abonnement Unibet Coolblue
pi_205771625



quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter


Deel van de aanleiding:
#GoBankrupt4Ukraine
pi_205771628
#GoBankrupt4Ukraine
pi_205771684
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 11:01 schreef QAnonn het volgende:
[ afbeelding ]
:')
pi_205771698
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 11:01 schreef QAnonn het volgende:
[ afbeelding ]
Maar hoeveel vragen ze dan precies?
  zondag 28 augustus 2022 @ 11:18:20 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205771735
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 11:01 schreef QAnonn het volgende:
[ afbeelding ]
Het is de schuld van de ganzen :( !!!
Huilen dan.
pi_205772553
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 11:11 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Maar hoeveel vragen ze dan precies?
Meer dan 3000 denk ik.
#GoBankrupt4Ukraine
pi_205772689
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 12:56 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Meer dan 3000 denk ik.
25 miljard delen door 3000 euro is 8.4 miljoen huishoudens. Ze doen dus net alsof ieder huishouden in NL moet worden opgekocht :')

Wat een simpele zielen zeg, ook mensen die daar in trappen.
  Vis een optie? zondag 28 augustus 2022 @ 13:14:01 #8
70532 loveli
N
pi_205772777
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:07 schreef Malavita het volgende:

[..]
25 miljard delen door 3000 euro is 8.4 miljoen huishoudens. Ze doen dus net alsof ieder huishouden in NL moet worden opgekocht :')

Wat een simpele zielen zeg, ook mensen die daar in trappen.
Nee, ze rekenen je voor hoeveel jij betaalt voor het uitkopen. Als die 25 mld wordt uitgegeven, moet het eerst door iemand betaald worden (belasting).
crap in = crap out
pi_205772793
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:14 schreef loveli het volgende:

[..]
Nee, ze rekenen je voor hoeveel jij betaalt voor het uitkopen. Als die 25 mld wordt uitgegeven, moet het eerst door iemand betaald worden (belasting).
dat wordt totaal niet gesuggereerd :D dat bericht is zo ontzettend suggestief en compleet wappie, verbaasd me niks dat een user met de naam qanon daarmee op de proppen komt.
  zondag 28 augustus 2022 @ 13:33:03 #10
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205773025
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 12:56 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Meer dan 3000 denk ik.
Joh, meer dan 3000 voor de boerderij?

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:14 schreef loveli het volgende:

[..]
Nee, ze rekenen je voor hoeveel jij betaalt voor het uitkopen. Als die 25 mld wordt uitgegeven, moet het eerst door iemand betaald worden (belasting).
De regering zou inderdaad wel wat minder scheutig mogen zijn met het uitkopen van een vastlopende sector zonder toegevoegde waarde.
pi_205773198
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:15 schreef Malavita het volgende:

[..]
dat wordt totaal niet gesuggereerd :D dat bericht is zo ontzettend suggestief en compleet wappie, verbaasd me niks dat een user met de naam qanon daarmee op de proppen komt.
Dat geknoei met cijfers geeft aan dat ze dondersgoed weten hoe het echt zit.
  zondag 28 augustus 2022 @ 18:11:43 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205778044
men werkt zich het apelazers in zandvoort , midden in het prachtige Natura 2000 gebied in de duinen om 100.000 mensen te vreten te geven
Je hoort niets over stikstof
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205778156
net een filmpje van wakker dier gezien hoe mega stallen omgaan met koeien.
Zuivel is niet zuiver mensen.
  zondag 28 augustus 2022 @ 19:10:58 #14
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205778721
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 18:21 schreef quirina het volgende:
net een filmpje van wakker dier gezien hoe mega stallen omgaan met koeien.
Zuivel is niet zuiver mensen.
nou dat is onzin, een boer die niet goed met zijn koeien om gaat die is in notime failliet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205778767
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 19:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou dat is onzin, een boer die niet goed met zijn koeien om gaat die is in notime failliet
Dude.
Dieren worden vaak afschuwelijk behandeld. Vooral varkens.
Zo zag ik laatst nog een boer een kalf schoppen. Ik zag een boerin een moeder schoppen terwijl ze het kalf probeerde weg te grissen. Op haar kop.
Prachtige beelden. Dit zouden ze gewoon na elke bonus of hamster reclame moeten laten zien als men weer vlees in de aanbieding gooit.
Vooral de slacht. Of het vervoer, ook zo goed geregeld. Vandaag nog gezien dat een te jong biggetje door de opening was gevallen van de vrachtwagen. Nobody cares.
Stikstof, dat is pas erg.

Mooi voorbeeld:
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/kankerbeest-ga-maar-dood

Vuile hond.
Go hard or go home
pi_205779062
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 19:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou dat is onzin, een boer die niet goed met zijn koeien om gaat die is in notime failliet
Wat een kolder er is al tijden geen sociale controle, waardoor de boeren met dieren dus niet gezien kunnen doen en laten wat zij willen.
pi_205779625
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 19:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou dat is onzin, een boer die niet goed met zijn koeien om gaat die is in notime failliet
Uhuh…. In je paralelle universum?
  zondag 28 augustus 2022 @ 21:11:00 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205779658
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 19:16 schreef Noek het volgende:

[..]
Dude.
Dieren worden vaak afschuwelijk behandeld. Vooral varkens.
Zo zag ik laatst nog een boer een kalf schoppen. Ik zag een boerin een moeder schoppen terwijl ze het kalf probeerde weg te grissen. Op haar kop.
Prachtige beelden. Dit zouden ze gewoon na elke bonus of hamster reclame moeten laten zien als men weer vlees in de aanbieding gooit.
Vooral de slacht. Of het vervoer, ook zo goed geregeld. Vandaag nog gezien dat een te jong biggetje door de opening was gevallen van de vrachtwagen. Nobody cares.
Stikstof, dat is pas erg.

Mooi voorbeeld:
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/kankerbeest-ga-maar-dood

Vuile hond.
nee dat is niet waar

beesten slecht behandelen doet een boer niet, dat kost geld veel geld

quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 21:08 schreef mootie het volgende:

[..]
Uhuh…. In je paralelle universum?
nee is echt waar , een beest die slecht behandelt wordt geeft geen melk en een varken verliest veel gewicht door stress

zelfs zachte muziek wordt gespeeld , echt waar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator zondag 28 augustus 2022 @ 21:12:46 #19
5428 crew  miss_sly
pi_205779678
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 21:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat is niet waar

beesten slecht behandelen doet een boer niet, dat kost geld veel geld
Er zijn vele bewijzen van, reportages over gemaakt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 28 augustus 2022 @ 21:14:08 #20
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205779687
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 21:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn vele bewijzen van, reportages over gemaakt.
ja als er een kalfje overleden is dan wordt ie door die mensen uit de dode beesten bak gehaald en in de stal gelegd en gefilmd
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205779701
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 21:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat is niet waar

beesten slecht behandelen doet een boer niet, dat kost geld veel geld
[..]
nee is echt waar , een beest die slecht behandelt wordt geeft geen melk en een varken verliest veel gewicht door stress

zelfs zachte muziek wordt gespeeld , echt waar
Als ik nu Google kan ik zo 50 artikelen vinden van afgelopen jaar waarbij weer eens dieren in de bio-industrie mishandeld werden.
Hoef die troep niet meer.
You need to be cold to be queen.
  zondag 28 augustus 2022 @ 21:17:55 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205779726
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 21:15 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Als ik nu Google kan ik zo 50 artikelen vinden van afgelopen jaar waarbij weer eens dieren in de bio-industrie mishandeld werden.
Hoef die troep niet meer.
prima, een varkens boer heeft alarm om hem te waarschuwen als er iets mis is
als er brand uit breekt of zo

een beest heeft een prima leven met uitgekiende voeding die hij of zij graag lust , anders geeft ei geen melk en komt niet aan in gewicht
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205779741
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 21:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
prima, een varkens boer heeft alarm om hem te waarschuwen als er iets mis is
als er brand uit breekt of zo

een beest heeft een prima leven met uitgekiende voeding die hij of zij graag lust , anders geeft ei geen melk en komt niet aan in gewicht
Prima joh, als jij daardoor beter slaapt.
You need to be cold to be queen.
pi_205779799
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 21:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
prima, een varkens boer heeft alarm om hem te waarschuwen als er iets mis is
als er brand uit breekt of zo

een beest heeft een prima leven met uitgekiende voeding die hij of zij graag lust , anders geeft ei geen melk en komt niet aan in gewicht
Ja, een varken heeft dikke pret tussen de buizen waar ze exact tussen past. Zoveel mogelijk biggetjes maken, lekker vet worden. Biggetjes verdrukken. Ze kan niet eens meer opstaan.
Iedereen zou een varken willen zijn.
Of een kalfje, meteen bij de moeder weg. Moeders over de zeik. Wil kalf niet kwijt. Gewoon melk blijven produceren tot het lichaam helemaal op is.
Als het kalf mag blijven zo’n feestelijke prikring door de neus zodat ze niet bij moeder drinken. Wie wil dat nou niet.
En kippen, moet ik daar nog iets over zeggen?
  zondag 28 augustus 2022 @ 21:30:16 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205779818
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 21:27 schreef mootie het volgende:

[..]
Ja, een varken heeft dikke pret tussen de buizen waar ze exact tussen past. Zoveel mogelijk biggetjes maken, lekker vet worden. Biggetjes verdrukken. Ze kan niet eens meer opstaan.
Iedereen zou een varken willen zijn.
Of een kalfje, meteen bij de moeder weg. Moeders over de zeik. Wil kalf niet kwijt. Gewoon melk blijven produceren tot het lichaam helemaal op is.
Als het kalf mag blijven zo’n feestelijke prikring door de neus zodat ze niet bij moeder drinken. Wie wil dat nou niet.
En kippen, moet ik daar nog iets over zeggen?
en slakken dan , vertrapt worden door mensen met klompen

of doodgeslagen worden als vlieg zijnde

of die zielige jafar die opgesloten is en met zijn kop tegen de schuif botst
https://www.rtvdrenthe.nl(...)fa-9dfb-cf24ff2f1dae
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205780042
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 21:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en slakken dan , vertrapt worden door mensen met klompen

of doodgeslagen worden als vlieg zijnde

of die zielige jafar die opgesloten is en met zijn kop tegen de schuif botst
https://www.rtvdrenthe.nl(...)fa-9dfb-cf24ff2f1dae
Ja, geweldige vergelijkingen.
  zondag 28 augustus 2022 @ 22:52:22 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205780597
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 21:55 schreef mootie het volgende:

[..]
Ja, geweldige vergelijkingen.
Ja beesten zijn beesten, ongeacht hun aaibaarheidsfactor

of het nu lieve koala beertjes zijn of varkens of enge slakjes
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205784675
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 21:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en slakken dan , vertrapt worden door mensen met klompen

of doodgeslagen worden als vlieg zijnde

of die zielige jafar die opgesloten is en met zijn kop tegen de schuif botst
https://www.rtvdrenthe.nl(...)fa-9dfb-cf24ff2f1dae
Met vrienden zoals jij hebben boeren geen vijanden meer nodig.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_205790673
Waar ik me nog t meeste over verbaas zijn de mensen die telkens opnieuw beweren dat de stikstofmaatregelen als "donderslag bij heldere hemel" worden opgelegd.

Zo van:
"De boeren moesten tot een half jaar geleden zo veel mogelijk voedsel produceren, en ineens moeten ze weg".


Dus ik denk eigenlijk: "Laat die omgekeerde vlaggen maar een tijdje wapperen als die trekkerterroristen daar hun overwinningsgevoel mee koesteren".
Want: het hoogst haalbare (verwoord door de Jeanne d'Arc van de trekkerterroristen, Caroline vd Plas) is "vijf jaar uitstel".
Ik ben te weinig deskuindig om de negatieve gevolgen van "vijf jaar uitstel" te overzien.
Maar: In vredesnaam dan maar.
Zodat dat gejammer van "Donderslag bij heldere hemel" voor eens en altijd niet meer als argument kan gelden.

Vroeger moesten negen van de tien kinderen uit een boerengezin ook weg, en een andere baan zoeken.
Wat maakt dat nu uit dat dit "tien van de tien" wordt.

En hoe zat het met de opvolgers van pottenbakkers, mandenvlechters, lantaarnopstekers, videotheekhouders, molenaars, hoelahoepproducenten, ponstypistes.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205790875
Stel je hebt een transportbedrijf wat alleen rendabel is als je 120 km/u door stad en land voortraast met je bestelbusjes.
Bij iedere boete leg je de samenleving plat, en eis je onderzoek waarom die 120 km/u te hard is.
Immers: Bij die ene weg in St Oedenrode is nog nooit een ongeval gebeurd, en we eisen een WOB-onderzoek over de totstandkoming van deze regelingen van iedere straat in Nederland.
Het CJIB wordt waarschijnlijk gestuurd door het WEF.
En naast de bepaling van de maximum snelheid... hoe is de meetapparatuur.
Enz Enz Enz.....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205791846
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 10:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Waar ik me nog t meeste over verbaas zijn de mensen die telkens opnieuw beweren dat de stikstofmaatregelen als "donderslag bij heldere hemel" worden opgelegd.

Zo van:
"De boeren moesten tot een half jaar geleden zo veel mogelijk voedsel produceren, en ineens moeten ze weg".


Dus ik denk eigenlijk: "Laat die omgekeerde vlaggen maar een tijdje wapperen als die trekkerterroristen daar hun overwinningsgevoel mee koesteren".
Want: het hoogst haalbare (verwoord door de Jeanne d'Arc van de trekkerterroristen, Caroline vd Plas) is "vijf jaar uitstel".
Ik ben te weinig deskuindig om de negatieve gevolgen van "vijf jaar uitstel" te overzien.
Maar: In vredesnaam dan maar.
Zodat dat gejammer van "Donderslag bij heldere hemel" voor eens en altijd niet meer als argument kan gelden.

Vroeger moesten negen van de tien kinderen uit een boerengezin ook weg, en een andere baan zoeken.
Wat maakt dat nu uit dat dit "tien van de tien" wordt.

En hoe zat het met de opvolgers van pottenbakkers, mandenvlechters, lantaarnopstekers, videotheekhouders, molenaars, hoelahoepproducenten, ponstypistes.
Ze moeten er gewoon nog 5 jaar afhalen als die vlaggen morgen niet weg zijn.
We kunnen ons niet de terreur van een minderheid laten welgevallen, wat dat betreft heeft de geschiedenis ons al genoeg geleerd.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205792048
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 12:27 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ze moeten er gewoon nog 5 jaar afhalen als die vlaggen morgen niet weg zijn.
We kunnen ons niet de terreur van een minderheid laten welgevallen, wat dat betreft heeft de geschiedenis ons al genoeg geleerd.
Dit slaat natuurlijk ook nergens op.
Veel boeren horen niet tot de "vlagophangers". Geen collectieve straf. Überhaupt: Geen generalisering. Het gaat een beetje om "brood en spelen" voor de meute. Als deze blauw-wit-rode vodjes hangen totdat de herfststormen hun werk doen hebben de trekkerterroristen hun "dingetje" gehad. Dan komt er hopelijk een beetje rust en bedaren in de samenleving.
En als tante Caroline haar best doet dan komt ze misschien met een compromis van 2.5 jaar uitstel, en straks is het toch te koud voor een snelweg-barbeque. Dan kunnen we verder en hoeft nooit meer iemand te piepen dat er "vanuit het niets" maatregelen worden genomen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205792198
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 10:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Waar ik me nog t meeste over verbaas zijn de mensen die telkens opnieuw beweren dat de stikstofmaatregelen als "donderslag bij heldere hemel" worden opgelegd.

Zo van:
"De boeren moesten tot een half jaar geleden zo veel mogelijk voedsel produceren, en ineens moeten ze weg".


Dus ik denk eigenlijk: "Laat die omgekeerde vlaggen maar een tijdje wapperen als die trekkerterroristen daar hun overwinningsgevoel mee koesteren".
Want: het hoogst haalbare (verwoord door de Jeanne d'Arc van de trekkerterroristen, Caroline vd Plas) is "vijf jaar uitstel".
Ik ben te weinig deskuindig om de negatieve gevolgen van "vijf jaar uitstel" te overzien.
Maar: In vredesnaam dan maar.
Zodat dat gejammer van "Donderslag bij heldere hemel" voor eens en altijd niet meer als argument kan gelden.

Vroeger moesten negen van de tien kinderen uit een boerengezin ook weg, en een andere baan zoeken.
Wat maakt dat nu uit dat dit "tien van de tien" wordt.

En hoe zat het met de opvolgers van pottenbakkers, mandenvlechters, lantaarnopstekers, videotheekhouders, molenaars, hoelahoepproducenten, ponstypistes.
Onderbuik en eigen belang
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205792248
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 21:27 schreef mootie het volgende:

[..]
Ja, een varken heeft dikke pret tussen de buizen waar ze exact tussen past. Zoveel mogelijk biggetjes maken, lekker vet worden. Biggetjes verdrukken. Ze kan niet eens meer opstaan.
Iedereen zou een varken willen zijn.
Of een kalfje, meteen bij de moeder weg. Moeders over de zeik. Wil kalf niet kwijt. Gewoon melk blijven produceren tot het lichaam helemaal op is.
Als het kalf mag blijven zo’n feestelijke prikring door de neus zodat ze niet bij moeder drinken. Wie wil dat nou niet.
En kippen, moet ik daar nog iets over zeggen?
Nu gaan er vast mensen nog meer vlees eten want hahoehahahiho.
Boeiend! Maar oh wee als er beelden worden getoond uit slachthuizen, dan wordt het snel verboden want dat is te schokkend.
Go hard or go home
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:14:54 #35
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205792252
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 21:15 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Als ik nu Google kan ik zo 50 artikelen vinden van afgelopen jaar waarbij weer eens dieren in de bio-industrie mishandeld werden.
Hoef die troep niet meer.
Bio industrie waar zulke zaken in voor komen komen alleen maar voor omdat er geen dekkende regelgeving en handhaving is. Er is nauwelijks toezicht / handhaving.

Maar om die zaken te extrapoleren naar alle boeren is ook niet heel kies en daarmee speel je mensen die dit debat op de spits willen drijven alleen maar mee in de hand.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205792268
Nah ja, voor iedere kutlul die een extra stuk vlees gaat vreten wanneer iemand schrijft of zegt geen vlees te eten, adopteer ik een slachtvarken die naar een sanctuary wordt gebracht.
Go hard or go home
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:17:06 #37
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205792277
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 13:16 schreef Noek het volgende:
Nah ja, voor iedere kutlul die een extra stuk vlees gaat vreten wanneer iemand schrijft of zegt geen vlees te eten, adopteer ik een slachtvarken die naar een sanctuary wordt gebracht.
Dat soort mensen hoef je niet serieus te nemen. Kansloos gedrag.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205792742
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 13:16 schreef Noek het volgende:
Nah ja, voor iedere kutlul die een extra stuk vlees gaat vreten wanneer iemand schrijft of zegt geen vlees te eten, adopteer ik een slachtvarken die naar een sanctuary wordt gebracht.
Dit is idd een onbegrijpelijk stuk ego, dat het gilde der "vleeseters" telkens te berde brengt.
Ik heb hier en daar ook al associaties gezien dat vega-voedsel door WEF (Klaus Schwab) ... vul maar in.... wordt gedicteerd.
Een discussie met deze lieden is net zoiets als overleggen met gijzelnemers.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205792929
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 13:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Bio industrie waar zulke zaken in voor komen komen alleen maar voor omdat er geen dekkende regelgeving en handhaving is. Er is nauwelijks toezicht / handhaving.

Maar om die zaken te extrapoleren naar alle boeren is ook niet heel kies en daarmee speel je mensen die dit debat op de spits willen drijven alleen maar mee in de hand.
Volgens mij wordt dat ook niet gedaan. Alleen het omgekeerde, dat boeren zonder uitzondering goed zijn voor hun dieren.
You need to be cold to be queen.
pi_205792981
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 14:31 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Volgens mij wordt dat ook niet gedaan. Alleen het omgekeerde, dat boeren zonder uitzondering goed zijn voor hun dieren.
Het is ook zo ergerlijk om woorden als "de boeren" te claimen. Net als "het volk".
Veganisten blazen alom de loftrompet over de soja-boeren, om maar eens wat te noemen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:49:37 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205793081
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 13:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Bio industrie waar zulke zaken in voor komen komen alleen maar voor omdat er geen dekkende regelgeving en handhaving is. Er is nauwelijks toezicht / handhaving.
Het is schering en inslag. Sectorbreed. En dat is niet omdat het nou eenmaal een natuurwet is dat er onder boeren, transporteurs en slachters meer zieke geesten (alhoewel, bij slachters misschien wel) rondlopen, maar omdat de vleesindustrie en alles eromheen onderdeel van een tot op het bot verpest systeem is. In een gezonde sector is handhaving en toezicht van/op elke millimeter niet noodzakelijk, maar in de bio-industrie wel. Dat zou te denken moeten geven.

Komen we op het volgende punt: waarom vraagt niemand zich af waarom de NVWA een mak schoothondje is (geworden)? Het komt de industrie natuurlijk wel heel handig uit dat de organisatie die op dit soort misstanden moet controleren vleugellam gemaakt is. TOEVAL???

Als je geen misstanden constateert, dan zijn ze er niet. En als je ze wel constateert of vermoedt maar er zijn onvoldoende middelen om er een zaak van te maken of te handhaven dan is er ook niks aan de hand. Het uitkleden van de NVWA is een politieke keuze geweest. Mag ik een teiltje?
Huilen dan.
pi_205793124
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 13:16 schreef Noek het volgende:
Nah ja, voor iedere kutlul die een extra stuk vlees gaat vreten wanneer iemand schrijft of zegt geen vlees te eten, adopteer ik een slachtvarken die naar een sanctuary wordt gebracht.
Ik snap dat het goed is om minder vlees te eten en meer plantaardige producten te nuttigen, het probleem is dat de vegetariers/veganisten die dat proberen te verkopen net zo aggressief handelen als een anti-roker die bewust bij je gaat staan op een plek waar niemand er last van heeft en dan in je gezicht gaat hoesten omdat deze er last van heeft.

Er zijn mensen die je over kunt halen om met beide dingen te minderen/stoppen, maar je moet wel de goede groep aanpakken, de groep die het niet niet wilt ga je alleen maar irriteren als je ze religieus-fundamentalistisch wilt overtuigen dat er iets veranderd moet worden.

Dat is mijn voornaamste probleem met Wakker Dier en andere vgetarisch/veganistische lobby's, men probeert mensen alleen maar over te halen omdat zielig voor de dieren en niet omdat beter voor het lichaam/leefomgeving.

[ Bericht 4% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 30-08-2022 15:04:50 ]
pi_205793432
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 14:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]
Ik snap dat het goed is om minder vlees te eten en meer plantaardige producten te nuttigen, het probleem is dat de vegetariers/veganisten die dat proberen te verkopen net zo aggressief handelen als een anti-roker die bewust bij je gaat staan op een plek waar niemand er last van heeft en dan in je gezicht gaat hoesten omdat deze er last van heeft.

Er zijn mensen die je over kunt halen om met beide dingen te minderen/stoppen, maar je moet wel de goede groep aanpakken, de groep die het niet niet wilt ga je alleen maar irriteren als je ze religieus-fundamentalistisch wilt overtuigen dat er iets veranderd moet worden.

Dat is mijn voornaamste probleem met Wakker Dier en andere vgetarisch/veganistische lobby's, men probeert mensen alleen maar over te halen omdat zielig voor de dieren en niet omdat beter voor het lichaam/leefomgeving.
Oh grappig, dat vind ik juist van vleeseters die mij hun mening proberen op te dringen. Zou het soms per persoon kunnen verschillen?
You need to be cold to be queen.
pi_205793588
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 15:33 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Oh grappig, dat vind ik juist van vleeseters die mij hun mening proberen op te dringen. Zou het soms per persoon kunnen verschillen?
Dat klopt, mij zul je er ook niet over horen zeuren/overhalen dat je geen vlees wilt eten en ik probeer ook bepaald vlees te vermijden omdat dat icm mijn gezondheid niet handig is, ik weet ook dat de vlees en zuivelindustrie jarenlang bezig is geweest om er voor te zorgen dat je in een situatie komt waarbij je als iemand die dat niet doet als paria word beschouwd en er miljarden aan guldens en euros in marketing gepompt is om er voor te zorgen dat vader de witte motor op zondag het vlees aansnijdt.

Ik begrijp zelfs dat boeren nu boos zijn omdat er 'opeens' een knoop word door gehakt waar al meer dan 30 jaar geleden voor gewaarschuwd zijn, maar niks aan gedaan werd omdat het goed was voor de schatkist.

Ik begrijp zelfs dat als ik een stukje vlees nodig heb, dat ik daar niet voor naar een supermarkt hoef te gaan omdat de helft van het volume in de pan verdampt(alhoewel ik dan weer wel kan begrijpen dat als je een gezin van 4+ hebt dat je dat vanwege de prijs wel doet).

Wat ik niet begrijp is dat er geen moeite gedaan word om mensen over te halen om minder vlees te eten en er dan maar aggressieve campagnes tegen dierenleed gevoerd worden, want als iedereen toch al jaren het mandaat aan partijen geeft die 'de boeren' de hand boven het hoofd houden, heeft het mijns inziens geen zin om met een dode koe voor de mcdonalds te gaan staan.
pi_205793645
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 15:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]
Dat klopt, mij zul je er ook niet over horen zeuren/overhalen dat je geen vlees wilt eten en ik probeer ook bepaald vlees te vermijden omdat dat icm mijn gezondheid niet handig is, ik weet ook dat de vlees en zuivelindustrie jarenlang bezig is geweest om er voor te zorgen dat je in een situatie komt waarbij je als iemand die dat niet doet als paria word beschouwd en er miljarden aan guldens en euros in marketing gepompt is om er voor te zorgen dat vader de witte motor op zondag het vlees aansnijdt.

Ik begrijp zelfs dat boeren nu boos zijn omdat er 'opeens' een knoop word door gehakt waar al meer dan 30 jaar geleden voor gewaarschuwd zijn, maar niks aan gedaan werd omdat het goed was voor de schatkist.

Ik begrijp zelfs dat als ik een stukje vlees nodig heb, dat ik daar niet voor naar een supermarkt hoef te gaan omdat de helft van het volume in de pan verdampt(alhoewel ik dan weer wel kan begrijpen dat als je een gezin van 4+ hebt dat je dat vanwege de prijs wel doet).

Wat ik niet begrijp is dat er geen moeite gedaan word om mensen over te halen om minder vlees te eten en er dan maar aggressieve campagnes tegen dierenleed gevoerd worden, want als iedereen toch al jaren het mandaat aan partijen geeft die 'de boeren' de hand boven het hoofd houden, heeft het mijns inziens geen zin om met een dode koe voor de mcdonalds te gaan staan.
Omdat mensen vaak vinden dat het ze opgedrongen wordt en dan uit recalcitrantie nog een extra stukkie vlees op de barbecue gooien.
Er zijn genoeg alternatieven om zonder veel moeite geen vlees te hoeven eten en die promotie is er ook wel dus ik zou niet weten hoe en waarom je mensen dan nog moet overhalen.
You need to be cold to be queen.
pi_205793868
twitter
#GoBankrupt4Ukraine
pi_205793881
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 15:57 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Omdat mensen vaak vinden dat het ze opgedrongen wordt en dan uit recalcitrantie nog een extra stukkie vlees op de barbecue gooien.
Er zijn genoeg alternatieven om zonder veel moeite geen vlees te hoeven eten en die promotie is er ook wel dus ik zou niet weten hoe en waarom je mensen dan nog moet overhalen.
Misschien dat vanuit de vega sector meer gekeken moet worden naar de mensen die niet meteen een extra lapje vlees op de bbq leggen op het moment dat WD een fimpje laat zien, en dat men meer inzet op de marketing van vegaproducten die niet perse een vleesproduct moeten vervangen.

Waarom alles wat plantaardig is vernoemen naar een vleesproduct bijvoorbeeld? Die marketing werkt al jaren niet,behalve dat je voor je vegetarische stukje vlees nog meer dan het stukje vlees dat je bij de slager voor vrije uitloop vlees betaald en dat stukje van de slager is waarschijnlijk nog smakelijker en gezonder ook, tenzij je vw principiele redenen vega bent natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 30-08-2022 16:40:05 ]
pi_205793942
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 15:57 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Omdat mensen vaak vinden dat het ze opgedrongen wordt en dan uit recalcitrantie nog een extra stukkie vlees op de barbecue gooien.
Er zijn genoeg alternatieven om zonder veel moeite geen vlees te hoeven eten en die promotie is er ook wel dus ik zou niet weten hoe en waarom je mensen dan nog moet overhalen.
Bovendien is het bewonderenswaardig dat de Trekkerdemonstranten inmiddels de blokkade bij Schouten Goor (vegabedrijf) hebben opgeheven, nadat Schouten Goor haar website even heeft aangepast.
Zo zie je maar weer dat er met de trekkerdemonstranten best wel een goede deal is te maken.
Maar het is natuurlijk wel verstandig om niet helemaal het "vlees-eten" uit te bannen. Want de mensen met de trekkers kunnen natuurlijk ieder moment weer een vegabedrijf blokkeren, en dan ben je toch weer aangewezen op vleesconsumptie.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205793988
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Bovendien is het bewonderenswaardig dat de Trekkerdemonstranten inmiddels de blokkade bij Schouten Goor (vegabedrijf) hebben opgeheven, nadat Schouten Goor haar website even heeft aangepast.
Zo zie je maar weer dat er met de trekkerdemonstranten best wel een goede deal is te maken.
Maar het is natuurlijk wel verstandig om niet helemaal het "vlees-eten" uit te bannen. Want de mensen met de trekkers kunnen natuurlijk ieder moment weer een vegabedrijf blokkeren, en dan ben je toch weer aangewezen op vleesconsumptie.
Ik zie niet waarom je een deal met die lui zou moeten maken.
pi_205794010
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik zie niet waarom je een deal met die lui zou moeten maken.
Een deal word gemaakt zodra het je meer oplevert dan het kost.
pi_205794036
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]
Een deal word gemaakt zodra het je meer oplevert dan het kost.
Dan moet de hele veeteelt maar uit Nederland verdwijnen. Dan hebben we maximale winst voor wat betreft vermindering ammoniakuitstoot.
pi_205794065
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 15:57 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Omdat mensen vaak vinden dat het ze opgedrongen wordt en dan uit recalcitrantie nog een extra stukkie vlees op de barbecue gooien.
Er zijn genoeg alternatieven om zonder veel moeite geen vlees te hoeven eten en die promotie is er ook wel dus ik zou niet weten hoe en waarom je mensen dan nog moet overhalen.
Omdat 90% niet te vreten is misschien? Heb het al een paar keer geprobeerd maar op het vega Frikadel broodje van de AH en vega ballen van Ikea na was het allemaal net binnen te houden.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_205794085
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:47 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Omdat 90% niet te vreten is misschien? Heb het al een paar keer geprobeerd maar op het vega Frikadel broodje van de AH en vega ballen van Ikea na was het allemaal net binnen te houden.
Smaken verschillen. Ik heb ook liever vlees (eet het alleen niet) maar vind die vervangers meestal prima te nassen.
You need to be cold to be queen.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:52:41 #54
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205794101
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:47 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Omdat 90% niet te vreten is misschien? Heb het al een paar keer geprobeerd maar op het vega Frikadel broodje van de AH en vega ballen van Ikea na was het allemaal net binnen te houden.
Ja gut nu heb je inderdaad wel onomstotelijk vastgesteld dat het niet mogelijk is om zonder vlees een lekkere en gezonde maaltijd op tafel te zetten hoor :') .

Daarnaast zeg je dat 90% niet te vreten is, maar je komt naar eigen zeggen niet veel verder dan de vegaballetjes van de IKEA. Ja koekoek, je wil het gewoon niet proberen.
Huilen dan.
pi_205794103
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dan moet de hele veeteelt maar uit Nederland verdwijnen. Dan hebben we maximale winst voor wat betreft vermindering ammoniakuitstoot.
Het voornaamste probleem ligt er in dat dit probleem al 30 jaar bekend is en dat er, ookal innovatie en renovatie, niet aan te voorkomen is dat er in tijde van een economische crisis bezuinigd moet worden, alleen maar bezig zijn bezig geweest met een verdienmodel waarvan je op voorhand al had kunnen zien dat de bubbel zou barsten.
pi_205794127
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:52 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]
Het voornaamste probleem ligt er in dat dit probleem al 30 jaar bekend is en dat er, ookal innovatie en renovatie, niet aan te voorkomen is dat er in tijde van een economische crisis bezuinigd moet worden, alleen maar bezig zijn bezig geweest met een verdienmodel waarvan je op voorhand al had kunnen zien dat de bubbel zou barsten.
Er is ook werk zat in andere sectoren. Ik werkte in de scheepsbouw. Dat is bijna geheel uit Nederland verdwenen. Op een gegeven moment gaan varen tot ik weg werd geconcureerd door oostblokkers. Weer wat anders gaan doen. Gewoon flexibel zijn..
pi_205794134
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja gut nu heb je inderdaad wel onomstotelijk vastgesteld dat het niet mogelijk is om zonder vlees een lekkere en gezonde maaltijd op tafel te zetten hoor :') .
Het probleem is de marketing, je moet een worst met soja en spinazie niet als vega-frikandel verkopen, je kunt er beter voor zorgen dat je die worst met soja en spinazie door kruiden zo lekker maakt dat je er geen stickertje vega-frikandel op hoeft te plakken.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:58:32 #58
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205794165
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]
Het probleem is de marketing, je moet een worst met soja en spinazie niet als vega-frikandel verkopen, je kunt er beter voor zorgen dat je die worst met soja en spinazie door kruiden zo lekker maakt dat je er geen stickertje vega-frikandel op hoeft te plakken.
Ja mee eens hoor. Erger me al tijden aan vegaproducten die vleesproducten zouden moeten imiteren, maar blijkbaar is de gemiddelde Nederlander gigantisch inspiratieloos in de keuken. Tja.
Huilen dan.
pi_205794225
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik zie niet waarom je een deal met die lui zou moeten maken.
#stockholmsyndroom

Je moet wel weten wie de macht heeft. Wie heeft de trekkers (pantservoertuigen). Net zoals Arjen Lubach het ooit zei nav het forceren van een deur in het provinciehuis in Groningen.
Je hebt de bestuurlijke macht, wetgevende macht en controlerende macht. Tot zover de theorie.
Maar in de praktijk staat daarboven: Iedereen met een trekker.

#stockholmsyndroom
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205794244
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 17:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
#stockholmsyndroom

Je moet wel weten wie de macht heeft. Wie heeft de trekkers (pantservoertuigen). Net zoals Arjen Lubach het ooit zei nav het forceren van een deur in het provinciehuis in Groningen.
Je hebt de bestuurlijke macht, wetgevende macht en controlerende macht. Tot zover de theorie.
Maar in de praktijk staat daarboven: Iedereen met een trekker.

#stockholmsyndroom
Met scherp schieten. Ik ben niet zo moeilijk. Als dat duidelijk is denkt men wel twee keer na.
pi_205794254
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja gut nu heb je inderdaad wel onomstotelijk vastgesteld dat het niet mogelijk is om zonder vlees een lekkere en gezonde maaltijd op tafel te zetten hoor :') .

Daarnaast zeg je dat 90% niet te vreten is, maar je komt naar eigen zeggen niet veel verder dan de vegaballetjes van de IKEA. Ja koekoek, je wil het gewoon niet proberen.
Dat waren twee voorbeelden die goed te doen vond. De rest gewoon echt niet.

Bedenk me wel dat ik nooit vega kip geprobeerd heb. De smaak van kip is chemisch na te maken dus zal vast wel goed te doen zijn.

Het probleem dat ik heb dat ze persee bestaande vlees producten willen namaken en daar in falen. Bij producten waar vooral de kruiden het werk doen is dat overigens minder een probleem. Wss dat ik daarom de frikadel wel lekker vond.

En toegegeven met het avondeten hebben wij het nooit geprobeerd. Ik zal eens voorstellen om falafel te doen ipv gehaktballen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_205794272
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja mee eens hoor. Erger me al tijden aan vegaproducten die vleesproducten zouden moeten imiteren, maar blijkbaar is de gemiddelde Nederlander gigantisch inspiratieloos in de keuken. Tja.
Je hebt al decennia "apenkoppen" als drop-goed.
Zijn dat voor sommige mensen echte apenkoppen als vlees.
Vleestomaten zijn ook niet van vlees. Maar waar bemoeien de vleeseters zich mee als het gaat om de naamgevingen die binnen de vega-bubbel plaatsvinden.
Vroeger werd een kind "Peter" genoemd als eerbetoon aan Petrus.
Toen later menigeen seculier werd, werd de naam Peter nog steeds gebruikt. En terecht. Gewoon een rijtje letters, die niet zijn te claimen.


Verder:
Een kip of koe bv zet via haar metabolisme groenvoer (graan soja) om in vlees.

Dus het is niet zo bijzonder om te proberen dat metabolismeproces te vervangen door chemische processen zonder dat die kip/koe als dier daarbij nodig is.
Het is dan logisch om als eerbetoon dat dier in de naam te zetten van het chemische proces waarbij geen dier geslacht hoet te worden.


Want:
Dat deden de boeren ook.
Toen het paard werd vervangen door de trekker, is men toch de kracht van de trekker blijven meten in Paardenkrachten.

Net zoiets dus eigenlijk
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:08:45 #63
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205794279
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 17:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Met scherp schieten. Ik ben niet zo moeilijk. Als dat duidelijk is denkt men wel twee keer na.
Nee. De agent die dit namelijk heeft gedaan zit nu thuis met een aanklacht aan z’n broek. En die heeft nog alleen maar een trekker geraakt.
pi_205794292
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 17:08 schreef Gunner het volgende:

[..]
Nee. De agent die dit namelijk heeft gedaan zit nu thuis met een aanklacht aan z’n broek. En die heeft nog gemist ook.
Daarom het leger inzetten. Ik zie die trekkerboeren als terroristen. Die verdienen een kogel door hun harses. Toegeven aan terreur, komaan zeg.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:12:18 #65
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205794302
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 17:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Daarom het leger inzetten. Ik zie die trekkerboeren als terroristen. Die verdienen een kogel door hun harses. Toegeven aan terreur, komaan zeg.
Afhankelijk wat je definitie is van terrorisme ; ze zijn wel op ontwrichting van de maatschappij uit ja.
pi_205794335
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 17:12 schreef Gunner het volgende:

[..]
Afhankelijk wat je definitie is van terrorisme ; ze zijn wel op ontwrichting van de maatschappij uit ja.
Precies. Bovendien hoeven ze niet allemaal afgeknald te worden. Een stuk of vijf is voldoende. Dan leren ze hun gedrag wel af. Hoe het tot nu toe gaat zullen er ook wel doden gaan vallen, da's ook al bijna gebeurd. Dan heb ik liever dat die lui het zelf zijn ipv burgers die er niets mee te maken hebben.
pi_205794338
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 17:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Je hebt al decennia "apenkoppen" als drop-goed.
Zijn dat voor sommige mensen echte apenkoppen als vlees.
Vleestomaten zijn ook niet van vlees. Maar waar bemoeien de vleeseters zich mee als het gaat om de naamgevingen die binnen de vega-bubbel plaatsvinden.
Vroeger werd een kind "Peter" genoemd als eerbetoon aan Petrus.
Toen later menigeen seculier werd, werd de naam Peter nog steeds gebruikt. En terecht. Gewoon een rijtje letters, die niet zijn te claimen.
Het gaat niet om de letters, het gaat om de omschrijving, op het moment dat jij wat soja en kruiden bijelkaar gooit en je noemt het een vega-sauzijcenbroodje, gaan ze het automatisch vergelijken met een normaal sauzijcenbroodje die vanwege het vet dat in het vlees zit, sws een andere structuur en evt smaak heeft, sommige mensen hebben daar geen problemen mee, anderen wel en degene die daar wel problemen mee hebben zulleen wel 2 keer na denken om dat bij andere producten die zich als vleesproducten aanprijzen ook te proberen, zeker als er een specifiek merk op staat.
pi_205794344
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 17:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Daarom het leger inzetten. Ik zie die trekkerboeren als terroristen. Die verdienen een kogel door hun harses. Toegeven aan terreur, komaan zeg.
Maar daar hebben er maar een paar echt debiele dingen gedaan.

Ik ben met bevreesd voor die boeren die zich hebben laten inpakken door extreem rechts.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_205794375
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja mee eens hoor. Erger me al tijden aan vegaproducten die vleesproducten zouden moeten imiteren, maar blijkbaar is de gemiddelde Nederlander gigantisch inspiratieloos in de keuken. Tja.
Ik vind dat soms wel handig als ik geen specifiek vegarecept volg. Snap ook nooit waarom vleeseters er zo op tegen zijn want in de meeste supermarkten is het niet dat vega niet apart ligt van het vlees. Lekker belangrijk hoe je het wil noemen.

Maar goed ik ben ook gigantisch inspiratieloos in de keuken.
You need to be cold to be queen.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:23:17 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205794430
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 17:06 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dat waren twee voorbeelden die goed te doen vond. De rest gewoon echt niet.

Bedenk me wel dat ik nooit vega kip geprobeerd heb. De smaak van kip is chemisch na te maken dus zal vast wel goed te doen zijn.

Het probleem dat ik heb dat ze persee bestaande vlees producten willen namaken en daar in falen. Bij producten waar vooral de kruiden het werk doen is dat overigens minder een probleem. Wss dat ik daarom de frikadel wel lekker vond.

En toegegeven met het avondeten hebben wij het nooit geprobeerd. Ik zal eens voorstellen om falafel te doen ipv gehaktballen.
^O^

Maar dit is dus een prima voorbeeld waarom het misgaat wanneer je vlees 1:1 door een vervanger verwisselt in een maaltijd. Ik ben het met je eens dat het dan vaak niet te hachelen is. Het is dan ook beter om niet te kijken door welk product je vlees gaat vervangen in een gegeven maaltijd, maar door te werken vanuit een ander uitgangspunt: hoe zet je een fatsoenlijke maaltijd zonder vlees, maar met voldoende voedingswaarde en smaak, op tafel.

Overigens zijn sommige vervangers ook wel prima te eten, zoals bijvoorbeeld de beyond sausage 'worstjes', en sommige kruidenballetjes zijn een uitstekende vervanger voor gehaktballetjes in een saus.
Huilen dan.
  Vis een optie? dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:36:49 #71
70532 loveli
N
pi_205794579
Gewoon Indiaas eten, die snappen hoe je vegetarisch moet eten zonder dat je vlees mist. Vleesvervangers is als een concert waar geplaybackt wordt, niet iets wat je echt wilt.
crap in = crap out
pi_205794692
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 17:17 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Ik vind dat soms wel handig als ik geen specifiek vegarecept volg. Snap ook nooit waarom vleeseters er zo op tegen zijn want in de meeste supermarkten is het niet dat vega niet apart ligt van het vlees. Lekker belangrijk hoe je het wil noemen.

Maar goed ik ben ook gigantisch inspiratieloos in de keuken.
De 'vleeseters' hebben daar geen problemen mee, maar de commeciele partijen wel, daarnaast heeft het gewoon geen zin om een product te verkopen dat met bijna de zelfde naam net zo lekker moet zijn, maar anderhalf keer zo duur als het zelfde product wat er naast ligt (wat ook verklaart dat het vegetarisch vlees meestal in een koeling ligt zo ver mogelijk weg van de plofkippen).
pi_205794826
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 17:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]
De 'vleeseters' hebben daar geen problemen mee, maar de commeciele partijen wel, daarnaast heeft het gewoon geen zin om een product te verkopen dat met bijna de zelfde naam net zo lekker moet zijn, maar anderhalf keer zo duur als het zelfde product wat er naast ligt (wat ook verklaart dat het vegetarisch vlees meestal in een koeling ligt zo ver mogelijk weg van de plofkippen).
De vleeseters op Facebook hebben daar ontzettend veel moeite mee.
Zie het nieuws van Loetje onlangs. Iedereen over de jank omdat zij plantaardige biefstuk verkochten.
Grafhekel aan zulke types.
Go hard or go home
pi_205794856
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:02 schreef Noek het volgende:

[..]
De vleeseters op Facebook hebben daar ontzettend veel moeite mee.
Zie het nieuws van Loetje onlangs. Iedereen over de jank omdat zij plantaardige biefstuk verkochten.
Grafhekel aan zulke types.
Ik volg facebook niet, maar om eerlijk te zeggen kan ik vanuit jouw omschrijving er wel iets in vinden dat je iets plantaardigs als biefstuk te verkopen, het gaat niet om de letters, maar om de omschrijving, noem het dat bietstuk oid.
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:08:33 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205794871
Plantaardige biefstuk lijkt me duidelijker dan voetstuk of biefstuk oid eigenlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205794888
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:08 schreef sp3c het volgende:
Plantaardige biefstuk lijkt me duidelijker dan voetstuk of biefstuk oid eigenlijk
maar betekent dat dat de bief planten gegeten heeft ofdat de bief van planten gemaakt is?
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:14:16 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205794918
Het betekend dat het een plantaardige biefstuk is

Net als gele verf

Das verf maar dan geel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205794935
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 17:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]
De 'vleeseters' hebben daar geen problemen mee, maar de commeciele partijen wel, daarnaast heeft het gewoon geen zin om een product te verkopen dat met bijna de zelfde naam net zo lekker moet zijn, maar anderhalf keer zo duur als het zelfde product wat er naast ligt (wat ook verklaart dat het vegetarisch vlees meestal in een koeling ligt zo ver mogelijk weg van de plofkippen).
Hebben mensen met bier of wijn geen enkel probleem mee. Met huizen ook niet, met auto's niet, met elektronica niet. Met wasmiddel niet, met hagelslag niet, met chocolade niet, met fruit niet. Eigenlijk is het nooit een probleem behalve bij vlees.

En een vegetarisch hamburger mag geen vegetarische hamburger genoemd worden want het is geen hamburger.

Klopt en een hamburger is in 99% van de gevallen ook geen hamburger. Dus eehh laten we dat dan ook maar aanpassen
pi_205794973
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:14 schreef sp3c het volgende:
Het betekend dat het een plantaardige biefstuk is

Net als gele verf

Das verf maar dan geel
Hier ga ik altijd de mist in bij de bouwmarkt
You need to be cold to be queen.
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:21:27 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205794978
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:20 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Hier ga ik altijd de mist in bij de bouwmarkt
Snap ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205795040
Ja vreselijk en paprikachips zijn helemaal geen paprika. Noem het dan gewoon chips. Maar oh wacht.
Het is handig om te weten waar iets naar smaakt maar ik begrijp dat veel mensen daar een waas voor hun ogen van krijgen en daardoor nog meer koeien gaan eten want hihaho.
Go hard or go home
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:31:08 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205795068
Als plantaardige biefstuk naar plant smaakt dan snap ik het gezeur erover
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205795083
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:27 schreef Noek het volgende:
Ja vreselijk en paprikachips zijn helemaal geen paprika. Noem het dan gewoon chips. Maar oh wacht.
Het is handig om te weten waar iets naar smaakt maar ik begrijp dat veel mensen daar een waas voor hun ogen van krijgen en daardoor nog meer koeien gaan eten want hihaho.
Volgensmij maak je je argument niet sterker met deze bewering.
pi_205795095
Ondertussen vreet ik gewoon vegan magnums. Ook niet ok waarschijnlijk want dat zijn geen magnums!!!!!!!1111!!

maar wat ik wel vind, ik zou graag zien dat NLse boeren gaan werken voor de locals. Ik zou hier al mn eten kunnen halen bij de boeren, vlees, groentes, zuivel, fruit, etc. In O+ je Drenthe
Ik hou er niet van om alles overzees te laten komen ivm dierenwelzijn en contrcoles. Dan hou ik het liever hier in NL. Men blijft toch wel vlees eten, dan het liefst zo "vriendelijk" mogelijk.
Go hard or go home
pi_205795110
twitter


Oh toch wel dus. Ze krabbelen steeds vaker terug van hun harde uitspraken - die hardste acties ooit gingen ook al niet door.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:40:57 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205795124
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:31 schreef sp3c het volgende:
Als plantaardige biefstuk naar plant smaakt dan snap ik het gezeur erover
Degenen die het hardst zeuren over plantaardig vlees hebben geen idee waar het naar smaakt omdat ze het nog nooit gehad hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:41:58 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205795132
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Degenen die het hardst zeuren over plantaardig vlees hebben geen idee waar het naar smaakt omdat ze het nog nooit gehad hebben.
Hoe weet jij dat dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:43:14 #88
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205795137
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 21:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat is niet waar

beesten slecht behandelen doet een boer niet, dat kost geld veel geld
[..]
nee is echt waar , een beest die slecht behandelt wordt geeft geen melk en een varken verliest veel gewicht door stress

zelfs zachte muziek wordt gespeeld , echt waar
Boeren doen alles voor winstmaximalisatie. Dat is niet verwonderlijk want het zijn ondernemers. Een koe bewust mishandelen past niet in dat plaatje want het is veel werk en de koe zal er niet meer en waarschijnlijk minder melk doorgeven.

Maar als een boer moet kiezen tussen meer melk of meer dierenwelzijn, dan zal de boer kiezen voor het eerste. En daar is de hele cirkel opgericht. Het hele dier (Holstein-Friesian) wordt voor de melkval gefokt. Brood mager met enorme uiers. Ze staan even ver van een buffel als een Franse buldog van een wolf. Het welzijn van het dier staat niet voorop. Ze worden zo lang als rendabel gemolken en zo kort mogelijk droog gehouden. Snel weer kalveren om nieuwe melk te geven. Dan wordt er gekeken hoevaak je dat rendabel kan doen (keer of vijf geloof ik) en dan is de koe op en wordt de koe geslacht.

Dat is een dier slecht behandelen. Er is een reden waarom ‘uitgemolken’ een negatieve connotatie heeft.
I am a black hole shitting into the void
pi_205795147
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:35 schreef Noek het volgende:
Ondertussen vreet ik gewoon vegan magnums. Ook niet ok waarschijnlijk want dat zijn geen magnums!!!!!!!1111!!

maar wat ik wel vind, ik zou graag zien dat NLse boeren gaan werken voor de locals. Ik zou hier al mn eten kunnen halen bij de boeren, vlees, groentes, zuivel, fruit, etc. In O+ je Drenthe
Ik hou er niet van om alles overzees te laten komen ivm dierenwelzijn en contrcoles. Dan hou ik het liever hier in NL. Men blijft toch wel vlees eten, dan het liefst zo "vriendelijk" mogelijk.
Nogmaals, als jij vegetarisch of vegan wilt zijn, respect. Ik wil dat niet zijn en heb al meerdere malen gezegd dat ik alhoewel ik zo nu en dan een avondje geen vlees eet, als ik dat wel wil geen plantaardige biefstuk , of kipstuckjes op mijn bord wil hebben, omdat dat het hele idee van bewust kiezen voor een alternatief om zeep helpt en ik er zeer waarschijnlijk net zo veel geld aan kwijt ben dan als ik deze produckten zelf bewerk.

En de benaming zit mij gewoon dwars in dat opzicht, het zit niet in de paprikachip maar in de biefstuk...
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:27:31 #90
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205795455
Lief dat je het opneemt voor de biefjes omdat die zichzelf niet kunnen verdedigen, maar denk niet dat die er heel erg mee zitten dat hun naam misbruikt wordt voor vegaproducten.
Huilen dan.
pi_205795475
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
Hoe weet jij dat dan?
Omdat ze vaak heel hard roepen dat ze moeten opdonderen/opflikkeren/opkankeren met dat nepvlees.
Ook onder berichten van de Vegetarische Slager bijv. op hun pagina..
Iets zegt me dat het geen liefhebbers zijn en dat ze het niet vaak in hun mandje donderen/flikkeren/kankeren.
Go hard or go home
pi_205795544
Hoe zit het met het woord "pen".
Vroeger was pen automatisch de pen van de ganzeveer. De balpen of vulpen was nog lang niet uitgevonden.
De pen als schrijfgereedschap bleef "pen" heten ondanks dat ie niet meer van een dier kwam.
Ook weer een voorbeeld.
Verder zijn er panterleggings die die van panters zijn gemaakt. Spaan en Vermeegen gingen vroeger met een knuffelkoe naar voetbalgezinnen waar net een kind was geboren.
Knuffelbeer, Teddybeer.

Je hebt ook hobbelpaarden. Op kermissen heb je van die stierenkoppen waar je hoorns naar binnen moet duwen.
Ach... eigenlijk te veel om op te noemen. Het gezeur over de naamgeving slaat nergens op.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:40:07 #93
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205797449
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:38 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]

Oh toch wel dus. Ze krabbelen steeds vaker terug van hun harde uitspraken - die hardste acties ooit gingen ook al niet door.
Boeren alsnog om tafel met Remkes over stikstof na verandering agenda

Dus voor een WVTTK-tje zijn ze nu overstag _O-
  woensdag 31 augustus 2022 @ 11:26:02 #94
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205800125
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoe zit het met het woord "pen".
Vroeger was pen automatisch de pen van de ganzeveer. De balpen of vulpen was nog lang niet uitgevonden.
De pen als schrijfgereedschap bleef "pen" heten ondanks dat ie niet meer van een dier kwam.
Ook weer een voorbeeld.
Verder zijn er panterleggings die die van panters zijn gemaakt. Spaan en Vermeegen gingen vroeger met een knuffelkoe naar voetbalgezinnen waar net een kind was geboren.
Knuffelbeer, Teddybeer.

Je hebt ook hobbelpaarden. Op kermissen heb je van die stierenkoppen waar je hoorns naar binnen moet duwen.
Ach... eigenlijk te veel om op te noemen. Het gezeur over de naamgeving slaat nergens op.
Aardappel. Dat is godverdomme helemaal geen appel.

Ben als overtuigd fruitariër ontzettend beledigd dat zo'n vieze grondknol geassocieerd wordt met de heilige godenvruchten. Waar blijven de kamervragen, Geert?
Huilen dan.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 31 augustus 2022 @ 11:27:35 #95
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205800137
quote:
8s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Aardappel. Dat is godverdomme helemaal geen appel.

Ben als overtuigd fruitariër ontzettend beledigd dat zo'n vieze grondknol geassocieerd wordt met de heilige godenvruchten. Waar blijven de kamervragen, Geert?
Vieze grondknol.

Wat een heerlijke belediging ook.. Die sla ik op.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 31 augustus 2022 @ 11:30:23 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205800165
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:30 schreef Noek het volgende:

[..]
Omdat ze vaak heel hard roepen dat ze moeten opdonderen/opflikkeren/opkankeren met dat nepvlees.
Ook onder berichten van de Vegetarische Slager bijv. op hun pagina..
Iets zegt me dat het geen liefhebbers zijn en dat ze het niet vaak in hun mandje donderen/flikkeren/kankeren.
Klinkt als homofoben zijn meestal stiekom zelf homo!

Klinkt goed maar je kunt er eigenlijk niets mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 31 augustus 2022 @ 11:35:35 #97
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205800206
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:30 schreef Noek het volgende:

[..]
Omdat ze vaak heel hard roepen dat ze moeten opdonderen/opflikkeren/opkankeren met dat nepvlees.
Ook onder berichten van de Vegetarische Slager bijv. op hun pagina..
Iets zegt me dat het geen liefhebbers zijn en dat ze het niet vaak in hun mandje donderen/flikkeren/kankeren.
Nu noem je me ook een doelgroep op zeg. Dat zijn inderdaad de clowns die roepen dat ze een extra stuk vlees eten ter compensatie van vegans.

Dat als argument opvoeren is echter net zo lame als roepen dat vegans ondervoedde skeletten zijn. Je moet de uitwassen niet tot de norm bombarderen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 31 augustus 2022 @ 11:36:37 #98
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205800217
Sowieso nooit begrepen waarom die mensen er zo boos om worden. Shit is te koop, nou en.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205800262
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 22:40 schreef Zelva het volgende:

[..]
Boeren alsnog om tafel met Remkes over stikstof na verandering agenda

Dus voor een WVTTK-tje zijn ze nu overstag _O-
Laten we hopen dat het een WVTTK blijft en dat ze niet gaan schuiven met die 2030.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205800312
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Laten we hopen dat het een WVTTK blijft en dat ze niet gaan schuiven met die 2030.
Ik mag het hopen. Het eisenpakket van de belangenorganisaties was echt om te janken.

'Wij willen alle voorstellen van tafel en dan praten hoe wij er zo goed mogelijk uitkomen.'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')