Wij hebben de verdelers van de vloerverwarming achter een keukenkastje en achter een kastje van de kledingkast boven zitten. Bij beide kasten is de achterplaat los te schroeven om erbij te kunnen. Dat moet bij jullie ook mogelijk zijn met het zijpaneel lijkt me.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is wel een eis natuurlijk. De cv-ketel zit er inmiddels niet meer, dat scheelt wel wat. Maar als het nodig is, moeten we bij de kranen en vloerverwarmingverdeler kunnen. Ik weet dus niet of het handig is alles af te timmeren, of dat we gewoon een minimaal frame met wat losse planken met uitsparingen laten maken. Ik hoop dat de timmerman er iets zinnigs over kan zeggen.
Ik vermoed dat het zoiets gaat worden zonder deurtjes en zonder achterkant:
[ afbeelding ]
Al lijkt dit me dan weer niet handig i.v.m. het goed bij de aansluitingen kunnen komen. Het scheelt wel dat een droger niet zo zwaar is en er relatief eenvoudig uitgetild kan worden.
En dan met zo'n soort indeling:
[ afbeelding ]
Verplaatsen is helaas geen optie. (Zo stom dat we nog steeds zitten met de gevolgen van een verkeerd geplaatste verdeler.) We moeten maar het beste maken van de huidige situatie. En mooi is wat minder belangrijk dan handig. Er zitten toch deurtjes voor, dus ik wil het liefst zoveel mogelijk planken om spullen op te zetten en leggen (voorraden, linnengoed).quote:Op woensdag 14 december 2022 20:51 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wij hebben de verdelers van de vloerverwarming achter een keukenkastje en achter een kastje van de kledingkast boven zitten. Bij beide kasten is de achterplaat los te schroeven om erbij te kunnen. Dat moet bij jullie ook mogelijk zijn met het zijpaneel lijkt me.
Alleen de grote unit aan de voorkant zou beter aan de achterkant zitten lijkt me, is verplaatsen daarvan een optie? Dan houd je de voorkant zo breed mogelijk.
Ik bedoel niet de hele verdeler maar alleen die grote unit vooraan, dan kan je kastje breder worden. Ik zou altijd een zijkant en achterkant maken die verwijder aar is en niet open laten. 1 vanwege het stof maar 2 ook vanwege met spullen er tegenaan botsen/duwen waardoor iets beschadigd of de kraan verdraaid.quote:Op woensdag 14 december 2022 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Verplaatsen is helaas geen optie. (Zo stom dat we nog steeds zitten met de gevolgen van een verkeerd geplaatste verdeler.) We moeten maar het beste maken van de huidige situatie. En mooi is wat minder belangrijk dan handig. Er zitten toch deurtjes voor, dus ik wil het liefst zoveel mogelijk planken om spullen op te zetten en leggen (voorraden, linnengoed).
Bij mijn weten is het één geheel, maar ik zal er nog eens goed naar kijken!quote:Op donderdag 15 december 2022 07:16 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik bedoel niet de hele verdeler maar alleen die grote unit vooraan, dan kan je kastje breder worden. Ik zou altijd een zijkant en achterkant maken die verwijder aar is en niet open laten. 1 vanwege het stof maar 2 ook vanwege met spullen er tegenaan botsen/duwen waardoor iets beschadigd of de kraan verdraaid.
Overigens hadden wij ook zo’n unit toen we cv hadden om de temperatuur terug te regelen voor de vloerverwarming maar na het installeren van de warmtepomp hebben we die kunnen verwijderen, dus misschien is ie bij jullie ook niet nodig.
Hoe is het boven aanzicht? Het lijkt nu of je erg veel ruimte achter je machines over hebt.quote:Op donderdag 15 december 2022 09:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij mijn weten is het één geheel, maar ik zal er nog eens goed naar kijken!
Ik zit nu aan zoiets als hieronder te denken. Donkergeel zijn deurtjes, lichtgeel zijn achterwanden, en de dunne lijnen zijn verwijderbare planken. Op deze manier zouden we volgens mij overal nog bij moeten kunnen.
[ afbeelding ]
Er zit zo'n 27 cm tussen de apparaten en de achterwand, maar de leidingen en kranen komen circa 15 cm naar voren. Er is dus nog wat ruimte, maar veel is het niet.quote:Op donderdag 15 december 2022 11:58 schreef PJ het volgende:
[..]
Hoe is het boven aanzicht? Het lijkt nu of je erg veel ruimte achter je machines over hebt.
Dank je, dat is heel lief van je!quote:Op donderdag 15 december 2022 12:36 schreef manny het volgende:
Gaaf gaaf gaaf allemaal. Hulde. (1 post met betrekking op maanden / jaren werk)
Ik denk dat je het jezelf dan onnodig moeilijk maakt voor als je er nog eens achter zou moeten...quote:Op donderdag 15 december 2022 16:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zit zo'n 27 cm tussen de apparaten en de achterwand, maar de leidingen en kranen komen circa 15 cm naar voren. Er is dus nog wat ruimte, maar veel is het niet.
Ik heb nog eens alle goed nagemeten en het zou mogelijk zijn om de apparaten naar elkaast te zetten als we een verhoging van circa 37 cm maken. Maar we hebben dan ontzettend weinig speling in de breedte, zo'n 2 cm. Een stekker uit het stopcontact rechts halen, zou dan misschien niet eens meer lukken zonder de droger er helemaal uit te tillen. Zou dat wel verstandig zijn? We kunnen voor dat stopcontact wel een oplossing bedenken, maar het blijft allemaal krap. Wat denk jij, @:sv-tje?
Dit zou dan dus het idee zijn:
[ afbeelding ]
Mijn eerste mening is doen naast elkaar. Maar ik heb dit ook even gecheckt bij mijn man (en elektricien van opleiding). Hij zegt geen probleem, stekker hoeft er nooit uit en in noodgevallen kun je ook de groep in de meterkast uitzetten. Mocht je er toch bij willen kunnen, stekkerdoos op dit stopcontact aansluiten en die bovenop de wasmachine en droger leggen (of aan de muur vastmaken erboven).quote:Op donderdag 15 december 2022 16:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zit zo'n 27 cm tussen de apparaten en de achterwand, maar de leidingen en kranen komen circa 15 cm naar voren. Er is dus nog wat ruimte, maar veel is het niet.
Ik heb nog eens alle goed nagemeten en het zou mogelijk zijn om de apparaten naar elkaast te zetten als we een verhoging van circa 37 cm maken. Maar we hebben dan ontzettend weinig speling in de breedte, zo'n 2 cm. Een stekker uit het stopcontact rechts halen, zou dan misschien niet eens meer lukken zonder de droger er helemaal uit te tillen. Zou dat wel verstandig zijn? We kunnen voor dat stopcontact wel een oplossing bedenken, maar het blijft allemaal krap. Wat denk jij, @:sv-tje?
Dit zou dan dus het idee zijn:
[ afbeelding ]
Nee, dat hoeft niet. Die valt er mooi onder.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:46 schreef yinu het volgende:
Mij lijkt het in het gebruik van de machines ook veel fijner als ze naast elkaar op hoogte staan. Maar als je dan bij de verdelers van de vloerverwarming moet, moet je dus wel de wasmachine of de droger eruit tillen? Dan zou ik in ieder geval wel de droger rechts zetten…
Dan zou ik voor mooier en makkelijker gaan: naast elkaar.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet. Die valt er mooi onder.
Dat is nóg beterquote:Op donderdag 15 december 2022 23:39 schreef Claudia_x het volgende:
Volgens mij hebben we niet eens een strijkplank meer.
Tof! Kan je gelijk mee gaan praten in het puzzeltopic.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:04 schreef Claudia_x het volgende:
Trouwens, dit kreeg ik voor m'n verjaardag:
[ afbeelding ]
Wat tof!!quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:04 schreef Claudia_x het volgende:
Trouwens, dit kreeg ik voor m'n verjaardag:
[ afbeelding ]
Gheghe, wat valt er te praten over puzzelen?quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:13 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Tof! Kan je gelijk mee gaan praten in het puzzeltopic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |