Lollig. FB herinnerde me er vandaag aan dat ik een jaar of acht geleden live deed bobrossen. Ik denk dat het met echte verf inderdaad beter werkt.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 18:12 schreef Myraela het volgende:
Ik deed een Bob Ross tutorial, dat kan ook weer van m'n lijstje. Wat een nachtmerrie. Al denk ik dat het schilderend best tof is, maar ik deed het op m'n tablet. Dus dan kun je niet hetzelfde spelen met kwasten. Maar. Als we het heel ver uitzoomen, en dan nog net iets verder weghouden en een beetje met onze ogen knijpen, dan lijkt het wel op een landschap.
Nu is mijn leven compleet.
[ afbeelding ]
Goede timing.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 18:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lollig. FB herinnerde me er vandaag aan dat ik een jaar of acht geleden live deed bobrossen. Ik denk dat het met echte verf inderdaad beter werkt.
Ai… onhandige eigenschap jaquote:Op woensdag 24 augustus 2022 18:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Goede timing.Echt lijkt me leuker, ja. Al vind ik het zo zonde van de spullen, want ik vind de stijl van schilderen eigenlijk niet zo mooi.
Wil dan meteen iets maken dat ik wel op zou willen hangen. Dat is sowieso mijn probleem. Ik wil bij de eerste poging direct een perfect resultaat. Daarom geef ik alle creatieve hobby's altijd meteen op.
Wat doe je met die foto's?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 19:50 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren uren bezig geweest met foto's back-uppen van de afgelopen 3 jaar. De bedoeling is dat ik het elke maand doe dan duurt het niet zo lang![]()
En net 2u bezig geweest met de leukste foto's van die jaren uit te zoeken en bestellen. Nu nog motivatie vinden om alles in te plakken als het binnen komt.
De leefstijl interventie wel, het beweeg/sport deel niet. Kennisje van mij heeft het jaren geleden gedaan en is nog steeds slank (al zal ik dat niet worden). Daar had ik ook eens naar gekeken maar viel stijl achterover van de prijs. Nu nog eens gekeken (da's dus wel incl. bewegingsbegeleiding) 400 euro per maand.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 19:48 schreef vlindertje89 het volgende:
Als je gaat kijken zou ik zeker even vragen wat ze nu aan elektra/verwarming kwijt zijn @:Tele6!
Als je het inzichtgevend vind kan ik wel even opzoeken wat ik ook alweer betaal aan kosten naast mijn kale huur (¤1278 per maand). Elektra, verwarming, water, inboedelverzekering (en glasverzekering, is bij ons verplicht), gemeentelijke belastingen, geloof dat dat het was. Ik heb een 5 jaar oud nieuwbouw eengezinswoning, dus zal niet helemaal vergelijkbaar zijn, maar voor een idee.
Je Berlijn-verslag was heerlijk om te lezen![]()
En goed bezig @:Kaatje1 met de leefstijl interventie! Klinkt goed. Kun je dat ook vergoed krijgen van de zorgverzekering? Moeite waard om even na te zoeken!
@:Lucky_Strike fijn dat je goed geslapen hebt! Wel vervelend van Piep.. hopelijk krijgt ze toch nog zin om te eten!
Hebben we ook maar ik wil het in specifieke mapjes per onderwerp. Lekker lastig dus.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 19:51 schreef Morgane89 het volgende:
Misschien is iets als Cloud station wat voor jou? Dan kun je automatisch backuppen.
Ooit ga ik vast de albums bekijkenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 19:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat doe je met die foto's?
Ik doe eigenlijk nooit iets met foto's.Ik moet het fotoboek van de bruiloft nog een keer maken. Bij de eerste vond ik de kwaliteit niet mooi, maar ik kan mezelf er nog niet toe zetten om er nog een keer mee te prutsen.
Ik ga er meestal een middag voor zitten samen met mijn moeder. Leuk om dan ook herinneringen op te halen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 20:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb ook heel veel foto albums. Van vakantie's maar ook door het jaar heen. Alleen moet 2021 nog en daar heb ik eigenlijk geen zin in om te maken. Maar wanneer ik de geest krijg is dat ook in een paar uur gedaan.
Ik heb gewoon gegoogled op "slimste mens all stars" en toen ben ik gaan kijken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen met een NPO Plus abo, kunnen jullie de pagina met afleveringen van De Slimste Mens Allstars bekijken? Hier niet
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 20:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
De training was echt heel leuk. Eerst dus mijn eigen oefeningen, daarna een parkour (parkour!) langs een multifunctioneel apparaat. 7 oefeningen, elk een minuut en daarna nog een rondje.
[ afbeelding ]
Ik heb me definitief aangemeld en hoef vanaf 1 september pas te betalen.
I knowquote:
Zo zien mijn meeste dagen er uitquote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:36 schreef Myraela het volgende:
Ik ben vandaag niet van de bank afgekomen en heb volgens mijn horloge nog geen 1000 stappen gezet. Dat is ook een prestatie.
Nog 1 dagje echte hittequote:Op donderdag 25 augustus 2022 06:20 schreef Tuindier het volgende:
‘morgen
Mag het er weer wat koeler? Ik ben er nu echt klaar mee.
En dan gaan we toch echt richting de herfstquote:
Doe dat maar als ik weer binnen om een huis een keuken (met warm water) hebquote:Op donderdag 25 augustus 2022 09:34 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb wel het gevoel optimaal genoten te hebben van het weer. Maar dat is ook omdat het huis een bende is/was en ik dus sowieso liever buiten was
Ik kijk op youtube soms filmpjes van mensen uit Alaska die ook moestuinen enzo, die zitten al zowat in de herfst. Als ik ze dan zie lopen in hoodies en beetje regen heb ik daar soms ook wel weer zin in. Gewoon comfortabel niet te koud maar 'gezellig' weer
Thanks. Liefquote:Op donderdag 25 augustus 2022 02:20 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky-Strike terecht prijzen ‘wij’ Tele6 voor al wat zij heeft bereikt de afgelopen 2 jaar…en ik bedacht mij, dat jij net zo goed sprongen hebt gemaakt op allerlei gebied.
Dus ook jij uitgesproken complimenten hiero 💐😘
Die verkoop in een economisch lastige periode lijkt me ook wel heel ingewikkeld en onzeker.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:12 schreef Myraela het volgende:
Daar probeer ik eigenlijk zo min mogelijk over na te denken. Ik overzie de mogelijke gevolgen ook niet zo goed en dat maakt het spannend. Ik kan zelf een hogere energie rekening wel betalen, maar het gaat natuurlijk verder dan dat. En zeker met de dubbele lasten en het huis dat nog in de verkoop moet, weet ik vaak niet meer waar ik verstandig aan doe.
Ja, de keuze voor het nieuwe huis ga ik alleen maar elke keer meer waarderen. Zo fijn dat alles straks gewoon aan de huidige standaarden voldoet. Van het gas af, vloerverwarming, zonnepanelen, ventilatiesysteem met warmteterugwinning en ook gewoon goede isolatie.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Krijgt jullie nieuwe huis een warmtepomp, Myraela?
Ja, ik ben ook erg blij met onze moderne nieuwbouwwoning. Al heb ik wel constant koude voeten in de zomer nu door de koeling van de vloerverwarming, maar dat is zo'n enorm luxeprobleem.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, de keuze voor het nieuwe huis ga ik alleen maar elke keer meer waarderen. Zo fijn dat alles straks gewoon aan de huidige standaarden voldoet. Van het gas af, vloerverwarming, zonnepanelen, ventilatiesysteem met warmteterugwinning en ook gewoon goede isolatie.
Zou er niet aan moeten denken dat we voor zo'n superschattige jaren 30 woning waren gegaan aan de bovenkant van ons budget, want dan zou ik het echt spannend vinden.
Pas nu we dat krijgen, realiseer ik me hoe fijn dat is. En tegelijkertijd weet ik van mezelf dat ik het heel lastig zou vinden om het prioriteit te geven als ik bijvoorbeeld zou moeten kiezen bij een verbouwing tussen meer verduurzamen of een lelijke keuken eruit.
Ik maak me zorgen om allebei. Het ene moment meer over onszelf en het andere over de maatschappij. Zorgen over de maatschappij kan ik ietsje makkelijker uitschakelen maar dat wordt wel steeds moeilijker.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik maak me ook wel wat zorgen om mijn eigen situatie, maar ook echt wel over de maatschappij als geheel en wat voor kutzooi ons allemaal nog te wachten staat.
Wij hebben dat gelukkig wel kunnen doen. We verbruiken echt weinig gas voor een vrijstaande woning, nog geen 1000 kuub, minder als we geen enorm strenge winter krijgen. Ik baalde er van dat de woonkamer niet geschilderd was voor 5 jaar, dat we al die jaren met een gare keuken doen waar de gipsplaten nog zichtbaar zijn en de osb op de vloer ligt. Maar het is echt de juiste keuze geweest.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:32 schreef Myraela het volgende:
Pas nu we dat krijgen, realiseer ik me hoe fijn dat is. En tegelijkertijd weet ik van mezelf dat ik het heel lastig zou vinden om het prioriteit te geven als ik bijvoorbeeld zou moeten kiezen bij een verbouwing tussen meer verduurzamen of een lelijke keuken eruit. Dus als ik een ouder huisje had gekocht, had ik vast de verkeerde keuzes gemaakt.
Parkour!quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:33 schreef Tuindier het volgende:
Herkenbaar, die zorgen over de wereld. Ik ga een klein beetje voor de struisvogeltactiek, want heb er toch geen invloed op.
Verder denk ik iedere keer als ik dit topic aanklik 'Parkour!'.
Ik schrok me rot met een gilquote:
Koeling in vloer, geeft dat geen condens?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook erg blij met onze moderne nieuwbouwwoning. Al heb ik wel constant koude voeten in de zomer nu door de koeling van de vloerverwarming, maar dat is zo'n enorm luxeprobleem.
Ik deel Lonaa's zorgen over de maatschappij, en ook de grote oneerlijkheid in de maatschappij. Zij die het al goed hebben kunnen alle isolerende maatregelen veroorloven, die die het al moeilijker hebben krijgen het nog moeilijker....
Ik ben met jou.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat mij betreft blijft het altijd zomer. Ik maak me best zorgen om een koude winter, hoge gasprijzen, omvallende energiemaatschappijen, inflatie, economische crisis, etc.
Ben ook echt blij dat wij door die idiote overwaarde op het vorige huis geen keuzes hoeven maken.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, de keuze voor het nieuwe huis ga ik alleen maar elke keer meer waarderen. Zo fijn dat alles straks gewoon aan de huidige standaarden voldoet. Van het gas af, vloerverwarming, zonnepanelen, ventilatiesysteem met warmteterugwinning en ook gewoon goede isolatie.
Zou er niet aan moeten denken dat we voor zo'n superschattige jaren 30 woning waren gegaan aan de bovenkant van ons budget, want dan zou ik het echt spannend vinden.
Pas nu we dat krijgen, realiseer ik me hoe fijn dat is. En tegelijkertijd weet ik van mezelf dat ik het heel lastig zou vinden om het prioriteit te geven als ik bijvoorbeeld zou moeten kiezen bij een verbouwing tussen meer verduurzamen of een lelijke keuken eruit. Dus als ik een ouder huisje had gekocht, had ik vast de verkeerde keuzes gemaakt.
Ik ga er vanuit van niet. Hij koelt ook maximaal tot 18 graden, daar beneden zou het condens geven. Maar, het is hier nu heerlijk koel in huis....quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Koeling in vloer, geeft dat geen condens?
Lekker!quote:Op donderdag 25 augustus 2022 12:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit van niet. Hij koelt ook maximaal tot 18 graden, daar beneden zou het condens geven. Maar, het is hier nu heerlijk koel in huis....
Oef, hoe moeten mensen dat betalen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 12:23 schreef Lonaa het volgende:
Ik keek net even op gaslicht omdat het contract afloopt en de vaste contracten die er aangeboden worden zijn uh op jaarbasis voor ons verbruik van 1200 euro naar 4500 euro gegaan.
Kunnen jullie de mobiele airco niet gebruiken? Die van ons verwarmt ook.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 12:36 schreef Lonaa het volgende:
F. opperde een elektrishe kachel voor in de woonkamer van de winter en gaat nu uitrekenen of dat uitkan.
Onze kan dat nietquote:Op donderdag 25 augustus 2022 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kunnen jullie de mobiele airco niet gebruiken? Die van ons verwarmt ook.
Balen. Een elektrische kachel kan wel verstandig zijn. In K&W zijn er wel topics over.quote:
1200 was mijn nabetaling aan Eneco voor nov-mrtquote:Op donderdag 25 augustus 2022 12:23 schreef Lonaa het volgende:
Ik keek net even op gaslicht omdat het contract afloopt en de vaste contracten die er aangeboden worden zijn uh op jaarbasis voor ons verbruik van 1200 euro naar 4500 euro gegaan.
Bouwjaar is 1915 hier. We zijn al zuinig, altijd geweest, maar denk dat er komende winter toch ietsje meer en andere maatregelen moeten komen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 12:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
1200 was mijn nabetaling aan Eneco voor nov-mrtEn toen hadden we ook al een pittig voorschot.
Zo charmant, onze jaren 30 hut.
Ik las gisteren op twitter een draadje van een columniste die 7 jaar vrijwel geen verwarming aan had gehad. Met allemaal tips om zo "warm" mogelijk de winter door te komen. Een van de tips was "warme sloffen" dus niet alleen sokken maar sokken met sloffen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Bouwjaar is 1915 hier. We zijn al zuinig, altijd geweest, maar denk dat er komende winter toch ietsje meer en andere maatregelen moeten komen.
Heb je daar een link naar?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik las gisteren op twitter een draadje van een columniste die 7 jaar vrijwel geen verwarming aan had gehad. Met allemaal tips om zo "warm" mogelijk de winter door te komen. Een van de tips was "warme sloffen" dus niet alleen sokken maar sokken met sloffen.
Voor volgende week zie ik toch al weer 25+ dagen opduiken..quote:
Hele goede columniste. Sociaal werkster (was ze in ieder geval) ervaringsdeskundige en iemand die geen onzin schrijft.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heb je daar een link naar?
25+ maar 30- is nog goed te doen vind ik. Meestal koelt het dan 's avonds nog prima af voor een goede nachtrust.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Voor volgende week zie ik toch al weer 25+ dagen opduiken..
Dank je. Misschien moet ik ook maar sloffenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hele goede columniste. Sociaal werkster (was ze in ieder geval) ervaringsdeskundige en iemand die geen onzin schrijft.
https://twitter.com/overl(...)ugZubCRmsFeKeI2TkzTA
https://www.waschbaer.nl/(...)=24&G=1518&K=1039116quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dank je. Misschien moet ik ook maar sloffengaan kopen.
Staat hier op 50 graden en maakt het huis nog wel warm.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:37 schreef gcjoel het volgende:
Iedereen de cv ook al op 60 gezet?
Hier was dat dus niet gebeurd dus heb even het denigrerende filmpje van zetmop60.nl gevolgd
Ok het was inderdaad heel makkelijk, maar om dat nou over te brengen door een kind dat te laten doen
https://www.waschbaer.nl/(...)=20&G=1441&K=1039116quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:39 schreef gcjoel het volgende:
[..]
https://www.waschbaer.nl/(...)=24&G=1518&K=1039116
ik heb zulke, niet mooi, maar ook niet mega sloffen achtig en wel lekker stevig en warm.
Wij hebben per 5-9 ook flexibelquote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Staat hier op 50 graden en maakt het huis nog wel warm.
Verder verbruiken we in de winter 300m3 gas per maand en hebben we helaas flexibel contract. Genieten.
Hij staat op 50quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:37 schreef gcjoel het volgende:
Iedereen de cv ook al op 60 gezet?
Hier was dat dus niet gebeurd dus heb even het denigrerende filmpje van zetmop60.nl gevolgd
Ok het was inderdaad heel makkelijk, maar om dat nou over te brengen door een kind dat te laten doen
Heb gisteren gekeken naar sloffen die in de magnetron verwarmd kunnen worden. Niet doen zeggen de meeste ervaringsdeskundigen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hij staat op 50![]()
Goede tip van die sloffen. Ik zoek wel iets stevigs. Moet van de fysio
Ik hou het maar bij 60, we hebben sowieso amper nog radiatoren hangen momenteel, dus echt warm wordt het sowieso niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hij staat op 50![]()
Goede tip van die sloffen. Ik zoek wel iets stevigs. Moet van de fysio
Kun je gewoon op 50 zetten en als het huis niet meer lekker warm wordt, zet je hem terug.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik hou het maar bij 60, we hebben sowieso amper nog radiatoren hangen momenteel, dus echt warm wordt het sowieso niet.
Precies. Het heeft vooral met de snelheid van het verwarmen te maken. Toen het even vroor afgelopen winter, heb ik de ketel tijdelijk wat hoger gezet.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
Kun je gewoon op 50 zetten en als het huis niet meer lekker warm wordt, zet je hem terug.
Goede tip, kan ik wel doen ja.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
Kun je gewoon op 50 zetten en als het huis niet meer lekker warm wordt, zet je hem terug.
Dat hebben wij afgelopen winter ook gedaan. Dat scheelt aanzienlijk. We hebben een gordijn opgehangen en tochtstrips op de slaapkamerdeur. Het raam van de slaapkamer gaat overdag ook dicht, alleen 's nachts open.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:23 schreef fietsie het volgende:
Hier is het nog een puzzel met hoe we het gaan doen in de relatie boven-beneden. Al ons leven lang leven we in huizen waar de ramen op de bovenverdieping open staan, zomer en winter.
De stap naar "ramen dicht" is er niet een die we willen maken, dus er zal iets moeten gaan gebeuren met deuren, deurstrips, borstelranden oid.
Je bedoelt dat ie hem aan de laadpaal hangt? Dat is niet heel gek toch? Dat doen bij ons alle electrisch-rijdende bezoekers.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:14 schreef derLudolf het volgende:
Vertegenwoordiger zet auto aan de stekker hier. Zonder te vragen want ik laat hem net binnen.
Je haalt, bij een bedrijf dat zelf een tank heeft toch ook niet een paar liter uit de tank
Ik denk meer dat Ludolf bedoelt "een laadpaal waarbij gratis stroom in de e-voiture stroomt; waarom voor benzine rijdende auto's geen jerrycan Euro95 klaar staat op de parkeerplaats, maar voor e-auto's wel". En al helemaal zonder te vragen of dit de bedoeling is, en of het bedrijf er mogelijk bezwaar tegen heeft..quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:31 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ie hem aan de laadpaal hangt? Dat is niet heel gek toch? Dat doen bij ons alle electrisch-rijdende bezoekers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |