Oh nee gadver.. dat vind ik zo niet lekker.quote:Op zondag 28 augustus 2022 17:30 schreef Bottoms_up het volgende:
Als het maar met echte mayo is! Fritessaus![]()
Met zo’n uitneembaar mandje? Die had mijn moeder vroeger.quote:Op zondag 28 augustus 2022 17:48 schreef Aure het volgende:
Ik frituur trouwens in een gietijzeren panDat stinkt dus dan doen we het niet te vaak
Zo'n airfryer zou echt een keukenlijkje worden. Ik heb al teveel keukenlijkjes
Nee gewoon een gietijzeren pan die ik vul met olie en dan met zo'n schepding met gaten schep ik de patat en snacks eruit. Maar mandje klinkt ook wel chill eigenlijkquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Met zo’n uitneembaar mandje? Die had mijn moeder vroeger.
Voilaquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:10 schreef Aure het volgende:
[..]
Nee gewoon een gietijzeren pan die ik vul met olie en dan met zo'n schepding met gaten schep ik de patat en snacks eruit. Maar mandje klinkt ook wel chill eigenlijk
quote:Op zondag 28 augustus 2022 17:22 schreef SQ het volgende:
Wij hebben naast de frietchinees een pizza-italiaan zelfs![]()
En een döner pool
En een chinese Chinees maar die is vrij vies.
Jullie wonen in hetzelfde dorpquote:Op zondag 28 augustus 2022 17:31 schreef lily het volgende:
Wij wonen in een piepklein dorpje maar wel met een frietchinees EN een pizza-italiaan
Oh en de chinees-chinees hadden we ook maar was vies en is nu weg.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
[..]
Jullie wonen in hetzelfde dorp
Mijn enige keukenlijk is de anova sous vide. Die heb ik weggegeven.quote:Op zondag 28 augustus 2022 17:48 schreef Aure het volgende:
Ik frituur trouwens in een gietijzeren panDat stinkt dus dan doen we het niet te vaak
Zo'n airfryer zou echt een keukenlijkje worden. Ik heb al teveel keukenlijkjes
Ik hoop dat dat niet betekent dat wij nu moeten weten waar dat isquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:38 schreef SQ het volgende:
[..]ja alleen is mijn dorp niet piepklein
Ik woon heel vlakbij amaranta
Ik weet het volgens mijquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat niet betekent dat wij nu moeten weten waar dat is![]()
Ik woon heel vlakbij Clubsoda
Nee hoor, liever nietquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat niet betekent dat wij nu moeten weten waar dat is![]()
Ik woon heel vlakbij Clubsoda
Geen die ik heb ontdekt.quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:46 schreef Clubsoda het volgende:
Hebben wij eigenlijk een frietschinees? De chineeschinees is inmiddels in ieder geval een hippe sushitent.
Ik weet alleen dat het soort van in de buurt van de Hellemond is. Van mij uit gezien.quote:
Maar net te ver van elkaar om dezelfde friet Chinees te hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:38 schreef SQ het volgende:
[..]ja alleen is mijn dorp niet piepklein
Ik woon heel vlakbij amaranta
Ik las jouw eerste zin en dacht, zo gek is dat toch niet, een plaats waar je diesel kunt tanken.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:02 schreef F_r het volgende:
Wij hebben nog een diesel station. Ik denk dat die er wel uit mag. Maar wat dan? Man wil wel hybride want nu de oprit opnieuw bestraat is ligt er al een aansluiting voor een paal. Nieuw zijn die auto's niet te betalen maar 2e hands ook nog erg duur. En voor de station krijgen we natuurlijk weinig terug.
Wat rijden jullie? Benzine/diesel/elektrisch? Ik wil wel een station terug. In ieder geval iets met wat ruimte en die ook nog iets kan trekken.
wij hebben een mpv en een station, beide op benzine. we hebben gekeken of de lease-auto van vriend elektrisch kon maar dat werd voor ons nog te duur.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:02 schreef F_r het volgende:
Wij hebben nog een diesel station. Ik denk dat die er wel uit mag. Maar wat dan? Man wil wel hybride want nu de oprit opnieuw bestraat is ligt er al een aansluiting voor een paal. Nieuw zijn die auto's niet te betalen maar 2e hands ook nog erg duur. En voor de station krijgen we natuurlijk weinig terug.
Wat rijden jullie? Benzine/diesel/elektrisch? Ik wil wel een station terug. In ieder geval iets met wat ruimte en die ook nog iets kan trekken.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik las jouw eerste zin en dacht, zo gek is dat toch niet, een plaats waar je diesel kunt tanken.
Wij rijden 2x benzine. Mogelijk gaan we een van de auto’s (uiteraard die van mij, no wat dat mijn man zijn midlifecruiser weg doet) vervangen voor een elektrische.
Hoewel hij een nieuwe baan heeft en zijn nieuwe werkgever wel een auto van de zaak wil verstrekken. Dat zou dan die elektrische kunnen zijn.
Dan zou ik pas beslissen als je weet waar je man heen gaat.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:04 schreef F_r het volgende:
De onze ook. Ik fiets meestal naar mijn werk. Het is alleen niet zeker waar het werk van mijn man heen gaat. En ik vind een auto wel fijn op niet werk dagen. Dorp en slechte ov.
Dat duurt nog een paar jaar. En zolang wil ik de diesel niet houdenquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan zou ik pas beslissen als je weet waar je man heen gaat.
Ik wil ook echt geen witquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:10 schreef SQ het volgende:
Oh echt? Ik heb qua kleur echt maar 2 restricties: geen wit en geen beige
Ja, maar kijk... voor mijn werk.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:10 schreef SQ het volgende:
Idem hierquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:10 schreef SQ het volgende:
En geen echt zwart!quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:10 schreef SQ het volgende:
Oh jawel, zwart is prima.quote:
quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh jawel, zwart is prima.
Enige nadeel is je auto terugvinden op de parkeerplaats.
En regelmatig je kinderen weg trekken bij de verkeerde auto
(Meestal kiezen ze dan een BMW van 70k, om het er extra in te wrijven ofzo)
Ik heb ooit in een zebra-auto gereden (licht grijs met zwarte zebra strepen er overheen), die konden kinderen juist altijd heel makkelijk vinden op de parkeerplaats! Ook kinderen die ik niet kende overigensquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh jawel, zwart is prima.
Enige nadeel is je auto terugvinden op de parkeerplaats.
En regelmatig je kinderen weg trekken bij de verkeerde auto
(Meestal kiezen ze dan een BMW van 70k, om het er extra in te wrijven ofzo)
Nu weten we allemaal wie je bentquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:18 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, maar kijk... voor mijn werk.Met mijn petrol logo en letters:
Was dat zo'n zebra-Ka?quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:35 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik heb ooit in een zebra-auto gereden (licht grijs met zwarte zebra strepen er overheen), die konden kinderen juist altijd heel makkelijk vinden op de parkeerplaats! Ook kinderen die ik niet kende overigens
Wij zouden er nog wel een kleine elektrische auto bij willen, voor woon-werk- en hobbyverkeer. De huidige auto wordt bijna alleen voor vakanties gebruikt met 5 personen, meestal rijdt een van ons alleen voor werk/hobby en dat zijn geen grote afstanden, maar wel te lang/vroeg/laat om te fietsen.
Wij hebben echt geprobeerd elektrisch of hybride te kopen vorig jaar, maar het is ook allemaal veel te duur OF amper leverbaar. Dus benzine gekocht. Over een jaar of 5 kunnen we naar een kleiner formaat, dan niet perse meer een 7 zitter nodig.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:19 schreef SQ het volgende:
Ik vind het idee van elektrisch wel echt geweldig dus ik wil er zeker wel een keer aan. Maar nu nog niet. Die dingen zijn (in grote gezinsuitvoering) echt nog zo vies duur
En we hebben pas op zo'n vroegst over 5 jaar plek voor die zonnepanelen ook.
Oh ja dat boeit me niet zoquote:Op zondag 28 augustus 2022 21:36 schreef Hupje het volgende:
[..]
Op zwart zie je (ook) alles. En ieder krasje
Nee, gewoon een oude grijze Suzuki met zwarte verf er over. Mijn moeder heeft soms een nogal aparte smaak…quote:
Zolang ze me de andere kant op maar niet weten te vinden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nu weten we allemaal wie je bent
Ik heb je website maar vast gebookmarked
Wij zijn ook elektronisch naar Zuid-Frankrijk gereden. Twee dagen, beide dagen keertje of drie laden. Geen enkel probleem.quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:59 schreef Cathmar het volgende:
Het is ook een verandering van mind set. Over een paar jaar gaan we allemaal elektrisch en okk gewoon op vakantie. Ik ken een paar mensen die dit jaar gewoon naar diep zuid Europa zijn gereden, elektrisch. Kan gewoon, en ze hebben er 2/3 dagen over gedaan.
Totdat er ineens 20 keer zoveel mensen elektrisch naar zuidfrankrijk willen op hetzelfde momentquote:Op zondag 28 augustus 2022 22:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij zijn ook elektronisch naar Zuid-Frankrijk gereden. Twee dagen, beide dagen keertje of drie laden. Geen enkel probleem.
Neuh, aantal laadplekken wordt ook beter, laden sneller.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Totdat er ineens 20 keer zoveel mensen elektrisch naar zuidfrankrijk willen op hetzelfde moment
Bejaardenauto's zijn juist ideaal. Als je die tweedehands koopt, zijn ze als nieuw.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:37 schreef F_r het volgende:
Ik wil ook niet zo'n bejaarden auto
Tnt hebben we gehad volvo-renault-volvo-renault als hoofdauto. We hebben ook nog een kleintje maar rijden tegenwoordig niet zo veel meer.
Ik bedoel in de zin van zo'n hoge auto.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bejaardenauto's zijn juist ideaal. Als je die tweedehands koopt, zijn ze als nieuw.![]()
Wij hebben een hybride bejaardenkar. Het is een fantastisch ding: rijdt zuinig, is betrouwbaar, gaat niet kapot, heeft veel opbergruimte. De volgende auto wordt misschien een elektrische, maar daar zijn we nog lang niet aan toe.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:10 schreef BE het volgende:
[..]
Zolang ze me de andere kant op maar niet weten te vinden.
Mijn vader verkocht zijn auto… 22 jaar oud. Eerste eigenaar. 70.000 op de teller.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bejaardenauto's zijn juist ideaal. Als je die tweedehands koopt, zijn ze als nieuw.![]()
Wij hebben een hybride bejaardenkar. Het is een fantastisch ding: rijdt zuinig, is betrouwbaar, gaat niet kapot, heeft veel opbergruimte. De volgende auto wordt misschien een elektrische, maar daar zijn we nog lang niet aan toe.
Ja in dit dorp zie je die achterlijke dingen echt veelquote:Op zondag 28 augustus 2022 22:36 schreef amaranta het volgende:
Ik zou heel graag een hele hoge auto willen. Een suv ofzoiets.
2 vrienden van mijn man hebben allebei een RAM. Das pas een bakbeest.
Wij deden probleemloos Zuid-Frankrijk volledig elektrisch.quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:59 schreef Cathmar het volgende:
Het is ook een verandering van mind set. Over een paar jaar gaan we allemaal elektrisch en okk gewoon op vakantie. Ik ken een paar mensen die dit jaar gewoon naar diep zuid Europa zijn gereden, elektrisch. Kan gewoon, en ze hebben er 2/3 dagen over gedaan.
Klopt, wij hebben nergens op een laadplekje hoeven wachten. Maar wij reden bijvoorbeeld niet op (zwarte) zaterdag, maar doordeweeks en op de Route du Soleil was het op die dagen ook totaal niet druk.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Neuh, aantal laadplekken wordt ook beter, laden sneller.
Nu rijden wij nog wel een tesla en is het op supercharge-plekken van tesla een stuk rustiger. Maar de deze plekken zijn nu ook beschikbaar voor andere elektrische auto’s en daar is het echt beter dan langs de snelweg bij de tankstations.
Benzine, diesel, elektrische, op zwarte zaterdag rijden wil ik sowieso niet.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klopt, wij hebben nergens op een laadplekje hoeven wachten. Maar wij reden bijvoorbeeld niet op (zwarte) zaterdag, maar doordeweeks en op de Route du Soleil was het op die dagen ook totaal niet druk.
Dit is ultiem jeugdsentimentquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
Voila
https://www.bol.com/nl/nl(...)rt/9200000040381955/
Die heb ik ook!quote:Op zondag 28 augustus 2022 23:14 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dit is ultiem jeugdsentimentMet papa die de frietjes sneed en droogde in zo’n centrifugebak en theedoeken
Idem, ik bedoel vooral te zeggen dat ik denk dat de horror-verhalen over laadproblemen vooral van dat soort drukke dagen komen. Ik heb echt niks gemerkt van laadstress, zelfs in het dorpje waar wij zaten, waren 4 laadpalen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 23:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Benzine, diesel, elektrische, op zwarte zaterdag rijden wil ik sowieso niet.
Ligt misschien ook heel erg aan de vakantiebestemming. Kan me voorstellen dat in west-Europa de laadplekken wat talrijker zijn dan wij nu vonden in Hongarije/Kroatië/Tsjechië.quote:Op zondag 28 augustus 2022 23:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Idem, ik bedoel vooral te zeggen dat ik denk dat de horror-verhalen over laadproblemen vooral van dat soort drukke dagen komen. Ik heb echt niks gemerkt van laadstress, zelfs in het dorpje waar wij zaten, waren 4 laadpalen.
Oeh, dat lijkt me echt wel schrikken ja, dat maakt echt een takkeherrie. Hopelijk niet iets te ergs!quote:Op maandag 29 augustus 2022 06:55 schreef Hupje het volgende:
Pdf, fijn wakker worden met een NL alert. Ik zat tegen het plafond. Maar m'n ramen en deuren zijn inmiddels dicht. En die van de buren ook
Zoveel verschilt het bij niet. Ik weet zo niet wat de geadverteerde actieradius ook al weer was. Maar in het voorjaar is de actieradius 220 (dus als het niet te warm is) maar over het algemeen is het in de zomer (dus met airco aan) net boven 200 en in de winter op z’n laagst als het heel koud is 175.quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:08 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik zou op zich wel graag een elektrische auto willen maar ik vind het ook zo moeilijk in te schatten wat een realistische radius is op basis van wat geadverteerd wordt. Plus ik wil de combi kleine(re) auto en niet al te kleine radius.
Voor mijn werk is het handig dat ik stressloos 150km per dag kan rijden, ook in de winter met verwarming of zomer met airco en met files.
Als ik dan lees dat een geadverteerde radius van 400+ maar 200 in de winter wordt, dan vind ik dat zo nipt.
Ik denk dat wat ik wil nog gebouwd moet worden.
En hoe lang duurt laden dan?quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:21 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Zoveel verschilt het bij niet. Ik weet zo niet wat de geadverteerde actieradius ook al weer was. Maar in het voorjaar is de actieradius 220 (dus als het niet te warm is) maar over het algemeen is het in de zomer (dus met airco aan) net boven 200 en in de winter op z’n laagst als het heel koud is 175.
Deze zijn aardig realistisch als je Max 100 rijdt daar boven telt het sneller af.
Ik kan me voorstellen dat dat net te laag is voor je. Maar bijvoorbeeld een collega van me heeft een Peugeot 308 en vertelde me dat hij er (zonder airco want die gebruikt hij niet) 300 km mee gereden had en nog 80 over had.
Dit lijkt me een best mooie actieradius om met een gerust hart mee onder weg te zijn
(M’n collega heeft overigens dezelfde ervaring met actieradius die kloppend blijkt tot 100 km/h maar mijn schoonzus met kleinere auto en kleinere actieradius die geeft aan dat de actieradius maar kloppend lijkt tot 90 km/h. Weer niet of het aan het merk auto ligt of aan de kleinere actieradius an sich)
Dat ligt er aan waar je laadt (bij wat voor laadpaal) en ook aan het type accu.quote:
308 zie ik alleen een hybride van. Of is het de 208?quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:21 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Zoveel verschilt het bij niet. Ik weet zo niet wat de geadverteerde actieradius ook al weer was. Maar in het voorjaar is de actieradius 220 (dus als het niet te warm is) maar over het algemeen is het in de zomer (dus met airco aan) net boven 200 en in de winter op z’n laagst als het heel koud is 175.
Deze zijn aardig realistisch als je Max 100 rijdt daar boven telt het sneller af.
Ik kan me voorstellen dat dat net te laag is voor je. Maar bijvoorbeeld een collega van me heeft een Peugeot 308 en vertelde me dat hij er (zonder airco want die gebruikt hij niet) 300 km mee gereden had en nog 80 over had.
Dit lijkt me een best mooie actieradius om met een gerust hart mee onder weg te zijn
(M’n collega heeft overigens dezelfde ervaring met actieradius die kloppend blijkt tot 100 km/h maar mijn schoonzus met kleinere auto en kleinere actieradius die geeft aan dat de actieradius maar kloppend lijkt tot 90 km/h. Weer niet of het aan het merk auto ligt of aan de kleinere actieradius an sich)
Volkswagen id3 een optie?quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:08 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik zou op zich wel graag een elektrische auto willen maar ik vind het ook zo moeilijk in te schatten wat een realistische radius is op basis van wat geadverteerd wordt. Plus ik wil de combi kleine(re) auto en niet al te kleine radius.
Voor mijn werk is het handig dat ik stressloos 150km per dag kan rijden, ook in de winter met verwarming of zomer met airco en met files.
Als ik dan lees dat een geadverteerde radius van 400+ maar 200 in de winter wordt, dan vind ik dat zo nipt.
Ik denk dat wat ik wil nog gebouwd moet worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |