abonnement Unibet Coolblue
pi_205733241
PARKOUR!
Spoilers!
pi_205733444
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205733511
Ik deed een Bob Ross tutorial, dat kan ook weer van m'n lijstje. Wat een nachtmerrie. Al denk ik dat het schilderend best tof is, maar ik deed het op m'n tablet. Dus dan kun je niet hetzelfde spelen met kwasten. Maar. Als we het heel ver uitzoomen, en dan nog net iets verder weghouden en een beetje met onze ogen knijpen, dan lijkt het wel op een landschap.

Nu is mijn leven compleet.

pi_205733522
Ik had een 9 *O*
Hb dus, goed cijfer voor mij.

En! Na ruim 30 donaties voor de eerste keer zonder knijpballetje en geen gejank van het apparaat B-)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205733532
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 18:12 schreef Myraela het volgende:
Ik deed een Bob Ross tutorial, dat kan ook weer van m'n lijstje. Wat een nachtmerrie. Al denk ik dat het schilderend best tof is, maar ik deed het op m'n tablet. Dus dan kun je niet hetzelfde spelen met kwasten. Maar. Als we het heel ver uitzoomen, en dan nog net iets verder weghouden en een beetje met onze ogen knijpen, dan lijkt het wel op een landschap.

Nu is mijn leven compleet.

[ afbeelding ]
Lollig. FB herinnerde me er vandaag aan dat ik een jaar of acht geleden live deed bobrossen. Ik denk dat het met echte verf inderdaad beter werkt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205733553
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 18:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lollig. FB herinnerde me er vandaag aan dat ik een jaar of acht geleden live deed bobrossen. Ik denk dat het met echte verf inderdaad beter werkt.
Goede timing. :D Echt lijkt me leuker, ja. Al vind ik het zo zonde van de spullen, want ik vind de stijl van schilderen eigenlijk niet zo mooi. :') Wil dan meteen iets maken dat ik wel op zou willen hangen. Dat is sowieso mijn probleem. Ik wil bij de eerste poging direct een perfect resultaat. Daarom geef ik alle creatieve hobby's altijd meteen op.
pi_205733613
Herkenbaar :')
pi_205733681
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 18:18 schreef Myraela het volgende:

[..]
Goede timing. :D Echt lijkt me leuker, ja. Al vind ik het zo zonde van de spullen, want ik vind de stijl van schilderen eigenlijk niet zo mooi. :') Wil dan meteen iets maken dat ik wel op zou willen hangen. Dat is sowieso mijn probleem. Ik wil bij de eerste poging direct een perfect resultaat. Daarom geef ik alle creatieve hobby's altijd meteen op.
Ai… onhandige eigenschap ja :D

Ik deed zo’n workshop. Dan zit je iig niet met materialen en zo. En ben dan heel snel om de juf te hulp te roepen. Dus de mooiste fliebertjes heeft zij gemaakt :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205734416
Als je gaat kijken zou ik zeker even vragen wat ze nu aan elektra/verwarming kwijt zijn @Tele6!

Als je het inzichtgevend vind kan ik wel even opzoeken wat ik ook alweer betaal aan kosten naast mijn kale huur (¤1278 per maand). Elektra, verwarming, water, inboedelverzekering (en glasverzekering, is bij ons verplicht), gemeentelijke belastingen, geloof dat dat het was. Ik heb een 5 jaar oud nieuwbouw eengezinswoning, dus zal niet helemaal vergelijkbaar zijn, maar voor een idee.

Je Berlijn-verslag was heerlijk om te lezen O+


En goed bezig @Kaatje1 met de leefstijl interventie! Klinkt goed. Kun je dat ook vergoed krijgen van de zorgverzekering? Moeite waard om even na te zoeken!

@Lucky_Strike fijn dat je goed geslapen hebt! Wel vervelend van Piep.. hopelijk krijgt ze toch nog zin om te eten!
pi_205734429
Gisteren uren bezig geweest met foto's back-uppen van de afgelopen 3 jaar. De bedoeling is dat ik het elke maand doe dan duurt het niet zo lang :')

En net 2u bezig geweest met de leukste foto's van die jaren uit te zoeken en bestellen. Nu nog motivatie vinden om alles in te plakken als het binnen komt.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 19:51:37 #11
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205734451
Misschien is iets als Cloud station wat voor jou? Dan kun je automatisch backuppen.
pi_205734452
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 19:50 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren uren bezig geweest met foto's back-uppen van de afgelopen 3 jaar. De bedoeling is dat ik het elke maand doe dan duurt het niet zo lang :')

En net 2u bezig geweest met de leukste foto's van die jaren uit te zoeken en bestellen. Nu nog motivatie vinden om alles in te plakken als het binnen komt.
Wat doe je met die foto's?

Ik doe eigenlijk nooit iets met foto's. :') Ik moet het fotoboek van de bruiloft nog een keer maken. Bij de eerste vond ik de kwaliteit niet mooi, maar ik kan mezelf er nog niet toe zetten om er nog een keer mee te prutsen. :')
pi_205734471
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 19:48 schreef vlindertje89 het volgende:
Als je gaat kijken zou ik zeker even vragen wat ze nu aan elektra/verwarming kwijt zijn @:Tele6!

Als je het inzichtgevend vind kan ik wel even opzoeken wat ik ook alweer betaal aan kosten naast mijn kale huur (¤1278 per maand). Elektra, verwarming, water, inboedelverzekering (en glasverzekering, is bij ons verplicht), gemeentelijke belastingen, geloof dat dat het was. Ik heb een 5 jaar oud nieuwbouw eengezinswoning, dus zal niet helemaal vergelijkbaar zijn, maar voor een idee.

Je Berlijn-verslag was heerlijk om te lezen O+

En goed bezig @:Kaatje1 met de leefstijl interventie! Klinkt goed. Kun je dat ook vergoed krijgen van de zorgverzekering? Moeite waard om even na te zoeken!

@:Lucky_Strike fijn dat je goed geslapen hebt! Wel vervelend van Piep.. hopelijk krijgt ze toch nog zin om te eten!
De leefstijl interventie wel, het beweeg/sport deel niet. Kennisje van mij heeft het jaren geleden gedaan en is nog steeds slank (al zal ik dat niet worden). Daar had ik ook eens naar gekeken maar viel stijl achterover van de prijs. Nu nog eens gekeken (da's dus wel incl. bewegingsbegeleiding) 400 euro per maand.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205734482
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 19:51 schreef Morgane89 het volgende:
Misschien is iets als Cloud station wat voor jou? Dan kun je automatisch backuppen.
Hebben we ook maar ik wil het in specifieke mapjes per onderwerp. Lekker lastig dus.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 19:51 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wat doe je met die foto's?

Ik doe eigenlijk nooit iets met foto's. :') Ik moet het fotoboek van de bruiloft nog een keer maken. Bij de eerste vond ik de kwaliteit niet mooi, maar ik kan mezelf er nog niet toe zetten om er nog een keer mee te prutsen. :')
Ooit ga ik vast de albums bekijken :') het is misschien meer gewoonte maar ik zou er ook niet mee willen stoppen.

Trouwalbum moet ik ook nog steeds maken :@ Staat in principe morgen op mijn to do lijst. Maar dat heeft het vaker gestaan de afgelopen 5 jaar.....
pi_205734548
Ik heb ook heel veel foto albums. Van vakantie's maar ook door het jaar heen. Alleen moet 2021 nog en daar heb ik eigenlijk geen zin in om te maken. Maar wanneer ik de geest krijg is dat ook in een paar uur gedaan.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205734569
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 20:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb ook heel veel foto albums. Van vakantie's maar ook door het jaar heen. Alleen moet 2021 nog en daar heb ik eigenlijk geen zin in om te maken. Maar wanneer ik de geest krijg is dat ook in een paar uur gedaan.
Ik ga er meestal een middag voor zitten samen met mijn moeder. Leuk om dan ook herinneringen op te halen.
pi_205735125
De training was echt heel leuk. Eerst dus mijn eigen oefeningen, daarna een parkour (parkour!) langs een multifunctioneel apparaat. 7 oefeningen, elk een minuut en daarna nog een rondje.



Ik heb me definitief aangemeld en hoef vanaf 1 september pas te betalen.
Spoilers!
pi_205735173
Wat fijn @Lucky_Strike O+
pi_205735184
Mensen met een NPO Plus abo, kunnen jullie de pagina met afleveringen van De Slimste Mens Allstars bekijken? Hier niet :?
Spoilers!
pi_205735261
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen met een NPO Plus abo, kunnen jullie de pagina met afleveringen van De Slimste Mens Allstars bekijken? Hier niet :?
Ik heb gewoon gegoogled op "slimste mens all stars" en toen ben ik gaan kijken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205735267
Jullie hadden nog foto's van vliegergekkies O+ tegoed. Recap: er is dus een Europese scene van vliegerende mensen die weekenden samenkomen waarbij ze kamperen en vliegeren. De echte die hards herken je aan de enorme hoeveelheid vliegergerelateerde parafernalia voor hun caravan.







Er zijn ook allerlei demonstraties van bijvoorbeeld teamvliegeren op muziek. Dat hebben we vorig jaar gezien, was echt wel indrukwekkend. Toevallig stuitten we dit keer op een team van vier dat met vierlijnige vliegers aan het oefenen was. Dat was nog veel leuker dan een demonstratie waarin alles goed gaat. We hebben er een klein uur naar zitten kijken.
Spoilers!
pi_205735308
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 20:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
De training was echt heel leuk. Eerst dus mijn eigen oefeningen, daarna een parkour (parkour!) langs een multifunctioneel apparaat. 7 oefeningen, elk een minuut en daarna nog een rondje.

[ afbeelding ]

Ik heb me definitief aangemeld en hoef vanaf 1 september pas te betalen.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 21:11:54 #23
63722 z80
I fink you freaky
pi_205735494
De training van maandag, de eerste na de vakantie, bleek toch wat zwaarder dan dat deze leek op het einde.
Vandaag toch behoorlijk wat last van stramme spieren met trainen.
Maandag was ronde 1 zo snel mogelijk, zonder pauze:
50 air squats
50 push-up
50 sit-up (zit met rechte rug)
50 mountain climbers (links,rechts is 1)
50 burpees
ronde 2 zo snel mogelijk, zonder pauze:
5 ronden van:
15 burpees
30 air squats (Bovenbeen parallel met grond, en volledig recht staan)
60 russian twist (elke kant is 1)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_205735580
Ik doe morgen weer de eerste sinds een week. Wilde eigenlijk vanochtend maar dat voelde als teveel gevraagd :+
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator woensdag 24 augustus 2022 @ 21:17:57 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205735613
Geen idee wat Zet heeft gedaan. Ik heb 31 km in 1:27 gefietst op een gewone fiets. En 6 foto's gemaakt, weer een rolletje vol.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 augustus 2022 @ 21:22:39 #26
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205735685
Ik heb maar rustig aan gedaan in vergelijking bij dat van Z. Uurtje bodybalance uurtje yin. :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205735828
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 21:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
I know _O-

Ik spinde ook nog een PR vandaag trouwens. Mijn gemiddelde snelheid lag tussen de 24 en 31.2 km/u. Ik had nog nooit de max boven de 30 gefietst.

Oh! Toen ik thuiskwam was er voor me gekookt O+ Dat is misschien 10 jaar geleden voor het laatst gebeurd.
Spoilers!
pi_205735895
Ik ben vandaag niet van de bank afgekomen en heb volgens mijn horloge nog geen 1000 stappen gezet. Dat is ook een prestatie.
pi_205736278
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 21:36 schreef Myraela het volgende:
Ik ben vandaag niet van de bank afgekomen en heb volgens mijn horloge nog geen 1000 stappen gezet. Dat is ook een prestatie.
Zo zien mijn meeste dagen er uit :')
Spoilers!
pi_205737778
Wij fietsten ondersteund over koele bospaden, raakten licht verdwaald en belandden in het randje van Oldenzaal.

Goed doorgepakt kaatje en Lucky 👍🏼
Altijd winst qua spierkracht en uithoudingsvermogen.
Minder kilo’s zijn hier teleurstellend -O- Zal een hormoondingetje zijn. O-)

Overigens geweldig smakelijk en verrassend diner genoten op het terras met ondergaande zon en kleuren.
pi_205737849
Wat een prachtige luggg O+
pi_205737857
Ik zit nu buiten met een wijntje.
Zalig die temp en die stilte O+
pi_205738335
@Lucky-Strike terecht prijzen ‘wij’ Tele6 voor al wat zij heeft bereikt de afgelopen 2 jaar…en ik bedacht mij, dat jij net zo goed sprongen hebt gemaakt op allerlei gebied.
Dus ook jij uitgesproken complimenten hiero 💐😘
pi_205738440
‘morgen

Mag het er weer wat koeler? Ik ben er nu echt klaar mee.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 augustus 2022 @ 06:55:21 #35
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205738476
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 06:20 schreef Tuindier het volgende:
‘morgen

Mag het er weer wat koeler? Ik ben er nu echt klaar mee.
Nog 1 dagje echte hitte ;)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205738495
Jeuj hele dag teamoverleg ;(
Daarna wel door naar verjaardagsBBQ.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 25 augustus 2022 @ 08:45:34 #37
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205738929
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 06:55 schreef borisz het volgende:

[..]
Nog 1 dagje echte hitte ;)
En dan gaan we toch echt richting de herfst ;(

De winter is in aantocht!
Zo voelt het, er gaan langzaam aan dingen uit de moestuin, ik ben bloembollen aan het bestellen.
Kou en donker, ik wil het nog niet!!
pi_205739018
Maar ook de herfst is mooi, met al z'n kleuren O+
(Sprak zij die niet meer in de regen en wind het OV hoeft te trotseren :P )

Mogguh trouwens! Vandaag een dagje vrij. Eens kijken wat ik ga doen. Nog steeds schoenen bestellen. En kijken of de kapper hier misschien nog een plekje heeft. En wellicht even langs mijn ouders. Of wat kleine klusjes in huis doen. Vanavond als het weer wat koeler is even wandelen, of House of the Dragon eens starten.

Klinkt best ok denk ik, wat het ook gaat worden 8-)
pi_205739112
Ik heb wel zin in herfst. O+

Al heb ik voor m'n gevoel dit jaar ook te weinig geprofiteerd van het weer. Terwijl het weer prima was, maar ik heb toch echt te weinig op het terras gezeten. De barbecue is ook maar één keer aangegaan. Ik weet niet wat ik wel heb gedaan, maar voor m'n gevoel veel te weinig. :')
  donderdag 25 augustus 2022 @ 09:34:31 #40
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205739222
Ik heb wel het gevoel optimaal genoten te hebben van het weer. Maar dat is ook omdat het huis een bende is/was en ik dus sowieso liever buiten was _O-

Ik kijk op youtube soms filmpjes van mensen uit Alaska die ook moestuinen enzo, die zitten al zowat in de herfst. Als ik ze dan zie lopen in hoodies en beetje regen heb ik daar soms ook wel weer zin in. Gewoon comfortabel niet te koud maar 'gezellig' weer _O-
pi_205739248
Mogge!

Ben dol op de herfst en herfstkleuren in de natuur, maar ben bang dat het dit jaar niet zo spectaculair zal worden.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205739317
Ik heb al sinds midden juli zin in de herfst. De zomer is niet mijn favoriete seizoen....
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 augustus 2022 @ 09:46:07 #43
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205739333
Herfst is ook fijn O+
Van de heide naar burlende herten in de Waterleidingduinen, naar vallende bladeren naar bockbier en stoofpot. :Y)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205739486
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 09:34 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb wel het gevoel optimaal genoten te hebben van het weer. Maar dat is ook omdat het huis een bende is/was en ik dus sowieso liever buiten was _O-

Ik kijk op youtube soms filmpjes van mensen uit Alaska die ook moestuinen enzo, die zitten al zowat in de herfst. Als ik ze dan zie lopen in hoodies en beetje regen heb ik daar soms ook wel weer zin in. Gewoon comfortabel niet te koud maar 'gezellig' weer _O-
Doe dat maar als ik weer binnen om een huis een keuken (met warm water) heb :{w

We gaan, hoewel de badkamer nog niet aan de beurt is, alvast een warmteterugwin-leiding plaatsen voor de douche. Wat een ding is dat joh, het is echt een grote, koperen buis. Hij loopt voorlopig nog in het zicht door de wc heen, dus we zaten al te geinen dat we er maar een steampunktoilet van moeten maken. :D
pi_205739641
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 02:20 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky-Strike terecht prijzen ‘wij’ Tele6 voor al wat zij heeft bereikt de afgelopen 2 jaar…en ik bedacht mij, dat jij net zo goed sprongen hebt gemaakt op allerlei gebied.
Dus ook jij uitgesproken complimenten hiero 💐😘
Thanks. Lief O+
Spoilers!
pi_205739650
Wat mij betreft blijft het altijd zomer. Ik maak me best zorgen om een koude winter, hoge gasprijzen, omvallende energiemaatschappijen, inflatie, economische crisis, etc.
Spoilers!
pi_205740087
Daar probeer ik eigenlijk zo min mogelijk over na te denken. Ik overzie de mogelijke gevolgen ook niet zo goed en dat maakt het spannend. Ik kan zelf een hogere energie rekening wel betalen, maar het gaat natuurlijk verder dan dat. En zeker met de dubbele lasten en het huis dat nog in de verkoop moet, weet ik vaak niet meer waar ik verstandig aan doe.
pi_205740166
Krijgt jullie nieuwe huis een warmtepomp, Myraela?
pi_205740182
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:12 schreef Myraela het volgende:
Daar probeer ik eigenlijk zo min mogelijk over na te denken. Ik overzie de mogelijke gevolgen ook niet zo goed en dat maakt het spannend. Ik kan zelf een hogere energie rekening wel betalen, maar het gaat natuurlijk verder dan dat. En zeker met de dubbele lasten en het huis dat nog in de verkoop moet, weet ik vaak niet meer waar ik verstandig aan doe.
Die verkoop in een economisch lastige periode lijkt me ook wel heel ingewikkeld en onzeker.

Hier is het allemaal behoorlijk onoverzichtelijk. Als J straks een vast inkomen heeft, wordt het wel weer een keer overzichtelijk maar het afhandelen van alle zakelijke dingen gaat nog wel een tijd duren en dat brengt weer zijn eigen financiële onzekerheid met zich mee op een of andere manier.
Spoilers!
pi_205740238
Ik maak me ook wel wat zorgen om mijn eigen situatie, maar ook echt wel over de maatschappij als geheel en wat voor kutzooi ons allemaal nog te wachten staat. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 11:27:15 #51
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205740254
Leuk zo’n tafel haard
pi_205740304
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Krijgt jullie nieuwe huis een warmtepomp, Myraela?
Ja, de keuze voor het nieuwe huis ga ik alleen maar elke keer meer waarderen. Zo fijn dat alles straks gewoon aan de huidige standaarden voldoet. Van het gas af, vloerverwarming, zonnepanelen, ventilatiesysteem met warmteterugwinning en ook gewoon goede isolatie.

Zou er niet aan moeten denken dat we voor zo'n superschattige jaren 30 woning waren gegaan aan de bovenkant van ons budget, want dan zou ik het echt spannend vinden.

Pas nu we dat krijgen, realiseer ik me hoe fijn dat is. En tegelijkertijd weet ik van mezelf dat ik het heel lastig zou vinden om het prioriteit te geven als ik bijvoorbeeld zou moeten kiezen bij een verbouwing tussen meer verduurzamen of een lelijke keuken eruit. Dus als ik een ouder huisje had gekocht, had ik vast de verkeerde keuzes gemaakt.
pi_205740311
Herkenbaar, die zorgen over de wereld. Ik ga een klein beetje voor de struisvogeltactiek, want heb er toch geen invloed op.

Verder denk ik iedere keer als ik dit topic aanklik 'Parkour!'.
pi_205740325
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:32 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ja, de keuze voor het nieuwe huis ga ik alleen maar elke keer meer waarderen. Zo fijn dat alles straks gewoon aan de huidige standaarden voldoet. Van het gas af, vloerverwarming, zonnepanelen, ventilatiesysteem met warmteterugwinning en ook gewoon goede isolatie.

Zou er niet aan moeten denken dat we voor zo'n superschattige jaren 30 woning waren gegaan aan de bovenkant van ons budget, want dan zou ik het echt spannend vinden.

Pas nu we dat krijgen, realiseer ik me hoe fijn dat is. En tegelijkertijd weet ik van mezelf dat ik het heel lastig zou vinden om het prioriteit te geven als ik bijvoorbeeld zou moeten kiezen bij een verbouwing tussen meer verduurzamen of een lelijke keuken eruit.
Ja, ik ben ook erg blij met onze moderne nieuwbouwwoning. Al heb ik wel constant koude voeten in de zomer nu door de koeling van de vloerverwarming, maar dat is zo'n enorm luxeprobleem.

Ik deel Lonaa's zorgen over de maatschappij, en ook de grote oneerlijkheid in de maatschappij. Zij die het al goed hebben kunnen alle isolerende maatregelen veroorloven, die die het al moeilijker hebben krijgen het nog moeilijker....
pi_205740473
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik maak me ook wel wat zorgen om mijn eigen situatie, maar ook echt wel over de maatschappij als geheel en wat voor kutzooi ons allemaal nog te wachten staat. ;(
Ik maak me zorgen om allebei. Het ene moment meer over onszelf en het andere over de maatschappij. Zorgen over de maatschappij kan ik ietsje makkelijker uitschakelen maar dat wordt wel steeds moeilijker.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:32 schreef Myraela het volgende:
Pas nu we dat krijgen, realiseer ik me hoe fijn dat is. En tegelijkertijd weet ik van mezelf dat ik het heel lastig zou vinden om het prioriteit te geven als ik bijvoorbeeld zou moeten kiezen bij een verbouwing tussen meer verduurzamen of een lelijke keuken eruit. Dus als ik een ouder huisje had gekocht, had ik vast de verkeerde keuzes gemaakt.
Wij hebben dat gelukkig wel kunnen doen. We verbruiken echt weinig gas voor een vrijstaande woning, nog geen 1000 kuub, minder als we geen enorm strenge winter krijgen. Ik baalde er van dat de woonkamer niet geschilderd was voor 5 jaar, dat we al die jaren met een gare keuken doen waar de gipsplaten nog zichtbaar zijn en de osb op de vloer ligt. Maar het is echt de juiste keuze geweest.
Spoilers!
pi_205740474
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:33 schreef Tuindier het volgende:
Herkenbaar, die zorgen over de wereld. Ik ga een klein beetje voor de struisvogeltactiek, want heb er toch geen invloed op.

Verder denk ik iedere keer als ik dit topic aanklik 'Parkour!'.
Parkour!
Spoilers!
pi_205740529
Parkour!

Ik ben nu de podcast aan het luisteren van Pam en Angela, 'The Office Ladies'. Niet te zwaar luistervoer en erg vermakelijk.
pi_205740602
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Leuk zo’n tafel haard
Ik schrok me rot met een gil :o :o
pffffffff die man kwam er goed vanaf.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 11:58:37 #59
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205740606
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:34 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Ja, ik ben ook erg blij met onze moderne nieuwbouwwoning. Al heb ik wel constant koude voeten in de zomer nu door de koeling van de vloerverwarming, maar dat is zo'n enorm luxeprobleem.

Ik deel Lonaa's zorgen over de maatschappij, en ook de grote oneerlijkheid in de maatschappij. Zij die het al goed hebben kunnen alle isolerende maatregelen veroorloven, die die het al moeilijker hebben krijgen het nog moeilijker....
Koeling in vloer, geeft dat geen condens?
pi_205740630
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat mij betreft blijft het altijd zomer. Ik maak me best zorgen om een koude winter, hoge gasprijzen, omvallende energiemaatschappijen, inflatie, economische crisis, etc.
Ik ben met jou.
Ik hou van de zomer, maar zit ook in mijn eigen herfst.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 12:00:23 #61
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205740637
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:32 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ja, de keuze voor het nieuwe huis ga ik alleen maar elke keer meer waarderen. Zo fijn dat alles straks gewoon aan de huidige standaarden voldoet. Van het gas af, vloerverwarming, zonnepanelen, ventilatiesysteem met warmteterugwinning en ook gewoon goede isolatie.

Zou er niet aan moeten denken dat we voor zo'n superschattige jaren 30 woning waren gegaan aan de bovenkant van ons budget, want dan zou ik het echt spannend vinden.

Pas nu we dat krijgen, realiseer ik me hoe fijn dat is. En tegelijkertijd weet ik van mezelf dat ik het heel lastig zou vinden om het prioriteit te geven als ik bijvoorbeeld zou moeten kiezen bij een verbouwing tussen meer verduurzamen of een lelijke keuken eruit. Dus als ik een ouder huisje had gekocht, had ik vast de verkeerde keuzes gemaakt.
Ben ook echt blij dat wij door die idiote overwaarde op het vorige huis geen keuzes hoeven maken.
Anders was het hier precies zo in onze jaren 30 woning.
Nu zit er echt isolatie in het dak die ik anders echt nooit had gekocht.
Alleen duurt het nog minimaal 1 winter voor alles af is, dus we moeten wel echt opletten deze winter.
Want we kunnen de hogere gasprijs op zich wel betalen, ik vind het alleen wel moeilijk te accepteren ofzo.
pi_205740647
Herfst O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205740688
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Koeling in vloer, geeft dat geen condens?
Ik ga er vanuit van niet. Hij koelt ook maximaal tot 18 graden, daar beneden zou het condens geven. Maar, het is hier nu heerlijk koel in huis....
pi_205740792
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Ik ga er vanuit van niet. Hij koelt ook maximaal tot 18 graden, daar beneden zou het condens geven. Maar, het is hier nu heerlijk koel in huis....
Lekker!
Onze kinderen hebben ook zo'n fijn nieuwbouwhuis.
pi_205740800
Wij gaan zo even (met bejaardenstoeltjes wegens lastig op handdoekjes kunnen liggen qua ruggen) een poosje naar strand, dan boodschappen met een visje op de terugweg.
Lekker middagje ervan maken.
pi_205740804
Wij overwegen ook even richting water te gaan, maar ik ben wel beetje lamlendig van de warmte en alles.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205740894
Ik heb hier alles dicht gedaan, airco aan. Was zojuist gewoon beroerd van de warmte (iets te veel gedaan hier in huis).

De energieprijzen zijn inderdaad best eng maar vorig jaar heb ik blijkbaar maar 194m3 gas verbruikt en tot nu toe 90m3
We have far more in common than that which devides us..
pi_205740911
Ik keek net even op gaslicht omdat het contract afloopt en de vaste contracten die er aangeboden worden zijn uh op jaarbasis voor ons verbruik van 1200 euro naar 4500 euro gegaan. :{
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205740944
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:23 schreef Lonaa het volgende:
Ik keek net even op gaslicht omdat het contract afloopt en de vaste contracten die er aangeboden worden zijn uh op jaarbasis voor ons verbruik van 1200 euro naar 4500 euro gegaan. :{
Oef, hoe moeten mensen dat betalen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205740978
Oh ik had mijn verbruik te hoog ingeschat. Toch alsnog wel 1,5x duurder. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205740999
Ik maak me voor onszelf weinig zorgen, we hebben gelukkig wel een redelijke buffer en qua wooncomfort zijn we niet heel veel luxe gewend en kan het alleen maar beter worden. En met de verbouwing kan het voorschot ook enkel naar beneden, zou je zeggen. Maar je weet het nooit natuurlijk :')
Enige lastige is dus dat ik niet zomaar kan omscholen/overstappen qua baan (tenzij echt zekerheid) of minder uren zou kunnen gaan werken. Daarvoor moeten we echt eerst de verbouwing door zijn en dan zien wat we qua kosten maandelijks straks kwijt gaan zijn. Dat kon voorheen wel zonder er ook maar over hoeven na te denken, en dat is wat benauwend. Eigenlijk gewoon stikverwend dus al die jaren :@

Qua maatschappij...tsja... daar maak ik me al jaren zorgen over. Mijn vertrouwen in 'de goedheid van de mens' is nooit groot geweest maar het keldert nog elke keer weer verder. Op een paar lichtpuntjes na. Maar goed, dan til je er te zwaar aan/ ben je weer de pessimist, dus ik heb het er maar niet teveel over. Verder is daarin niet zoveel veranderd.

Voor nu ga ik mijn moeder eens opzoeken. Mijn vader zit ergens in de Eifel op z'n gravelbike,mijn partner staat vermoedelijk ergens in een veel te warm pak in een cleanroom, dus wij vonden het wel een mooie dag voor samen ergens buiten de deur lunchen. Al maanden niet meer gedaan. :9
pi_205741030
F. opperde een elektrishe kachel voor in de woonkamer van de winter en gaat nu uitrekenen of dat uitkan. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205741064
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:36 schreef Lonaa het volgende:
F. opperde een elektrishe kachel voor in de woonkamer van de winter en gaat nu uitrekenen of dat uitkan. :')
Kunnen jullie de mobiele airco niet gebruiken? Die van ons verwarmt ook.
Spoilers!
pi_205741082
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Kunnen jullie de mobiele airco niet gebruiken? Die van ons verwarmt ook.
Onze kan dat niet ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205741099
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Onze kan dat niet ;(
Balen. Een elektrische kachel kan wel verstandig zijn. In K&W zijn er wel topics over.
Spoilers!
pi_205741285
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:23 schreef Lonaa het volgende:
Ik keek net even op gaslicht omdat het contract afloopt en de vaste contracten die er aangeboden worden zijn uh op jaarbasis voor ons verbruik van 1200 euro naar 4500 euro gegaan. :{
1200 was mijn nabetaling aan Eneco voor nov-mrt :X En toen hadden we ook al een pittig voorschot.

Zo charmant, onze jaren 30 hut.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205741327
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]
1200 was mijn nabetaling aan Eneco voor nov-mrt :X En toen hadden we ook al een pittig voorschot.

Zo charmant, onze jaren 30 hut.
Bouwjaar is 1915 hier. We zijn al zuinig, altijd geweest, maar denk dat er komende winter toch ietsje meer en andere maatregelen moeten komen. :X
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205741390
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Bouwjaar is 1915 hier. We zijn al zuinig, altijd geweest, maar denk dat er komende winter toch ietsje meer en andere maatregelen moeten komen. :X
Ik las gisteren op twitter een draadje van een columniste die 7 jaar vrijwel geen verwarming aan had gehad. Met allemaal tips om zo "warm" mogelijk de winter door te komen. Een van de tips was "warme sloffen" dus niet alleen sokken maar sokken met sloffen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205741512
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik las gisteren op twitter een draadje van een columniste die 7 jaar vrijwel geen verwarming aan had gehad. Met allemaal tips om zo "warm" mogelijk de winter door te komen. Een van de tips was "warme sloffen" dus niet alleen sokken maar sokken met sloffen.
Heb je daar een link naar?
Spoilers!
pi_205741532
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 06:55 schreef borisz het volgende:

[..]
Nog 1 dagje echte hitte ;)
Voor volgende week zie ik toch al weer 25+ dagen opduiken..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205741606
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Heb je daar een link naar?
Hele goede columniste. Sociaal werkster (was ze in ieder geval) ervaringsdeskundige en iemand die geen onzin schrijft.
https://twitter.com/overl(...)ugZubCRmsFeKeI2TkzTA
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 25 augustus 2022 @ 13:36:14 #82
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205741705
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:21 schreef fietsie het volgende:

[..]
Voor volgende week zie ik toch al weer 25+ dagen opduiken..
25+ maar 30- is nog goed te doen vind ik. Meestal koelt het dan 's avonds nog prima af voor een goede nachtrust. O+
pi_205741713
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hele goede columniste. Sociaal werkster (was ze in ieder geval) ervaringsdeskundige en iemand die geen onzin schrijft.
https://twitter.com/overl(...)ugZubCRmsFeKeI2TkzTA
Dank je. Misschien moet ik ook maar sloffen :r gaan kopen.
Spoilers!
  donderdag 25 augustus 2022 @ 13:37:56 #84
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205741723
Iedereen de cv ook al op 60 gezet?

Hier was dat dus niet gebeurd dus heb even het denigrerende filmpje van zetmop60.nl gevolgd _O-
Ok het was inderdaad heel makkelijk, maar om dat nou over te brengen door een kind dat te laten doen :')
  donderdag 25 augustus 2022 @ 13:39:17 #85
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205741743
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dank je. Misschien moet ik ook maar sloffen :r gaan kopen.
https://www.waschbaer.nl/(...)=24&G=1518&K=1039116

ik heb zulke, niet mooi, maar ook niet mega sloffen achtig en wel lekker stevig en warm.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 augustus 2022 @ 13:42:13 #86
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205741779
Ik heb geitenwollensokken voor in de winter O+.
Ook prima.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Official ESF Kreviewer donderdag 25 augustus 2022 @ 13:51:50 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205741864
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:37 schreef gcjoel het volgende:
Iedereen de cv ook al op 60 gezet?

Hier was dat dus niet gebeurd dus heb even het denigrerende filmpje van zetmop60.nl gevolgd _O-
Ok het was inderdaad heel makkelijk, maar om dat nou over te brengen door een kind dat te laten doen :')
Staat hier op 50 graden en maakt het huis nog wel warm.

Verder verbruiken we in de winter 300m3 gas per maand en hebben we helaas flexibel contract. Genieten.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 13:52:55 #88
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205741875
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:39 schreef gcjoel het volgende:

[..]
https://www.waschbaer.nl/(...)=24&G=1518&K=1039116

ik heb zulke, niet mooi, maar ook niet mega sloffen achtig en wel lekker stevig en warm.
https://www.waschbaer.nl/(...)=20&G=1441&K=1039116
deze zijn een stuk goedkoper trouwens, deze heb ik voor mijn vriend gekocht.
Die worden amper gedragen _O-
  donderdag 25 augustus 2022 @ 13:53:26 #89
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205741879
quote:
14s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:51 schreef Kreator het volgende:

[..]
Staat hier op 50 graden en maakt het huis nog wel warm.

Verder verbruiken we in de winter 300m3 gas per maand en hebben we helaas flexibel contract. Genieten.
Wij hebben per 5-9 ook flexibel ;(
pi_205741950
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:37 schreef gcjoel het volgende:
Iedereen de cv ook al op 60 gezet?

Hier was dat dus niet gebeurd dus heb even het denigrerende filmpje van zetmop60.nl gevolgd _O-
Ok het was inderdaad heel makkelijk, maar om dat nou over te brengen door een kind dat te laten doen :')
Hij staat op 50 :Y

Goede tip van die sloffen. Ik zoek wel iets stevigs. Moet van de fysio :{
Spoilers!
pi_205741958
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hij staat op 50 :Y

Goede tip van die sloffen. Ik zoek wel iets stevigs. Moet van de fysio :{
Heb gisteren gekeken naar sloffen die in de magnetron verwarmd kunnen worden. Niet doen zeggen de meeste ervaringsdeskundigen.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 25 augustus 2022 @ 14:07:01 #92
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205742012
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hij staat op 50 :Y

Goede tip van die sloffen. Ik zoek wel iets stevigs. Moet van de fysio :{
Ik hou het maar bij 60, we hebben sowieso amper nog radiatoren hangen momenteel, dus echt warm wordt het sowieso niet.
  Official ESF Kreviewer donderdag 25 augustus 2022 @ 14:13:10 #93
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205742085
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:07 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik hou het maar bij 60, we hebben sowieso amper nog radiatoren hangen momenteel, dus echt warm wordt het sowieso niet.
Kun je gewoon op 50 zetten en als het huis niet meer lekker warm wordt, zet je hem terug.
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 14:14:56 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205742107
Vertegenwoordiger zet auto aan de stekker hier. Zonder te vragen want ik laat hem net binnen.

Je haalt, bij een bedrijf dat zelf een tank heeft toch ook niet een paar liter uit de tank :?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205742118
quote:
81s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:13 schreef Kreator het volgende:

[..]
Kun je gewoon op 50 zetten en als het huis niet meer lekker warm wordt, zet je hem terug.
Precies. Het heeft vooral met de snelheid van het verwarmen te maken. Toen het even vroor afgelopen winter, heb ik de ketel tijdelijk wat hoger gezet.
Spoilers!
pi_205742197
Hier is het nog een puzzel met hoe we het gaan doen in de relatie boven-beneden. Al ons leven lang leven we in huizen waar de ramen op de bovenverdieping open staan, zomer en winter.

De stap naar "ramen dicht" is er niet een die we willen maken, dus er zal iets moeten gaan gebeuren met deuren, deurstrips, borstelranden oid.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 25 augustus 2022 @ 14:25:45 #97
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205742215
quote:
81s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:13 schreef Kreator het volgende:

[..]
Kun je gewoon op 50 zetten en als het huis niet meer lekker warm wordt, zet je hem terug.
Goede tip, kan ik wel doen ja.
pi_205742267
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:23 schreef fietsie het volgende:
Hier is het nog een puzzel met hoe we het gaan doen in de relatie boven-beneden. Al ons leven lang leven we in huizen waar de ramen op de bovenverdieping open staan, zomer en winter.

De stap naar "ramen dicht" is er niet een die we willen maken, dus er zal iets moeten gaan gebeuren met deuren, deurstrips, borstelranden oid.
Dat hebben wij afgelopen winter ook gedaan. Dat scheelt aanzienlijk. We hebben een gordijn opgehangen en tochtstrips op de slaapkamerdeur. Het raam van de slaapkamer gaat overdag ook dicht, alleen 's nachts open.
Spoilers!
pi_205742740
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:14 schreef derLudolf het volgende:
Vertegenwoordiger zet auto aan de stekker hier. Zonder te vragen want ik laat hem net binnen.

Je haalt, bij een bedrijf dat zelf een tank heeft toch ook niet een paar liter uit de tank :?
Je bedoelt dat ie hem aan de laadpaal hangt? Dat is niet heel gek toch? Dat doen bij ons alle electrisch-rijdende bezoekers.
pi_205742780
Eigenlijk nooit over nagedacht, want ik rij niet elektrisch. Hoe zit dat eigenlijk bij bedrijven of winkels met een laadpaal. Betaal je daar dan niets?
pi_205742783
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:31 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Je bedoelt dat ie hem aan de laadpaal hangt? Dat is niet heel gek toch? Dat doen bij ons alle electrisch-rijdende bezoekers.
Ik denk meer dat Ludolf bedoelt "een laadpaal waarbij gratis stroom in de e-voiture stroomt; waarom voor benzine rijdende auto's geen jerrycan Euro95 klaar staat op de parkeerplaats, maar voor e-auto's wel". En al helemaal zonder te vragen of dit de bedoeling is, en of het bedrijf er mogelijk bezwaar tegen heeft..

Wij hebben ook wel van die palen, maar je moet er toch echt even met je eigen betaalfirma op inloggen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205742879
Straks teruglezen.
Nu een egopost want zalig.



Het is eb. Wel een klereeind lopen tot zee :D
pi_205742957
Hele nare valpartijen in de Vuelta nu; na regen opdrogende weg...
En nu over landbouwpaadjes :P

[ Bericht 50% gewijzigd door fietsie op 25-08-2022 16:04:26 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 16:06:28 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205743085
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:31 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Je bedoelt dat ie hem aan de laadpaal hangt? Dat is niet heel gek toch? Dat doen bij ons alle electrisch-rijdende bezoekers.
Hoezo, zomaar een grote verbruiker aansluiten? De energieprijzen zijn behoorlijk gestegen.

Als je op bezoek gaat bij een transportbedrijf wordt het ook niet gewaardeerd als je zonder te vragen 15 liter diesel meeneemt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205743131
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hoezo, zomaar een grote verbruiker aansluiten? De energieprijzen zijn behoorlijk gestegen.

Als je op bezoek gaat bij een transportbedrijf wordt het ook niet gewaardeerd als je zonder te vragen 15 liter diesel meeneemt.
Je baas had natuurlijk ook een zakelijke laadpaal kunnen plaatsen met paslezer ipv een "always on" thuismodelletje :P :P :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205743488
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:35 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik denk meer dat Ludolf bedoelt "een laadpaal waarbij gratis stroom in de e-voiture stroomt; waarom voor benzine rijdende auto's geen jerrycan Euro95 klaar staat op de parkeerplaats, maar voor e-auto's wel". En al helemaal zonder te vragen of dit de bedoeling is, en of het bedrijf er mogelijk bezwaar tegen heeft..

Wij hebben ook wel van die palen, maar je moet er toch echt even met je eigen betaalfirma op inloggen.

Ah ja, dat staat bij ons bewust open in het kader van gastvrijheid.
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 16:49:02 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205743502
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:11 schreef fietsie het volgende:

[..]
Je baas had natuurlijk ook een zakelijke laadpaal kunnen plaatsen met paslezer ipv een "always on" thuismodelletje :P :P :P
Of die vertegenwoordiger parkeert aan de goede kant van het hek.

Ach ja, hij heeft veel geld bespaard. Hij is van een fabrikant van sensoren. We hebben wel eens prijzen van lichtschermen opgevraagd maar ze konden nooit meekomen qua prijs.

Tot ie hoorde hoeveel we op jaarbasis kopen. Toen kon de prijs van 100 sets van 197.000 naar 89.000. Daarmee ¤150 per set goedkoper dan de concurrent.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Official ESF Kreviewer donderdag 25 augustus 2022 @ 16:55:01 #108
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205743572
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:45 schreef Blues het volgende:
Straks teruglezen.
Nu een egopost want zalig.

[ afbeelding ]

Het is eb. Wel een klereeind lopen tot zee :D
Ik was niet heel ver van je vandaan vandaag.
pi_205743583
quote:
14s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:55 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik was niet heel ver van je vandaan vandaag.
Wat is ver?
En ben je alweer weg?
pi_205743612
Ik krijg altijd mokerhonger van zwemmen.
* Lonaa neemt nog een hap eten
Sterkheidsbaas van alles.
  Official ESF Kreviewer donderdag 25 augustus 2022 @ 17:25:37 #111
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205743931
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:56 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat is ver?
En ben je alweer weg?
Noordwijk. Nu thuis.
pi_205744036
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:35 schreef Myraela het volgende:
Eigenlijk nooit over nagedacht, want ik rij niet elektrisch. Hoe zit dat eigenlijk bij bedrijven of winkels met een laadpaal. Betaal je daar dan niets?
Daar staan meestal palen waar je een pasje tegenaan kunt houden waarna je de rekening krijgt van het laden.

Er zijn ook bedrijven die echt een paal op eigen terrein hebben waar alle medewerkers en bezoekers gratis kunnen laden, uit gastvrijheid en goed werkgeverschap.
Spoilers!
pi_205744670
Nou wij hebben ook net te horen gekregen wat we aan gas/stroom kwijt gaan zijn -O- gewoon meer dan het dubbele.
Dat gaat toch wel puzzelen worden.
pi_205744717
quote:
81s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 17:25 schreef Kreator het volgende:

[..]
Noordwijk. Nu thuis.
Ha, daar was ik vanochtend ook.
pi_205744732
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:42 schreef Sarabi het volgende:
Nou wij hebben ook net te horen gekregen wat we aan gas/stroom kwijt gaan zijn -O- gewoon meer dan het dubbele.
Dat gaat toch wel puzzelen worden.
Oef -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_205744757
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:42 schreef Sarabi het volgende:
Nou wij hebben ook net te horen gekregen wat we aan gas/stroom kwijt gaan zijn -O- gewoon meer dan het dubbele.
Dat gaat toch wel puzzelen worden.
Wat een bedragen, hè... Ik word er ook niet vrolijk van. :N
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_205744766
Ik kijk uit naar de herfst...
Of in ieder geval wat koeler weer en regen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_205744840
Krijg pas in januari het nieuwe termijnbedrag. Heb het al opgehoogd maar wanneer de prijzen op de markt blijven stijgen (nu al 10x meer dan een jaar geleden) vrees ik met grote vrezen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205744871
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oef -O-
Nu is het ook nog niet helemaal duidelijk wat stroom en wat gas gaat zijn. Want stroom krijgen we veel terug voor de auto, dus we hopen dat het daar vooral in zit.

Maar sowieso niet meer meerdere keren per week in bad en de verwarming ook maar een stuk lager.
En dan moet het wel goed komen.

Maar hoeveel mensen gaat dat niet lukken......
pi_205744885
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:48 schreef Celestien het volgende:

[..]
Wat een bedragen, hè... Ik word er ook niet vrolijk van. :N
Nope -O- dit kan toch niet zo door gaan.
pi_205744978
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Nu is het ook nog niet helemaal duidelijk wat stroom en wat gas gaat zijn. Want stroom krijgen we veel terug voor de auto, dus we hopen dat het daar vooral in zit.

Maar sowieso niet meer meerdere keren per week in bad en de verwarming ook maar een stuk lager.
En dan moet het wel goed komen.

Maar hoeveel mensen gaat dat niet lukken......
Ben blij dat ik geen bad meer heb. Nou lag ik er toch zelden in maar de verleiding is er ook niet meer wanneer je het koud hebt. Veel korter douchen dan nu lukt ook niet. Denk dat ik toch maar een elektrische bovendeken ga kopen. De comfort speeds heb ik al, en ik heb contact met ze gehad of het zin heeft om er nog een te kopen en dat was niet zo.
Verwarming ook maar iets lager zetten en duimen dat het zonnig winterweer gaat worden, want dan schijnt het zonnetje lekker naar binnen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205745179
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 19:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ben blij dat ik geen bad meer heb. Nou lag ik er toch zelden in maar de verleiding is er ook niet meer wanneer je het koud hebt. Veel korter douchen dan nu lukt ook niet. Denk dat ik toch maar een elektrische bovendeken ga kopen. De comfort speeds heb ik al, en ik heb contact met ze gehad of het zin heeft om er nog een te kopen en dat was niet zo.
Verwarming ook maar iets lager zetten en duimen dat het zonnig winterweer gaat worden, want dan schijnt het zonnetje lekker naar binnen.
Minder of korter douchen dan ik nu doe is denk ik niet slim :D dan ga ik commentaar krijgen van de mensen om mij heen.

De verleiding van een bad is inderdaad groot :Y zelfs nu het zo warm in huis is zit ik te twijfelen. Heb last van mijn rug en dan is even in een warm bad toch wel lekker.
pi_205745486
Jeuhhhh...wilde m'n bed weer gaan opmaken met fris gewassen lakens. Stap ik in een klodder kattenkots. Zo fijn not -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_205745734
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 19:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeuhhhh...wilde m'n bed weer gaan opmaken met fris gewassen lakens. Stap ik in een klodder kattenkots. Zo fijn not -O-
Zo leuk katten O+
Maar je zou niet zonder ze kunnen.
pi_205745757
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Zo leuk katten O+
Maar je zou niet zonder ze kunnen.
Ik ben gek met ze, maar dit doe ik niet met liefde maar uit noodzaak. :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_205745777
Ew kaatje, inderdaad :r blote voet of dat niet?
En zag een zaaaaaalige foto van Blues O+ fijn ook dat het zo goed gaat met g na de operatie!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_205745837
We verbruiken hier vrij weinig, hebben panelen en we zijn vieslellen die niet dagelijks douchen :+ (uiteraard wel lapje dagelijks overal langs) en in de winter team dekentje. Ons contract loopt juli volgend jaar pas af. Dan zijn we ook van het gas, als alles doorgaat. En failliet :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_205745861
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:11 schreef Syrena het volgende:
We verbruiken hier vrij weinig, hebben panelen en we zijn vieslellen die niet dagelijks douchen :+ (uiteraard wel lapje dagelijks overal langs) en in de winter team dekentje. Ons contract loopt juli volgend jaar pas af. Dan zijn we ook van het gas, als alles doorgaat. En failliet :')
Wel iedere dag hetzelfde lapje dan, om niet te veel energie te verbruiken?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205745929
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:13 schreef fietsie het volgende:

[..]
Wel iedere dag hetzelfde lapje dan, om niet te veel energie te verbruiken?
Ik kan niet ontkennen dat ik wel eens aan mijn lapje snif om te zien of het nog een rondje kan :@ oO<

Ik snif ook aan kleding. Was heel raar toen ik C had gehad en niks rook. Heb toen alles meteen in de was gekieperd. Inmiddels ruik ik weer als een bloedhond. Niet altijd gunstig >:O
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_205745942
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:07 schreef Syrena het volgende:
Ew kaatje, inderdaad :r blote voet of dat niet?
En zag een zaaaaaalige foto van Blues O+ fijn ook dat het zo goed gaat met g na de operatie!
Tuurlijk blote voeten grrrr
We have far more in common than that which devides us..
pi_205745944
Het weer slaat om; ik stapte net naar buiten en rook de sloot.
Mijn eega heeft staan snuffen als een bloedhond, uk ook: zij ruiken alleen de bloemen in de tuin....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205745946
Ik ben ook kledingsnuffer. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205745958
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:16 schreef Syrena het volgende:

[..]
Ik kan niet ontkennen dat ik wel eens aan mijn lapje snif om te zien of het nog een rondje kan :@ oO<

Ik snif ook aan kleding. Was heel raar toen ik C had gehad en niks rook. Heb toen alles meteen in de was gekieperd. Inmiddels ruik ik weer als een bloedhond. Niet altijd gunstig >:O
_O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_205745977
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:17 schreef fietsie het volgende:
Het weer slaat om; ik stapte net naar buiten en rook de sloot.
Mijn eega heeft staan snuffen als een bloedhond, uk ook: zij ruiken alleen de bloemen in de tuin....
We reden door een stukje bos daarstraks, ik rook al de herfst -O- F. ruikt nooit iets.

@Kaatje ahhhh dat is echt zo goor ja :X
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_205746164
Elke ochtend douchen :Y
Ik kort, g wat langer.
Als ik mijn tanden poets aan de wastafel kan het nog korter denk ik. Mss maar eens doen.. zal best schelen.
Lig ook nooit meer in bad eigenlijk. Heeeeeeeeeeeeeeeeeel af en toe als ik mezelf zielig vind of megakoud of iets.
Maar ik ben nu zo in balanzzzzzzzz dat ik dat niet nodig heb :D :D
pi_205746242
Het zwembad buiten was vandaag weer graties extra warm door de zonnewarmtematten.

Maar als t in september onder de 20 graden zakt ga ik het bad toch wel weer opruimen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205746453
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 19:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ben blij dat ik geen bad meer heb. Nou lag ik er toch zelden in maar de verleiding is er ook niet meer wanneer je het koud hebt. Veel korter douchen dan nu lukt ook niet. Denk dat ik toch maar een elektrische bovendeken ga kopen. De comfort speeds heb ik al, en ik heb contact met ze gehad of het zin heeft om er nog een te kopen en dat was niet zo.
Verwarming ook maar iets lager zetten en duimen dat het zonnig winterweer gaat worden, want dan schijnt het zonnetje lekker naar binnen.
Oppassen met klauwende katten, maar afgezien daarvan is dit echt ideaal om zelf warm te blijven zonder veel warmte in de kamer: https://dewarmemat.nl/products/verwarmde-voeten-antraciet


En voor koude dagen:
https://www.inventum.eu/p(...)kens/hb50/#product-6


En euh algemeen voor als je wel hele fijne slofsokken hebt en niet in pantoffels wil maar eigenlijk wel een betere zool had willen hebben dan de sok heeft: leren zolen om aan je sok te naaien.
https://www.binkfournitur(...)len-Voor-Volwassenen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205746593
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:32 schreef Blues het volgende:
Elke ochtend douchen :Y
Ik kort, g wat langer.
Als ik mijn tanden poets aan de wastafel kan het nog korter denk ik. Mss maar eens doen.. zal best schelen.
Lig ook nooit meer in bad eigenlijk. Heeeeeeeeeeeeeeeeeel af en toe als ik mezelf zielig vind of megakoud of iets.
Maar ik ben nu zo in balanzzzzzzzz dat ik dat niet nodig heb :D :D
Ik poets helaas tegenwoordig ook mijn tanden niet meer onder de douche. Dat scheelt toch al snel de helft van mijn douchetijd. Ik mis het wel echt.
Spoilers!
pi_205746665
Kijk, dat is dan weer het voordeel van die warmtewisselaar die @Candaasje in d'r douche gezet heeft: dat ding heeft pas rendement ná 5 minuten (warm) douchen. Dus dan moet je voor het welzijn van het milieu helaas helaas best lang douchen :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205746697
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:57 schreef sigme het volgende:
Kijk, dat is dan weer het voordeel van die warmtewisselaar die @:candaasje in d'r douche gezet heeft: dat ding heeft pas rendement ná 5 minuten (warm) douchen. Dus dan moet je voor het welzijn van het milieu helaas helaas best lang douchen :D
Eeuwig spijt dat we er geen hebben laten plaatsen. Ik heb altijd zo schunnig lang gedoucht dat ik volgens mij een negatief gasverbruik had kunnen hebben.
Spoilers!
pi_205746707
Ik keek naar een zonnepaneleninstallatie met een "slimme schakelaar" die in staat is om een buffervat water aan te sturen, een elektrische auto en pas als dat allemaal warm/vol is gaat terugleveren.
De voorbeeldinstallatie kon zowel direct warm water leveren (klein vat) als via een warmtewisselaar voorverwarmen voor de warmtepomp het "afmaakt".
Helaas is door chip- en ander onderdeeltekort te verwachtte leverdatum ergens in 2024...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205747655
Handig die zolen @sigme meteen besteld. Zo'n omslag doek is handig, maar ik zag ook fleecedekens met warmtedraden en zelfs een soort ochtendjas.
Maar vorig jaar heb ik 2 huispakken gemaakt. Zelden aangehad want ze waren best warm, maar als de verwarming wat lager gaat zullen ze vast minder warm zijn
We have far more in common than that which devides us..
pi_205747981
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:57 schreef sigme het volgende:
Kijk, dat is dan weer het voordeel van die warmtewisselaar die @:candaasje in d'r douche gezet heeft: dat ding heeft pas rendement ná 5 minuten (warm) douchen. Dus dan moet je voor het welzijn van het milieu helaas helaas best lang douchen :D
Hoe kom je bij die 5 minuten?
Alle warmte die wegstroomt wordt direct benut doordat het de koude waterstroom helpt opwarmen. Het koper moet weliswaar iets opwarmen, maar dat gebeurt natuurlijk vrij snel gezien het een geleidend metaal is. :)

EDIT: Dus helaas heb ik dan geen excuus om extra lang te mogen douchen ;(
Of nouja, het bespaart al, dus dan kan het eigenlijk wel weer... O-)

[ Bericht 14% gewijzigd door Candaasje op 25-08-2022 22:54:59 ]
pi_205748003
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Eeuwig spijt dat we er geen hebben laten plaatsen. Ik heb altijd zo schunnig lang gedoucht dat ik volgens mij een negatief gasverbruik had kunnen hebben.
:D

Ik denk dat wij al redelijk voorbereid zijn op een wat koudere winter. Onze vorige woning had ook 0,0 isolatie dus we hebben al een voorraad plaids om onder weg te kruipen. En van die dikke sokken.

En duur was dit jaar toch al :')
pi_205748079
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:45 schreef Blues het volgende:
Straks teruglezen.
Nu een egopost want zalig.

[ afbeelding ]

Het is eb. Wel een klereeind lopen tot zee :D
Pfoe, lijkt me vooral erg warm, zo midden op het strand. Geen parasol erbij nodig? :D
pi_205748085
Blij dat ik geen fan ben, want dit is wel te idioot voor woorden

We have far more in common than that which devides us..
pi_205748143
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:47 schreef Candaasje het volgende:


Pfoe, lijkt me vooral erg warm, zo midden op het strand. Geen parasol erbij nodig? :D
Voor anderhalf uurtje en lekker veel wolken niet hoor. + smeren smeren smeren.
pi_205748152
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:54 schreef Blues het volgende:

[..]
Voor anderhalf uurtje en lekker veel wolken niet hoor. + smeren smeren smeren.
Ik gun het je van harte, maar ik pas toch echt :D
(Maar ik verbrand en krijg al een zonnesteek door enkel naar het weerbericht te kijken, wanneer er veel zon voorspeld wordt :') )
pi_205748172
Ik ging net in een grote plas urine van Piep staan. Die was vanaf de andere kant van de slaapkamer onder een tafel door naar een nieuwe locatie gelopen. Gelukkig hield ik het vandaag vers getapete deel van mijn voet vrij.

Katten :{
Spoilers!
pi_205748186
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ging net in een grote plas urine van Piep staan. Die was vanaf de andere kant van de slaapkamer onder een tafel door naar een nieuwe locatie gelopen. Gelukkig hield ik het vandaag vers getapete deel van mijn voet vrij.

Katten :{
Mann katten, je kunt beter kippen houden?
pi_205748227
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Blij dat ik geen fan ben, want dit is wel te idioot voor woorden

[ afbeelding ]
Belachelijk.
Ook als Coldplay zijnde dit oké te vinden.
pi_205748231
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:56 schreef Candaasje het volgende:


Ik gun het je van harte, maar ik pas toch echt :D
(Maar ik verbrand en krijg al een zonnesteek door enkel naar het weerbericht te kijken, wanneer er veel zon voorspeld wordt :') )
Daarom hadden we je ook niet meegevraagd 8-)
pi_205748247
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik poets helaas tegenwoordig ook mijn tanden niet meer onder de douche. Dat scheelt toch al snel de helft van mijn douchetijd. Ik mis het wel echt.
Ik ga t morgen meteen invoeren!
#goede voornemens *O*
pi_205748257
Wat voelt er zo goed aan je tanden onder de douche te poetsen? :@
pi_205748267
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 23:09 schreef Candaasje het volgende:
Wat voelt er zo goed aan je tanden onder de douche te poetsen? :@
Oh daar moet ik over nadenken want bij mij is t puur gewoonte.
's Avonds poets ik ook gewoon aan de wastafel. Zonder de kraan te laten lopen! Moest ik ook afleren, jaren geleden :D
pi_205748431
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:59 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Mann katten, je kunt beter kippen houden?
:Y
Gelukkig heeft Piep de hele dag goed gegeten dus dat is al iets.

Ik heb geen idee hoe dat tandenpoetsen er in is geslopen. Ik stond/zat zo lang onder de douche dat ik die tijd wat nuttiger wilde besteden ofzo.

Onder de douche is mijn safe space. Ik moest dat lange douchen echt afleren want ik deed het ook als ik geen safe space nodig had. Ik ben een timer gaan zetten, elke paar weken een minuut korter. Wel met de afspraak dat er heus uitzonderingen op de regel mogen zijn maar dat zijn dan wel écht uitzonderingen.

Op de laatste dag van het vaste contract heb ik principieel een uur onder de douche gezeten en ik vond er eigenlijk niet meer zo veel aan.
Spoilers!
pi_205748455
Interessant artikel over de absurde logica rond de zuivelindustrie: https://www.ftm.nl/artikelen/de-prijs-van-gras

Ik was nog niet op de hoogte van wat dit doet met de grondwaterstand enzo. Ik ga maar weer eens proberen om minder zuivel te eten.
Spoilers!
pi_205749027
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 23:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Interessant artikel over de absurde logica rond de zuivelindustrie: https://www.ftm.nl/artikelen/de-prijs-van-gras

Ik was nog niet op de hoogte van wat dit doet met de grondwaterstand enzo. Ik ga maar weer eens proberen om minder zuivel te eten.
:o
Wij drinken deze week voor het eerst alpro barista in de koffie. Kokos nu. Verdomd lekker!
Voor de rest leeft mijn halve gezin op 10% yoghurt, dus ik vrees dat het koffieschuim het verschil niet gaat maken :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205749252
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Hoe kom je bij die 5 minuten?
Alle warmte die wegstroomt wordt direct benut doordat het de koude waterstroom helpt opwarmen. Het koper moet weliswaar iets opwarmen, maar dat gebeurt natuurlijk vrij snel gezien het een geleidend metaal is. :)

EDIT: Dus helaas heb ik dan geen excuus om extra lang te mogen douchen ;(
Of nouja, het bespaart al, dus dan kan het eigenlijk wel weer... O-)
Dat heeft Vincent-wil-zon (https://www.trouw.nl/dossier-vincent-wil-zon ) ooit eens uitgerekend, maar ik kan de precieze column niet terugvinden :)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205749269
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 23:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Interessant artikel over de absurde logica rond de zuivelindustrie: https://www.ftm.nl/artikelen/de-prijs-van-gras

Ik was nog niet op de hoogte van wat dit doet met de grondwaterstand enzo. Ik ga maar weer eens proberen om minder zuivel te eten.
Of anders in elk geval biologisch-dynamisch! Die voeren *geen* mais en *geen* krachtvoer aan melkkoeien. En de koeien lopen buiten. En hun hoorns worden niet afgebrand. En de melk is niet eens heel duur. (Wel zeer beperkt houdbaar :D )
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:15:38 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205749274
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 23:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Interessant artikel over de absurde logica rond de zuivelindustrie: https://www.ftm.nl/artikelen/de-prijs-van-gras

Ik was nog niet op de hoogte van wat dit doet met de grondwaterstand enzo. Ik ga maar weer eens proberen om minder zuivel te eten.
Er staat ook een hoop onzin/halve waarheden in, over het falend beleid rond predatoren (kijk alleen al eens hoe het aantal ooievaars is gestegen)

Kunstmest op grasland "moet" van de EU, maximaal 170kg van de 250kg stikstof mag uit dierlijke mest komen.

Veehouders die mest aanvoeren, ik ken er twee, maar dat zijn gemengde bedrijven met een grote akkerbouwtak.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205749280
Mijn lijf doet zeer ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:30:05 #163
63722 z80
I fink you freaky
pi_205749347
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 23:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Interessant artikel over de absurde logica rond de zuivelindustrie: https://www.ftm.nl/artikelen/de-prijs-van-gras

Ik was nog niet op de hoogte van wat dit doet met de grondwaterstand enzo. Ik ga maar weer eens proberen om minder zuivel te eten.
Ik heb het stuk even doorgelezen. Maar er staan nog al wat dingen in die schuren met de waarheid.
Waterbeheer bijvoorbeeld wordt niet door de landbouw of veehouderij gedaan maar door Rijkswaterstaat en de waterschappen. En in mindere maten de gemeente.
Tevens is er in de landbouw een wissel in gebruik van de grond. En is groenbemesting tegenwoordig verplicht. Grond waar nu graan op staat, wordt na het oosten ingezaaid met gras.
Bemesting met kunstmest is verplicht door de overheid. Honderd procent dierlijke meststof op het land brengen mag niet.
Mest uitrijden door sproei of kruimel mag niet. De mest dient direct ondergewerkt te worden, en er moet regen/besproeiing plaatsvinden. Dus nu mest uitrijden mag niet. Dat heeft voordelen maar ook nadelen.
1 Van de nadelen is uitspoeling. En andere is dat de meststoffen niet dieper de grond in kunnen dringen.

De koe als grootste methaanbron aanwijzen? Zou kunnen. Maar zij zijn niet de enige grote bron. Zowel natuurlijk als door mensen. Er hangt een satelliet in de ruimte die al een paar jaar de uitstoot in kaart brengt. Hier komen interessante inzichten uit mbt verschillende bronnen.

Ja er moet het nodige veranderen. Maar dan wel in de hele keten. Niet slechts 1 component er uit pikken.
De huidige situatie is ontstaan door beleid vanuit de overheid. Zowel landelijk al EU. En zal op dat niveau ook veranderd moeten gaan worden.
Koppel bijvoorbeeld de hoeveelheid land per koe dat een veehouder moet hebben los.
Maak het mogelijk om bijvoorbeeld loslopende kippen te hebben, mag nu niet. Die kippen zijn dan niet voor productie van vlees of eieren maar als natuurlijke insecten bestrijders en opruimers van onkruid. En tevens verspreider van allerlei zaden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:09:05 #164
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205749629
Zo. Nog een paar uurtjes werken, en dan de dames wegbrengen voor hun laatste deel van de vakantie.

En dan bedenken wat ik met mijn vrije twee dagen ga doen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205749717
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 08:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Er staat ook een hoop onzin/halve waarheden in, over het falend beleid rond predatoren (kijk alleen al eens hoe het aantal ooievaars is gestegen)

Kunstmest op grasland "moet" van de EU, maximaal 170kg van de 250kg stikstof mag uit dierlijke mest komen.

Veehouders die mest aanvoeren, ik ken er twee, maar dat zijn gemengde bedrijven met een grote akkerbouwtak.
Het is zeker fantastisch dat de broedprogramma's voor een vogel die door kunstmestgebruik hier bijna was uitgestorven hebben gewerkt :Y

Dat mestgebruik moet van de EU omdat om een of andere reden deze bedrijfstak in stand gehouden moet worden. Het wordt steeds onduidelijker waarom precies dat zo is. Dat is de kern van het hele probleem.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 08:30 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik heb het stuk even doorgelezen. Maar er staan nog al wat dingen in die schuren met de waarheid.
Waterbeheer bijvoorbeeld wordt niet door de landbouw of veehouderij gedaan maar door Rijkswaterstaat en de waterschappen. En in mindere maten de gemeente.
Tevens is er in de landbouw een wissel in gebruik van de grond. En is groenbemesting tegenwoordig verplicht. Grond waar nu graan op staat, wordt na het oosten ingezaaid met gras.
Bemesting met kunstmest is verplicht door de overheid. Honderd procent dierlijke meststof op het land brengen mag niet.
Mest uitrijden door sproei of kruimel mag niet. De mest dient direct ondergewerkt te worden, en er moet regen/besproeiing plaatsvinden. Dus nu mest uitrijden mag niet. Dat heeft voordelen maar ook nadelen.
1 Van de nadelen is uitspoeling. En andere is dat de meststoffen niet dieper de grond in kunnen dringen.

De koe als grootste methaanbron aanwijzen? Zou kunnen. Maar zij zijn niet de enige grote bron. Zowel natuurlijk als door mensen. Er hangt een satelliet in de ruimte die al een paar jaar de uitstoot in kaart brengt. Hier komen interessante inzichten uit mbt verschillende bronnen.

Ja er moet het nodige veranderen. Maar dan wel in de hele keten. Niet slechts 1 component er uit pikken.
De huidige situatie is ontstaan door beleid vanuit de overheid. Zowel landelijk al EU. En zal op dat niveau ook veranderd moeten gaan worden.
Koppel bijvoorbeeld de hoeveelheid land per koe dat een veehouder moet hebben los.
Maak het mogelijk om bijvoorbeeld loslopende kippen te hebben, mag nu niet. Die kippen zijn dan niet voor productie van vlees of eieren maar als natuurlijke insecten bestrijders en opruimers van onkruid. En tevens verspreider van allerlei zaden.
Waterbeheer worden inderdaad niet door boeren gedaan. Dat staat ook nergens. De boer laat aan het waterschap weten wat hij nodig heeft en die regelen dan de waterstand.

Ik woon in een omgeving met veel akkers. Ik zie nauwelijks wisselbeplanting. Gewoon een berg kunstmest en pesticide de grond in en het groeit wel hoor. Gelukkig zie ik wel steeds meer randen van akkers waar vogels en insectej hun ding wel mogen doen.

Als je iets als grootste bron aanwijst, zegt dat automatisch dat er ook andere bronnen zijn. Anders zou het wel de enige bron genoemd worden.

Er wordt niet slechts 1 component aangewezen als oorzaak van het probleem. De gehele veeteelt is de grootste oorzaak van een enorm probleem. In dit artikel werd een groot onderdeel van die veeteelt onder de (financiële) loep genomen. Zo werkt onderzoeksjournalistiek nou eenmaal.
Spoilers!
pi_205749775
Parkour!

Vrije dag, en aangenamere temperatuur voorspeld, dus eens kijken wat het ik ga doen vandaag. In ieder geval even naar de bieb.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:33:43 #167
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205749800
Voor het eerst in een maand weer aan het werk op vrijdag.
Mn to do is een beetje leeg. Ik vrees best wat WOG vandaag :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205749826
Ik ben deze week best aan het opschieten met alles rond de bedrijfsbeëindiging.

Vandaag neem ik de pinautomaat, het parkeerabonnement en de diverse vakbonden onder de loep. Ik ga ook de sportvereniging en stichting die we sponsoren vertellen dat ze het voortaan zonder ons moeten doen.
Spoilers!
pi_205749927
Goeiemorregeeeeeeeeeeeeeeeeee
Douche en poetsen aan de wastafel gedaan. Scheelt natuurlijk best veel *G* Alleen vind ik dan weer jammer dat het ff duurt voor het koude douchewater op temp is zodat ik daaronder kan gaan staan }:|

Laatste dagje 6 uurtjes werken van 11-17.
Volgende week weer 3x8. Moet lukken zo te voelen :Y
pi_205749938
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 09:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben deze week best aan het opschieten met alles rond de bedrijfsbeëindiging.

Vandaag neem ik de pinautomaat, het parkeerabonnement en de diverse vakbonden onder de loep. Ik ga ook de sportvereniging en stichting die we sponsoren vertellen dat ze het voortaan zonder ons moeten doen.
Oh ja dat is best een werk alles opzeggen/veranderen!
Wanneer begint J ?
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:53:59 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205749948
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 09:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het is zeker fantastisch dat de broedprogramma's voor een vogel die door kunstmestgebruik hier bijna was uitgestorven hebben gewerkt :Y

Oh als die broed programma's zo goed werken, beter als alle andere maatregelen, dan kan dat ook voor de grutto. Want dat is een weidevogel en geen zonneweidevogel.
Als de helft van het grasland dan toch verdwijnt
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205750054
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 09:51 schreef Blues het volgende:
Goeiemorregeeeeeeeeeeeeeeeeee
Douche en poetsen aan de wastafel gedaan. Scheelt natuurlijk best veel *G* Alleen vind ik dan weer jammer dat het ff duurt voor het koude douchewater op temp is zodat ik daaronder kan gaan staan }:|

Laatste dagje 6 uurtjes werken van 11-17.
Volgende week weer 3x8. Moet lukken zo te voelen :Y
Ik ben van plan dat water te gaan opvangen en hergebruiken. Moet nog even bedenken hoe en wat, het makkelijkste is het gewoon op het dak te gooien, dan komt het vanzelf in onze regenwaterputten en kunnen we het gebruiken om de wc's door te trekken enzo.
pi_205750106
Ik ben nog wel aan het kijken of we een regenwateropvangesysteem kunnen realiseren op een stukje naast de garage dat we niet gebruiken. Afvoer van het garagedak zit helaas wel aan de andere kant, dus dat zouden we dan moeten omleggen.
pi_205750189
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 09:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben deze week best aan het opschieten met alles rond de bedrijfsbeëindiging.

Vandaag neem ik de pinautomaat, het parkeerabonnement en de diverse vakbonden onder de loep. Ik ga ook de sportvereniging en stichting die we sponsoren vertellen dat ze het voortaan zonder ons moeten doen.
Volgens mij heb ik wat gemist? :o Ik wist dat J een baan had gevonden. IS hij al begonnen? En stoppen jouw ondernemingen nu ook?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_205750204
Besparen is natuurlijk top. Maar ik vraag me weleens af of er ook mensen zijn die juist kijken of ze meer inkomsten kunnen krijgen?

Ik krijg soms namelijk lichte stress en mijn eerste reactie is juist om er een baan bij te zoeken. Ik heb al een aantal keer door de vacatures zitten bladeren, of door van die oproepklusjes. Maar dan realiseer ik me weer dat ik al fulltime werk en dat mezelf niet aan moet doen.

Maar dan schiet m'n hoofd weer naar hobbymatige dingen waarmee ik eventueel een centje kan verdienen. :') Met m'n blog verdien ik soms nog wat. Misschien ooit stekjes van m'n planten verkopen. Ook overwogen of ik iets aan m'n kringloopverslaving kan verdienen, maar dat krijg ik niet over m'n hart. Er zijn erg veel tweedehands doorverkopers, die de mooie dingen bij kringlopen zoeken en dan verkopen. Maar ik vind dat die spullen gewoon lekker voordelig bij de kringloop moeten blijven liggen voor een gelukkige vinder die het zelf wil gebruiken.
pi_205750366
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:23 schreef Myraela het volgende:
Besparen is natuurlijk top. Maar ik vraag me weleens af of er ook mensen zijn die juist kijken of ze meer inkomsten kunnen krijgen?

Ik krijg soms namelijk lichte stress en mijn eerste reactie is juist om er een baan bij te zoeken. Ik heb al een aantal keer door de vacatures zitten bladeren, of door van die oproepklusjes. Maar dan realiseer ik me weer dat ik al fulltime werk en dat mezelf niet aan moet doen.

Maar dan schiet m'n hoofd weer naar hobbymatige dingen waarmee ik eventueel een centje kan verdienen. :') Met m'n blog verdien ik soms nog wat. Misschien ooit stekjes van m'n planten verkopen. Ook overwogen of ik iets aan m'n kringloopverslaving kan verdienen, maar dat krijg ik niet over m'n hart. Er zijn erg veel tweedehands doorverkopers, die de mooie dingen bij kringlopen zoeken en dan verkopen. Maar ik vind dat die spullen gewoon lekker voordelig bij de kringloop moeten blijven liggen voor een gelukkige vinder die het zelf wil gebruiken.
Ik heb dat geprobeerd met fotografie, en de wijze lessen:
1. het kost heel veel moeite om klanten te vinden en je zelf in de markt te zetten
2. Er zijn heel veel mensen die hetzelfde doen
3. Het levert lang niet zoveel op als je zou willen
4. Het verneukt de lol die je nu van je hobbies hebt

Ik zag hetzelfde bij een vriendin die met glas-sieraden bezig was. Die deed dan vooral wat kerstmarkten en van die crea-bea markten en het leverde wel een paar tientjes op maar niet om nou echt juichend thuis te komen. Aan de andere kant had ze wel grote lol dus dat is ook wat waard.

Als je wilt inzetten op meer inkomsten, dan zul je toch rond moeten gaan kijken naar andere banen denk ik. Daar kun je de snelste stappen maken.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:40:17 #177
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205750392
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:12 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben nog wel aan het kijken of we een regenwateropvangesysteem kunnen realiseren op een stukje naast de garage dat we niet gebruiken. Afvoer van het garagedak zit helaas wel aan de andere kant, dus dat zouden we dan moeten omleggen.
Echt opvangen in een vat oid of in de bodem?

Lege bierkratten zijn veel goedkoper dan dan filtratiekratten. ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205750422
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 09:52 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh ja dat is best een werk alles opzeggen/veranderen!
Wanneer begint J ?
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik wat gemist? :o Ik wist dat J een baan had gevonden. IS hij al begonnen? En stoppen jouw ondernemingen nu ook?
J begint 1 oktober dus dat is al snel. Onze grote klanten en de particulieren gaan weg, daar is geen tijd meer voor. Een aantal van onze kleinere klanten blijven voorlopig. De meeste klanten blijven hun abonnementen aanhouden. Mijn bedrijf blijft ook bestaan.

Dat betekent dat sommige dingen moeten worden opgezegd (AOV, inventarisverzekering, kantoorpand, etc). Maar ook dat veel abonnementen of verzekeringen moeten worden aangepast. Dat laatste is vooral veel werk. We hebben een andere prijsstructuur of provider bij de pinautomaat nodig, een aangepast parkeerabonnement, etc etc.
In dit alles is het wel belangrijk dat de maandelijkse kosten die we straks nog hebben, wel gedekt worden door de kleine inkomsten die uit de zaak komen. Dat moet dus ook goed in kaart worden gebracht.
Spoilers!
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:46:02 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205750448
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:38 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Ik heb dat geprobeerd met fotografie, en de wijze lessen:
1. het kost heel veel moeite om klanten te vinden en je zelf in de markt te zetten
2. Er zijn heel veel mensen die hetzelfde doen
3. Het levert lang niet zoveel op als je zou willen
4. Het verneukt de lol die je nu van je hobbies hebt

Ik doe het ook bewust niet.
Ik vind mezelf niet goed genoeg, terwijl ik genoeg prutswerk van anderen zie die zich wel als fotograaf uitgeven. Daarmee is de markt al verzadigd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205750459
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 09:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh als die broed programma's zo goed werken, beter als alle andere maatregelen, dan kan dat ook voor de grutto. Want dat is een weidevogel en geen zonneweidevogel.
Als de helft van het grasland dan toch verdwijnt
Als de boeren zouden zorgen dat er nog wat te eten is voor de grutto, zou dat inderdaad geen probleem moeten zijn.
Spoilers!
pi_205750521
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:23 schreef Myraela het volgende:
Besparen is natuurlijk top. Maar ik vraag me weleens af of er ook mensen zijn die juist kijken of ze meer inkomsten kunnen krijgen?

Ik krijg soms namelijk lichte stress en mijn eerste reactie is juist om er een baan bij te zoeken. Ik heb al een aantal keer door de vacatures zitten bladeren, of door van die oproepklusjes. Maar dan realiseer ik me weer dat ik al fulltime werk en dat mezelf niet aan moet doen.

Maar dan schiet m'n hoofd weer naar hobbymatige dingen waarmee ik eventueel een centje kan verdienen. :') Met m'n blog verdien ik soms nog wat. Misschien ooit stekjes van m'n planten verkopen. Ook overwogen of ik iets aan m'n kringloopverslaving kan verdienen, maar dat krijg ik niet over m'n hart. Er zijn erg veel tweedehands doorverkopers, die de mooie dingen bij kringlopen zoeken en dan verkopen. Maar ik vind dat die spullen gewoon lekker voordelig bij de kringloop moeten blijven liggen voor een gelukkige vinder die het zelf wil gebruiken.
Ik heb al jaren ideeën genoeg om iets extra's te gaan doen. Maar nog steeds geen tijd en energie. Ik hoop dat dat echt snel gaat komen want ik zou het wel tof vinden om me meer te ontwikkelen. Ik ben wel bezig met het ontwikkelen van extra producten voor de boerderijwinkels, dat is het makkelijkst omdat ik die markt al heb.

Ik heb ook nog een enorme hoeveelheid spullen om te verkopen op marktplaats. Een ijzeren hek, de oorspronkelijke deuren van dit huis, een pokerset kleding, veel boeken, etc.

Daarnaast voel ik me denk ik nu ook wel goed genoeg om iets in loondienst te gaan voor 1 of 2 dagen in de week. Maar er is nu veel te veel te doen om me daar echt goed in te verdiepen.
Spoilers!
pi_205750524
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Echt opvangen in een vat oid of in de bodem?

Lege bierkratten zijn veel goedkoper dan dan filtratiekratten. ;)
Tonnen, of vaten of iets dergelijks.
pi_205750525
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:38 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb dat geprobeerd met fotografie, en de wijze lessen:
1. het kost heel veel moeite om klanten te vinden en je zelf in de markt te zetten
2. Er zijn heel veel mensen die hetzelfde doen
3. Het levert lang niet zoveel op als je zou willen
4. Het verneukt de lol die je nu van je hobbies hebt

Ik zag hetzelfde bij een vriendin die met glas-sieraden bezig was. Die deed dan vooral wat kerstmarkten en van die crea-bea markten en het leverde wel een paar tientjes op maar niet om nou echt juichend thuis te komen. Aan de andere kant had ze wel grote lol dus dat is ook wat waard.

Als je wilt inzetten op meer inkomsten, dan zul je toch rond moeten gaan kijken naar andere banen denk ik. Daar kun je de snelste stappen maken.
Fotografie lijkt me dan ook wel echt een van de lastigste markten. Maar misschien heb ik daar een vertekend beeld van omdat ik het zelf niet snel zou kopen en letterlijk iedereen denkt een fotograaf te zijn. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt dat je het leuke van een hobby al snel verliest. En m'n onzekerheid helpt ook niet. Bijvoorbeeld overwogen om meubels te schilderen en op te knappen, want dat vind ik leuk om te doen. Maar ik zou het niet durven verkopen als het niet perfect is, en perfect is het nooit. :')

Maar een andere baan is zeker niet m'n doel of oplossing. Ik verdien eigenlijk heel erg lekker met mijn baan, en kan zeker voor hetzelfde soort werk nergens anders zoveel geld verdienen. Ik heb ook geen echte financiële problemen overigens hoor, maar het is gewoon een stressreactie dat ik wil gaan compenseren door nog meer geld te zoeken.

Ik schiet snel in de stress over geld. Ik ben van de categorie dat toen ik bijvoorbeeld de bruiloft aan het plannen was, we het geld al op de rekening hadden staan en ik vervolgens het bedrag nog eens bij elkaar spaar. 'Voor de zekerheid' en er dan achteraf achter kom dat ik eigenlijk bijna alles van de lopende rekening heb betaald. :')
pi_205750689
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:52 schreef Myraela het volgende:

[..]
Fotografie lijkt me dan ook wel echt een van de lastigste markten. Maar misschien heb ik daar een vertekend beeld van omdat ik het zelf niet snel zou kopen en letterlijk iedereen denkt een fotograaf te zijn. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt dat je het leuke van een hobby al snel verliest. En m'n onzekerheid helpt ook niet. Bijvoorbeeld overwogen om meubels te schilderen en op te knappen, want dat vind ik leuk om te doen. Maar ik zou het niet durven verkopen als het niet perfect is, en perfect is het nooit. :')

Maar een andere baan is zeker niet m'n doel of oplossing. Ik verdien eigenlijk heel erg lekker met mijn baan, en kan zeker voor hetzelfde soort werk nergens anders zoveel geld verdienen. Ik heb ook geen echte financiële problemen overigens hoor, maar het is gewoon een stressreactie dat ik wil gaan compenseren door nog meer geld te zoeken.

Ik schiet snel in de stress over geld. Ik ben van de categorie dat toen ik bijvoorbeeld de bruiloft aan het plannen was, we het geld al op de rekening hadden staan en ik vervolgens het bedrag nog eens bij elkaar spaar. 'Voor de zekerheid' en er dan achteraf achter kom dat ik eigenlijk bijna alles van de lopende rekening heb betaald. :')
Ik zou dan proberen wat minder te stressen ;) Beter voor je gezondheid ;)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_205750804
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb al jaren ideeën genoeg om iets extra's te gaan doen. Maar nog steeds geen tijd en energie. Ik hoop dat dat echt snel gaat komen want ik zou het wel tof vinden om me meer te ontwikkelen. Ik ben wel bezig met het ontwikkelen van extra producten voor de boerderijwinkels, dat is het makkelijkst omdat ik die markt al heb.

Ik heb ook nog een enorme hoeveelheid spullen om te verkopen op marktplaats. Een ijzeren hek, de oorspronkelijke deuren van dit huis, een pokerset kleding, veel boeken, etc.

Daarnaast voel ik me denk ik nu ook wel goed genoeg om iets in loondienst te gaan voor 1 of 2 dagen in de week. Maar er is nu veel te veel te doen om me daar echt goed in te verdiepen.
Gaat het eigenlijk goed met je handel in de boerderijwinkels? Dat vind ik al een heel stoer iets om zomaar mee te starten.
pi_205750882
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:15 schreef Myraela het volgende:

[..]
Gaat het eigenlijk goed met je handel in de boerderijwinkels? Dat vind ik al een heel stoer iets om zomaar mee te starten.
Ja en nee. De klanten die ik heb verkopen goed en doen bijna allemaal herhaalbestellingen. Het is dit jaar wel moeilijk gebleken om nieuwe klanten te zoeken. Ik ging elke week een dag op zoek naar nieuwe klanten maar daar is het te weinig van gekomen door mijn revalidatietraject en direct daarna alles dat rond ons bedrijf en J's sollicitatie plaatsvond. En inmiddels een overbelaste schouder en hielspoor werken ook zeker niet mee. Het jaar vliegt voorbij met dit allemaal.

Ik wilde een aspergesaus op de markt zetten maar het bedrijf dat dat product voor me zou ontwikkelen heeft daar zo lang over gedaan dat het aspergeseizoen alweer voorbij was. Alle bedrijven waar ik op bezoek ga zeggen dat ze zonder meer die saus van me zouden kopen maar ja. Die saus heb ik dus niet }:|

Ik ben nu bezig met het ontwikkelen van fruitazijnen. Als het goed is sta ik in november op een markt, daar kan ik eens testen hoe goed dat verkoopt. Ik overweeg ook om thee en smaakmakers voor kannen water in mijn assortiment op te nemen. Ik zag laatst nog een leuke mix om in sterke drank te gooien, dat bracht me ook wel op een idee.
Spoilers!
pi_205750892
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:52 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik schiet snel in de stress over geld. Ik ben van de categorie dat toen ik bijvoorbeeld de bruiloft aan het plannen was, we het geld al op de rekening hadden staan en ik vervolgens het bedrag nog eens bij elkaar spaar. 'Voor de zekerheid' en er dan achteraf achter kom dat ik eigenlijk bijna alles van de lopende rekening heb betaald. :')
Dan klinkt het alsof er meer dan genoeg geld bij jullie binnenkomt. Dus probeer minder te stressen en meer te genieten.
pi_205751145
Ik herken het wel hoor @Myraela. Omdat mijn man zelfstandige is, voelt dat toch wat onzekerder. Terwijl we dat rationeel gezien allemaal geregeld hebben, incl back-up opties als het niet zo goed zou gaan.
pi_205751273
Ik herken het ook wel. Het voelt alsof er een staat is van permanente financiële chaos en onzekerheid terwijl die er eigenlijk niet is want ik heb gewoon alles goed geregeld voor ons huishouden en bedrijf.

Maar, we hebben nog wel heel veel te verbouwen enzo de komende jaren. Er zou naar mijn zin veel meer over moeten blijven maar dat is gewoon niet zo, hoe hard ik ook probeer. Dat blijft wel frustrerend en het zorgt voor stress. Op een gegeven moment ben je gewoon uitbezuinigd en moet het komen van extra inkomen. Of ik moet tevredener zijn met wat we hebben, ook een optie :)
Spoilers!
pi_205751670
Vanaf zondag zijn er weer nieuwe afleveringen van misschien wel het beste programma van de laatste jaren, Pak de Macht _O_ @Kaatje1, jij keek dat ook toch?

Tim Hofman bijt zich in het tweede seizoen van Pak de Macht vast in de soms roestige machtssystemen en individuen met macht. Want er zijn nog altijd veel machtige mensen en invloedrijke organisaties. Het is tijd voor verantwoording, want een betere wereld begint niet bij jezelf, maar bij de machthebbers.
Spoilers!
pi_205751703
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vanaf zondag zijn er weer nieuwe afleveringen van misschien wel het beste programma van de laatste jaren, Pak de Macht _O_ @:Kaatje1, jij keek dat ook toch?

Tim Hofman bijt zich in het tweede seizoen van Pak de Macht vast in de soms roestige machtssystemen en individuen met macht. Want er zijn nog altijd veel machtige mensen en invloedrijke organisaties. Het is tijd voor verantwoording, want een betere wereld begint niet bij jezelf, maar bij de machthebbers.
Ja, een aantal afleveringen gekeken. Stevig onderzoek op een fijne manier gebracht. Beetje ftm eo zo
We have far more in common than that which devides us..
pi_205751743
Het is ook gewoon een stukje niet volledig begrijpen waar al die economische onrust over gaat. Er gaat best wat paniek rond, ook veel onder mensen die het zelf volgens mij ook niet begrijpen. Die maken het misschien nog groter dan het is. Dus daardoor heb ik gewoon telkens het gevoel dat we tekort gaan hebben.

Hetzelfde ook met de huizenmarkt. Eigenlijk horen we elke keer weer paniek, en dat we direct zouden moeten verkopen, en weg moeten en voor die zekerheid moeten gaan want het gaat alleen nog maar instorten. We proberen ons nu toch echt nog vast te houden aan pas over ruim een half jaar te verkopen.

Ik loop hier overigens echt niet de hele tijd mee rond hoor, gelukkig. :D Maar soms schiet dat ineens in m'n hoofd.
pi_205751763
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vanaf zondag zijn er weer nieuwe afleveringen van misschien wel het beste programma van de laatste jaren, Pak de Macht _O_ @:Kaatje1, jij keek dat ook toch?

Tim Hofman bijt zich in het tweede seizoen van Pak de Macht vast in de soms roestige machtssystemen en individuen met macht. Want er zijn nog altijd veel machtige mensen en invloedrijke organisaties. Het is tijd voor verantwoording, want een betere wereld begint niet bij jezelf, maar bij de machthebbers.
Oh dat vind ik ook leuk! En ik heb wel weer wat goede televisie nodig. Ik vond B&B vol liefde erg fijn om even te kijken, maar nu hebben we echt niets meer om te kijken.
pi_205751822
Het nadeel van bijbeunen is dat je debiel veel belasting betaalt. Hoewel dat bij zzp-en beter is. Ik ga me maar eens verdiepen in vanaf volgend jaar als zzp-er mijn side hustle doen.

En wat bij besparen niet helpt zijn huisdieren }:| man, man, anderhalve kilo haarbal maar de dierenartskosten zijn fors }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205751851
Op mijn aandringen heeft mnX eens opgeschreven hoe de hobby verrekijkers verloopt. Met in- en verkoop via mp en ruilen met een profi winkel is het totaal niet onaardig.
Tzt natuurlijk wat de gek ervoor geeft. De spullen worden gebruikt en/of liggen in de kast.

Vanmorgen weer eens gekeken in de Vattenfall app voor verbruik en kosten energie totaal. Zit lager dan vorig jaar in verbruik én in kosten🙃.
pi_205752024
De voorstelling in de hangar gister was spectaculair. Kan niet anders zeggen. Vooraf een prima maaltijd met food trucks. Ook Vega opties.
Plek voor 1000 pp en uitverkocht!
Verhaal goed, historie duidelijk en echt wel te vergelijken met nu ofschoon andere kwestie.
Hoofdrol voor de koeien😂 wmb

@Lonaa jouw zus heeft toch een boerderij in de regio. Is zij niet geweest naar Hanna. Mensen om ons heen zaten de politieke verhaallijn te beamen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Boerenopstand_(1971)

Na weer een groots ontbijt uit gecheckt en nu in Losser een parkeerplek voor de kringloop 😂 en er is een kleedjes markt met spullûh gaande. Die zit ik uit op het terras. Strakjes naar museum More in Gorssel met realistische kunst. O-)
pi_205752096
#3. Dat mensen zee en strand en water opzoeken met de extreme hitte is goed voor te stellen.
De koelte onder de hoge oude bomen is ook een aanrader. Het was heerlijk fietsen over de bospaden.
pi_205752247
Even wachten op een vriendin die zo komt lunchen.
Had vanochtend nog een sollicitatiegesprek gesprek. Ging leuk (eigenlijk hebben we gewoon veel gelachen) maar er zijn nog 5 kandidaten.
Daarna even de markt op, stof gekocht, herkende de man de stof van de jurk die ik aan had 😂

Vanavond naar Youp, zin in.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:19:12 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205752302
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:44 schreef Clubsoda het volgende:
Het nadeel van bijbeunen is dat je debiel veel belasting betaalt. Hoewel dat bij zzp-en beter is. Ik ga me maar eens verdiepen in vanaf volgend jaar als zzp-er mijn side hustle doen.

En wat bij besparen niet helpt zijn huisdieren }:| man, man, anderhalve kilo haarbal maar de dierenartskosten zijn fors }:|
Uh als je bij-beunt betaal je die niet 8-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:21:47 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205752337
De knoppen van m'n 3D muis doen het niet. Daarop heb ik zelf wat commando's ingesteld en nu die knoppen het niet doen, blijkt dat ik ze best vaak gebruik.

En eigenlijk wel meer commando's wil hebben.

Misschien eens vragen om de SpaceMouse Pro. Of Enterprise, maar die is echt duur 8-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205752603
Over een week hebben we 2 nieuwe bieren en tot nu toe gaan de bestellingen van winkels al best aardig *O*
Helaas verdienen we nog steeds niets hier aan. Tenminste daar kiezen we voor omdat je anders inderdaad echt veel aan belasting kwijt bent. Dus voorlopig alles terug in de brouwerij pompen en hopelijk nog wat groeien.
pi_205753374
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 13:21 schreef derLudolf het volgende:
De knoppen van m'n 3D muis doen het niet. Daarop heb ik zelf wat commando's ingesteld en nu die knoppen het niet doen, blijkt dat ik ze best vaak gebruik.

En eigenlijk wel meer commando's wil hebben.

Misschien eens vragen om de SpaceMouse Pro. Of Enterprise, maar die is echt duur 8-)
Ik heb een normale muis maar wel met extra knoppen. Die knoppen mis ik echt als ik een andere muis gebruik.
Spoilers!
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:06:26 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205753729
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 14:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb een normale muis maar wel met extra knoppen. Die knoppen mis ik echt als ik een andere muis gebruik.
Ik heb twee muizen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205753790
Na wat werkgerelateerde ergernissen en spoedklussen op mijn vrije dag* (die ik wist dat ging komen, ik had het hier al gemeld want de vakanties zijn voorbij…) is het toch vet handig dat mijn huisarts ook digitaal is.

Feelgood omdat:
Medicijnen bestellen met een druk op de knop ivm in de wacht te hangen O+
En bij het consult oogarts de medische zeer relevante aantekening lezen dat ik een erg mooie, kleurrijke bril heb O+

En regen O+ afkoeling O+

*ochtend werken voor andere werkgever, nu weekend t/m zondagmiddag ivm spoedklus
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:16:13 #205
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205753818
Wandelen wordt morgen van 't Harde naar Elburg en weer terug. De tweede rondwandeling van het Westerborkpad.
Eens kijken hoeveel vlaggen we onderweg tegenkomen :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205753865
Ik heb net kaartjes gehaald voor het dorpsontbijt van morgenochtend. Ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn.

Daarna nog even naar de Jumbo voor iets kleins en daar vond ik zowaar vier flessen druivenpitolie voor een euro per stuk en naans voor 50 cent. Geen idee wat er met mijn Jumbo aan de hand is maar ik vind daar de laatste tijd echt goede koopjes in de afprijsbak. Het is alleen goed opletten dat ik geen dingen koop omdat het goedkoop is.

Ik koop in de afprijsbak ook regelmatig iets dat ik in de kar voor de Voedselbank bij de uitgang van de winkel doe. Vandaag heb ik niets gekocht daarvoor maar ik heb wel de 6 zakken Felix brokjes die we van een klant kregen in de kar gedaan.
Spoilers!
pi_205753952
Een dorpsontbijt? :D Wat moet je me daarbij voorstellen? Hier in morgen de zomerparkdag, een soort rommelmarkt en braderie voor alle verenigingen uit de buurt. Misschien eens gluren, want ook foodtrucks. Al gaan we ook naar Zierikzee om te lunchen, en dat heeft voorrang.
pi_205753964
En hier zijn de koopjesbakken bij de Jumbo echt treurig. Je moet echt opletten dat je niets pakt waar een grote 2 EURO!!! sticker op zit, maar dat het normaal ook 2,20 euro kost.

Ik ben iets te gevoelig voor de stickers, dus het is mij zeker al overkomen. :')
pi_205754008
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 15:33 schreef Myraela het volgende:
Een dorpsontbijt? :D Wat moet je me daarbij voorstellen? Hier in morgen de zomerparkdag, een soort rommelmarkt en braderie voor alle verenigingen uit de buurt. Misschien eens gluren, want ook foodtrucks. Al gaan we ook naar Zierikzee om te lunchen, en dat heeft voorrang.
Ik heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen :D

Het is hier in het dorp feestweek. In de feestweek is er altijd 1 ochtend met een dorpsontbijt. Alle lokale winkeliers en horeca draagt bij. Ik gok ei, broodje, krentenbol, jam, koffie en jus 'd orange. Het is gratis dus dat is wel tof.

Ik had wel een slechte timing bij het halen van de toegangskaartjes net. Er was bingo in de feesttent en de dames van de kaartverkoop (weggeverij) deden ook mee. Het ging allemaal heel fluisterend en snel, als een drugsdeal.
Spoilers!
pi_205754034
Mijn zusje is niet iemand die daar heen gaat @AnneX
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205754044
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen :D

Het is hier in het dorp feestweek. In de feestweek is er altijd 1 ochtend met een dorpsontbijt. Alle lokale winkeliers en horeca draagt bij. Ik gok ei, broodje, krentenbol, jam, koffie en jus 'd orange. Het is gratis dus dat is wel tof.

Ik had wel een slechte timing bij het halen van de toegangskaartjes net. Er was bingo in de feesttent en de dames van de kaartverkoop (weggeverij) deden ook mee. Het ging allemaal heel fluisterend en snel, als een drugsdeal.
Klinkt heerlijk dorps. O+
pi_205754056
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 15:43 schreef Myraela het volgende:

[..]
Klinkt heerlijk dorps. O+
Ja O+

Na het ontbijt is er ook een braderie en rommelmarkt. Men had nog gevraagd of ik ook op de braderie wilde staan maar hiel en schouder staan dat niet toe. Ik sta op de mailinglijst voor volgend jaar.
Spoilers!
pi_205754077
Ik ging net naar de kringloop en daar vroeg de mevrouw van de kassa of ik mee wilde doen met een actie om kans te maken op 100 euro shoptegoed. Alleen even je naam en mailadres op een bonnetje schrijven en achterlaten. Dat is toch ook gewoon heerlijk primitief. O+
pi_205754101
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 15:34 schreef Myraela het volgende:
En hier zijn de koopjesbakken bij de Jumbo echt treurig. Je moet echt opletten dat je niets pakt waar een grote 2 EURO!!! sticker op zit, maar dat het normaal ook 2,20 euro kost.

Ik ben iets te gevoelig voor de stickers, dus het is mij zeker al overkomen. :')
Dat zou ik ook hebben :D

KORTING = grote zwarte balk voor de ogen en grabbelen maar :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205754115
En mijn weekend mocht toch nog iets later beginnen *O*

Wat een clusterfuck :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205754131
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 15:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dat zou ik ook hebben :D

KORTING = grote zwarte balk voor de ogen en grabbelen maar :')
Ik kijk ook altijd. Zelfs in Duitsland had ik in elke winkel al snel door hoe hun sticker er uit zag :')
Spoilers!
pi_205754138
Woah. Mijn festivalzuipbuddy ging naar de HA wegens "pijn aan een rib ofzo" en blijkt een longontsteking en een longvliesontsteking te hebben. Da's nog eens wat anders dan een festivalverkoudheid. :{
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205754140
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 15:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik kijk ook altijd. Zelfs in Duitsland had ik in elke winkel al snel door hoe hun sticker er uit zag :')
O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205754150
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 15:54 schreef Lonaa het volgende:
Woah. Mijn festivalzuipbuddy ging naar de HA wegens "pijn aan een rib ofzo" en blijkt een longontsteking en een longvliesontsteking te hebben. Da's nog eens wat anders dan een festivalverkoudheid. :{
Zo dan. Like a pro.
Spoilers!
pi_205754155
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 15:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zo dan. Like a pro.
Like an old man :')

Dat heb ik maar niet gezegd though. Wel echt kut zeg.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205754207
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 15:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Like an old man :')

Dat heb ik maar niet gezegd though. Wel echt kut zeg.
Nou! Gelukkig wel gegaan en het niet nog ff aangekeken :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_205754213
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 15:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Like an old man :')

Dat heb ik maar niet gezegd though. Wel echt kut zeg.
Nou inderdaad. Nogal.
Spoilers!
pi_205754216
Hier regent het O+
Morgen *poof* alles onkruid :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_205754228
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:03 schreef Syrena het volgende:

[..]
Nou! Gelukkig wel gegaan en het niet nog ff aangekeken :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brrr.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:08:12 #225
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205754235
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 15:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dat zou ik ook hebben :D

KORTING = grote zwarte balk voor de ogen en grabbelen maar :')
Jaaaa de stickers O+
Nu altijd naar ah en vind die 35% toch altijd karig. (koop ze alsnog wel natuurlijk)
Terwijl wat Myr zegt ook vaak zo was bij jumbo _O-
pi_205754269
Ik was laatst 's avonds laat bij de Jumbo, toen de uitverkoopbak net geladen werd. Nogal netjes vond ik, dus ik zei daar iets over tegen de vakkenvuller. Die antwoordde dat ze die bak altijd heel netjes vullen, maar dat in de ochtend de koopjesjagers komen die altijd tot op de bodem van de bak graven en er een puinhoop van maken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205754408
Ik ben de rommelkamer aan het opruimen en iets anders aan het inrichten. Heerlijk O+
pi_205754498
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:08 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Jaaaa de stickers O+
Nu altijd naar ah en vind die 35% toch altijd karig. (koop ze alsnog wel natuurlijk)
Terwijl wat Myr zegt ook vaak zo was bij jumbo _O-
Vroegah had de AH 50% stickers ;(

Inmiddels heb ik de app ontdekt en het feit dat je daar persoonlijke bonussen kunt aanzetten is zooo slecht voor me. Want vaak zijn het geen ‘echte’ aanbiedingen en sowieso luxe zaken *klikt* *koopt*

En mijn Jumbo is AH geworden dus bye bye goede kortingen ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205754645
Ik vind die persoonlijke bonussen eigenlijk altijd tegenvallen. Een of 2 keer per maand activeer ik er een die ik meestal niet eens ga kopen.
Spoilers!
pi_205754859
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind die persoonlijke bonussen eigenlijk altijd tegenvallen. Een of 2 keer per maand activeer ik er een die ik meestal niet eens ga kopen.
Ik weet ;(

*klikt*

*koopt*

Ik ben wel erg trots op mezelf dat ik de 25% korting voor B&J aan me voorbij heb laten gaan. Vorig jaar was dat bedrag gewoon de normale prijs :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:11:51 #231
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205754909
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind die persoonlijke bonussen eigenlijk altijd tegenvallen. Een of 2 keer per maand activeer ik er een die ik meestal niet eens ga kopen.
Ik krijg er altijd wel dingen in die ik vaker koop. Maar nooit meer dan 2 of 3 per week die ik activeer.
We hebben premium dus mogen er 10 :')
pi_205754952
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 17:11 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik krijg er altijd wel dingen in die ik vaker koop. Maar nooit meer dan 2 of 3 per week die ik activeer.
We hebben premium dus mogen er 10 :')
Ik ga nu ook iedere week activeren ja (maar vijf want ik ben pauper) zodat ze nog meer op maat worden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:21:38 #233
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205755046
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 17:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik ga nu ook iedere week activeren ja (maar vijf want ik ben pauper) zodat ze nog meer op maat worden.
5 is zat!
Ik heb de premium voor de bio korting.
pi_205755128
Ha, Lidl heeft die coupons ook. Soms relevant, soms niet. Deze week gratis pak vla en gratis pak koekjes oO<

En deze week ontdekt dat je kunt zoeken inde digitale kassabonnen O+ zo handig als je bij de concullega staat en je afvraagt wie goedkoper is :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:33:05 #235
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205755147
Heb 12,69 bespaard aan Bonus Box aanbiedingen dus de kaart er al uit gehaald met bonusbox aanbiedingen :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205755200
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 17:33 schreef borisz het volgende:
Heb 12,69 bespaard aan Bonus Box aanbiedingen dus de kaart er al uit gehaald met bonusbox aanbiedingen :+
En je had al die artikelen echt nodig? Want daar gaat het mis bij mij.
12 euro besparen nadat je er 24 hebt uitgegeven aan zaken die je niet per se nodig hebt is niet echt besparen.

Maar het voelt wel heel lekker :9~
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205755241
Tot nu toe 51,10 bespaard met premium. En zo ver als ik me kan herinneren heb ik geen dingen gekocht die ik niet nodig had.
De persoonlijke bonus is wel al een tijdje niet heel nuttig.
pi_205755258
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 15:54 schreef Lonaa het volgende:
Woah. Mijn festivalzuipbuddy ging naar de HA wegens "pijn aan een rib ofzo" en blijkt een longontsteking en een longvliesontsteking te hebben. Da's nog eens wat anders dan een festivalverkoudheid. :{
Mijn cavia is jouw festivalzuipbuddy :o :')

Maar nasty, hopelijk is ie er snel wel bovenop.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205755275
MnX zwicht vaak voor zg aanbiedingen. De laatste x voor 8 muesli bollen. 😳

Wij rijden nu noord/zuid over de Hoge Veluwe en zien water! langs de weg. *O*
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:51:59 #240
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205755290
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 17:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En je had al die artikelen echt nodig? Want daar gaat het mis bij mij.
12 euro besparen nadat je er 24 hebt uitgegeven aan zaken die je niet per se nodig hebt is niet echt besparen.

Maar het voelt wel heel lekker :9~
De port was niet altijd nodig. Maar paprika of het is handig dat er vaak kaas tussen zit voor op kantoor 😋

En ik heb altijd de bio karnemelk van de AH zit ook op 15 euro korting aan bio-korting dus ja voor mij was het een goede deal die kaart.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205755608
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind die persoonlijke bonussen eigenlijk altijd tegenvallen. Een of 2 keer per maand activeer ik er een die ik meestal niet eens ga kopen.
Ze vallen ook vaak tegen. Maar omdat ze 'persoonlijk' zijn en je ze zelf kunt kiezen, voel ik toch een sterkere drang om ze wel te kopen. :')
pi_205755692
Ik koop alleen persoonlijke bonus dingen die ik anders ook zou kopen. Vaak zijn de aanbiedingen niet heel goed (bv 15% korting op gedroogde linzen, of op pindakaas) maar het is iig goedkoper dan wat ze anders kosten, en ik had die dingen toch nodig ^O^
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:49:20 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205755813
Ramen aan voor en achterkant open, gordijn aan de kant en twee ventilatoren voor het raam, d'r uit met die warmte
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205756090
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 17:49 schreef AnneX het volgende:
MnX zwicht vaak voor zg aanbiedingen. De laatste x voor 8 muesli bollen. 😳

Wij rijden nu noord/zuid over de Hoge Veluwe en zien water! langs de weg. *O*
Wees blij dat hij het bij 8 gehouden heeft ipv 80 😂
We have far more in common than that which devides us..
pi_205756566
Graag niet de winnaar van De Slimste verklappen. We kijken de finale over een uurtje pas :)
Spoilers!
pi_205756586
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 19:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Graag niet de winnaar van De Slimste verklappen. We kijken de finale over een uurtje pas :)
En ik pas wanneer ik thuis ben dus niet eerder dan 2230
We have far more in common than that which devides us..
pi_205756710
Ik maak me weer zorgen om onze kat -O- eet hij eindelijk weer redelijk normaal lijkt hij ergens van geschrokken te zijn op de beneden verdieping en durft daar nu nauwelijks te lopen.
Dan maar een extra voer en drinkbak op de slaapkamer maar het voelt toch niet helemaal fijn.

Hopelijk trekt het snel weer weg.
pi_205757015
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 20:00 schreef Sarabi het volgende:
Ik maak me weer zorgen om onze kat -O- eet hij eindelijk weer redelijk normaal lijkt hij ergens van geschrokken te zijn op de beneden verdieping en durft daar nu nauwelijks te lopen.
Dan maar een extra voer en drinkbak op de slaapkamer maar het voelt toch niet helemaal fijn.

Hopelijk trekt het snel weer weg.
:*
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205757115
Ik heb zojuist de kampeerspullen in de auto gestopt.

In de C1. Dat is zo'n miniatuur-auto'tje met een kofferbak waar niet eens een krat bier in past.
In die kofferbak zit nu:
• 2 dikke selfinflatabel matten en 2 dunne
• 1 tent, slaapzak, lakenzak, kussen
• 1 tafel & 2 stoelen (ok, stoeltjes)
• kookstel, borden kopjes bialetti etc
• parasol
• 2 tarps, 3 stokken, haringen & scheerlijnen

En dan kan je nog gewoon vrij door de achterruit kijken :7
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205757132
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 20:17 schreef sigme het volgende:

[..]
:*
Thanks :) Ik weet dat het waarschijnlijk niets is maar de zorgen om hem waren kennelijk nog niet helemaal weg.
pi_205757340
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 20:22 schreef sigme het volgende:
Ik heb zojuist de kampeerspullen in de auto gestopt.

In de C1. Dat is zo'n miniatuur-auto'tje met een kofferbak waar niet eens een krat bier in past.
In die kofferbak zit nu:
• 2 dikke selfinflatabel matten en 2 dunne
• 1 tent, slaapzak, lakenzak, kussen
• 1 tafel & 2 stoelen (ok, stoeltjes)
• kookstel, borden kopjes bialetti etc
• parasol
• 2 tarps, 3 stokken, haringen & scheerlijnen

En dan kan je nog gewoon vrij door de achterruit kijken :7
Respect _O_ Naar Frankrijk toch?

Al is de ene C1 de andere niet. Een vriendin heeft een C1 en J zou met haar en 3 vrienden naar een festival gaan. Ik wilde filmen hoe ze 5 man in een C1 gingen proppen. Ik had al flink wat voorpret. Ik heb zelf een C2 en daar passen echt geen 5 mensen in.

Maar die wat nieuwere variant van de C1 die mijn vriendin heeft, heeft gewoon een driepersoons achterbank en 5 deuren. Het is absoluut geen grote auto maar het was niet zo hilarisch als ik van te voren dacht.
Spoilers!
pi_205757401
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 20:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Respect _O_ Naar Frankrijk toch?

Al is de ene C1 de andere niet. Een vriendin heeft een C1 en J zou met haar en 3 vrienden naar een festival gaan. Ik wilde filmen hoe ze 5 man in een C1 gingen proppen. Ik had al flink wat voorpret. Ik heb zelf een C2 en daar passen echt geen 5 mensen in.

Maar die wat nieuwere variant van de C1 die mijn vriendin heeft, heeft gewoon een driepersoons achterbank en 5 deuren. Het is absoluut geen grote auto maar het was niet zo hilarisch als ik van te voren dacht.
Ik kocht ooit een (nieuwe!) C1 in 2010. Die heb ik later verkocht aan mijn moeder, en onlangs toen onze grote auto een weekje bij de garage moest blijven stond daar een C1 uit 2011 te koop en die hebben we toen direct gekocht, voor iets meer dan waarvoor ik de mijne 5 jaar geleden verkocht :')
Maar het is een oud model dus, en geen 5-deurs.

Zondag, naar kust in de buurt van Bordeau. Camping ligt aan zee en heeft alles op het eigen terrein, dus ik kom er een week niet af (en niet in de kleren tenzij tegen de kou).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205757554
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 20:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik kocht ooit een (nieuwe!) C1 in 2010. Die heb ik later verkocht aan mijn moeder, en onlangs toen onze grote auto een weekje bij de garage moest blijven stond daar een C1 uit 2011 te koop en die hebben we toen direct gekocht, voor iets meer dan waarvoor ik de mijne 5 jaar geleden verkocht :')
Maar het is een oud model dus, en geen 5-deurs.

Zondag, naar kust in de buurt van Bordeau. Camping ligt aan zee en heeft alles op het eigen terrein, dus ik kom er een week niet af (en niet in de kleren tenzij tegen de kou).
Ik vind het echt fijne autootjes. De mijne is uit 2006. Daar hebben we Polen, Slowakije en Tsjechië nog meer doorkruist.

Veel plezier! Ik wens je veel blotebillenweer :)
Spoilers!
pi_205757639
@sigme, ik las in een ander topic je opmerking dat je FNV niet prettig vindt. Ik ben me aan het inlezen in vakbonden. Wat heb je tegen FNV en welke partij vind je wel prettig?
Spoilers!
pi_205757805
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 20:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:sigme, ik las in een ander topic je opmerking dat je FNV niet prettig vindt. Ik ben me aan het inlezen in vakbonden. Wat heb je tegen FNV en welke partij vind je wel prettig?
FNV is me te schreeuwerig, ik heb me aangesloten bij het CNV. Dat van die christelijke achtergrond merk je niks van. Verder heb ik er ook niks aan, want mijn sector is geloof ik volstrekt oninteressant voor ze, hun interne organisatie is voor mij onbegrijpelijk maarrrrrrr als ik een vraagje heb is het altijd duidelijk dat ik bij een subbondje hoor wat *niet* bediend wordt. En mijn lief - in een sector die de vakbond leuker vindt (transport) - heeft er ook niks aan want bij een béétje moeilijke vraag gaan ze acuut eerst de vraag ontwijken en daarna maar gewoon onzin uitslaan. Maar toch. Ik hoop dat als het echt nodig is, er wel een soort van juridische hulp is ofzo. En het zou beter zijn als de vakbonden meer vuist kunnen maken. Niet voor mij, ik ben al binnen ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205758046
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 19:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Graag niet de winnaar van De Slimste verklappen. We kijken de finale over een uurtje pas :)
Ok *O*
pi_205758061
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 21:09 schreef sigme het volgende:

[..]
FNV is me te schreeuwerig, ik heb me aangesloten bij het CNV. Dat van die christelijke achtergrond merk je niks van. Verder heb ik er ook niks aan, want mijn sector is geloof ik volstrekt oninteressant voor ze, hun interne organisatie is voor mij onbegrijpelijk maarrrrrrr als ik een vraagje heb is het altijd duidelijk dat ik bij een subbondje hoor wat *niet* bediend wordt. En mijn lief - in een sector die de vakbond leuker vindt (transport) - heeft er ook niks aan want bij een béétje moeilijke vraag gaan ze acuut eerst de vraag ontwijken en daarna maar gewoon onzin uitslaan. Maar toch. Ik hoop dat als het echt nodig is, er wel een soort van juridische hulp is ofzo. En het zou beter zijn als de vakbonden meer vuist kunnen maken. Niet voor mij, ik ben al binnen ;)
Het is voor J ook vooral een manier om solidatiteit te tonen. Hij valt onder de CAO Metalektro straks dus er zijn wel daadwerkelijk onderhandelingen enzo die invloed hebben. Maar ook weer niet want zijn werkgever betaalt een stuk meer dan volgens de CAO moet.

Het stuk gezinsrechtsbijstand van CNV vind ik wel interessant. Daarmee kunnen we de huidige rechtsbijstand opzeggen.

Ik moet nog uitzoeken hoe/of er een deel van de contributie teruggegeven wordt via de werkgever of de belastingdienst. Ofzo. Klok, klepel.
Spoilers!
pi_205758064
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 20:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik kocht ooit een (nieuwe!) C1 in 2010. Die heb ik later verkocht aan mijn moeder, en onlangs toen onze grote auto een weekje bij de garage moest blijven stond daar een C1 uit 2011 te koop en die hebben we toen direct gekocht, voor iets meer dan waarvoor ik de mijne 5 jaar geleden verkocht :')
Maar het is een oud model dus, en geen 5-deurs.

Zondag, naar kust in de buurt van Bordeau. Camping ligt aan zee en heeft alles op het eigen terrein, dus ik kom er een week niet af (en niet in de kleren tenzij tegen de kou).
Veel rust en dobbergenot *O*
pi_205758090
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 21:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Ok *O*
We hebben gekeken, gewoon live :o

Die er als eerste uit ging was mijn favoriet. Die tweede werd, was mijn tweede favoriet :D Ze waren alle drie echt aan elkaar gewaagd.
Spoilers!
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:28:24 #260
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205758130
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
We hebben gekeken, gewoon live :o

Die er als eerste uit ging was mijn favoriet. Die tweede werd, was mijn tweede favoriet :D Ze waren alle drie echt aan elkaar gewaagd.
Toen die eerste er uit was, wist ik het al. Geslacht van de winnaar/winnares was immers al bekend.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:31:11 #261
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205758181
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 21:09 schreef sigme het volgende:

[..]
FNV is me te schreeuwerig, ik heb me aangesloten bij het CNV. Dat van die christelijke achtergrond merk je niks van. Verder heb ik er ook niks aan, want mijn sector is geloof ik volstrekt oninteressant voor ze, hun interne organisatie is voor mij onbegrijpelijk maarrrrrrr als ik een vraagje heb is het altijd duidelijk dat ik bij een subbondje hoor wat *niet* bediend wordt. En mijn lief - in een sector die de vakbond leuker vindt (transport) - heeft er ook niks aan want bij een béétje moeilijke vraag gaan ze acuut eerst de vraag ontwijken en daarna maar gewoon onzin uitslaan. Maar toch. Ik hoop dat als het echt nodig is, er wel een soort van juridische hulp is ofzo. En het zou beter zijn als de vakbonden meer vuist kunnen maken. Niet voor mij, ik ben al binnen ;)
Geldt een Nederlandse vakbond ook voor een Duitse werkgever dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205758279
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 21:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Geldt een Nederlandse vakbond ook voor een Duitse werkgever dan?
Hmm, interessante vraag. Geen idee eigenlijk.
Vraag het de vakbond?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:45:35 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205758466
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 21:36 schreef sigme het volgende:

[..]
Hmm, interessante vraag. Geen idee eigenlijk.
Vraag het de vakbond?
Oh rijdt ie niet meer voor dat Duitse bedrijf, of is dat via een Nederlands bedrijf?

Ik kan prima zelf onderhandelen met m'n baas over salaris, of hij stelt het zelf voor :+ We zitten ook niet bij een cao of zo dus heeft voor mij geen nut.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:50:52 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205758556
Dat tripje volgende maand waarbij een bedrijf gaan bekijken die volledig op onze machines draait en nog een bedrijf dat een aantal machines heeft dat bijna niemand van de huidige medewerkers ooit heeft gezien, is inmiddels gegroeid van een aantal personen tot "iedereen op de loonlijst"

Baas was met een vijfsterrenhotel bezig. Klinkt goed 8-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205758766
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 21:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh rijdt ie niet meer voor dat Duitse bedrijf, of is dat via een Nederlands bedrijf?

Ik kan prima zelf onderhandelen met m'n baas over salaris, of hij stelt het zelf voor :+ We zitten ook niet bij een cao of zo dus heeft voor mij geen nut.
Oh nee, hij rijdt bij een Nederlands bedrijf, zit ook in Nederland. Meeste vracht gaat naar Duitsland, dat wel.
Vakbond heeft wel zeker eventueel nut als je niet onder CAO valt hoor; ze staan je bij als je een arbeidsconflict krijgt, ongeacht of er een CAO geldt. Maar als het goed is heb je nooit een vakbond nodig, net als de brandverzekering etc ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205758861
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:


We hebben gekeken, gewoon live :o

Die er als eerste uit ging was mijn favoriet. Die tweede werd, was mijn tweede favoriet :D Ze waren alle drie echt aan elkaar gewaagd.
Mijn favo was ook 3
2e favo op 1
Geen favo op 2 :D
pi_205758907
Vakbonden w/ Ooit heeft de man van de vakbond voor mij zo’n prima resultaat behaald - loontechnisch en juridisch - dat ik toen besloot mijn leven lang lid te blijven. En nog als pensionada.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor Arbeidsrecht is een vakbond een uitkomst.

Wij zijn weer thuis. Het waren drie lange en bijzondere dagen met verschillende activiteiten en belevenissen. w/
pi_205759163
En veel plezier @sigme en Mr. sigme. w/
pi_205759493
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
We hebben gekeken, gewoon live :o

Die er als eerste uit ging was mijn favoriet. Die tweede werd, was mijn tweede favoriet :D Ze waren alle drie echt aan elkaar gewaagd.
Dit :Y
pi_205759664
Geweldige avond gehad. Ik was wel vaker in dit theater geweest maar was vergeten hoe gezellig klein het was. Hij zou hier in januari een try out doen maar t was nu de echte show.

Ach wat sneu van de kat @Sarabi

Fijne vakantie @sigme

Ik ben al heel lang lid van het FNV. Niet vaak nodig gehad (vorig jaar natuurlijk wel) maar altijd vriendelijk en snel antwoord gekregen

Slimste mens teruggekeken, en ook mijn favoriet er als eerste uit.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205760361
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 20:00 schreef Sarabi het volgende:
Ik maak me weer zorgen om onze kat -O- eet hij eindelijk weer redelijk normaal lijkt hij ergens van geschrokken te zijn op de beneden verdieping en durft daar nu nauwelijks te lopen.
Dan maar een extra voer en drinkbak op de slaapkamer maar het voelt toch niet helemaal fijn.

Hopelijk trekt het snel weer weg.
Is het altijd al een bangige kat geweest of sinds hij ziek is geweest? Hopelijk snel weer de oude :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:45:11 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205761104
https://www.ndr.de/nachri(...)rog,getreide264.html

In Duitsland hebben ze ook een stikstof probleem: meel wordt duurder.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205761143
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 20:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik kocht ooit een (nieuwe!) C1 in 2010. Die heb ik later verkocht aan mijn moeder, en onlangs toen onze grote auto een weekje bij de garage moest blijven stond daar een C1 uit 2011 te koop en die hebben we toen direct gekocht, voor iets meer dan waarvoor ik de mijne 5 jaar geleden verkocht :')
Maar het is een oud model dus, en geen 5-deurs.

Zondag, naar kust in de buurt van Bordeau. Camping ligt aan zee en heeft alles op het eigen terrein, dus ik kom er een week niet af (en niet in de kleren tenzij tegen de kou).
Fijne vakantie!!!
pi_205761311
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 00:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Is het altijd al een bangige kat geweest of sinds hij ziek is geweest? Hopelijk snel weer de oude :*
We maakten juist altijd de grap dat hij te dom is om ergens bang voor te zijn :@

Gisterenavond ging het beter. Ik heb het gevoel dat het kwam omdat het donker werd buiten. Hij bleef wel met grote ogen naar alle ramen kijken. Terwijl hij juist de kat is die het normaal zo leuk vindt om naar buiten te kijken.

Nu ligt ie beneden op zijn gewone plek te slapen. We gaan het zien :)
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:41:39 #275
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205761365
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 08:45 schreef derLudolf het volgende:
https://www.ndr.de/nachri(...)rog,getreide264.html

In Duitsland hebben ze ook een stikstof probleem: meel wordt duurder.
mooi he, hoe beleid er voor zorgt dat er steeds meer problemen ontstaan en de politiek de consequenties van beleid niet wil kennen en de boel steeds verder muurvast komt te zitten.
pi_205761510
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 09:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
mooi he, hoe beleid er voor zorgt dat er steeds meer problemen ontstaan en de politiek de consequenties van beleid niet wil kennen en de boel steeds verder muurvast komt te zitten.
Heel egoïstisch en vooral cynisch: het zal mijn tijd wel duren o|O
Het gaat om de kinderen en kleinkinderen van deze generatie.
Stem met je verstand en met je voeten.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:18:06 #277
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205761559
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 10:09 schreef AnneX het volgende:
Heel egoïstisch en vooral cynisch:
[..]
Is dit een inleiding voor je opmerking
quote:
het zal mijn tijd wel duren o|O
Of leg je mij deze uitspraak in de mond?
quote:
Het gaat om de kinderen en kleinkinderen van deze generatie.
Stem met je verstand en met je voeten.
Je mist mijn punt compleet. Als je beleid voert als politiek, moet je de consequenties van dat beleid accepteren. Kortom, als je een migratiebeleid hebt dat de bevolking doet toenemen, moet je meer huizen en infrastructuur bouwen. Als je een gezondheidsbeleid voert waardoor mensen steeds ouder worden, moet je voorzieningen treffen voor een verhoogde vraag naar geriatrische zorg en pensioenbeleid aanpassen.
pi_205761577
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 10:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is dit een inleiding voor je opmerking
[..]
Of leg je mij deze uitspraak in de mond?
[..]
Je mist mijn punt compleet. Als je beleid voert als politiek, moet je de consequenties van dat beleid accepteren. Kortom, als je een migratiebeleid hebt dat de bevolking doet toenemen, moet je meer huizen en infrastructuur bouwen. Als je een gezondheidsbeleid voert waardoor mensen steeds ouder worden, moet je voorzieningen treffen voor een verhoogde vraag naar geriatrische zorg en pensioenbeleid aanpassen.
Ik denk eigenlijk dat jullie het eens zijn, maar dat Anne het nogal vaag verwoordt ;)
pi_205761582
Verder, goedemorgen :W
Vandaag ga ik helpen bij de sportdag van de introductie van de universiteit hier. De introductie is al een week gaande, dus ik verwacht dat de deelnemers héél brak zijn :X
Maakt niet uit, het wordt mooi weer dus een relaxt dagje ^O^
pi_205762013
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 10:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is dit een inleiding voor je opmerking
[..]
Of leg je mij deze uitspraak in de mond?
[..]
Je mist mijn punt compleet. Als je beleid voert als politiek, moet je de consequenties van dat beleid accepteren. Kortom, als je een migratiebeleid hebt dat de bevolking doet toenemen, moet je meer huizen en infrastructuur bouwen. Als je een gezondheidsbeleid voert waardoor mensen steeds ouder worden, moet je voorzieningen treffen voor een verhoogde vraag naar geriatrische zorg en pensioenbeleid aanpassen.
Ja, en dat gebeurt allemaal niet, want er is geen lange termijnvisie.
Trouwens visie, beleid en politiek zijn ook 3 verschillende zaken.
En als er een visie is zoals nu met de stikstof dan hangt het land vol met omgekeerde vlaggen.
“Dansen op de vulkaan”.

Succes en plezier Tele6 w/
pi_205762107
Goedemorgen *O*

We hebben er al een hele dag op zitten. Ik had nooit gedacht dat ik dit op dit tijdstip aan zou kunnen.

We zijn, op de fiets :o :o :o , naar het dorpsontbijt geweest. Het was leuk. Met zijn allen aan lange tafels in de feesttent. Er was een flink buffet met zeker 10 soorten broodjes, croissants, worstenbroodjes, chocoladebroodjes, etc. Verder nog diverse vleeswaren, kaas, Fairtrade zoet beleg, fruit, Optimel. Chocomel, etc.

Daarna een rondje braderie en rommelmarkt gedaan. Een van de kramen had mijn kruiden op de tafel staan. We hebben aardappels gekregen en pruimen en kaas gekocht.

Straks gaan we kijken of alle nieuw aangeplante bessenstruiken nog leven. Die zijn volledig overwoekerd met onkruid dat ik vanwege mijn schouder niet kon wieden ;(
Spoilers!
pi_205762411
Klinkt goed Lucky!

Ik heb een rondje markt gedaan. Riem gekocht, nieuwe wenskaarten en Vietnamese loempia’s :9
Helaas stond de tapas kar er niet dus even bij de appie wat hapjes gehaald voor als vriendinnetje straks komt. Zij neemt gebak mee, gaat aansluitend uit eten (en ik haal sushi) dus veel had ik niet nodig. Maar niks halen vond ik ook niet oké.

Kadootjes uitgezocht voor leuke collega die afscheid neemt. Inclusief glazen pot waar we goede wensen in gaan doen. Ik weer blij: Xenos had het schap van de pot verkeerd gelabeld. Dus kassa gaf het dubbele aan maar toen ze gingen nakijken kreeg ik de goedkope prijs (labeltje van het schap werd meteen verwijderd _O- ).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205762414
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 10:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk dat jullie het eens zijn, maar dat Anne het nogal vaag verwoordt ;)
Aangezien Anne je post liked dénk ik dat je gelijk hebt :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:30:52 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205762481
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 10:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is dit een inleiding voor je opmerking
[..]
Of leg je mij deze uitspraak in de mond?
[..]
Je mist mijn punt compleet. Als je beleid voert als politiek, moet je de consequenties van dat beleid accepteren. Kortom, als je een migratiebeleid hebt dat de bevolking doet toenemen, moet je meer huizen en infrastructuur bouwen. Als je een gezondheidsbeleid voert waardoor mensen steeds ouder worden, moet je voorzieningen treffen voor een verhoogde vraag naar geriatrische zorg en pensioenbeleid aanpassen.
Bovendien, als de bevolking groeit, moet je meer voedsel produceren en accepteren dat je uitstoot in elk geval niet krimpt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:40:46 #285
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205762976
Mooie wandeling vanaf 't Harde naar Elburg en weer terug. Leuk vestingstadje dat Elburg. Wil er nog wel eens de toerist uithangen.
Overigens weinig omgekeerde vlaggen gezien. Wel her en der de trots op de boer-vlag en zakdoeken.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:56:24 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205763219
Lol, blijkbaar is er al 3x een kind geboren tijdens een rit van Flixbus.

Die laatste zin _O-

FlixBaby Nummer 3 - Es ist ein Junge! 💚👶

Letzte Woche, am 17. August, begrüßten wir einen kleinen unerwarteten Passagier an Board der Fahrt von Paris nach Warschau. 🚌🎈

Die Mutter brachte den Jungen kurz vor Erreichen des Busbahnhofs Poznań zur Welt. Dort wurden beide von einem Krankenwagen sicher ins Krankenhaus gebracht. 🥰 Dank der schnellen Reaktion und Unterstützung von Fahrern und Fahrgästen verlief alles gut. 👏

Der kleine Junge ist damit schon das dritte Baby, das überraschend im FlixBus auf die Welt kam! Wie die anderen beiden erhält er von uns kostenlose Fahrten mit FlixBus & FlixTrain bis zu seinem 18. Geburtstag. 🎂

Bitte trotzdem nach Möglichkeit nicht nachmachen, das ist kein Wettbewerb. 😉
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:00:56 #287
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205763266
De jongen mag tot zijn 18e gratis met Flixtrain en Flixbus.

De laatste zin: Deze actie is geen wedstrijd, dus indien mogelijk niet na doen :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205763667
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Nope -O- dit kan toch niet zo door gaan.
Uiteindelijk zal het ergens moeten stoppen... hopelijk voordat het echt niet meer te betalen is.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_205763675
Zo, weer thuis na een best wel emotionele dag. Blij dat mijn zus me bracht, in Dieren was er ook al van alles opgebroken/afgesloten. Dat was best lastig geweest voor mij om er te komen, zowel met fiets (bel kampioen verdwalen) als met de bus (veel verder lopen). Was er nu 1,5 uur te vroeg, maar heb heerlijk in het zonnetje zitten lezen.
De aula was helemaal vol en er werd mooi gesproken. Wel meer met traan dan met lach omdat het zo plots was (half juli heeft ze nog een paar fietstochten van 30km gemaakt). Er werd mooi gesproken, maar och die arme ouders van haar, midden 90, goed bij de tijd maar dit is wel heel erg.
Een oud collega was zo lief om mij bij mijn zus af te zetten (zoals gehoopt). Daar nog wat gedronken en nu ben ik kapot.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205763801
Dat klinkt behoorlijk heftig, @Kaatje1 ...
Gaat het een beetje met je? :{ Zo'n dag (periode) gaat je niet in de koude kleren zitten.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_205763803
Prettig, dat de logistiek nog een beetje klopte ondanks alle narigheid.
Hou je taai, kaatje :*
pi_205763807
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, weer thuis na een best wel emotionele dag. Blij dat mijn zus me bracht, in Dieren was er ook al van alles opgebroken/afgesloten. Dat was best lastig geweest voor mij om er te komen, zowel met fiets (bel kampioen verdwalen) als met de bus (veel verder lopen). Was er nu 1,5 uur te vroeg, maar heb heerlijk in het zonnetje zitten lezen.
De aula was helemaal vol en er werd mooi gesproken. Wel meer met traan dan met lach omdat het zo plots was (half juli heeft ze nog een paar fietstochten van 30km gemaakt). Er werd mooi gesproken, maar och die arme ouders van haar, midden 90, goed bij de tijd maar dit is wel heel erg.
Een oud collega was zo lief om mij bij mijn zus af te zetten (zoals gehoopt). Daar nog wat gedronken en nu ben ik kapot.
Dat klinkt als een zware dag :*

Binnenkort gaan we weer metalen wegbrengen. Ik zie op de website dat ze ook 25 cent voor een kilo frituurvet bieden :D We hebben nog 6 liter oud vet staan dus dat nemen we ook maar mee.
Spoilers!
pi_205763839
Ja het gaat wel. Maar ik slaap ook al een paar nachten slecht (dan weer warm dan weer koud). Het koelt nu een beetje af en ik neem vanavond een paracetamol, daar slaap ik lekker op en dan hoop ik morgen weer bij te zijn. Smerig huis blijft maar lekker even smerig
We have far more in common than that which devides us..
pi_205763851
Ik wandelde een lokaal rondje van ruim 10 km. Opbouw zit er eindelijk weer in, loop nu iedere week een kilometer meer. Leuk om te zien wat er toch allemaal op wandelafstand ligt.

Sterkte @Kaatje1 en fijn dat het met het vervoer goedkwam.
pi_205763853
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja het gaat wel. Maar ik slaap ook al een paar nachten slecht (dan weer warm dan weer koud). Het koelt nu een beetje af en ik neem vanavond een paracetamol, daar slaap ik lekker op en dan hoop ik morgen weer bij te zijn. Smerig huis blijft maar lekker even smerig
Idd. Prioriteten, hoor. Dat huis kan wel even wachten. :Y

:*
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_205763857
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja het gaat wel. Maar ik slaap ook al een paar nachten slecht (dan weer warm dan weer koud). Het koelt nu een beetje af en ik neem vanavond een paracetamol, daar slaap ik lekker op en dan hoop ik morgen weer bij te zijn. Smerig huis blijft maar lekker even smerig
Je hebt groot gelijk.
Spoilers!
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:43:06 #297
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205763973
De tomatenoogst van vanmorgen..



staat inmiddels te pruttelen samen oa. de courgettes uit de tuin..

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205764093
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:43 schreef fietsie het volgende:
De tomatenoogst van vanmorgen..

[ afbeelding ]

staat inmiddels te pruttelen samen oa. de courgettes uit de tuin..

[ afbeelding ]
En wat gaat het worden?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_205764143
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:43 schreef fietsie het volgende:
De tomatenoogst van vanmorgen..

[ afbeelding ]

staat inmiddels te pruttelen samen oa. de courgettes uit de tuin..

[ afbeelding ]
De before ziet er iets smakelijker uit. :D
  Moderator zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:06:39 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205764159
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 16:00 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
En wat gaat het worden?
Ik hoop smakelijk :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:11:26 #301
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205764230
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 16:00 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
En wat gaat het worden?
Pastasaus voor in de vriezer, voor die komende maanden wanneer niemand zin heeft in eten koken en beetje pasta koken en een doosje saus magnetronnen goed te doen is.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')