Moet die verbinding waterpas zijn of kan die ook aflopen? Dat is wat ik op het plaatje een paar postings terug zie. Ik ga niet de reguliere regenpijp onderbreken, maar maak een afvoer in de plantenbak die ik met een flexibele slang wil verbinden met een regenton. Het is de bedoeling dat al het water in de plantenbak wordt afgevoerd in de regenton, die vervolgens het water afvoert in de grond als er een te veel is. Ik kan natuurlijk wel wat spelen met de hoogte van de regenton door er tegels onder te leggen.quote:Op zondag 25 september 2022 11:08 schreef sigme het volgende:
Maar zet die automaat er dan pas in als je je regenton hebt en weet hoe je die precies gaat neerzetten, want de vulautomaat moet op waterpashoogte van de vulopening / gewenst hoogste stand van je regenton zitten, anders werkt 'ie niet.
Wel interessant voor jouw vwb je vocht vragen mollier diagram.quote:Op zondag 25 september 2022 11:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Moet die verbinding waterpas zijn of kan die ook aflopen? Dat is wat ik op het plaatje een paar postings terug zie. Ik ga niet de reguliere regenpijp onderbreken, maar maak een afvoer in de plantenbak die ik met een flexibele slang wil verbinden met een regenton. Het is de bedoeling dat al het water in de plantenbak wordt afgevoerd in de regenton, die vervolgens het water afvoert in de grond als er een te veel is. Ik kan natuurlijk wel wat spelen met de hoogte van de regenton door er tegels onder te leggen.
Een waterpas verbinding is belangrijk bij een vulautomaat zodat het overtollige water terug naar de regenpijp kan stromen.quote:Op zondag 25 september 2022 11:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Moet die verbinding waterpas zijn of kan die ook aflopen? Dat is wat ik op het plaatje een paar postings terug zie. Ik ga niet de reguliere regenpijp onderbreken, maar maak een afvoer in de plantenbak die ik met een flexibele slang wil verbinden met een regenton. Het is de bedoeling dat al het water in de plantenbak wordt afgevoerd in de regenton, die vervolgens het water afvoert in de grond als er een te veel is. Ik kan natuurlijk wel wat spelen met de hoogte van de regenton door er tegels onder te leggen.
https://store.kliko.nl/Kliko-ideeen/quote:Op zondag 25 september 2022 21:10 schreef loveli het volgende:
De een of andere Fok!-er had een systeem gemaakt met een kliko als regenton. Wat ik me herinner is dat hij ook goed had nagedacht over hoe het allemaal stroomt. Er is vast iemand die weet wie het was met een linkje naar dat topic.
Uiteraard. athlonkmf in F&F / Bloemen/planten in je eigen tuin #69: Lente ontluiktquote:Op zondag 25 september 2022 21:10 schreef loveli het volgende:
De een of andere Fok!-er had een systeem gemaakt met een kliko als regenton. Wat ik me herinner is dat hij ook goed had nagedacht over hoe het allemaal stroomt. Er is vast iemand die weet wie het was met een linkje naar dat topic.
Dat denk ik ook, ik dacht vooral dat het leidingwerk interessant was.quote:Op zondag 25 september 2022 21:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Uiteraard. athlonkmf in F&F / Bloemen/planten in je eigen tuin #69: Lente ontluikt
Maar ik denk dat Claudia een mooi verjaardagskado zoekt, geen efficiënte omgebouwde kliko (waar dan weer een ombouw omheen moet naast de ombouw om de warmtepomp)
wauwquote:Op maandag 28 november 2022 16:44 schreef Claudia_x het volgende:
Het uitzicht is weer eens erg mooi:
[ afbeelding ]
Ik ben wel fan van nieuwbouwwoningen, hoor! Maar ik heb oudere woningen leren waarderen, zelfs de naoorlogse. En zo'n boerderij als uit het programma Boerderij Van Dorst lijkt me wel wat:quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:44 schreef Nismo1991 het volgende:
Mooi gedaan hoor! En zo’n woning heeft toch net iets meer dan een nieuwbouw woning toch ?
Dat is wel een stap in je volwassenheid ja, omg!quote:Op dinsdag 13 december 2022 15:52 schreef Claudia_x het volgende:
Voor het eerst van m'n leven heb ik trouwens kerstverlichting. Dat voelt wel alsof ik iets bereikt heb.
[ afbeelding ]
Leuk project! En inspiratieplaatjes zitten bij jou altijd wel goed. Net als mooie resultaten. Dus ik kijk meequote:Op dinsdag 13 december 2022 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
En deze stijl vind ik wel tof:
[ afbeelding ]
Wat is die dubbele verticale streep links?quote:Op dinsdag 13 december 2022 20:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik dacht ooit aan zoiets:
[ afbeelding ]
Een smal gedeelte om een wasrek en strijkplank in te zetten.quote:Op dinsdag 13 december 2022 23:35 schreef yinu het volgende:
[..]
Wat is die dubbele verticale streep links?
Dat is wel een eis natuurlijk. De cv-ketel zit er inmiddels niet meer, dat scheelt wel wat. Maar als het nodig is, moeten we bij de kranen en vloerverwarmingverdeler kunnen. Ik weet dus niet of het handig is alles af te timmeren, of dat we gewoon een minimaal frame met wat losse planken met uitsparingen laten maken. Ik hoop dat de timmerman er iets zinnigs over kan zeggen.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:43 schreef Viv het volgende:
@:Claudia_x kun je dan nog wel makkelijk bij alle voorzieningen aan de rechterkant, mocht het nodig zijn?
Oh ja, dat is wel slim.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een smal gedeelte om een wasrek en strijkplank in te zetten.
Ja, helaas wel.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:46 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh ja, dat is wel slim.
Inderdaad, ik zou goed opletten dat je indien nodig nog wel bij de aansluitingen enzo kunt komen. Blijft dat expansievat eigenlijk zitten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |