Leuk topic. Maar oef, dit is wel echt een bar slechte opstelling hoor, en ik ben bang dat er niet heel veel meer van te maken valt.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:57 schreef satecl het volgende:
Met nog minder dan 100 dagen begint het bij mij al een beetje te kriebelen. Ik ben benieuwd: Wat is, op dot moment, jullie beste opstelling voor Oranje tijdens het WK 2022?
Ik begin:
------------------- Bijlow -----------------------
----- Timber -- de Vrij --- v. Dijk ----------
Dumfries ---------------------------- Malacia
---------- de Jong ---- Veerman -----------
---Bergwijn ------------------------Depay----
------------------- Brobbey -------------------
Bijlowquote:
Als je alle opstellingen zo ziet dan besef je pas echt wat voor kutspelers we eigenlijk hebben.quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Een kutkeeper
Dumfries - Van Dijk - De Vrij - De Ligt - Wijndal
De Roon - Veerman - De Jong
Memphis - Bergwijn
Die drie achterin zijn wel dicht tegen wereldtop of gewoon wereldtop op die positie, maar voor de rest is het niet heel bijzonder nee.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als je alle opstellingen zo ziet dan besef je pas echt wat voor kutspelers we eigenlijk hebben.Dit is de subtop van de subtop, die 4-1 tegen de Belgen van Louis was een wereldprestatie.
Klopt. Louis is momenteel weer aan het overpresteren.quote:Op maandag 22 augustus 2022 18:47 schreef Scorpie het volgende:
Jezus wat een hoop middelmaat in Oranje zeg.
Ake speelt elke week bij city maar okequote:Op maandag 22 augustus 2022 18:42 schreef Kerftminister het volgende:
Ik denk dat Louis hiervoor gaat:
Bijlow
Dumfries - Timber - Van Dijk - Aké - Blind
Frenkie - Koopmeiners - Klaassen
Depay - Bergwijn
Ik zou Malacia ipv Blind, Veerman ipv Bloedkop en De Vrij ipv Aké doen zelf.
Gaat toch puur om rendement? Al sinds 2010 heeft Oranje vrij matige selecties. Bertje probeerde het in 2012 nog met het oude systeem, leverde rampzalige prestaties op. Louis speelde 5-3-2, ging fantastisch. Hiddink en Blind probeerden weer 4-3-3, werd helemaal niets.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:03 schreef -XOR- het volgende:
Bergwijn Depay
F.De Jong Klaassen Gravenberch
Malacia Ake De Vrij Van Dijk Dumfries
Bijlow
Al ben ik eigenlijk erg tegen 5-3-2 en vind dat we ons weer moeten aanleren om 4-3-3 te spelen.
Niemand wordt echt blij van deze namen.
Ik heb nog altijd de stille hoop (tegen beter weten in, dat wel) dat als we maar lang genoeg hard op ons bek gaan we uiteindelijk eens de boel gaan omgooien. Die resultaten met verdedigend voetbal verbloemen de zeer slechte jeugdopleidingen ontzettend.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Gaat toch puur om rendement? Al sinds 2010 heeft Oranje vrij matige selecties. Bertje probeerde het in 2012 nog met het oude systeem, leverde rampzalige prestaties op. Louis speelde 5-3-2, ging fantastisch. Hiddink en Blind probeerden weer 4-3-3, werd helemaal niets.
Ik vind 5-3-2 echt een hele logische opstelling, al helemaal met dit materiaal. We hebben 2 vrije goede spitsen met Bergwijn en Depay en een stuk of 4 goede verdedigers. 1 goede middenvelder. Dan vind ik 5-3-2 een logische opstelling.
Met het roer omgooien bedoel je: Betere aanvallers kweken? Daar hebben wij het volgens mij eerder over gehad, dan moet je de complete opleiding omgooien.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb nog altijd de stille hoop (tegen beter weten in, dat wel) dat als we maar lang genoeg hard op ons bek gaan we uiteindelijk eens de boel gaan omgooien. Die resultaten met verdedigend voetbal verbloemen de zeer slechte jeugdopleidingen ontzettend.
Ja inderdaad. laten we het hier maar bij opstellingen houden. Jammer dat we 3 behoorlijke linkeraanvallers (Bergwijn, Gakpo en Danjuma) hebben en niemand op rechts.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Met het roer omgooien bedoel je: Betere aanvallers kweken? Daar hebben wij het volgens mij eerder over gehad, dan moet je de complete opleiding omgooien.
Hoe doet Arnaut het? Vaak geblesseerd of niet?quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja inderdaad. laten we het hier maar bij opstellingen houden. Jammer dat we 3 behoorlijke linkeraanvallers (Bergwijn, Gakpo en Danjuma) hebben en niemand op rechts.
Zit geloof ik in transferonderhandelingen en speelt niet.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hoe doet Arnaut het? Vaak geblesseerd of niet?
Gelukkig maar, je moet er toch niet aan denken om in Qatar wereldkampioen te worden?quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als je alle opstellingen zo ziet dan besef je pas echt wat voor kutspelers we eigenlijk hebben.![]()
Oh ik wel hoor. 3 jaar feest.quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gelukkig maar, je moet er toch niet aan denken om in Qatar wereldkampioen te worden?
Mooie opstelling heb je gemaakt. Alleen Wijndal verzuipt bij Ajax al een paar wedstrijden op rij en zit ondertussen op de bank. Die kan er niet veel van. Ik had daar Malacia neergezet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 00:35 schreef hhh38 het volgende:
Dat gehaat op het elftal vind ik echt overdreven. De Denen hebben al lang bewezen dat je geen 11 goede spelers nodig hebt om ver te komen.
Bijlow
Timber - Van Dijk - Aké
Dumfries - De Jong - Koopmeiners - Wijndal
Bergwijn - Memphis - Gakpo
Bij Ajax speelt ie in een 433. Ik zie in Malacia gewoon echt geen wingback. Dan nog eerder Blind, helaasquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 00:39 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Mooie opstelling heb je gemaakt. Alleen Wijndal verzuipt bij Ajax al een paar wedstrijden op rij en zit ondertussen op de bank. Die kan er niet veel van. Ik had daar Malacia neergezet.
Bij Ajax staan de backs ook vrij hoog en laat Alvarez zich regelmatig tussen de centrale verdedigers inzakken. Maar je hebt gelijk, het is lood om oud ijzer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 00:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bij Ajax speelt ie in een 433. Ik zie in Malacia gewoon echt geen wingback. Dan nog eerder Blind, helaas
Na de poulefase tegen landen als Argentinië en Brazilië/Spanje/Duitsland (als we de halve finale halen) zou ik zeker wel voor Malacia kiezenquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 00:44 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Bij Ajax staan de backs ook vrij hoog en laat Alvarez zich regelmatig tussen de centrale verdedigers inzakken. Maar je hebt gelijk, het is lood om oud ijzer.
Veermanquote:Op maandag 22 augustus 2022 20:15 schreef fetX het volgende:
De Jong - Veerman
Dat kan best genot worden.
Is wel een gevalletje alles is ruk wat daar moet staan jaquote:Op woensdag 24 augustus 2022 23:26 schreef TLC het volgende:
[..]
Veerman
moet het WK al afgelopen zijn na 3 wedstrijden ?
Lekker opportunistischquote:Op woensdag 24 augustus 2022 23:26 schreef TLC het volgende:
[..]
Veerman
voor ons wel jaquote:Op woensdag 24 augustus 2022 23:26 schreef TLC het volgende:
[..]
Veerman
Veerman? Wat is er met jou aan de hand? Dan zou ik nog eerder Dani de Wit op die plek zetten. Verder wel goed gekozen trouwens, Brobbey en Malacia verdienen nu een basisplek op basis van hun capaciteiten. Misschien kan Gravenberch het beste naast De Jong staan.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:57 schreef satecl het volgende:
Met nog minder dan 100 dagen begint het bij mij al een beetje te kriebelen. Ik ben benieuwd: Wat is, op dot moment, jullie beste opstelling voor Oranje tijdens het WK 2022?
Ik begin:
------------------- Bijlow -----------------------
----- Timber -- de Vrij --- v. Dijk ----------
Dumfries ---------------------------- Malacia
---------- de Jong ---- Veerman -----------
---Bergwijn ------------------------Depay----
------------------- Brobbey -------------------
Ik snap dit soort reacties niet, waarom wil je zo graag dat 'wij' verliezen? Kijk dan gewoon niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 10:27 schreef TheVoice4ever het volgende:
ik hoop zo dat wij alle 3 wedstrijden dik verliezen
van gaal's karma
Die zit ook gewoon een heel jaar op de bank bij Bayern, dat is wel lichtelijk problematisch.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gravenberch is het ook niet hoor.
Ake is inderdaad momenteel gewoon beter dan De Vrij, maar die laatste is in het Nederlands Elftal wel steeds van enorme waarde gebleken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:37 schreef Poepz0r het volgende:
Mensen die De Vrij kiezen boven Ake die elke week speelt bij City
Van Gaal heeft al aangegeven dat op die LCV plek alleen Ake en Blind de opties zijn. Dan wordt het dus Akequote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:37 schreef Poepz0r het volgende:
Mensen die De Vrij kiezen boven Ake die elke week speelt bij City
De Vrij lijkt me eerste vervanger van Van Dijk? En De Ligt en Timber strijden om de RCV plek.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 13:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Van Gaal heeft al aangegeven dat op die LCV plek alleen Ake en Blind de opties zijn. Dan wordt het dus Ake
En Kramer niet in de spits.quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:44 schreef Treinhoer het volgende:
Niemand die Bram van Polen op rechtsachter zet.
Hebben jullie nou echt geen verstand van voetbal?![]()
[ afbeelding ]
Die hebben op zo'n beetje iedere positie twee betere spelers dan Nederland heeft.quote:Op zondag 11 september 2022 10:31 schreef TheVoice4ever het volgende:
lijkt mij niet dat wij slechter zijn dan een engelanddat zooitje daar van Gareth
Dat lijkt mij wel eigenlijk.quote:Op zondag 11 september 2022 10:31 schreef TheVoice4ever het volgende:
lijkt mij niet dat wij slechter zijn dan een engelanddat zooitje daar van Gareth
Alleen centraal achterin zijn wij sterker, verder niet inderdaad.quote:Op zondag 11 september 2022 10:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die hebben op zo'n beetje iedere positie twee betere spelers.
Nederland heeft een waardeloos elftal, nauwelijks beter dan de rampperiode 2014-2017. Alleen wel een uitzonderlijk goede coach die het elftal 25 procent sterker maakt dan het is.quote:Op zondag 11 september 2022 10:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die hebben op zo'n beetje iedere positie twee betere spelers dan Nederland heeft.
Zelfs dat is momenteel twijfelachtig met een Van Dijk die toch wat over zijn top lijkt, De Ligt die wekelijks een beslissend foutje blijft maken en De Vrij die op de bank zit.quote:Op zondag 11 september 2022 10:44 schreef ISVV het volgende:
[..]
Alleen centraal achterin zijn wij sterker, verder niet inderdaad.
Timber en Ake? Talentvolle linksback, rechtsback die wekelijks in Italiaanse top speelt. Beetje raar om dat waardeloos te noemen. De keeperspositie zou je alleen redelijk waardeloos kunnen noemen maar in alle andere linies is het echt niet waardeloos, dat het geen wereldtop is, dat is wat anders.quote:Op zondag 11 september 2022 10:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zelfs dat is momenteel twijfelachtig met een Van Dijk die toch wat over zijn top lijkt, De Ligt die wekelijks een beslissend foutje blijft maken en De Vrij die op de bank zit.
We zijn vervallen tot de rang van Denemarken. Kleurloze middelmaat vol harde werkertjes en weinig tot nul creativiteit.quote:Op zondag 11 september 2022 10:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Timber en Ake? Talentvolle linksback, rechtsback die wekelijks in Italiaanse top speelt. Beetje raar om dat waardeloos te noemen. De keeperspositie zou je alleen redelijk waardeloos kunnen noemen maar in alle andere linies is het echt niet waardeloos, dat het geen wereldtop is, dat is wat anders.
Klopt, maar is redelijk de waan van de dag. Kan over een maand weer anders zijn, vind ons onder aan de streep wel sterker.quote:Op zondag 11 september 2022 10:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zelfs dat is momenteel twijfelachtig met een Van Dijk die toch wat over zijn top lijkt, De Ligt die wekelijks een beslissend foutje blijft maken en De Vrij die op de bank zit.
Weet jij wanneer er een WK subforum komt?quote:Op zondag 11 september 2022 10:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Timber en Ake? Talentvolle linksback, rechtsback die wekelijks in Italiaanse top speelt. Beetje raar om dat waardeloos te noemen. De keeperspositie zou je alleen redelijk waardeloos kunnen noemen maar in alle andere linies is het echt niet waardeloos, dat het geen wereldtop is, dat is wat anders.
Ze hebben geen idee.quote:Op zondag 11 september 2022 11:31 schreef ISVV het volgende:
Wanne
[..]
Weet jij wanneer er een WK subforum komt?
Klopt hoor, dat zijn we absoluut. Tegelijkertijd hebben we ook wel aangetoond op basis van speelstijl en verder redelijk goed compact staan (2018-2020 onder Koeman) toch nog redelijk tegen de wereldtop aan te kunnen schurken. Italië is met een matig elftal Europees kampioen geworden en ik zie op dit moment bar weinig elftallen die bulken van de individuele kwaliteit.quote:Op zondag 11 september 2022 11:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We zijn vervallen tot de rang van Denemarken. Kleurloze middelmaat vol harde werkertjes en weinig tot nul creativiteit.
Klopt maar geven wel veel te veel goals weg, eens zien of dat in de laatste Nations League-potjes verbetert.quote:Op zondag 11 september 2022 18:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Klopt hoor, dat zijn we absoluut. Tegelijkertijd hebben we ook wel aangetoond op basis van speelstijl en verder redelijk goed compact staan (2018-2020 onder Koeman) toch nog redelijk tegen de wereldtop aan te kunnen schurken. Italië is met een matig elftal Europees kampioen geworden en ik zie op dit moment bar weinig elftallen die bulken van de individuele kwaliteit.
Dus hopen maar weer. Voorlopig hebben we onder Louis nog geen wedstrijd verloren.
Hadden we maar een fatsoenlijke keeper. Ik vroeg het hier een tijdje terug ook al: Wat is de laatste interland waarin een Oranje-keeper zich onderscheiden heeft? Denk dat je dan op 8 jaar geleden uitkomt ofzo.quote:Op zondag 11 september 2022 18:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt maar geven wel veel te veel goals weg, eens zien of dat in de laatste Nations League-potjes verbetert.
De Cil met die redding in 2014 in de verlenging tegen Costa Rica?quote:Op zondag 11 september 2022 18:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hadden we maar een fatsoenlijke keeper. Ik vroeg het hier een tijdje terug ook al: Wat is de laatste interland waarin een Oranje-keeper zich onderscheiden heeft? Denk dat je dan op 8 jaar geleden uitkomt ofzo.
Het is echt veel te vaak net niet op dat vlak.
Dat denk ik ook ja, dan weet je wel hoe laat het is toch?quote:Op zondag 11 september 2022 18:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De Cil met die redding in 2014 in de verlenging tegen Costa Rica?
Ik vond Krul in die wedstrijd iets opvallenderquote:Op zondag 11 september 2022 18:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De Cil met die redding in 2014 in de verlenging tegen Costa Rica?
met de huidige selectie-opties zou je kunnen overwegen welke veldspeler ook in staat is zo nu en dan een bal op te pikken en verder een goede CB kan spelen...quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:59 schreef RedFever007 het volgende:
En een doelman, maar dat is logisch
Malenquote:Op woensdag 14 september 2022 13:34 schreef Nober het volgende:
Cillessen
Frimpong, De Vrij, Van Dijk, Karsdorp
Gravenberch, F. De Jong, Aké
Brobbey, Malen, Bergwijn
Met deze opstelling kun je beter niet naar Quatar reizen, zonde van het geld dan, trek je dan maar terug wat een armoe zegquote:Op woensdag 14 september 2022 15:35 schreef TheVoice4ever het volgende:
GK: Bijlow
RB: Teze
CB: Geertruida
CB: Van Dijk
LB: Martins Indi
CVM: Koopmeiners
CM: F.De Jong
CM: J.Veerman
CAM: Xavi Simons
SP: Van Hooijdonk
SP: Depay
reserves: Cillessen (GK) De Vrij, De Ligt, Karsdorp, Gravenberch, Klaassen, Bergwijn, Malen, Aké, Kramer, Noppert (GK), Vlap
lach me maar uit, maar ja zoiets zou ik voor gaan als ik de bondscoach was
en daarom ben je gelukkig niet de bondscoach, de hemel beware onsquote:Op woensdag 14 september 2022 15:35 schreef TheVoice4ever het volgende:
reserves: Cillessen (GK) De Vrij, De Ligt, Karsdorp, Gravenberch, Klaassen, Bergwijn, Malen, Aké, Kramer, Noppert (GK), Vlap
Grappig idee dat Götze en Iniesta, niet bepaald reuzen, de WK-finales van 2010 en 2014 beslisten.quote:Op woensdag 14 september 2022 18:18 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Het is de kunst om (zoveel als mogelijk) de kabouters te vermijden. Uit de statistieken blijkt nu eenmaal dat meer lengte de winstkansen vergroot.
--------------Bijlow-------------
----De Vrij--Van Dijk--Struijk---
Dumfries--Taylor--De Jong--Bakker
--------------Gakpo-------------
-----Bergwijn------Memphis-----
Niet weer dat trauma Stijn.quote:Op woensdag 14 september 2022 18:57 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Grappig idee dat Götze en Iniesta, niet bepaald reuzen, de WK-finales van 2010 en 2014 beslisten.
Op het WK van 2014 had Duitsland wel (in gemiddeld opzicht) de selectie met de meeste lengte. Bron:quote:Op woensdag 14 september 2022 18:57 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Grappig idee dat Götze en Iniesta, niet bepaald reuzen, de WK-finales van 2010 en 2014 beslisten.
Allemaal leuk en aardig, maar je hebt geen reet aan lange spelers als ze niet kunnen voetballen.quote:Op woensdag 14 september 2022 20:04 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Op het WK van 2014 had Duitsland wel (in gemiddeld opzicht) de selectie met de meeste lengte. Bron:
https://www.elfvoetbal.nl(...)ctie-gemiddeld-klein
Frimpong ? Omdat hij gister 2 assist had ?quote:Op woensdag 14 september 2022 13:34 schreef Nober het volgende:
Cillessen
Frimpong, De Vrij, Van Dijk, Karsdorp
Gravenberch, F. De Jong, Aké
Brobbey, Malen, Bergwijn
Het is dan ook niet mijn wens dat Van Gaal zijn selectie volstopt met volleyballers.quote:Op woensdag 14 september 2022 21:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar je hebt geen reet aan lange spelers als ze niet kunnen voetballen.
Nee, maar je wilde zo veel mogelijk lengte. Het is echter van belang dat je zoveel mogelijk goede voetballers hebt. Lengte is een belangrijke kwaliteit voor een voetballer en ceteris paribus is een langere voetballer beter dan een minder lange, echter komt lengte met een aantal relevante trade-offs: door lengte nemen coordinatieve vaardigheden af, wat nadelig is voor technische vaardigheid en zuiverheid. Je wint dus kracht, maar verliest coordinatie. Voor een keeper valt de resultante van die lengte-coordinatie-trade-off de andere kant op dan voor een creatieve vleugelspeler dus het is ten eerste al relevant hoe die lengte in een team gedistribueerd is.quote:Op donderdag 15 september 2022 07:09 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Het is dan ook niet mijn wens dat Van Gaal zijn selectie volstopt met volleyballers.
Er is toch weinig mis met de coördinatie van een lange speler als Ronaldo of de "Nederlandse variant" daarvoor namelijk Gakpo. En als je kijkt naar middenvelders bijvoorbeeld Gravenberch. Dus als je ze hebt maak er dan gebruik van. Je kunt als trainer maar beter bewust zijn van statistieken over voetbal om ze zo in je voordeel te gebruiken. Ik hoop van harte dat Van Gaal zijn linkerkant van de verdediging niet invult met het duo Ake en Malacia. En daarnaast ook nog op de rechterkant Timber positioneert. Want dan kan je beter thuis blijven. Topteams met weinig lengte in de verdediging die zie je tegenwoordig toch niet meer?quote:Op donderdag 15 september 2022 07:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, maar je wilde zo veel mogelijk lengte. Het is echter van belang dat je zoveel mogelijk goede voetballers hebt. Lengte is een belangrijke kwaliteit voor een voetballer en ceteris paribus is een langere voetballer beter dan een minder lange, echter komt lengte met een aantal relevante trade-offs: door lengte nemen coordinatieve vaardigheden af, wat nadelig is voor technische vaardigheid en zuiverheid. Je wint dus kracht, maar verliest coordinatie. Voor een keeper valt de resultante van die lengte-coordinatie-trade-off de andere kant op dan voor een creatieve vleugelspeler dus het is ten eerste al relevant hoe die lengte in een team gedistribueerd is.
Het is daarom niet zinnig om zoveel mogelijk grote jongens mee te nemen naar het WK aangezien de selectie een kwaliteitsfilter is die is samengesteld uit een heel aantal variabelen waarvan lengte er een is. Er moet juist rekening gehouden worden met de factor lengte in het opleidingstraject: er zouden niet twee opleidingssporen moeten zijn van kleinere handige spelers waarvan de techniek verder wordt aangescherpt en grotere spelers aan wie wordt geleerd hoe de lichamelijke kwaliteit het best uit te nutten. Leer juist ook langere spelers voetballen.
Ronaldo is een freak of nature en een supertechnicus, niet voor niets is hij een van de beste vijf spelers aller tijden. Gakpo is bijvoorbeeld in zijn passing wel zuiver, maar heeft best wat technische mankementen die typisch zijn voor een wat langere speler. Als je technische vaardigheid zou kunnen reduceren tot een platgeslagen waarde en je zou de technische vaardigheid van alle profs tegenover hun lengte plotten in een x,y coordinatenstelsel, dan is mijn hypothese dat je twee clusters gaat kunnen ontwaren van kleinere technische spelers en grotere minder technische spelers, en datzelfde zal ongeveer opgaan voor snelheid.quote:Op donderdag 15 september 2022 08:16 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Er is toch weinig mis met de coördinatie van een lange speler als Ronaldo of de "Nederlandse variant" daarvoor namelijk Gakpo. En als je kijkt naar middenvelders bijvoorbeeld Gravenberch. Dus als je ze hebt maak er dan gebruik van. Je kunt als trainer maar beter bewust zijn van statistieken over voetbal om ze zo in je voordeel te gebruiken. Ik hoop van harte dat Van Gaal zijn linkerkant van de verdediging niet invult met het duo Ake en Malacia. En daarnaast ook nog op de rechterkant Timber positioneert. Want dan kan je beter thuis blijven. Topteams met weinig lengte in de verdediging die zie je tegenwoordig toch niet meer?
Dan zou ik gaan voor Pascal Struijk. Dan heb je wel de lengte maar boet je op het punt van wendbaarheid nauwelijks in.quote:Op donderdag 15 september 2022 08:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ronaldo is een freak of nature en een supertechnicus, niet voor niets is hij een van de beste vijf spelers aller tijden. Gakpo is bijvoorbeeld in zijn passing wel zuiver, maar heeft best wat technische mankementen die typisch zijn voor een wat langere speler. Als je technische vaardigheid zou kunnen reduceren tot een platgeslagen waarde en je zou de technische vaardigheid van alle profs tegenover hun lengte plotten in een x,y coordinatenstelsel, dan is mijn hypothese dat je twee clusters gaat kunnen ontwaren van kleinere technische spelers en grotere minder technische spelers, en datzelfde zal ongeveer opgaan voor snelheid.
Uiteraard houdt een bondscoach al rekening met balans wat betreft lengte en zal hij niet Ake en Timber samen in een tweemanscentrum zetten in een wedstrijd tegen Frankrijk, Belgie of Engeland. Echter wanneer je bijvoorbeeld De Ligt al hebt als CV en de keuze voor de andere CV (los van beenvoorkeur) is tussen Ake en Botman, wie kies je dan? Ga je voor de langere Botman, dan heb je een lang centrum dat totaal niet wendbaar is of neem je Ake en heb je iets minder lengte maar ook minder stijfheid?
Wout Weghorst en Luuk de Jong als supersubs, we worden wereldkampioen!quote:Op donderdag 15 september 2022 08:54 schreef Marcoss het volgende:
Ik lees het al, het is tijd voor Henk Veerman en Bas Dost als spitsenduo in Qatar
Die staan niet in mijn opstelling hoor. De beste spits van de wereld op dit moment is bijna twee meter lang. Zou Haaland net als Clasie anderhalve meter lang zijn dan zou hij nooit voor profniveau in aanmerking zijn gekomen.quote:Op donderdag 15 september 2022 08:54 schreef Marcoss het volgende:
Ik lees het al, het is tijd voor Henk Veerman en Bas Dost als spitsenduo in Qatar
Mbappe is dan weer vrij klein.. niet elke lange spits is goed genoeg voor profniveau en niet elke kleine spits is niet goed genoeg voor profniveau.. Ik denk inderdaad wel dat een lange spits meer kans heeft om op topniveau mee te kunnen, maar als jij een betere spits hebt die kleiner is, ben je gek als je die niet opstelt.quote:Op donderdag 15 september 2022 09:19 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Die staan niet in mijn opstelling hoor. De beste spits van de wereld op dit moment is bijna twee meter lang. Zou Haaland net als Clasie anderhalve meter lang zijn dan zou hij nooit voor profniveau in aanmerking zijn gekomen.
Bron daarvoor?quote:Op woensdag 14 september 2022 18:18 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Het is de kunst om (zoveel als mogelijk) de kabouters te vermijden. Uit de statistieken blijkt nu eenmaal dat meer lengte de winstkansen vergroot.
--------------Bijlow-------------
----De Vrij--Van Dijk--Struijk---
Dumfries--Taylor--De Jong--Bakker
--------------Gakpo-------------
-----Bergwijn------Memphis-----
Pluisje 1.65. Messi 1.69.quote:Op zaterdag 17 september 2022 18:11 schreef KingRoland het volgende:
Messi is ook piepklein toch een van de beste voetballers geworden.
Heeft alleen geen WK-titel gewonnen, dus dat argument kan de prullenbak in. Het is geen geheim dat elke voetballer wel het WK wil winnen. Hoe lang was Pluisje eigenlijk? @:tong80 @:tarado
Correlatie is nog geen Causaliteit, landen waar mensen relatief lang zijn (West-Europa) hebben dat vooral te danken aan een beter dieet, en je zou in een zekere zin kunnen stellen dat dit ook terugkomt in welvaart, zoals bekent, meer welvaart betekend doorgaans ook meer mogelijkheden om potentieel goede spelers van jongs af aan op te leiden.quote:Op zaterdag 17 september 2022 18:08 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Height Does Matter: Why Some Countries Underperform in Football
Bram van Polen is de enige speler ter wereld, die niet wordt geselecteerd voor de nationale ploeg, omdat ie TE goed is.quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:44 schreef Treinhoer het volgende:
Niemand die Bram van Polen op rechtsachter zet.
Hebben jullie nou echt geen verstand van voetbal?![]()
[ afbeelding ]
Ik zou er in elk geval 11 opstellen.quote:Op donderdag 15 september 2022 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zou het allemaal wat uitmaken, jongens?
Heeft Pi-Air de schoenen weer aangetrokkenquote:Op woensdag 14 september 2022 15:35 schreef TheVoice4ever het volgende:
Sydney?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 12:38 schreef Piebe het volgende:
[..]
Heeft Pi-Air de schoenen weer aangetrokken
Als je het dan toch over definitief hebt ligt Ake op dir moment aardig voor op de Vrij. En Cil als keeper is al helemaal geen zekerheidquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 13:02 schreef Piebe het volgende:
Op dit moment (twee maanden voor het WK, en dus zeer goed mogelijk, behoorlijk definitief.
Doel:
Cillesen
Verdediging
Centrumverdediger(s) 5-3-2:
TImber
Van Dijk
De Vrij
4-3-3
Van Dijk
De Vrij
(Had toch verwacht, dat hier vandaag de dag omonstreden, De Ligt had gestaan. Maar ook bij Bayern komt het er nog niet uit?)![]()
Backs
5-3-2
Humphries
Daley Blind (Met 4 andere verdedigers, zijn, zijn (verdedigende) zwaktes te maskeren.
4-3-3
Humphries
Malacia
Middenveld
5-3-2 / 4-3-3
Koopmeiners
Frenkie
Berghuis
4-4-2
Koopmeiners
De Roon
Frenkie
Berghuis
Aanval
5-3-2 / 4-4-2
Depay
Bergwijn
4-3-3
Bergwijn
Depay (zwervend)
Gakpo
De nieuwe Seedorfquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 12:35 schreef Piebe het volgende:
[..]
Bram van Polen is de enige speler ter wereld, die niet wordt geselecteerd voor de nationale ploeg, omdat ie TE goed is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |