abonnement Unibet Coolblue
pi_205862846
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 01:35 schreef Prego het volgende:

[..]
Tja jammer voor je. Maar je snapt dat het niet om jou draait toch?
Natuurlijk. Maar ik mag toch wel balen als ik zomaar voor een enorm probleem gesteld word? Da’s toch echt mijn allereerste reactie.

Met de bus zou ik er ruim 5 uur over doen (en nooit op tijd komen). Alternatief vervoer probeer ik vandaag te regelen, maar het is echt een roteind rijden. Met de trein was het ook al een hele onderneming geweest.
pi_205864228
Ik mis wel een beetje solidariteit met de werkers hier. Ik begrijp dat het kut is als je trein niet rijdt, maar richt die frustratie dan op de NS en niet de stakers. De eisen die ze hebben zijn echt niet onredelijk. En behalve staken hebben ze geen ander drukmiddel dat echt werkt.
pi_205864340
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:41 schreef Farenji het volgende:
Ik mis wel een beetje solidariteit met de werkers hier. Ik begrijp dat het kut is als je trein niet rijdt, maar richt die frustratie dan op de NS en niet de stakers. De eisen die ze hebben zijn echt niet onredelijk. En behalve staken hebben ze geen ander drukmiddel dat echt werkt.
Tsja, Nederland hè. Om de een of andere reden menen we hier dat iedereen die in de publieke sector werkt het maar uit pure liefdadigheid moet doen. En het dan ook maar vreemd vinden dat we al jaren geen gekken kunnen vinden die het willen (blijven) doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tocadisco op 06-09-2022 11:02:14 ]
pi_205864554
Het is ook tekenend dat de overheid wel het bedrijfsleven aanspoort om de lonen te verhogen, maar dat ze als grootaandeelhouder van de ns geen poot uitsteekt. Praatjes vullen geen gaatjes.
  dinsdag 6 september 2022 @ 11:16:34 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205864656
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:10 schreef Farenji het volgende:
Het is ook tekenend dat de overheid wel het bedrijfsleven aanspoort om de lonen te verhogen, maar dat ze als grootaandeelhouder van de ns geen poot uitsteekt. Praatjes vullen geen gaatjes.
Ja, typisch weer, terwijl ze wel de boetes met 8,6% verhogen, want inflatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205865038
Er schijnt een akkoord op de plank te liggen waar beide partijen mee kunnen leven. Het is wat vroeg om een conclusie te trekken. Even afwachten dus.
  dinsdag 6 september 2022 @ 11:48:14 #187
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205865055
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:46 schreef Cherni het volgende:
Er schijnt een akkoord op de plank te liggen waar beide partijen mee kunnen leven. Het is wat vroeg om een conclusie te trekken. Even afwachten dus.
quote:
Dus komt de vervoerder nu met een nieuw loonbod van 5 procent met terugwerkende kracht per 1 juli dit jaar met een minimum van 150 euro én een eenmalige uitkering van 650 euro. Per 1 januari 2023 wil NS de lonen dan verhogen met 2,5 procent. Het gaat om cao met een looptijd van anderhalf jaar. Eerder lag een verhoging van 8 procent over een periode van tweeënhalf jaar op tafel.

Ook wil de directie nu afspraken maken ‘hoe om te gaan met de onzekerheid van de inflatieontwikkeling’, een opmerkelijke stap in dure tijden. Verder worden in het aanbod de jeugdschalen afgeschaft, een duidelijke wens van de vakbeweging. Daarnaast moet er een deal komen over verhoging van de pensioenpremie en wordt het minimumloon van 14 euro per uur in de cao vastgelegd.

Om de werkdruk aan te pakken, stelt de vervoerder voor het personeel meer zekerheid over verlof geven door twee dagen snipperverlof gegarandeerd toe te kennen. En: ‘We willen graag in gesprek hoe we samen mogelijk maken dat collega’s in de toekomst minder worden belast door onregelmatige diensten, specifiek het werken in de nacht en weekenden’. Ook wordt het recht op onbereikbaarheid opgenomen in de cao.
https://www.gelderlander.(...)gereageerd~a043f4c8/

Ik heb niet echt een mening over de financiële kant, maar het lijkt me in elk geval wel goed dat ze ook werkdrukgerelateerde issues in de cao opnemen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 6 september 2022 @ 11:50:18 #188
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_205865072
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 19:50 schreef Starhopper het volgende:
geen COA = de boel platgooien tot er een nieuwe COA ligt
@Starhopper begint de problemen door elkaar te halen.
pi_205865098
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:10 schreef Enawh het volgende:
Als ze ballen hadden moesten ze tijdens Zandvoort doen en niet ervoor en erna.

Dan had je een statement, maar nee ff burgers pesten
Inderdaad. Doordeweeks treffen ze voornamelijk mensen die voor hun werk of studie afhankelijk zijn van het openbaar vervoer dus doe maar tijdens grote festiviteiten in het weekend.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 11:53:16 #190
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205865103
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:50 schreef Kopiko het volgende:

[..]
@:starhopper begint de problemen door elkaar te halen.
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205865125
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
[..]
https://www.gelderlander.(...)gereageerd~a043f4c8/

Ik heb niet echt een mening over de financiële kant, maar het lijkt me in elk geval wel goed dat ze ook werkdrukgerelateerde issues in de cao opnemen.
Klopt. Wat mij dwars zat is het zakelijke, roosters en sociale veiligheid. De sociale veiligheid zal wel een hot item blijven omdat het ook een maatschappelijk probleem is.

Voor jongeren is het financiële plaatje wel een vooruitgang. Dat speelde bij mij veel minder.
  dinsdag 6 september 2022 @ 12:04:07 #192
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_205865244
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
[..]
https://www.gelderlander.(...)gereageerd~a043f4c8/

Ik heb niet echt een mening over de financiële kant, maar het lijkt me in elk geval wel goed dat ze ook werkdrukgerelateerde issues in de cao opnemen.
Gelukkig wel, de werkdruk en structureel geen verlof op kunnen nemen was ook mijn grootste pijnpunt toen ik nog machinist was. Is echt al jaren zo. Ben wel benieuwd hoe ze dat gegarandeerde snipperverlof vorm gaan geven, er is nog steeds een nijpend tekort aan machinisten en conducteurs.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_205865310
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:04 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Gelukkig wel, de werkdruk en structureel geen verlof op kunnen nemen was ook mijn grootste pijnpunt toen ik nog machinist was. Is echt al jaren zo. Ben wel benieuwd hoe ze dat gegarandeerde snipperverlof vorm gaan geven, er is nog steeds een nijpend tekort aan machinisten en conducteurs.
Naast het rijden van treinen ben ik ook roosterraar. Ik heb in iedergeval de hoop dat ik voor 2023 daar waar mogelijk sociale roosters kan maken. Alles is natuurlijk afhankelijk van de werklijnen die je krijgt per standplaats.

Het nijpend tekort word opgevangen door minder treinen te laten rijden.
  dinsdag 6 september 2022 @ 18:34:00 #194
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205869325
En ze gaan toch gewoon staken. Fuck die reiziger :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205869424
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
En ze gaan toch gewoon staken. Fuck die reiziger :')
Ik hoor dat net ook pas. Vreemd allemaal. Mogelijk komt er toch nog wel een akkoord. Daarom was ik al wat voorzichtig en dat we het even moeten afwachten. Ik was positief maar dit valt mij wat tegen.
pi_205873192
Mijn halve schoonfamilie is actief bij de VVMC dus er werd vandaag weer strijdlustig geappt in de familieappgroep, ook na het aanbod. Ik heb er zo m'n mening over maar ik hou wijselijk m'n mond.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 22:58:39 #197
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205873331
Als ze nu direct de staking cancellen is de onderhandelingspositie weg. Gaat komende dagen heus nog wel over gepraat worden
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 6 september 2022 @ 23:16:45 #198
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_205873506
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:09 schreef Cherni het volgende:

[..]
Naast het rijden van treinen ben ik ook roosterraar. Ik heb in iedergeval de hoop dat ik voor 2023 daar waar mogelijk sociale roosters kan maken. Alles is natuurlijk afhankelijk van de werklijnen die je krijgt per standplaats.

Het nijpend tekort word opgevangen door minder treinen te laten rijden.
Sociale roosters kan al een heel verschil maken. Ik zie nu mensen die net klaar zijn met de opleiding afhaken vanwege het twee van de drie weekeinden werken en het niet krijgen van verlof. Ook al is het een maand van tevoren aangevraagd.
Minder treinen die ook nog korter zijn vanwege het tekort aan HC’s en de bakkennorm.

We hebben gewoon snel vers bloed nodig. Heel snel.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  dinsdag 6 september 2022 @ 23:18:48 #199
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_205873533
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 22:58 schreef Mortaxx het volgende:
Als ze nu direct de staking cancellen is de onderhandelingspositie weg. Gaat komende dagen heus nog wel over gepraat worden
Ongetwijfeld. Merk alleen wel dat de actiebereidheid hoog is. En niet alleen onder rijdend personeel.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  Licht Ontvlambaar woensdag 7 september 2022 @ 08:01:02 #200
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_205874525
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 23:18 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Merk alleen wel dat de actiebereidheid hoog is. En niet alleen onder rijdend personeel.
De actiebereidheid is er dus wel, maar geen greintje creativiteit… waardoor een massa aan mensen die totaal geen invloed hebben op de situatie steeds in de shit terechtkomen. Ik vind dat wel jammer.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 7 september 2022 @ 10:08:17 #201
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_205875686
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 08:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]
De actiebereidheid is er dus wel, maar geen greintje creativiteit… waardoor een massa aan mensen die totaal geen invloed hebben op de situatie steeds in de shit terechtkomen. Ik vind dat wel jammer.
Voor de mensen die het treft is het vervelend inderdaad. Heb er zelf de vorige keer ook flink last van gehad. Maar ja, als het het enige machtsmiddel is dat ze hebben..
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_205878526
quote:
De NS laat als de aangekondigde regionale stakingen op het spoor doorgaan op die dagen helemaal geen treinen rijden. Volgens de NS is er geen mogelijkheid om op een verantwoorde, betrouwbare en veilige manier een dienstregeling te rijden. De NS kiest er daarom voor om dan alle treinen te schrappen.
https://nos.nl/artikel/24(...)iostakingen-doorgaan

Man, man, man :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205878723
Treurig. Dan maar nieuwe snelwegen aanleggen.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 september 2022 @ 15:51:17 #204
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205879329
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205879371
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 14:52 schreef EinarBoe het volgende:
Treurig. Dan maar nieuwe snelwegen aanleggen.
En dan maar hopen dat die wegwerkers geen enorme loonsverhoging eisen als ze merken dat de vraag naar hen enorm toeneemt :D?
pi_205879397
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 15:54 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En dan maar hopen dat die wegwerkers geen enorme loonsverhoging eisen als ze merken dat de vraag naar hen enorm toeneemt :D?
Als je ze niet aanlegt, kun je in ieder geval nog de al bestaande snelwegen gebruiken. Die vlieger gaat bij de trein niet op - als de conducteurs niet willen rijden, liggen de sporen er voor niets en heeft iedereen pech gehad.
  Redactie Sport woensdag 7 september 2022 @ 17:50:34 #207
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205880349
NS-troep. Flikker toch op.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205880430
Dus vrijdag, dinsdag en donderdag in heel Nederland geen treinen :') Lekker dan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 7 september 2022 @ 18:50:54 #209
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205881069
quote:
Boete geven wegens contractbreuk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205882364
Echt fucking kinderachtig van die vakbonden dat ze ondanks dat er weer gesprekken zijn alsnog gaan staken. Ze willen echt het onderste uit de kan van een verliesleidend bedrijf dat enkel op de been blijft door de belastingbetaler. Te zot voor woorden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')