SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw deel, nieuwe kansen!![]()
Nog een maand tot Berlijn te gaan. Tot nu toe gaan de trainingen vrij soepel. Morgen 7km easy tempo en daarna 21km op marathon tempoik zie er een heel klein beetje tegenop omdat ik het als een soort generale repetitie zie?
![]()
Ik heb het parcours net ook even bekeken. Er zijn genoeg drinkposten volgensmij. Ik zie ook op veel foto's van vorig jaar heel veel mensen zonder eigen drinken lopen. Zijn er mensen hier die Berlijn gelopen hebben en dit gedaan hebben zonder eigen drinken? Gelletjes ga ik wel zelf meenemen. Ik heb wel een drinkvest maar je neemt toch al gauw weer 1,2kg extra mee...
Ik krijg ook vaak de neiging tijdens de wedstrijd om te veel te drinken omdat je natuurlijk niet wil uitdrogen, maar de vorige keren leverde mij dat alleen maar een volle blaas op waardoor ik langs een dixie moestTot zover. Ik moest het ff kwijt
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik heb Berlijn gedaan zonder eigen drinken, en toen was het een warme editie. Superleuke marathon sowieso dus geweldig vooruitzicht!quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 23:14 schreef DeLuna het volgende:
Nog een maand tot Berlijn te gaan. Tot nu toe gaan de trainingen vrij soepel. Morgen 7km easy tempo en daarna 21km op marathon tempoik zie er een heel klein beetje tegenop omdat ik het als een soort generale repetitie zie?
![]()
Ik heb het parcours net ook even bekeken. Er zijn genoeg drinkposten volgensmij. Ik zie ook op veel foto's van vorig jaar heel veel mensen zonder eigen drinken lopen. Zijn er mensen hier die Berlijn gelopen hebben en dit gedaan hebben zonder eigen drinken? Gelletjes ga ik wel zelf meenemen. Ik heb wel een drinkvest maar je neemt toch al gauw weer 1,2kg extra mee...
Ik krijg ook vaak de neiging tijdens de wedstrijd om te veel te drinken omdat je natuurlijk niet wil uitdrogen, maar de vorige keren leverde mij dat alleen maar een volle blaas op waardoor ik langs een dixie moestTot zover. Ik moest het ff kwijt
Mijn ervaring is dat er bij grote marathons vaak meer drankposten staan dan bij kortere wedstrijden, zeker elke 5km. Voordeel van gebruik maken van de drankposten is ook dat je een duidelijk plan kunt maken met hoeveel je op elk punt drinkt, met een camelbag is dat toch heel lastig in te schatten. En voor de opname van vocht is het beter om een paar keer 200 ml te drinken dan steeds 3 slokken. Wel kan het natuurlijk druk zijn bij de posten, maar als je daar niet over stresst maken die paar seconden echt niet uit, dat maak je lopend wel weer goed.
Je zou ook nog ergens een plek kunnen afspreken met je supporters zodat iemand een flesje kan aangeven..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zo te zien staat dat voor TR (Trailrun).quote:Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Zijn er hier meer lopers die op de buitenkant van hun voet landen?
Zelf heb ik het bij 1 voet, waardoor 1 schoen nogal snel slijt aan de buitenkant van de zool en corrigerende zooltjes passen niet in de wedstrijdschoenen en het is nogal jammer om vaporfly’s na 200km weg te gooien, terwijl ze nog prima als trainingsschoenen zouden kunnen dienen na 150-200km. Helaas loop ik dan bij m’n rechterschoen al op het foam of erger nog, al op de carbonplaat zelf![]()
![]()
Als iemand al die afkortingen met betekenis heeft kan ik dat wel in de OP zetten.
Van Goretex (GTX) tot Trail (TR).Daar lijkt het inderdaad wel op. Had 'm ook nog niet gezien in deze kleurstelling.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 09:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zo te zien staat dat voor TR (Trailrun).![]()
Dacht dat trailschoenen ook meer profiel hadden normaal zodat je niet wegglijdt in de modderquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 13:05 schreef Nober het volgende:
Als iemand al die afkortingen met betekenis heeft kan ik dat wel in de OP zetten.
Van Goretex (GTX) tot Trail (TR).
[..]
Daar lijkt het inderdaad wel op. Had 'm ook nog niet gezien in deze kleurstelling.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ja ik, enigszins. Dat is heel lang goed gegaan op neutrale schoenen, maar na mijn veertigste heb ik toch echt corrigerende zooltjes moeten laten aanmeten. Die helpen mijn knie, want die vond al die trekkende bewegingen naar buiten wat minder geslaagd.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 10:46 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Zelf heb ik het bij 1 voet, waardoor 1 schoen nogal snel slijt aan de buitenkant van de zool en corrigerende zooltjes passen niet in de wedstrijdschoenen en het is nogal jammer om vaporfly’s na 200km weg te gooien, terwijl ze nog prima als trainingsschoenen zouden kunnen dienen na 150-200km. Helaas loop ik dan bij m’n rechterschoen al op het foam of erger nog, al op de carbonplaat zelfKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Blessures zijn bij mij (nog) geen probleem, het is meer dat de schoenen misschien de helft van het aantal km mee gaan dan dat ze zouden moeten kunnen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 14:34 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja ik, enigszins. Dat is heel lang goed gegaan op neutrale schoenen, maar na mijn veertigste heb ik toch echt corrigerende zooltjes moeten laten aanmeten. Die helpen mijn knie, want die vond al die trekkende bewegingen naar buiten wat minder geslaagd.![]()
Linkerschoen aan je rechtervoet doen dan vanaf nu 🤪quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:54 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Blessures zijn bij mij (nog) geen probleem, het is meer dat de schoenen misschien de helft van het aantal km mee gaan dan dat ze zouden moeten kunnen.
Maar eerlijk gezegd: nee nooit zo'n last van, ik land ook wel een beetje meer aan 1 kant van de schoen maar zodra de zool echt begint te slijten zijn ze gewoon op, ik denk niet dat dat veel minder snel zou zijn als je precies recht landt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb ook dat de buitenkant wat sneller slijt bij mij. Ondanks dat ik een voorvoet/middenvoetlander ben (afh van tempo) slijt de buitenkant van mijn hak het hardst.
Overigens zijn ze dan niet na 200km versleten. Alhoewel hoka Carbon x bij mij wel hard slijten.Whatever...![]()
Kun je geen kleinere zooltjes krijgen? Of juist iets grotere schoenen nemen, zodat de zooltjes passen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 10:46 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Zelf heb ik het bij 1 voet, waardoor 1 schoen nogal snel slijt aan de buitenkant van de zool en corrigerende zooltjes passen niet in de wedstrijdschoenen en het is nogal jammer om vaporfly’s na 200km weg te gooien, terwijl ze nog prima als trainingsschoenen zouden kunnen dienen na 150-200km. Helaas loop ik dan bij m’n rechterschoen al op het foam of erger nog, al op de carbonplaat zelfDoctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Je hoort overal dat wedstrijden nog meer dan anders heel erg veel moeite hebben om alles rond te krijgen, niet alleen de begroting, de inschrijvingen en de vergunningen, maar ook vooral de vrijwilligers die nodig zijn om zo'n evenement te doen slagen. Dat is voor hardloopwedstrijden een ding, maar voor hele triathlons vraag je écht veel van je vrijwilligers.
Toch heb ik mezelf opgegeven als vrijwilliger voor de hele triathlon die hier bij mij om de hoek georganiseerd wordt. Het is slechts één van de drie hele triathlons in Nederland en het zou toch zonde zijn als er daar eentje van verdwijnt. Nu is mijn bijdrage maar een druppel op de gloeiende plaat, maar ik was er wel bij om te helpen.
Als verkeersregelaar heb ik van 08:30 uur tot 15:30 uur het fietsparcours veilig gehouden (nou ja, één opgang op de dijk, ergens op de verste uithoek van het fietsparcours). Toen was de laatste deelnemer langsgekomen en kon ik ook weer terugfietsen. Eigenlijk zat mijn shift er toen op, maar ik ben nog tot zo'n 20:00 uur blijven plakken en heb nog wat hand-en-spandiensten verricht. Want het is zo ontzettend dankbaar![]()
De deelnemers betalen serieus veel geld om mee te mogen doen, leveren een belachelijk grote prestatie en zijn zo ongelofelijk blij dat je er bent. Als ik geen auto's had om tegen te houden, was er natuurlijk ruimte om wat te klappen voor de deelnemers. En de lach die je dan terugkrijgt, is onbetaalbaar. En zij die nog konden, bedankten elke verkeersregelaar in hun laatste fietsrondje. Tijdens de wedstrijd, ik bedoel maar. Priceless.
Sowieso zijn de vrijwilligers dat. Eigenlijk zou iedereen die aan evenementen meedoet, ook eens terug moeten geven. Of nou ja, moeten... Het is natuurlijk vrijwillig. Maar zonder vrijwilligers, geen sportevenementen. Heb je het nog nooit gedaan? Overweeg het eens. Het kost je vaak maar een stukje van de dag, het is echt niet altijd zo lang als dit. Maar het is écht leuk. En zo nodig.
En ja, ik was gesloopt aan het einde van de dag. Ik kon niet meer op m'n benen staan en heb er nu nog een beetje spierpijn van (en een wespensteek). Maar als de wedstrijd er volgend jaar weer is (en ik hoop het echt) dan ben ik er weer bij.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Held!quote:Op maandag 29 augustus 2022 21:35 schreef Guppy het volgende:
Je hoort overal dat wedstrijden nog meer dan anders heel erg veel moeite hebben om alles rond te krijgen, niet alleen de begroting, de inschrijvingen en de vergunningen, maar ook vooral de vrijwilligers die nodig zijn om zo'n evenement te doen slagen. Dat is voor hardloopwedstrijden een ding, maar voor hele triathlons vraag je écht veel van je vrijwilligers.
Toch heb ik mezelf opgegeven als vrijwilliger voor de hele triathlon die hier bij mij om de hoek georganiseerd wordt. Het is slechts één van de drie hele triathlons in Nederland en het zou toch zonde zijn als er daar eentje van verdwijnt. Nu is mijn bijdrage maar een druppel op de gloeiende plaat, maar ik was er wel bij om te helpen.
Als verkeersregelaar heb ik van 08:30 uur tot 15:30 uur het fietsparcours veilig gehouden (nou ja, één opgang op de dijk, ergens op de verste uithoek van het fietsparcours). Toen was de laatste deelnemer langsgekomen en kon ik ook weer terugfietsen. Eigenlijk zat mijn shift er toen op, maar ik ben nog tot zo'n 20:00 uur blijven plakken en heb nog wat hand-en-spandiensten verricht. Want het is zo ontzettend dankbaar![]()
De deelnemers betalen serieus veel geld om mee te mogen doen, leveren een belachelijk grote prestatie en zijn zo ongelofelijk blij dat je er bent. Als ik geen auto's had om tegen te houden, was er natuurlijk ruimte om wat te klappen voor de deelnemers. En de lach die je dan terugkrijgt, is onbetaalbaar. En zij die nog konden, bedankten elke verkeersregelaar in hun laatste fietsrondje. Tijdens de wedstrijd, ik bedoel maar. Priceless.
Sowieso zijn de vrijwilligers dat. Eigenlijk zou iedereen die aan evenementen meedoet, ook eens terug moeten geven. Of nou ja, moeten... Het is natuurlijk vrijwillig. Maar zonder vrijwilligers, geen sportevenementen. Heb je het nog nooit gedaan? Overweeg het eens. Het kost je vaak maar een stukje van de dag, het is echt niet altijd zo lang als dit. Maar het is écht leuk. En zo nodig.
En ja, ik was gesloopt aan het einde van de dag. Ik kon niet meer op m'n benen staan en heb er nu nog een beetje spierpijn van (en een wespensteek). Maar als de wedstrijd er volgend jaar weer is (en ik hoop het echt) dan ben ik er weer bij.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zijn er nog mensen op zoek naar een cpc-inschrijfbewijs? Omdat hij verplaatst is, valt hij nu gelijk met de HM van Texel (met start vanaf de boot!), dus ik kan niet meer met de CPC meedoen.
Mag voor elk bedrag weg.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Heb vorig jaar Berlijn gelopen, zonder eigen drinken. Genoeg drankposten...quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 23:14 schreef DeLuna het volgende:
![]()
Heel veel plezier in Berlijn![]()
Zijn er niet vier?quote:Op maandag 29 augustus 2022 21:35 schreef Guppy het volgende:
En ja, ik was gesloopt aan het einde van de dag. Ik kon niet meer op m'n benen staan en heb er nu nog een beetje spierpijn van (en een wespensteek). Maar als de wedstrijd er volgend jaar weer is (en ik hoop het echt) dan ben ik er weer bij.
Frysman – 9 juli 2022
IRONMAN Maastricht – 7 augustus 2022
Gelreman – 27 augustus 2022
Challenge Almere-Amsterdam – 10 september 2022![]()
Maastricht was een hele, maar sinds een paar jaar niet meer. Nu is het een halve. Sinds het wegvallen van die hele is de Gelreman ontstaan, zodat men de "Dutch Triple" kon blijven doen (drie hele triathlons in één jaar).quote:Op woensdag 31 augustus 2022 11:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Zijn er niet vier?
Frysman – 9 juli 2022
IRONMAN Maastricht – 7 augustus 2022
Gelreman – 27 augustus 2022
Challenge Almere-Amsterdam – 10 september 2022
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dit jaar was er voor het eerst weer een hele, een kennis van me heeft daar haar eerste gedaan. De halve was op zaterdag en de hele op zondag.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 12:20 schreef Guppy het volgende:
[..]
Maastricht was een hele, maar sinds een paar jaar niet meer. Nu is het een halve. Sinds het wegvallen van die hele is de Gelreman ontstaan, zodat men de "Dutch Triple" kon blijven doen (drie hele triathlons in één jaar).Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Oh joh! Dan heb ik het niet goed en ik het één van de vierquote:Op woensdag 31 augustus 2022 12:47 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dit jaar was er voor het eerst weer een hele, een kennis van me heeft daar haar eerste gedaan. De halve was op zaterdag en de hele op zondag.Wat goed van je kennis, het is een pittige!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik kom hier weer voorzichtig meepraten: ik loop inmiddels alweer een aantal maanden en heb me zojuist ingeschreven voor de startbaanrun 5k!
Mijn streven is om die onder de 30 minuten te lopen. Die tijd is me nog nooit gelukt, dus een mooi streven. Ik loop nu via een coach op mijn Garmin, hopelijk is dat genoeg (en ik fiets er op mijn wielren fiets nog veel bij).
Ik train beiden om volgend jaar week een paar 1/8e triathlons te kunnen doen in betere tijd dan ik dit jaar heb gedaan![]()
![]()
Vraagje aan de mensen met steunzolen
Ik krijg komende week voor het eerst steunzolen (had ik al veel eerder aan moeten beginnen). Nu schijnt het heel erg wennen te zijn en kan/mag je de eerste tijd er niet mee hardlopen (kans op blessures). Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat mee gingen hardlopen.![]()
Verschilt. Hangt ook deels af van de mate van correctie. Ik ben er wel gewoon direct mee gaan hardlopen hoor. Ik heb ze nl. puur voor het hardlopen. Aangezien dat vaak een grotere maat is dan je gewone schoenen is het wellicht raadzaam om daarvoor aparte te laten maken? Al is dat wel een dure optie.quote:Op donderdag 1 september 2022 14:31 schreef linebear het volgende:
Ik krijg komende week voor het eerst steunzolen (had ik al veel eerder aan moeten beginnen). Nu schijnt het heel erg wennen te zijn en kan/mag je de eerste tijd er niet mee hardlopen (kans op blessures). Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat mee gingen hardlopen.
Ik ben daarna wel vaak terug geweest. Je zal ze net als nieuwe schoenen rustig moeten inlopen. Wandelen. Of gewoon thuis aan doen. Ik heb vooral veel last van blaren gehad in het begin. Dan moesten ze worden aangepast. Uiteindelijk echt wel een paar maanden mee zitten klooien. Eenmaal gewend en op maat is het alleen even stoeien bij nieuwe maar dat gaat wel stuk sneller.
[ Bericht 6% gewijzigd door alpeko op 01-09-2022 16:51:03 ]![]()
Vandaag ook wat meegemaaktHardlopen op het werk. We zitten vlakbij de bossen. 6 x 1 km op het programma. Ik had net mijn 1e km afgewerkt. Vliegt er iets naar binnen. Half over mijn nek daar. Bleek het - toen ik hem er eenmaal uit had gewerkt - een wesp te zijn. Niks gevoeld van een steek of zo maar ik stelde mijn 2e interval uit voor het geval ik wel opeens serieuze klachten zou krijgen. Begon inmiddels toch wel gevoelig te worden. Alsof ik een heftige keelontsteking had. Pijn met slikken. Gelukkig de telefoon bij. Normaal nooit. Toch maar even om assistentie gevraagd van collega want als het mis gaat dan was ik én alleen en op een met de auto nauwelijks bereikbare plek.
Eenmaal terug op kantoor toch maar even de huisarts gebeld. Pijn werd inmiddels wel steeds minder prettig. Alsof er tientallen naalden in je keel hingen. Die wilde me zien maar er moest wel iemand mee om te rijden. Hij met mijn auto naar mijn huisarts toe. Linker keelamandel is gestoken. Gelukkig niet keelgat zelf. Een middel gekregen om de zwelling te verminderen en pijnstilling. En vervolgens moest hij nog weer naar Breda terug. Ik mocht nu zelf niet meer rijden vanwege de medicatie. Kortom: 1 x een loop interval en 3x een auto interval.![]()
quote:Op donderdag 1 september 2022 16:12 schreef alpeko het volgende:
maar even de huisarts gebeld. Pijn werd inmiddels wel steeds minder prettig. Alsof er tientallen naalden in je keel hingen. Die wilde me zien maar er moest wel iemand mee om te rijden. Hij met mijn auto naar mijn huisarts toe. Linker keelamandel is gestoken. Gelukkig niet keelgat zelf. Een middel gekregen om de zwelling te verminderen en pijnstilling. En vervolgens moest hij nog weer naar Breda terug. Ik mocht nu zelf niet meer rijden vanwege de medicatie. Kortom: 1 x een loop interval en 3x een auto interval.wat een nachtmerrie!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik had mezelf wel eens voorgesteld hoe het zou zijn als... nou ja zo dus. Ik ga nog even een nachtje slapen over of ik morgen het ga inhalen. Al is de locatie thuis wel een stukje minder rijk aan wespen.quote:
Wel nog een PR op een Strava segmentje gepakt zie ik.![]()
Minstens negen uur triathlonnen is sowieso pittig.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 12:52 schreef Guppy het volgende:
[..]
Oh joh! Dan heb ik het niet goed en ik het één van de vierWat goed van je kennis, het is een pittige!
Regelen de deelnemers zelf de fiets of doet de organisatie dat zodat ze allemaal hetzelfde materiaal hebben?![]()
Nee iedereen regelt z’n eigen spullen. Dat moet ook wel, het moet goed bij je passen en zo’n fiets is vaak maatwerk. Voor veel mensen dan. Je ziet de meest fancy, aerodynamisch fietsen langskomen van een prijs waar je een beetje bang van wordt. Maar je ziet ook klassieke, aluminium racefietsen met nog het schakelen op het stuur. En dan is het verrassend hoe hard die deelnemers daar nog op gaanquote:Op donderdag 1 september 2022 23:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Minstens negen uur triathlonnen is sowieso pittig.
Regelen de deelnemers zelf de fiets of doet de organisatie dat zodat ze allemaal hetzelfde materiaal hebben?![]()
Dus de verscheidenheid in deelnemers en materiaal is groot[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
9 uur, ik denk dat de meeste stervelingen er eerder 11-12 uur over doenquote:Op donderdag 1 september 2022 23:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Minstens negen uur triathlonnen is sowieso pittig.
Regelen de deelnemers zelf de fiets of doet de organisatie dat zodat ze allemaal hetzelfde materiaal hebben?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
De eerste dagen mocht ik de zooltjes maar een paar uur per dag aan (langer ging ook niet), daarna wende het snel. Ik ben na een week of twee gaan hardlopen, maar toen wel heel rustig opgebouwd. Van 3 naar 10 km in iets van twee maanden tijd.quote:Op donderdag 1 september 2022 14:31 schreef linebear het volgende:
Ik krijg komende week voor het eerst steunzolen (had ik al veel eerder aan moeten beginnen). Nu schijnt het heel erg wennen te zijn en kan/mag je de eerste tijd er niet mee hardlopen (kans op blessures). Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat mee gingen hardlopen.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Iemand nog interesse in een startnummer voor de Dam tot Damloop? Ik heb er een van vorig jaar, maar kan niet over twee weken.![]()
Ik word een beetje gek van die onzekerheid van mezelf
Vandaag de laatste lange duurloop gehad, de bedoeling was 28km easy maar door wat wegwerkzaamheden (op zondag?? ja blijkbaar) werd het 30km. Ik had ook geen zin om dan 3km te moeten uitwandelen.
Eigenlijk loop ik dan prima, tempo ook prima maar ik zie dan naderhand dat dan toch aan het eind mijn hartslag eigenlijk ietwat te hoog is voor easy tempo (dan wil ik eigenlijk niet boven de 165 uitkomen, en zat nu km bij met 167-169).
Nu denk ik dan toch weer, als dat bij dit tempo op 27/28km al gebeurt, hoe moet dat dan straks gemiddeld op 6:02?
Ik ben gewoon een beetje bang dat net als bij de vorige twee keer alles weer op een hoop gaat rond 35km en dat ik weer m'n doel niet ga halenIk weet ook nog niet zo goed wat ik moet doen als het echt zwaar wordt, ik heb de neiging altijd om er een beetje aan toe te geven ofzo? Raceplan ben ik ook nog niet over uit, of ik langzamer dan 6:02 moet starten of niet. Misschien stel ik me aan, maar ik dacht ik kan het hier wel even van mij afschrijven
![]()
Hartslag van vandaag zou ik niet teveel waarde aan hechten, het was gewoon zo warm dat je lichaam zich op een gegeven moment niet meer af kan koelen en dan krijg je cardiac drift, dan gaat hij langzaam steeds hoger, zeker als je niet zoveel kunt drinken. Had ik ook vandaag, en ik rende echt op een tempo waar ik totaal niet moe van werd.quote:Op zondag 4 september 2022 14:27 schreef DeLuna het volgende:
Vandaag de laatste lange duurloop gehad, de bedoeling was 28km easy maar door wat wegwerkzaamheden (op zondag?? ja blijkbaar) werd het 30km. Ik had ook geen zin om dan 3km te moeten uitwandelen.
Eigenlijk loop ik dan prima, tempo ook prima maar ik zie dan naderhand dat dan toch aan het eind mijn hartslag eigenlijk ietwat te hoog is voor easy tempo (dan wil ik eigenlijk niet boven de 165 uitkomen, en zat nu km bij met 167-169).
Nu denk ik dan toch weer, als dat bij dit tempo op 27/28km al gebeurt, hoe moet dat dan straks gemiddeld op 6:02?
Ik ben gewoon een beetje bang dat net als bij de vorige twee keer alles weer op een hoop gaat rond 35km en dat ik weer m'n doel niet ga halenIk weet ook nog niet zo goed wat ik moet doen als het echt zwaar wordt, ik heb de neiging altijd om er een beetje aan toe te geven ofzo? Raceplan ben ik ook nog niet over uit, of ik langzamer dan 6:02 moet starten of niet. Misschien stel ik me aan, maar ik dacht ik kan het hier wel even van mij afschrijven
![]()
Maar op de dag van de wedstrijd moet je beslissen wat je gaat doen. Loop je op tempo, dan niet teveel naar je hartslag kijken maar gewoon besluiten dat je dat tempo gaat lopen, ook als het zwaar wordt. Je kunt ook op hartslag lopen, als je je zones goed bepaald hebt en een goede inschatting hebt van je marathonhartslag. Maar niet allebei, dat geeft alleen maar stress.
Wel fijn als je dan van tevoren een beetje vertrouwen hebt in het tempo, heb je nog een wedstrijdje gepland voor die tijd?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Klinkt als gezonde marathonstress DeLuna.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Nee ik heb geen wedstrijd meer gepland voor die tijd. Maar dan ga ik op tempo lopen, want die kan ik controleren en van het kijken naar mijn hartslag krijg ik alleen maar stress waardoor die nog hoger wordtquote:Op zondag 4 september 2022 20:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hartslag van vandaag zou ik niet teveel waarde aan hechten, het was gewoon zo warm dat je lichaam zich op een gegeven moment niet meer af kan koelen en dan krijg je cardiac drift, dan gaat hij langzaam steeds hoger, zeker als je niet zoveel kunt drinken. Had ik ook vandaag, en ik rende echt op een tempo waar ik totaal niet moe van werd.
Maar op de dag van de wedstrijd moet je beslissen wat je gaat doen. Loop je op tempo, dan niet teveel naar je hartslag kijken maar gewoon besluiten dat je dat tempo gaat lopen, ook als het zwaar wordt. Je kunt ook op hartslag lopen, als je je zones goed bepaald hebt en een goede inschatting hebt van je marathonhartslag. Maar niet allebei, dat geeft alleen maar stress.
Wel fijn als je dan van tevoren een beetje vertrouwen hebt in het tempo, heb je nog een wedstrijdje gepland voor die tijd?![]()
Op zich heb ik vertrouwen in het tempo. Vorige week heb ik een halve marathon gelopen (na 7km easy) op dat tempo en dat ging eigenlijk meer dan prima. Het enige wat ik dan nog moet doen is de kalmte bewaren in de eerste km's want dat is de vorige twee keren in de marathon ook niet gelukt
Fijn, je uitleg over de cardiac drift, dat verklaart een hoop
Een marathon leert je niet jezelf kennen, op een marathon bepaal je wie je bent
Ik herken die onzekerheid wel enigszins. Sowieso al het feit dat je moet vertrouwen op een trainingsschema.quote:Op zondag 4 september 2022 14:27 schreef DeLuna het volgende:
![]()
Wat bij mij voor mn eerste marathon (april dit jaar) echt hielp was in de aanloop daar naar toe blijven herhalen wat mijn doelen waren: marathon uitlopen en ervan genieten. Ik had wel een streeftijd, maar had vooraf al besloten dat als het te zwaar werd, ik langzamer zou gaan lopen.
Omdat ik dit maandenlang tegen mijzelf heb gezegd (en ook tegen andere had uitgesproken), kon ik tijdens de wedstrijd zonder al teveel moeite de knop omzetten na 20 km. De tweede helft heb ik dus aanmerkelijk langzamer gelopen, maar hem daardoor wel uitgelopen.
In april wil ik wel voor een streeftijd gaan, dus ben erg benieuwd hoe dat gaat worden..Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Hallo allemaal, goed om de zelfde namen hier nog te zien![]()
Advies van jullie gevraagd.
In het kort: Eind 2019 een kopje op de trap gezet en toen ik naar beneden liep op het kopje gestaan en mijn enkel / voet deed au. Naar de dokter gegaan en was niks gebroken gewoon gekneusd / blauw / alle kleuren die je kan verzinnen.
mid-2020: deed nog zeer bij bepaalde bewegingen / na inspanning en uiteindelijk toch een foto laten maken. Niks op te zien dus ik mocht hardlopen totdat het pijn ging doen. Na een weekje evy 0-5km deed het na het hardlopen zeer en toen heb ik een half jaar niks meer gedaan
2021: Alleen standaard sporten behalve hardlopen, weer begonnen met evy maar na 1 les niet meer verder gegaan. Wandelen ging prima maar mijn voet werd enorm stijf na inspanning en tintelt. Naar de podoloog gegaan en die zei dat mijn pezen waarschijnlijk ontstoken waren; rustig aan was het advies.
begin 2022: Geen verschil met 2021, pijnlijke voet na inspanning, fietsen en hardlopen ging wel maar de voet voelt 'anders'.
min 2022: terug naar de podoloog omdat er geen verschil was ten opzichte van 2021 en besloten om toch maar een MRI te maken. Hier kwam uit dat mijn voet enkele ontstoken pezen hadden maar dat het wel 'op de weg terug' moet zijn. De sportarts heeft er ook nog naar gekeken en die zag ook vocht bij de pezen wat inderdaad duid op ontstoken pezen. Advies: rustig aan en rustig opbouwen. Als het na 3 maanden niet beter is gaan we prednison (achtige stof) proberen om de natuur een handje te helpen.
Nu: Nieuwe schoenen gekocht; nu heb ik dus evy 0-5km de eerste 3 lessen gedaan en ik voel mijn voet wel maar het doet niet 'zeer', het is erg aan het tintelen en ik voel meer mijn spieren naar mijn voet. Dus wat nu? Ik dacht om gewoon de eerste 3 lessen van evy te herhalen dus max 2 minuten hardlopen en kijken als het tintelen en de spieren / pezen naar mijn voet en in mijn voet wat sterker worden dan om door te gaan?
TLDR:
Last van me voet, na 3 jaar weer evy 0-5km 3 lessen gedaan gaat nu beter maar nog niet helemaal. Eerste lessen herhalen of gewoon doorgaan?![]()
Ja hooi, ik loop zondag de 600m bij de halve van Oostland. Wie komt me aanmoedigen?![]()
ofwel: ja, ik lees nog mee en zo voorzichtigjes sport ik weer eens wat![]()
Ik loop ook! Ik kom je wel even aanmoedigen!quote:Op donderdag 8 september 2022 12:49 schreef Quoi het volgende:
Ja hooi, ik loop zondag de 600m bij de halve van Oostland. Wie komt me aanmoedigen?![]()
ofwel: ja, ik lees nog mee en zo voorzichtigjes sport ik weer eens watIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hoewel ik nog niet 100% herstelt ben van mn kuitblessure heb ik me ingeschreven voor de halve marathon van Aruba in juni 2023. Ik vermoed dat ik tegen die tijd wel weer kan hardlopen.
Ik kan inmiddels vrij intensief een uurtje beach tennis trainingen doen. En hardlopen gaat ook de goede kant op. Ik zit inmiddels op de 2 min onafgebroken lopen. Dus die halve marathon over iets minder dan een jaar moet wel lukken.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat is goed nieuws!!quote:Op donderdag 8 september 2022 22:12 schreef slacker_nl het volgende:
Hoewel ik nog niet 100% herstelt ben van mn kuitblessure heb ik me ingeschreven voor de halve marathon van Aruba in juni 2023. Ik vermoed dat ik tegen die tijd wel weer kan hardlopen.
Ik kan inmiddels vrij intensief een uurtje beach tennis trainingen doen. En hardlopen gaat ook de goede kant op. Ik zit inmiddels op de 2 min onafgebroken lopen. Dus die halve marathon over iets minder dan een jaar moet wel lukken.
Ik heb me nog steeds niet ergens voor durven inschrijven
Wat denk je zelf? Persoonlijk zou ik herhalen tot je pijnvrij bent. En wellicht met je fysio kijken naar spierversterkende oefeningen voor je voeten en (onder)benen. Je fysio heeft wellicht een schema voor hardlopen. De mijne heeft me een schema gegeven die aangeeft: het mag geen pijn doen tijdens en de dag na het lopen. Na 2x een succesvoll training naar de volgende stap gaan. Indien pijn, terugvallen en daarna weer verder opbouwen.quote:Op donderdag 8 september 2022 12:29 schreef xzaz het volgende:
TLDR:
Last van me voet, na 3 jaar weer evy 0-5km 3 lessen gedaan gaat nu beter maar nog niet helemaal. Eerste lessen herhalen of gewoon doorgaan?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Why not?quote:Op donderdag 8 september 2022 22:14 schreef Guppy het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws!!
Ik heb me nog steeds niet ergens voor durven inschrijvenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
En? Tevreden over je prestatie? Volgens mij was je tweede?quote:Op donderdag 8 september 2022 15:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik loop ook! Ik kom je wel even aanmoedigen!
Ik vond het echt als vanouds om te lopen. HeerlijkMaarja, het was natuurlijk over voordat ik het wist.
![]()
Drempelvrees?quote:[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Maar over een paar weken is de Posbankloop. Die ken je, die heb je vaak gedaan, is in de buurt. Dus gewoon gaan!quote:
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Op zich wel, al ging het niet volgens plan en had ik erg veel verval in het tweede deel, maar meer had er gisteren echt niet ingezeten en 45 sec boven mijn pr op dat parcours is gewoon niet slecht.quote:Op zondag 11 september 2022 18:51 schreef Quoi het volgende:
[..]
En? Tevreden over je prestatie? Volgens mij was je tweede?
Ik vond het echt als vanouds om te lopen. HeerlijkMaarja, het was natuurlijk over voordat ik het wist.
Ik had mezelf ingeschreven, maar toen bleek ik ineens genodigde loper te zijn, wat betekende dat ik mijn startnr in een apart zaaltje mocht ophalen waar ook eten en drinken en een masseur was. En we kregen hesjes om tot het laatste moment buiten het startvak te kunnen inlopen (dat deed overigens niemand omdat het zo warm was en we dus gewoon in de schaduw gingen wachten).
Mijn plan was eigenlijk om dit als supertrainjng voor de cpc te doen, eerste helft op marathontempo en dan versnellen. Maar zo heel veel snelle lopers waren er niet, en toen gingen er 2 mannen op tempo 4:00 weg (mijn pr tempo) en besloot ik daarmee mee te gaan, anders zou ik vanaf de start al solo lopen. En het was gisteren windstil, voor hetzelfde geld is het bij de cpc windkracht 6, dus als het er nu al uit zou komen alleen maar prima!
Maar na een km of 9-10 was ons groepje van 3 uit elkaar gevallen en moest ik solo verder. De tweede helft van het parcours is ook veel zwaarder dan de eerste, wat meer op en af en bochten, en vooral door de groenzoom. Een heel fijn natuurgebied voor duurloopjes, maar er ligt een soort grind wat heel zacht is en echt alle snelheid eruit haalt. De laatste 5km kom je weer samen met de 5 en 10km lopers, wel fijn om dan niet meer alleen te lopen, maar die mensen lopen wel zo'n 5km/u zachter dus het is meer slalommen dan samen lopen 😜
Uiteindelijk dus tweede in 1.25.34. Ik merk vandaag wel dat ik toch best diep ben gegaan en dat mijn lichaam een beetje van streek is, in de zon was het echt heel warm om te lopen.
Al met al dus zeker tevreden, leuk dat de wedstrijd weer door kon gaan, goed georganiseerd en bijna langs mijn huis! Wel zijn er nog wat verbeterpunten, bijv km markeringen en een iets vroegere start. Maar ja je weet ook dat je niet echt naar deze wedstrijd komt voor een snelle tijd.
Heel leuk om jou ook nog even gezien te hebben! Ik heb me sowieso echt vermaakt bij de warming up van de Kids run, hilarische dansjes!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ben mijn 10km wedstrijd niet gefinisht want mijn benen konden niet meer verder. Ik denk een combinatie van oververhitting en het tempo van een ander volgen.
Na drie dagen korte afstanden lopen voelde mijn benen weer als normaal.![]()
Zo, weer eens posten hier. Gisteren 10k gelopen in pr (41:50) en wil nu zondag Dam tot Dam doen (mits ik nog een startbewijs vind). Dam tot Dam is wel mooie voorbereiding op CPC of zal iemand aanraden daar tussendoor toch nog ergens een 20k te lopen?
Doel CPC is eigenlijk 1:33 of minderHet is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Ik zou niet volle bak gaan een week voor de cpc.. dus is het dan de moeite waard om naar de dtd te gaan?quote:Op maandag 12 september 2022 15:43 schreef kalinhos het volgende:
Zo, weer eens posten hier. Gisteren 10k gelopen in pr (41:50) en wil nu zondag Dam tot Dam doen (mits ik nog een startbewijs vind). Dam tot Dam is wel mooie voorbereiding op CPC of zal iemand aanraden daar tussendoor toch nog ergens een 20k te lopen?
Doel CPC is eigenlijk 1:33 of minderIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja denk ‘t wel, normaal gesproken herstel je wel binnen een week van 16km toch?quote:Op maandag 12 september 2022 19:05 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik zou niet volle bak gaan een week voor de cpc.. dus is het dan de moeite waard om naar de dtd te gaan?
Komt bij (kben ook vrij eigenwijs hoor), het seizoen is weer begonnen en ik zal ook wel 45-90 min maken de zaterdagen ervoorHet is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Mja, misschien ben je net hersteld, maar misschien ook niet, en je kunt dan ook niet echt meer fatsoenlijk doortrainen om die wedstrijden heen.quote:Op maandag 12 september 2022 19:21 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja denk ‘t wel, normaal gesproken herstel je wel binnen een week van 16km toch?
Komt bij (kben ook vrij eigenwijs hoor), het seizoen is weer begonnen en ik zal ook wel 45-90 min maken de zaterdagen ervoor
Als je de DtD als duurloop doet, of bijvoorbeeld alleen de tweede helft op HM-tempo kan het wel een goede training zijn.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Gister mocht ik wel voluit met Coopertest op de club. Altijd leuk en niet leuk tegelijk. Maar wel weer een dik record. Die 3 kilometer komt in zicht.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik draag altijd Hoka One Gaviota 3 loopschoenen. Voorheen had ik bijna nooit last van de dubbelgestrikte veters die loskomen tijdens het lange duurloop. Nu met nieuwe Hoka One Gaviota 4 komen de veters zo makkelijk los tijdens het hardlopen, ook al maak ik ze strak en dubbelstrik ik ze. De verkoper snapt het niet hoe dit kan. Misschien weet een van jullie hoe dit kan?![]()
Ik ga de Dam tot Dam ook lopen. Heb helemaal niet getraind, dus ben benieuwd wat het gaat worden. Mijn laatste loop was op 2e pinksterdag in het Amsterdamse Bos, ook 16km. Heb dit startnummer voor de DtD last minute van iemand gekregen die niet fit genoeg is, en ik woon toch praktisch naast de start. Vind het toch zonde om 'm dan over te slaan. Ben van plan om heel rustig te lopen, en gewoon te genieten. De tijd niet echt in de gaten te houden. Paar maanden geleden liep ik die 16km in 1.17, maar zou nu blij zijn als ik het net binnen anderhalf uur kan redden. Gewoon genieten van het evenement en alles wat er om me heen gebeurt dan maar. Ook wel een keer leuk, want normaal zit ik helemaal in m'n runners-high.![]()
Ander setje veters proberen?quote:Op dinsdag 13 september 2022 11:58 schreef daniela_007 het volgende:
Ik draag altijd Hoka One Gaviota 3 loopschoenen. Voorheen had ik bijna nooit last van de dubbelgestrikte veters die loskomen tijdens het lange duurloop. Nu met nieuwe Hoka One Gaviota 4 komen de veters zo makkelijk los tijdens het hardlopen, ook al maak ik ze strak en dubbelstrik ik ze. De verkoper snapt het niet hoe dit kan. Misschien weet een van jullie hoe dit kan?![]()
Ik wilde net zeggen, de veters uit je vorige schoenen gebruiken?quote:Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Ja, en mischien helpt het nog om je veters in een heel lock te strikken. Uitleg staat op youtube. En anders was er nog zo'n TED-talk over je veters net andersom strikken. Dat kan ook nog wel eens helpen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik stop bij veters die makkelijk losgaan (de vaporflys hebben dat o ook) de uiteinden vaak onder de gekruiste veters op de schoen, dat helpt ook!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
^ Klittenband!![]()
![]()
Nieuw afstandsrecord en duurrecord 17,5km/91 minuten/5:11.
Ik ging uit van een route van 17km maar 't was ietsje verder.![]()
Bijzonder, normaal gesproken kun je die alleen op de expo/bij de organisatie bestellen.quote:Op dinsdag 13 september 2022 22:34 schreef Nober het volgende:
Iets voor @:DeLuna? Tijdelijk ¤20,27
https://www.zalando.nl/ad(...)e-ad542d4ke-a11.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Overigens krijg je ook een heel mooi finisher shirt bij de Berlijn marathon!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
De kleding van dit jaar is zo lelijk. Daar wil je niet dood in gevonden worden.quote:Op woensdag 14 september 2022 09:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bijzonder, normaal gesproken kun je die alleen op de expo/bij de organisatie bestellen.
Overigens krijg je ook een heel mooi finisher shirt bij de Berlijn marathon!
Het lijkt wel een scouting pakje![]()
De kleurencombinaties dit jaar zijn nogal opvallend ja. Het is me ook een raadsel waarom er verschil moet zitten in de kleur van de dames- en herenjasjes. (oranje/groen voor heren en roze/groen voor dames)quote:Op woensdag 14 september 2022 10:42 schreef linebear het volgende:
[..]
De kleding van dit jaar is zo lelijk. Daar wil je niet dood in gevonden worden.
Het lijkt wel een scouting pakje
Het finishershirt van 2019 was iets beter maar ook niet veel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De designs van vorig jaar waren dan wel weer mooi imo. Het blijft door de wisselende kwaliteit van de designs het beste om de kleding niet vooraf te bestellen bij je inschrijving. Dan heb je wel kans dat je misgrijpt op de expo maar zit je in elk geval niet met een duur shirt of jasje wat je toch niet aantrekt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
quote:Op woensdag 14 september 2022 12:10 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De kleurencombinaties dit jaar zijn nogal opvallend ja. Het is me ook een raadsel waarom er verschil moet zitten in de kleur van de dames- en herenjasjes. (oranje/groen voor heren en roze/groen voor dames)
Het finishershirt van 2019 was iets beter maar ook niet veel.Ja ben blij dat ik vorig jaar gelopen hebSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De designs van vorig jaar waren dan wel weer mooi imo. Het blijft door de wisselende kwaliteit van de designs het beste om de kleding niet vooraf te bestellen bij je inschrijving. Dan heb je wel kans dat je misgrijpt op de expo maar zit je in elk geval niet met een duur shirt of jasje wat je toch niet aantrekt.Vorig jaar hing er nog zoveel, dus misgrijpen lukte niet
![]()
quote:Op woensdag 14 september 2022 10:42 schreef linebear het volgende:
[..]
De kleding van dit jaar is zo lelijk. Daar wil je niet dood in gevonden worden.
Het lijkt wel een scouting pakje
Ik heb deze, die vind ik best mooi, al is hij een beetje kort. De collectie die je op de expo kon kopen was ook wel heel mooi toen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dit weerHet beste hardloopweer van het jaar komt er deze weken aan! Ik ging vandaag gewoon 20 sec harder bij dezelfde hartslagzone, heerlijk!
Maar ook steeds vroeger donker.Ik zou liever een singlet ontvangen.quote:Op woensdag 14 september 2022 09:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bijzonder, normaal gesproken kun je die alleen op de expo/bij de organisatie bestellen.
Overigens krijg je ook een heel mooi finisher shirt bij de Berlijn marathon!
[ Bericht 91% gewijzigd door Nober op 15-09-2022 20:14:45 ]![]()
Voor een singlet moet je Valencia lopen, die geven je de keuze tussen een normaal t-shirt en singlet. (en daar is het shirt wel "gratis")SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Het was inderdaad echt heerlijk om te rennen, ondanks de stevige wind.quote:Op donderdag 15 september 2022 18:37 schreef La_Tramposa het volgende:
Dit weerHet beste hardloopweer van het jaar komt er deze weken aan! Ik ging vandaag gewoon 20 sec harder bij dezelfde hartslagzone, heerlijk!
Ik had zowaar een pr op de 10 km gelopen, terwijl ik het niet eens van plan was. Maar de eerste paar kilometers gingen zo lekker, dat ik besloot om maar door te rennen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Vanwaar de vrees?quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik moet eigenlijk ook echt weer eens de weg op, in plaats van alleen maar op de loopbandquote:
Een van de veterlusjes van m'n trailschoenen is doorgescheurdze waren nat geweest en daardoor liepen de veters stroef toen ik ze aan probeerde te doen. Iets te hard getrokken --> lusje kapot.
Hoe zouden jullie zoiets repareren?
Ik denk erover om een gat te maken door het bovenwerk van de schoen en daar de veter door te halen ipv door het lusje.
Of proberen een nieuw lusje vast te maken... maar dat is veel gepriegel en wie weet hoe lang dat dan blijft zitten.
Of het oude lusje proberen weer dicht te maken? Dat wordt denk ik niets, want het is helemaal gerafeld.
Ik heb pas 400 km op deze schoenen![]()
En ik heb geen enkel idee wat voor schoenen ik als volgende moet kopen, want mijn ultieme favoriet Brooks Caldera 1 is absoluut nergens meer te krijgen, en de Brooks Caldera 3/4/5/6 zijn inmiddels heel anders.
Ik loop nu op Altra Superior 5 maar die zijn moordend voor de kuiten, en dan heb je nog dat stomme lusje dat nu uitgescheurd is.![]()
![]()
Inderdaad, zoals de meesten op de kleuterschool leren is eigenlijk niet de beste knoop (een "oud wijf" ipv een platte knoop -- weet niet wat de niet-seksistische naam is voor een net verkeerdom variant op de platte knoop)quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:45 schreef mosselmossel het volgende:
Ja, en mischien helpt het nog om je veters in een heel lock te strikken. Uitleg staat op youtube. En anders was er nog zo'n TED-talk over je veters net andersom strikken. Dat kan ook nog wel eens helpen.
Ik strik m'n veters voor wedstrijden altijd met een platte knoop en weef dan de uiteinden door de schoen heen. Blijft prima zitten
Ruwere veters kan idd ook helpen![]()
![]()
Doen! Het is nu een heerlijk seizoen om buiten te rennen, niet meer zo warmquote:Op vrijdag 16 september 2022 07:26 schreef Guppy het volgende:
[..]
Ik moet eigenlijk ook echt weer eens de weg op, in plaats van alleen maar op de loopband![]()
![]()
Zo’n loopband lijkt me echt de hel qua saaiheid. Ik weet niet waar je woont maar bijna overal in Nederland zit je binnen 2-3km wel ergens in een mooie polder of iets van water. En dan ipv dat kiezen voor een blinde muur, brrr.quote:Op vrijdag 16 september 2022 07:26 schreef Guppy het volgende:
[..]
Ik moet eigenlijk ook echt weer eens de weg op, in plaats van alleen maar op de loopband
Het wordt wel echt pokkeweer met de DtD trouwensDie regen en 15 graden gaat nog wel maar stevige NW tegen is wel t ultieme kutte.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Soms denk ik weleens dat een loopband ideaal zou kunnen zijn, hardlopen bij de tv, of gewoon 2 uur wandelen 's avonds (ook voor de tv).
Of een halfuurtje als je ineens 's nachts wakker wordt en de slaap niet meer kunt vatten bijvoorbeeld, niet afhankelijk van de weersomstandigheden...
Maar vaak denk ik inderdaad dat hardlopen dan wel saai zou worden, omdat je letterlijk geen stap verder komt... Dat is toch anders wanneer je buiten loopt. En lijkt me ook wat benauwder/bedompte dan in de frisse buitenlucht.
Dus ik zou de aankoop niet aandurven, bang dat ik hem uiteindelijk nooit zou gebruiken.![]()
Ik heb ook het idee dat het goed voor m'n loophouding / goed tegen overbelastingsblessures is om op wisselend terrein te lopen, hier en daar wat over dingen heen te springen, bochten in allerlei richtingen te maken, omhoog en omlaag te lopen, enzovoort. Van kilometerslang op dezelfde soort wegen lopen krijg ik veel sneller allerlei stomme pijntjes.![]()
Over loopband gesproken, zo meteen gaat Roy Hoornweg een poging doen wereldrecord marathon op de loopband te verbreken. Helse mindfuck lijkt me dat zeg, onder de 2:18 lopen op zo'n apparaat.quote:Op vrijdag 16 september 2022 14:52 schreef Ceviche het volgende:
Soms denk ik weleens dat een loopband ideaal zou kunnen zijn, hardlopen bij de tv, of gewoon 2 uur wandelen 's avonds (ook voor de tv).
Of een halfuurtje als je ineens 's nachts wakker wordt en de slaap niet meer kunt vatten bijvoorbeeld, niet afhankelijk van de weersomstandigheden...
Maar vaak denk ik inderdaad dat hardlopen dan wel saai zou worden, omdat je letterlijk geen stap verder komt... Dat is toch anders wanneer je buiten loopt. En lijkt me ook wat benauwder/bedompte dan in de frisse buitenlucht.
Dus ik zou de aankoop niet aandurven, bang dat ik hem uiteindelijk nooit zou gebruiken.
Ik maak me vanavond op voor de lange duurloop morgen, langste in voorbereiding voor Eindhoven. Ik vind die miezer en regen beter te handelen dan de hitte, dus ik vind het even best nu.If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.![]()
Even bij een schoenmaker langs of die een idee heeft?quote:Op vrijdag 16 september 2022 10:18 schreef Tele6 het volgende:
Een van de veterlusjes van m'n trailschoenen is doorgescheurdze waren nat geweest en daardoor liepen de veters stroef toen ik ze aan probeerde te doen. Iets te hard getrokken --> lusje kapot.
Hoe zouden jullie zoiets repareren?
Ik denk erover om een gat te maken door het bovenwerk van de schoen en daar de veter door te halen ipv door het lusje.
Of proberen een nieuw lusje vast te maken... maar dat is veel gepriegel en wie weet hoe lang dat dan blijft zitten.
Of het oude lusje proberen weer dicht te maken? Dat wordt denk ik niets, want het is helemaal gerafeld.
Ik heb pas 400 km op deze schoenen![]()
En ik heb geen enkel idee wat voor schoenen ik als volgende moet kopen, want mijn ultieme favoriet Brooks Caldera 1 is absoluut nergens meer te krijgen, en de Brooks Caldera 3/4/5/6 zijn inmiddels heel anders.
Ik loop nu op Altra Superior 5 maar die zijn moordend voor de kuiten, en dan heb je nog dat stomme lusje dat nu uitgescheurd is.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat is wel een goedequote:Op vrijdag 16 september 2022 15:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Even bij een schoenmaker langs of die een idee heeft?
Ik ben een keer eerder bij een schoenmaker geweest voor een reparatie aan sportschoenen en toen werd ik weggestuurd "want het zijn geen leren schoenen!!" maar ik zie dat er ook schoenmakers zijn hier die adverteren met dat ze ook sneakers repareren.![]()
Nou, dat was een groot succes. Woensdag kan ik m'n gerepareerde schoen weer ophalen. Het kost ¤7. De meneer verontschuldigde zich er nog voor dat ze geen veterlusje in het specifieke reflecterende patroontje van mijn schoen hadden.![]()
![]()
Ik heb een tijdje op ern crosstrainer thuis getrained. Dat was best te doen. In sportscholen vind ik het vaak wel saaier. Mss is thuis je ding kunne doen best goed te pruimen ipv ergens naartoegaan en daar tegen een statisch iets kijken. Vooral als je ook gewichten ka heffen. Das echt veel leuker 🙃quote:Op vrijdag 16 september 2022 13:56 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Zo’n loopband lijkt me echt de hel qua saaiheid. Ik weet niet waar je woont maar bijna overal in Nederland zit je binnen 2-3km wel ergens in een mooie polder of iets van water. En dan ipv dat kiezen voor een blinde muur, brrr.
Het wordt wel echt pokkeweer met de DtD trouwensDie regen en 15 graden gaat nog wel maar stevige NW tegen is wel t ultieme kutte.
En gup: naar buiten jij!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik kijk uit de sportschool uit op de parkeerplaats en de weg en ik vermaak me daar best wel met het gepruts van de mensen in de auto's.quote:Op vrijdag 16 september 2022 19:56 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje op ern crosstrainer thuis getrained. Dat was best te doen. In sportscholen vind ik het vaak wel saaier. Mss is thuis je ding kunne doen best goed te pruimen ipv ergens naartoegaan en daar tegen een statisch iets kijken. Vooral als je ook gewichten ka heffen. Das echt veel leuker 🙃
En gup: naar buiten jij!
Eigenlijk is het al heel wat. Sinds Corona en m'n blessure is m'n motivatie ook stuk...
Ze delen bij de DtD zeker niet van die poncho's uit voor het startvak, he? Dat deden ze bij de Singelloop wel, dacht ik.![]()
Een dubbele motivatiedip, noooo bueno. Fiets je nog? Mss eens met je ma lopen. Die is altijd zo vrolijk bij loopjes (doe der de groeten!).quote:Op vrijdag 16 september 2022 20:13 schreef Guppy het volgende:
[..]
Ik kijk uit de sportschool uit op de parkeerplaats en de weg en ik vermaak me daar best wel met het gepruts van de mensen in de auto's.
Eigenlijk is het al heel wat. Sinds Corona en m'n blessure is m'n motivatie ook stuk...
Mijn motivatie is op en top. Ik heb inmiddels een paar keer beach tennis trainingen gedaan en dat ging goed en vandaag voor het eerst in drie maanden weer eens langer dan 5 minuten zonder interval gelopen en wel 15(!!) minuten. Ik denk dat ik in oktober wel weer eens kan gaan kijken naar een opbouw voor de 21km trainingen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ja zeker welquote:Op zaterdag 17 september 2022 22:55 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Een dubbele motivatiedip, noooo bueno. Fiets je nog? Mss eens met je ma lopen. Die is altijd zo vrolijk bij loopjes (doe der de groeten!).
Mijn motivatie is op en top. Ik heb inmiddels een paar keer beach tennis trainingen gedaan en dat ging goed en vandaag voor het eerst in drie maanden weer eens langer dan 5 minuten zonder interval gelopen en wel 15(!!) minuten. Ik denk dat ik in oktober wel weer eens kan gaan kijken naar een opbouw voor de 21km trainingen.en ik zwem. En ik loop op zich ook wel, maar op de loopband dus
Na jarenlang rond de 40/41 minuten blijven hangen vandaag eindelijk onder de 40 minuten gelopen op de 10. Heel erg blij mee, begin dit jaar bij een atletiekgroep aangesloten denk echt dat dat het verschil heeft gemaakt. Echt een tip voor iedereen die weinig tot geen progressie meer boekt.
![]()
Hoe is het der dtders vergaan?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hier ging het goed! Zonder enige training toch 1:24:59 gelopen, dus ik ben daar dik tevreden mee.quote:
Wat ik mij nog afvroeg: Als je niet weet te finishen binnen de tijdslimiet van 2 uur, krijg je dan ook geen medaille? Ik heb altijd het idee dat ze iedereen een medaille in de hand duwen zonder daar verder op te letten? Je hebt natuurlijk heel veel startvakken en verschillende starttijden.![]()
Het ging echt uitstekend bij DtD. Eerste 8km in 4:30/km gelopen en de tweede 8 in 4:20. Had wellicht nog wel meer in gezeten maar volgende week is CPC (en dan is ons doel 4:20 over alles gemiddeld). Het was qua weer ook bijna perfect. 15 graden. Weinig wind, alleen net teveel regen (1330 gestart) zodat het soms wat oncomfortabel werd. Tegelijkertijd zat mn hartslag gemiddeld op 148 dus kdenk dat ik nog wel harder had gekund.
Al met al topdagHet is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Denk alleen de laatste groep die ingehaald wordt door de bezemwagen. Maar die zullen m ook wel krijgen eerlijk gezegdquote:Op zondag 18 september 2022 20:53 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Hier ging het goed! Zonder enige training toch 1:24:59 gelopen, dus ik ben daar dik tevreden mee.
Wat ik mij nog afvroeg: Als je niet weet te finishen binnen de tijdslimiet van 2 uur, krijg je dan ook geen medaille? Ik heb altijd het idee dat ze iedereen een medaille in de hand duwen zonder daar verder op te letten? Je hebt natuurlijk heel veel startvakken en verschillende starttijden.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Denk het ook wel, al staat er in de regels op de website dat je dan niet meer in aanmerking komt voor een medaille. Maar dan zou het wel oneerlijk zijn als eerdere startvakken bij overschrijding tijdslimiet wel gewoon die medaille krijgen omdat de bezemwagen er dan toch nog niet is.quote:Op zondag 18 september 2022 21:18 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Denk alleen de laatste groep die ingehaald wordt door de bezemwagen. Maar die zullen m ook wel krijgen eerlijk gezegd![]()
De Dam tot Dam was wel weer fijn. Al was ie wat nattigUiteindelijk 1:35 gelopen. Blij mee...
Was van te voren best zenuwachtig. Vorige week corona gehad en had natuurlijk nog niet zo ver gelopen daarna.
Maar het ging dus erg lekker. Geeft de burger weer moed.
Op naar de London Marathon![]()
![]()
Dat soort regels zijn denk ik meer als afschrikwekkende werking dan dat ze echt hard gehandhaafd worden. Er is ook een wandelevenement van de DtD, dus als je echt ruim over die 2u heen zou gaan kun je daar beter aan meedoen..quote:Op zondag 18 september 2022 22:47 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Denk het ook wel, al staat er in de regels op de website dat je dan niet meer in aanmerking komt voor een medaille. Maar dan zou het wel oneerlijk zijn als eerdere startvakken bij overschrijding tijdslimiet wel gewoon die medaille krijgen omdat de bezemwagen er dan toch nog niet is.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: