abonnement Unibet Coolblue
pi_205759582
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen challenges
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw deel, nieuwe kansen!
  Redactie Sport vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:14:43 #2
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_205759593
Nog een maand tot Berlijn te gaan. Tot nu toe gaan de trainingen vrij soepel. Morgen 7km easy tempo en daarna 21km op marathon tempo :o ik zie er een heel klein beetje tegenop omdat ik het als een soort generale repetitie zie? :D

Ik heb het parcours net ook even bekeken. Er zijn genoeg drinkposten volgensmij. Ik zie ook op veel foto's van vorig jaar heel veel mensen zonder eigen drinken lopen. Zijn er mensen hier die Berlijn gelopen hebben en dit gedaan hebben zonder eigen drinken? Gelletjes ga ik wel zelf meenemen. Ik heb wel een drinkvest maar je neemt toch al gauw weer 1,2kg extra mee...

Ik krijg ook vaak de neiging tijdens de wedstrijd om te veel te drinken omdat je natuurlijk niet wil uitdrogen, maar de vorige keren leverde mij dat alleen maar een volle blaas op waardoor ik langs een dixie moest :') Tot zover. Ik moest het ff kwijt :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_205759607
Wat bedoelen ze met TR?

pi_205760803
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 23:14 schreef DeLuna het volgende:
Nog een maand tot Berlijn te gaan. Tot nu toe gaan de trainingen vrij soepel. Morgen 7km easy tempo en daarna 21km op marathon tempo :o ik zie er een heel klein beetje tegenop omdat ik het als een soort generale repetitie zie? :D

Ik heb het parcours net ook even bekeken. Er zijn genoeg drinkposten volgensmij. Ik zie ook op veel foto's van vorig jaar heel veel mensen zonder eigen drinken lopen. Zijn er mensen hier die Berlijn gelopen hebben en dit gedaan hebben zonder eigen drinken? Gelletjes ga ik wel zelf meenemen. Ik heb wel een drinkvest maar je neemt toch al gauw weer 1,2kg extra mee...

Ik krijg ook vaak de neiging tijdens de wedstrijd om te veel te drinken omdat je natuurlijk niet wil uitdrogen, maar de vorige keren leverde mij dat alleen maar een volle blaas op waardoor ik langs een dixie moest :') Tot zover. Ik moest het ff kwijt :D
Ik heb Berlijn gedaan zonder eigen drinken, en toen was het een warme editie. Superleuke marathon sowieso dus geweldig vooruitzicht!
Mijn ervaring is dat er bij grote marathons vaak meer drankposten staan dan bij kortere wedstrijden, zeker elke 5km. Voordeel van gebruik maken van de drankposten is ook dat je een duidelijk plan kunt maken met hoeveel je op elk punt drinkt, met een camelbag is dat toch heel lastig in te schatten. En voor de opname van vocht is het beter om een paar keer 200 ml te drinken dan steeds 3 slokken. Wel kan het natuurlijk druk zijn bij de posten, maar als je daar niet over stresst maken die paar seconden echt niet uit, dat maak je lopend wel weer goed.
Je zou ook nog ergens een plek kunnen afspreken met je supporters zodat iemand een flesje kan aangeven..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:51:27 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205761420
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 23:15 schreef Nober het volgende:
Wat bedoelen ze met TR?

[ afbeelding ]
Zo te zien staat dat voor TR (Trailrun).
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205761762
Zijn er hier meer lopers die op de buitenkant van hun voet landen?

Zelf heb ik het bij 1 voet, waardoor 1 schoen nogal snel slijt aan de buitenkant van de zool en corrigerende zooltjes passen niet in de wedstrijdschoenen en het is nogal jammer om vaporfly’s na 200km weg te gooien, terwijl ze nog prima als trainingsschoenen zouden kunnen dienen na 150-200km. Helaas loop ik dan bij m’n rechterschoen al op het foam of erger nog, al op de carbonplaat zelf :')
pi_205762716
Als iemand al die afkortingen met betekenis heeft kan ik dat wel in de OP zetten.

Van Goretex (GTX) tot Trail (TR).

quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 09:51 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Zo te zien staat dat voor TR (Trailrun).
Daar lijkt het inderdaad wel op. Had 'm ook nog niet gezien in deze kleurstelling.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:33:15 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205763516
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 13:05 schreef Nober het volgende:
Als iemand al die afkortingen met betekenis heeft kan ik dat wel in de OP zetten.

Van Goretex (GTX) tot Trail (TR).
[..]
Daar lijkt het inderdaad wel op. Had 'm ook nog niet gezien in deze kleurstelling.
Dacht dat trailschoenen ook meer profiel hadden normaal zodat je niet wegglijdt in de modder :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:34:34 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205763528
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 10:46 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Zijn er hier meer lopers die op de buitenkant van hun voet landen?

Zelf heb ik het bij 1 voet, waardoor 1 schoen nogal snel slijt aan de buitenkant van de zool en corrigerende zooltjes passen niet in de wedstrijdschoenen en het is nogal jammer om vaporfly’s na 200km weg te gooien, terwijl ze nog prima als trainingsschoenen zouden kunnen dienen na 150-200km. Helaas loop ik dan bij m’n rechterschoen al op het foam of erger nog, al op de carbonplaat zelf :')
Ja ik, enigszins. Dat is heel lang goed gegaan op neutrale schoenen, maar na mijn veertigste heb ik toch echt corrigerende zooltjes moeten laten aanmeten. Die helpen mijn knie, want die vond al die trekkende bewegingen naar buiten wat minder geslaagd.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205764033
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 14:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja ik, enigszins. Dat is heel lang goed gegaan op neutrale schoenen, maar na mijn veertigste heb ik toch echt corrigerende zooltjes moeten laten aanmeten. Die helpen mijn knie, want die vond al die trekkende bewegingen naar buiten wat minder geslaagd.
Blessures zijn bij mij (nog) geen probleem, het is meer dat de schoenen misschien de helft van het aantal km mee gaan dan dat ze zouden moeten kunnen.
pi_205768080
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:54 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Blessures zijn bij mij (nog) geen probleem, het is meer dat de schoenen misschien de helft van het aantal km mee gaan dan dat ze zouden moeten kunnen.
Linkerschoen aan je rechtervoet doen dan vanaf nu 🤪

Maar eerlijk gezegd: nee nooit zo'n last van, ik land ook wel een beetje meer aan 1 kant van de schoen maar zodra de zool echt begint te slijten zijn ze gewoon op, ik denk niet dat dat veel minder snel zou zijn als je precies recht landt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205768790
Ik heb ook dat de buitenkant wat sneller slijt bij mij. Ondanks dat ik een voorvoet/middenvoetlander ben (afh van tempo) slijt de buitenkant van mijn hak het hardst.

Overigens zijn ze dan niet na 200km versleten. Alhoewel hoka Carbon x bij mij wel hard slijten.
Whatever...
pi_205783720
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 10:46 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Zijn er hier meer lopers die op de buitenkant van hun voet landen?

Zelf heb ik het bij 1 voet, waardoor 1 schoen nogal snel slijt aan de buitenkant van de zool en corrigerende zooltjes passen niet in de wedstrijdschoenen en het is nogal jammer om vaporfly’s na 200km weg te gooien, terwijl ze nog prima als trainingsschoenen zouden kunnen dienen na 150-200km. Helaas loop ik dan bij m’n rechterschoen al op het foam of erger nog, al op de carbonplaat zelf :')
Kun je geen kleinere zooltjes krijgen? Of juist iets grotere schoenen nemen, zodat de zooltjes passen?
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  Moderator maandag 29 augustus 2022 @ 21:35:55 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_205787986
Je hoort overal dat wedstrijden nog meer dan anders heel erg veel moeite hebben om alles rond te krijgen, niet alleen de begroting, de inschrijvingen en de vergunningen, maar ook vooral de vrijwilligers die nodig zijn om zo'n evenement te doen slagen. Dat is voor hardloopwedstrijden een ding, maar voor hele triathlons vraag je écht veel van je vrijwilligers.

Toch heb ik mezelf opgegeven als vrijwilliger voor de hele triathlon die hier bij mij om de hoek georganiseerd wordt. Het is slechts één van de drie hele triathlons in Nederland en het zou toch zonde zijn als er daar eentje van verdwijnt. Nu is mijn bijdrage maar een druppel op de gloeiende plaat, maar ik was er wel bij om te helpen.

Als verkeersregelaar heb ik van 08:30 uur tot 15:30 uur het fietsparcours veilig gehouden (nou ja, één opgang op de dijk, ergens op de verste uithoek van het fietsparcours). Toen was de laatste deelnemer langsgekomen en kon ik ook weer terugfietsen. Eigenlijk zat mijn shift er toen op, maar ik ben nog tot zo'n 20:00 uur blijven plakken en heb nog wat hand-en-spandiensten verricht. Want het is zo ontzettend dankbaar O+

De deelnemers betalen serieus veel geld om mee te mogen doen, leveren een belachelijk grote prestatie en zijn zo ongelofelijk blij dat je er bent. Als ik geen auto's had om tegen te houden, was er natuurlijk ruimte om wat te klappen voor de deelnemers. En de lach die je dan terugkrijgt, is onbetaalbaar. En zij die nog konden, bedankten elke verkeersregelaar in hun laatste fietsrondje. Tijdens de wedstrijd, ik bedoel maar. Priceless.

Sowieso zijn de vrijwilligers dat. Eigenlijk zou iedereen die aan evenementen meedoet, ook eens terug moeten geven. Of nou ja, moeten... Het is natuurlijk vrijwillig. Maar zonder vrijwilligers, geen sportevenementen. Heb je het nog nooit gedaan? Overweeg het eens. Het kost je vaak maar een stukje van de dag, het is echt niet altijd zo lang als dit. Maar het is écht leuk. En zo nodig.

En ja, ik was gesloopt aan het einde van de dag. Ik kon niet meer op m'n benen staan en heb er nu nog een beetje spierpijn van (en een wespensteek). Maar als de wedstrijd er volgend jaar weer is (en ik hoop het echt) dan ben ik er weer bij.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_205788002
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 21:35 schreef Guppy het volgende:
Je hoort overal dat wedstrijden nog meer dan anders heel erg veel moeite hebben om alles rond te krijgen, niet alleen de begroting, de inschrijvingen en de vergunningen, maar ook vooral de vrijwilligers die nodig zijn om zo'n evenement te doen slagen. Dat is voor hardloopwedstrijden een ding, maar voor hele triathlons vraag je écht veel van je vrijwilligers.

Toch heb ik mezelf opgegeven als vrijwilliger voor de hele triathlon die hier bij mij om de hoek georganiseerd wordt. Het is slechts één van de drie hele triathlons in Nederland en het zou toch zonde zijn als er daar eentje van verdwijnt. Nu is mijn bijdrage maar een druppel op de gloeiende plaat, maar ik was er wel bij om te helpen.

Als verkeersregelaar heb ik van 08:30 uur tot 15:30 uur het fietsparcours veilig gehouden (nou ja, één opgang op de dijk, ergens op de verste uithoek van het fietsparcours). Toen was de laatste deelnemer langsgekomen en kon ik ook weer terugfietsen. Eigenlijk zat mijn shift er toen op, maar ik ben nog tot zo'n 20:00 uur blijven plakken en heb nog wat hand-en-spandiensten verricht. Want het is zo ontzettend dankbaar O+

De deelnemers betalen serieus veel geld om mee te mogen doen, leveren een belachelijk grote prestatie en zijn zo ongelofelijk blij dat je er bent. Als ik geen auto's had om tegen te houden, was er natuurlijk ruimte om wat te klappen voor de deelnemers. En de lach die je dan terugkrijgt, is onbetaalbaar. En zij die nog konden, bedankten elke verkeersregelaar in hun laatste fietsrondje. Tijdens de wedstrijd, ik bedoel maar. Priceless.

Sowieso zijn de vrijwilligers dat. Eigenlijk zou iedereen die aan evenementen meedoet, ook eens terug moeten geven. Of nou ja, moeten... Het is natuurlijk vrijwillig. Maar zonder vrijwilligers, geen sportevenementen. Heb je het nog nooit gedaan? Overweeg het eens. Het kost je vaak maar een stukje van de dag, het is echt niet altijd zo lang als dit. Maar het is écht leuk. En zo nodig.

En ja, ik was gesloopt aan het einde van de dag. Ik kon niet meer op m'n benen staan en heb er nu nog een beetje spierpijn van (en een wespensteek). Maar als de wedstrijd er volgend jaar weer is (en ik hoop het echt) dan ben ik er weer bij.
Held!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205789896
Gup O+
pi_205795598
Zijn er nog mensen op zoek naar een cpc-inschrijfbewijs? Omdat hij verplaatst is, valt hij nu gelijk met de HM van Texel (met start vanaf de boot! :D ), dus ik kan niet meer met de CPC meedoen.
Mag voor elk bedrag weg.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_205798512
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 23:14 schreef DeLuna het volgende:
Nog een maand tot Berlijn te gaan. Tot nu toe gaan de trainingen vrij soepel. Morgen 7km easy tempo en daarna 21km op marathon tempo :o ik zie er een heel klein beetje tegenop omdat ik het als een soort generale repetitie zie? :D

Ik heb het parcours net ook even bekeken. Er zijn genoeg drinkposten volgensmij. Ik zie ook op veel foto's van vorig jaar heel veel mensen zonder eigen drinken lopen. Zijn er mensen hier die Berlijn gelopen hebben en dit gedaan hebben zonder eigen drinken? Gelletjes ga ik wel zelf meenemen. Ik heb wel een drinkvest maar je neemt toch al gauw weer 1,2kg extra mee...

Ik krijg ook vaak de neiging tijdens de wedstrijd om te veel te drinken omdat je natuurlijk niet wil uitdrogen, maar de vorige keren leverde mij dat alleen maar een volle blaas op waardoor ik langs een dixie moest :') Tot zover. Ik moest het ff kwijt :D
Heb vorig jaar Berlijn gelopen, zonder eigen drinken. Genoeg drankposten...

Heel veel plezier in Berlijn
pi_205800189
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 21:35 schreef Guppy het volgende:
Je hoort overal dat wedstrijden nog meer dan anders heel erg veel moeite hebben om alles rond te krijgen, niet alleen de begroting, de inschrijvingen en de vergunningen, maar ook vooral de vrijwilligers die nodig zijn om zo'n evenement te doen slagen. Dat is voor hardloopwedstrijden een ding, maar voor hele triathlons vraag je écht veel van je vrijwilligers.

Toch heb ik mezelf opgegeven als vrijwilliger voor de hele triathlon die hier bij mij om de hoek georganiseerd wordt. Het is slechts één van de drie hele triathlons in Nederland en het zou toch zonde zijn als er daar eentje van verdwijnt. Nu is mijn bijdrage maar een druppel op de gloeiende plaat, maar ik was er wel bij om te helpen.

Als verkeersregelaar heb ik van 08:30 uur tot 15:30 uur het fietsparcours veilig gehouden (nou ja, één opgang op de dijk, ergens op de verste uithoek van het fietsparcours). Toen was de laatste deelnemer langsgekomen en kon ik ook weer terugfietsen. Eigenlijk zat mijn shift er toen op, maar ik ben nog tot zo'n 20:00 uur blijven plakken en heb nog wat hand-en-spandiensten verricht. Want het is zo ontzettend dankbaar O+

De deelnemers betalen serieus veel geld om mee te mogen doen, leveren een belachelijk grote prestatie en zijn zo ongelofelijk blij dat je er bent. Als ik geen auto's had om tegen te houden, was er natuurlijk ruimte om wat te klappen voor de deelnemers. En de lach die je dan terugkrijgt, is onbetaalbaar. En zij die nog konden, bedankten elke verkeersregelaar in hun laatste fietsrondje. Tijdens de wedstrijd, ik bedoel maar. Priceless.

Sowieso zijn de vrijwilligers dat. Eigenlijk zou iedereen die aan evenementen meedoet, ook eens terug moeten geven. Of nou ja, moeten... Het is natuurlijk vrijwillig. Maar zonder vrijwilligers, geen sportevenementen. Heb je het nog nooit gedaan? Overweeg het eens. Het kost je vaak maar een stukje van de dag, het is echt niet altijd zo lang als dit. Maar het is écht leuk. En zo nodig.

En ja, ik was gesloopt aan het einde van de dag. Ik kon niet meer op m'n benen staan en heb er nu nog een beetje spierpijn van (en een wespensteek). Maar als de wedstrijd er volgend jaar weer is (en ik hoop het echt) dan ben ik er weer bij.
Zijn er niet vier?

Frysman – 9 juli 2022
IRONMAN Maastricht – 7 augustus 2022
Gelreman – 27 augustus 2022
Challenge Almere-Amsterdam – 10 september 2022
  Moderator woensdag 31 augustus 2022 @ 12:20:34 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_205800842
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:33 schreef Nober het volgende:

[..]
Zijn er niet vier?

Frysman – 9 juli 2022
IRONMAN Maastricht – 7 augustus 2022
Gelreman – 27 augustus 2022
Challenge Almere-Amsterdam – 10 september 2022
Maastricht was een hele, maar sinds een paar jaar niet meer. Nu is het een halve. Sinds het wegvallen van die hele is de Gelreman ontstaan, zodat men de "Dutch Triple" kon blijven doen (drie hele triathlons in één jaar). :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 31 augustus 2022 @ 12:47:59 #21
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205801141
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:20 schreef Guppy het volgende:

[..]
Maastricht was een hele, maar sinds een paar jaar niet meer. Nu is het een halve. Sinds het wegvallen van die hele is de Gelreman ontstaan, zodat men de "Dutch Triple" kon blijven doen (drie hele triathlons in één jaar). :)
Dit jaar was er voor het eerst weer een hele, een kennis van me heeft daar haar eerste gedaan. De halve was op zaterdag en de hele op zondag.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator woensdag 31 augustus 2022 @ 12:52:06 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_205801190
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:47 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dit jaar was er voor het eerst weer een hele, een kennis van me heeft daar haar eerste gedaan. De halve was op zaterdag en de hele op zondag.
Oh joh! Dan heb ik het niet goed en ik het één van de vier :) Wat goed van je kennis, het is een pittige!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_205809991
Ik kom hier weer voorzichtig meepraten: ik loop inmiddels alweer een aantal maanden en heb me zojuist ingeschreven voor de startbaanrun 5k!

Mijn streven is om die onder de 30 minuten te lopen. Die tijd is me nog nooit gelukt, dus een mooi streven. Ik loop nu via een coach op mijn Garmin, hopelijk is dat genoeg (en ik fiets er op mijn wielren fiets nog veel bij).

Ik train beiden om volgend jaar week een paar 1/8e triathlons te kunnen doen in betere tijd dan ik dit jaar heb gedaan :)
pi_205812123
Vraagje aan de mensen met steunzolen

Ik krijg komende week voor het eerst steunzolen (had ik al veel eerder aan moeten beginnen). Nu schijnt het heel erg wennen te zijn en kan/mag je de eerste tijd er niet mee hardlopen (kans op blessures). Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat mee gingen hardlopen.
pi_205812712
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:31 schreef linebear het volgende:
Vraagje aan de mensen met steunzolen

Ik krijg komende week voor het eerst steunzolen (had ik al veel eerder aan moeten beginnen). Nu schijnt het heel erg wennen te zijn en kan/mag je de eerste tijd er niet mee hardlopen (kans op blessures). Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat mee gingen hardlopen.
Verschilt. Hangt ook deels af van de mate van correctie. Ik ben er wel gewoon direct mee gaan hardlopen hoor. Ik heb ze nl. puur voor het hardlopen. Aangezien dat vaak een grotere maat is dan je gewone schoenen is het wellicht raadzaam om daarvoor aparte te laten maken? Al is dat wel een dure optie.

Ik ben daarna wel vaak terug geweest. Je zal ze net als nieuwe schoenen rustig moeten inlopen. Wandelen. Of gewoon thuis aan doen. Ik heb vooral veel last van blaren gehad in het begin. Dan moesten ze worden aangepast. Uiteindelijk echt wel een paar maanden mee zitten klooien. Eenmaal gewend en op maat is het alleen even stoeien bij nieuwe maar dat gaat wel stuk sneller.

[ Bericht 6% gewijzigd door alpeko op 01-09-2022 16:51:03 ]
pi_205812777
Vandaag ook wat meegemaakt :( Hardlopen op het werk. We zitten vlakbij de bossen. 6 x 1 km op het programma. Ik had net mijn 1e km afgewerkt. Vliegt er iets naar binnen. Half over mijn nek daar. Bleek het - toen ik hem er eenmaal uit had gewerkt - een wesp te zijn. Niks gevoeld van een steek of zo maar ik stelde mijn 2e interval uit voor het geval ik wel opeens serieuze klachten zou krijgen. Begon inmiddels toch wel gevoelig te worden. Alsof ik een heftige keelontsteking had. Pijn met slikken. Gelukkig de telefoon bij. Normaal nooit. Toch maar even om assistentie gevraagd van collega want als het mis gaat dan was ik én alleen en op een met de auto nauwelijks bereikbare plek.

Eenmaal terug op kantoor toch maar even de huisarts gebeld. Pijn werd inmiddels wel steeds minder prettig. Alsof er tientallen naalden in je keel hingen. Die wilde me zien maar er moest wel iemand mee om te rijden. Hij met mijn auto naar mijn huisarts toe. Linker keelamandel is gestoken. Gelukkig niet keelgat zelf. Een middel gekregen om de zwelling te verminderen en pijnstilling. En vervolgens moest hij nog weer naar Breda terug. Ik mocht nu zelf niet meer rijden vanwege de medicatie. Kortom: 1 x een loop interval en 3x een auto interval.
pi_205812929
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:12 schreef alpeko het volgende:
maar even de huisarts gebeld. Pijn werd inmiddels wel steeds minder prettig. Alsof er tientallen naalden in je keel hingen. Die wilde me zien maar er moest wel iemand mee om te rijden. Hij met mijn auto naar mijn huisarts toe. Linker keelamandel is gestoken. Gelukkig niet keelgat zelf. Een middel gekregen om de zwelling te verminderen en pijnstilling. En vervolgens moest hij nog weer naar Breda terug. Ik mocht nu zelf niet meer rijden vanwege de medicatie. Kortom: 1 x een loop interval en 3x een auto interval.
:o wat een nachtmerrie!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205813042
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
:o wat een nachtmerrie!
Ik had mezelf wel eens voorgesteld hoe het zou zijn als... nou ja zo dus. Ik ga nog even een nachtje slapen over of ik morgen het ga inhalen. Al is de locatie thuis wel een stukje minder rijk aan wespen.

Wel nog een PR op een Strava segmentje gepakt zie ik.
pi_205816370
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:52 schreef Guppy het volgende:

[..]
Oh joh! Dan heb ik het niet goed en ik het één van de vier :) Wat goed van je kennis, het is een pittige!
Minstens negen uur triathlonnen is sowieso pittig.

Regelen de deelnemers zelf de fiets of doet de organisatie dat zodat ze allemaal hetzelfde materiaal hebben?
  Moderator vrijdag 2 september 2022 @ 05:44:20 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_205817037
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 23:06 schreef Nober het volgende:

[..]
Minstens negen uur triathlonnen is sowieso pittig.

Regelen de deelnemers zelf de fiets of doet de organisatie dat zodat ze allemaal hetzelfde materiaal hebben?
Nee iedereen regelt z’n eigen spullen. Dat moet ook wel, het moet goed bij je passen en zo’n fiets is vaak maatwerk. Voor veel mensen dan. Je ziet de meest fancy, aerodynamisch fietsen langskomen van een prijs waar je een beetje bang van wordt. Maar je ziet ook klassieke, aluminium racefietsen met nog het schakelen op het stuur. En dan is het verrassend hoe hard die deelnemers daar nog op gaan :)

Dus de verscheidenheid in deelnemers en materiaal is groot
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_205817156
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 23:06 schreef Nober het volgende:

[..]
Minstens negen uur triathlonnen is sowieso pittig.

Regelen de deelnemers zelf de fiets of doet de organisatie dat zodat ze allemaal hetzelfde materiaal hebben?
9 uur, ik denk dat de meeste stervelingen er eerder 11-12 uur over doen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205818086
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:31 schreef linebear het volgende:
Vraagje aan de mensen met steunzolen

Ik krijg komende week voor het eerst steunzolen (had ik al veel eerder aan moeten beginnen). Nu schijnt het heel erg wennen te zijn en kan/mag je de eerste tijd er niet mee hardlopen (kans op blessures). Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat mee gingen hardlopen.
De eerste dagen mocht ik de zooltjes maar een paar uur per dag aan (langer ging ook niet), daarna wende het snel. Ik ben na een week of twee gaan hardlopen, maar toen wel heel rustig opgebouwd. Van 3 naar 10 km in iets van twee maanden tijd.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_205841121
Iemand nog interesse in een startnummer voor de Dam tot Damloop? Ik heb er een van vorig jaar, maar kan niet over twee weken.
  Redactie Sport zondag 4 september 2022 @ 14:27:54 #34
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_205841150
Ik word een beetje gek van die onzekerheid van mezelf :')

Vandaag de laatste lange duurloop gehad, de bedoeling was 28km easy maar door wat wegwerkzaamheden (op zondag?? ja blijkbaar) werd het 30km. Ik had ook geen zin om dan 3km te moeten uitwandelen.

Eigenlijk loop ik dan prima, tempo ook prima maar ik zie dan naderhand dat dan toch aan het eind mijn hartslag eigenlijk ietwat te hoog is voor easy tempo (dan wil ik eigenlijk niet boven de 165 uitkomen, en zat nu km bij met 167-169).

Nu denk ik dan toch weer, als dat bij dit tempo op 27/28km al gebeurt, hoe moet dat dan straks gemiddeld op 6:02? :')

Ik ben gewoon een beetje bang dat net als bij de vorige twee keer alles weer op een hoop gaat rond 35km en dat ik weer m'n doel niet ga halen :') Ik weet ook nog niet zo goed wat ik moet doen als het echt zwaar wordt, ik heb de neiging altijd om er een beetje aan toe te geven ofzo? Raceplan ben ik ook nog niet over uit, of ik langzamer dan 6:02 moet starten of niet. Misschien stel ik me aan, maar ik dacht ik kan het hier wel even van mij afschrijven :@ _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_205847157
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2022 14:27 schreef DeLuna het volgende:
Ik word een beetje gek van die onzekerheid van mezelf :')

Vandaag de laatste lange duurloop gehad, de bedoeling was 28km easy maar door wat wegwerkzaamheden (op zondag?? ja blijkbaar) werd het 30km. Ik had ook geen zin om dan 3km te moeten uitwandelen.

Eigenlijk loop ik dan prima, tempo ook prima maar ik zie dan naderhand dat dan toch aan het eind mijn hartslag eigenlijk ietwat te hoog is voor easy tempo (dan wil ik eigenlijk niet boven de 165 uitkomen, en zat nu km bij met 167-169).

Nu denk ik dan toch weer, als dat bij dit tempo op 27/28km al gebeurt, hoe moet dat dan straks gemiddeld op 6:02? :')

Ik ben gewoon een beetje bang dat net als bij de vorige twee keer alles weer op een hoop gaat rond 35km en dat ik weer m'n doel niet ga halen :') Ik weet ook nog niet zo goed wat ik moet doen als het echt zwaar wordt, ik heb de neiging altijd om er een beetje aan toe te geven ofzo? Raceplan ben ik ook nog niet over uit, of ik langzamer dan 6:02 moet starten of niet. Misschien stel ik me aan, maar ik dacht ik kan het hier wel even van mij afschrijven :@ _O-
Hartslag van vandaag zou ik niet teveel waarde aan hechten, het was gewoon zo warm dat je lichaam zich op een gegeven moment niet meer af kan koelen en dan krijg je cardiac drift, dan gaat hij langzaam steeds hoger, zeker als je niet zoveel kunt drinken. Had ik ook vandaag, en ik rende echt op een tempo waar ik totaal niet moe van werd.
Maar op de dag van de wedstrijd moet je beslissen wat je gaat doen. Loop je op tempo, dan niet teveel naar je hartslag kijken maar gewoon besluiten dat je dat tempo gaat lopen, ook als het zwaar wordt. Je kunt ook op hartslag lopen, als je je zones goed bepaald hebt en een goede inschatting hebt van je marathonhartslag. Maar niet allebei, dat geeft alleen maar stress.
Wel fijn als je dan van tevoren een beetje vertrouwen hebt in het tempo, heb je nog een wedstrijdje gepland voor die tijd?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin zondag 4 september 2022 @ 20:55:51 #36
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_205847441
Klinkt als gezonde marathonstress DeLuna.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Redactie Sport zondag 4 september 2022 @ 21:34:03 #37
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_205847966
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 20:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Hartslag van vandaag zou ik niet teveel waarde aan hechten, het was gewoon zo warm dat je lichaam zich op een gegeven moment niet meer af kan koelen en dan krijg je cardiac drift, dan gaat hij langzaam steeds hoger, zeker als je niet zoveel kunt drinken. Had ik ook vandaag, en ik rende echt op een tempo waar ik totaal niet moe van werd.
Maar op de dag van de wedstrijd moet je beslissen wat je gaat doen. Loop je op tempo, dan niet teveel naar je hartslag kijken maar gewoon besluiten dat je dat tempo gaat lopen, ook als het zwaar wordt. Je kunt ook op hartslag lopen, als je je zones goed bepaald hebt en een goede inschatting hebt van je marathonhartslag. Maar niet allebei, dat geeft alleen maar stress.
Wel fijn als je dan van tevoren een beetje vertrouwen hebt in het tempo, heb je nog een wedstrijdje gepland voor die tijd?
Nee ik heb geen wedstrijd meer gepland voor die tijd. Maar dan ga ik op tempo lopen, want die kan ik controleren en van het kijken naar mijn hartslag krijg ik alleen maar stress waardoor die nog hoger wordt :D

Op zich heb ik vertrouwen in het tempo. Vorige week heb ik een halve marathon gelopen (na 7km easy) op dat tempo en dat ging eigenlijk meer dan prima. Het enige wat ik dan nog moet doen is de kalmte bewaren in de eerste km's want dat is de vorige twee keren in de marathon ook niet gelukt :P

Fijn, je uitleg over de cardiac drift, dat verklaart een hoop :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_205851251
Een marathon leert je niet jezelf kennen, op een marathon bepaal je wie je bent ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205852656
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2022 14:27 schreef DeLuna het volgende:
Ik word een beetje gek van die onzekerheid van mezelf :')

Vandaag de laatste lange duurloop gehad, de bedoeling was 28km easy maar door wat wegwerkzaamheden (op zondag?? ja blijkbaar) werd het 30km. Ik had ook geen zin om dan 3km te moeten uitwandelen.

Eigenlijk loop ik dan prima, tempo ook prima maar ik zie dan naderhand dat dan toch aan het eind mijn hartslag eigenlijk ietwat te hoog is voor easy tempo (dan wil ik eigenlijk niet boven de 165 uitkomen, en zat nu km bij met 167-169).

Nu denk ik dan toch weer, als dat bij dit tempo op 27/28km al gebeurt, hoe moet dat dan straks gemiddeld op 6:02? :')

Ik ben gewoon een beetje bang dat net als bij de vorige twee keer alles weer op een hoop gaat rond 35km en dat ik weer m'n doel niet ga halen :') Ik weet ook nog niet zo goed wat ik moet doen als het echt zwaar wordt, ik heb de neiging altijd om er een beetje aan toe te geven ofzo? Raceplan ben ik ook nog niet over uit, of ik langzamer dan 6:02 moet starten of niet. Misschien stel ik me aan, maar ik dacht ik kan het hier wel even van mij afschrijven :@ _O-
Ik herken die onzekerheid wel enigszins. Sowieso al het feit dat je moet vertrouwen op een trainingsschema.
Wat bij mij voor mn eerste marathon (april dit jaar) echt hielp was in de aanloop daar naar toe blijven herhalen wat mijn doelen waren: marathon uitlopen en ervan genieten. Ik had wel een streeftijd, maar had vooraf al besloten dat als het te zwaar werd, ik langzamer zou gaan lopen.
Omdat ik dit maandenlang tegen mijzelf heb gezegd (en ook tegen andere had uitgesproken), kon ik tijdens de wedstrijd zonder al teveel moeite de knop omzetten na 20 km. De tweede helft heb ik dus aanmerkelijk langzamer gelopen, maar hem daardoor wel uitgelopen.

In april wil ik wel voor een streeftijd gaan, dus ben erg benieuwd hoe dat gaat worden..
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  donderdag 8 september 2022 @ 12:29:23 #40
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205889614
Hallo allemaal, goed om de zelfde namen hier nog te zien :W

Advies van jullie gevraagd.

In het kort: Eind 2019 een kopje op de trap gezet en toen ik naar beneden liep op het kopje gestaan en mijn enkel / voet deed au. Naar de dokter gegaan en was niks gebroken gewoon gekneusd / blauw / alle kleuren die je kan verzinnen.
mid-2020: deed nog zeer bij bepaalde bewegingen / na inspanning en uiteindelijk toch een foto laten maken. Niks op te zien dus ik mocht hardlopen totdat het pijn ging doen. Na een weekje evy 0-5km deed het na het hardlopen zeer en toen heb ik een half jaar niks meer gedaan
2021: Alleen standaard sporten behalve hardlopen, weer begonnen met evy maar na 1 les niet meer verder gegaan. Wandelen ging prima maar mijn voet werd enorm stijf na inspanning en tintelt. Naar de podoloog gegaan en die zei dat mijn pezen waarschijnlijk ontstoken waren; rustig aan was het advies.
begin 2022: Geen verschil met 2021, pijnlijke voet na inspanning, fietsen en hardlopen ging wel maar de voet voelt 'anders'.
min 2022: terug naar de podoloog omdat er geen verschil was ten opzichte van 2021 en besloten om toch maar een MRI te maken. Hier kwam uit dat mijn voet enkele ontstoken pezen hadden maar dat het wel 'op de weg terug' moet zijn. De sportarts heeft er ook nog naar gekeken en die zag ook vocht bij de pezen wat inderdaad duid op ontstoken pezen. Advies: rustig aan en rustig opbouwen. Als het na 3 maanden niet beter is gaan we prednison (achtige stof) proberen om de natuur een handje te helpen.
Nu: Nieuwe schoenen gekocht; nu heb ik dus evy 0-5km de eerste 3 lessen gedaan en ik voel mijn voet wel maar het doet niet 'zeer', het is erg aan het tintelen en ik voel meer mijn spieren naar mijn voet. Dus wat nu? Ik dacht om gewoon de eerste 3 lessen van evy te herhalen dus max 2 minuten hardlopen en kijken als het tintelen en de spieren / pezen naar mijn voet en in mijn voet wat sterker worden dan om door te gaan?

TLDR:
Last van me voet, na 3 jaar weer evy 0-5km 3 lessen gedaan gaat nu beter maar nog niet helemaal. Eerste lessen herhalen of gewoon doorgaan?
  donderdag 8 september 2022 @ 12:49:38 #41
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205889882
Ja hooi, ik loop zondag de 600m bij de halve van Oostland. Wie komt me aanmoedigen? :+

ofwel: ja, ik lees nog mee en zo voorzichtigjes sport ik weer eens wat
pi_205892019
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:49 schreef Quoi het volgende:
Ja hooi, ik loop zondag de 600m bij de halve van Oostland. Wie komt me aanmoedigen? :+

ofwel: ja, ik lees nog mee en zo voorzichtigjes sport ik weer eens wat
Ik loop ook! Ik kom je wel even aanmoedigen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205899492
Hoewel ik nog niet 100% herstelt ben van mn kuitblessure heb ik me ingeschreven voor de halve marathon van Aruba in juni 2023. Ik vermoed dat ik tegen die tijd wel weer kan hardlopen.

Ik kan inmiddels vrij intensief een uurtje beach tennis trainingen doen. En hardlopen gaat ook de goede kant op. Ik zit inmiddels op de 2 min onafgebroken lopen. Dus die halve marathon over iets minder dan een jaar moet wel lukken.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 22:14:52 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_205899523
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 22:12 schreef slacker_nl het volgende:
Hoewel ik nog niet 100% herstelt ben van mn kuitblessure heb ik me ingeschreven voor de halve marathon van Aruba in juni 2023. Ik vermoed dat ik tegen die tijd wel weer kan hardlopen.

Ik kan inmiddels vrij intensief een uurtje beach tennis trainingen doen. En hardlopen gaat ook de goede kant op. Ik zit inmiddels op de 2 min onafgebroken lopen. Dus die halve marathon over iets minder dan een jaar moet wel lukken.
Dat is goed nieuws!!

Ik heb me nog steeds niet ergens voor durven inschrijven :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_205899597
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:29 schreef xzaz het volgende:
TLDR:
Last van me voet, na 3 jaar weer evy 0-5km 3 lessen gedaan gaat nu beter maar nog niet helemaal. Eerste lessen herhalen of gewoon doorgaan?
Wat denk je zelf? Persoonlijk zou ik herhalen tot je pijnvrij bent. En wellicht met je fysio kijken naar spierversterkende oefeningen voor je voeten en (onder)benen. Je fysio heeft wellicht een schema voor hardlopen. De mijne heeft me een schema gegeven die aangeeft: het mag geen pijn doen tijdens en de dag na het lopen. Na 2x een succesvoll training naar de volgende stap gaan. Indien pijn, terugvallen en daarna weer verder opbouwen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_205899657
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 22:14 schreef Guppy het volgende:

[..]
Dat is goed nieuws!!

Ik heb me nog steeds niet ergens voor durven inschrijven :@
Why not?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zondag 11 september 2022 @ 18:51:31 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205938538
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik loop ook! Ik kom je wel even aanmoedigen!
En? Tevreden over je prestatie? Volgens mij was je tweede?

Ik vond het echt als vanouds om te lopen. Heerlijk O+ Maarja, het was natuurlijk over voordat ik het wist.
  Moderator zondag 11 september 2022 @ 19:21:40 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_205939138
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 22:21 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Why not?
Drempelvrees?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_205943703
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:21 schreef Guppy het volgende:

[..]
Drempelvrees?
Maar over een paar weken is de Posbankloop. Die ken je, die heb je vaak gedaan, is in de buurt. Dus gewoon gaan! :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205944026
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 18:51 schreef Quoi het volgende:

[..]
En? Tevreden over je prestatie? Volgens mij was je tweede?

Ik vond het echt als vanouds om te lopen. Heerlijk O+ Maarja, het was natuurlijk over voordat ik het wist.
Op zich wel, al ging het niet volgens plan en had ik erg veel verval in het tweede deel, maar meer had er gisteren echt niet ingezeten en 45 sec boven mijn pr op dat parcours is gewoon niet slecht.

Ik had mezelf ingeschreven, maar toen bleek ik ineens genodigde loper te zijn, wat betekende dat ik mijn startnr in een apart zaaltje mocht ophalen waar ook eten en drinken en een masseur was. En we kregen hesjes om tot het laatste moment buiten het startvak te kunnen inlopen (dat deed overigens niemand omdat het zo warm was en we dus gewoon in de schaduw gingen wachten).

Mijn plan was eigenlijk om dit als supertrainjng voor de cpc te doen, eerste helft op marathontempo en dan versnellen. Maar zo heel veel snelle lopers waren er niet, en toen gingen er 2 mannen op tempo 4:00 weg (mijn pr tempo) en besloot ik daarmee mee te gaan, anders zou ik vanaf de start al solo lopen. En het was gisteren windstil, voor hetzelfde geld is het bij de cpc windkracht 6, dus als het er nu al uit zou komen alleen maar prima!

Maar na een km of 9-10 was ons groepje van 3 uit elkaar gevallen en moest ik solo verder. De tweede helft van het parcours is ook veel zwaarder dan de eerste, wat meer op en af en bochten, en vooral door de groenzoom. Een heel fijn natuurgebied voor duurloopjes, maar er ligt een soort grind wat heel zacht is en echt alle snelheid eruit haalt. De laatste 5km kom je weer samen met de 5 en 10km lopers, wel fijn om dan niet meer alleen te lopen, maar die mensen lopen wel zo'n 5km/u zachter dus het is meer slalommen dan samen lopen 😜

Uiteindelijk dus tweede in 1.25.34. Ik merk vandaag wel dat ik toch best diep ben gegaan en dat mijn lichaam een beetje van streek is, in de zon was het echt heel warm om te lopen.

Al met al dus zeker tevreden, leuk dat de wedstrijd weer door kon gaan, goed georganiseerd en bijna langs mijn huis! Wel zijn er nog wat verbeterpunten, bijv km markeringen en een iets vroegere start. Maar ja je weet ook dat je niet echt naar deze wedstrijd komt voor een snelle tijd.

Heel leuk om jou ook nog even gezien te hebben! Ik heb me sowieso echt vermaakt bij de warming up van de Kids run, hilarische dansjes!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205948233
Ben mijn 10km wedstrijd niet gefinisht want mijn benen konden niet meer verder. Ik denk een combinatie van oververhitting en het tempo van een ander volgen.

Na drie dagen korte afstanden lopen voelde mijn benen weer als normaal.
pi_205948652
Zo, weer eens posten hier. Gisteren 10k gelopen in pr (41:50) en wil nu zondag Dam tot Dam doen (mits ik nog een startbewijs vind). Dam tot Dam is wel mooie voorbereiding op CPC of zal iemand aanraden daar tussendoor toch nog ergens een 20k te lopen?

Doel CPC is eigenlijk 1:33 of minder
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_205950630
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 15:43 schreef kalinhos het volgende:
Zo, weer eens posten hier. Gisteren 10k gelopen in pr (41:50) en wil nu zondag Dam tot Dam doen (mits ik nog een startbewijs vind). Dam tot Dam is wel mooie voorbereiding op CPC of zal iemand aanraden daar tussendoor toch nog ergens een 20k te lopen?

Doel CPC is eigenlijk 1:33 of minder
Ik zou niet volle bak gaan een week voor de cpc.. dus is het dan de moeite waard om naar de dtd te gaan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205950842
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik zou niet volle bak gaan een week voor de cpc.. dus is het dan de moeite waard om naar de dtd te gaan?
Ja denk ‘t wel, normaal gesproken herstel je wel binnen een week van 16km toch?


Komt bij (kben ook vrij eigenwijs hoor), het seizoen is weer begonnen en ik zal ook wel 45-90 min maken de zaterdagen ervoor
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_205957440
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:21 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ja denk ‘t wel, normaal gesproken herstel je wel binnen een week van 16km toch?

Komt bij (kben ook vrij eigenwijs hoor), het seizoen is weer begonnen en ik zal ook wel 45-90 min maken de zaterdagen ervoor
Mja, misschien ben je net hersteld, maar misschien ook niet, en je kunt dan ook niet echt meer fatsoenlijk doortrainen om die wedstrijden heen.
Als je de DtD als duurloop doet, of bijvoorbeeld alleen de tweede helft op HM-tempo kan het wel een goede training zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205957872
Je mag hopen dat je tijdens de DtD helemaal voluit kan gaan. Het is er vaak veel te druk voor
pi_205958027
Gister mocht ik wel voluit met Coopertest op de club. Altijd leuk en niet leuk tegelijk. Maar wel weer een dik record. Die 3 kilometer komt in zicht.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205958373
Ik draag altijd Hoka One Gaviota 3 loopschoenen. Voorheen had ik bijna nooit last van de dubbelgestrikte veters die loskomen tijdens het lange duurloop. Nu met nieuwe Hoka One Gaviota 4 komen de veters zo makkelijk los tijdens het hardlopen, ook al maak ik ze strak en dubbelstrik ik ze. De verkoper snapt het niet hoe dit kan. Misschien weet een van jullie hoe dit kan?
  dinsdag 13 september 2022 @ 12:52:35 #59
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_205959198
Ik ga de Dam tot Dam ook lopen. Heb helemaal niet getraind, dus ben benieuwd wat het gaat worden. Mijn laatste loop was op 2e pinksterdag in het Amsterdamse Bos, ook 16km. Heb dit startnummer voor de DtD last minute van iemand gekregen die niet fit genoeg is, en ik woon toch praktisch naast de start. Vind het toch zonde om 'm dan over te slaan. Ben van plan om heel rustig te lopen, en gewoon te genieten. De tijd niet echt in de gaten te houden. Paar maanden geleden liep ik die 16km in 1.17, maar zou nu blij zijn als ik het net binnen anderhalf uur kan redden. Gewoon genieten van het evenement en alles wat er om me heen gebeurt dan maar. Ook wel een keer leuk, want normaal zit ik helemaal in m'n runners-high.
pi_205960207
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:58 schreef daniela_007 het volgende:

Ik draag altijd Hoka One Gaviota 3 loopschoenen. Voorheen had ik bijna nooit last van de dubbelgestrikte veters die loskomen tijdens het lange duurloop. Nu met nieuwe Hoka One Gaviota 4 komen de veters zo makkelijk los tijdens het hardlopen, ook al maak ik ze strak en dubbelstrik ik ze. De verkoper snapt het niet hoe dit kan. Misschien weet een van jullie hoe dit kan?
Ander setje veters proberen?
pi_205960271
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 14:34 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Ander setje veters proberen?
Ik wilde net zeggen, de veters uit je vorige schoenen gebruiken?
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_205960291
Ja, en mischien helpt het nog om je veters in een heel lock te strikken. Uitleg staat op youtube. En anders was er nog zo'n TED-talk over je veters net andersom strikken. Dat kan ook nog wel eens helpen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205965354
Ik stop bij veters die makkelijk losgaan (de vaporflys hebben dat o ook) de uiteinden vaak onder de gekruiste veters op de schoen, dat helpt ook!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205965508
^ Klittenband! :Y :')

Nieuw afstandsrecord en duurrecord 17,5km/91 minuten/5:11.

Ik ging uit van een route van 17km maar 't was ietsje verder.
pi_205969355
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 22:34 schreef Nober het volgende:
Iets voor @:DeLuna? Tijdelijk ¤20,27

https://www.zalando.nl/ad(...)e-ad542d4ke-a11.html

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bijzonder, normaal gesproken kun je die alleen op de expo/bij de organisatie bestellen.
Overigens krijg je ook een heel mooi finisher shirt bij de Berlijn marathon!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205969992
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Bijzonder, normaal gesproken kun je die alleen op de expo/bij de organisatie bestellen.
Overigens krijg je ook een heel mooi finisher shirt bij de Berlijn marathon!
De kleding van dit jaar is zo lelijk. Daar wil je niet dood in gevonden worden.
Het lijkt wel een scouting pakje
  woensdag 14 september 2022 @ 12:10:19 #68
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205971297
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:42 schreef linebear het volgende:

[..]
De kleding van dit jaar is zo lelijk. Daar wil je niet dood in gevonden worden.
Het lijkt wel een scouting pakje
De kleurencombinaties dit jaar zijn nogal opvallend ja. Het is me ook een raadsel waarom er verschil moet zitten in de kleur van de dames- en herenjasjes. (oranje/groen voor heren en roze/groen voor dames)

Het finishershirt van 2019 was iets beter maar ook niet veel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De designs van vorig jaar waren dan wel weer mooi imo. Het blijft door de wisselende kwaliteit van de designs het beste om de kleding niet vooraf te bestellen bij je inschrijving. Dan heb je wel kans dat je misgrijpt op de expo maar zit je in elk geval niet met een duur shirt of jasje wat je toch niet aantrekt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205971380
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2022 12:10 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
De kleurencombinaties dit jaar zijn nogal opvallend ja. Het is me ook een raadsel waarom er verschil moet zitten in de kleur van de dames- en herenjasjes. (oranje/groen voor heren en roze/groen voor dames)

Het finishershirt van 2019 was iets beter maar ook niet veel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De designs van vorig jaar waren dan wel weer mooi imo. Het blijft door de wisselende kwaliteit van de designs het beste om de kleding niet vooraf te bestellen bij je inschrijving. Dan heb je wel kans dat je misgrijpt op de expo maar zit je in elk geval niet met een duur shirt of jasje wat je toch niet aantrekt.
Ja ben blij dat ik vorig jaar gelopen heb :) Vorig jaar hing er nog zoveel, dus misgrijpen lukte niet
pi_205971776
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:42 schreef linebear het volgende:

[..]
De kleding van dit jaar is zo lelijk. Daar wil je niet dood in gevonden worden.
Het lijkt wel een scouting pakje


Ik heb deze, die vind ik best mooi, al is hij een beetje kort. De collectie die je op de expo kon kopen was ook wel heel mooi toen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205972673
Das een mooi shirt
pi_205987496
Dit weer O+ Het beste hardloopweer van het jaar komt er deze weken aan! Ik ging vandaag gewoon 20 sec harder bij dezelfde hartslagzone, heerlijk!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205988848
Maar ook steeds vroeger donker.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Bijzonder, normaal gesproken kun je die alleen op de expo/bij de organisatie bestellen.
Overigens krijg je ook een heel mooi finisher shirt bij de Berlijn marathon!
Ik zou liever een singlet ontvangen.

[ Bericht 91% gewijzigd door Nober op 15-09-2022 20:14:45 ]
  donderdag 15 september 2022 @ 21:40:03 #74
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205990410
Voor een singlet moet je Valencia lopen, die geven je de keuze tussen een normaal t-shirt en singlet. (en daar is het shirt wel "gratis")

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205990526
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:37 schreef La_Tramposa het volgende:
Dit weer O+ Het beste hardloopweer van het jaar komt er deze weken aan! Ik ging vandaag gewoon 20 sec harder bij dezelfde hartslagzone, heerlijk!
Het was inderdaad echt heerlijk om te rennen, ondanks de stevige wind.
Ik had zowaar een pr op de 10 km gelopen, terwijl ik het niet eens van plan was. Maar de eerste paar kilometers gingen zo lekker, dat ik besloot om maar door te rennen. :D
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_205992840
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:21 schreef Guppy het volgende:

[..]
Drempelvrees?
Vanwaar de vrees?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Moderator vrijdag 16 september 2022 @ 07:26:41 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_205993055
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 04:32 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Vanwaar de vrees?
Ik moet eigenlijk ook echt weer eens de weg op, in plaats van alleen maar op de loopband :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_205994272
Een van de veterlusjes van m'n trailschoenen is doorgescheurd ;( ze waren nat geweest en daardoor liepen de veters stroef toen ik ze aan probeerde te doen. Iets te hard getrokken --> lusje kapot.

Hoe zouden jullie zoiets repareren?
Ik denk erover om een gat te maken door het bovenwerk van de schoen en daar de veter door te halen ipv door het lusje.
Of proberen een nieuw lusje vast te maken... maar dat is veel gepriegel en wie weet hoe lang dat dan blijft zitten.
Of het oude lusje proberen weer dicht te maken? Dat wordt denk ik niets, want het is helemaal gerafeld.

Ik heb pas 400 km op deze schoenen ;(

En ik heb geen enkel idee wat voor schoenen ik als volgende moet kopen, want mijn ultieme favoriet Brooks Caldera 1 is absoluut nergens meer te krijgen, en de Brooks Caldera 3/4/5/6 zijn inmiddels heel anders.
Ik loop nu op Altra Superior 5 maar die zijn moordend voor de kuiten, en dan heb je nog dat stomme lusje dat nu uitgescheurd is. :(
pi_205994287
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 september 2022 14:45 schreef mosselmossel het volgende:
Ja, en mischien helpt het nog om je veters in een heel lock te strikken. Uitleg staat op youtube. En anders was er nog zo'n TED-talk over je veters net andersom strikken. Dat kan ook nog wel eens helpen.
Inderdaad, zoals de meesten op de kleuterschool leren is eigenlijk niet de beste knoop (een "oud wijf" ipv een platte knoop -- weet niet wat de niet-seksistische naam is voor een net verkeerdom variant op de platte knoop)

Ik strik m'n veters voor wedstrijden altijd met een platte knoop en weef dan de uiteinden door de schoen heen. Blijft prima zitten :Y

Ruwere veters kan idd ook helpen :Y
pi_205994289
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 07:26 schreef Guppy het volgende:

[..]
Ik moet eigenlijk ook echt weer eens de weg op, in plaats van alleen maar op de loopband :@
Doen! Het is nu een heerlijk seizoen om buiten te rennen, niet meer zo warm O+
pi_205996548
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 07:26 schreef Guppy het volgende:

[..]
Ik moet eigenlijk ook echt weer eens de weg op, in plaats van alleen maar op de loopband :@
Zo’n loopband lijkt me echt de hel qua saaiheid. Ik weet niet waar je woont maar bijna overal in Nederland zit je binnen 2-3km wel ergens in een mooie polder of iets van water. En dan ipv dat kiezen voor een blinde muur, brrr.

Het wordt wel echt pokkeweer met de DtD trouwens _O- Die regen en 15 graden gaat nog wel maar stevige NW tegen is wel t ultieme kutte.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 16 september 2022 @ 14:52:50 #82
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205997225
Soms denk ik weleens dat een loopband ideaal zou kunnen zijn, hardlopen bij de tv, of gewoon 2 uur wandelen 's avonds (ook voor de tv).
Of een halfuurtje als je ineens 's nachts wakker wordt en de slaap niet meer kunt vatten bijvoorbeeld, niet afhankelijk van de weersomstandigheden...
Maar vaak denk ik inderdaad dat hardlopen dan wel saai zou worden, omdat je letterlijk geen stap verder komt... Dat is toch anders wanneer je buiten loopt. En lijkt me ook wat benauwder/bedompte dan in de frisse buitenlucht.
Dus ik zou de aankoop niet aandurven, bang dat ik hem uiteindelijk nooit zou gebruiken.
pi_205997313
Ik heb ook het idee dat het goed voor m'n loophouding / goed tegen overbelastingsblessures is om op wisselend terrein te lopen, hier en daar wat over dingen heen te springen, bochten in allerlei richtingen te maken, omhoog en omlaag te lopen, enzovoort. Van kilometerslang op dezelfde soort wegen lopen krijg ik veel sneller allerlei stomme pijntjes.
pi_205997465
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 14:52 schreef Ceviche het volgende:
Soms denk ik weleens dat een loopband ideaal zou kunnen zijn, hardlopen bij de tv, of gewoon 2 uur wandelen 's avonds (ook voor de tv).
Of een halfuurtje als je ineens 's nachts wakker wordt en de slaap niet meer kunt vatten bijvoorbeeld, niet afhankelijk van de weersomstandigheden...
Maar vaak denk ik inderdaad dat hardlopen dan wel saai zou worden, omdat je letterlijk geen stap verder komt... Dat is toch anders wanneer je buiten loopt. En lijkt me ook wat benauwder/bedompte dan in de frisse buitenlucht.
Dus ik zou de aankoop niet aandurven, bang dat ik hem uiteindelijk nooit zou gebruiken.
Over loopband gesproken, zo meteen gaat Roy Hoornweg een poging doen wereldrecord marathon op de loopband te verbreken. Helse mindfuck lijkt me dat zeg, onder de 2:18 lopen op zo'n apparaat.

Ik maak me vanavond op voor de lange duurloop morgen, langste in voorbereiding voor Eindhoven. Ik vind die miezer en regen beter te handelen dan de hitte, dus ik vind het even best nu.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_205997520
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:18 schreef Tele6 het volgende:
Een van de veterlusjes van m'n trailschoenen is doorgescheurd ;( ze waren nat geweest en daardoor liepen de veters stroef toen ik ze aan probeerde te doen. Iets te hard getrokken --> lusje kapot.

Hoe zouden jullie zoiets repareren?
Ik denk erover om een gat te maken door het bovenwerk van de schoen en daar de veter door te halen ipv door het lusje.
Of proberen een nieuw lusje vast te maken... maar dat is veel gepriegel en wie weet hoe lang dat dan blijft zitten.
Of het oude lusje proberen weer dicht te maken? Dat wordt denk ik niets, want het is helemaal gerafeld.

Ik heb pas 400 km op deze schoenen ;(

En ik heb geen enkel idee wat voor schoenen ik als volgende moet kopen, want mijn ultieme favoriet Brooks Caldera 1 is absoluut nergens meer te krijgen, en de Brooks Caldera 3/4/5/6 zijn inmiddels heel anders.
Ik loop nu op Altra Superior 5 maar die zijn moordend voor de kuiten, en dan heb je nog dat stomme lusje dat nu uitgescheurd is. :(
Even bij een schoenmaker langs of die een idee heeft?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205997658
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Even bij een schoenmaker langs of die een idee heeft?
Dat is wel een goede :Y

Ik ben een keer eerder bij een schoenmaker geweest voor een reparatie aan sportschoenen en toen werd ik weggestuurd "want het zijn geen leren schoenen!!" maar ik zie dat er ook schoenmakers zijn hier die adverteren met dat ze ook sneakers repareren.
pi_205999246
Nou, dat was een groot succes. Woensdag kan ik m'n gerepareerde schoen weer ophalen. Het kost ¤7. De meneer verontschuldigde zich er nog voor dat ze geen veterlusje in het specifieke reflecterende patroontje van mijn schoen hadden. _O-
pi_206000794
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 13:56 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Zo’n loopband lijkt me echt de hel qua saaiheid. Ik weet niet waar je woont maar bijna overal in Nederland zit je binnen 2-3km wel ergens in een mooie polder of iets van water. En dan ipv dat kiezen voor een blinde muur, brrr.

Het wordt wel echt pokkeweer met de DtD trouwens _O- Die regen en 15 graden gaat nog wel maar stevige NW tegen is wel t ultieme kutte.
Ik heb een tijdje op ern crosstrainer thuis getrained. Dat was best te doen. In sportscholen vind ik het vaak wel saaier. Mss is thuis je ding kunne doen best goed te pruimen ipv ergens naartoegaan en daar tegen een statisch iets kijken. Vooral als je ook gewichten ka heffen. Das echt veel leuker 🙃

En gup: naar buiten jij!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Moderator vrijdag 16 september 2022 @ 20:13:18 #89
155227 crew  Guppy
dus
pi_206001041
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 19:56 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Ik heb een tijdje op ern crosstrainer thuis getrained. Dat was best te doen. In sportscholen vind ik het vaak wel saaier. Mss is thuis je ding kunne doen best goed te pruimen ipv ergens naartoegaan en daar tegen een statisch iets kijken. Vooral als je ook gewichten ka heffen. Das echt veel leuker 🙃

En gup: naar buiten jij!
Ik kijk uit de sportschool uit op de parkeerplaats en de weg en ik vermaak me daar best wel met het gepruts van de mensen in de auto's.

Eigenlijk is het al heel wat. Sinds Corona en m'n blessure is m'n motivatie ook stuk... }:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_206009062
Ze delen bij de DtD zeker niet van die poncho's uit voor het startvak, he? Dat deden ze bij de Singelloop wel, dacht ik.
pi_206012863
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:13 schreef Guppy het volgende:

[..]
Ik kijk uit de sportschool uit op de parkeerplaats en de weg en ik vermaak me daar best wel met het gepruts van de mensen in de auto's.

Eigenlijk is het al heel wat. Sinds Corona en m'n blessure is m'n motivatie ook stuk... }:|
Een dubbele motivatiedip, noooo bueno. Fiets je nog? Mss eens met je ma lopen. Die is altijd zo vrolijk bij loopjes (doe der de groeten!).

Mijn motivatie is op en top. Ik heb inmiddels een paar keer beach tennis trainingen gedaan en dat ging goed en vandaag voor het eerst in drie maanden weer eens langer dan 5 minuten zonder interval gelopen en wel 15(!!) minuten. Ik denk dat ik in oktober wel weer eens kan gaan kijken naar een opbouw voor de 21km trainingen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 07:48:33 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_206014445
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:55 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Een dubbele motivatiedip, noooo bueno. Fiets je nog? Mss eens met je ma lopen. Die is altijd zo vrolijk bij loopjes (doe der de groeten!).

Mijn motivatie is op en top. Ik heb inmiddels een paar keer beach tennis trainingen gedaan en dat ging goed en vandaag voor het eerst in drie maanden weer eens langer dan 5 minuten zonder interval gelopen en wel 15(!!) minuten. Ik denk dat ik in oktober wel weer eens kan gaan kijken naar een opbouw voor de 21km trainingen.
Ja zeker wel :) en ik zwem. En ik loop op zich ook wel, maar op de loopband dus :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_206019712
Na jarenlang rond de 40/41 minuten blijven hangen vandaag eindelijk onder de 40 minuten gelopen op de 10 :D. Heel erg blij mee, begin dit jaar bij een atletiekgroep aangesloten denk echt dat dat het verschil heeft gemaakt. Echt een tip voor iedereen die weinig tot geen progressie meer boekt.
pi_206021249
Hoe is het der dtders vergaan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 18 september 2022 @ 20:53:48 #95
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_206023255
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Hoe is het der dtders vergaan?
Hier ging het goed! Zonder enige training toch 1:24:59 gelopen, dus ik ben daar dik tevreden mee.

Wat ik mij nog afvroeg: Als je niet weet te finishen binnen de tijdslimiet van 2 uur, krijg je dan ook geen medaille? Ik heb altijd het idee dat ze iedereen een medaille in de hand duwen zonder daar verder op te letten? Je hebt natuurlijk heel veel startvakken en verschillende starttijden.
pi_206023414
Het ging echt uitstekend bij DtD. Eerste 8km in 4:30/km gelopen en de tweede 8 in 4:20. Had wellicht nog wel meer in gezeten maar volgende week is CPC (en dan is ons doel 4:20 over alles gemiddeld). Het was qua weer ook bijna perfect. 15 graden. Weinig wind, alleen net teveel regen (1330 gestart) zodat het soms wat oncomfortabel werd. Tegelijkertijd zat mn hartslag gemiddeld op 148 dus kdenk dat ik nog wel harder had gekund.

Al met al topdag
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_206023494
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:53 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Hier ging het goed! Zonder enige training toch 1:24:59 gelopen, dus ik ben daar dik tevreden mee.

Wat ik mij nog afvroeg: Als je niet weet te finishen binnen de tijdslimiet van 2 uur, krijg je dan ook geen medaille? Ik heb altijd het idee dat ze iedereen een medaille in de hand duwen zonder daar verder op te letten? Je hebt natuurlijk heel veel startvakken en verschillende starttijden.
Denk alleen de laatste groep die ingehaald wordt door de bezemwagen. Maar die zullen m ook wel krijgen eerlijk gezegd
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 18 september 2022 @ 22:47:01 #98
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_206024681
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 21:18 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Denk alleen de laatste groep die ingehaald wordt door de bezemwagen. Maar die zullen m ook wel krijgen eerlijk gezegd
Denk het ook wel, al staat er in de regels op de website dat je dan niet meer in aanmerking komt voor een medaille. Maar dan zou het wel oneerlijk zijn als eerdere startvakken bij overschrijding tijdslimiet wel gewoon die medaille krijgen omdat de bezemwagen er dan toch nog niet is.
pi_206026456
De Dam tot Dam was wel weer fijn. Al was ie wat nattig ;) Uiteindelijk 1:35 gelopen. Blij mee...
Was van te voren best zenuwachtig. Vorige week corona gehad en had natuurlijk nog niet zo ver gelopen daarna.
Maar het ging dus erg lekker. Geeft de burger weer moed.

Op naar de London Marathon :)
pi_206027000
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 22:47 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Denk het ook wel, al staat er in de regels op de website dat je dan niet meer in aanmerking komt voor een medaille. Maar dan zou het wel oneerlijk zijn als eerdere startvakken bij overschrijding tijdslimiet wel gewoon die medaille krijgen omdat de bezemwagen er dan toch nog niet is.
Dat soort regels zijn denk ik meer als afschrikwekkende werking dan dat ze echt hard gehandhaafd worden. Er is ook een wandelevenement van de DtD, dus als je echt ruim over die 2u heen zou gaan kun je daar beter aan meedoen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206027061
Zag in de ene laatste bocht ook weer iemand in de ambulance geladen worden.
pi_206051278
Usain Bolt (36) is in Nederland.

Interview
https://www.volkskrant.nl(...)tina-plaat~b3f4bc4f/

quote:
De dag staat in het teken van bewegen, maar zelf rent Bolt tegenwoordig het liefst zo weinig mogelijk, vertelt hij. Af en toe stapt hij nog op de loopband, maar de laatste tijd kiest hij vaker voor de hometrainer. ‘Ik heb nog een tijdje buiten bij mij in de buurt gefietst, maar dat werd te zwaar.’ Hij is 36 jaar en, naar eigen zeggen, oud en versleten.
  Moderator woensdag 21 september 2022 @ 18:48:48 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_206055039
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 13:40 schreef Nober het volgende:
Usain Bolt (36) is in Nederland.

Interview
https://www.volkskrant.nl(...)tina-plaat~b3f4bc4f/
[..]

Zou dat echt zo zijn? Nu voel ik mezelf vaak ook geen 20 jaar meer, maar "oud en versleten"... Zou de topsport zo z'n top eisen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_206055453
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:48 schreef Guppy het volgende:

[..]
Zou dat echt zo zijn? Nu voel ik mezelf vaak ook geen 20 jaar meer, maar "oud en versleten"... Zou de topsport zo z'n top eisen?
Voor dat niveau, een bejaarde. Hij zal indien ie wilt best met de hogere amateurtop en semi pro top kunnen winnen. Maar topsport eist echt wat van je.

Dit is een beetje je trainingschema:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Moderator woensdag 21 september 2022 @ 19:27:41 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_206055482
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:24 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Voor dat niveau, een bejaarde. Hij zal indien ie wilt best met de hogere amateurtop en semi pro top kunnen winnen. Maar topsport eist echt wat van je.

Dit is een beetje je trainingschema:
Dat geloof ik ook wel, dat het zwaar is. Maar zou het dan voornamelijk in het hardlopen liggen? Want als je bijvoorbeeld Erben Wennemars nog ziet sporten... Of zou dat juist de uitzondering zijn dan? :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_206059448
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:48 schreef Guppy het volgende:

[..]
Zou dat echt zo zijn? Nu voel ik mezelf vaak ook geen 20 jaar meer, maar "oud en versleten"... Zou de topsport zo z'n top eisen?
Ik denk eerlijk gezegd dat Usain Bolt nooit echt voor de lol rondjes door de wijk heeft gejogd. Sprinten is vaak meer talent dan training, en die gasten zitten vooral heel veel in het krachthonk een werken aan hun techniek ipv dat ze echt kilometers maken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206060513
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:27 schreef Guppy het volgende:

[..]
Dat geloof ik ook wel, dat het zwaar is. Maar zou het dan voornamelijk in het hardlopen liggen? Want als je bijvoorbeeld Erben Wennemars nog ziet sporten... Of zou dat juist de uitzondering zijn dan? :D
Elke sport denk ik. Als ik kijk naar andere oudsporters zie je een beetje hetzelfde terug als bij Bolt. Het ligt wel aan de sport wat "oud en versleten" is en binnen sporten ook welke posities iemand speelt. Een QB kan veel langer mee dan een WR/RB of een linesman.

Wennemars doet nu lange afstandsrennen en wielrennen toch? Dat lijkt veel op zn marathonschaatsen. Bolt deed sprinten. Das veel krachttrainen en kort werk. Dat vertaald slecht naar lange afstandswerk. Hij maakt nu muziek. Ook leuk :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Redactie Sport donderdag 22 september 2022 @ 11:24:26 #108
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206062962
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:48 schreef Guppy het volgende:

[..]
Zou dat echt zo zijn? Nu voel ik mezelf vaak ook geen 20 jaar meer, maar "oud en versleten"... Zou de topsport zo z'n top eisen?
Ik denk vooral ten opzichte van zijn topniveau. Toen ik na 7 maanden niet zwemmen weer ging zwemmen voelde ik mij ook zo :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 12:21:06 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_206063614
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:24 schreef DeLuna het volgende:

[..]
Ik denk vooral ten opzichte van zijn topniveau. Toen ik na 7 maanden niet zwemmen weer ging zwemmen voelde ik mij ook zo :')
Ja, dat snap ik wel. Dat verschil is, zeker voor je eigen gevoel, natuurlijk gigantisch dan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_206064011
Denk dat het soort lopen ook uitmaakt he. Bolt moet enorm explosief zijn om te winnen. Marathons (of überhaupt langere afstanden dan de 100 meter) zijn juist runs die je doet op uithoudingsvermogen, conditie en opbouwen van races. Dan kan je beter volgens mij wat ouder zijn.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_206077479
Sinds vanochtend ineens last van mn linkerknie, lekker zo drie weken voor de halve marathon ;(
Na het weekend maar even naar de fysio, maar hopelijk gaat het net zo plotseling voorbij als het kwam.
pi_206077877
Muh, ik had mooie plannen voor de komende weken. Tilburg Ten MIles op marathontempo, Halve van Eindhoven sneller dan ooit. Maar afgelopen week covid opgelopen. Nu wel weer van de klachten af, maar dat wordt dus een Ten Miles op hobbeltempo zondag :(
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206079472
Zondag voor het eerst een 5km wedstrijd.

Heb mijn PB van juli nog niet geprobeerd te verbeteren dat was tijdens een 15km.
pi_206085464
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 16:16 schreef valleilijn het volgende:
Sinds vanochtend ineens last van mn linkerknie, lekker zo drie weken voor de halve marathon ;(
Na het weekend maar even naar de fysio, maar hopelijk gaat het net zo plotseling voorbij als het kwam.
ohjee, hoop dat het fantoompijn is.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_206088715
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 19:38 schreef Nober het volgende:
Zondag voor het eerst een 5km wedstrijd.

Heb mijn PB van juli nog niet geprobeerd te verbeteren dat was tijdens een 15km.
Wordt een eitje dan. Veel plezier!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206097567
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 12:50 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
ohjee, hoop dat het fantoompijn is.
Ik heb er in ieder geval zonder problemen 15km op kunnen lopen vanochtend, dus lijkt van tijdelijke aard *O*

Wel een blaar op mn teen, maar dat valt op te lossen, had ook niet mn best zittende sokken aan.
pi_206098050
Rustig aan begonnen en het ging zo goed dat ik de ene naar de andere voorbij ben gegaan.

Iets verderop liep ook nog een groepje waar ik uiteindelijk kon aansluiten en ook weer van weg kon rennen.

Ik zag er richting het eind nog twee lopen maar die waren minstens zo snel.

Achteraf misschien wat langer bij dat groepje moeten blijven om even bij te komen.

PB met 1:12 verpulverd op de Streakfly.
pi_206099582
Zo, dat was de cpc.

2 weken geleden een 10km race, vorige week dam tot dam en dan nu als sluitstuk de CPC. Omstandigheden waren ideaal qua weer maar ik merkte toch wel dat het, achteraf, niet de beste voorbereiding was vrijdagavond 6uur achter elkaar in de kroeg te staan en gisteren 90 minuten te maken op het veld.

Desalniettemin toch ons (ik liep samen met mijn hardloopmaat) pr verbeterd met 3 minuten waardoor het nu 1:33:56 is (volgens strava 1:32:52 op de HM). We wilden eigenlijk weg op 4:20 en dan halverwege naar 4:10 maar hadden eigenlijk vrij rap door dat we daar niet de benen voor hadden en hebben uiteindelijk gewoon 4:24 gelopen (dus positieve split?)

Denk wel dat als we nu blijven doortrainen het mogelijk moet zijn Rotterdam te lopen tussen 3u15 en 3u30.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_206099615
Moet zeggen dat ik dit leuker georganiseerd vond dan Dam tot Dam maar het weer zal ook enorm schelen.


Enige waar we over zaten te tobben: wat is nu handig qua starttijd. Nu wachtten we een minuutje en gingen als laatste vd wave weg maar uiteindelijk kom je toch vroeg of laat in een flessenhals terecht en moet je afremmen….moet je dan zorgen dat je vooraan t vak staat en je een kwartier-halfuur wortel staat te schieten of moet je ipv 1 misschien wel 3 minuten wachten en dan starten🧐
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 25 september 2022 @ 22:10:05 #120
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_206102683
Vandaag de CPC gelopen. Twijfelde vooraf welk tempo ik zou moeten lopen, maar uiteindelijk besloten weg te gaan op 1.25.

Dat plan kon vrijwel direct al in de prullenbak: starten in vak A betekent dat je tussen alle racemonsters staat en daardoor op een sneller tempo begint. De eerste kilometer kwam ik al door in 3:49 waar ik rond de 04:02 had willen lopen. Na 3 km zat ik nog steeds op dat (te hoge) tempo maar het voelde goed en mijn hartslag was goed, dus besloten te kijken waar het schip zou stranden. Bij kilometers 18 en 19 even een dip naar een tempo boven de 4 minuten maar uiteindelijk gefinisht in 1:23:30
Dik tevreden mee, want maar liefst 5 minuten sneller dan in Rotterdam.Dat biedt bovendien goede hoop voor een marathon onder de 3 uur.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_206104885
Wat een mooie tijden! Voor mij was het een erg zware dag, ik kwam voor een pr en was ook in pr vorm, maar het was de verkeerde dag van de maand (in mijn cyclus zeg maar). Dus mijn lijf voelde erg slap en energieloos. Heb vanaf het begin geprobeerd vooral zuinig te lopen, dat ging nog wel lang goed, maar vanaf Scheveningen wilde ik er echt een paar keer mee stoppen en gewoon uitjoggen, het was zo'n zware strijd.. maar gelukkig had ik s ochtends wel inspiratie opgedaan door Eliud dus elke keer toch weer de knop omzetten en voor elke meter knokken. Daarmee kwam ik uit op 1.24:56, 11 seconden boven mijn pr. Alles wat er die dag in zat, maar wel erg zonde. En wat is die finish altijd nog ver weg als je die bocht om bent!
De officiėle uitslag zegt overigens dat het 21.2km is, ik vraag me af waarom ze het langer hebben gemaakt dan nodig..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206105298
Nou, wat heeft iedereen goed gelopen zeg!
Ik deed zelf de Tilburg Ten Miles. Vorig weekend in Berlijn covid opgelopen, testte woensdag nog positief. Maar vrijdag geen klachten meer en ik had zin in die wedstrijd, dus gewoon maar gaan lopen. Dan maar een pittige duurloop ervan maken.
Na anderhalve kilometer voelde ik een kramp in mijn kuit. Heel even gestopt, maar toch weer door. Gevoel ging niet weg, maar ik had er niet echt last van. Pas na 14 kilometer weer even het gevoel dat ik door die kuit heen zakte. Maar goed. Tempo bleef prima, daar had ik allemaal geen last van.
Maar gisteravond werd de pijn wel erger. Nu nog steeds pijn. Ik vermoed toch dat ik mijn kuit heb verrekt. Woensdag even bij de fysio langs.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206105582
Marathon week is begonnen :) de gezonde spanning stijgt :)

Wat lees ik weer snelle tijden hier zeg. Echt heel knap
  Redactie Sport maandag 26 september 2022 @ 10:12:27 #124
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206105920
Ik liep gisteren de Marathon van Berlijn in 4:21:59. Een PR van 11:45 minuten :)

Wat een avontuur was het zeg! Alle lopers in het hotel, de weg naar de startlocatie, al die verschillende mensen en nationaliteiten..

Ik mocht om 10:05u van start in wave G, toen was Kipchoge al bijna op de helft :P
De eerste km gaf Garmin aan in 5:34, leek mij wat sterk want toen ik daadwerkelijk op km 1 was beland had ik 6:10. Ik had mijzelf de opdracht gegeven om kalm te blijven en niet te hard van start te gaan. Dat lukte vrij goed de eerste 30km, er zaten maar een paar km's bij onder de 6:00.

Op 24km had ik een klein dipje en dacht ik "goh als ik het nu al zwaar krijg dan wordt het nog wat", maar dat bleek bij 26km al weer over te zijn. Op km 31-32 werd het wel echt zwaar. Ik liet het tempo zakken naar iets wat ik vol kon houden (ergens tussen 6:20-6:30 bleek later) omdat ik wel erg bang was voor deze km's. Toen ik op 38km nog steeds niet had gewandeld kreeg ik de hoop dat ik deze keer de marathon echt helemaal ging uit rennen en kon ik zelfs de laatste km's nog versnellen naar 6:19, 6:13, 6:01 en de laatste 800m 5:48. Mijn horloge had 42,85km, want de ideale lijn lopen was niet altijd te doen.

Ik ben zo trots dat ik hem zo heb kunnen lopen met versnelling aan het eind _O_ Dat is iets wat ik echt niet had verwacht :D

Berlijn was echt geweldig en zeker niet de laatste keer dat ik deze loop. Alles was geweldig georganiseerd, duidelijk aangegeven en de sfeer en het publiek was echt top O+
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206106127
quote:
17s.gif Op maandag 26 september 2022 10:12 schreef DeLuna het volgende:
Ik liep gisteren de Marathon van Berlijn in 4:21:59. Een PR van 11:45 minuten :)

Wat een avontuur was het zeg! Alle lopers in het hotel, de weg naar de startlocatie, al die verschillende mensen en nationaliteiten..

Ik mocht om 10:05u van start in wave G, toen was Kipchoge al bijna op de helft :P
De eerste km gaf Garmin aan in 5:34, leek mij wat sterk want toen ik daadwerkelijk op km 1 was beland had ik 6:10. Ik had mijzelf de opdracht gegeven om kalm te blijven en niet te hard van start te gaan. Dat lukte vrij goed de eerste 30km, er zaten maar een paar km's bij onder de 6:00.

Op 24km had ik een klein dipje en dacht ik "goh als ik het nu al zwaar krijg dan wordt het nog wat", maar dat bleek bij 26km al weer over te zijn. Op km 31-32 werd het wel echt zwaar. Ik liet het tempo zakken naar iets wat ik vol kon houden (ergens tussen 6:20-6:30 bleek later) omdat ik wel erg bang was voor deze km's. Toen ik op 38km nog steeds niet had gewandeld kreeg ik de hoop dat ik deze keer de marathon echt helemaal ging uit rennen en kon ik zelfs de laatste km's nog versnellen naar 6:19, 6:13, 6:01 en de laatste 800m 5:48. Mijn horloge had 42,85km, want de ideale lijn lopen was niet altijd te doen.

Ik ben zo trots dat ik hem zo heb kunnen lopen met versnelling aan het eind _O_ Dat is iets wat ik echt niet had verwacht :D

Berlijn was echt geweldig en zeker niet de laatste keer dat ik deze loop. Alles was geweldig georganiseerd, duidelijk aangegeven en de sfeer en het publiek was echt top O+
Geweldig :) Berlijn is inderdaad echt super om te lopen
pi_206107185
quote:
17s.gif Op maandag 26 september 2022 10:12 schreef DeLuna het volgende:
Ik liep gisteren de Marathon van Berlijn in 4:21:59. Een PR van 11:45 minuten :)

Wat een avontuur was het zeg! Alle lopers in het hotel, de weg naar de startlocatie, al die verschillende mensen en nationaliteiten..

Ik mocht om 10:05u van start in wave G, toen was Kipchoge al bijna op de helft :P
De eerste km gaf Garmin aan in 5:34, leek mij wat sterk want toen ik daadwerkelijk op km 1 was beland had ik 6:10. Ik had mijzelf de opdracht gegeven om kalm te blijven en niet te hard van start te gaan. Dat lukte vrij goed de eerste 30km, er zaten maar een paar km's bij onder de 6:00.

Op 24km had ik een klein dipje en dacht ik "goh als ik het nu al zwaar krijg dan wordt het nog wat", maar dat bleek bij 26km al weer over te zijn. Op km 31-32 werd het wel echt zwaar. Ik liet het tempo zakken naar iets wat ik vol kon houden (ergens tussen 6:20-6:30 bleek later) omdat ik wel erg bang was voor deze km's. Toen ik op 38km nog steeds niet had gewandeld kreeg ik de hoop dat ik deze keer de marathon echt helemaal ging uit rennen en kon ik zelfs de laatste km's nog versnellen naar 6:19, 6:13, 6:01 en de laatste 800m 5:48. Mijn horloge had 42,85km, want de ideale lijn lopen was niet altijd te doen.

Ik ben zo trots dat ik hem zo heb kunnen lopen met versnelling aan het eind _O_ Dat is iets wat ik echt niet had verwacht :D

Berlijn was echt geweldig en zeker niet de laatste keer dat ik deze loop. Alles was geweldig georganiseerd, duidelijk aangegeven en de sfeer en het publiek was echt top O+
Gaaf hoor! Dat gevoel dat je krijgt als je in de laatste km's nog wat kunt versnellen is echt magic.

Berlijn gaat na de beelden gisteren wederom met dikke potlood in de agenda van volgend jaar.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_206107670
ja Berlijn is zeker een aanrader
pi_206111924
Mooie ervaringen!

Gisteren heb ik de halve marathon van Texel gelopen. De start verliep helaas iets anders dan gepland. Eigenlijk zouden we in Den Helder aan boord gaan en dan bij aankomst op Texel vanaf de boot starten. Maar omdat er 1 kapot was, lag de ‘startboot’ al op Texel. Dus op het eiland aan boord gaan, en een half uur later weer eraf rennen. Tikje nep, maar alsnog wel grappig.
De loop zelf was super! :D Erg mooie route door duinen, bos en een paar km over het strand. Mn plan was om in 4:50 min/km te lopen. Op het strand uiteraard wat trager. Uiteindelijk in 4:52 gedaan zonder helemaal kapot te zijn. Kon zelfs de laatst km in 4:25 lopen. Eindtijd was 1:42:30, best tevreden mee. Ook verrassend veel (enthousiast!) publiek langs de kant. Al met al een aanrader om eens te lopen!
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  Redactie Sport dinsdag 27 september 2022 @ 09:58:40 #129
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206116129
Iemand ervaring met de loting voor de marathon van Londen? Duurt het echt tot aan maart voordat je de uitslag hebt? Dat is toch niet handig als je bij een negatief resultaat alsnog een andere marathon in april wil lopen? :')

Overigens geheel geļnspireerd door de stand van Abbott over de Six Star Finishers. Eens kijken hoe ver we kunnen komen :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206116151
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:58 schreef DeLuna het volgende:
Iemand ervaring met de loting voor de marathon van Londen? Duurt het echt tot aan maart voordat je de uitslag hebt? Dat is toch niet handig als je bij een negatief resultaat alsnog een andere marathon in april wil lopen? :')

Overigens geheel geļnspireerd door de stand van Abbott over de Six Star Finishers. Eens kijken hoe ver we kunnen komen :P
Ik denk dat de uitslag nu wel eerder zal komen. Maar de kans is zoooo klein dat je ingeloot wordt. Zou misschien beter naar een loopreisbureau kijken als je hem wil lopen.
  Redactie Sport dinsdag 27 september 2022 @ 10:07:24 #131
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206116190
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 10:02 schreef linebear het volgende:

[..]
Ik denk dat de uitslag nu wel eerder zal komen. Maar de kans is zoooo klein dat je ingeloot wordt. Zou misschien beter naar een loopreisbureau kijken als je hem wil lopen.
Toch wel hč. Ik vind het wat duur en ik denk het zelf goedkoper te kunnen regelen vandaar :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206116271
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2022 10:07 schreef DeLuna het volgende:

[..]
Toch wel hč. Ik vind het wat duur en ik denk het zelf goedkoper te kunnen regelen vandaar :')
Goedkoop is het niet, maar los een startnummer krijgen is lastig. Anders wellicht via charity?
pi_206116278
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 10:18 schreef linebear het volgende:

[..]
Goedkoop is het niet, maar los een startnummer krijgen is lastig. Anders wellicht via charity?
Ik loop London dit weekend samen met Run for Kika
pi_206116451
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2022 10:07 schreef DeLuna het volgende:

[..]
Toch wel hč. Ik vind het wat duur en ik denk het zelf goedkoper te kunnen regelen vandaar :')
Misschien van het geld dat je bespaart dan een 'back-up' startnr kopen voor een Nederlandse marathon, die kun je vast wel weer verkopen als je toch ingeloot wordt voor Londen.
Of een backup marathon lopen waar altijd wel plek is, Enschede bijvoorbeeld.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206120763
Ik snap die honger naar het lopen van marathons niet maar misschien komt dat nog.

Heb wel een vraag namelijk mag je gedurende een marathon van schoenen wisselen?
pi_206122280
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:32 schreef Nober het volgende:
Ik snap die honger naar het lopen van marathons niet maar misschien komt dat nog.

Heb wel een vraag namelijk mag je gedurende een marathon van schoenen wisselen?
Haha ik heb ooit 5 minuten gedacht 'volgend jaar ga ik hem lopen' en dat waren die eerste 5 minuten nadat ik vorig jaar de finish van de halve marathon van Berlijn was gepasseerd. Meteen daarna dacht ik toch wel meteen dat het wel een gruwelijk eind rennen zou zijn

Ik zou al heel blij zijn als ik zo nu en dan er een halve marathon uit kan persen. Ben sowieso even teruggeworpen door een hardnekkige hamstringblessure. Voornamelijk eigen schuld. Iets te lang doorgelopen. Te vroeg weer willen beginnen.

Nu een poosje wel echt goed met de fysio bezig geweest. Dry needling gehad, spierversterkende oefeningen. Donderdag de laatste sessie bij de fysio en dan vindt zelfs hij het weer tijd om de eerste kilometers te gaan maken. Het voelt ook wel veel beter inmiddels. Heel soms nog licht gevoelig. Maar het zal ook sterker worden door een bepaalde (opgevoerde) belasting.

Dus vanaf komend weekend weer voorzichtig de eerste meters. Heb een goede stok achter de deur, want volgend jaar staat opnieuw de halve van Berlijn op de kalender.
pi_206122868
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:32 schreef Nober het volgende:
Ik snap die honger naar het lopen van marathons niet maar misschien komt dat nog.

Heb wel een vraag namelijk mag je gedurende een marathon van schoenen wisselen?
Haha wat een bijzondere vraag, ik denk dat dat niet zomaar mag eigenlijk, je mag officieel geen dingen aanpakken buiten een verzorgingspost, en je loopt anderen toch al gauw in de weg. Maar ze zullen het ook niet echt handhaven. Het lijkt me vooral bijzonder onpraktisch, waarom zou je dat willen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206123790
Als ik aan Rotterdam denk moet t echt wel lukken. Lijkt me wel een hoop gedoe maar als je gewoon iemand met schoenen op een rustig punt rechts hebt staan ja go for it.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_206123911
Ik ben ook wel benieuwd waarom je een marathon op meerdere paren schoenen zou willen lopen :Y

Vanavond had ik exact 9 km in exact 50 minuten gelopen toevallig. :D

... maakt Strava er 8,99 km van :'(
pi_206125275
Ik liep de kustmarathon. Daar kan ik me voorstellen dat je voor het strand andere schoenen zou willen als je echt echt een pro bent. Of als ze nat zijn geworden aan de kustlijn. Verder? Geen idee.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206125964
quote:
99s.gif Op maandag 26 september 2022 08:47 schreef mosselmossel het volgende:
Nou, wat heeft iedereen goed gelopen zeg!
Ik deed zelf de Tilburg Ten Miles. Vorig weekend in Berlijn covid opgelopen, testte woensdag nog positief. Maar vrijdag geen klachten meer en ik had zin in die wedstrijd, dus gewoon maar gaan lopen. Dan maar een pittige duurloop ervan maken.
Na anderhalve kilometer voelde ik een kramp in mijn kuit. Heel even gestopt, maar toch weer door. Gevoel ging niet weg, maar ik had er niet echt last van. Pas na 14 kilometer weer even het gevoel dat ik door die kuit heen zakte. Maar goed. Tempo bleef prima, daar had ik allemaal geen last van.
Maar gisteravond werd de pijn wel erger. Nu nog steeds pijn. Ik vermoed toch dat ik mijn kuit heb verrekt. Woensdag even bij de fysio langs.
Fysio geweest. Inderdaad wat verrekt geweest. Zaterdag rustig wat korte intervalletjes doen. Maandag duurloopje 5 en woensdag/donderdag 12. Dan kan ik gewoon de halve in Eindhoven lopen, denkt hij. Als die traininkjes tenminste goed gaan. Ik heb er wel vertrouwen in, want de pijn is echt al een heel eind weg. PR lopen in Eindhoven, wat het plan was, is alleen niet echt realistisch. Maar dat boeit niet.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206126379
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:32 schreef Nober het volgende:
Ik snap die honger naar het lopen van marathons niet maar misschien komt dat nog.

[..]
Ik dacht vroeger ook dat ik nooit verder zou rennen dan een halve marathon. Vond dat je dan veel te veel moest trainen.
Maar na een aantal halve marathons werd ik toch benieuwd of ik verder kon rennen. Inmiddels 1 marathon gedaan en merkte dat ik die lange duurlopen tijdens de opbouw heel fijn vond om te doen. Volgend jaar ga ik weer in Rotterdam rennen en ik zit nu met het plan om de 60 van Texel te gaan lopen in 2024..
Het is blijkbaar best verslavend. :D
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206127129
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 21:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Haha wat een bijzondere vraag, ik denk dat dat niet zomaar mag eigenlijk, je mag officieel geen dingen aanpakken buiten een verzorgingspost, en je loopt anderen toch al gauw in de weg. Maar ze zullen het ook niet echt handhaven. Het lijkt me vooral bijzonder onpraktisch, waarom zou je dat willen?
Dat je bijvoorbeeld denkt dat het op de oudere versie van betreffende schoen toch wat beter gaat.
pi_206127967
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 11:31 schreef Nober het volgende:

[..]
Dat je bijvoorbeeld denkt dat het op de oudere versie van betreffende schoen toch wat beter gaat.
Maar dan trek je die toch vanaf het begin aan? De ene schoen of de andere scheelt ook weer niet zoveel tijd, die tijd ben je dan weer kwijt door het moeten wisselen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206128870
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 11:31 schreef Nober het volgende:

[..]
Dat je bijvoorbeeld denkt dat het op de oudere versie van betreffende schoen toch wat beter gaat.
Je nieuwe schoenen kan je ook beter langere periode inlopen voordat je ze aantrekt tijdens een officiėle run. En als je dan inmiddels alle vertrouwen in die schoenen hebt dan kan je ze echt gaan gebruiken. Zo hoef je ook nooit tijdens een run te wisselen :D
pi_206129833
Ik denk dat er wel runfluencers zijn die elke kilometer kijken welke outfit het beste past bij de omgeving van dat moment. Tijdens het omkleden kan dan de meegebrachte visagiste meteen de gesponsorde make-up bijwerken.

Dus zo gek is de vraag niet of je je schoenen tijdens een wedstrijd mag wisselen.
pi_206130427
Of anders is triathlon wel een leuke sport van je, als je schoenen wisselen an sich leuk vindt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206130576
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:32 schreef Nober het volgende:
Ik snap die honger naar het lopen van marathons niet maar misschien komt dat nog.

Heb wel een vraag namelijk mag je gedurende een marathon van schoenen wisselen?
Ik heb het een keer gedaan, maar het is niet aan te raden.

De reden dat ik het deed is dat ik last van mn voeten had tijdens de marathon, ondanks dat ik dat type schoen ook al bijv tijdens de 30km van Schoorl had gebruikt. Op 28 km, onder de kubuswoningen :') , stond mijn vriendin en daar ben ik toen gestopt om de schoenen van de warming-up aan te doen aka mijn rustige duurloopschoenen. Als je dan net een paar uur gelopen hebt en je switched naar andere schonen, dan loopt dat ongelofelijk kut.
pi_206131360
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:49 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Je nieuwe schoenen kan je ook beter langere periode inlopen voordat je ze aantrekt tijdens een officiėle run. En als je dan inmiddels alle vertrouwen in die schoenen hebt dan kan je ze echt gaan gebruiken. Zo hoef je ook nooit tijdens een run te wisselen :D
Dit is echt een broodje aap. Schoenen inlopen is helemaal nergens voor nodig.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206134119
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:12 schreef alpeko het volgende:
Vandaag ook wat meegemaakt :( Hardlopen op het werk. We zitten vlakbij de bossen. 6 x 1 km op het programma. Ik had net mijn 1e km afgewerkt. Vliegt er iets naar binnen. Half over mijn nek daar. Bleek het - toen ik hem er eenmaal uit had gewerkt - een wesp te zijn. Niks gevoeld van een steek of zo maar ik stelde mijn 2e interval uit voor het geval ik wel opeens serieuze klachten zou krijgen. Begon inmiddels toch wel gevoelig te worden. Alsof ik een heftige keelontsteking had. Pijn met slikken. Gelukkig de telefoon bij. Normaal nooit. Toch maar even om assistentie gevraagd van collega want als het mis gaat dan was ik én alleen en op een met de auto nauwelijks bereikbare plek.

Eenmaal terug op kantoor toch maar even de huisarts gebeld. Pijn werd inmiddels wel steeds minder prettig. Alsof er tientallen naalden in je keel hingen. Die wilde me zien maar er moest wel iemand mee om te rijden. Hij met mijn auto naar mijn huisarts toe. Linker keelamandel is gestoken. Gelukkig niet keelgat zelf. Een middel gekregen om de zwelling te verminderen en pijnstilling. En vervolgens moest hij nog weer naar Breda terug. Ik mocht nu zelf niet meer rijden vanwege de medicatie. Kortom: 1 x een loop interval en 3x een auto interval.
Zo, best even schrikken. Gelukkig goed afgelopen.

Ik heb ook wel eens een bij ingeademd, maar die bleef wel in mijn mond. Gestoken in gehemelte en dus niet zo erg.

Echt in je keel lijkt me wel echt even spannend.
Whatever...
pi_206158941
Asics heeft sale. Gratis verzneding met account. 10% extra korting bij je eerste bestelling.

https://outlet.asics.com/(...)le=price-low-to-high

Toch maar even wat opvallend gele singlets gekocht voor de wintermaanden.
  Redactie Sport zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:51:59 #152
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206163633
Ingeschreven voor de marathon van Londen, onder het mom van: niet geschoten, altijd mis!

:') :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206163935
Helemaal de smaak van de majors te pakken dus!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206164809
Vandaag m'n eerste trailrun gedaan, Jutbergtrail van 15km bij Dieren. Geen meter vlak, overal modder en plassen, heerlijk! Kon bij een groepje aanhaken en met zn zessen de hele trail bij elkaar gebleven. De kilometers vlogen ook zo voorbij, dat is op de weg wel eens anders. Super tof, ga ik vaker doen :D
pi_206165743
Ik vandaag mijn 1e Crossloop (Zuidwolde, Drenthe). Ook veel blubber, glad en regenplassen. Even wennen, toch andere looptechniek. Daar valt zeker nog winst te behalen, maar erg leuk om eens te doen.
pi_206171565
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:51 schreef DeLuna het volgende:
Ingeschreven voor de marathon van Londen, onder het mom van: niet geschoten, altijd mis!

:') :D
Ga je voor onder de 4 uur?

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:48 schreef TommyL0204 het volgende:
Ik vandaag mijn 1e Crossloop (Zuidwolde, Drenthe). Ook veel blubber, glad en regenplassen. Even wennen, toch andere looptechniek. Daar valt zeker nog winst te behalen, maar erg leuk om eens te doen.
Laatst wel over onverhard parkoers gerend maar dat is niet echt een cross.

Ik ren toch het liefst op de weg.

Over 5 weken mag ik weer.

[ Bericht 34% gewijzigd door Nober op 01-10-2022 23:55:35 ]
  Forum Admin zondag 2 oktober 2022 @ 09:11:59 #157
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_206173581
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:51 schreef DeLuna het volgende:
Ingeschreven voor de marathon van Londen, onder het mom van: niet geschoten, altijd mis!

:') :D
You're in the draw! - ook maar eens een poging gedaan.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 2 oktober 2022 @ 09:40:01 #158
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206173828
Ik heb zeker een maand niet meer gelopen, maar ga vandaag ergens rond de 8 of 10 lopen, want heb me ingeschreven voor de 10km volgend week in Eindhoven. Nou ja, helemaal niet gelopen klopt ook weer niet. Ik heb heftige hikes gedaan in flinke warmte en nog een paar keer op de loopband in een hotel en in de gym, dus ben het niet verleerd.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_206174361
Jeetje wat lopen jullie allemaal verre afstanden :) Ik ben in training om 5 km onder de 30 minuten te lopen, wat ik nog nooit gedaan heb (en ik op mijn bijna 40e dacht: nu moet het er maar eens van komen!)

Ik loop al een aantal maanden 3x per week met een schema van mijn Garmin. 6 november de " officiėle" wedstrijd: de startbaan run in Soesterberg over, jawel ;), de oude militaire startbaan. We doen met ongeveer de hele familie mee inclusief de jonge kinderen (de kortere afstanden uiteraard) dus het wordt iig gezellig.

Ik denk niet dat ik daar onder de 30 minuten ga halen (gezien de snelheid in de trainingen, maar ik kwam van 7:15-7:30 en zit nu op 6:30 dus heb al zeker wel voortgang geboekt) maar ik ga mijn uiterste best doen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door MeisPluis op 02-10-2022 11:16:27 ]
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:15:19 #160
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206174807
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:34 schreef MeisPluis het volgende:
Jeetje wat lopen jullie allemaal verre afstanden :) Ik ben in training om 5 km onder de 30 minuten te lopen, wat ik nog nooit gedaan heb (en ik op mijn bijna 40e dacht: nu moet het er maar eens van komen!)

Ik loop al een aantal maanden 3x per week met een schema van mijn Garmin. 6 november de " officiėle" wedstrijd: de startbaan run in Soesterberg over, jawel ;), de oude militaire startbaan. We doen met ongeveer de hele familie mee inclusief de jonge kinderen (de kortere afstanden uiteraard) dus het wordt iig gezellig.

Ik denk niet dat ik daar onder de 30 minuten ga halen (gezien de snelheid in de trainingen, maar ik kwam van 7:157:30 en zit nu op 6:30 dus heb al zeker wel voortgang geboekt) maar ik ga mijn uiterste best doen :D
Ik loop al 11 jaar hard, de rest waarsch. ook al zo lang. Als jij net zo lang loopt, loop je waarsch. ook zulke afstanden. Vroeger hadden we ook een topic voor mensen die net begonnen en opbouwden tot 5/10km, weet niet wat er met dat topic gebeurd is.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_206174851
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik loop al 11 jaar hard, de rest waarsch. ook al zo lang. Als jij net zo lang loopt, loop je waarsch. ook zulke afstanden. Vroeger hadden we ook een topic voor mensen die net begonnen en opbouwden tot 5/10km, weet niet wat er met dat topic gebeurd is.
Ja kan me voorstellen dat het dan een leuke uitdaging is!

Bij mij gaat het een beetje af en aan ... Ik loop dan een aantal maanden hard, dan weer een tijd niet ... Maar omdat ik volgend jaar mijn triathlon sneller wil gaan dan dit jaar wil ik deze winter echt een keer door blijven trainen.

Maar ik zie mezelf ook geen marathon lopen, dat vind ik zo ver :D overigens een kortere trail run zie ik wel gebeuren, en heb nog wat runs op mijn lijst staan (dam-to-dam, 7-heuvelen) om "ooit" eens te gaan doen. Wie waar ik nog uitkom!
  Forum Admin zondag 2 oktober 2022 @ 11:22:55 #162
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_206174869
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik loop al 11 jaar hard, de rest waarsch. ook al zo lang. Als jij net zo lang loopt, loop je waarsch. ook zulke afstanden. Vroeger hadden we ook een topic voor mensen die net begonnen en opbouwden tot 5/10km, weet niet wat er met dat topic gebeurd is.
Volgens mij is dat topic weggezakt.

Maar voel je niet geļmporteerd door al die afstanden en tempo's. Wij zijn ook allemaal 'klein' begonnen, met vallen en opstaan. En soms beginnen we gewoon weer opnieuw. Ik ben bijvoorbeeld ook weer aan het opbouwen na een hardnekkige blessure en twee maanden relatieve rust.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_206175180
De london marathon is wel echt altijd de leukste om op tv te volgen, met het commentaar en alle interviews met verklede gekkies :D dan gaat het toch wel weer een beetje kriebelen om een major te lopen, maar poeh, als ik dan weer op social media zie dat mensen 3 uur van tevoren op een kleedje moeten wachten voor de start, en als je denkt aan alle kosten en gedoe.. mwoah..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 2 oktober 2022 @ 12:15:44 #164
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206175412
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:34 schreef MeisPluis het volgende:
Jeetje wat lopen jullie allemaal verre afstanden :) Ik ben in training om 5 km onder de 30 minuten te lopen, wat ik nog nooit gedaan heb (en ik op mijn bijna 40e dacht: nu moet het er maar eens van komen!)

Ik loop al een aantal maanden 3x per week met een schema van mijn Garmin. 6 november de " officiėle" wedstrijd: de startbaan run in Soesterberg over, jawel ;), de oude militaire startbaan. We doen met ongeveer de hele familie mee inclusief de jonge kinderen (de kortere afstanden uiteraard) dus het wordt iig gezellig.

Ik denk niet dat ik daar onder de 30 minuten ga halen (gezien de snelheid in de trainingen, maar ik kwam van 7:15-7:30 en zit nu op 6:30 dus heb al zeker wel voortgang geboekt) maar ik ga mijn uiterste best doen :D
Ik niet hoor, ben nu aan het opbouwen naar 10 km. Ik loop nu 6,5 km in 50 minuten, tussen de 7:00 en 7:30. Maar het voelt wat onzinnig om hier echt actief mee te posten tussen de marathonrenners :D
Ik ben nu 9 maanden bezig en ik heb me ingeschreven voor een hardloopwedstrijd eind november (10 km), ik hoop dat ik dat redt binnen 70 minuten.
Dus je bent zeker niet de enige :)
  zondag 2 oktober 2022 @ 14:49:55 #165
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206177409
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:20 schreef MeisPluis het volgende:

[..]
Ja kan me voorstellen dat het dan een leuke uitdaging is!

Bij mij gaat het een beetje af en aan ... Ik loop dan een aantal maanden hard, dan weer een tijd niet ... Maar omdat ik volgend jaar mijn triathlon sneller wil gaan dan dit jaar wil ik deze winter echt een keer door blijven trainen.

Maar ik zie mezelf ook geen marathon lopen, dat vind ik zo ver :D overigens een kortere trail run zie ik wel gebeuren, en heb nog wat runs op mijn lijst staan (dam-to-dam, 7-heuvelen) om "ooit" eens te gaan doen. Wie waar ik nog uitkom!
Triathlons lijken me ook gaaf! Ben je niet onwijs veel tijd kwijt aan trainen?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 15:44:39 #166
155227 crew  Guppy
dus
pi_206178345
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:53 schreef La_Tramposa het volgende:
De london marathon is wel echt altijd de leukste om op tv te volgen, met het commentaar en alle interviews met verklede gekkies :D dan gaat het toch wel weer een beetje kriebelen om een major te lopen, maar poeh, als ik dan weer op social media zie dat mensen 3 uur van tevoren op een kleedje moeten wachten voor de start, en als je denkt aan alle kosten en gedoe.. mwoah..
Ik vind het bij London wel altijd een beetje dat het voor een goed doel "moet" zijn. Volgens mij durft daar niemand te zeggen dat ze het gewoon voor zichzelf doen... :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_206179294
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Triathlons lijken me ook gaaf! Ben je niet onwijs veel tijd kwijt aan trainen?
Ik doe niet heel verre hoor ;) dus de tijd valt wel mee: ik doe de 1/8e op dit moment (1 keer tot nu toe maar de planning is om er volgend jaar lig minimaal 2 te doen): 500 meter zwemmen, 20 kilometer fietsen en 5 km hardlopen. Volgend jaar wil ik vooral sneller dan dit jaar, dit jaar was ik vooral blij dat ik het einde had gehaald. Misschien over 2 jaar dan de 1/4e (1000 m zwemmen, 40 km fietsen en 10k hardlopen). Maar ik wil wel een leuke tijd (voor mezelf gezien dan) neerzetten.

Toen ik afgelopen april begon kon ik eigenlijk alleen goed zwemmen :D inmiddels heb ik pas geleden een eigen racefiets gekocht (de eerste triatlon had ik die geleend) en ben ik dus ook fanatieker gaan hardlopen.

Het kost niet heel veel tijd voor deze korte afstand maar vooral best wat dagen trainen, want ik probeer wel per week minimaal 2x hard te lopen en 2x te fietsen (met dit weer wat vaker hardlopen want fietsen in de regen durf ik nog niet zo goed). En dan nog 1x zwemmen / kracht / yoga (waar ik zin in heb). En richting de triatlon zelf wat langere afstanden en dan echt zwemmen erbij. Ben aan het kijken om volgend jaar misschien bij een club te gaan trainen, ligt eraan hoe serieus ik het echt wil gaan nemen ;)

Ik vind vooral de afwisseling tussen de verschillende disciplines ontzettend leuk!

Ik kijk overigens wel graag naar die echte triatlons op Hawaii en zo, maar ik denk niet dat ik daarvoor sportief genoeg ben :D
  zondag 2 oktober 2022 @ 21:49:33 #168
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_206183754
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 16:32 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Ik kijk overigens wel graag naar die echte triatlons op Hawaii en zo, maar ik denk niet dat ik daarvoor sportief genoeg ben :D
5 keer per week sporten en jezelf dan ‘niet sportief’ noemen. :D

Triatlons lijken mij ook tof, want ik houd van rennen en fietsen, en eigenlijk ook wel van zwemmen. Alleen dat laatste kan ik (nog) niet echt goed; 50m borstcrawl is eigenlijk al te ver :X
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206183864
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 21:49 schreef BOKA het volgende:

[..]
5 keer per week sporten en jezelf dan ‘niet sportief’ noemen. :D

Triatlons lijken mij ook tof, want ik houd van rennen en fietsen, en eigenlijk ook wel van zwemmen. Alleen dat laatste kan ik (nog) niet echt goed; 50m borstcrawl is eigenlijk al te ver :X
Haha zo voelt het nog niet omdat het hardlopen maar een half uur is of zo :D

Ach, oefenen ben ik achter. Ik vind het moeilijkste hardlopen, ik heb daar niet zo’n natuurlijk talent voor ben ik achter. Ik loop zwaar en niet zo soepel. Maar goed, met oefenen kom je er vanzelf.
  maandag 3 oktober 2022 @ 07:00:07 #170
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206185455
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 16:32 schreef MeisPluis het volgende:

[..]
Ik doe niet heel verre hoor ;) dus de tijd valt wel mee: ik doe de 1/8e op dit moment (1 keer tot nu toe maar de planning is om er volgend jaar lig minimaal 2 te doen): 500 meter zwemmen, 20 kilometer fietsen en 5 km hardlopen. Volgend jaar wil ik vooral sneller dan dit jaar, dit jaar was ik vooral blij dat ik het einde had gehaald. Misschien over 2 jaar dan de 1/4e (1000 m zwemmen, 40 km fietsen en 10k hardlopen). Maar ik wil wel een leuke tijd (voor mezelf gezien dan) neerzetten.

Toen ik afgelopen april begon kon ik eigenlijk alleen goed zwemmen :D inmiddels heb ik pas geleden een eigen racefiets gekocht (de eerste triatlon had ik die geleend) en ben ik dus ook fanatieker gaan hardlopen.

Het kost niet heel veel tijd voor deze korte afstand maar vooral best wat dagen trainen, want ik probeer wel per week minimaal 2x hard te lopen en 2x te fietsen (met dit weer wat vaker hardlopen want fietsen in de regen durf ik nog niet zo goed). En dan nog 1x zwemmen / kracht / yoga (waar ik zin in heb). En richting de triatlon zelf wat langere afstanden en dan echt zwemmen erbij. Ben aan het kijken om volgend jaar misschien bij een club te gaan trainen, ligt eraan hoe serieus ik het echt wil gaan nemen ;)

Ik vind vooral de afwisseling tussen de verschillende disciplines ontzettend leuk!

Ik kijk overigens wel graag naar die echte triatlons op Hawaii en zo, maar ik denk niet dat ik daarvoor sportief genoeg ben :D
Daar heb je ook nog het element warmte erbij...lijkt me niet te doen :7
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Redactie Sport dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:03:01 #171
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206201693
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:53 schreef La_Tramposa het volgende:
De london marathon is wel echt altijd de leukste om op tv te volgen, met het commentaar en alle interviews met verklede gekkies :D dan gaat het toch wel weer een beetje kriebelen om een major te lopen, maar poeh, als ik dan weer op social media zie dat mensen 3 uur van tevoren op een kleedje moeten wachten voor de start, en als je denkt aan alle kosten en gedoe.. mwoah..
Het is echt verslavend _O-

Ik weet ook niet hoe haalbaar het is. Jij hebt Boston natuurlijk al gelopen, dat is voor mij persoonlijk de moeilijkste ivm die kwalificatietijd..
En dan heb je ook nog Tokio, waar je als niet-Aziaat ook maar moeilijk tussenkomt.

Daarom maar begonnen met Londen _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:47:19 #172
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206202123
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 22:26 schreef Nober het volgende:
Asics heeft sale. Gratis verzneding met account. 10% extra korting bij je eerste bestelling.

https://outlet.asics.com/(...)le=price-low-to-high

Toch maar even wat opvallend gele singlets gekocht voor de wintermaanden.
Dank voor deze tip! Wat winterhardloop spullen gekocht.
I am a black hole shitting into the void
pi_206208861
Weer een beetje terug op aarde geland. Wat een bizarre ervaring was de London Marathon. Op vele manieren...

Vrijdag richting London vertrokken. We moesten om half 6 op Schiphol zijn, daar stond de grootste gedeelte van de groep van Run for Kika al. We waren uiteindelijk met 14 lopers en een aantal supporters. We waren relatief snel (3 kwartier) door de douane. Dus wachten met een bakkie koffie tot we mochten boarden. Eenmaal in London, meteen door naar de Expo. We hadden snel onze startbewijzen en deden een rondje over de Expo. Stonden vooral veel charity stands. Door naar het hotel. We hadden vrijdagmiddag/avond vrij om te zelf te besteden.

Zaterdagochtend na het ontbijt een meeting met de laatste uitleg en de reden waar we het allemaal voor doen. Er werden wat filmpjes getoont over kinderen met kanker. Kwam zeker binnen. Daarna nog een filmpje van de supporters. Ook dat kwam binnen :) Na de meeting gingen we met zijn allen naar het Finish gebied. De kinderloop was druk bezig. Kleine kids die met hun ouders een mile liepen. Enorm leuk te zien. Daarna waren we weer vrij. Had weken van te voren al een kaartje voor ABBA Voyage gekocht. Echt een geweldige show. Tuurlijk zie je dat het niet echt is, maar de sfeer was echt geweldig. Een feestje. Zeker de moeite waard. Savonds een pasta diner in het hotel. Vroeg naar bed....

Natuurlijk zondag om 4 uur klaar wakker. Dan nog maar even netflixen. Half 6 ontbijten... Om half 7 klaar staan om met de bus naar de start te gaan. We waren er natuurlijk veel te vroeg. Even de tijd uitgezeten en klaar maken voor de start. De startvakken gingen vloeiend en redelijk snel. In nog geen 1,5 uur waren de 40.000/50.000 mensen gestart. Dit is misschien ook wel het probleem uiteindelijk. Het was namelijk op veel plekken veel te druk (ook door fuiken). We startten en het avontuur begon. Al snel stond er best wat publiek. Die riepen je naam telkens (want op mijn shirt). Echt mega genieten en bizar om mee te maken. Waren echt weinig plekken waar geen publiek stond. Verschillende verkleedde mensen. Van Minion, Santa, Gorilla tot Chewbacca. Echt genieten,
De eerste landmark kwam voorbij, Cutty Sark. Erg mooie boot. De eerste 10km zat er op. Ging erg lekker, voelde goed.

Na 16 km mijn eerste botsing met een loper gehad. Een debiel ging uit het niets stil staan, want hij wilde een foto maken van een brug. Niet echt leuk, maar ging ok. Later kwam botsing nummer 2. Want links of rechts lopen was blijkbaar een regel die heel veel mensen niet kennen. We blijven lekker op de blauwe lijnen wandelen, dan zijn we er het snelst. Na 30-31 km kwam de derde botsing. Toen zijn mijn rug, dit is niet leuk we gaan nu wandelen. Dus vanaf toen run-walk maar toegepast. Vreselijk balen, want het ging zo lekker. Denkend aan de meeting op zaterdag was opgeven echt geen optie. Daarnaast wilde ik die medaille gewoon hebben ;)

Terug naar de leuke onderdelen. Het publiek, te bizar. Enorm druk en enorm gezellig. Het constant je naam horen, dit had ik nooit meegemaakt. Op sommige plekken werd het soms wel too much en werd ik overprikkeld er door. De muziek ook maar uitgezet, want je hoorde het toch niet. Door het geroep werd af en toe ook emotioneel. Ben nooit zo emotioneel tijdens het lopen, maar nu gingen er echt wat tranen over de wangen.
London Bridge bijvoorbeeld, want mooi om daar over te lopen. Op een geven ogenblik kwam de Big Ben steeds dichterbij. Dat betekend dat we dichter bij de finish waren. Voor de Big Ben gingen we naar rechts en kwamen langs Buckingham Palace. Dan nog een keer naar rechts en dan 200 meter verderop lag de finish. Over de finish, wow heb het geflikt. Wat een superbelevenis was dit zeg.

Ondanks de botsingen heb ik zo hard genoten. Niet de tijd waar ik op gehoopt had (5.06) Maar het is niet anders.
pi_206209288
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:34 schreef linebear het volgende:
verhaal
Wat bizar 3 botsingen! Fijn dat je in ieder geval op veel momenten toch wel hebt kunnen genieten, de majors moet je sowieso niet echt voor een snelle tijd lopen denk ik, het is ook gewoon zonde van al het geld dat je er voor betaalt om in een te smalle wedstrijdfocus te zitten.
Maar over die waves heb ik me wel verbaasd. Op het BBC-commentaar waren ze lyrisch over dit systeem, maar elke 30 seconden een wave, en in elke wave zitten snelle en langzame mensen.. dat slaat toch gewoon nergens op? Waarom niet gewoon startvakken ingedeeld op tijd?
Je zag ook op tv dat er weer een paar lolbroeken op kop gingen lopen vóór het eliteveld, voor de eerste paar honderd meter. Leuk natuurlijk hun moments of fame maar als zo iemand struikelt en een kanshebber meeneemt heb je wel gewoon iemand zijn inkomen voor een halfjaar verpest...
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 5 oktober 2022 @ 09:38:23 #175
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206209312
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:36 schreef La_Tramposa het volgende:

Je zag ook op tv dat er weer een paar lolbroeken op kop gingen lopen vóór het eliteveld, voor de eerste paar honderd meter. Leuk natuurlijk hun moments of fame maar als zo iemand struikelt en een kanshebber meeneemt heb je wel gewoon iemand zijn inkomen voor een halfjaar verpest...
Wauw, dat klinkt als deze vrouw bij de Tour de France. Het is wachten op ongelukken...
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_206209560
https://www.eurosport.nl/(...)o9170424/story.shtml

Links zie je ook nog spiderman hard rennen, die schijnt wel onder de 2.35 hebben gelopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206209573
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wat bizar 3 botsingen! Fijn dat je in ieder geval op veel momenten toch wel hebt kunnen genieten, de majors moet je sowieso niet echt voor een snelle tijd lopen denk ik, het is ook gewoon zonde van al het geld dat je er voor betaalt om in een te smalle wedstrijdfocus te zitten.
Maar over die waves heb ik me wel verbaasd. Op het BBC-commentaar waren ze lyrisch over dit systeem, maar elke 30 seconden een wave, en in elke wave zitten snelle en langzame mensen.. dat slaat toch gewoon nergens op? Waarom niet gewoon startvakken ingedeeld op tijd?
Je zag ook op tv dat er weer een paar lolbroeken op kop gingen lopen vóór het eliteveld, voor de eerste paar honderd meter. Leuk natuurlijk hun moments of fame maar als zo iemand struikelt en een kanshebber meeneemt heb je wel gewoon iemand zijn inkomen voor een halfjaar verpest...
Volgens mij zat er een systeem in. Ze startten met de langzamere lopers, zodat die ook op tijd binnen waren.
Maar dat zorgde wel voor extra drukte op het parcours. Dan misschien maar wat langer over de startvakken doen, lijkt mij
pi_206209828
Klinkt als een onhandig systeem waarbij je inderdaad op een gegeven moment veel drukte krijgt en snellere lopers die langzamere tegenkomen en inhalen.

Jammer dat het qua tijd niet was wat je gehoopt had linebear, maar het klinkt alsnog als een hele toffe ervaring en chapeau voor het uitlopen!
pi_206209876
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:31 schreef valleilijn het volgende:
Klinkt als een onhandig systeem waarbij je inderdaad op een gegeven moment veel drukte krijgt en snellere lopers die langzamere tegenkomen en inhalen.

Jammer dat het qua tijd niet was wat je gehoopt had linebear, maar het klinkt alsnog als een hele toffe ervaring en chapeau voor het uitlopen!
ach het is ook maar een tijd he. De ervaring is belangrijker :) Ben blij dat ik er niks ernstigs aan overgehouden heb.
Aangezien we over een paar weken NY gaan lopen
  Redactie Sport woensdag 5 oktober 2022 @ 10:41:59 #180
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206209953
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wat bizar 3 botsingen! Fijn dat je in ieder geval op veel momenten toch wel hebt kunnen genieten, de majors moet je sowieso niet echt voor een snelle tijd lopen denk ik, het is ook
Berlijn kun je volgensmij prima voor een snelle tijd lopen en dan stond ik zelfs nog in wave G.

Het enige probleem zijn altijd die wandelende mensen midden op de weg maar die heb je overal.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206209981
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:41 schreef DeLuna het volgende:

[..]
Berlijn kun je volgensmij prima voor een snelle tijd lopen en dan stond ik zelfs nog in wave G.

Het enige probleem zijn altijd die wandelende mensen midden op de weg maar die heb je overal.
Klopt, Berlijn is misschien een uitzondering. Maar ik bedoel het ook in bredere zin; je gaat naar een grote stad, waar je misschien nog nooit geweest bent. Als je echt voor een snelle marathon wilt gaan, lig je de laatste 2 dagen vtv vooral met je benen omhoog. Terwijl je misschien ook wel wat wilt zien van de stad en de sfeer op de expo wilt opsnuiven. In Boston probeerde ik echt mijn benen te sparen maar had ik alsnog 20-30.000 stappen gezet de dagen van tevoren. Maar ja, is dat erg? De ervaring van mensen die je aanspreken omdat je met je Boston-jasje door de stad loopt is zo bijzonder!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206209997
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]In Boston probeerde ik echt mijn benen te sparen maar had ik alsnog 20-30.000 stappen gezet de dagen van tevoren. Maar ja, is dat erg?
We hoeven er gelukkig ons geld niet mee te verdienen, dus nee, dat is niet erg.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206210018
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Klopt, Berlijn is misschien een uitzondering. Maar ik bedoel het ook in bredere zin; je gaat naar een grote stad, waar je misschien nog nooit geweest bent. Als je echt voor een snelle marathon wilt gaan, lig je de laatste 2 dagen vtv vooral met je benen omhoog. Terwijl je misschien ook wel wat wilt zien van de stad en de sfeer op de expo wilt opsnuiven. In Boston probeerde ik echt mijn benen te sparen maar had ik alsnog 20-30.000 stappen gezet de dagen van tevoren. Maar ja, is dat erg? De ervaring van mensen die je aanspreken omdat je met je Boston-jasje door de stad loopt is zo bijzonder!
Stond zaterdag ook nog 1,5 uur te dansen bij ABBA ;)
  Redactie Sport woensdag 5 oktober 2022 @ 10:50:15 #184
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206210043
Ik vraag mij alleen al een week af hoe realistisch het is om voor een tijd onder de 4 uur te gaan. Dat is gemiddeld 33 seconden per km sneller dan dat ik nu liep. Dan klinkt 22 minuten sneller haalbaarder _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206210055
quote:
99s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:46 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
We hoeven er gelukkig ons geld niet mee te verdienen, dus nee, dat is niet erg.
Nee precies. En ik zou zelf dus als ik weer een buitenlandse marathon ga lopen vooral voor het genieten gaan, en voor een snelle tijd lekker naar Rotterdam of Eindhoven..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206210234
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:34 schreef linebear het volgende:
verhaal
Medaille van Eliud gekregen?

twitter


quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:50 schreef DeLuna het volgende:
Ik vraag mij alleen al een week af hoe realistisch het is om voor een tijd onder de 4 uur te gaan. Dat is gemiddeld 33 seconden per km sneller dan dat ik nu liep. Dan klinkt 22 minuten sneller haalbaarder _O-
No human is limited.

pi_206210260
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:50 schreef DeLuna het volgende:
Ik vraag mij alleen al een week af hoe realistisch het is om voor een tijd onder de 4 uur te gaan. Dat is gemiddeld 33 seconden per km sneller dan dat ik nu liep. Dan klinkt 22 minuten sneller haalbaarder _O-
Ik loop inmiddels een uur sneller dan mijn eerste marathon. Als er iets trainbaar is, is het de lange afstand!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206210304
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:07 schreef Nober het volgende:

[..]
Medaille van Eliud gekregen?

[ twitter ]
[..]
No human is limited.

[ afbeelding ]
Nee, helaas
pi_206210366
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik loop inmiddels een uur sneller dan mijn eerste marathon. Als er iets trainbaar is, is het de lange afstand!
Mijn marathontijden
Kustmarathon 2014: 4.55
Rotterdam 2015: 4.49
Kustmarathon 2015: 4.48
Kustmarathon 2018: 4.29

En nu wil ik komend voorjaar Rotterdam lopen. Doel: 3.59
Dus kom op DeLuna, denk in mogelijkheden.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:23:45 #190
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206210401
Mijn snelste marathon was 3:44 in 2015, maar toen was ik door stress en persoonlijke omstandigheden een stuk magerder. Afvallen helpt dus ook :') .

En ik liep toen nog veel vaker op de baan...
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Redactie Sport woensdag 5 oktober 2022 @ 11:30:55 #191
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206210474
Rotterdam 2017: 4:46:09
Rotterdam 2019: 4:33:44
Berlijn 2022: 4:21:59

Maar eigenlijk tel ik die eerste twee niet mee want het was toen best wel warm :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206210486
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:23 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn snelste marathon was 3:44 in 2015, maar toen was ik door stress en persoonlijke omstandigheden een stuk magerder. Afvallen helpt dus ook :') .

En ik liep toen nog veel vaker op de baan...
Wel oppassen met dit soort suggesties, als je goed voor je lichaam zorgt bereikt het uiteindelijk vanzelf een optimaal gewicht voor jouw prestaties op de lange termijn. Streng gaan diėten omdat je denkt dat je met een lager gewicht sneller bent, komt in veel gevallen als een boomerang terug, ofwel mensen krijgen die verloren kilo's er twee keer zo hard weer bij, of ze eten te weinig voor hun training met blessures, ziekte, overtraining als gevolg.

Dus; veel bewegen en gezond eten, ja, teveel focus op gewicht ipv op beter/fitter worden; nee :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 5 oktober 2022 @ 13:12:56 #193
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206211531
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wel oppassen met dit soort suggesties, als je goed voor je lichaam zorgt bereikt het uiteindelijk vanzelf een optimaal gewicht voor jouw prestaties op de lange termijn. Streng gaan diėten omdat je denkt dat je met een lager gewicht sneller bent, komt in veel gevallen als een boomerang terug, ofwel mensen krijgen die verloren kilo's er twee keer zo hard weer bij, of ze eten te weinig voor hun training met blessures, ziekte, overtraining als gevolg.

Dus; veel bewegen en gezond eten, ja, teveel focus op gewicht ipv op beter/fitter worden; nee :)
vandaar de :') -smiley: ik raad dat niemand aan.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_206221070
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik loop inmiddels een uur sneller dan mijn eerste marathon. Als er iets trainbaar is, is het de lange afstand!
Komend weekend hoop ik 55 minuten harder de halve marathon van Eindhoven te lopen dan mijn eerste halve marathon ooit.

Toegegeven, dat was 16 jaar en 15 kg geleden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2022 08:01:25 ]
pi_206221480
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 08:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Komend weekend hoop ik 55 minuten harder de halve marathon van Eindhoven te lopen dan mijn eerste halve marathon ooit.

Toegegeven, dat was 16 jaar en 15 kg geleden.
Wat gaaf! Wat was je tijd bij de eerste?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206221535
Toch weer het ballot formulier voor London ingevuld. Ook al is de kans natuurlijk zeer klein ;)
  donderdag 6 oktober 2022 @ 10:35:06 #197
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_206222687
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 08:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wat gaaf! Wat was je tijd bij de eerste?
Ik gok 2 uur en 55 minuten *) . Is maar een gokje. Of nee, dat is wandelsnelheid, he? Dat mag misschien helemaal niet. Dan ga ik voor 2.30.
pi_206222734
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:35 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ik gok 2 uur en 55 minuten *) . Is maar een gokje. Of nee, dat is wandelsnelheid, he? Dat mag misschien helemaal niet. Dan ga ik voor 2.30.
Oh, ik ken mensen die 3 uur over een halve marathon hebben gedaan hoor :P Als je echt niet getraind hebt en inderdaad grote delen moet wandelen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206223015
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 08:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wat gaaf! Wat was je tijd bij de eerste?
2:10

Komend weekend hoop ik 1:15.

Overigens heeft een loopmaatje van mij vorig jaar oktober zijn marathontijd gehalveerd tov zijn debuut (5:10 -> 2:35). Dat is wel next level :D
  donderdag 6 oktober 2022 @ 11:14:56 #200
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_206223078
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:07 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
2:10

Komend weekend hoop ik 1:15.

Overigens heeft een loopmaatje van mij vorig jaar oktober zijn marathontijd gehalveerd tov zijn debuut (5:10 -> 2:35). Dat is wel next level :D
Zo, aardig tempo! Dan ben je goed vooruit gegaan in 16 jaar ^^
pi_206224262
Mede door mijn 5km wedstrijd in 21:25 (14km/u). Denk ik dat de 10 in 45 minuten (13,3km/u) mogelijk is. En dat na nog geen twee jaar hardlopen.
pi_206224391
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:03 schreef Nober het volgende:
Mede door mijn 5km wedstrijd in 21:25 (14km/u). Denk ik dat de 10 in 45 minuten (13,3km/u) mogelijk is. En dat na nog geen twee jaar hardlopen.
Dat gaat je dan zeker wel lukken ja :)
pi_206224518
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:03 schreef Nober het volgende:
Mede door mijn 5km wedstrijd in 21:25 (14km/u). Denk ik dat de 10 in 45 minuten (13,3km/u) mogelijk is. En dat na nog geen twee jaar hardlopen.
Heb je al ooit de 10k gelopen? Loop je de 5k ook lekker of ga je volledig stuk?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206224713
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Heb je al ooit de 10k gelopen? Loop je de 5k ook lekker of ga je volledig stuk?
Ja, regelmatig. Snelste tijd was vooralsnog 46:14 in de training.

Die 5km had ik aardig opgebouwd maar ging wel stuk aan het eind ja.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 14:07:07 #205
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_206224785
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:03 schreef Nober het volgende:
Mede door mijn 5km wedstrijd in 21:25 (14km/u). Denk ik dat de 10 in 45 minuten (13,3km/u) mogelijk is. En dat na nog geen twee jaar hardlopen.
Dat moet zeker lukken! Ik haalde dit na een paar maanden hardlopen, maar er zijn genoeg mensen die hier niet eens voor hoeven te trainen en een sub45 zo uit de losse mouw schudden hoor :o
pi_206224834
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:56 schreef Nober het volgende:

[..]
Ja, regelmatig. Snelste tijd was vooralsnog 46:14 in de training.

Die 5km had ik aardig opgebouwd maar ging wel stuk aan het eind ja.
Als je na een 5km-wedstrijd niet dood bent (voor 5 minuten), heb je gewoon niet goed gelopen.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:07 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Dat moet zeker lukken! Ik haalde dit na een paar maanden hardlopen, maar er zijn genoeg mensen die hier niet eens voor hoeven te trainen en een sub45 zo uit de losse mouw schudden hoor :o
En er zijn ook mensen die kunnen trainen wat ze willen maar dat nooit zullen halen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 6 oktober 2022 @ 14:32:13 #207
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_206224971
quote:
99s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:13 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Als je na een 5km-wedstrijd niet dood bent (voor 5 minuten), heb je gewoon niet goed gelopen.
[..]
En er zijn ook mensen die kunnen trainen wat ze willen maar dat nooit zullen halen.
Ja, absoluut! Beetje aanleg moet je ervoor hebben. Een maatje van mij sport helemaal niet, en had nog nooit hardgelopen. Toch liep hij de 10km laatst relatief simpel in 43 minuten. Bizar!
pi_206225047
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:32 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ja, absoluut! Beetje aanleg moet je ervoor hebben. Een maatje van mij sport helemaal niet, en had nog nooit hardgelopen. Toch liep hij de 10km laatst relatief simpel in 43 minuten. Bizar!
Achjaa ik liep 10 jaar geleden de halve marathon ook in 1h40min; een absurd snelle tijd voor mijn doen die ik liep onder de perfecte weersomstandigheden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206225295
quote:
99s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:13 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Als je na een 5km-wedstrijd niet dood bent (voor 5 minuten), heb je gewoon niet goed gelopen.
[..]
En er zijn ook mensen die kunnen trainen wat ze willen maar dat nooit zullen halen.
Dat laatste vraag ik me wel af. Als je niet gehandicapt bent, of boven de 60 of zo. Maar stel je zou echt de beste trainer tot je beschikking hebben, en genoeg tijd, dan lijkt het me dat dat toch wel voor iedereen haalbaar zou moeten zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206225417
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dat laatste vraag ik me wel af. Als je niet gehandicapt bent, of boven de 60 of zo. Maar stel je zou echt de beste trainer tot je beschikking hebben, en genoeg tijd, dan lijkt het me dat dat toch wel voor iedereen haalbaar zou moeten zijn.
Tenzij ik iets heel fouts doe tijdens het rennen, voorzie ik voor mezelf toch een probleem om een dergelijke tijd te halen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_206225436
quote:
99s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:25 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Tenzij ik iets heel fouts doe tijdens het rennen, voorzie ik voor mezelf toch een probleem om een dergelijke tijd te halen.
Nouja, hoeveel train je nu?
Ik zeg niet dat het voor iedereen gegeven zijn huidige werk/gezinssituatie o.i.d. mogelijk is he. Maar stel je zou een paar jaar op kunnen bouwen om uiteindelijk uit te komen op structurele trainingsweken van 70+km, wellicht nog aangevuld met krachttraining. Dan ga je echt enorme stappen zetten. Niet van de ene op de andere dag, maar over lange tijd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206225465
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Nouja, hoeveel train je nu?
Ik zeg niet dat het voor iedereen gegeven zijn huidige werk/gezinssituatie o.i.d. mogelijk is he. Maar stel je zou een paar jaar op kunnen bouwen om uiteindelijk uit te komen op structurele trainingsweken van 70+km, wellicht nog aangevuld met krachttraining. Dan ga je echt enorme stappen zetten. Niet van de ene op de andere dag, maar over lange tijd.
Denk ook wel dat het voor iig de meeste mensen haalbaar zou zijn als ze er grotendeels voor zouden leven. Daarmee bedoel ik dat je erg met voeding bezig moet zijn, en je trainingen speciaal afstemmen om dat doel te behalen. Het liefst met een coach uiteraard, maar denk dat de meeste mensen het met de juiste discipline ook zelf wel zouden kunnen.
pi_206225521
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:32 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ja, absoluut! Beetje aanleg moet je ervoor hebben. Een maatje van mij sport helemaal niet, en had nog nooit hardgelopen. Toch liep hij de 10km laatst relatief simpel in 43 minuten. Bizar!
Dat is inderdaad aanleg hebben. Zo'n gozer bij ons ook had als hobby golfen en had bedacht in de coronatijd dat hij graag wilde gaan hardlopen met als doel de 5 km onder de 20 minuten te lopen. Dat doel had hij in een maand bereikt en anderhalf jaar later debuteerde hij op de marathon in 2:28 :')

Talent is helaas niet even eerlijk verdeeld.
pi_206225570
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Nouja, hoeveel train je nu?
Ik zeg niet dat het voor iedereen gegeven zijn huidige werk/gezinssituatie o.i.d. mogelijk is he. Maar stel je zou een paar jaar op kunnen bouwen om uiteindelijk uit te komen op structurele trainingsweken van 70+km, wellicht nog aangevuld met krachttraining. Dan ga je echt enorme stappen zetten. Niet van de ene op de andere dag, maar over lange tijd.
Nu nog niet genoeg, van 2017 tot medio 2022 stil gestaan (iets met verhuizen, 2 dochters en voornamelijk motivatie). Zit aan de ~20 per week via een schema in de Garmin connect app en dat wil ik niet té snel opbouwen.

Van 2013 tot 2017 wel regelmatig veel km gelopen bij de hardloopvereniging (al geen 70+km maar wel regelmatig ~30km). Toen heb ik wel 4 minuten van de 10km afgekregen (55:30 naar 51:30), maar waar ik dan die laatste 7 minuten vandaan zou moeten halen zou ik nu echt niet weten.

Ik ga het uiteraard wel proberen, in ieder geval een tijd beginnend met een 4. Maar ben vooralsnog niet echt hoopvol dat het laag in de 4 wordt :X
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_206225877
quote:
99s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:44 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Nu nog niet genoeg, van 2017 tot medio 2022 stil gestaan (iets met verhuizen, 2 dochters en voornamelijk motivatie). Zit aan de ~20 per week via een schema in de Garmin connect app en dat wil ik niet té snel opbouwen.

Van 2013 tot 2017 wel regelmatig veel km gelopen bij de hardloopvereniging (al geen 70+km maar wel regelmatig ~30km). Toen heb ik wel 4 minuten van de 10km afgekregen (55:30 naar 51:30), maar waar ik dan die laatste 7 minuten vandaan zou moeten halen zou ik nu echt niet weten.

Ik ga het uiteraard wel proberen, in ieder geval een tijd beginnend met een 4. Maar ben vooralsnog niet echt hoopvol dat het laag in de 4 wordt :X
Tja, niet lullig bedoeld hoor, maar met 3 uur per week trainen red ik ook niet de tijden die ik nu loop. Dat betekent niet dat je iets 'fout doet', maar dat je ook niet kunt zeggen dat het er bij jou nooit in zal zitten ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206225979
quote:
99s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:44 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik ga het uiteraard wel proberen, in ieder geval een tijd beginnend met een 4. Maar ben vooralsnog niet echt hoopvol dat het laag in de 4 wordt :X
Waarom zou dat ook moeten? Duiken onder de 50 minuten is inderdaad al een hele prestatie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206226134
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Tja, niet lullig bedoeld hoor, maar met 3 uur per week trainen red ik ook niet de tijden die ik nu loop. Dat betekent niet dat je iets 'fout doet', maar dat je ook niet kunt zeggen dat het er bij jou nooit in zal zitten ;)
iets meer uur zit er dan al in maar snap wat je bedoelt.😉
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  Redactie Sport donderdag 6 oktober 2022 @ 17:25:00 #218
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206226282
Ik sta zelfs op het punt nu om bij een atletiekvereniging te gaan trainen. Ik durf alleen nog niet zo goed _O- Bang dat ze mij te ambitieus vinden ofzo :')

Qua niveau zit ik niet in de langzaamste groep zag ik al wel. Ook kan ik trainingsschema's vinden op de website maar daar snap ik nog weinig van. Ze hebben twee trainingen in de week, is het dan de bedoeling dat je die andere trainingen er zelf bij bedenkt of zullen ze dat ook verzorgen op papier (of in een app ofzo)? Hoe gaat dat bij andere verenigingen?

Of ik moet het gewoon uitproberen en daar de vragen stellen :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206226311
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:25 schreef DeLuna het volgende:
Ik sta zelfs op het punt nu om bij een atletiekvereniging te gaan trainen. Ik durf alleen nog niet zo goed _O- Bang dat ze mij te ambitieus vinden ofzo :')

Qua niveau zit ik niet in de langzaamste groep zag ik al wel. Ook kan ik trainingsschema's vinden op de website maar daar snap ik nog weinig van. Ze hebben twee trainingen in de week, is het dan de bedoeling dat je die andere trainingen er zelf bij bedenkt of zullen ze dat ook verzorgen op papier (of in een app ofzo)? Hoe gaat dat bij andere verenigingen?

Of ik moet het gewoon uitproberen en daar de vragen stellen :')
Dat laatste ja ;) Bij mijn groep zijn er 2 gezamenlijke trainingen per week (waarvan ik er zelf overigens altijd maar 1 meedoe), maar de trainer maakt een schema voor jouw persoonlijke doel voor de overige trainingen. Of er is een algemeen schema voor de groep. Of dat via mail, een papiertje, whatsapp of mondeling gaat zal per trainer verschillen. En hoezo zouden ze jou te ambitieus vinden? Als er ergens hardloopgekkies zitten is het bij een atletiekvereniging, vinden ze alleen maar leuk ;)
Meestal mag je ook een paar keer meetrainen voordat je beslist of je lid wilt worden of niet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206226406
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:25 schreef DeLuna het volgende:
Ik sta zelfs op het punt nu om bij een atletiekvereniging te gaan trainen. Ik durf alleen nog niet zo goed _O- Bang dat ze mij te ambitieus vinden ofzo :')

Qua niveau zit ik niet in de langzaamste groep zag ik al wel. Ook kan ik trainingsschema's vinden op de website maar daar snap ik nog weinig van. Ze hebben twee trainingen in de week, is het dan de bedoeling dat je die andere trainingen er zelf bij bedenkt of zullen ze dat ook verzorgen op papier (of in een app ofzo)? Hoe gaat dat bij andere verenigingen?

Of ik moet het gewoon uitproberen en daar de vragen stellen :')
Gewoon proberen. Bij ons, en volgens mij bij elke vereniging kan je echt wel een keer of drie vier gratis meelopen.

Wij hebben twee trainingen in de week, op maandag op de baan en donderdag op de weg. De trainer heeft nog een derde training in het schema en zet er ook altijd een suggestie in voor de weekendduurloop. Dat laatste is altijd per trainer verschillend. Maar bij elke club is er wel een algemeen schema voor de groep en als je dat wil kan je trainers altijd wel vragen om wat meer specifiek te gaan. En lopers uit verschillende groepen gaan er regelmatig ook nog samen op uit. Samen trainen of naar wedstrijden in het weekend.
En wat LT zegt. Te ambitieus ben je nooit. Daar is een hardloopclub/atletiekvereniging juist voor.

Gewoon doen dus.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Redactie Sport donderdag 6 oktober 2022 @ 18:07:54 #221
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206226568
Ik heb een mail gestuurd hoor. Ik ben benieuwd :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206227027
Bij een club trainen is altijd een goede beslissing. Ik wou dat ik dat veel eerder gedaan had. Ik heb toen ook de meeste progressie geboekt.

Verder eens met L_T, (het is ook lastig om iemand tegen te spreken die zoveel traint, heel blijft en ook nog haar doelen haalt). Trainen loont. Goede voeding en nachtrust ook. Specifieke oefeningen lonen ook.

Als je je er niet toe kan zetten om uren te maken, dan moet je ook niet zeuren dat je niet beter wordt of dat je niet voorbij Evy les 1 komt. Wel is het inderdaad zo dat voor de een de nulmeting overeenkomt met een 5 km in 20 minuten, terwijl de ander geen enkele basis heeft (zoals ik in 2010). De een wordt met meer longinhoud, efficiėntere motoriek en blessureongevoeligheid geboren dan de ander. Maar meneer of mevrouw 20 minuten zal toch echt ook het eigen reetje een schop moeten verkopen om richting de 17 of 18 minuten te gaan.
pi_206228781
Heel blijven is het lastigste ja! Ook daar kun je wel je weg in vinden over de jaren, door goed naar je lichaam en de wetenschap te luisteren. Al gaat het ook bij de meest ervaren en verstandige lopers nog wel eens mis.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206231254
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:25 schreef DeLuna het volgende:
Ik sta zelfs op het punt nu om bij een atletiekvereniging te gaan trainen. Ik durf alleen nog niet zo goed _O- Bang dat ze mij te ambitieus vinden ofzo :')

Qua niveau zit ik niet in de langzaamste groep zag ik al wel. Ook kan ik trainingsschema's vinden op de website maar daar snap ik nog weinig van. Ze hebben twee trainingen in de week, is het dan de bedoeling dat je die andere trainingen er zelf bij bedenkt of zullen ze dat ook verzorgen op papier (of in een app ofzo)? Hoe gaat dat bij andere verenigingen?

Of ik moet het gewoon uitproberen en daar de vragen stellen :')
Verschilt een beetje per trainer/club. Wij krijgen een schema voor 4 weken waar alle trainingen in staan. Uiteraard pas je je schema aan als je bijv als enige van de groep voor een marathon aan het trainen bent :P
  zondag 9 oktober 2022 @ 14:22:08 #225
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206263142
Jaaaaaaaa. Ondanks zieke harses (maar geen koorts, dat zou de limit zijn geweest) de 10,5km / 1/4e Marathon Eindhoven gelopen. Oh wat was het weer een feest om in mijn stad te mogen lopen. Het weer was ook koud, maar mooi. Erg tevreden over mijn tijd ook.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_206264846
Oef, ondanks dat ik mijzelf als een ervaren loper beschouw heb ik voor het eerst tijdens een wedstrijd een hongerklop ervaren, na 13km op de halve marathon :{

Wellicht toch wat te weinig gegeten voor een middagwedstrijd. Nog wel net onder de 1:20 gelopen, maar bij de finish stond ik letterlijk te tollen op m’n benen.
  zondag 9 oktober 2022 @ 21:06:27 #227
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_206268615
Het was vanochtend om 7:30 uur echt fantastisch om te lopen: de opkomende zon die de mist langzaam deed verdwijnen, en de temperatuur was perfect.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206271144
Lekker Semtex! En bale kale!

Ik liep gister ook in Eindhoven. Omdat ik tweeėnhalve week geleden covid had en twee weken geleden een kuitspier verrekte, ben ik niet heel diep gegaan. Wel tweede tijd ooit gelopen, dus super tevreden. In aanloop naar Rotterdam volgend jaar uitstekend.

Wel een kleine opmerking voor mensen onder jullie die in een blaasorkestje zitten: Sweet Caroline kennen we nu wel

Nu weer lekker trainen. Veel lange duurlopen. Nog wat kleine wedstrijdjes dit jaar en volgend jaar beginnen met Egmond HM.

[ Bericht 0% gewijzigd door mosselmossel op 10-10-2022 08:03:33 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  maandag 10 oktober 2022 @ 08:18:21 #229
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_206271315
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:07 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb een mail gestuurd hoor. Ik ben benieuwd :D
N.a.v. jouw bericht (en andere reacties hier) heb ik me ook maar aangemeld bij de lokale vereniging. :) Uit mezelf heb ik genoeg motivatie om te rennen, en ook schema’s kan ik wel vinden. Maar vermoed dat ik binnen een club wel net een extra stap kan zetten.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  maandag 10 oktober 2022 @ 09:19:17 #230
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206271790
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:18 schreef BOKA het volgende:

[..]
N.a.v. jouw bericht (en andere reacties hier) heb ik me ook maar aangemeld bij de lokale vereniging. :) Uit mezelf heb ik genoeg motivatie om te rennen, en ook schema’s kan ik wel vinden. Maar vermoed dat ik binnen een club wel net een extra stap kan zetten.
en je leert hoe een goede warming up moet. Ik train al een jaar of 3 niet meer bij een vereniging, maar die warming up onthou ik voor altijd.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_206272174
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 16:39 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Oef, ondanks dat ik mijzelf als een ervaren loper beschouw heb ik voor het eerst tijdens een wedstrijd een hongerklop ervaren, na 13km op de halve marathon :{

Wellicht toch wat te weinig gegeten voor een middagwedstrijd. Nog wel net onder de 1:20 gelopen, maar bij de finish stond ik letterlijk te tollen op m’n benen.
Lastig altijd he zo'n middagstart! Ik denk dan ook altijd, rustig de tijd om een groot ontbijt te eten en nog een banaantje of zo vlak van tevoren, maar tegen de tijd dat je finisht is het dan toch tegen 3en en heb je veel te weinig op. Wat dat betreft is om 10 of 11 uur starten veel fijner..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206272224
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Lastig altijd he zo'n middagstart! Ik denk dan ook altijd, rustig de tijd om een groot ontbijt te eten en nog een banaantje of zo vlak van tevoren, maar tegen de tijd dat je finisht is het dan toch tegen 3en en heb je veel te weinig op. Wat dat betreft is om 10 of 11 uur starten veel fijner..
Ik ontbijt bij dit soort late starts gewoon normaal en dan twee uur voor de wedstrijd nog vier boterhammen met jam en appelstroop. Werkt eigenlijk altijd prima.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  maandag 10 oktober 2022 @ 17:02:58 #233
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_206276925
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
en je leert hoe een goede warming up moet. Ik train al een jaar of 3 niet meer bij een vereniging, maar die warming up onthou ik voor altijd.
Haha, ben benieuwd!
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206277997
^
Laat ze die langere afstanden als eerst starten dan kun je vanaf 12:00 los met de 1 mijl, 2,5km, 5km en de 10,55.
pi_206279586
Viel trouwens op dat er alweer hardlopers zijn met lange broeken aan. Volgens mij kun je prima in korte broek zoals voetballers en hockeyers ook doen.
pi_206280118
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:36 schreef Nober het volgende:
Viel trouwens op dat er alweer hardlopers zijn met lange broeken aan. Volgens mij kun je prima in korte broek zoals voetballers en hockeyers ook doen.
Hockyers zie je bij 2 graden nog in kort rokje op de fiets, die zijn gek.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206280382
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:56 schreef Nober het volgende:
^
Laat ze die langere afstanden als eerst starten dan kun je vanaf 12:00 los met de 1 mijl, 2,5km, 5km en de 10,55.
Dat is qua event planning niet zo handig. je wil namelijk het liefst de hele dag activiteit op je finishplek. En dat gaat het beste als je eerst die korte afstanden laat finishen en daarna pas de grote bups.

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:36 schreef Nober het volgende:
Viel trouwens op dat er alweer hardlopers zijn met lange broeken aan. Volgens mij kun je prima in korte broek zoals voetballers en hockeyers ook doen.
Het is al weer regelmatig onder de 10 graden, dus op zich is dat logisch. En ach: iedereen moet ook vooral aantrekken wat ze zelf willen. De een heeft het liever wat warmer dan de ander.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206280442
Ik heb gisteren de marathon van Eindhoven gelopen en dat ging heerlijk! Behouden gestart achter de pacers van 4:15, die beduidend te hard gingen de eerste 10 km. Besloten te kijken hoe dat ging lopen, want de hartslag bleef ptima laag nog. Goed kunnen eten en drinken, niet wetende dat ik dus gewoon gels, sportdrank en een banaan naar binnen kan blķjven harken tijdens de race. Volgende keer nog wel wat meer, proberen om te kijken of ik nóg harder kan. Doorkomst op de halve precies halve minuut onder 6:00 min/km schema, mijn doel. Daarna tussen 25 en 30 wel een twijfelachtig dipje, maar door wat te plakken achter mensen mezelf daar goed door kunnen pushen. Vanaf 30 best nog flink versneld tot het einde. In het centrum heel dicht tegen kramp aan gezeten, maar de tweede helft dik 1,5 minuut sneller dan de eerste helft gelopen. Heel trots op mijn negatieve split en eindtijd 4:09. Eindhoven is mijn hometown, dat alles in combinatie met prachtig weer maakte het een verrukkelijke dag!
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_206280460
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:36 schreef Nober het volgende:
Viel trouwens op dat er alweer hardlopers zijn met lange broeken aan. Volgens mij kun je prima in korte broek zoals voetballers en hockeyers ook doen.
Gisteren ook handschoenen en thermos gezien in Eindhoven. Die hadden de weerbriefing ook gemist.

Ik heb alleen maar sponzen in men nek gegooid :')
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  Redactie Sport maandag 10 oktober 2022 @ 22:15:29 #240
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206280824
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:36 schreef Nober het volgende:
Viel trouwens op dat er alweer hardlopers zijn met lange broeken aan. Volgens mij kun je prima in korte broek zoals voetballers en hockeyers ook doen.
Ik loop nu ook weer in een lange broek. Wel de dunste die ik heb, maar toch. Ik koel niet graag af.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport maandag 10 oktober 2022 @ 22:19:24 #241
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206280862
Ik ben bij de plaatselijke AV geweest. Ik ben veruit de langzaamste samen met nog iemand, maar ik had niet anders verwacht :D :')

De trainer liep steeds met mij mee. Hij gaf ook meteen al wat aanwijzingen. Die loopscholingsoefeningen moet ik nog ff op oefenen _O-

Ik moet nog wel ff wennen, dit is echt allemaal compleet anders dan hoe ik het doe. :+
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206282037
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:19 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben bij de plaatselijke AV geweest. Ik ben veruit de langzaamste samen met nog iemand, maar ik had niet anders verwacht :D :')

De trainer liep steeds met mij mee. Hij gaf ook meteen al wat aanwijzingen. Die loopscholingsoefeningen moet ik nog ff op oefenen _O-

Ik moet nog wel ff wennen, dit is echt allemaal compleet anders dan hoe ik het doe. :+
Wat is er zo anders dan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206283334
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:37 schreef Niveath het volgende:
Ik heb gisteren de marathon van Eindhoven gelopen en dat ging heerlijk! Behouden gestart achter de pacers van 4:15, die beduidend te hard gingen de eerste 10 km. Besloten te kijken hoe dat ging lopen, want de hartslag bleef ptima laag nog. Goed kunnen eten en drinken, niet wetende dat ik dus gewoon gels, sportdrank en een banaan naar binnen kan blķjven harken tijdens de race. Volgende keer nog wel wat meer, proberen om te kijken of ik nóg harder kan. Doorkomst op de halve precies halve minuut onder 6:00 min/km schema, mijn doel. Daarna tussen 25 en 30 wel een twijfelachtig dipje, maar door wat te plakken achter mensen mezelf daar goed door kunnen pushen. Vanaf 30 best nog flink versneld tot het einde. In het centrum heel dicht tegen kramp aan gezeten, maar de tweede helft dik 1,5 minuut sneller dan de eerste helft gelopen. Heel trots op mijn negatieve split en eindtijd 4:09. Eindhoven is mijn hometown, dat alles in combinatie met prachtig weer maakte het een verrukkelijke dag!
Wow wat goed zo'n snelle tweede helft! Dat geeft vast een heerlijk gevoel!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:04:24 #244
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206289377
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 07:20 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wat is er zo anders dan?
Warming up, loopscholing, op je techniek letten, überhaupt lopen op de baan, trainen in een groep. Bijna alles dus :+
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206291344
Voorspelling voor zondag rond de middag is nu windkracht 6 westenwind, dat wordt leuk op de Maurits/Stadhouderskade :') :') :') :') :')
pi_206293498
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:04 schreef DeLuna het volgende:

[..]
Warming up, loopscholing, op je techniek letten, überhaupt lopen op de baan, trainen in een groep. Bijna alles dus :+
Haha, gewoon even volhouden en voor je het weet ben je er aan gewend. En dan ga je waarschijnlijk ook nog eens met rasse schreden vooruit, qua hollen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206293615
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:04 schreef DeLuna het volgende:

[..]
Warming up, loopscholing, op je techniek letten, überhaupt lopen op de baan, trainen in een groep. Bijna alles dus :+
Maar je bent de structuur van zo'n training ook wel gewend van het zwemmen lijkt me toch?
En inderdaad het is echt super goed voor je lopen. Gisteren deden wij nogal reactieve loopscholing en ik merkte dat effect meteen bij de training, ik moest me echt inhouden om niet 3:20/km te gaan lopen bij de intervallen!
Helaas had ik wel te weinig gegeten voor de training dus de laatste serie ging het lichtje even bijna uit :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206294356
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:54 schreef valleilijn het volgende:
Voorspelling voor zondag rond de middag is nu windkracht 6 westenwind, dat wordt leuk op de Maurits/Stadhouderskade :') :') :') :') :')
Dan ben ik gelukkig al gefinisht met de 8 :)
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:17:05 #249
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206294920
quote:
99s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 07:56 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Haha, gewoon even volhouden en voor je het weet ben je er aan gewend. En dan ga je waarschijnlijk ook nog eens met rasse schreden vooruit, qua hollen.
Dat ligt eraan. Ik heb eerst bij een vereniging getraind die trainden op souplesse en ze hadden geen eigen baan, dus we deden regelmatig tempotrainingen in mul zand. Ik vond dat irritant worden en ben ook geen souplesseloper, dus ben overgestapt naar een andere vereniging.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_206297180
Hopelijk in Amsterdam ook zulk mooi weer zondag!

Ik wil mijn marathontraining ook nog wel verzilveren in een PR op de halve, iemand tips daarvoor?
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 15:40:06 #251
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206298352
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 14:17 schreef Niveath het volgende:
Hopelijk in Amsterdam ook zulk mooi weer zondag!

Ik wil mijn marathontraining ook nog wel verzilveren in een PR op de halve, iemand tips daarvoor?
Er zijn er genoeg, in welke provincie zoek je?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_206298539
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 14:17 schreef Niveath het volgende:
Hopelijk in Amsterdam ook zulk mooi weer zondag!

Ik wil mijn marathontraining ook nog wel verzilveren in een PR op de halve, iemand tips daarvoor?
Ik zou wel oppassen met wedstrijden in de weken na de marathon, je moet eerst goed herstellen en dan pas weer voorzichtig de training oppakken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206298579
Heeft hier al eens iemand de 42.195 mijl (67.906km) gelopen?

Zijn er überhaupt wedstrijden met die afstand in Nederland.
pi_206299075
quote:
5s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:40 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Er zijn er genoeg, in welke provincie zoek je?
Ja, ik heb er wel gevonden al in omgeving Eindhoven die kans maken en uitkomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik zou wel oppassen met wedstrijden in de weken na de marathon, je moet eerst goed herstellen en dan pas weer voorzichtig de training oppakken.
Dit is meer wat ik zoek. Op Pro Run staat hoe je zou kunnen herstellen + trainen naar een PR op de halve na een goede marathon. Maar ik ben benieuwd of er ook afraders zijn om dit zo snel te doen..?

Ik liep de vorige marathons een maandje later ook wel weer een rustige halve, maar geen wedstrijdtempo.

Het is vandaag woensdag en heb wel het idee dat je lichaam de belasting van een marathon sneller verwerkt als je er een paar hebt gedaan. Heb eigenlijk nog amper spierpijn en voor mijn gevoel toch behoorlijk diep gegaan. Eerste keer had ik ruim tot donderdagavond last en een hogere rusthartslag.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_206299172
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:42 schreef Niveath het volgende:

[..]
Ja, ik heb er wel gevonden al in omgeving Eindhoven die kans maken en uitkomen.
[..]
Dit is meer wat ik zoek. Op Pro Run staat hoe je zou kunnen herstellen + trainen naar een PR op de halve na een goede marathon. Maar ik ben benieuwd of er ook afraders zijn om dit zo snel te doen..?

Ik liep de vorige marathons een maandje later ook wel weer een rustige halve, maar geen wedstrijdtempo.

Het is vandaag woensdag en heb wel het idee dat je lichaam de belasting van een marathon sneller verwerkt als je er een paar hebt gedaan. Heb eigenlijk nog amper spierpijn en voor mijn gevoel toch behoorlijk diep gegaan. Eerste keer had ik ruim tot donderdagavond last en een hogere rusthartslag.
Mijn eigen richtlijn is altijd: 1e week helemaal niet hardlopen. 2e week een paar rustige herstelloopjes (als je zin hebt). Vanaf week 3 kun je het reguliere schema wel weer oppakken, maar oppassen met hele harde tempotrainingen. In de 4e week ben je normaliter wel weer volledig belastbaar.
Herstel is niet alleen spierpijn, maar ook neurologisch herstel en diepere spierschade (je hartspier schijnt zelfs wat schade te kunnen oplopen). Daarnaast wil je misschien om een goede halve te lopen ook wel weer 1 of 2 weken specifiek daar naartoe trainen, en dan een weekje taperen. Dus dan zit je al snel op 5-6 weken na de marathon. Het is natuurlijk niet zo dat het in alle gevallen slecht uitpakt als je eerder al een wedstrijd loopt, maar goed, je hebt maar 1 lichaam, zonde om jezelf de overtraining of een blessure in te lopen, terwijl er het hele jaar nog wedstrijden zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin woensdag 12 oktober 2022 @ 17:00:17 #256
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_206299242
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:54 schreef Nober het volgende:
Heeft hier al eens iemand de 42.195 mijl (67.906km) gelopen?

Zijn er überhaupt wedstrijden met die afstand in Nederland.
Die specifieke afstand denk ik niet, we hebben niet zoveel met mijlen. Er zijn wel wedstrijden die langer zijn in Nederland en er zitten hier ook wel lopers die 100+ km's gelopen hebben, al dan niet in Nederland.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Redactie Sport woensdag 12 oktober 2022 @ 17:49:22 #257
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206299765
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Maar je bent de structuur van zo'n training ook wel gewend van het zwemmen lijkt me toch?
En inderdaad het is echt super goed voor je lopen. Gisteren deden wij nogal reactieve loopscholing en ik merkte dat effect meteen bij de training, ik moest me echt inhouden om niet 3:20/km te gaan lopen bij de intervallen!
Helaas had ik wel te weinig gegeten voor de training dus de laatste serie ging het lichtje even bijna uit :P
Klopt maar dat koppel ik qua gevoel niet aan hardlopen. Als ik het zwembad induik zit ik daar meteen in maar dat heb ik met hardlopen dus niet.

Haha ja ik heb nu denk ik zelfs spierpijn van het knieheffen en al die oefeningen :')

Ik ga het zeker een kans geven. :Y
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206299809
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 17:49 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Haha ja ik heb nu denk ik zelfs spierpijn van het knieheffen en al die oefeningen :')

Dat vind ik niet zo gek hoor! Dat heb ik ook nog regelmatig, terwijl ik het van hardlopen zelf zelden heb. Als de trainer het goed doet, zijn die oefeningen ook juist bedoeld om je uit je comfortzone te halen en specifiek de spiertjes aan te pakken die nodig zijn om nog beter te hardlopen en die nu wellicht te zwak zijn/die je te weinig gebruikt ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 12 oktober 2022 @ 21:55:44 #259
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_206303971
Vanavond mn eerste keer getraind bij een club. Was erg leuk, zowel techniek als interval gedaan op de baan. Omdat ik al wel eens wat training had gedaan was de opwarming e.d. niet heel nieuw voor me. Maar moet zeggen dat ik die in mn eentje eigenlijk altijd oversla (wel rustig inlopen voor interval)…

Voor het eerst op de baan was leuk, maar wel wennen, zeker met andere loopgroepjes die in een ander tempo lopen.
Al met al beviel het wel, zeker omdat het gezellig was om eens met anderen te rennen. Weet alleen nog niet of de vaste trainingstijden bevallen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206304736
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 17:00 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Die specifieke afstand denk ik niet, we hebben niet zoveel met mijlen. Er zijn wel wedstrijden die langer zijn in Nederland en er zitten hier ook wel lopers die 100+ km's gelopen hebben, al dan niet in Nederland.
Komend weekend is er ook weer een backyard ultra, dit keer in het Lingebos. Elk uur een rondje van 6.7km volgens het last man standing principe _O-
pi_206311212
Zo voor het eerst sinds de halve marathon in Eindhoven weer lopen. Vanaf vanavond in een snellere groep. Veel zin in, zal wel even aanpoten worden, maar hopelijk snel resultaat.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206332778
Lopen er nog mensen in Amsterdam morgen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206333878
Ik loop de halve morgen, m'n eerste halve marathon dus ik ben heel benieuwd hoe het me vergaat.
  Forum Admin zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:45:54 #264
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_206334009
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:38 schreef valleilijn het volgende:
Ik loop de halve morgen, m'n eerste halve marathon dus ik ben heel benieuwd hoe het me vergaat.
Succes!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_206337039
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:38 schreef valleilijn het volgende:
Ik loop de halve morgen, m'n eerste halve marathon dus ik ben heel benieuwd hoe het me vergaat.
Succes! Ik ga mijn vader aanmoedigen op de halve, is er nog iets waar ik je aan kan herkennen of wat ik moet roepen? ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206337241
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 07:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Succes! Ik ga mijn vader aanmoedigen op de halve, is er nog iets waar ik je aan kan herkennen of wat ik moet roepen? ;)
Thanks! Oranje hemd, gele schoenen, best lang. Succes of sterkte, afhankelijk van waar je staat en hoe ik erbij loop ;)

Nu eerst ff kijken hoe de profs lopen.
  zondag 16 oktober 2022 @ 16:30:50 #267
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_206341218
Waar was Nageeye eigenlijk?
pi_206341323
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 16:30 schreef GwaiLow het volgende:
Waar was Nageeye eigenlijk?
Die gaat New York doen volgens mij. Als Olympisch medaillist kun je flink cashen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 16 oktober 2022 @ 17:06:14 #269
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_206341743
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 16:37 schreef La_Tramposa het volgende:
Die gaat New York doen volgens mij. Als Olympisch medaillist kun je flink cashen.
O ja, die is al op 6 november. Wel begrijpelijk inderdaad. Zonde dat ze zo dicht op elkaar zitten. Vorige week was ook al Chicago.
pi_206347833
Gisteren de 8 km in Amsterdam gelopen. Echt enorm snel gelopen, ondanks dat het druk was en dus lekker moest zigzaggen. 42,05 min. had geen idee dat ik dat in me had :) Zeker zo na London.
Helpen de carbon schoenen die ik bij de Decahtlon gekocht heb dus echt ;)

Ja Nageeye gaat idd NY doen. Heb hem gevraagd of ik hem moest hazen, maar dat wilde hij niet. Heel raar ;)
pi_206347861
Ik zit in een enorm diep dal waar ik maar niet uit kom. Emotioneel even kut en daardoor heel weinig motivatie om mezelf naar buiten te schoppen. Afgelopen maanden meerdere keren weken aan een stuk niet gelopen.

Herkenbaar voor iemand? De kilo's beginnen er ook weer aan te komen, heel frustrerend.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_206347998
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 09:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik zit in een enorm diep dal waar ik maar niet uit kom. Emotioneel even kut en daardoor heel weinig motivatie om mezelf naar buiten te schoppen. Afgelopen maanden meerdere keren weken aan een stuk niet gelopen.

Herkenbaar voor iemand? De kilo's beginnen er ook weer aan te komen, heel frustrerend.
Lijkt me idd frustrerend. Geen tips voor je, anders dan gewoon je schoenen aantrekken en weer even naar buiten gaan
pi_206348040
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 09:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik zit in een enorm diep dal waar ik maar niet uit kom. Emotioneel even kut en daardoor heel weinig motivatie om mezelf naar buiten te schoppen. Afgelopen maanden meerdere keren weken aan een stuk niet gelopen.

Herkenbaar voor iemand? De kilo's beginnen er ook weer aan te komen, heel frustrerend.
Kom bij mijn loopclub lopen dan. Extra motivatie door groepsdruk. En het is nog gezellig ook. Of loop drie of vier keer gratis mee. Kun je ook zien of het iets voor je is.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206349139
Nou ik heb m'n eerste halve marathon volbracht in 2.06.32. Ik ben blij dat het gelukt is en toch een redelijk resultaat qua tijd, maar het was toch best afzien onderweg, dat viel me een beetje tegen. Beetje m'n eigen schuld, want ik was toch iets te snel van start gegaan met de eerste 9 km in 5:36/km tempo, maar dat liep wel lekker. Stuk in Duivendrecht was wel echt warm, ook vanwege het gebrek aan beschutting daar, weer binnen de ring merkte je het verschil van de schaduw wel, was ook erg blij dat ik toch met petje op was gaan lopen. Daarna tot 15km in 5:44/km kunnen lopen wat goed tempo was, ik zat toen nog voor de pacers van 2u finishtijd. Vanaf km 16 ongeveer begon ik echter kramp in beide kuiten te krijgen, wat op een gegeven moment toch wel zo vervelend werd dat ik een paar keer heb moeten stoppen om even te stretchen. Tempo kakte voor mn gevoel echt totaal in en het werd stukjes wandelen en dan weer joggen tot het einde ongeveer, niet echt fijn en zonde want qua conditie had ik echt wel over om nog een wat hoger tempo vast te houden.

Waar die kramp nou door kwam weet ik niet echt, wellicht was ik toch een beetje gedehydrateerd begonnen. Ik had toch niet echt rekening gehouden met hoe lang het duurde tussen spullen droppen en daadwerkelijk starten (ruim een half uur) en ook het tijdstip van starten (13:43 uiteindelijk) in combinatie met de warmte. Was sochtends toch ook best gespannen, niet echt veel honger. Wel gewoon en zonder problemen m'n drie gelletjes genomen en bij elke post een bekertje water gepakt.

Al met al genoeg ruimte om te verbeteren bij de volgende poging, en genoeg ruimte voor een mooi PR *)
pi_206350389
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 09:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik zit in een enorm diep dal waar ik maar niet uit kom. Emotioneel even kut en daardoor heel weinig motivatie om mezelf naar buiten te schoppen. Afgelopen maanden meerdere keren weken aan een stuk niet gelopen.

Herkenbaar voor iemand? De kilo's beginnen er ook weer aan te komen, heel frustrerend.
Ik weet niet of het je helpt, maar ik heb gisteren de documentaire 'Overgave' gekeken, staat op de NPO. Over iemand die hardlopen 'noodgedwongen' ontdekt om een verlies te verwerken. Het is echt prachtig, laat de mooie kanten van het lopen zien maar ook de zware kanten en de eenzaamheid van een long run.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206352561
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 12:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik weet niet of het je helpt, maar ik heb gisteren de documentaire 'Overgave' gekeken, staat op de NPO. Over iemand die hardlopen 'noodgedwongen' ontdekt om een verlies te verwerken. Het is echt prachtig, laat de mooie kanten van het lopen zien maar ook de zware kanten en de eenzaamheid van een long run.
Is vanavond op tv, geloof ik
pi_206352929
Dank voor de tip!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206357513
Die docu, godsamme janken :’( prachtig gemaakt
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206357594
Ik zocht in de NPO-app op Overgave en vond het niet. Welk programma is het?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206358025
quote:
99s.gif Op maandag 17 oktober 2022 21:37 schreef mosselmossel het volgende:
Ik zocht in de NPO-app op Overgave en vond het niet. Welk programma is het?
Kijk even bij documentaires
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206358192
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kijk even bij documentaires
Gevonden! Dank! Morgen kijken.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206358754
Hoeveel zou t ongeveer kosten als je een marathonschema op maat laat maken? Rotterdam is nu nog een half jaar -2 dagen en mijn doel is die < 3:15 te gaan lopen (afgelopen week editie was 3:33). 18 minuten eraf dus gemiddeld bijna 20sec/km eraf. Kdenk dat dit wel kan (mn top 10km is 41min, mn top halve marathon is 1:33) maar kzal wel een gericht schema moeten laten maken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_206359571
Hoe liep je die 3:33? Want “even” 18 min er af lopen is nogal een opgave.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206360574
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:14 schreef kalinhos het volgende:
Hoeveel zou t ongeveer kosten als je een marathonschema op maat laat maken? Rotterdam is nu nog een half jaar -2 dagen en mijn doel is die < 3:15 te gaan lopen (afgelopen week editie was 3:33). 18 minuten eraf dus gemiddeld bijna 20sec/km eraf. Kdenk dat dit wel kan (mn top 10km is 41min, mn top halve marathon is 1:33) maar kzal wel een gericht schema moeten laten maken.
Ik heb voor afgelopen Rotterdam getraind bij een coach die niet alleen een schema op maat maakte maar dat ook bijstuurde. Dus best wel intensieve begeleiding, per 3-4 weken werd het schema aangepast. Dat kostte 60 euro per maand. En daarnaast heb ik nog een inspanningstest bij hem gedaan, dat was wel echt meerwaarde omdat je dan heel exact in de juiste zones gaat trainen. Als je meer wilt weten over die coach, stuur maar een DM.

Overigens denk ik dat je beoogde doeltijd best mogelijk is met deze basis! Je huidige tijd op de marathon is wel erg langzaam in verhouding tot je halve, dus waarschijnlijk moet je vooral veel lange duurtraining doen, en daarnaast goed de snelheid en de kracht/belastbaarheid blijven onderhouden.
Inderdaad de vraag hoe(veel) je trainde voor die 3.33?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206360885
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik heb voor afgelopen Rotterdam getraind bij een coach die niet alleen een schema op maat maakte maar dat ook bijstuurde. Dus best wel intensieve begeleiding, per 3-4 weken werd het schema aangepast. Dat kostte 60 euro per maand. En daarnaast heb ik nog een inspanningstest bij hem gedaan, dat was wel echt meerwaarde omdat je dan heel exact in de juiste zones gaat trainen. Als je meer wilt weten over die coach, stuur maar een DM.

Overigens denk ik dat je beoogde doeltijd best mogelijk is met deze basis! Je huidige tijd op de marathon is wel erg langzaam in verhouding tot je halve, dus waarschijnlijk moet je vooral veel lange duurtraining doen, en daarnaast goed de snelheid en de kracht/belastbaarheid blijven onderhouden.
Inderdaad de vraag hoe(veel) je trainde voor die 3.33?
Thanks, wellicht ga ik dat ook doen.

Ik heb voor die 3:33 2 maanden goed getraind. Eind januari begonnen en ongeveer 3-4x per week. 1 rustige loop, 1 interval, nog 1 rustige loop op hoger tempo en dan vaak de zondag een lange duurloop (20-30km). Die lange lopen vond ik eigenlijk t leukst dus die wil ik wel meer doen. Tegelijkertijd wil ik ook gewoon blijven voetballen (kelderklasse niveau) dus vandaar dat ik denk dat ik meer een schema op maat nodig heb.

Ik snap dat 18min van 3:33 een hoop is maar ik vind mezelf redelijk fit en 3:15 lijkt me echt wel haalbaar voor een man van 34. Tis niet dat ik voor 2:01 ga :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_206361004
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:10 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Thanks, wellicht ga ik dat ook doen.

Ik heb voor die 3:33 2 maanden goed getraind. Eind januari begonnen en ongeveer 3-4x per week. 1 rustige loop, 1 interval, nog 1 rustige loop op hoger tempo en dan vaak de zondag een lange duurloop (20-30km). Die lange lopen vond ik eigenlijk t leukst dus die wil ik wel meer doen. Tegelijkertijd wil ik ook gewoon blijven voetballen (kelderklasse niveau) dus vandaar dat ik denk dat ik meer een schema op maat nodig heb.

Ik snap dat 18min van 3:33 een hoop is maar ik vind mezelf redelijk fit en 3:15 lijkt me echt wel haalbaar voor een man van 34. Tis niet dat ik voor 2:01 ga :P
Ik denk dat je je doelen kunt behalen, maar 2 maanden is wel echt heel kort voor een goede marathonvoorbereiding. Zeker als je er bij wilt blijven voetballen zou ik echt nu al beginnen met die duurlopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206361127
Ja idd, vandaar dat ik er nu al mee wil beginnen. Toen kwam t ff onhandig uit door wintersport in januari en daarna - uiteraard - corona. Eer dat ik weer wat kon lopen was t eind januari.

Kheb nu wel t idee dat als ik op tijd begin (dus vanaf nu) en een mooi 24 weken schema krijg ik het zou moeten kunnen halen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_206366420
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 09:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik zit in een enorm diep dal waar ik maar niet uit kom. Emotioneel even kut en daardoor heel weinig motivatie om mezelf naar buiten te schoppen. Afgelopen maanden meerdere keren weken aan een stuk niet gelopen.

Herkenbaar voor iemand? De kilo's beginnen er ook weer aan te komen, heel frustrerend.
Ah, kut zeg. Mossel heeft gelijk. Ga bij zijn club lopen. Mocht je dat niet zien zitten: schop jezelf dan naar buiten. Al heb je geen zin, zelfs al beleef je er geen enkel plezier aan en ben je na afloop gesloopt, het gaat om de langetermijneffecten. En na een tijdje gaat het je helpen. Het lost niet alles op, maar het helpt echt.

quote:
99s.gif Op maandag 17 oktober 2022 09:45 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Kom bij mijn loopclub lopen dan. Extra motivatie door groepsdruk. En het is nog gezellig ook. Of loop drie of vier keer gratis mee. Kun je ook zien of het iets voor je is.
Ja dit dus.

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 12:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik weet niet of het je helpt, maar ik heb gisteren de documentaire 'Overgave' gekeken, staat op de NPO. Over iemand die hardlopen 'noodgedwongen' ontdekt om een verlies te verwerken. Het is echt prachtig, laat de mooie kanten van het lopen zien maar ook de zware kanten en de eenzaamheid van een long run.
Dat is inderdaad een indrukwekkende documentaire. Het lijkt me onnoemelijk zwaar om je beste vriend(in) te verliezen. Het is heel bijzonder en voor de meesten niet weggelegd om iemand tegen te komen met wie je écht een klik voelt, dus als je die persoon dan kwijtraakt... *ril*
Ik vond het ook onwijs knap van haar dat ze begon met marathontrainingen terwijl ze hardlopen nooit leuk vond. Normaal gesproken is motivatie toch essentieel en zij laat zien dat het blijkbaar ook zonder kan. En het mooie is dat al het harde werken haar veel meer opleverde dan alleen een marathon in een prima tijd. Ze voelde zich beter, opgeruimder en kon weer verder met haar leven en het verdriet. En ze blijft hardlopen, dat is ook winst.

Kortom, nogmaals. Jammer van de motivatie, maar ga alsjeblieft dan tegen je zin in naar buiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zwabberhark op 18-10-2022 22:43:54 (typo) ]
pi_206366784
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 09:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik zit in een enorm diep dal waar ik maar niet uit kom. Emotioneel even kut en daardoor heel weinig motivatie om mezelf naar buiten te schoppen. Afgelopen maanden meerdere keren weken aan een stuk niet gelopen.

Herkenbaar voor iemand? De kilo's beginnen er ook weer aan te komen, heel frustrerend.
Bedenk een doel waarvoor je in ieder geval regelmatig moet lopen en vertel dat aan zoveel mogelijk mensen als stok achter de deur. En sluit je aan bij een loopgroep, zoals anderen al voorgesteld hebben. Dat motiveert enorm.
pi_206369391
quote:
Kortom, nogmaals. Jammer van de motivatie, maar ga alsjeblieft dan tegen je zin in naar buiten.
Na al die jaren hebben we de genuanceerde versie van 'niet miepen maar lopen' gevonden :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206370027
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 21:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Na al die jaren hebben we de genuanceerde versie van 'niet miepen maar lopen' gevonden :D
Hahaha _O-
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:51:06 #292
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206370629
Klopt wel, discipline is zoveel belangrijker dan motivatie. Vast moment in de week en gaan. Ook daarin helpt een loopgroep. Als ik bij slecht weer opspelende kutsmoesjes heb, bedenk ik me dat de trainer er altijd is. Dan ga ik toch.
I am a black hole shitting into the void
pi_206371709
Thanks allemaal!

Heb mezelf gisteren inderdaad naar buiten geschopt en m'n eerste 10k in maanden gelopen. Heerlijk in het herfst zonnetje. Het was lichamelijk best pittig, maar mentaal heerlijk.

Ik hoop dat dit de weg omhoog is. Rotterdam staat namelijk op m'n lijstje om te lopen, nadat dit jaar een streep erdoor ging (wat vermoedelijk deels oorzaak is van m'n dip).

Mossel, bij welke club loop je?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_206372781
Ik ga vandaag hardlopend van mijn werk naar huis, en morgenochtend weer hardlopend terug. Ook een manier om extra uurtjes te vinden (op de fiets zou ik er 40 minuten over doen, nu zo'n 65 dus scheelt me netto maar heel weinig) en nog enigszins in het daglicht te lopen.
En de herfstkleuren zijn inderdaad prachtig, dat motiveert ook.

Maar ik moet ook zeggen dat de atletiekclub voor mij inderdaad toch wel de grootste stok achter de deur is. Gisteren deden we 5x1600 meter op iets langzamer dan 10km tempo. Echt een pittige training, zou ik in mijn eentje echt tegenop zien, maar zo in een treintje op de baan is het echt leuk samen strijden, en geeft zoveel voldoening!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206373174
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 08:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
Thanks allemaal!

Heb mezelf gisteren inderdaad naar buiten geschopt en m'n eerste 10k in maanden gelopen. Heerlijk in het herfst zonnetje. Het was lichamelijk best pittig, maar mentaal heerlijk.

Ik hoop dat dit de weg omhoog is. Rotterdam staat namelijk op m'n lijstje om te lopen, nadat dit jaar een streep erdoor ging (wat vermoedelijk deels oorzaak is van m'n dip).

Mossel, bij welke club loop je?
O.S.S.-VOLO, we lopen maandag- en donderdagavond vanaf 19.00 uur. Er zijn vier verschillende tempogroepen. En volgens mij kan jij prima mee in de groep waarin ik nu loop.

[ Bericht 4% gewijzigd door mosselmossel op 19-10-2022 12:12:11 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206377772
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 08:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
Thanks allemaal!

Heb mezelf gisteren inderdaad naar buiten geschopt en m'n eerste 10k in maanden gelopen. Heerlijk in het herfst zonnetje. Het was lichamelijk best pittig, maar mentaal heerlijk.
^O^ ^O^ ^O^ _O_

Heel goed!
  Redactie Sport woensdag 19 oktober 2022 @ 21:26:33 #297
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206380579
Vanavond ingeschreven bij de atletiekvereniging :D Ben benieuwd wat het mij gaat brengen *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206380718
Tof DeLuna! Ik heb toevallig laatst ook zitten kijken naar evt lid worden, in mijn geval zou dat bij AV23 zijn in Amsterdam-Oost, iemand heel toevallig bekend mee? Ik zag in ieder geval al dat het jaarlidmaatschap daar goedkoper is dan een heel jaar trainingen met een loopgroep doen in Amsterdam...
pi_206381771
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 21:35 schreef valleilijn het volgende:
Tof DeLuna! Ik heb toevallig laatst ook zitten kijken naar evt lid worden, in mijn geval zou dat bij AV23 zijn in Amsterdam-Oost, iemand heel toevallig bekend mee? Ik zag in ieder geval al dat het jaarlidmaatschap daar goedkoper is dan een heel jaar trainingen met een loopgroep doen in Amsterdam...
Loopgroepen zijn feitelijk commerciėle bedrijven, verenigingen meestal niet.
pi_206383039
quote:
10s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 21:26 schreef DeLuna het volgende:
Vanavond ingeschreven bij de atletiekvereniging :D Ben benieuwd wat het mij gaat brengen *O*
Fijn dat het bevalt! Hopelijk ga je er veel plezier aan beleven!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206383720
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 21:35 schreef valleilijn het volgende:
Tof DeLuna! Ik heb toevallig laatst ook zitten kijken naar evt lid worden, in mijn geval zou dat bij AV23 zijn in Amsterdam-Oost, iemand heel toevallig bekend mee? Ik zag in ieder geval al dat het jaarlidmaatschap daar goedkoper is dan een heel jaar trainingen met een loopgroep doen in Amsterdam...
Heb er 1 keer getraind. Kan over de club weinig zeggen. Maar zag er allemaal wel goed uit.
Mogelijk dat ik daar ook wel weer ga trainen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')