen. Ik vind lezen leuk en als zij zich dan door een boek hadden geworsteld las ik het ook snel in een paar uur. En dan samen erover praten adhv de vragen voor het boekverslag.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Fijn als kinderen plezier hebben in lezen. Die van mij heeft dat echt niet. Moet nu een leesboek in zn rugtas houden voor als inval. Hij koos dogman
Gaat nog leuk worden want ik weet niet hoe ik hem aan het lezen krijg
Dat doet me denken aan dit filmpje:quote:Op donderdag 1 september 2022 18:08 schreef amaranta het volgende:
Prima dat ze leest, maar we gaan er niet in doorslaan.
Daarom vroeg onze schoolquote:Op donderdag 1 september 2022 16:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Jawel, maar als een jong kind zes weken niet leest (en die kinderen zijn er veel!) maken ze echt een enorme sprong achteruit in hun leesvaardigheid.
quote:Op donderdag 1 september 2022 20:21 schreef livelink het volgende:
En ik heb weer eens wat boeken gelezen die ik leuk vond en ik ben er voor de zoveelste keer achter gekomen dat 'Het gouden ei' wel een lekker dun boek is, maar ook stomvervelend![]()
Oh echt? Ik vond er niks aan. Mijn zoon heeft ook nog De Grot gelezen (moest van school) en dat heb ik als enige boek overgeslagen van zijn lijst.quote:Op donderdag 1 september 2022 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
![]()
Het gouden ei is geweldig! Sowieso, Krabbé.Z'n non-fictie heb ik ook verslonden.
Kan bestquote:Op donderdag 1 september 2022 18:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Hoezo honderd? Dat kan toch helemaal niet als je ook nog school, huiswerk, vrienden, sport en werk hebt??
Ik lees als ik echt in de flow zit ongeveer 40-50 bladzijden per uur in het Engels. Ik ben met mijn 3500 pagina's tellende fantasy trilogie al enkele maanden bezig en zit nu ongeveer op de helft
Geen idee!quote:Op donderdag 1 september 2022 19:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Eurodance!
En hoe heetten die illegale hit cd's ook al weer?
Z'n boek over Ferdi E. is zo'n 800 pagina's dik en heb ik ook verslonden. Die man kan schrijven, z'n analyses zijn scherp en z'n anekdotes treffend. Het gouden ei is ook nog eens een boek met een goed plot, wat voor een Nederlandstalige roman vrij uitzonderlijk is. En elke vakantie in Frankrijk als we op een tankstation staan, heb ik een unheimisch gevoel.quote:Op donderdag 1 september 2022 20:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh echt? Ik vond er niks aan. Mijn zoon heeft ook nog De Grot gelezen (moest van school) en dat heb ik als enige boek overgeslagen van zijn lijst.
Ik moest De renner lezen van m'n vriend toen we net een relatie kregen.quote:Op donderdag 1 september 2022 20:27 schreef livelink het volgende:
De wielerboeken van Tim Krabbé kan ik wel waarderen.
Ja, ik heb niks tegen zijn schrijfstijl, maar ik hou niet van dat soort boeken als Het Gouden Ei. Mijn kinderen trouwens allebei ook niet, dus het is kennelijk erfelijk.quote:Op donderdag 1 september 2022 20:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Z'n boek over Ferdi E. is zo'n 800 pagina's dik en heb ik ook verslonden. Die man kan schrijven, z'n analyses zijn scherp en z'n anekdotes treffend. Het gouden ei is ook nog eens een boek met een goed plot, wat voor een Nederlandstalige roman vrij uitzonderlijk is. En elke vakantie in Frankrijk als we op een tankstation staan, heb ik een unheimisch gevoel.
quote:Op donderdag 1 september 2022 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moest De renner lezen van m'n vriend toen we net een relatie kregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |