Sommige mensen hebben volgend jaar pas last van de hogere energieprijzen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat kan ja, maar die mensen gaan kei hard getroffen worden door de huidige prijzen. Als je minimum inkomen hebt kun je er niet bepaald een energierekening van 400-600¤ bij hebben iedere maand.
Nagenoeg alle consumentenprijzen zijn momenteel variabel (90% vanaf december) en fluctueren dagelijks. Normaal worden dit soort verschillen glad gestreken doordat je een langlopend contract hebt. Nu niet. Kou in Europa = direct hogere prijs voor grootste deel consumenten.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo snel passen ze de prijzen in het voordeel van de consument niet aan hoor. En de markt prijst de winter natuurlijk ook al lang en breed in. Die zijn bekend met dat na september oktober komt, dan november, december, januari, februari en maart. Echt.
Nederland moet gewoon fors druk zetten op België en Duitsland. En de EU ook. Idioot beleid waar de gehele EU last van heeft.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat juridisch in elkaar steekt maar ik kan me voorstellen dat zoiets wel is opgenomen in evt contracten.
Ja eh sorry jongens we hebben de boel zelf nu afgesloten *houdt hand op
Variabel is ook vaak gewoon 6 maanden vast. Sommigen 3 maanden vast. Anderen 1 maand vast. Dagelijks ken ik niet, anders dan contracten waarbij je adhv de vraag betaalt. Maar dat is volgens mij alleen met elektriciteit.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:28 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Nagenoeg alle consumentenprijzen zijn momenteel variabel (90% vanaf december) en fluctueren dagelijks. Normaal worden dit soort verschillen glad gestreken doordat je een langlopend contract hebt. Nu niet. Kou in Europa = direct hogere prijs voor grootste deel consumenten.
Tjah vraag het ze, je kan het vaak wel zien wanneer ze sigaretten halen, of hun boodschappenkar vullen. Zien er vaak nog rond en gezond uit.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb een vrij goedkope hypotheek (opknapper, juiste moment gekocht paar jaar geleden) en ik denk dat wanneer ik alleen zou zijn en echt echt echt mijn best zou doen, ik mijn vaste lasten (exclusief energierekening) terug zou kunnen brengen naar +/- 1300-1400 euro per maand. Ik snap niet hoe mensen die aan het minimum zitten het (ook al ontvangen ze huursubsidie etc.) allemaal voor elkaar boksen momenteel.
De minima nu al, of iig de komende maanden. Als de prijzen op 1 januari nog eens flink doorstijgen wordt het pas echt vervelend..quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben volgend jaar pas last van de hogere energieprijzen.
Verder helemaal niet kort door de bocht..quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah vraag het ze, je kan het vaak wel zien wanneer ze sigaretten halen, of hun boodschappenkar vullen. Zien er vaak nog rond en gezond uit.
Of pas het jaar ernaquote:Op maandag 29 augustus 2022 17:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben volgend jaar pas last van de hogere energieprijzen.
of helemaal niet, omdat de prijs dan geimplodeerd isquote:
Broekriem aanhalen, je kan niet alles bij de middenklasse ophalen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De minima nu al, of iig de komende maanden. Als de prijzen op 1 januari nog eens flink doorstijgen wordt het pas echt vervelend..
Er zullen toch wel minima zijn, die een jaar -of meerjarig energiecontract hebben afsloten vlak voordat de prijzen voor energie flink omhoog gingen?quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De minima nu al, of iig de komende maanden. Als de prijzen op 1 januari nog eens flink doorstijgen wordt het pas echt vervelend..
zeker, er zullen toch ook wel minima zijn met een variabel contract bij prikenergie?quote:Op maandag 29 augustus 2022 18:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Er zullen toch wel minima zijn, die een jaar -of meerjarig energiecontract hebben afsloten vlak voordat de prijzen voor energie flink omhoog gingen?
Die voelden/voelen dan als eerste de pijn van de gestegen energieprijzen. Kunnen die 1300 euro dus goed gebruiken om daarmee de energieleverancier te betalen. Dan blijft er voor hen weinig geld over van die 1300 euro om leuke dingen te doen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 18:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zeker, er zullen toch ook wel minima zijn met een variabel contract bij prikenergie?
quote:Op maandag 29 augustus 2022 18:56 schreef torentje het volgende:
[..]
Die voelden/voelen dan als eerste de pijn van de gestegen energieprijzen. Kunnen die 1300 euro dus goed gebruiken om daarmee de energieleverancier te betalen. Dan blijft er voor hen weinig geld over van die 1300 euro om leuke dingen te doen.
Een bakker die 370k per jaar moet gaan betalen voor energiequote:Bakkers, wasserettes en tuinbouwbedrijven: dit soort grootverbruikers van energie in het midden- en kleinbedrijf komen gigantisch in de knel door de hoge energieprijzen. Hun energierekening is soms vertienvoudigd en dat kost ze tot wel enkele tonnen per jaar.
Door de stijgende prijzen zullen er ook maar weinig minimuminkomens zijn die iets van die 1300 euro aan zichzelf kunnen besteden.quote:Op maandag 29 augustus 2022 19:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]die 1300¤ was niet om leuke dingen van te doen..
Risico van het vak.quote:Op maandag 29 augustus 2022 19:32 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-wasserettes-kosten
[..]
Een bakker die 370k per jaar moet gaan betalen voor energie
Tja, en je weet nu al dat dat wel gebeurt.quote:Op maandag 29 augustus 2022 19:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]die 1300¤ was niet om leuke dingen van te doen..
Stop eens met dit soort gereutel ajbquote:
Glastuinbouw daarentegen kan gewoon weg. Ga je tomaten en bloemen maar op een warme plek kwekenquote:Op maandag 29 augustus 2022 19:32 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-wasserettes-kosten
[..]
Een bakker die 370k per jaar moet gaan betalen voor energie
Dat businessmodel is ook geheel failliet ja.quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Glastuinbouw daarentegen kan gewoon weg. Ga je tomaten en bloemen maar op een warme plek kweken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |