Wuuuuuutquote:Op zaterdag 4 februari 2023 11:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het zijn digitale kaartjes dus dat kan heul niet!
quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:05 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben zo blij dat Ticketmaster het zwarthandelprobleem eindelijk heeft aangepakt en ze er nu écht voor de fans zijn!
Je vergeet 12% voor Ticketmaster zelfquote:
Nadeel is ook nog eens dat je deze zelf niet meer kan doorverkopen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:05 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben zo blij dat Ticketmaster het zwarthandelprobleem eindelijk heeft aangepakt en ze er nu écht voor de fans zijn!
Same, had niet nog zo'n kans verwacht ...quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:29 schreef Niveath het volgende:
Serieus 1 minuut geleden nog 2 tickets gekocht.
Voor de handel.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 11:29 schreef Scuidward het volgende:
[..]
7 koppeltjes of een grote orgie?
Zulke lui moet je nooit meer tickets laten kopen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:49 schreef ondeugend het volgende:
Geen idee of dit echt is hoor maar dit zag ik ergens voorbij komen
[ afbeelding ]
Kan wel. Maar kan ook fake zijn.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:49 schreef ondeugend het volgende:
Geen idee of dit echt is hoor maar dit zag ik ergens voorbij komen
[ afbeelding ]
Zelfde hier gedaan, zaten met 8 man in een teamsoverleg om de kaarten te kopen. Iedereen kan nu mee, anders was de helft afgevallen die er niet door kwam.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 11:31 schreef TyVole het volgende:
We zaten met de hele groep klaar. Twee zijn er doorheen gekomen en die hebben gelijk 2 x 8 kaarten gehaald. Dus iedereen bij ons is onder de pannen. Inclusief groepsplek.
Wel bizar weer dit.
Je kan best twisten over wat ticketmaster er nu zelf aan gaat verdienen, maar dat ze het liever in eigen beheer hebben, dan dat een derde (ticketswap) eraan verdient, snap ik wel.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:22 schreef Simmertje het volgende:
Probleem is gewoon dat het voor Scalpers veel te interessant wordt gemaakt om kaarten te kopen. In die zin heeft de legale doorverkoopmogelijkheid juist voor meer ellende gezorgd. Echt smerig dat ticketmaster zelf ook nog even dik wilt profiteren.
Dat vind ik op zich niet zo erg, maar meer het feit het bedrag dat eraan hangt. Doe gewoon een paar procent voor de verkoper en paar procent voor Ticketmaster. Nu is het bedrag dat je kunt verdienen voor het verkopen van 8 kaarten gewoon veel te interessant.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:31 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je kan best twisten over wat ticketmaster er nu zelf aan gaat verdienen, maar dat ze het liever in eigen beheer hebben, dan dat een derde (ticketswap) eraan verdient, snap ik wel.
Eens.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat vind ik op zich niet zo erg, maar meer het feit het bedrag dat eraan hangt. Doe gewoon een paar procent voor de verkoper en paar procent voor Ticketmaster. Nu is het bedrag dat je kunt verdienen voor het verkopen van 8 kaarten gewoon veel te interessant.
Bij Ticketswap geldt de volgende regel:quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:31 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je kan best twisten over wat ticketmaster er nu zelf aan gaat verdienen, maar dat ze het liever in eigen beheer hebben, dan dat een derde (ticketswap) eraan verdient, snap ik wel.
Stonden voor 400+ euro erop (origineel is 300). Dus 60 euro voor de verkoper en 40 voor Ticketmaster. Vooral dat laatste is echt schandalig.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bij Ticketswap geldt de volgende regel:
- Prijs is maximaal 120% van de originele prijs
Hoeveel kost een kaartje voor Lowlands origineel en voor welk bedrag mag je 'm bij Ticketmaster weer dumpen?
Eens, dan was Ticketswap dus nog niet zo'n gekke optie geweest.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:45 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Stonden voor 400+ euro erop (origineel is 300). Dus 60 euro voor de verkoper en 40 voor Ticketmaster. Vooral dat laatste is echt schandalig.
Dat is ruk, wat ging er mis?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 14:06 schreef Nielsch het volgende:
Oh de hele groep waarmee wij zouden gaan heeft geen ticket. Er heeft er wel een een grote campingplaats gekocht.
Ik ben het ook niet eens met de fee die TM vraagt, maar snap gewoon wel dat ze het in eigen beheer willen houden. TS verdient aan een product wat niet van hun is.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eens, dan was Ticketswap dus nog niet zo'n gekke optie geweest.
Maar een verbod op doorverkopen van kaarten anders dan via Ticketmaster is m.i. ook een vorm van semi legale oplichting…
Eens maar 40 euro verdienen op een ticket dat terug komt is zwijnerij.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:31 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zoals je leest ben ik het ook niet eens met dat bedrag.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:03 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Eens maar 40 euro verdienen op een ticket dat terug komt is zwijnerij.
Ik had er ook 5 in het mandje voor het geval dat de andere bestelling er niet doorkwam. Maar die heb ik ook gewoon vrijgegeven toen we allemaal kaarten hadden. Om ze dan alsnog af te rekenen voor de doorverkoop vind ik zelf niet kunnen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 15:46 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik ben het ook niet eens met de fee die TM vraagt, maar snap gewoon wel dat ze het in eigen beheer willen houden. TS verdient aan een product wat niet van hun is.
Maar ik vind in zijn algemeenheid best wel dat mensen beter mogen nadenken over of ze wel willen/kunnen gaan ipv kopen voor het geval dat of de gedachte ‘ anders verkopen we het wel met winst’. (Door ziekte niet kunnen is overmacht)
Zelf nog nooit een euro verdiend aan een verkocht ticket. Niet omdat dat niet kon, maar uit principe.
Het uiteindelijke product is niet van Ticketmaster, dat is van de organisatie van het festival.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 15:46 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik ben het ook niet eens met de fee die TM vraagt, maar snap gewoon wel dat ze het in eigen beheer willen houden. TS verdient aan een product wat niet van hun is.
LL maakt al gebruik van TM als partner en daaruit is blijkbaar gekomen dat ze die ook gebruiken als tussenhandelaar voor verkoop.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het uiteindelijke product is niet van Ticketmaster, dat is van de organisatie van het festival.
Ticketmaster is slechts intermediar, verkoopt uitsluitend het toegangsrecht aan het publiek en heeft z'n provisie daarmee ontvangen.
Daarom ben ik wel benieuwd wie bepaald heeft dat TM het alleenrecht op de herverkoop van kaarten heeft…
Ik heb diverse concerten en theatershows bijgewoond waarbij de kaarten op naam stonden en je met een officieel legitimatiebewijs bij de entree moest aantonen dat jij degene bent op wiens naam de kaart staat.
Het is wat organisatorisch gedoe, maar als je dat vooraf duidelijk maakt (de keuze/het risico ligt dan geheel bij de koper van de toegangskaarten) dan pas voorkom je 'impulsaankopen' en idiote doorverkoopprijzen…
Eigenlijk zegt hij gewoon dat hij het er mee eens is. En het lijkt zelfs dat Lowlands er weer een deel van krijgt? Want hij zegt dat hij op deze manier de kosten voor 2024 kan drukken.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://www.ad.nl/show/lo(...)chte-optie~a5855d00/
Dit vind ik wel weer slap. Je kunt heus wel als Lowlands een statement maken. Je kan heus wel zeggen dat het je een doorn in oog is of niet met TM in zee gaan.
Beetje doen alsof je er niets aan kan doen ja hoor
Lowlands is Mojo is Ticketmaster. Het is een package deal. Dat is ook wat het rukke eraan is. Het is dezelfde organisatie en zonder die organisatie krijg je ook die namen niet.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit vind ik wel weer slap. Je kunt heus wel als Lowlands een statement maken. Je kan heus wel zeggen dat het je een doorn in oog is of niet met TM in zee gaan.
Het zou EvE sieren als hij gewoon de waarheid zou spreken ipv dit slappe gelul over 'de minst slechtste optie'. Mojo, Ticketmaster en Lowlands profiteren allemaal van deze doorverkoop en ze willen niet anders.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
En wij mogen wel wat minder hypocriet zijn, dit is Lowlands, niet de anarchistische camping in Appelscha, MOJO wil gewoon geld verdienen en zolang het uitverkoopt zien hun alleen maar bevestiging dat het goed gaat.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het zou EvE sieren als hij gewoon de waarheid zou spreken ipv dit slappe gelul over 'de minst slechtste optie'. Mojo, Ticketmaster en Lowlands profiteren allemaal van deze doorverkoop en ze willen niet anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |