abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205784520
twitter

Vattenfall wil nog even geen nieuwe klanten _O-
pi_205784570
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit gaat niks brengen.. of.. straks stabiliseert het rond 150-200¤ en is iedereen happy ondanks dat het dan alsnog verdubbeld is in prijs.
Ik denk ook dat we daar blij mee mogen zien als we zo de winter doorkomen.
pi_205784756
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 15:19 schreef PS. het volgende:

[..]
Ik denk ook dat we daar blij mee mogen zien als we zo de winter doorkomen.
Probleem is dat een prijs van 2-3¤/kuub voor heel veel huishoudens (aan de onderkant van de maatschappij) zeer problematisch gaat worden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205784792
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Probleem is dat een prijs van 2-3¤/kuub voor heel veel huishoudens (aan de onderkant van de maatschappij) zeer problematisch gaat worden.
Die onderkant van de maatschappij heeft 1300 euro gekregen, het zal moeilijker zijn voor mensen die daar net buiten vielen.

Maar zoals ik in een ander topic ook al zei: Die energietoeslag kwam net voor de zomervakantie, dus bij een groot deel zal dat geld wel niet meer bestaan, maar dat is dan hun eigen probleem.
pi_205784812
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 15:45 schreef PS. het volgende:

[..]
Die onderkant van de maatschappij heeft 1300 euro gekregen, het zal moeilijker zijn voor mensen die daar net buiten vielen.

Maar zoals ik in een ander topic ook al zei: Die energietoeslag kwam net voor de zomervakantie, dus bij een groot deel zal dat geld wel niet meer bestaan, maar dat is dan hun eigen probleem.
Die 1300 is al op voor de winter begint :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205784821
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 15:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
Die 1300 is al op voor de winter begint :')
Dat geloof ik ook wel, maar niet aan energiekosten.
pi_205784829
quote:

[..]

Dat zal je altijd houden zolang je contant uitkeert, zie ook mensen met zorgtoeslag die toch betalingsachterstanden hebben bij de zorgverzekeraars.

Daarom zou compensatie via de energierekening ook veel beter zijn. Dan kan je ook nog differentiëren naar de hoogte van de rekening bijvoorbeeld. Minima in een nul-op-de-meter woning hebben minder hulp nodig dan een middenklasser in een oude woning.
pi_205784850
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 15:49 schreef PS. het volgende:

[..]
Dan nog, als men het apart heeft gezet redt het ze niet de winter door. Als je aan het minimum zit telt alles dubbel zo zwaar, dus ook de huidige trend met boodschappen etc.
pi_205784938
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 15:49 schreef PS. het volgende:

[..]
Dat scheelt niet veel meer.
M'n zus betaalde sinds april ¤300 per maand, moest ¤534 bijbetalen en zit nu op ¤344 voorschot per maand.
Dus nog 2 maanden en het is er doorheen (t.o.v. haar oude tarief).
pi_205784944
quote:

[..]

Er wordt door de gemeentes helemaal niet gekeken of iemand dat bedrag wel of niet nodig heeft. Stellen gewoon dat als je onder een bepaalde grens zit met je inkomsten dat je dan recht hebt op die steun. Het is dus mogelijk dat mensen die een voordelig energiecontract hadden en geld terug krijgen van de energieleverancier ook die1300 euro krijgen.
  maandag 29 augustus 2022 @ 16:05:00 #86
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205784956
are we infinite or am I alone
pi_205784976
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 16:04 schreef torentje het volgende:

[..]
Er wordt door de gemeentes helemaal niet gekeken of iemand dat bedrag wel of niet nodig heeft. Stellen gewoon dat als je onder een bepaalde grens zit met je inkomsten dat je dan recht hebt op die steun. Het is dus mogelijk dat mensen die een voordelig energiecontract hadden en geld terug krijgen van de energieleverancier ook die1300 euro krijgen.
Dat kan ja, maar die mensen gaan kei hard getroffen worden door de huidige prijzen. Als je minimum inkomen hebt kun je er niet bepaald een energierekening van 400-600¤ bij hebben iedere maand.
pi_205785001
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat kan ja, maar die mensen gaan kei hard getroffen worden door de huidige prijzen. Als je minimum inkomen hebt kun je er niet bepaald een energierekening van 400-600¤ bij hebben iedere maand.
Nee, totaal niet. Ik zou zoiets nooit gered hebben 14 geleden, toen ik ¤100 per maand overhield als alles betaald was en de boodschappen gedaan waren.
  maandag 29 augustus 2022 @ 16:17:25 #89
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205785080
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 15:14 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]

Vattenfall wil nog even geen nieuwe klanten _O-
Ik had jaren terug ¤5 per kuub voorspeld, maar nu het er is kan ik het eigenlijk niet geloven
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_205785106
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Dat zal je altijd houden zolang je contant uitkeert, zie ook mensen met zorgtoeslag die toch betalingsachterstanden hebben bij de zorgverzekeraars.
Het probleem is dat er vaak andere schuldeisers al staan te dringen waardoor het geld nooit gebruikt kan worden waar het voor bedoeld is. Amsterdam heeft een aantal jaren terug ook eens die fout gemaakt.
quote:
Daarom zou compensatie via de energierekening ook veel beter zijn.
Precies.
pi_205785114
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 16:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, totaal niet. Ik zou zoiets nooit gered hebben 14 geleden, toen ik ¤100 per maand overhield als alles betaald was en de boodschappen gedaan waren.
Ik heb een vrij goedkope hypotheek (opknapper, juiste moment gekocht paar jaar geleden) en ik denk dat wanneer ik alleen zou zijn en echt echt echt mijn best zou doen, ik mijn vaste lasten (exclusief energierekening) terug zou kunnen brengen naar +/- 1300-1400 euro per maand. Ik snap niet hoe mensen die aan het minimum zitten het (ook al ontvangen ze huursubsidie etc.) allemaal voor elkaar boksen momenteel. :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Jor_Dii op 29-08-2022 16:33:53 ]
pi_205785121
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 20:08 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Ja maar mijn aandelen dan. -O-
Sterf met je aandelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205785232
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit gaat niks brengen.. of.. straks stabiliseert het rond 150-200¤ en is iedereen happy ondanks dat het dan alsnog verdubbeld is in prijs.
Als dit de prijs is na het ‘goede’ bericht dat de reserves gevuld zijn, dan is deze prijs nu het minimum.

Want verder zal de vraag de komende (koudere) maanden gaan stijgen. Tenzij Rusland de kraan openzet of Nederland de kraan open zet in Groningen (tenzij dat weer verkocht wordt voor een spotprijs aan het buitenland ‘omdat we dat zo afgesproken hebben).
pi_205785297
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:37 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Normaalgesproken als een grafiek zo parabolisch gaat komt er een flinke correctie (zoals eind 2021), dit kan niet lang blijven doorstijgen. Na de correctie kan het wel weer verder stijgen natuurlijk.
twitter

De correctie is er sneller dan verwacht.
  Forum Admin maandag 29 augustus 2022 @ 16:55:31 #95
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205785356
quote:
9s.gif Op maandag 29 augustus 2022 12:36 schreef ACT-F het volgende:
Net nu de prijs aan het zakken is door het bericht dat de Duitse gasvoorraden eerder vol zijn dan verwacht komt dit bericht naar buiten |:(
[..]
https://www.nu.nl/nu-klim(...)d-energietekort.html
Wanneer idealisme en realisme botsen. Wat heb je dan een gigantische betonnen plaat voor de kop zeg.

Doorgeslagen milieusoldaten. Meer kan ik er niet van maken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 29 augustus 2022 @ 16:56:53 #96
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205785366
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 16:44 schreef QAnonn het volgende:

[..]
[ twitter ]
De correctie is er sneller dan verwacht.
De vraag is of het doorzet. Ik vrees van niet.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_205785390
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 16:35 schreef mother_mercury het volgende:

[..]
Als dit de prijs is na het ‘goede’ bericht dat de reserves gevuld zijn, dan is deze prijs nu het minimum.

Want verder zal de vraag de komende (koudere) maanden gaan stijgen. Tenzij Rusland de kraan openzet of Nederland de kraan open zet in Groningen (tenzij dat weer verkocht wordt voor een spotprijs aan het buitenland ‘omdat we dat zo afgesproken hebben).
Zo snel passen ze de prijzen in het voordeel van de consument niet aan hoor. En de markt prijst de winter natuurlijk ook al lang en breed in. Die zijn bekend met dat na september oktober komt, dan november, december, januari, februari en maart. Echt.
pi_205785417
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wanneer idealisme en realisme botsen. Wat heb je dan een gigantische betonnen plaat voor de kop zeg.

Doorgeslagen milieusoldaten. Meer kan ik er niet van maken.
Ik zou als ik Nederland was dreigen dat als ze dit doorzetten dat ze geen aanspraak meer kunnen maken op gas uit Groningen. Want gevalletje eigen schuld. Gelet op de omstandigheden heeft dan best nog wel kans van slagen.
  Forum Admin maandag 29 augustus 2022 @ 17:06:53 #99
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205785453
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 17:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zou als ik Nederland was dreigen dat als ze dit doorzetten dat ze geen aanspraak meer kunnen maken op gas uit Groningen. Want gevalletje eigen schuld. Gelet op de omstandigheden heeft dan best nog wel kans van slagen.
Geen idee hoe dat juridisch in elkaar steekt maar ik kan me voorstellen dat zoiets wel is opgenomen in evt contracten.

Ja eh sorry jongens we hebben de boel zelf nu afgesloten *houdt hand op
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205785459
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Geen idee hoe dat juridisch in elkaar steekt maar ik kan me voorstellen dat zoiets wel is opgenomen in evt contracten.

Ja eh sorry jongens we hebben de boel zelf nu afgesloten *houdt hand op
Alsof je een goede jas weg gaat gooien met de wetenschap dat deze bikkelhard nodig zal zijn om de vrieskoude te trotseren.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')