abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205733241
PARKOUR!
Spoilers!
pi_205733444
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205733511
Ik deed een Bob Ross tutorial, dat kan ook weer van m'n lijstje. Wat een nachtmerrie. Al denk ik dat het schilderend best tof is, maar ik deed het op m'n tablet. Dus dan kun je niet hetzelfde spelen met kwasten. Maar. Als we het heel ver uitzoomen, en dan nog net iets verder weghouden en een beetje met onze ogen knijpen, dan lijkt het wel op een landschap.

Nu is mijn leven compleet.

pi_205733522
Ik had een 9 *O*
Hb dus, goed cijfer voor mij.

En! Na ruim 30 donaties voor de eerste keer zonder knijpballetje en geen gejank van het apparaat B-)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205733532
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 18:12 schreef Myraela het volgende:
Ik deed een Bob Ross tutorial, dat kan ook weer van m'n lijstje. Wat een nachtmerrie. Al denk ik dat het schilderend best tof is, maar ik deed het op m'n tablet. Dus dan kun je niet hetzelfde spelen met kwasten. Maar. Als we het heel ver uitzoomen, en dan nog net iets verder weghouden en een beetje met onze ogen knijpen, dan lijkt het wel op een landschap.

Nu is mijn leven compleet.

[ afbeelding ]
Lollig. FB herinnerde me er vandaag aan dat ik een jaar of acht geleden live deed bobrossen. Ik denk dat het met echte verf inderdaad beter werkt.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205733553
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 18:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lollig. FB herinnerde me er vandaag aan dat ik een jaar of acht geleden live deed bobrossen. Ik denk dat het met echte verf inderdaad beter werkt.
Goede timing. :D Echt lijkt me leuker, ja. Al vind ik het zo zonde van de spullen, want ik vind de stijl van schilderen eigenlijk niet zo mooi. :') Wil dan meteen iets maken dat ik wel op zou willen hangen. Dat is sowieso mijn probleem. Ik wil bij de eerste poging direct een perfect resultaat. Daarom geef ik alle creatieve hobby's altijd meteen op.
pi_205733613
Herkenbaar :')
pi_205733681
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 18:18 schreef Myraela het volgende:

[..]
Goede timing. :D Echt lijkt me leuker, ja. Al vind ik het zo zonde van de spullen, want ik vind de stijl van schilderen eigenlijk niet zo mooi. :') Wil dan meteen iets maken dat ik wel op zou willen hangen. Dat is sowieso mijn probleem. Ik wil bij de eerste poging direct een perfect resultaat. Daarom geef ik alle creatieve hobby's altijd meteen op.
Ai… onhandige eigenschap ja :D

Ik deed zo’n workshop. Dan zit je iig niet met materialen en zo. En ben dan heel snel om de juf te hulp te roepen. Dus de mooiste fliebertjes heeft zij gemaakt :')
pi_205734416
Als je gaat kijken zou ik zeker even vragen wat ze nu aan elektra/verwarming kwijt zijn @Tele6!

Als je het inzichtgevend vind kan ik wel even opzoeken wat ik ook alweer betaal aan kosten naast mijn kale huur (¤1278 per maand). Elektra, verwarming, water, inboedelverzekering (en glasverzekering, is bij ons verplicht), gemeentelijke belastingen, geloof dat dat het was. Ik heb een 5 jaar oud nieuwbouw eengezinswoning, dus zal niet helemaal vergelijkbaar zijn, maar voor een idee.

Je Berlijn-verslag was heerlijk om te lezen O+

En goed bezig @Kaatje1 met de leefstijl interventie! Klinkt goed. Kun je dat ook vergoed krijgen van de zorgverzekering? Moeite waard om even na te zoeken!

@Lucky_Strike fijn dat je goed geslapen hebt! Wel vervelend van Piep.. hopelijk krijgt ze toch nog zin om te eten!
pi_205734429
Gisteren uren bezig geweest met foto's back-uppen van de afgelopen 3 jaar. De bedoeling is dat ik het elke maand doe dan duurt het niet zo lang :')

En net 2u bezig geweest met de leukste foto's van die jaren uit te zoeken en bestellen. Nu nog motivatie vinden om alles in te plakken als het binnen komt.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 19:51:37 #11
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205734451
Misschien is iets als Cloud station wat voor jou? Dan kun je automatisch backuppen.
pi_205734452
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 19:50 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren uren bezig geweest met foto's back-uppen van de afgelopen 3 jaar. De bedoeling is dat ik het elke maand doe dan duurt het niet zo lang :')

En net 2u bezig geweest met de leukste foto's van die jaren uit te zoeken en bestellen. Nu nog motivatie vinden om alles in te plakken als het binnen komt.
Wat doe je met die foto's?

Ik doe eigenlijk nooit iets met foto's. :') Ik moet het fotoboek van de bruiloft nog een keer maken. Bij de eerste vond ik de kwaliteit niet mooi, maar ik kan mezelf er nog niet toe zetten om er nog een keer mee te prutsen. :')
pi_205734471
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 19:48 schreef vlindertje89 het volgende:
Als je gaat kijken zou ik zeker even vragen wat ze nu aan elektra/verwarming kwijt zijn @:Tele6!

Als je het inzichtgevend vind kan ik wel even opzoeken wat ik ook alweer betaal aan kosten naast mijn kale huur (¤1278 per maand). Elektra, verwarming, water, inboedelverzekering (en glasverzekering, is bij ons verplicht), gemeentelijke belastingen, geloof dat dat het was. Ik heb een 5 jaar oud nieuwbouw eengezinswoning, dus zal niet helemaal vergelijkbaar zijn, maar voor een idee.

Je Berlijn-verslag was heerlijk om te lezen O+

En goed bezig @:Kaatje1 met de leefstijl interventie! Klinkt goed. Kun je dat ook vergoed krijgen van de zorgverzekering? Moeite waard om even na te zoeken!

@:Lucky_Strike fijn dat je goed geslapen hebt! Wel vervelend van Piep.. hopelijk krijgt ze toch nog zin om te eten!
De leefstijl interventie wel, het beweeg/sport deel niet. Kennisje van mij heeft het jaren geleden gedaan en is nog steeds slank (al zal ik dat niet worden). Daar had ik ook eens naar gekeken maar viel stijl achterover van de prijs. Nu nog eens gekeken (da's dus wel incl. bewegingsbegeleiding) 400 euro per maand.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205734482
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 19:51 schreef Morgane89 het volgende:
Misschien is iets als Cloud station wat voor jou? Dan kun je automatisch backuppen.
Hebben we ook maar ik wil het in specifieke mapjes per onderwerp. Lekker lastig dus.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 19:51 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wat doe je met die foto's?

Ik doe eigenlijk nooit iets met foto's. :') Ik moet het fotoboek van de bruiloft nog een keer maken. Bij de eerste vond ik de kwaliteit niet mooi, maar ik kan mezelf er nog niet toe zetten om er nog een keer mee te prutsen. :')
Ooit ga ik vast de albums bekijken :') het is misschien meer gewoonte maar ik zou er ook niet mee willen stoppen.

Trouwalbum moet ik ook nog steeds maken :@ Staat in principe morgen op mijn to do lijst. Maar dat heeft het vaker gestaan de afgelopen 5 jaar.....
pi_205734548
Ik heb ook heel veel foto albums. Van vakantie's maar ook door het jaar heen. Alleen moet 2021 nog en daar heb ik eigenlijk geen zin in om te maken. Maar wanneer ik de geest krijg is dat ook in een paar uur gedaan.
pi_205734569
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 20:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb ook heel veel foto albums. Van vakantie's maar ook door het jaar heen. Alleen moet 2021 nog en daar heb ik eigenlijk geen zin in om te maken. Maar wanneer ik de geest krijg is dat ook in een paar uur gedaan.
Ik ga er meestal een middag voor zitten samen met mijn moeder. Leuk om dan ook herinneringen op te halen.
pi_205735125
De training was echt heel leuk. Eerst dus mijn eigen oefeningen, daarna een parkour (parkour!) langs een multifunctioneel apparaat. 7 oefeningen, elk een minuut en daarna nog een rondje.

Ik heb me definitief aangemeld en hoef vanaf 1 september pas te betalen.
Spoilers!
pi_205735173
Wat fijn @Lucky_Strike O+
pi_205735184
Mensen met een NPO Plus abo, kunnen jullie de pagina met afleveringen van De Slimste Mens Allstars bekijken? Hier niet :?
Spoilers!
pi_205735261
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen met een NPO Plus abo, kunnen jullie de pagina met afleveringen van De Slimste Mens Allstars bekijken? Hier niet :?
Ik heb gewoon gegoogled op "slimste mens all stars" en toen ben ik gaan kijken.
pi_205735267
Jullie hadden nog foto's van vliegergekkies O+ tegoed. Recap: er is dus een Europese scene van vliegerende mensen die weekenden samenkomen waarbij ze kamperen en vliegeren. De echte die hards herken je aan de enorme hoeveelheid vliegergerelateerde parafernalia voor hun caravan.

Er zijn ook allerlei demonstraties van bijvoorbeeld teamvliegeren op muziek. Dat hebben we vorig jaar gezien, was echt wel indrukwekkend. Toevallig stuitten we dit keer op een team van vier dat met vierlijnige vliegers aan het oefenen was. Dat was nog veel leuker dan een demonstratie waarin alles goed gaat. We hebben er een klein uur naar zitten kijken.
Spoilers!
pi_205735308
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 20:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
De training was echt heel leuk. Eerst dus mijn eigen oefeningen, daarna een parkour (parkour!) langs een multifunctioneel apparaat. 7 oefeningen, elk een minuut en daarna nog een rondje.

[ afbeelding ]

Ik heb me definitief aangemeld en hoef vanaf 1 september pas te betalen.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 21:11:54 #23
63722 z80
I fink you freaky
pi_205735494
De training van maandag, de eerste na de vakantie, bleek toch wat zwaarder dan dat deze leek op het einde.
Vandaag toch behoorlijk wat last van stramme spieren met trainen.
Maandag was ronde 1 zo snel mogelijk, zonder pauze:
50 air squats
50 push-up
50 sit-up (zit met rechte rug)
50 mountain climbers (links,rechts is 1)
50 burpees
ronde 2 zo snel mogelijk, zonder pauze:
5 ronden van:
15 burpees
30 air squats (Bovenbeen parallel met grond, en volledig recht staan)
60 russian twist (elke kant is 1)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_205735580
Ik doe morgen weer de eerste sinds een week. Wilde eigenlijk vanochtend maar dat voelde als teveel gevraagd :+
  Moderator woensdag 24 augustus 2022 @ 21:17:57 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205735613
Geen idee wat Zet heeft gedaan. Ik heb 31 km in 1:27 gefietst op een gewone fiets. En 6 foto's gemaakt, weer een rolletje vol.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 augustus 2022 @ 21:22:39 #26
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205735685
Ik heb maar rustig aan gedaan in vergelijking bij dat van Z. Uurtje bodybalance uurtje yin. :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205735828
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 21:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
I know _O-

Ik spinde ook nog een PR vandaag trouwens. Mijn gemiddelde snelheid lag tussen de 24 en 31.2 km/u. Ik had nog nooit de max boven de 30 gefietst.

Oh! Toen ik thuiskwam was er voor me gekookt O+ Dat is misschien 10 jaar geleden voor het laatst gebeurd.
Spoilers!
pi_205735895
Ik ben vandaag niet van de bank afgekomen en heb volgens mijn horloge nog geen 1000 stappen gezet. Dat is ook een prestatie.
pi_205736278
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 21:36 schreef Myraela het volgende:
Ik ben vandaag niet van de bank afgekomen en heb volgens mijn horloge nog geen 1000 stappen gezet. Dat is ook een prestatie.
Zo zien mijn meeste dagen er uit :')
Spoilers!
pi_205737778
Wij fietsten ondersteund over koele bospaden, raakten licht verdwaald en belandden in het randje van Oldenzaal.

Goed doorgepakt kaatje en Lucky 👍🏼
Altijd winst qua spierkracht en uithoudingsvermogen.
Minder kilo’s zijn hier teleurstellend -O- Zal een hormoondingetje zijn. O-)

Overigens geweldig smakelijk en verrassend diner genoten op het terras met ondergaande zon en kleuren.
pi_205737849
Wat een prachtige luggg O+
pi_205737857
Ik zit nu buiten met een wijntje.
Zalig die temp en die stilte O+
pi_205738335
@Lucky-Strike terecht prijzen ‘wij’ Tele6 voor al wat zij heeft bereikt de afgelopen 2 jaar…en ik bedacht mij, dat jij net zo goed sprongen hebt gemaakt op allerlei gebied.
Dus ook jij uitgesproken complimenten hiero 💐😘
pi_205738440
‘morgen

Mag het er weer wat koeler? Ik ben er nu echt klaar mee.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 augustus 2022 @ 06:55:21 #35
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205738476
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 06:20 schreef Tuindier het volgende:
‘morgen

Mag het er weer wat koeler? Ik ben er nu echt klaar mee.
Nog 1 dagje echte hitte ;)
pi_205738495
Jeuj hele dag teamoverleg ;(
Daarna wel door naar verjaardagsBBQ.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 08:45:34 #37
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205738929
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 06:55 schreef borisz het volgende:

[..]
En dan gaan we toch echt richting de herfst ;(

De winter is in aantocht!
Zo voelt het, er gaan langzaam aan dingen uit de moestuin, ik ben bloembollen aan het bestellen.
Kou en donker, ik wil het nog niet!!
pi_205739018
Maar ook de herfst is mooi, met al z'n kleuren O+
(Sprak zij die niet meer in de regen en wind het OV hoeft te trotseren :P )

Mogguh trouwens! Vandaag een dagje vrij. Eens kijken wat ik ga doen. Nog steeds schoenen bestellen. En kijken of de kapper hier misschien nog een plekje heeft. En wellicht even langs mijn ouders. Of wat kleine klusjes in huis doen. Vanavond als het weer wat koeler is even wandelen, of House of the Dragon eens starten.

Klinkt best ok denk ik, wat het ook gaat worden 8-)
pi_205739112
Ik heb wel zin in herfst. O+

Al heb ik voor m'n gevoel dit jaar ook te weinig geprofiteerd van het weer. Terwijl het weer prima was, maar ik heb toch echt te weinig op het terras gezeten. De barbecue is ook maar één keer aangegaan. Ik weet niet wat ik wel heb gedaan, maar voor m'n gevoel veel te weinig. :')
  donderdag 25 augustus 2022 @ 09:34:31 #40
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205739222
Ik heb wel het gevoel optimaal genoten te hebben van het weer. Maar dat is ook omdat het huis een bende is/was en ik dus sowieso liever buiten was _O-

Ik kijk op youtube soms filmpjes van mensen uit Alaska die ook moestuinen enzo, die zitten al zowat in de herfst. Als ik ze dan zie lopen in hoodies en beetje regen heb ik daar soms ook wel weer zin in. Gewoon comfortabel niet te koud maar 'gezellig' weer _O-
pi_205739248
Mogge!

Ben dol op de herfst en herfstkleuren in de natuur, maar ben bang dat het dit jaar niet zo spectaculair zal worden.
pi_205739317
Ik heb al sinds midden juli zin in de herfst. De zomer is niet mijn favoriete seizoen....
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 augustus 2022 @ 09:46:07 #43
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205739333
Herfst is ook fijn O+
Van de heide naar burlende herten in de Waterleidingduinen, naar vallende bladeren naar bockbier en stoofpot. :Y)
pi_205739486
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 09:34 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb wel het gevoel optimaal genoten te hebben van het weer. Maar dat is ook omdat het huis een bende is/was en ik dus sowieso liever buiten was _O-

Ik kijk op youtube soms filmpjes van mensen uit Alaska die ook moestuinen enzo, die zitten al zowat in de herfst. Als ik ze dan zie lopen in hoodies en beetje regen heb ik daar soms ook wel weer zin in. Gewoon comfortabel niet te koud maar 'gezellig' weer _O-
Doe dat maar als ik weer binnen om een huis een keuken (met warm water) heb :{w

We gaan, hoewel de badkamer nog niet aan de beurt is, alvast een warmteterugwin-leiding plaatsen voor de douche. Wat een ding is dat joh, het is echt een grote, koperen buis. Hij loopt voorlopig nog in het zicht door de wc heen, dus we zaten al te geinen dat we er maar een steampunktoilet van moeten maken. :D
pi_205739641
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 02:20 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky-Strike terecht prijzen ‘wij’ Tele6 voor al wat zij heeft bereikt de afgelopen 2 jaar…en ik bedacht mij, dat jij net zo goed sprongen hebt gemaakt op allerlei gebied.
Dus ook jij uitgesproken complimenten hiero 💐😘
Thanks. Lief O+
Spoilers!
pi_205739650
Wat mij betreft blijft het altijd zomer. Ik maak me best zorgen om een koude winter, hoge gasprijzen, omvallende energiemaatschappijen, inflatie, economische crisis, etc.
Spoilers!
pi_205740087
Daar probeer ik eigenlijk zo min mogelijk over na te denken. Ik overzie de mogelijke gevolgen ook niet zo goed en dat maakt het spannend. Ik kan zelf een hogere energie rekening wel betalen, maar het gaat natuurlijk verder dan dat. En zeker met de dubbele lasten en het huis dat nog in de verkoop moet, weet ik vaak niet meer waar ik verstandig aan doe.
pi_205740166
Krijgt jullie nieuwe huis een warmtepomp, Myraela?
pi_205740182
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:12 schreef Myraela het volgende:
Daar probeer ik eigenlijk zo min mogelijk over na te denken. Ik overzie de mogelijke gevolgen ook niet zo goed en dat maakt het spannend. Ik kan zelf een hogere energie rekening wel betalen, maar het gaat natuurlijk verder dan dat. En zeker met de dubbele lasten en het huis dat nog in de verkoop moet, weet ik vaak niet meer waar ik verstandig aan doe.
Die verkoop in een economisch lastige periode lijkt me ook wel heel ingewikkeld en onzeker.

Hier is het allemaal behoorlijk onoverzichtelijk. Als J straks een vast inkomen heeft, wordt het wel weer een keer overzichtelijk maar het afhandelen van alle zakelijke dingen gaat nog wel een tijd duren en dat brengt weer zijn eigen financiële onzekerheid met zich mee op een of andere manier.
Spoilers!
pi_205740238
Ik maak me ook wel wat zorgen om mijn eigen situatie, maar ook echt wel over de maatschappij als geheel en wat voor kutzooi ons allemaal nog te wachten staat. ;(
  donderdag 25 augustus 2022 @ 11:27:15 #51
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205740254
Leuk zo’n tafel haard
pi_205740304
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Krijgt jullie nieuwe huis een warmtepomp, Myraela?
Ja, de keuze voor het nieuwe huis ga ik alleen maar elke keer meer waarderen. Zo fijn dat alles straks gewoon aan de huidige standaarden voldoet. Van het gas af, vloerverwarming, zonnepanelen, ventilatiesysteem met warmteterugwinning en ook gewoon goede isolatie.

Zou er niet aan moeten denken dat we voor zo'n superschattige jaren 30 woning waren gegaan aan de bovenkant van ons budget, want dan zou ik het echt spannend vinden.

Pas nu we dat krijgen, realiseer ik me hoe fijn dat is. En tegelijkertijd weet ik van mezelf dat ik het heel lastig zou vinden om het prioriteit te geven als ik bijvoorbeeld zou moeten kiezen bij een verbouwing tussen meer verduurzamen of een lelijke keuken eruit. Dus als ik een ouder huisje had gekocht, had ik vast de verkeerde keuzes gemaakt.
pi_205740311
Herkenbaar, die zorgen over de wereld. Ik ga een klein beetje voor de struisvogeltactiek, want heb er toch geen invloed op.

Verder denk ik iedere keer als ik dit topic aanklik 'Parkour!'.
pi_205740325
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:32 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ja, de keuze voor het nieuwe huis ga ik alleen maar elke keer meer waarderen. Zo fijn dat alles straks gewoon aan de huidige standaarden voldoet. Van het gas af, vloerverwarming, zonnepanelen, ventilatiesysteem met warmteterugwinning en ook gewoon goede isolatie.

Zou er niet aan moeten denken dat we voor zo'n superschattige jaren 30 woning waren gegaan aan de bovenkant van ons budget, want dan zou ik het echt spannend vinden.

Pas nu we dat krijgen, realiseer ik me hoe fijn dat is. En tegelijkertijd weet ik van mezelf dat ik het heel lastig zou vinden om het prioriteit te geven als ik bijvoorbeeld zou moeten kiezen bij een verbouwing tussen meer verduurzamen of een lelijke keuken eruit.
Ja, ik ben ook erg blij met onze moderne nieuwbouwwoning. Al heb ik wel constant koude voeten in de zomer nu door de koeling van de vloerverwarming, maar dat is zo'n enorm luxeprobleem.

Ik deel Lonaa's zorgen over de maatschappij, en ook de grote oneerlijkheid in de maatschappij. Zij die het al goed hebben kunnen alle isolerende maatregelen veroorloven, die die het al moeilijker hebben krijgen het nog moeilijker....
pi_205740473
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik maak me ook wel wat zorgen om mijn eigen situatie, maar ook echt wel over de maatschappij als geheel en wat voor kutzooi ons allemaal nog te wachten staat. ;(
Ik maak me zorgen om allebei. Het ene moment meer over onszelf en het andere over de maatschappij. Zorgen over de maatschappij kan ik ietsje makkelijker uitschakelen maar dat wordt wel steeds moeilijker.

quote:
Pas nu we dat krijgen, realiseer ik me hoe fijn dat is. En tegelijkertijd weet ik van mezelf dat ik het heel lastig zou vinden om het prioriteit te geven als ik bijvoorbeeld zou moeten kiezen bij een verbouwing tussen meer verduurzamen of een lelijke keuken eruit. Dus als ik een ouder huisje had gekocht, had ik vast de verkeerde keuzes gemaakt.
Wij hebben dat gelukkig wel kunnen doen. We verbruiken echt weinig gas voor een vrijstaande woning, nog geen 1000 kuub, minder als we geen enorm strenge winter krijgen. Ik baalde er van dat de woonkamer niet geschilderd was voor 5 jaar, dat we al die jaren met een gare keuken doen waar de gipsplaten nog zichtbaar zijn en de osb op de vloer ligt. Maar het is echt de juiste keuze geweest.
Spoilers!
pi_205740474
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:33 schreef Tuindier het volgende:
Herkenbaar, die zorgen over de wereld. Ik ga een klein beetje voor de struisvogeltactiek, want heb er toch geen invloed op.

Verder denk ik iedere keer als ik dit topic aanklik 'Parkour!'.
Parkour!
Spoilers!
pi_205740529
Parkour!

Ik ben nu de podcast aan het luisteren van Pam en Angela, 'The Office Ladies'. Niet te zwaar luistervoer en erg vermakelijk.
pi_205740602
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Leuk zo’n tafel haard
Ik schrok me rot met een gil :o :o
pffffffff die man kwam er goed vanaf.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 11:58:37 #59
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205740606
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:34 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Ja, ik ben ook erg blij met onze moderne nieuwbouwwoning. Al heb ik wel constant koude voeten in de zomer nu door de koeling van de vloerverwarming, maar dat is zo'n enorm luxeprobleem.

Ik deel Lonaa's zorgen over de maatschappij, en ook de grote oneerlijkheid in de maatschappij. Zij die het al goed hebben kunnen alle isolerende maatregelen veroorloven, die die het al moeilijker hebben krijgen het nog moeilijker....
Koeling in vloer, geeft dat geen condens?
pi_205740630
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat mij betreft blijft het altijd zomer. Ik maak me best zorgen om een koude winter, hoge gasprijzen, omvallende energiemaatschappijen, inflatie, economische crisis, etc.
Ik ben met jou.
Ik hou van de zomer, maar zit ook in mijn eigen herfst.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 12:00:23 #61
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205740637
quote:

[..]

Ben ook echt blij dat wij door die idiote overwaarde op het vorige huis geen keuzes hoeven maken.
Anders was het hier precies zo in onze jaren 30 woning.
Nu zit er echt isolatie in het dak die ik anders echt nooit had gekocht.
Alleen duurt het nog minimaal 1 winter voor alles af is, dus we moeten wel echt opletten deze winter.
Want we kunnen de hogere gasprijs op zich wel betalen, ik vind het alleen wel moeilijk te accepteren ofzo.
pi_205740647
Herfst O+
pi_205740688
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Koeling in vloer, geeft dat geen condens?
Ik ga er vanuit van niet. Hij koelt ook maximaal tot 18 graden, daar beneden zou het condens geven. Maar, het is hier nu heerlijk koel in huis....
pi_205740792
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Ik ga er vanuit van niet. Hij koelt ook maximaal tot 18 graden, daar beneden zou het condens geven. Maar, het is hier nu heerlijk koel in huis....
Lekker!
Onze kinderen hebben ook zo'n fijn nieuwbouwhuis.
pi_205740800
Wij gaan zo even (met bejaardenstoeltjes wegens lastig op handdoekjes kunnen liggen qua ruggen) een poosje naar strand, dan boodschappen met een visje op de terugweg.
Lekker middagje ervan maken.
pi_205740804
Wij overwegen ook even richting water te gaan, maar ik ben wel beetje lamlendig van de warmte en alles.
pi_205740894
Ik heb hier alles dicht gedaan, airco aan. Was zojuist gewoon beroerd van de warmte (iets te veel gedaan hier in huis).

De energieprijzen zijn inderdaad best eng maar vorig jaar heb ik blijkbaar maar 194m3 gas verbruikt en tot nu toe 90m3
pi_205740911
Ik keek net even op gaslicht omdat het contract afloopt en de vaste contracten die er aangeboden worden zijn uh op jaarbasis voor ons verbruik van 1200 euro naar 4500 euro gegaan. :{
pi_205740944
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:23 schreef Lonaa het volgende:
Ik keek net even op gaslicht omdat het contract afloopt en de vaste contracten die er aangeboden worden zijn uh op jaarbasis voor ons verbruik van 1200 euro naar 4500 euro gegaan. :{
Oef, hoe moeten mensen dat betalen.
pi_205740978
Oh ik had mijn verbruik te hoog ingeschat. Toch alsnog wel 1,5x duurder. :')
pi_205740999
Ik maak me voor onszelf weinig zorgen, we hebben gelukkig wel een redelijke buffer en qua wooncomfort zijn we niet heel veel luxe gewend en kan het alleen maar beter worden. En met de verbouwing kan het voorschot ook enkel naar beneden, zou je zeggen. Maar je weet het nooit natuurlijk :')
Enige lastige is dus dat ik niet zomaar kan omscholen/overstappen qua baan (tenzij echt zekerheid) of minder uren zou kunnen gaan werken. Daarvoor moeten we echt eerst de verbouwing door zijn en dan zien wat we qua kosten maandelijks straks kwijt gaan zijn. Dat kon voorheen wel zonder er ook maar over hoeven na te denken, en dat is wat benauwend. Eigenlijk gewoon stikverwend dus al die jaren :@

Qua maatschappij...tsja... daar maak ik me al jaren zorgen over. Mijn vertrouwen in 'de goedheid van de mens' is nooit groot geweest maar het keldert nog elke keer weer verder. Op een paar lichtpuntjes na. Maar goed, dan til je er te zwaar aan/ ben je weer de pessimist, dus ik heb het er maar niet teveel over. Verder is daarin niet zoveel veranderd.

Voor nu ga ik mijn moeder eens opzoeken. Mijn vader zit ergens in de Eifel op z'n gravelbike,mijn partner staat vermoedelijk ergens in een veel te warm pak in een cleanroom, dus wij vonden het wel een mooie dag voor samen ergens buiten de deur lunchen. Al maanden niet meer gedaan. :9
pi_205741030
F. opperde een elektrishe kachel voor in de woonkamer van de winter en gaat nu uitrekenen of dat uitkan. :')
pi_205741064
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:36 schreef Lonaa het volgende:
F. opperde een elektrishe kachel voor in de woonkamer van de winter en gaat nu uitrekenen of dat uitkan. :')
Kunnen jullie de mobiele airco niet gebruiken? Die van ons verwarmt ook.
Spoilers!
pi_205741082
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Kunnen jullie de mobiele airco niet gebruiken? Die van ons verwarmt ook.
Onze kan dat niet ;(
pi_205741099
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Onze kan dat niet ;(
Balen. Een elektrische kachel kan wel verstandig zijn. In K&W zijn er wel topics over.
Spoilers!
pi_205741285
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:23 schreef Lonaa het volgende:
1200 was mijn nabetaling aan Eneco voor nov-mrt :X En toen hadden we ook al een pittig voorschot.

Zo charmant, onze jaren 30 hut.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205741327
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]
1200 was mijn nabetaling aan Eneco voor nov-mrt :X En toen hadden we ook al een pittig voorschot.

Zo charmant, onze jaren 30 hut.
Bouwjaar is 1915 hier. We zijn al zuinig, altijd geweest, maar denk dat er komende winter toch ietsje meer en andere maatregelen moeten komen. :X
pi_205741390
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Bouwjaar is 1915 hier. We zijn al zuinig, altijd geweest, maar denk dat er komende winter toch ietsje meer en andere maatregelen moeten komen. :X
Ik las gisteren op twitter een draadje van een columniste die 7 jaar vrijwel geen verwarming aan had gehad. Met allemaal tips om zo "warm" mogelijk de winter door te komen. Een van de tips was "warme sloffen" dus niet alleen sokken maar sokken met sloffen.
pi_205741512
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik las gisteren op twitter een draadje van een columniste die 7 jaar vrijwel geen verwarming aan had gehad. Met allemaal tips om zo "warm" mogelijk de winter door te komen. Een van de tips was "warme sloffen" dus niet alleen sokken maar sokken met sloffen.
Heb je daar een link naar?
Spoilers!
pi_205741532
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 06:55 schreef borisz het volgende:

[..]
Voor volgende week zie ik toch al weer 25+ dagen opduiken..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205741606
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Heb je daar een link naar?
Hele goede columniste. Sociaal werkster (was ze in ieder geval) ervaringsdeskundige en iemand die geen onzin schrijft.
https://twitter.com/overl(...)ugZubCRmsFeKeI2TkzTA
  donderdag 25 augustus 2022 @ 13:36:14 #82
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205741705
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:21 schreef fietsie het volgende:

[..]
Voor volgende week zie ik toch al weer 25+ dagen opduiken..
25+ maar 30- is nog goed te doen vind ik. Meestal koelt het dan 's avonds nog prima af voor een goede nachtrust. O+
pi_205741713
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hele goede columniste. Sociaal werkster (was ze in ieder geval) ervaringsdeskundige en iemand die geen onzin schrijft.
https://twitter.com/overl(...)ugZubCRmsFeKeI2TkzTA
Dank je. Misschien moet ik ook maar sloffen :r gaan kopen.
Spoilers!
  donderdag 25 augustus 2022 @ 13:37:56 #84
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205741723
Iedereen de cv ook al op 60 gezet?

Hier was dat dus niet gebeurd dus heb even het denigrerende filmpje van zetmop60.nl gevolgd _O-
Ok het was inderdaad heel makkelijk, maar om dat nou over te brengen door een kind dat te laten doen :')
  donderdag 25 augustus 2022 @ 13:39:17 #85
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205741743
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dank je. Misschien moet ik ook maar sloffen :r gaan kopen.
https://www.waschbaer.nl/(...)=24&G=1518&K=1039116

ik heb zulke, niet mooi, maar ook niet mega sloffen achtig en wel lekker stevig en warm.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 augustus 2022 @ 13:42:13 #86
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205741779
Ik heb geitenwollensokken voor in de winter O+.
Ook prima.
  Official ESF Kreviewer donderdag 25 augustus 2022 @ 13:51:50 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205741864
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:37 schreef gcjoel het volgende:

Hier was dat dus niet gebeurd dus heb even het denigrerende filmpje van zetmop60.nl gevolgd _O-
Ok het was inderdaad heel makkelijk, maar om dat nou over te brengen door een kind dat te laten doen :')
Staat hier op 50 graden en maakt het huis nog wel warm.

Verder verbruiken we in de winter 300m3 gas per maand en hebben we helaas flexibel contract. Genieten.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 13:52:55 #88
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205741875
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:39 schreef gcjoel het volgende:

[..]
https://www.waschbaer.nl/(...)=24&G=1518&K=1039116

ik heb zulke, niet mooi, maar ook niet mega sloffen achtig en wel lekker stevig en warm.
https://www.waschbaer.nl/(...)=20&G=1441&K=1039116
deze zijn een stuk goedkoper trouwens, deze heb ik voor mijn vriend gekocht.
Die worden amper gedragen _O-
  donderdag 25 augustus 2022 @ 13:53:26 #89
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205741879
quote:
14s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:51 schreef Kreator het volgende:

[..]
Staat hier op 50 graden en maakt het huis nog wel warm.

Verder verbruiken we in de winter 300m3 gas per maand en hebben we helaas flexibel contract. Genieten.
Wij hebben per 5-9 ook flexibel ;(
pi_205741950
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:37 schreef gcjoel het volgende:

Hij staat op 50 :Y

Goede tip van die sloffen. Ik zoek wel iets stevigs. Moet van de fysio :{
Spoilers!
pi_205741958
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Heb gisteren gekeken naar sloffen die in de magnetron verwarmd kunnen worden. Niet doen zeggen de meeste ervaringsdeskundigen.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 14:07:01 #92
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205742012
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik hou het maar bij 60, we hebben sowieso amper nog radiatoren hangen momenteel, dus echt warm wordt het sowieso niet.
  Official ESF Kreviewer donderdag 25 augustus 2022 @ 14:13:10 #93
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205742085
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:07 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik hou het maar bij 60, we hebben sowieso amper nog radiatoren hangen momenteel, dus echt warm wordt het sowieso niet.
Kun je gewoon op 50 zetten en als het huis niet meer lekker warm wordt, zet je hem terug.
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 14:14:56 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205742107
Vertegenwoordiger zet auto aan de stekker hier. Zonder te vragen want ik laat hem net binnen.

Je haalt, bij een bedrijf dat zelf een tank heeft toch ook niet een paar liter uit de tank :?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205742118
quote:
81s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:13 schreef Kreator het volgende:

[..]
Kun je gewoon op 50 zetten en als het huis niet meer lekker warm wordt, zet je hem terug.
Precies. Het heeft vooral met de snelheid van het verwarmen te maken. Toen het even vroor afgelopen winter, heb ik de ketel tijdelijk wat hoger gezet.
Spoilers!
pi_205742197
Hier is het nog een puzzel met hoe we het gaan doen in de relatie boven-beneden. Al ons leven lang leven we in huizen waar de ramen op de bovenverdieping open staan, zomer en winter.

De stap naar "ramen dicht" is er niet een die we willen maken, dus er zal iets moeten gaan gebeuren met deuren, deurstrips, borstelranden oid.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 25 augustus 2022 @ 14:25:45 #97
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205742215
quote:
81s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:13 schreef Kreator het volgende:

[..]
Goede tip, kan ik wel doen ja.
pi_205742267
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:23 schreef fietsie het volgende:
Hier is het nog een puzzel met hoe we het gaan doen in de relatie boven-beneden. Al ons leven lang leven we in huizen waar de ramen op de bovenverdieping open staan, zomer en winter.

De stap naar "ramen dicht" is er niet een die we willen maken, dus er zal iets moeten gaan gebeuren met deuren, deurstrips, borstelranden oid.
Dat hebben wij afgelopen winter ook gedaan. Dat scheelt aanzienlijk. We hebben een gordijn opgehangen en tochtstrips op de slaapkamerdeur. Het raam van de slaapkamer gaat overdag ook dicht, alleen 's nachts open.
Spoilers!
pi_205742740
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:14 schreef derLudolf het volgende:
Vertegenwoordiger zet auto aan de stekker hier. Zonder te vragen want ik laat hem net binnen.

Je haalt, bij een bedrijf dat zelf een tank heeft toch ook niet een paar liter uit de tank :?
Je bedoelt dat ie hem aan de laadpaal hangt? Dat is niet heel gek toch? Dat doen bij ons alle electrisch-rijdende bezoekers.
pi_205742780
Eigenlijk nooit over nagedacht, want ik rij niet elektrisch. Hoe zit dat eigenlijk bij bedrijven of winkels met een laadpaal. Betaal je daar dan niets?
pi_205742783
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:31 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Je bedoelt dat ie hem aan de laadpaal hangt? Dat is niet heel gek toch? Dat doen bij ons alle electrisch-rijdende bezoekers.
Ik denk meer dat Ludolf bedoelt "een laadpaal waarbij gratis stroom in de e-voiture stroomt; waarom voor benzine rijdende auto's geen jerrycan Euro95 klaar staat op de parkeerplaats, maar voor e-auto's wel". En al helemaal zonder te vragen of dit de bedoeling is, en of het bedrijf er mogelijk bezwaar tegen heeft..

Wij hebben ook wel van die palen, maar je moet er toch echt even met je eigen betaalfirma op inloggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')