abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 december 2022 @ 20:51:10 #101
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_207083162
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is wel een eis natuurlijk. De cv-ketel zit er inmiddels niet meer, dat scheelt wel wat. Maar als het nodig is, moeten we bij de kranen en vloerverwarmingverdeler kunnen. Ik weet dus niet of het handig is alles af te timmeren, of dat we gewoon een minimaal frame met wat losse planken met uitsparingen laten maken. Ik hoop dat de timmerman er iets zinnigs over kan zeggen.

Ik vermoed dat het zoiets gaat worden zonder deurtjes en zonder achterkant:

[ afbeelding ]

Al lijkt dit me dan weer niet handig i.v.m. het goed bij de aansluitingen kunnen komen. Het scheelt wel dat een droger niet zo zwaar is en er relatief eenvoudig uitgetild kan worden.

En dan met zo'n soort indeling:

[ afbeelding ]
Wij hebben de verdelers van de vloerverwarming achter een keukenkastje en achter een kastje van de kledingkast boven zitten. Bij beide kasten is de achterplaat los te schroeven om erbij te kunnen. Dat moet bij jullie ook mogelijk zijn met het zijpaneel lijkt me.
Alleen de grote unit aan de voorkant zou beter aan de achterkant zitten lijkt me, is verplaatsen daarvan een optie? Dan houd je de voorkant zo breed mogelijk.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_207085002
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:51 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Wij hebben de verdelers van de vloerverwarming achter een keukenkastje en achter een kastje van de kledingkast boven zitten. Bij beide kasten is de achterplaat los te schroeven om erbij te kunnen. Dat moet bij jullie ook mogelijk zijn met het zijpaneel lijkt me.
Alleen de grote unit aan de voorkant zou beter aan de achterkant zitten lijkt me, is verplaatsen daarvan een optie? Dan houd je de voorkant zo breed mogelijk.
Verplaatsen is helaas geen optie. (Zo stom dat we nog steeds zitten met de gevolgen van een verkeerd geplaatste verdeler.) We moeten maar het beste maken van de huidige situatie. En mooi is wat minder belangrijk dan handig. Er zitten toch deurtjes voor, dus ik wil het liefst zoveel mogelijk planken om spullen op te zetten en leggen (voorraden, linnengoed).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207085275
Je zou aan de achterkant iets van een schuifdeur kunnen maken die achter de wasmachine schuift als je ‘m open doet? Zo kun je wel bij boel aan de achterkant komen indien nodig maar ziet de achterkant we wel afgewerkt uit.
Voor de zijkant het misschien mogelijk om iets van een luikje oid te maken die je eruit kan halen als je erbij moet.
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_207087339
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 22:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Verplaatsen is helaas geen optie. (Zo stom dat we nog steeds zitten met de gevolgen van een verkeerd geplaatste verdeler.) We moeten maar het beste maken van de huidige situatie. En mooi is wat minder belangrijk dan handig. Er zitten toch deurtjes voor, dus ik wil het liefst zoveel mogelijk planken om spullen op te zetten en leggen (voorraden, linnengoed).
Ik bedoel niet de hele verdeler maar alleen die grote unit vooraan, dan kan je kastje breder worden. Ik zou altijd een zijkant en achterkant maken die verwijder aar is en niet open laten. 1 vanwege het stof maar 2 ook vanwege met spullen er tegenaan botsen/duwen waardoor iets beschadigd of de kraan verdraaid.

Overigens hadden wij ook zo’n unit toen we cv hadden om de temperatuur terug te regelen voor de vloerverwarming maar na het installeren van de warmtepomp hebben we die kunnen verwijderen, dus misschien is ie bij jullie ook niet nodig.

[ Bericht 10% gewijzigd door SV-tje op 15-12-2022 07:23:27 ]
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_207088324
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 07:16 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Ik bedoel niet de hele verdeler maar alleen die grote unit vooraan, dan kan je kastje breder worden. Ik zou altijd een zijkant en achterkant maken die verwijder aar is en niet open laten. 1 vanwege het stof maar 2 ook vanwege met spullen er tegenaan botsen/duwen waardoor iets beschadigd of de kraan verdraaid.

Overigens hadden wij ook zo’n unit toen we cv hadden om de temperatuur terug te regelen voor de vloerverwarming maar na het installeren van de warmtepomp hebben we die kunnen verwijderen, dus misschien is ie bij jullie ook niet nodig.
Bij mijn weten is het één geheel, maar ik zal er nog eens goed naar kijken!

Ik zit nu aan zoiets als hieronder te denken. Donkergeel zijn deurtjes, lichtgeel zijn achterwanden, en de dunne lijnen zijn verwijderbare planken. Op deze manier zouden we volgens mij overal nog bij moeten kunnen.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207089173
Intussen in de tuin: het ijs wordt dikker en dikker.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207089552
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 09:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Bij mijn weten is het één geheel, maar ik zal er nog eens goed naar kijken!

Ik zit nu aan zoiets als hieronder te denken. Donkergeel zijn deurtjes, lichtgeel zijn achterwanden, en de dunne lijnen zijn verwijderbare planken. Op deze manier zouden we volgens mij overal nog bij moeten kunnen.

[ afbeelding ]
Hoe is het boven aanzicht? Het lijkt nu of je erg veel ruimte achter je machines over hebt.
  donderdag 15 december 2022 @ 12:36:49 #108
80382 manny
30 is best veel
pi_207089920
Gaaf gaaf gaaf allemaal. Hulde. (1 post met betrekking op maanden / jaren werk)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_207092431
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 11:58 schreef PJ het volgende:

[..]
Hoe is het boven aanzicht? Het lijkt nu of je erg veel ruimte achter je machines over hebt.
Er zit zo'n 27 cm tussen de apparaten en de achterwand, maar de leidingen en kranen komen circa 15 cm naar voren. Er is dus nog wat ruimte, maar veel is het niet.

Ik heb nog eens alle goed nagemeten en het zou mogelijk zijn om de apparaten naar elkaast te zetten als we een verhoging van circa 37 cm maken. Maar we hebben dan ontzettend weinig speling in de breedte, zo'n 2 cm. Een stekker uit het stopcontact rechts halen, zou dan misschien niet eens meer lukken zonder de droger er helemaal uit te tillen. Zou dat wel verstandig zijn? We kunnen voor dat stopcontact wel een oplossing bedenken, maar het blijft allemaal krap. Wat denk jij, @SV-tje?

Dit zou dan dus het idee zijn:



[ Bericht 5% gewijzigd door Claudia_x op 15-12-2022 16:53:39 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207092540
quote:
19s.gif Op donderdag 15 december 2022 12:36 schreef manny het volgende:
Gaaf gaaf gaaf allemaal. Hulde. (1 post met betrekking op maanden / jaren werk)
Dank je, dat is heel lief van je!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207092903
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er zit zo'n 27 cm tussen de apparaten en de achterwand, maar de leidingen en kranen komen circa 15 cm naar voren. Er is dus nog wat ruimte, maar veel is het niet.

Ik heb nog eens alle goed nagemeten en het zou mogelijk zijn om de apparaten naar elkaast te zetten als we een verhoging van circa 37 cm maken. Maar we hebben dan ontzettend weinig speling in de breedte, zo'n 2 cm. Een stekker uit het stopcontact rechts halen, zou dan misschien niet eens meer lukken zonder de droger er helemaal uit te tillen. Zou dat wel verstandig zijn? We kunnen voor dat stopcontact wel een oplossing bedenken, maar het blijft allemaal krap. Wat denk jij, @:sv-tje?

Dit zou dan dus het idee zijn:

[ afbeelding ]
Ik denk dat je het jezelf dan onnodig moeilijk maakt voor als je er nog eens achter zou moeten...

Ik zou kiezen voor alle apparaten links, verhoogd. En dan rechts idd losse planken en als achterwand een schuifdeur of scharnier deur zodat je erdoor kan lopen als je erachter moet zijn :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_207095248
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er zit zo'n 27 cm tussen de apparaten en de achterwand, maar de leidingen en kranen komen circa 15 cm naar voren. Er is dus nog wat ruimte, maar veel is het niet.

Ik heb nog eens alle goed nagemeten en het zou mogelijk zijn om de apparaten naar elkaast te zetten als we een verhoging van circa 37 cm maken. Maar we hebben dan ontzettend weinig speling in de breedte, zo'n 2 cm. Een stekker uit het stopcontact rechts halen, zou dan misschien niet eens meer lukken zonder de droger er helemaal uit te tillen. Zou dat wel verstandig zijn? We kunnen voor dat stopcontact wel een oplossing bedenken, maar het blijft allemaal krap. Wat denk jij, @:sv-tje?

Dit zou dan dus het idee zijn:

[ afbeelding ]
Mijn eerste mening is doen naast elkaar. Maar ik heb dit ook even gecheckt bij mijn man (en elektricien van opleiding). Hij zegt geen probleem, stekker hoeft er nooit uit en in noodgevallen kun je ook de groep in de meterkast uitzetten. Mocht je er toch bij willen kunnen, stekkerdoos op dit stopcontact aansluiten en die bovenop de wasmachine en droger leggen (of aan de muur vastmaken erboven).
Dus voor het gemak zeg ik doen en voor het stopcontact is het geen probleem.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_207095666
Mij lijkt het in het gebruik van de machines ook veel fijner als ze naast elkaar op hoogte staan. Maar als je dan bij de verdelers van de vloerverwarming moet, moet je dus wel de wasmachine of de droger eruit tillen? Dan zou ik in ieder geval wel de droger rechts zetten…
pi_207097043
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:46 schreef yinu het volgende:
Mij lijkt het in het gebruik van de machines ook veel fijner als ze naast elkaar op hoogte staan. Maar als je dan bij de verdelers van de vloerverwarming moet, moet je dus wel de wasmachine of de droger eruit tillen? Dan zou ik in ieder geval wel de droger rechts zetten…
Nee, dat hoeft niet. Die valt er mooi onder.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207097190
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nee, dat hoeft niet. Die valt er mooi onder.
Dan zou ik voor mooier en makkelijker gaan: naast elkaar.
pi_207098065
We zien toch nog wat bezwaren aan naast elkaar plaatsen, bijvoorbeeld dat het lastig manoeuvreren wordt. In ons vorige huis moest vriend regelmatig achter de wasmachine en droger zijn en dat was telkens gedoe. Dat willen we niet meer. Bovendien hoeft het er niet prachtig uit te zien, want er zitten toch deuren voor de kast. Belangrijk is vooral de praktische inrichting.

We hebben nu dit idee:



Het wasrek hangen we rechts aan haken, bovenin komen vaste schappen en naast de wasmachine en droger komt een kast op wieltjes. Als we die iets minder diep maken, kan ik er onze tweede stofzuiger achter kwijt. Misschien lukt het me wel een kast te vinden bij de Ikea met de juiste afmeting (40 cm breed, circa 170 cm hoog en 30-40 cm diep).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 15 december 2022 @ 23:19:30 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207098235
Zo, ik ben weer bij :D

Strijkplankvak boven de verdeler?
Resistance is futile.
  donderdag 15 december 2022 @ 23:36:36 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207098421
Ik had mijn strijkplank ook lang aan haakjes hangen. :Y
***
pi_207098449
Volgens mij hebben we niet eens een strijkplank meer. :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 16 december 2022 @ 07:29:55 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207099364
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2022 23:39 schreef Claudia_x het volgende:
Volgens mij hebben we niet eens een strijkplank meer. :o
Dat is nóg beter ^O^
Resistance is futile.
pi_207101775
Trouwens, dit kreeg ik voor m'n verjaardag:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 16 december 2022 @ 12:13:24 #122
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_207101866
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:04 schreef Claudia_x het volgende:
Trouwens, dit kreeg ik voor m'n verjaardag:

[ afbeelding ]
Tof! Kan je gelijk mee gaan praten in het puzzeltopic.
pi_207101991
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:04 schreef Claudia_x het volgende:
Trouwens, dit kreeg ik voor m'n verjaardag:

[ afbeelding ]
Wat tof!!
pi_207102109
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:13 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
Tof! Kan je gelijk mee gaan praten in het puzzeltopic.
Gheghe, wat valt er te praten over puzzelen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207128082
Tijdens kasten bekijken kwam ik dit plaatje tegen:



Nu jeuken m'n handen om volgend jaar zelf zoiets te maken in de garage.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207128200
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 12:42 schreef Claudia_x het volgende:
Tijdens kasten bekijken kwam ik dit plaatje tegen:

[ afbeelding ]

Nu jeuken m'n handen om volgend jaar zelf zoiets te maken in de garage.

Of zoiets. Mooie garage. Maar voor mij onwerkbaar.
Heb altijd meer rommel, dat schijnt bij mij nodig te zijn voor het creatieve proces.
Vakman pur sang
pi_207128211
Wat een heerlijk plekje zeg! Wauw... beetje jaloers nu...
Just say hi!
pi_207128252
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 12:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Of zoiets. Mooie garage. Maar voor mij onwerkbaar.
Heb altijd meer rommel, dat schijnt bij mij nodig te zijn voor het creatieve proces.
Wij hebben al een verdiepingsplateau, maar alles ziet er zo aftands uit. Ik zou dat wel eens op willen knappen, tegen minimale kosten. Maar ik weet niet goed waar te beginnen. Misschien zouden we toch eens moeten gaan isoleren, want door de vochtproblemen zal niets lang mooi blijven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207128293
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 12:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wij hebben al een verdiepingsplateau, maar alles ziet er zo aftands uit. Ik zou dat wel eens op willen knappen, tegen minimale kosten. Maar ik weet niet goed waar te beginnen. Misschien zouden we toch eens moeten gaan isoleren, want door de vochtproblemen zal niets lang mooi blijven.
Een wat? :P
Heb je een enkelsteens garage? Heb je een foto?
Vakman pur sang
pi_207129784
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 12:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een wat? :P
Heb je een enkelsteens garage? Heb je een foto?
Dit was de garage na de houtwormbestrijding. Achterin zit een apart segment met een soort vliering van hout. Ideaal voor het opbergen van spullen, maar het is er heel smoezelig. Zo hebben we er een winter de trampolinerand opgeborgen om erna te constateren dat die was aangevreten door muizen.



Wat we tot nog toe hebben gedaan:
- Dakramen vervangen om lekkages te stoppen.
- Houtwormbestrijding om verdere aantasting van het hout te stoppen.
- Ramen aan de zijkant laten repareren en verven.

Wat we in ieder geval nog willen doen:
- Kozijnen aan de achterkant laten vervangen.
- Nieuwe garagedeur nemen.

De vraag is of meer nodig is om de garage net aan te kleden. We hebben een dubbelsteensgarage, dus we zouden de kleine spouw misschien kunnen isoleren. Maar is dat de moeite waard?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207129821
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 15:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit was de garage na de houtwormbestrijding. Achterin zit een apart segment met een soort vliering van hout. Ideaal voor het opbergen van spullen, maar het is er heel smoezelig. Zo hebben we er een winter de trampolinerand opgeborgen om erna te constateren dat die was aangevreten door muizen.

[ afbeelding ]

Wat we tot nog toe hebben gedaan:
- Dakramen vervangen om lekkages te stoppen.
- Houtwormbestrijding om verdere aantasting van het hout te stoppen.
- Ramen aan de zijkant laten repareren en verven.

Wat we in ieder geval nog willen doen:
- Kozijnen aan de achterkant laten vervangen.
- Nieuwe garagedeur nemen.

De vraag is of meer nodig is om de garage net aan te kleden. We hebben een dubbelsteensgarage, dus we zouden de kleine spouw misschien kunnen isoleren. Maar is dat de moeite waard?
Zou het dak en die vliering alle plafonds laten opspuiten met isolatie. Alle kieren dicht zodat ongedierte er niet komt. Dit is relatief goedkoop te die en effectief.
Vakman pur sang
pi_207130029
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 15:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zou het dak en die vliering alle plafonds laten opspuiten met isolatie. Alle kieren dicht zodat ongedierte er niet komt. Dit is relatief goedkoop te die en effectief.
Wat bedoel je dan precies met 'laten opspuiten met isolatie'?

Ik vraag me af of isoleren de moeite waard is. De garage is erg groot en we hebben geen behoefte aan meer warmte en comfort.

[ Bericht 9% gewijzigd door Claudia_x op 18-12-2022 15:34:25 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207130089
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 12:52 schreef Chandler het volgende:
Wat een heerlijk plekje zeg! Wauw... beetje jaloers nu...
Vandaag was een grauwe dag, maar ook spectaculair vanwege de vele schaatsers. En de kinderen zijn met de slee over het ijs naar het dorp gegaan:



Dat went nog steeds niet, we vinden het hier elke dag weer fantastisch.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207131377
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 15:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Vandaag was een grauwe dag, maar ook spectaculair vanwege de vele schaatsers. En de kinderen zijn met de slee over het ijs naar het dorp gegaan:

[ afbeelding ]

Dat went nog steeds niet, we vinden het hier elke dag weer fantastisch.
Heel mooi maar wij wonen tegen een bosrand, op de een of andere manier heb ik niks met vlaktes.
Vakman pur sang
pi_207131404
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 15:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat bedoel je dan precies met 'laten opspuiten met isolatie'?

Ik vraag me af of isoleren de moeite waard is. De garage is erg groot en we hebben geen behoefte aan meer warmte en comfort.
Zo:


Dak maakt de garage veel bruikbaarder
Vakman pur sang
pi_207131425
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 16:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zo:
[ afbeelding ]

Dak maakt de garage veel bruikbaarder
Hm ja, maar dan moeten we weer aftimmeren. En het zou dan denk ik beter zijn eerst het dak te vervangen. Dat is rigoureuzer dan ik in gedachten heb voor nu. (Wie weet wat we ooit nog met de garage doen.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207131560
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 16:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heel mooi maar wij wonen tegen een bosrand, op de een of andere manier heb ik niks met vlaktes.
Ik houd van het water, van de vlakte, de veenweide, de vogels en de skyline, maar het mooist vind ik denk ik de luchten. Die zijn hier vaak erg aanwezig.



En aan de voorkant hebben we bos. Zul je net zien dat m'n lief van heuvels en bergen houdt. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207135415
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 16:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hm ja, maar dan moeten we weer aftimmeren. En het zou dan denk ik beter zijn eerst het dak te vervangen. Dat is rigoureuzer dan ik in gedachten heb voor nu. (Wie weet wat we ooit nog met de garage doen.)
Waarom zaag je dr zelf geen pir platen tussen?
pi_207140394
Ik zie dat je vvw verdelers met pomp hebt, werkt dat goed met een warmtepomp? Ik dacht dat een pomp op de verdeler dan niet nodig is?
pi_207142559
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 23:31 schreef Sport_Life het volgende:
Ik zie dat je vvw verdelers met pomp hebt, werkt dat goed met een warmtepomp? Ik dacht dat een pomp op de verdeler dan niet nodig is?
Goede vraag. Ik weet niet precies hoe dat zit en vroeg het net aan mijn lief, maar die weet het ook niet. Hij laat de pompen van de vloerverwarming draaien als de warmtepomp aangaat, maar of dat nodig is? We overleggen het nog even.

Het werkt trouwens prima, na wat initiële problemen met warm water dat de derde verdieping niet wist te bereiken. De thermostaat op zolder is er toen uitgehaald en de aanvoer van de eerste naar de tweede verdieping is iets afgeknepen. Ik weet niet wat er zou gebeuren als de pompen van de vloerverwarming niet mee zouden helpen het water een verdieping hoger te krijgen. Misschien maakt het geen verschil of misschien zou de pomp van de buitenunit iets hoger gezet moeten worden. Ik weet wel dat dat laatste een optie was die Koevlaas noemde toen we problemen hadden het warme water naar zolder te krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207156636
De timmerman komt donderdag langs om een plan te maken en offerte op te stellen. De uitvoering zou dan in januari kunnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207184245
Timmerman is langs geweest. Voor het washok had hij de volgende suggestie: lange, verticale plank in het midden en aan de zijkanten verwijderbare planken. De planken zijn allemaal 60 cm diep en zijn aan de voorkant uitgelijnd met de apparaten. We kunnen dan dus eenvoudig de planken eruit halen om overal goed bij te komen.



In de kamer van dochter komen er drie losse kasten die hij onder de trap schuift. In het gedeelte linksonder dat overblijft, maakt hij een luik. Rechts komt een bureau met daarboven schappen. In feite vormen die schappen een bak (er zit een plaat aan de achterkant).



Als inspiratieplaatje bij deze kast heb ik de foto hieronder laten zien en hem creatieve vrijheid gegeven.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 22 december 2022 @ 12:33:09 #143
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207184988
Klinkt goed! Lang leve opbergruimte O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207187576
quote:
17s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:33 schreef Debsterr het volgende:
Klinkt goed! Lang leve opbergruimte O+.
Het is geen enorm huis, dus we moeten creatief zijn met opbergruimte.

Laatst moest een mannetje in onze kelder zijn. Dus ik wees hem naar de kelderdeur, waarop hij verbaasd opmerkte dat er helemaal geen kelder zat. Hij had niet door dat er een draaibare inzetkast in de deuropening zat. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207197043
En toen gaf jij hem de link naar de website inzetkast.nl? Daar zou je de afgelopen 10 jaar behoorlijk wat commissie over hebben kunnen verdienen! :D
pi_207197074
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:29 schreef yinu het volgende:
En toen gaf jij hem de link naar de website inzetkast.nl? Daar zou je de afgelopen 10 jaar behoorlijk wat commissie over hebben kunnen verdienen! :D
Nou, inderdaad. Wat een waardeloos commercieel inzicht heb ik. Zit ik hier al m'n ervaringen voor niets te delen terwijl ik ook grof geld zou kunnen verdienen door middel van blogs en vlogs met gesponsorde content. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207197234
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nou, inderdaad. Wat een waardeloos commercieel inzicht heb ik. Zit ik hier al m'n ervaringen voor niets te delen terwijl ik ook grof geld zou kunnen verdienen door middel van blogs en vlogs met gesponsorde content. :Y)
Inzetkastfluencer!
  vrijdag 23 december 2022 @ 10:56:27 #148
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207197335
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is geen enorm huis, dus we moeten creatief zijn met opbergruimte.

Laatst moest een mannetje in onze kelder zijn. Dus ik wees hem naar de kelderdeur, waarop hij verbaasd opmerkte dat er helemaal geen kelder zat. Hij had niet door dat er een draaibare inzetkast in de deuropening zat. :+
Ik hou sowieso enorm van opbergruimte haha, ben nu ook heel de tijd aan het nadenken hoe we zaken kunnen optimaliseren in huis.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Vis een optie? vrijdag 23 december 2022 @ 12:39:50 #149
70532 loveli
N
pi_207198735
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nou, inderdaad. Wat een waardeloos commercieel inzicht heb ik. Zit ik hier al m'n ervaringen voor niets te delen terwijl ik ook grof geld zou kunnen verdienen door middel van blogs en vlogs met gesponsorde content. :Y)
Waarom niet? Dan kun je je 'nutteloze' talent onder de schijnwerpers zetten.

Met een terugkerende rubriek 'hoe leuk ik m'n huis op' waarin je voor een ingezonden probleemkamer ideeën voor een droomkamer geeft. Er zijn genoeg bloggers met minder talent.

Sponsoring van tegelboeren gegarandeerd ;)
crap in = crap out
pi_207199106
Mag ik mijn huis aanmelden voor de eerste aflevering? 🙃
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_207537010
Vandaag zouden de zonnepanelen op het dak van het huis worden geďnstalleerd. Helaas waait het te hard om het dak op te gaan, dus dat is verplaatst naar volgende week. Wel vinden vandaag de binnenwerkzaamheden alvast plaatst: het aanpassen van de meterkast en het trekken van een voedingskabel van de meterkast naar het dak.

Op dat laatste heeft de installateur iets aardigs bedacht. Hij maakt gebruik van de gasleiding naar de eerste verdieping, die uitkomt in de technische ruimte met de wasmachine (en voorheen de cv-ketel). In die ruimte zit nog een dakdoorvoer van de cv-ketel, die hij gaat gebruiken om de kabel van de eerste verdieping naar het dak te krijgen. Wat ik aardig vind aan deze oplossing, is dat de overbodig geworden delen van de cv-installatie nu weer nut hebben.

Ik ben zó blij met onze installateur. Een vriendelijke, bekwame man is het.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207539214
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag zouden de zonnepanelen op het dak van het huis worden geďnstalleerd. Helaas waait het te hard om het dak op te gaan, dus dat is verplaatst naar volgende week. Wel vinden vandaag de binnenwerkzaamheden alvast plaatst: het aanpassen van de meterkast en het trekken van een voedingskabel van de meterkast naar het dak.

Op dat laatste heeft de installateur iets aardigs bedacht. Hij maakt gebruik van de gasleiding naar de eerste verdieping, die uitkomt in de technische ruimte met de wasmachine (en voorheen de cv-ketel). In die ruimte zit nog een dakdoorvoer van de cv-ketel, die hij gaat gebruiken om de kabel van de eerste verdieping naar het dak te krijgen. Wat ik aardig vind aan deze oplossing, is dat de overbodig geworden delen van de cv-installatie nu weer nut hebben.

Ik ben zó blij met onze installateur. Een vriendelijke, bekwame man is het.
Zo waardevol dit! 👍
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_207540481
Onze zonnepanelenman had een adres in de buurt getipt voor dakpannen en daar zijn we meteen langs geweest. Een fractie van het assortiment:



Ik heb nog nooit in m'n leven zoveel dakpannen gezien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207540498
Afijn, donderdag gaan de panelen dus het dak op. En de timmerman is terug van vakantie en komt vrijdag langs om de plannen nog eens door te spreken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207540523
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
Onze zonnepanelenman had een adres in de buurt getipt voor dakpannen en daar zijn we meteen langs geweest. Een fractie van het assortiment:

[ afbeelding ]

Ik heb nog nooit in m'n leven zoveel dakpannen gezien.
:D

Nog wat leuks gevonden?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207540571
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 14:32 schreef sigme het volgende:

[..]
:D

Nog wat leuks gevonden?
Een stel schaftende mannen, een kalender met blote vrouwen, ouderwetse bonnetjes. Oh, en wat reservepannen voor onze daken. Het is handig om wat achter de hand te hebben voor als de mannen donderdag het dak opgaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207540669
De garagedeur gaat nu trouwens écht niet meer open en dus moeten we wel een nieuwe kopen. Geen zin in, want ik vind ze allemaal lelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 17:20:19 #158
4330 PJ
Tja.....
pi_207542421
Al eens gekeken bij Novoferm?

Ik heb deze:

3-puntssluiting en gelijk geďsoleerd.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 17:58:30 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207542790
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:20 schreef PJ het volgende:
Al eens gekeken bij Novoferm?

Ik heb deze: [ afbeelding ]

3-puntssluiting en gelijk geďsoleerd.
Dat zou ik alleen maar doen als ik zeker zou weten dat ik nooit een auto in de garage zou zetten.
Anders ging ik op zeker voor een automatische deur.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 januari 2023 @ 18:47:23 #160
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207543408
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat zou ik alleen maar doen als ik zeker zou weten dat ik nooit een auto in de garage zou zetten.
Anders ging ik op zeker voor een automatische deur.
Die kan je ook elektrisch maken ;) .
  vrijdag 13 januari 2023 @ 19:18:12 #161
4330 PJ
Tja.....
pi_207543774
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat zou ik alleen maar doen als ik zeker zou weten dat ik nooit een auto in de garage zou zetten.
Anders ging ik op zeker voor een automatische deur.
Dat zou bij deze ook kunnen. Zo'n rol/sectionaal deur vreet allemaal ruimte rond motor, geleider etc.

Maw dat zou ik nooit doen.
pi_207549697
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:20 schreef PJ het volgende:
Al eens gekeken bij Novoferm?

Ik heb deze: [ afbeelding ]

3-puntssluiting en gelijk geďsoleerd.
Dat vind ik een mooie tip, dank je! Aan welke prijscategorie moet ik dan denken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207549753
Ik vind trouwens ouderwetse kanteldeuren van staal wel mooi. Ruimtebesparing is voor ons geen belangrijke overweging en isolatie ook niet. Beveiliging en gemak (alle gezinsleden moeten eenvoudig naar binnen en buiten kunnen lopen) zijn belangrijker. En als de elektrische bediening op ons smart home-systeem aangesloten zou kunnen worden, zou dat geweldig zijn.

Kunststof sectionaaldeuren vind ik verschrikkelijk lelijk, vooral met houtmotief. Maar als zoiets het meest praktisch is, dan moet het maar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207549778
Ik lees trouwens ergens dat je een garagedeur op een "pakketstand" kunt zetten: een bezorger belt aan en je doet de deur op afstand net ver genoeg open om een pakket neer te zetten (maar de fietsen niet mee te kunnen nemen). Briljant!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 09:29:17 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207550118
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 19:18 schreef PJ het volgende:

[..]
Dat zou bij deze ook kunnen. Zo'n rol/sectionaal deur vreet allemaal ruimte rond motor, geleider etc.

Maw dat zou ik nooit doen.
Die ruimte is hier nog nooit het probleem geweest.
De huidige sectionaaldeur die we hebben is ook hoog genoeg om de kap van de auto te sluiten terwijl de garagedeur open is, bij ons vorige huis niet, moest je hem eerst naar buiten rijden (waar een carport was).

Elektrische openslaande deuren zouden voor mij wel een alternatief kunnen zijn, maar niet-elektrische niet, behalve dat ik de deuren op je plaatje erg onrustig vind, hoewel ze perfect bij onze voordeur passen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 14 januari 2023 @ 12:37:26 #166
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_207552319
Voordeel van deuren is dat je er ook 1 open kunt doen als je niet je auto eruit hoeft te halen maar iets moet pakken.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_207552325
Je kunt in bepaalde schuurdeuren ook een loopdeur laten plaatsen :)
  zaterdag 14 januari 2023 @ 13:38:49 #168
4330 PJ
Tja.....
pi_207553052
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 07:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat vind ik een mooie tip, dank je! Aan welke prijscategorie moet ik dan denken?
't Is een prijzig baasje maar dubbel en dwars het geld waard: in 2015 was het ¤2911 inclusief montage.

Novoferm is een A-merk.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 13:52:43 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207553242
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 12:37 schreef SV-tje het volgende:
Voordeel van deuren is dat je er ook 1 open kunt doen als je niet je auto eruit hoeft te halen maar iets moet pakken.
Daarvoor hebben we de loopdeur aan de andere kant van de garage, en omdat de auto er eigenlijk altijd in staat is die deur ook dichterbij de meeste zaken die gepakt moeten worden.

Maar goed, de meeste mensen gebruiken de garage niet om de auto te stallen, dus dan wordt de overweging ook een andere.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207636836
Gisteren zijn de panelen het dak opgegaan! Dat ging probleemloos. Er liggen er vijf rondom het dakraam en twee op de dakkapel. Ik was er niet en kon vanochtend pas een foto maken:



Ik moet zeggen dat het me erg meevalt hoe het eruit ziet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207636854
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 13:38 schreef PJ het volgende:

[..]
't Is een prijzig baasje maar dubbel en dwars het geld waard: in 2015 was het ¤2911 inclusief montage.

Novoferm is een A-merk.
Ik schrik niet meer van zulke bedragen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207638199
De timmerman is net geweest om de plannen door te lopen. Dit gaat het worden, waarbij boven het bureau nog een bak komt waar mappen in passen:



En in plaats van deurtjes komen onderin lades:



Daarmee wordt het binnenwerk iets anders dan hieronder. Bovendien wil ik graag een hanggedeelte:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 19:42:43 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207644400
Tekening van de timmerman ziet er goed uit zeg! Sober op de juiste manier.

Even gemist, wat wil je hier opslaan?
Resistance is futile.
pi_207645825
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 19:42 schreef Seven. het volgende:
Tekening van de timmerman ziet er goed uit zeg! Sober op de juiste manier.

Even gemist, wat wil je hier opslaan?
Het is vooral een kledingkast, met wat opbergruimte voor overige spullen (spellen, teken- en knutselspullen)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207647230
Mooi, de kast! En ik vind de zonnepanelen ook niet misstaan. Ik wen er ook aan, inmiddels, het wordt bijna gewoon om zonnepanelen op een schuin dak te zien. Dat scheelt ook.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 07:25:11 #176
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207650385
Way een mooi ontwerp voor die kast! Sowieso dat soort loze hoekjes een bestemming geven O+ ik hou er van.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207650480
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 07:25 schreef Debsterr het volgende:
Way een mooi ontwerp voor die kast! Sowieso dat soort loze hoekjes een bestemming geven O+ ik hou er van.
Ik ook heel erg! Dat geldt eveneens voor het washok. Ik heb dit weekeinde verf besteld om de binnenkant van het washok af te werken. De muren zijn er nooit geschilderd, de scheuren tussen muur en plafond zijn nooit gekit, er staan nog aantekeningen van de aannemer op een muur. Voor een kast is dat niet zo erg, maar een afgewerkte binnenkant is als een mooie voering.

Ik heb geen goede, actuele foto van de hal, maar de binnenkant van de kast wordt dezelfde kleur (shaded white):




De deuren schilder ik ook mee en de timmerman maakt een kleine aanpassing eraan. Daarmee verdwijnen twee ergernissen: de deurtjes wijken van elkaar en het multiplex wijkt af van het andere multiplex dat in de hal en badkamer is gebruikt. Dat was indertijd een fout van de aannemer waar ik niet streng genoeg in ben geweest.

En daarna is de nis voor de jassen aan de beurt. Hier hangt een stang in en staat een schoenenrek. Al een paar jaar heb ik materiaal klaarstaan om er schappen in te maken. :@ Die schilder ik mee met muurkleur in de hal.



Dan ligt hopelijk de hal eindelijk niet meer dagelijks vol met tassen.

Het moet allemaal gebeuren voor het tuinseizoen begint, want dan heb ik geen zin meer om dingen binnenhuis te doen. Eigenlijk is de timing slecht: ik ben net begonnen met een nieuwe baan, mijn schoonmoeder ligt al een maand ernstig ziek in het ziekenhuis en we zijn druk met scholen bezoeken omdat onze dochter volgend jaar naar de middelbare school gaat. En toch is het wel leuk om bezig te zijn met de kleine dingen die het huis mooier, beter en/of praktischer maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 21-01-2023 08:08:55 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207650516
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 22:06 schreef yinu het volgende:
Mooi, de kast! En ik vind de zonnepanelen ook niet misstaan. Ik wen er ook aan, inmiddels, het wordt bijna gewoon om zonnepanelen op een schuin dak te zien. Dat scheelt ook.
Ik vind die op het dak van de garage nog steeds niet geweldig:



Maar die op het huis ogen harmonisch, vind ik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207656570
Nee, die op de garage steken wel erg af, inderdaad. Hopelijk leveren ze wel lekker veel elektriciteit dan.
pi_207656588
En in een drukke tijd waarin je veel dingen meemaakt waar je zelf weinig grip op hebt kunnen juist die kleine klusjes extra bevredigend zijn, vind ik.
pi_207659551
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 08:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En daarna is de nis voor de jassen aan de beurt. Hier hangt een stang in en staat een schoenenrek. Al een paar jaar heb ik materiaal klaarstaan om er schappen in te maken. :@ Die schilder ik mee met muurkleur in de hal.

[ afbeelding ]

Hier ga ik echt lekker op :9~


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2023 20:16:15 ]
pi_207659674
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 20:15 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Hier ga ik echt lekker op :9~
[ afbeelding ]
Ja, daar hebben we het in topic #4 over gehad. De architect noemde het een 'kissing edge'. Het schilderwerk heeft het effect versterkt.

Claudia_x in K&W / Huis aan het water #4
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 22:14:08 #183
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207663047
De kissing edge O+

Mooie plannen weer Claudia! En te overzien, zolang je niet overal tegelijk aan begint.
Resistance is futile.
  maandag 23 januari 2023 @ 22:23:38 #184
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207691034
Oeh, over garagedeuren, ik.heb em weer gevonden... als je genoeg geld te besteden hebt, kan je ook eens gaan kijken bij Different doors. Die kunnen echt alles maken wat je wil. En ze komen elke keer bij mij voorbij op Google en pinterest als ik weer garagedeur inspiratie op doe :P .

En het is zeker vet wat ze zoal maken. Ik durf alleen geen offerte aan te vragen :D .

Hun sectionaal deuren zijn imho. ook de enige die buiten een industrie terrein acceptabel zijn :+ .
pi_207691272
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 22:23 schreef bleiblei het volgende:
Oeh, over garagedeuren, ik.heb em weer gevonden... als je genoeg geld te besteden hebt, kan je ook eens gaan kijken bij Different doors. Die kunnen echt alles maken wat je wil. En ze komen elke keer bij mij voorbij op Google en pinterest als ik weer garagedeur inspiratie op doe :P .

En het is zeker vet wat ze zoal maken. Ik durf alleen geen offerte aan te vragen :D .

Hun sectionaal deuren zijn imho. ook de enige die buiten een industrie terrein acceptabel zijn :+ .
Wauw. Dat is wel echt wat bijzonders. Gelukkig heb ik geen garagedeur nodig O-) maar daar zitten wel echt pareltjes bij.
pi_207742653
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 22:23 schreef bleiblei het volgende:
Oeh, over garagedeuren, ik.heb em weer gevonden... als je genoeg geld te besteden hebt, kan je ook eens gaan kijken bij Different doors. Die kunnen echt alles maken wat je wil. En ze komen elke keer bij mij voorbij op Google en pinterest als ik weer garagedeur inspiratie op doe :P .

En het is zeker vet wat ze zoal maken. Ik durf alleen geen offerte aan te vragen :D .

Hun sectionaal deuren zijn imho. ook de enige die buiten een industrie terrein acceptabel zijn :+ .
Die van hout zijn prachtig. Deze zou bij ons niet misstaan:





Maar ja, onze garagedeur ligt naast die van de buren: een donkergroene sectionaaldeur van kunststof. Misschien kunnen we maar het beste hetzelfde doen zodat de deur opgaat in het geheel. Hier zijn beide deuren te zien:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 07:53:20 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207743319
Verklaar mij maar voor gek maar ik vind die gele deur qua kleur echt leuk, mooie combinatie met je roze muur en hun groene deur :@ . Maar OK, als 'ie vervangen moet worden, dan waarschijnlijk niet opnieuw zachtgeel.
Resistance is futile.
pi_207744295
Goed om het grote plaatje in de gaten te houden want je ziet die deuren nou eenmaal toch altijd naast elkaar.

Meedoen met de buren lijkt hier wel een groot financieel voordeel te hebben. ;) en ja, je (waarschijnlijk dure) prachtige houten deur steekt dan wel een beetje af bij de buur-deur.
pi_207744790
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 07:53 schreef Seven. het volgende:
Verklaar mij maar voor gek maar ik vind die gele deur qua kleur echt leuk, mooie combinatie met je roze muur en hun groene deur :@ . Maar OK, als 'ie vervangen moet worden, dan waarschijnlijk niet opnieuw zachtgeel.
Nee, ik vind je niet gek! Da's een van de redenen dat we nog geen nieuwe garagedeur hebben: ik houd van staal en vind het geel van de huidige deur geinig, vooral met de onderste strook (waar de roze muur op is gematcht). Maar het is wel een ratjetoe. En de deur gaat niet meer open, dus we moeten wel iets anders nemen.

Ik heb gisteren nog even zitten dubben en donkergroen valt wat mij betreft af omdat dan net lijkt alsof de garage niet bij ons maar bij de buren hoort. Ik denk dat het dan eerder zwart zou moeten worden, passend bij de voordeur en de kozijnen van het huis. Snel gepaint:



En denk er dan weelderig groen bij. Ugh, waarom zijn dit soort keuzes voor je eigen huis altijd zo lastig?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207744931
Van googelen op gele garagedeuren word je trouwens niet blij. Dit is een uitzondering:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 11:01:59 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207744986
Zelfde kleur als voordeur en kozijnen maakt het wel mooi een geheel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207745215
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 11:01 schreef Leandra het volgende:
Zelfde kleur als voordeur en kozijnen maakt het wel mooi een geheel.
Ja, vind ik ook, al zal het afscheid van de gele deur wel even pijn doen.

Ik heb een soortgelijk dilemma gehad in de woonkamer, waar ik de bruine kozijnen bij de eettafel mooi vond. Uit de oude doos:



De foto is gemaakt in de tijd dat we nog geen gietvloer hadden. Die ellende ben ik gelukkig allang vergeten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207746658
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
Van googelen op gele garagedeuren word je trouwens niet blij. Dit is een uitzondering:

[ afbeelding ]
Die deur is *O* maar de spelvoud -O-
  zaterdag 28 januari 2023 @ 21:13:08 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207753318
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 13:10 schreef yinu het volgende:

[..]
Die deur is *O* maar de spelvoud -O-
Welke spelvoud?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 28 januari 2023 @ 21:15:01 #195
269689 crew  Viv
pi_207753390
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 21:13 schreef Molo het volgende:

[..]
Welke spelvoud?
Het is kievit. ;)
  zaterdag 28 januari 2023 @ 21:25:14 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207753758
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 21:15 schreef Viv het volgende:

[..]
Het is kievit. ;)
Nooit geweten/gezien _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207754426
een soort weidevogel (Vanellus vanellus)
Voorbeelden: `Het rapen van de eieren van de kievit is een traditie in Friesland.`,
`Zowel 'kievit' als 'kieviet' is juist gespeld.`

https://www.woorden.org/woord/kievit
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207756430
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 21:46 schreef sigme het volgende:
een soort weidevogel (Vanellus vanellus)
Voorbeelden: `Het rapen van de eieren van de kievit is een traditie in Friesland.`,
`Zowel 'kievit' als 'kieviet' is juist gespeld.`

https://www.woorden.org/woord/kievit
Echt? :o
  dinsdag 31 januari 2023 @ 12:22:37 #199
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207790712
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:48 schreef yinu het volgende:

[..]
Inzetkastfluencer!
Mag ik je dan, met al je ervaring en opgestreken commissie ;) een vraag stellen over zo'n inzetkast? Ik heb de smalst mogelijke deur naar de berging, namelijk 71 cm. De website die ik bekeek (handigekasten.nl maar ze zijn vast allemaal ongeveer hetzelfde) maakt dan een kast van 25 cm diep. Dan blijft er effectief met opengedraaide kast ongeveer 45 cm over om jezelf langs te manoeuvreren en met wat er momenteel zich daarachter allemaal bevindt doe ik dat meerdere keren per dag. Voedselvoorraad (kan daarna die inzetkast in), vriezer, steelstofzuiger, sporttassen, et cetera. Hoe onhandig zou dat zijn? Hebben jullie meer? Ik loop vast op de keuze meer opbergruimte vs. te vol gebouwd en onhandig.

edit: inzetkast.nl linkt door naar handigekasten.nl :D .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_207793004
Gekke vraag misschien, maar je geeft aan dat je de huidige garagedeur wel prima vindt, alleen dat hij niet meer open gaat? Kan dat niet gewoon gemaakt worden dan? Zijn normaal gesproken simpele mechanismes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')